Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk BerichtenIdem dito , ging er ook vanuit dat electrisch inklapbare spiegels ook altijd via de AB dichtgaan ( was reeds zo op mijn vorige leasewagen in 2006 ). Bij de optie van de 8-voudige elec. verstelbare zetels staat er juist dezelfde omschrijving , nam dus aan dat het standaard was, zeker op een Cosmo.
Is een goede les geweest , en mede door de problemen met de automatische verwarming en speedlock die maar niet opgelost geraken, zijn de 7 bijkomende Opels die gepland waren ( de mijne was een testcase ) geschrapt en hebben we voor een ander merk gekozen. Alles wat in de handleiding staat beschreven , zit ook werkelijk in de wagen, incl. GPS met touchscreen en achteruitrijcamera.
Bijkomend voordeel is dat de auto wordt opgehaald en teruggebracht op de firma voor onderhoud , checkup, ... , zelfs de bestaande wagens waarop winterbanden moesten gemonteerd worden.
PS. Qua looks in- en extern vind ik de Insignia nog altijd veel mooier
Volgens mij heeft Opel wel degelijk geleverd wat ze beloven hoor... In de prijslijst (het enige wettelijke document wat betreft opties en uitrusting) vermeld nergens dat de spiegels ook met AB moeten inklappen. Ze klappen wel degelijk elektrisch in, alleen moet je ze van binnen uit bedienen. De elektrisch bediende zetels staan ook als betalende optie in de lijst. Speedlock staat nergens vermeld in de optielijst. Wat de vermeldingen in het instructieboekje betreft, het instructieboekje geeft instructies hoe je dingen moet bedienen ALS je ze hebt. Het geeft niet aan wat standaard is en wat niet. Er staan ook gegevens in over de 2.8 V. Die veronderstel je toch ook niet standaard??? Idem voor trekhaak, panoramisch dak, winterbanden, elektrische zetels en speedlock. Sorry maar je moet niet meer verwachten dan wat in de lijst van standaarduitrusting staat, anders ben je altijd een ontgoochelde en ontevreden klant. En als je vele euros meer wilt uitgeven aan een kalere auto omdat je daar wel van de andere kant van de straat je spiegels kan doen inklappen of waar je deuren wel boven de 7km/u op slot gaan dan is dat ieders eigen goed recht. Maar dat doet geen afbreuk aan de kwaliteiten van de wagen.
Begrijp me niet verkeerd, verwarming die niet doet wat ie moet doen, trillende voortreinen, DVD-systeem dat crasht, miserie zoals Erwin dat moet gewoon opgelost worden. Als ze het niet doen of niet kunnen, inderdaad in gebreke stellen en eisen dat het wordt opgelost. Bij mij moet het ook werken. Maar wel of geen speedlock (wat nergens standaard staat), de ding/dong als de sleutel in contat zit bij open deur en de spiegels op AB, sorry jongens, muggen en spijkers... We zijn veel te verwend.
Mijne is nu bijna een jaar oud, heeft 40.000km op teller, ik rij en ben vrij veeleisend van een wagen maar buiten de zetelverwarming en het accefietje met de verwarming op "auto" heb ik niets, nadda,... en ben nog steeds zeer tevreden. En kinderziektes heb je bij elk model... Tot slot, er is een groot verschil tussen wat de importeur/fabrikant doet/moet doen en de taken/service van de dealer.... Bovendien zijn veel van deze wagens leasewagens waarvoor nog eens een ander servicelevel geldt (en niet altijd beter!!!)
