juist terug van algemene update. Speedlock is er nu wel voorzien in het menu, en het werkt...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk BerichtenIemand een idee wat er achter de "shift" zit? Die wagen zegt dus wanneer je best schakelt. Dan komt er op de display "shift"... maar ik ben nog aan het uitvissen wanneer hij dat juist zegt. Als je serieus optrekt, dan zie ik niets. Het is eerder bij rustig rijden dat hij precies altijd naar een hogere versnelling wenst te gaan... iemand een idee? Wat is de "filosofie" hierachter? Minder verbruik ofzo?
Ook nog, het Infinity geluidssysteem die trekt het volume precies een paar db omlaag in bepaakde gevallen. Is dat een of andere ingebouwde protectie ofzo?? Na x aantal seconden gaat hij terug naar het gewenste volume. Traffic info of gps staat uit...
thx voor de thoughts
jij hebt heel zekerst een ecoflex , die shift geeft het moment aan dat ideaal is om op te schakelen ( af weet ik niet nog niet gezien of van gehoord ) , indien je deze aanduiding volgt zou je volgens de filosofie die erachter zit het minimum moeten verbruiken .
het probleem dat je hebt dat deze het niet laat zien als je serieus optrekt is gewoon omdat het systeem dat alles moet doorgeven ( GLAN bus , low mid high ) hoogstwaarschijnlijk op de low lan bus zit .deze bus is een beetje te traag denk ik , ook geeft de bus voorrang aan andere gegevens die belangrijker zijn op deze bus
je moet maar het volgende eens proberen , je kan via je boordcomputer bv een snelheid instellen waar je niet over wil en dus waar je dan ook een alarm zou moeten krijgen als je de ingestelde snelheid overschrijd .
als je nu heel hard op zijne staart trapt en dus heel snel accelereert kan je zonder probleem van enig alarm gewoon over zijn ingestelde snelheid .
in principe zal je het shift teken rond de 2000 rpm zien , dit is normaal gezien het ideale schakelmoment.
wat je infinity betreft , als je hem op 63 hebt staan zou het wel eens kunnen dat je protectie inspringt , vooral bij heel zware bassen , eventueel een streepje milder zetten , ook kan het gebeuren dat je bv vooral in de winter nu ( je hebt dan al een heel hoog verbruik van bv zetelverwarming , xenon , bv quickheat ect ) als je voedingsysteem ziet dat hij niet kan volgen ( dus de benodigde stroom om je batterij vol te houden ect ) gaat deze ook in een soort standby mode dan worden bepaalde onderdelen uitgeschakeld , dit geeft wel dat je geluid volgens mij in dat geval volledig uitvalt .
ik gok op eerste scenario , te zware bassen waardoor de beveiliging inspringt , let wel zie dat al die systemen zoals volumeregeling snelheid ect afstaan , ook als dit bij DAB gebeurd moet je volgende afzetten
CONFIG > Radio-instellingen > DAB-instellingen > Dynamische audioaanpassing = indien geactiveerd zal dit ervoor zorgen dat hard geluid in volume afgezwakt word waar zacht geluid zijn volume behoud.
hoop dat je er iets aan hebt gehad
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichtenik ben verbaasd. En mijn dealer nog verbaasder... Ik ga Erwin gelijk moeten geven wat de software-ingenieurs bij Opel Duitsland betreft... Wagen was binnen geweest voor zetelverwarming en verwarming op autostand (en nog wat kleinigheden). De bevindingen zie boven (ondertussen wel netjes telefoon van dealer gehad, nieuwe mat, relais en stekkers zijn besteld en binnen, geen risico's meer... ) MAAR nu heb ik iets nieuws...
Normaal slaat de park pilot uit boven een bepaalde snelheid én kan je deze niet inschakelen als je bv op snelweg rijdt... Ik dus WEL... Was voor de laatste update van de verwarming dus niet zo... WTF? Ik rijd echteruit parking af, rijd autosnelweg op, rij aan 80 een vrachtwagen voorbij in werken met versmalde rijstroken, begint dat ding opeens te piepen. Verschiet me rot, zie dat PP aanstaat... Nog mensen die dit hebben? Kan er eigenlijk nog mee lachen. Vind het wel zielig van die programmeurs. Testen die dat niet of wa?
