Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    oepsie , dit is niet de optie speedlock hoor , deze optie dient om je wagen bij onvrijwillig ontgrendelen automatisch terug te laten vergrendelen .
    je moet maar eens proberen , sluit je wagen zoals normaal af en dan gewoon op afstandbediening laten ontgrendelen ( 1*duwen) , indien deze optie opstaat zal de wagen na 2 minuten ongeveer terug vergrendelen .

iemand met my2011 die speedlock heeft die eventueel wat foto's kan trekken van het config scherm ?

groetjes
    Erwin

inderdaad, juist getest en inderdaad deuren sluiten automat. opnieuw na 1 minuut. Nu de Speedlock nog vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
      ik snap er niets meer van. Heb thans al 2 keer voorgaat dat mijn deuren automatisch opnieuw sluiten als ik een paar honderd meter gereden heb. Voor de rest is er geen item bijgekomen in mijn Config menu...
      wel heel eenvoudig uit te leggen , stel dat je je deur ontgrendeld en te lang wacht om in te stappen , wagen krijgt alvast de opdracht binnen een minuut of een halve minuut de deur te vergrendelen en terwijl je rijd gebeurd het , dit is scenario 1.
      scenario 2 , je ontgrendeld en stapt in en start en drukt per ongeluk op je knop open dan zou het ook kunnen dat de deur vergrendeld na 1 tot 2 minuten weer terwijl je rijd . ( je moet dit laatste maar eens proberen

groetjes
      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
        Speedlock zit in elk geval wel in dat menuutje, hoor...
        hansa,

kan je van deze een fototje trekken met de gsm aub , het zou plezant zijn te weten waar zoeken , thnks.
        ook is die van jou een my2011( dus van na de zomer verlof 2010 ) of nog een echte my2010?. is de speedlock er na een update bijgekomen of zo geleverd ?

groetjes
        Erwin

edit : stomme vraag ff gezocht je hebt die dus van na 08/2010 dit is een my2011 normaal gezien met de vernieuwde motor en dergelijke maar een footootje is zeker welkom zodat andere mensen later weten waar zoeken . mss dat circo of gigtr even kunnen zien en een foto kunnen nemen ( indien dit niet dezelfde foute aanneming was )
        Last edited by ; 28/01/2011, 14:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
          wel heel eenvoudig uit te leggen , stel dat je je deur ontgrendeld en te lang wacht om in te stappen , wagen krijgt alvast de opdracht binnen een minuut of een halve minuut de deur te vergrendelen en terwijl je rijd gebeurd het , dit is scenario 1.
          scenario 2 , je ontgrendeld en stapt in en start en drukt per ongeluk op je knop open dan zou het ook kunnen dat de deur vergrendeld na 1 tot 2 minuten weer terwijl je rijd . ( je moet dit laatste maar eens proberen

groetjes
          Erwin

hoi erwin, inderdaad tis scenario 2, per ongeluk gedrukt op knop open.

Comment

• Even een voorproefje:

Wat ook leuk is:
            Mijn handleiding is serie 01/2011.
            In de handleiding staat er in ieder geval een stuk van de speedlock ,p.110

Comment

• Speedlock

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              oepsie , dit is niet de optie speedlock hoor , deze optie dient om je wagen bij onvrijwillig ontgrendelen automatisch terug te laten vergrendelen .
              je moet maar eens proberen , sluit je wagen zoals normaal af en dan gewoon op afstandbediening laten ontgrendelen ( 1*duwen) , indien deze optie opstaat zal de wagen na 2 minuten ongeveer terug vergrendelen .

iemand met my2011 die speedlock heeft die eventueel wat foto's kan trekken van het config scherm ?

groetjes
              Erwin
              Bij mij sluit de wagen bij een snelheid van 15 km/u. Bedoelen jullie die optie? Volgens mij stel je dat in via dit menu (zie foto's).

Gr. Enrico
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enricovos Bekijk Berichten
                Bij mij sluit de wagen bij een snelheid van 15 km/u. Bedoelen jullie die optie? Volgens mij stel je dat in via dit menu (zie foto's).