Sorry. De frustratie moest me even van het hart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenJongens, jongens, jongens,
Volgens mij heeft Opel wel degelijk geleverd wat ze beloven hoor... In de prijslijst (het enige wettelijke document wat betreft opties en uitrusting) vermeld nergens dat de spiegels ook met AB moeten inklappen. Ze klappen wel degelijk elektrisch in, alleen moet je ze van binnen uit bedienen. De elektrisch bediende zetels staan ook als betalende optie in de lijst. Speedlock staat nergens vermeld in de optielijst. Wat de vermeldingen in het instructieboekje betreft, het instructieboekje geeft instructies hoe je dingen moet bedienen ALS je ze hebt. Het geeft niet aan wat standaard is en wat niet. Er staan ook gegevens in over de 2.8 V. Die veronderstel je toch ook niet standaard??? Idem voor trekhaak, panoramisch dak, winterbanden, elektrische zetels en speedlock. Sorry maar je moet niet meer verwachten dan wat in de lijst van standaarduitrusting staat, anders ben je altijd een ontgoochelde en ontevreden klant. En als je vele euros meer wilt uitgeven aan een kalere auto omdat je daar wel van de andere kant van de straat je spiegels kan doen inklappen of waar je deuren wel boven de 7km/u op slot gaan dan is dat ieders eigen goed recht. Maar dat doet geen afbreuk aan de kwaliteiten van de wagen.
Begrijp me niet verkeerd, verwarming die niet doet wat ie moet doen, trillende voortreinen, DVD-systeem dat crasht, miserie zoals Erwin dat moet gewoon opgelost worden. Als ze het niet doen of niet kunnen, inderdaad in gebreke stellen en eisen dat het wordt opgelost. Bij mij moet het ook werken. Maar wel of geen speedlock (wat nergens standaard staat), de ding/dong als de sleutel in contat zit bij open deur en de spiegels op AB, sorry jongens, muggen en spijkers... We zijn veel te verwend.
Mijne is nu bijna een jaar oud, heeft 40.000km op teller, ik rij en ben vrij veeleisend van een wagen maar buiten de zetelverwarming en het accefietje met de verwarming op "auto" heb ik niets, nadda,... en ben nog steeds zeer tevreden. En kinderziektes heb je bij elk model... Tot slot, er is een groot verschil tussen wat de importeur/fabrikant doet/moet doen en de taken/service van de dealer.... Bovendien zijn veel van deze wagens leasewagens waarvoor nog eens een ander servicelevel geldt (en niet altijd beter!!!)
Sorry. De frustratie moest me even van het hart.Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenJongens, jongens, jongens,
Een standaardconfiguratie in een oud model moet MINSTENS de standaardconfiguratie worden in het nieuwe model...
Comment
-
ik begrijp dat je een beetje gefrustreerd bent over het klagen en zagen van de kleine dingetjes en opties die niet naar behoren werken , maar ik kan bv een verwarming bezwaarlijk een optie noemen .
wat betreft de andere dingetjes tja je krijgt het erbij , er wordt mss wel eens aan een oplossing gewerkt , maar deze worden zeker niet prioritair behandeld , zie de verwarming bij mijn weten opgemerkt door mij in maand 09/2010 , fout werd geïntroduceerd in maand 06/2010 , je zou toch mogen verwachten dat dit ondertussen opgelost mag zijn na 6 maand , maar ja als de dealer al niet luistert als je zegt dat er iets scheelt wat moet je dan van de fabrikant verwachten , moest bv de dealer serieus met het probleem verwarming hebben omgesprongen en deze eventueel ook met de fabrikant hebben overlegd ( ik had desnoods mijnen oto zelf nog af willen geven voor een paar weken , zo moeilijk ben ik niet hoor , nu staat ie ook ie ook elke 14 dagen in de garage voor een dag of gemiddeld 4 en komt telkens weer met iets anders , en dan worden aan de hoofdproblemen nog niets gedaan , neen ze mogen niet van opel , sorry zo haal ik als fabrikant ook mooie cijfers wat betreft betrouwbaarheid en dergelijke soit ben aan het afdwalen ) was dit opgelost nog voor jullie het probleem hadden opgemerkt en als jullie dan toch het probleem hadden opgelost dan was dit ineens ff binnen en buiten.