To be continued.
BTW, wagen is écht stiller geworden sinds laatste update. En geen enkel rammeltje meer!! Echt perfect!! Hoera voor de dealer!!!!
, tja tzijn IR's voor iets he , neen mag dat niet doen de meeste ir's die ik ken zijn serieuze gasten die echt met hun job bezig zijn , het probleem ligt hem er gewoon in dat in bepaalde gevallen een test wordt gedaan en den eene of andere pipo de verkeerde release compileert , natuurlijk heel vervelend maar heel moeilijk na te zien.
het kan ook natuurlijk onkunde zijn , maar dat heb ik niet hardop gezegd hoor .
wat dat piepen betreft , kijk eens het volgende na
config > Auto-instellngen > Parkeersensor / botsherkenning
hier staat je park pilot in , je kan hem hier (des)activeren , kan je eens zien of hier bv geen optie is bijgekomen welke je BOVEN een bepaalde snelheid je PP wordt gebruikt als botsherkenning ........... je weet maar nooit of ze er zoiets hebben bijgefoefeld he .
trouwens las juist ook dat p04260 deen algemene update heeft gehad en dus de speedlock nu heeft , kan je dit eens nazien of je dat ook hebt ondertussen ( als ze alles hebben geupdated zou dit moeten zijn , of je zou my2009 moeten hebben , die lopen nog een beetje achter op soft update snelheid ) , volgens mij zal deze functie standaard uit staan , en ik denk dat deze te vinden is in Config > Auto-instellingen > Deurvergrendeling
zeker ben ik niet omdat ik het ook nog niet heb , maar dit is de logischste plaats om de functie te zetten.
ikzelf zit nog met het volgende waar ik zeker van moet zijn dat dit een fout is of een iets dat me vroeger nog nooit is opgevallen , sinds de vervanging van de BT module sprak mijn madam van de gps heel stil en de pinkers en PP waren slecht te horen , ondertussen heeft dit zichzelf opgelost , maar dit is niet normaal . dit wordt zeker weer op de lijst gezet van op te lossen fouten.
maar van het volgendee ben ik niet zeker , als je de wagen parkeert en je zet hem in achteruit activeert je PP en begint te piepen navenant de afstand van je obstakel , nu als ik stop en hem even zo laat staan vallen de pieptonen weg na ongeveer denk ik een 5 a 10tal piepen ( of seconden ) als dan terug achteruit rij geeft hij na een kleine sec terug piepjes .
volgens mij bleef deze vroeger gewoon doorpiepen ( zoals op de zafira ) , kan iemand dat vor mij eens nazien ( alez ja nahoren ) . dus achteruit rijden ( of vooruit kan ook dan doet hij het ook ) en als hij piept stil staan en horen of deze zich uitschakelt na een 10tal seconden ( eventueel eens zien of horen of deze hoe dan ook wel uitschakelt , volgens mij niet maar ik kan hier serieus uit de bocht gaan ).
tis maar dat ik me daar niet belachelijk maak , denk dat ik volgende week de wagen ga binnen doen vor hopeloijk eindelijk een oplossing ( als de klantendienst al dan gebeld heeft zoals ze beloofd hadden )
groetjes
Erwin
ps : hoe wil je zeggen stiller , het interieur of motor geluid , het zou kunnen dat er voor het motor management een update is uitgekomen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi,
, tja tzijn IR's voor iets he , neen mag dat niet doen de meeste ir's die ik ken zijn serieuze gasten die echt met hun job bezig zijn , het probleem ligt hem er gewoon in dat in bepaalde gevallen een test wordt gedaan en den eene of andere pipo de verkeerde release compileert , natuurlijk heel vervelend maar heel moeilijk na te zien.
het kan ook natuurlijk onkunde zijn , maar dat heb ik niet hardop gezegd hoor .