Gr. Enrico

in mijn geval is het nu duidelijk, deze optie of item heb in dus niet in mijn Config menu, jammer

Comment

• bedankt voor de foto, is wat moeilijk te zien maar blijkt toch de 20"" wieltjes onder te staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                    Even een voorproefje:

Wat ook leuk is:
                    Mijn handleiding is serie 01/2011.
                    In de handleiding staat er in ieder geval een stuk van de speedlock ,p.110
                    awel tis toch een specialeke he , kleur komt er nog beter uit dan bij de foto's die ervoor zijn genomen, 'kblijf erbij , in de zon moet dit een fantastische kleur zijn
                    denk wel dat hij dezelfde levenstijd gaat hebben zoals de pome , maar ja dan heb je een collecters item he
                    kan je eventueel een copytje nemen ( scannen ) ? van p.110

@wittyruddy , dit is nu echt een kleur waar je 20" MOET onderzetten , de 18"rs blijken hieronderst zo klein uit te vallen , tis iets spychiologisch denk ik , je moet dat maar echt eens goed bezien , bij een normale kleur past 18" hier is het alsof deze kleiner worden als je die er onder ziet
                    groetjes
                    Erwin
                    Last edited by ; 29/01/2011, 08:03.

Comment

Gr. Enrico
                      yeps , dat is het , jij had my2011 al he of nog my2010 ?
                      trouwens , wanneer je de optie deur vergrendelen bij open deur af zet krijg je ene optie bij " vertraagd sluiten " iets in dien aard , den oto is weg dus kan het niet direct nazien , soit , van deze optie ben ik nog niet achter wat die doet , volgens mij zorgt deze ervoor dat als je het contact afzet en uitstapt en de deur dichtdoet dat na een tijd je wagen toch afgesloten word .

Erwin
                      ps ; die automatische ontgrendeling , wat doet die? , deze staat er bij mij ook, nog niet bij
                      Last edited by ; 29/01/2011, 08:24. Reden: ontgrendeling

Comment

• Ontgrendelen deur / speedlock

yeps , dat is het , jij had my2011 al he of nog my2010 ?
                        trouwens , wanneer je de optie deur vergrendelen bij open deur af zet krijg je ene optie bij " vertraagd sluiten " iets in dien aard , den oto is weg dus kan het niet direct nazien , soit , van deze optie ben ik nog niet achter wat die doet , volgens mij zorgt deze ervoor dat als je het contact afzet en uitstapt en de deur dichtdoet dat na een tijd je wagen toch afgesloten word .

Erwin
                        ps ; die automatische ontgrendeling , wat doet die? , deze staat er bij mij ook, nog niet bij
                        Ik heb inderdaad een MY2011. Ik zal de optie "geen vergrendeling bij open deur" eens uitproberen, dat weet ik eigenlijk ook niet.
                        De optie "automatisch ontgrendelen" zorgt ervoor dat de deuren van het slot af gaan wanneer ik de sleutel uit het contact haal. De deuren gaan natuurlijk automatisch dicht bij een bepaalde snelheid en deze optie zorgt ervoor dat ze ook weer open gaan. Je kunt dit instellen voor alleen de bestuurderszijde , alle deuren of geen deuren.

Gr. Enrico

Comment

• dat van die speedlock , ik heb een opel astra j , BJ 2010/03 - ik had dit probleem ook aangekaart vorig jaar bij de dealer . Ik kon die optie ook niet terugvinden in mijn NAVI800 . Na een bezoekje aan de dealer is dit helemaal in orde gekomen , deuren sluiten automatisch nu na 7km/u en wanneer ik de auto stilleg en de sleutel uitneem , openen de deuren zich terug .

Hoe ie het geklaard heeft weet ik niet , maar het is mogelijk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                            bedankt voor de foto, is wat moeilijk te zien maar blijkt toch de 20"" wieltjes onder te staan
                            Ja hij was gisteren pas binnengekomen en hij stond in een hoekje in de showroom!
                            Dus was moeilijk om foto te nemen en had enkel de gsm bij...

Zal van de week wel betere posten!

@erwin, zal kijken of ik dit vanavond kan inscannen!

Comment

• In gebrekestelling

Voila,

De aangetekende ingebrekestelling is gisteren vertrokken.
                              Als ze nu nog niet reageren zal het een PV zijn...
                              Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                              Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                              Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                              Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                              Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vosenrico Bekijk Berichten
                                Ik heb inderdaad een MY2011. Ik zal de optie "geen vergrendeling bij open deur" eens uitproberen, dat weet ik eigenlijk ook niet.
                                De optie "automatisch ontgrendelen" zorgt ervoor dat de deuren van het slot af gaan wanneer ik de sleutel uit het contact haal. De deuren gaan natuurlijk automatisch dicht bij een bepaalde snelheid en deze optie zorgt ervoor dat ze ook weer open gaan. Je kunt dit instellen voor alleen de bestuurderszijde , alle deuren of geen deuren.