trouwens , ik weet niet of je de tegenwoordige garantie filosofie van opel kent ( gezegd door een dealer hoor ) als de klant niet reclameert doen alsof uwen neus bloed en niets vervangen , zelf al merk je dat de wagen een bepaald probleem heeft ( voorbeeld , alle die het probleem hebben met resoneren automaat , maar dit niet merken en dan ook niet voor reclameren zullen nooit een oplossing voor dit probleem krijgen in garantie , stel dat je een paar jaar later je wagen wil verkopen en de inkoper valt hierover ben jij wel de pineut hoor niet die dealer ).
nog een kleine opmerking als opel een zo mooi systeem zoals die AFL kan ontwerpen en maken dan vraag ik me af welke pipo ( sorry vooer het woord ) dat systeem met die inklapbare spiegels heeft uitgedokterd , hij moest zich schamen hoor , ander merken waarvan zelf nog met veel goedkopere types hebben dit wel in de hand , maar ja zoals gezegd is dit eigenlijk het minste van mij zorgen , ( toch , je moet eens proberen als je uitgestapt bent en in een rolstoel zit nog aan dat knopke te geraken ).
erger vind ik dat de verkoper voor zijnen bonus U van alles wijsmaakt , in mijn geval die easy step out , jaja meneer , we hebben het hier wel niet maar op diene chevrolet staat dat en dat is juist hetzelfde ( gm he meneer ) , echt het van het voor U , gemakkelijk in en uitstappen , achteraf blijkt dan in het boekje het tegenovergestelde te staan , ze zijn nu bij de juridische dienst aan het zien wat en hoe , tenslotte is een woord bij verkoop geldig en dan mag er nog zoveel in het boekje staan dat het tegenovergestelde zegt.
dit geval had mijn keuze vooral beïnvloed , en dan bedoel ik niet dat ik deze optie niet had genomen , neen ik had een ander merk van wagen genomen.
tenslotte ging het hier in mijn geval dan ook niet over een lease maar betalen met mijn zuurverdiende spaarcenten , ik zou koste wat kost mijn laatste droom wagen hebben dit mocht me de laatste cent kosten als hij maar volledig naar mijn goesting was. ( laatste zal het wel zijn , heb van de week een rib gebroken gewoon van mijn pillendoos die naar beneden viel van op een half meterke , geeft aan hoe ik achteruit ga )
dus op het moment wordt mij mijn droomwagen en vooral mijn laatste plezier dat ik mss nog zal hebben door een dealer en fabrikant ontnomen.
just my 2 cents , en als ge die van in het verleden der allemaal bij telt zijn dat al serieus wat eurookes
Erwin.
ps : wat betreft het veel moeten uitgeven om bv aan ander merk waarvan deze kleine dingetjes wel werken en zelfs goed werken, eigenlijk is dit niet zo direct , ik kan minstens een wagen noemen die volledig uitgerust zoals de mijne en met zelfs nog zoveel meer ( alleen geen geventileerd zetels , we moeten eerlijk zijn ) zelf nog een beetje minder kost of een heel klein beetje meer als je alles aanvinkt , alleen hebben die hun naam nog wat tegen vind ik persoonlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenMijne is binnen voor mat van de zetelverwarming (is eindelijk binnen ). Ik heb ze gevraagd om ook eens naar de verwarming te kijken (zie probleem op auto) want mijn "semi automatische" oplossing werkt wel maar lost uiteindelijk het auto-probleem niet op hé... Ze kenden het probleem, ik was niet de enige. Ben benieuwd of vanavond alles is opgelost. Zal morgen postje zetten.
verwarming opgelost , vergeet het , heb het er van de week nog met de dealer over gehad , wel spijtijg , tegen dat het opgelost is heb je geen garantie meer , en laat U niet vangen zoals ik he .