wat dat piepen betreft , kijk eens het volgende na
config > Auto-instellngen > Parkeersensor / botsherkenning
hier staat je park pilot in , je kan hem hier (des)activeren , kan je eens zien of hier bv geen optie is bijgekomen welke je BOVEN een bepaalde snelheid je PP wordt gebruikt als botsherkenning ........... je weet maar nooit of ze er zoiets hebben bijgefoefeld he .
trouwens las juist ook dat p04260 deen algemene update heeft gehad en dus de speedlock nu heeft , kan je dit eens nazien of je dat ook hebt ondertussen ( als ze alles hebben geupdated zou dit moeten zijn , of je zou my2009 moeten hebben , die lopen nog een beetje achter op soft update snelheid ) , volgens mij zal deze functie standaard uit staan , en ik denk dat deze te vinden is in Config > Auto-instellingen > Deurvergrendeling
zeker ben ik niet omdat ik het ook nog niet heb , maar dit is de logischste plaats om de functie te zetten.
ikzelf zit nog met het volgende waar ik zeker van moet zijn dat dit een fout is of een iets dat me vroeger nog nooit is opgevallen , sinds de vervanging van de BT module sprak mijn madam van de gps heel stil en de pinkers en PP waren slecht te horen , ondertussen heeft dit zichzelf opgelost , maar dit is niet normaal . dit wordt zeker weer op de lijst gezet van op te lossen fouten.
maar van het volgendee ben ik niet zeker , als je de wagen parkeert en je zet hem in achteruit activeert je PP en begint te piepen navenant de afstand van je obstakel , nu als ik stop en hem even zo laat staan vallen de pieptonen weg na ongeveer denk ik een 5 a 10tal piepen ( of seconden ) als dan terug achteruit rij geeft hij na een kleine sec terug piepjes .
volgens mij bleef deze vroeger gewoon doorpiepen ( zoals op de zafira ) , kan iemand dat vor mij eens nazien ( alez ja nahoren ) . dus achteruit rijden ( of vooruit kan ook dan doet hij het ook ) en als hij piept stil staan en horen of deze zich uitschakelt na een 10tal seconden ( eventueel eens zien of horen of deze hoe dan ook wel uitschakelt , volgens mij niet maar ik kan hier serieus uit de bocht gaan ).
tis maar dat ik me daar niet belachelijk maak , denk dat ik volgende week de wagen ga binnen doen vor hopeloijk eindelijk een oplossing ( als de klantendienst al dan gebeld heeft zoals ze beloofd hadden )
groetjes
Erwin
ps : hoe wil je zeggen stiller , het interieur of motor geluid , het zou kunnen dat er voor het motor management een update is uitgekomen
hoi, dit is bij mij het enigste wat veranded is na de update van zojuist. Ben thans heel het menu afgegaan. Speedlock, ach ja, nu kunt ge ook kiezen om de kipperlichten bij ver of ontgrendelen uit te schakelen. Dat was voorheen bij mij ook niet.
Volgens mijn dealer heb ik nu de laatste software. Had een brief gekregen. Hebben dan zojuist via hune PC'ke verbinding gemaakt met de server in Duitland. Duurde iets meer dan een half uur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtenhoi, dit is bij mij het enigste wat veranded is na de update van zojuist. Ben thans heel het menu afgegaan. Speedlock, ach ja, nu kunt ge ook kiezen om de kipperlichten bij ver of ontgrendelen uit te schakelen. Dat was voorheen bij mij ook niet.
Volgens mijn dealer heb ik nu de laatste software. Had een brief gekregen. Hebben dan zojuist via hune PC'ke verbinding gemaakt met de server in Duitland. Duurde iets meer dan een half uur.
bij mij was dat van die pinkers bij ver/ontgrendelen al aanwezig toen hij geleverd werd 08/2010. de speedlock is echt iets dat begin deze maand moet uitgekomen zijn , ik heb de laatste ( volgens de dealer ) updates gehad ongeveer midden december 2010 .