Gr. Enrico
                                oi,

ok dan weten we dat ook weer ,
                                met de functie "geen vergrendeling bij open deur" kan je instellen of hij ook mag vergrendelen als een van de deuren niet goed gesloten zijn ( als deze optie af staat heeft hij deze aktie ) , je zal zien als je de functie af zet dat er een functie bijkomt " vertraagd sluiten " van de deze functie ben ik er nog niet uit wat ie juist doet of zou moeten doen ( volgens mij zou de logischste verklaring zijn dat de deuren zichzelf zouden sluiten na een tijd als je ze vergeten te sluiten bent na je uitgestapt bent ).

groetjes
                                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                  Voila,

De aangetekende ingebrekestelling is gisteren vertrokken.
                                  Als ze nu nog niet reageren zal het een PV zijn...
                                  oi koen,

bij mij blijkt het of het beginnen dreigen al wat in beweging heeft gezet, heb hen verwittigd dat dit de laatste keer is ( vooral voor het dvd systeem , tis al de 3de maal dat ze daar aan moeten sleutelen , hoop dat ze hem weer niet afbreken , anders staan we terug aan het begin ) .
                                  3 problemen kunnen ze nog niet oplossen volgens hen ( buiten dan bv speedlock waarvan nog altijd niet duidelijk is of deze nu wel of niet is opgenomen in de laatste softupdates ).
                                  1.shimmy probleem rond 110..130. en blijkbaar tred dit volgens iemand op ander forum ook op tegen 170km/u bij mij zweeft schud de wagen tegen 170km achter , hier zouden ze wel de oplossing hebben voor gekregen maar geen onderdelen , blijkbaar moet de fabrikant van de velgen een inhaal beweging doen om hier alles te kunnen oplossen. dit probleem treed alleen maar op met 18" velgen van een bepaald type. ( ik ga natuurlijk niet kwaad zijn als opel mij 20" geeft hoor verniet )
                                  2. resonantie probleem vanuit automaat , te voelen rond een toerental van 1500rpm , hier is nog niet helemaal duidelijk wat er defect of slecht ontworpen is , het is hier nog wachten op opel .
                                  3. de verwarming , software voor deze is nog altijd niet voorhanden , zelf het in de kou zetten van onze burgervader vinden ze niet erg . weer wachten op de mannen van de software.

alle andere problemen gaan aangepakt worden bij mij en bij een bezoekje donderdag waren ze er druk aan bezig , ze hadden de lijst met problemen die ik had opgemaakt erbij genomen en ze lopen hem stuk voor stuk af . blijkbaar is het dreigen alleen al een oplossing geweest hoop ik ( ik heb hen nog duidelijk gezegd dat ik doordrijf als het nu niet in orde komt , 6 maand vind ik er iets teveel aan )
                                  en tis niet dat ik ne moeilijke ben hoor ( alez ja , als ge 36k ex btw neerteld voor een wagen mag je voor die prijs kwaliteit verwachten , daar doe ik dan wel moeilijk over ) ze krijgen van mij al de tijd die nodig is voor herstelling is dit 1 week ok is dit 4 weken ook ok , maar dan moet ik buiten kunnen rijden met iets dat perfect in orde is , ze krijgen zelfs de diesel betaald voor de testritten dus op dat punt ben ik geene moeilijke.

we zien wel , ik hoop voor U nu ook dat de brief alles in gang zal zetten tot het in orde maken van je wagen. rata volgens mij hebben ze verleden jaar cashflow problemen gehad waardoor veel problemen naar dit jaar werden doorgeschoven , dit is natuurlijk belastingtechnisch een truukje , ook geeft dit boor verleden jaar ene pak goede cijfers in onderzoeken van hoe betrouwbaar de wagen is ( vervangen onderdelen en aantal gevoerd interventies in garantie worden daarvoor geteld ) zo haal je natuurlijk goede cijfers he .

alez we zien wel , bon chance en hopelijk ben je snel geholpen , trouwens voor welke hoofd problemen heb je een ingebrekestelling gestuurd ?

groetjes
                                  Erwin

Comment

• Vergrendeling deuren

oi,

ok dan weten we dat ook weer ,
                                    met de functie "geen vergrendeling bij open deur" kan je instellen of hij ook mag vergrendelen als een van de deuren niet goed gesloten zijn ( als deze optie af staat heeft hij deze aktie ) , je zal zien als je de functie af zet dat er een functie bijkomt " vertraagd sluiten " van de deze functie ben ik er nog niet uit wat ie juist doet of zou moeten doen ( volgens mij zou de logischste verklaring zijn dat de deuren zichzelf zouden sluiten na een tijd als je ze vergeten te sluiten bent na je uitgestapt bent ).

groetjes
                                    Erwin
                                    Voor het gemak maar een filmpje gemaakt van het menu waarin speedlock kan worden ingesteld.
                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                    . Het menu is alleen zichtbaar wanneer de sleutel in het contact steekt en is gestart (of net 1 stand ervoor).