ik reclameerde ook wegens niet werken en vooral kleine flow , toen ik die ging halenb was de flow een heel pak beter auto ging nog niet moest daar ff op wachten , moest het niet zijn geweest dat ik niet af en toe als passagier met de wagen rijd had ik volgende dingen niet ontdekt , alle kleppen dicht gezet passagier en achter en verschiet niet , er stak een stuk van die plastiek die ze normaal rond je stuur draaien in de uitlaat onder de voorzetels ( gemerkt toen ik hem kuiste , na het fiasco van eurologics ). die kleppen ok dat kan een vergissing zijn , die plastiek ....tja daar heb ik mijn bedenkingen bij
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenIk ben het volledig met je eens behalve op één punt : namelijk dat er bepaalde functies in de handleiding staan uitgelegd en dat als je de optielijst erbij neemt, je die functies niet als extra kan aanvinken maar gewoon ergens in één of ander optiepakket verborgen zitten. Dat is gebrekkige informatie naar een potentiële koper toe die daardoor wel eens een functie kan missen die hij er graag bij had gekregen. Wat betreft o.a. speedlock, dat is iets wat standaard op mijn vectra stond. Nu mag je er toch van uit gaan dat ze een nieuw model produceren in hetzelfde segment, en dat de concurrentie moet aangaan met VW,Audi en BMW dat ze dat ook standaard op de Insignia zetten. Dat is mijn mening en ik denk dat veel die mening delen, en dat heeft niks te maken met alle zaken die je als optie kan bijnemen.
Een standaardconfiguratie in een oud model moet MINSTENS de standaardconfiguratie worden in het nieuwe model...
er werd toen ik er achter vroeg hoe het werkte en waar in te stellen tegen mij gezegd door de verkoper dat dit eruit was genomen wegens veiligheidsredenen , de wagen zou bv eens niet kunnen opengaan als je de vaart induikt , tja , nice dat ze ook eens aan mij denken , de corsa was voor de vrouw en die heeft een goede levensverzekering
trouwens heeft my2011 deze nu wel of niet ?
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtensorry,
verwarming opgelost , vergeet het , heb het er van de week nog met de dealer over gehad , wel spijtijg , tegen dat het opgelost is heb je geen garantie meer , en laat U niet vangen zoals ik he .
ik reclameerde ook wegens niet werken en vooral kleine flow , toen ik die ging halenb was de flow een heel pak beter auto ging nog niet moest daar ff op wachten , moest het niet zijn geweest dat ik niet af en toe als passagier met de wagen rijd had ik volgende dingen niet ontdekt , alle kleppen dicht gezet passagier en achter en verschiet niet , er stak een stuk van die plastiek die ze normaal rond je stuur draaien in de uitlaat onder de voorzetels ( gemerkt toen ik hem kuiste , na het fiasco van eurologics ). die kleppen ok dat kan een vergissing zijn , die plastiek ....tja daar heb ik mijn bedenkingen bij
Erwin
Problemen gemeld en niet opgelost binnen de garantieperiode,dan loopt de garantie op die problemen gewoon door.(als je vrijwillig de wagen steeds hebt binnen gedaan om tijdens de garantieperiode proberen de problemen op te lossen)
Comment
-
Ik heb sinds vorige week een nieuwe silverbox en de problemen die ik had met de DVD800, IPOD e.d. hebben zich niet meer voorgedaan.
Hopelijk blijft het zo en kan ik zeggen dat voorlopig enkel de opel eye als niet deftig werkend kan aanzien worden. Voor de rest geen enkel probleem meer.
Is vorige week een volledige update gedaan van ALLE software aanwezig in de auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenwat speedlock betreft , als je de wagen in 2009 hebt gekocht mag je niet maar MOET je ervan uitgan dat er een speedlock opzit , dit werd toen zelfs in het boekje vermeld als een van de aanwezige functie , komt erbij dat ik er ook van uitging in 2010 dat deze dat had omdat ik een paar maand ervoor nog een corsaatje had gekocht, een wagen die 1/3 van die van mij kost en blijkbaar deze functie wel heeft.
er werd toen ik er achter vroeg hoe het werkte en waar in te stellen tegen mij gezegd door de verkoper dat dit eruit was genomen wegens veiligheidsredenen , de wagen zou bv eens niet kunnen opengaan als je de vaart induikt , tja , nice dat ze ook eens aan mij denken , de corsa was voor de vrouw en die heeft een goede levensverzekering
trouwens heeft my2011 deze nu wel of niet ?