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenhoi,
jij hebt heel zekerst een ecoflex , die shift geeft het moment aan dat ideaal is om op te schakelen ( af weet ik niet nog niet gezien of van gehoord ) , indien je deze aanduiding volgt zou je volgens de filosofie die erachter zit het minimum moeten verbruiken .
het probleem dat je hebt dat deze het niet laat zien als je serieus optrekt is gewoon omdat het systeem dat alles moet doorgeven ( GLAN bus , low mid high ) hoogstwaarschijnlijk op de low lan bus zit .deze bus is een beetje te traag denk ik , ook geeft de bus voorrang aan andere gegevens die belangrijker zijn op deze bus
je moet maar het volgende eens proberen , je kan via je boordcomputer bv een snelheid instellen waar je niet over wil en dus waar je dan ook een alarm zou moeten krijgen als je de ingestelde snelheid overschrijd .
als je nu heel hard op zijne staart trapt en dus heel snel accelereert kan je zonder probleem van enig alarm gewoon over zijn ingestelde snelheid .
in principe zal je het shift teken rond de 2000 rpm zien , dit is normaal gezien het ideale schakelmoment.
wat je infinity betreft , als je hem op 63 hebt staan zou het wel eens kunnen dat je protectie inspringt , vooral bij heel zware bassen , eventueel een streepje milder zetten , ook kan het gebeuren dat je bv vooral in de winter nu ( je hebt dan al een heel hoog verbruik van bv zetelverwarming , xenon , bv quickheat ect ) als je voedingsysteem ziet dat hij niet kan volgen ( dus de benodigde stroom om je batterij vol te houden ect ) gaat deze ook in een soort standby mode dan worden bepaalde onderdelen uitgeschakeld , dit geeft wel dat je geluid volgens mij in dat geval volledig uitvalt .
ik gok op eerste scenario , te zware bassen waardoor de beveiliging inspringt , let wel zie dat al die systemen zoals volumeregeling snelheid ect afstaan , ook als dit bij DAB gebeurd moet je volgende afzetten
CONFIG > Radio-instellingen > DAB-instellingen > Dynamische audioaanpassing = indien geactiveerd zal dit ervoor zorgen dat hard geluid in volume afgezwakt word waar zacht geluid zijn volume behoud.
hoop dat je er iets aan hebt gehad
groetjes
Erwin
merci voor de feedback! Heb ik zeker wat aan, ik dacht ook wel dat het maybe wat te luid stond, maar het is vreemd dat hij gewoon terugschakelt naar luid volume. Stel, je zet bij wijze van spreken op volume 8, dan gaat hij naar 6 of 5 en een paar seconden direct weer naar 8..vollen tuub. En ik heb nu eenmaal niet de indruk dat het volume té is... maar ik merk wel op dat het gebeurt bij muziek met een beat (ook op lager volume...very strange) Zal nog eens goed zien in de menu instellingen...merci voor de tips en uitleg!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk BerichtenHi ERwin,
merci voor de feedback! Heb ik zeker wat aan, ik dacht ook wel dat het maybe wat te luid stond, maar het is vreemd dat hij gewoon terugschakelt naar luid volume. Stel, je zet bij wijze van spreken op volume 8, dan gaat hij naar 6 of 5 en een paar seconden direct weer naar 8..vollen tuub. En ik heb nu eenmaal niet de indruk dat het volume té is... maar ik merk wel op dat het gebeurt bij muziek met een beat (ook op lager volume...very strange) Zal nog eens goed zien in de menu instellingen...merci voor de tips en uitleg!!
dit fenomeen dat je beschrijft is het door de knieën gaan van de versterker of een overbelasting , op laag vermogen ( voor de infinity bv op standje 30..35 ) zou je daar in principe geen last van mogen hebben , of je zou de sub tot einde moeten drijven . op hoeveel staat je bass instelling ? als deze niet overdreven staat zou ik als volgende punten voldaan zijn toch eens naar de dealer stappen.
1. zorg er zeker voor dat je geen extra belastingen hebt opstaan zoals lichten en verwarming ( elektrisch ).