"geen vergrendeling bij open deur" heb ik uitgeprobeerd maar is niet dat de deur niet vergrendeld wanneer er nog een portier open staat. Aan en uitzetten heeft geen gevolgen voor de werking van het sluiten van de deuren. De deuren worden namelijk niet automatisch vergrendeld wanneer er een portier of kofferdeksel niet goed is afgesloten. Ik rijd straks wel even langs de dealer om te vragen of zij het weten. Gek genoeg staat dit gedeelte van het menu helemaal niet in het boekje dat bij de wagen werd geleverd.

Gr. Enrico
                                    Last edited by ; 29/01/2011, 12:40.

Comment

• Blackberry smartphone telefoonhouder

Met de smartphones van tegenwoordig moet je tijdens het rijden af en toe wel eens de telefoon zelf kunnen bedienen/berichten kunnen lezen.
                                      Na wat knutselen heb ik de Blackberry 9700 zo weten te plaatsen dat deze goed zichtbaar is, nergens in de weg zit (klepje asbak kan gewoon open, passagiers hebben er geen last van bij de benen), zelfs niet bij het schakelen.
                                      Mooiste van alles is dat de houder kan worden geplaatst zonder boren/schoeven, deze zit gewoon klem tussen de dashboard onderdelen. Binnen 15 minuten was ik klaar.Op youtube het volgende filmpje geplaatst:

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De houder kan je bestellen via het internet (Brando BlackBerry Bold 9700 Metal Case), beugeltje bij iedere doe-het-zelf winkel tekoop. Alles bij elkaar was ik 25 euro kwijt. Verbinding met auto natuurlijk via bluetooth.

Gr. Enrico

Comment

Met de smartphones van tegenwoordig moet je tijdens het rijden af en toe wel eens de telefoon zelf kunnen bedienen/berichten kunnen lezen.

De houder kan je bestellen via het internet (Brando BlackBerry Bold 9700 Metal Case), beugeltje bij iedere doe-het-zelf winkel tekoop. Alles bij elkaar was ik 25 euro kwijt. Verbinding met auto natuurlijk via bluetooth.

Gr. Enrico
                                        oi,

mooi opgelost , maar heb je voor de beugel de zijkant eraf gehad of heb je het tussen de pianoblack stukken gestoken ? tis maar dat je achteraf geen last van gekraak krijgt in de tunnel .
                                        zulke dingen kunnen eventueel ook met brodits proclips vastgezet worden , dan staat de BB naast de tunnel ( beugel wordt tussen de asbak en zijkant gestoken als ik het goed heb , of anders aan de rooster van de verluchting vast gezet .
                                        je kan ook andere systemen gebruiken bv.de xway of fixway van tetrax , vooral de fixway is een prachtig systeem dat eenders waar op het dashboard te plaatsen is , spijtig dat ik alles al heb aangeschaft ( houders ect ) voor mijn wikango anders had ik dit systeem wel gekocht denk ik vooral omdat het heel onopvallend is als je de houder afneemt.kost wel het dubbele van wat jij hebt uitgegeven maar het is zo onopvallend klein en vooral zeer sterk ( werkt met magneten ) en mee te nemen als je de wagen verlaat in de broekzak dus schrik van pogingen tot diefstal moet je niet hebben , ze gaan nooit vermoeden dat je als je zelfs maar voor even weg bent je toestel bv in de tunnel van je wagen hebt achtergelaten.

groetjes
                                        Erwin

ps : functie geen vergrendeling bij open deur werkt bij wel wel als deze AAN staat , als ik dan de wagen vergrendel met de deur bv nog open slecht dicht springt het slot terug open
                                        Last edited by ; 29/01/2011, 16:01.

Comment

• testen

Heb hier nog enkele testen gevonden.
                                          Voor de mensen die graag lezen.

Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.

Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X