Erwin
Comment
-
of is het voor een Insignia Ultimate die nog moet uitkomen en hebben ze de boekjes 5 jaar te vroeg gedrukt. Want op de opc vind je ze ook niet terug.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
En de wagens waarnaar ik refereer ( vorige leasewagen en de 7 nieuwe ) zijn zelfs per stuk ( wegens de bulk aankoop ) goedkoper dan de Insignia en beter uitgerust ...
Wat de verwennerij betreft , heb je 100% gelijk , vroeger waren we bij wijze van spreken blij met een vergrendeling via de AB.
Met de Opel heb ik ook maar een klein halfuur testgereden ( ervan uitgaande dat de genoemde zaken standaard waren ).
De testwagen van het andere merk hebben we 3 weken ter beschikking gehad. Hierbij hebben we dus wel tijd gehad om alles tot in detail uit te proberen ...
Comment
-
Nog eens een keer naar de garage
Binnen 2 weken moet mijn Insi voor de zoveelste keer naar de garage.
De isolatiemat voor het gekletter in de motor en de topjes voor het rammelen van de hoedenplank zijn eindelijk binnen...
Ook gaan ze mijn volledig infotainment vervangen ivm de iPod problemen.
Ben benieuwd , maar het er weinig vertrouwen in...Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Hallo iedereen,
even een update en wat verduidelijkingen
1) Ik heb nooit iemands frustraties willen minimaliseren doch wou gewoon een paar dingen nuanceren
2) kinderziektes? Veel van de problemen op dit forum doen zich voor bij de eerste generatie en geraken idd niet opgelost (zie verder)
3) Instructieboekjes worden geschreven tijdens de ontwikkeling van de auto. Sommige functionaliteiten verdwijnen nog tussendoor (bv omdat ze te moeilijk in te bouwen zijn aan de lijn, omdat ze te duur uitvallen, omdat ze storingen geven in combinatie met andere functies,...) of zijn op bepaalde markten gewoon niet leverbaar (maar staan dan wel in het instructieboekje).
4) Sommige functies in oude modellen verdwijnen in nieuwe modellen. Waarom? Omdat de klanten ze niet belangrijk vinden, omdat we allemaal een dikke mooie auto willen die niets kost, omdat de leverancier niet meer ok is,... er zijn plenty redenen. Bovendien is de Duitse markt bepalend. Als zij het niet belangrijk vinden kan de rest van de landen warm en koud blazen, er gebeurt niets. Niet alleen voor ons frustrerend, ook voor de importeur...
5) wat topversies en functionaliteiten betreft, een Porsche Boxster S (topversie binnen Boxster gamma) heeft ook geen speedlock...
6) nooit meer verwachten dan wat in standaarduitrusting, optielijst en brochure staat is vermijden van ontgoocheling en frustratie
Bon, nu de update:
Ben gisteren auto gaan terughalen, verwarming is beter maar nog verre van zoals het functioneerde voor de update. Dealers zijn blijkbaar wel op de hoogte. Er was een update maar die werkt dus niet perfect... Moet ik nog even terugkoppelen.
Zetelmat werd vervangen, werkte bij de testen eergisteren, bij het ophalen gisteren opeens niet meer. Grote verbasing, mechaniekers er bij, 20 man rond den auto, iedereen met handen in haar en keigeambeteerd. Gaan Opel contacteren. Bij de "normale" lederen zetels zou het probleem definitief zijn opgelost, bij de sportzetels met ventillatie blijkbaar niet.
Blijkbaar zijn lichten ook geupdate, grootlicht assistent is nu nog alerter. Werkt nu nog beter. Echt super nu. Weet niet wat ze gedaan hebben maar auto is ook stiller, geen enkel kraakje, kan me moeilijk voorstellen dat het mijn inbeelding is. Kroop vanochtend weer met veel plezier achter het stuur. Zetelverwarming to be continued...