2. probeer het op een moment dat je weet dat je volle kracht hebt van je alternator ( bv je bent goed aan het doorbollen op de snelweg )
3. zet de bass instelling op een normaal niveau dus niet op max max.
indien je het dan nog hebt op halve kracht van wat je normaal zou kunnen hebben ( standje 30..35 ) is er volgens mij wel iets mis. dit kan gaan van een slechte massa tot en met een speaker die defect is.( let ook op de display of je geen melding krijgt dat de wagen naar batterijbeveiliging gaat , dus je een teveel aan stroom gebruikt )
indien je het niet meer hebt dan denk ik dat je heel graag bassjes hoort , de bass een standje ( of mss twee ) lager kan hier soelaas brengen
Erwin
ps , ik moet eerlijk zijn dat hij bij mij op standje 58 ( van 63 ) toch nog mooi blijft doorboenken , heb eigenlijk nog niet geprobeerd hoelang hij het volhoudt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi,
)
indien je het niet meer hebt dan denk ik dat je heel graag bassjes hoort , de bass een standje ( of mss twee ) lager kan hier soelaas brengen
Erwin
ps , ik moet eerlijk zijn dat hij bij mij op standje 58 ( van 63 ) toch nog mooi blijft doorboenken , heb eigenlijk nog niet geprobeerd hoelang hij het volhoudt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyG Bekijk BerichtenIk sta op het punt een offerte te ondertegen voor een witte ST met de 20" velgen. Deze combinatie vind ik geweldig mooi om naar te kijken, maar ik vraag me af of die 20" wielen wel praktisch zijn om mee te rijden.
Ik heb al wel eens proef gereden met een ST met 20" wielen (samen met de FlexRide) en dat viel 100% mee, zeker niet te hard.
Maar onze Belgische wegen staan momenteel vol met gaten en ik ben de laatste weken met mijn (voorlopig nog) Vectra met 215/50/17 banden al een paar keer serieus door een put gebotst. Telkens dat gebeurd vroeg ik me af of ik er wel goed aan doe om hier in België met 20" wielen rond te rijden.
Wie rijdt er hier allemaal met 20 duimers rond en wat zijn jullie ervaringen daarmee? Al veel velgen of ophangingen stuk gereden?
De 20" velgen kan altijd nog als ik niet aan het zicht met de 18" velgen kan wennen. En de trekhaak is ook zo geplaatst moest die ooit nodig zijn. Andere zetels of de 130PK, daar blijf je mee zitten als je er ooit spijt van krijgt.
Verder heb ik op de Sports Tourer-Cosmo-Olympic White nog de Quick Heat, FlexRide, AFL en uiteraard het advantage pack (Navi, blue tooth, ...) voorzien.
Ik was het niet van plan, maar op het nippertje toch maar voor de ecoFlex gekozen. Na een pak testresutlaten bekeken te hebben leert een snelle berekening dat je de ecoFlex meerprijs er binnen de twee jaar uit haalt door het mindere verbruik. Ik had er bang van voor de 130pk vanwege de langere eindoverbrenging, maar met de 160 paardjes ga ik daar geen last meer van hebben.
Vandaag ook in het nieuws gehoord de we vanaf 2013 onze autotaxen zullen mogen gaan betalen op basis van de Co2 uitstoot, dus ook daar zal ik zeker besparen met de ecoflex. Weeral winst dus!
De slechte kant van de zaak gaat nu beginnen... wachten....
Comment
-
Erwin dat stoppen van het piepen van de parkeersensoren na een paar seconden bij stilstand is bij ons ook. Ik vermoed dat dit is gedaan om ze niet nutteloos te laten piepen als je toch blijft stilstaan. Vanaf je terug begint te bollen, beginnen ze direct op nieuw te piepen. Dit was bij onze vectra ook al zo.
@Johnny G : de 160pk ecoflex rijdt prima. Hij kan de grotere verhoudingen best aan. De onze begint nu na 8000km goed los te komen....vanaf ongeveer 1500tr/min tot de 4000tr/min trekt hij stevig aan het gareel
Je zal wel opmerken dat je weinig of geen gevoel van snelheid hebt...de 100 ben je zo voorbij omdat hij zo stil is.....190km/h is in zesde ongeveer 2700tr/min...zaaalig is dat
Je kan bij constante snelheid gerust tot 1300tr/min zakken zonder snokken van de motor.