Comment
-
DVD800NAVI Kaart Updates my2009..2010
Hoi allemaal,
over kleinigheden gesproken , vandaag telefoon ( juist een paar minuten geleden ) telefoon gekregen van klantendienst ivm de kaart updates voor het oude ( tja oude ) dvd800 navi systeem .
er werd in het verleden melding gemaakt op verschillende fora ( vooral nederlandse ) dat de kaart update voor deze gestaakt zouden worden , dus voor de nieuwe zou er nu al een update zijn en zelfs bijgeleverd voor de oude zou het snuif zijn .
klantendienst meld mij nu dat er in het eerste kwartaal een update zal uitgebracht worden , maar dat deze mss wel niet in het eerste kwartaal zal uitkomen , het zal dus nog even wachten worden maar hij komt er .
toen ik de man vriendelijk melde dat dit eigenlijk een van mijn minste zorgen is en dat ik liever zou hebben dat mijn wagen die van dag 1 slecht is ( hij moest eens lachen toen ik hem zei dat mijn mijn wagen ineengegooid is ipv ineengestoken ) melde hij me even leuk dat dit wel in behandeling is maar hij niet weet waarom het zo lang duurt .hij zal de man die met dit dossier bezig is mij morgen laten terugbellen , dus hopen maar.
@gigitr
wat uw punt 2 betreft , ok een nieuw model kan ter lijden hebben van kinderziektes , maar dan nog , deze dienen zo snel en zo goed als mogelijk opgelost worden ten slotte heb jij even goed recht op een goede wagen als iemand die deze wagen een jaar of 2 later koopt je betaald tenslotte even veel ( en zelfs meer als je inflatie meerekend ) als de persoon die hem een paar jaar later koopt.
wat betreft verdwijnen verschijnen opties , ok wat doe je eraan , wel is het zo dat je als klant volgens mij kan eisen dat een optie zoals de veelgevraagde speedlock die vermeld wordt in je my2009 manual en zelfs aanwezig is in my2011 , ook in zijn wagen verschijnt tenslotte spreken we hier niet over een hardware stuk dat moet vervangen worden , maar betreft het hier iets dat softwarematig word geregeld , al de stukken die voor een speedlock nodig zijn , zijn al hardwarematig aanwezig.
ik denk dat de auto industrie hier een voorbeeld kan nemen aan de IT hardware industrie , deze kunnen hun niet veroorloven om een slecht moederbord/product uit te brengen , deze industrie is zo goed geolied dat deze minstens 1 tot 2 nieuwe moederborden/producten per maand kan uitbrengen zonder fouten . hier wordt de klant niet gebruikt als betatester
wat punt 5 betreft , dit is appelen met citroenen vergelijken , ik denk niet dat een porcherijder een wagen koopt omdat ie mooi is en veel opties heeft maar om zijn performance en vooral het ontbreken van al deze snufjes die op een gewone wagen zit. vooral een speedlock , als die een carjacker aan de deur krijgt is die al weg vooraleer diene carjacker het door heeft dat het leer van de tippen van zijn schoenen weggepatinneerd is
Erwin
Comment
-
Afdekplaatjes
Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk BerichtenErwinvo,Wat betreft de afdekplaatjes voor de koplampsproeiers.Mijn garage zegt dat opel het niet wil erkennen en geen garantie wil geven,alsook dat er bijna geen weet is van anderen met hetzelfde probleem.U hebt gereageerd dat er al meerdere zijn met dit euvel(pagina 8.Zou u meer info kunnen geven over welke personen dit zijn of hun reacties op dit forum ).Zo kan ik mij tov de garage ook beter vededigen,want ik ben niet van zin hiervoor te betalen(70 euro zonder spuitkosten.
Groeten en bedankt
quote=erwinvo1964;4375820]oi,
normaal zit in deze update ook het verkorten van den dingdong naar een 10tal seconden , de verwarming is een update appart , indien je verwarming goed werkt druk er dan op zeker geen update te doen voor de ecu van de verwarming
groetjes en wensen
Erwin
Dag Vinny,
Ik ben één van de gelukkigen. Ik ben ze aan beide zijden al verloren!
Groeten, Albert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyG Bekijk BerichtenIk sta op het punt een offerte te ondertegen voor een witte ST met de 20" velgen. Deze combinatie vind ik geweldig mooi om naar te kijken, maar ik vraag me af of die 20" wielen wel praktisch zijn om mee te rijden.
Ik heb al wel eens proef gereden met een ST met 20" wielen (samen met de FlexRide) en dat viel 100% mee, zeker niet te hard.
Maar onze Belgische wegen staan momenteel vol met gaten en ik ben de laatste weken met mijn (voorlopig nog) Vectra met 215/50/17 banden al een paar keer serieus door een put gebotst. Telkens dat gebeurd vroeg ik me af of ik er wel goed aan doe om hier in België met 20" wielen rond te rijden.
Wie rijdt er hier allemaal met 20 duimers rond en wat zijn jullie ervaringen daarmee? Al veel velgen of ophangingen stuk gereden?
Ik heb ze ook. Alle 4 al beschadigd. Bij één band zelfs een stuk uit de zijkant gereden!
Het ziet er super uit, maar is zó kwetsbaar!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenHallo iedereen,
Bon, nu de update:
Ben gisteren auto gaan terughalen, verwarming is beter maar nog verre van zoals het functioneerde voor de update. Dealers zijn blijkbaar wel op de hoogte. Er was een update maar die werkt dus niet perfect... Moet ik nog even terugkoppelen.
Zetelmat werd vervangen, werkte bij de testen eergisteren, bij het ophalen gisteren opeens niet meer. Grote verbasing, mechaniekers er bij, 20 man rond den auto, iedereen met handen in haar en keigeambeteerd. Gaan Opel contacteren. Bij de "normale" lederen zetels zou het probleem definitief zijn opgelost, bij de sportzetels met ventillatie blijkbaar niet.
Blijkbaar zijn lichten ook geupdate, grootlicht assistent is nu nog alerter. Werkt nu nog beter. Echt super nu. Weet niet wat ze gedaan hebben maar auto is ook stiller, geen enkel kraakje, kan me moeilijk voorstellen dat het mijn inbeelding is. Kroop vanochtend weer met veel plezier achter het stuur. Zetelverwarming to be continued...
Normaal slaat de park pilot uit boven een bepaalde snelheid én kan je deze niet inschakelen als je bv op snelweg rijdt... Ik dus WEL... Was voor de laatste update van de verwarming dus niet zo... WTF? Ik rijd echteruit parking af, rijd autosnelweg op, rij aan 80 een vrachtwagen voorbij in werken met versmalde rijstroken, begint dat ding opeens te piepen. Verschiet me rot, zie dat PP aanstaat... Nog mensen die dit hebben? Kan er eigenlijk nog mee lachen. Vind het wel zielig van die programmeurs. Testen die dat niet of wa?
To be continued.
BTW, wagen is écht stiller geworden sinds laatste update. En geen enkel rammeltje meer!! Echt perfect!! Hoera voor de dealer!!!!
Comment
-
Iemand een idee wat er achter de "shift" zit? Die wagen zegt dus wanneer je best schakelt. Dan komt er op de display "shift"... maar ik ben nog aan het uitvissen wanneer hij dat juist zegt. Als je serieus optrekt, dan zie ik niets. Het is eerder bij rustig rijden dat hij precies altijd naar een hogere versnelling wenst te gaan... iemand een idee? Wat is de "filosofie" hierachter? Minder verbruik ofzo?
Ook nog, het Infinity geluidssysteem die trekt het volume precies een paar db omlaag in bepaakde gevallen. Is dat een of andere ingebouwde protectie ofzo?? Na x aantal seconden gaat hij terug naar het gewenste volume. Traffic info of gps staat uit...
thx voor de thoughts
Comment
Comment