Als je wil, spreken we wel eens af voor een proefrit . Op de flexride na heeft hij alle opties die je hebt aangevinkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi,
bij mij was dat van die pinkers bij ver/ontgrendelen al aanwezig toen hij geleverd werd 08/2010. de speedlock is echt iets dat begin deze maand moet uitgekomen zijn , ik heb de laatste ( volgens de dealer ) updates gehad ongeveer midden december 2010 .
Erwinden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenErwin dat stoppen van het piepen van de parkeersensoren na een paar seconden bij stilstand is bij ons ook. Ik vermoed dat dit is gedaan om ze niet nutteloos te laten piepen als je toch blijft stilstaan. Vanaf je terug begint te bollen, beginnen ze direct op nieuw te piepen. Dit was bij onze vectra ook al zo.
@Johnny G : de 160pk ecoflex rijdt prima. Hij kan de grotere verhoudingen best aan. De onze begint nu na 8000km goed los te komen....vanaf ongeveer 1500tr/min tot de 4000tr/min trekt hij stevig aan het gareel
Je zal wel opmerken dat je weinig of geen gevoel van snelheid hebt...de 100 ben je zo voorbij omdat hij zo stil is.....190km/h is in zesde ongeveer 2700tr/min...zaaalig is dat
Je kan bij constante snelheid gerust tot 1300tr/min zakken zonder snokken van de motor.
Als je wil, spreken we wel eens af voor een proefrit . Op de flexride na heeft hij alle opties die je hebt aangevinkt.
docht al dat ik zot aan't weure was...... , op den duur weet ge het allemaal niet meer hoor.
hoor daarstraks dat bij mij de radio ( silverbox ) vervangen is in december , heel straf vind ik dat .
dit was nu hetgeen dat zeker niet kapot was in november en zelfs toen vervangen is geweest , in december bleken ze de bt module vervangen te hebben. mss dat ik nog wel te weten kom wat ze nog meer hebben vervangen.
denk dat ik nu ook het probleem dat ik had met de gps madam en pinkergeluid kan verklaren , hebben de wss de silverbox vervangen en geen updates gedaan. dus dat word melden.
morgen ineens een testen of mijn ipods nog marcheren , stel u voor dat ze de mijnen in die van polleke hebben gestoken .
en dan nog iets proberen dat die van eurologics nie goe gaat zitten .
@JohnnyG
idd als je AFL hebt zijn de DRL ledjes , das weer een literke minder verstook se . wat flexride betreft , je kan dit niet vergelijken met een gewone insi zonder , ik denk dat wim dat nog wel weet , toen hij met de mijnen een testje deed viel het hem heel hard op dat de wagen heel anders stuurt in normale modus.
groetjes
Erwin
ps : oh ja , het beloofde telefoontje van de klantendienst van opel is dus uitgebleven , waarom verschiet ik daar weer niet meer van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenhoi,
jij hebt heel zekerst een ecoflex , die shift geeft het moment aan dat ideaal is om op te schakelen ( af weet ik niet nog niet gezien of van gehoord ) , indien je deze aanduiding volgt zou je volgens de filosofie die erachter zit het minimum moeten verbruiken .
het probleem dat je hebt dat deze het niet laat zien als je serieus optrekt is gewoon omdat het systeem dat alles moet doorgeven ( GLAN bus , low mid high ) hoogstwaarschijnlijk op de low lan bus zit .deze bus is een beetje te traag denk ik , ook geeft de bus voorrang aan andere gegevens die belangrijker zijn op deze bus
je moet maar het volgende eens proberen , je kan via je boordcomputer bv een snelheid instellen waar je niet over wil en dus waar je dan ook een alarm zou moeten krijgen als je de ingestelde snelheid overschrijd .
als je nu heel hard op zijne staart trapt en dus heel snel accelereert kan je zonder probleem van enig alarm gewoon over zijn ingestelde snelheid .
in principe zal je het shift teken rond de 2000 rpm zien , dit is normaal gezien het ideale schakelmoment.
wat je infinity betreft , als je hem op 63 hebt staan zou het wel eens kunnen dat je protectie inspringt , vooral bij heel zware bassen , eventueel een streepje milder zetten , ook kan het gebeuren dat je bv vooral in de winter nu ( je hebt dan al een heel hoog verbruik van bv zetelverwarming , xenon , bv quickheat ect ) als je voedingsysteem ziet dat hij niet kan volgen ( dus de benodigde stroom om je batterij vol te houden ect ) gaat deze ook in een soort standby mode dan worden bepaalde onderdelen uitgeschakeld , dit geeft wel dat je geluid volgens mij in dat geval volledig uitvalt .
ik gok op eerste scenario , te zware bassen waardoor de beveiliging inspringt , let wel zie dat al die systemen zoals volumeregeling snelheid ect afstaan , ook als dit bij DAB gebeurd moet je volgende afzetten
CONFIG > Radio-instellingen > DAB-instellingen > Dynamische audioaanpassing = indien geactiveerd zal dit ervoor zorgen dat hard geluid in volume afgezwakt word waar zacht geluid zijn volume behoud.
hoop dat je er iets aan hebt gehad
groetjes
Erwin
Die shift functie zit van modeljaar 2011 op elke diesel, ik heb de 130pk sport en heb dit ook.
mvg. Ronald
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ronald7 Bekijk BerichtenDie shift functie zit van modeljaar 2011 op elke diesel, ik heb de 130pk sport en heb dit ook.
mvg. Ronald
merci, weeral een weetje meer my2010 had dit alleen maar op de eco .
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenmerci ,
docht al dat ik zot aan't weure was...... , op den duur weet ge het allemaal niet meer hoor.
hoor daarstraks dat bij mij de radio ( silverbox ) vervangen is in december , heel straf vind ik dat .
dit was nu hetgeen dat zeker niet kapot was in november en zelfs toen vervangen is geweest , in december bleken ze de bt module vervangen te hebben. mss dat ik nog wel te weten kom wat ze nog meer hebben vervangen.
denk dat ik nu ook het probleem dat ik had met de gps madam en pinkergeluid kan verklaren , hebben de wss de silverbox vervangen en geen updates gedaan. dus dat word melden.
morgen ineens een testen of mijn ipods nog marcheren , stel u voor dat ze de mijnen in die van polleke hebben gestoken .
en dan nog iets proberen dat die van eurologics nie goe gaat zitten .
@JohnnyG
idd als je AFL hebt zijn de DRL ledjes , das weer een literke minder verstook se . wat flexride betreft , je kan dit niet vergelijken met een gewone insi zonder , ik denk dat wim dat nog wel weet , toen hij met de mijnen een testje deed viel het hem heel hard op dat de wagen heel anders stuurt in normale modus.
groetjes
Erwin
ps : oh ja , het beloofde telefoontje van de klantendienst van opel is dus uitgebleven , waarom verschiet ik daar weer niet meer van
De ecoflexen zijn altijd handgeschakeld. Ik hoor wel dikwijls van de gebruikers dat hun flexridestand meestal op "tour" staat; dit komt volgens mij het meest overeen met het rijden van een Insi zonder die optie.
Ik mis het eigenlijk niet echt. Vermoedelijk zal de 160pk in sportstand nog wat heviger zijn dan de 130pk van Erwin. Ik kan niet vergelijken omdat ik nog nooit met zo één gereden heb.
Gelukkig heb ik niet zoveel problemen met den onze. Momenteel doet hij het op enkele programmeerfoutjes (verwarming op stand " auto" en ontbrekende speedlock) erg goed. We zijn er nog steeds erg blij mee!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi
merci, weeral een weetje meer my2010 had dit alleen maar op de eco .
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichtengraag mooie foto's van een insignia sport tourer in kleur dark magohony moet nog wachten tot begin maart voor de levering
groetjes rudy
zou het graag zelf ook eens zien , maar ik denk niet bij mijn weten toch dat er hier al iemand de st in deze kleur bezit.
Erwin
Comment
Comment