Oorspronkelijk geplaatst door koro
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenVanmorgen gereden op de E17 richting Gent.
Vanaf de Kennedy tunnel op cruise control tot in Destelbergen.
Vanaf Antwerpen tegen 120km/h en een verbruik van 8.9L
Vanaf Lokeren schokt de wagen even en daalde het verbruik naar 5.6L
Ik had dit al eens eerder voorgehad en even gecontroleerd of hij wel in 6de versnelling stond (AT), en dat was het geval.
Iemand een idee wat dit kan zijn.
Important: Regeneration is carried out more often (2 - 3 times) during the first 1000 km of driving in order to achieve a defined loading status of the DPF. This is necessary to reduce component and system tolerances, and forms the basis for precise calculation of the soot loading in the DPF
wat ik ook niet wist is dat er diesel brandstof in de olie gespoten word tijdens de regeneratie
On each regeneration or attempted regeneration, a certain diesel fuel amount is injected into the engine oil which reduces the oil life.
hoop dat je hier wat hebt aan gehad,
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten"On each regeneration or attempted regeneration, a certain diesel fuel amount is injected into the engine oil which reduces the oil life."
...zodat we sneller naar de garage moeten voor een oliewissel...goed gezien van opel...
dit gewoon even ter info.Skoda Octavia 3 - 1.6 TDI - Topaz Bruin.
Comment
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet
Hallo aan iedereen,
Ben nu al een weekje terug vanuit Spanje (Lloret, Costa Brava +- 1350 km enkele rit).
Mijn bevindingen over de Insignia (SW 130pk man.) zijn:
- zeer aangename reiswagen
- best wel zuinig (6.5 l) bij een max. snelheid van 138 op teller)
- geen enkele foutmelding gehad
Toch ook enkele bedenkingen:
- kreeg na een tijdje last in de bovenbenen te wijten aan het harde binnenwerk in de zijkanten van de zit. (of is mijn gat gewoon te dik in deze stoel?)
-bij een snelheid boven de 120 hoor je toch wel heel goed het windgeruis langs de zijruiten
-en dan die verdomde middenconsole die maar blijft kraken alhoewel ze al 2 maal nagekeken is (ik word hier zot van)
Al bij al positief, toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten door de nogal povere assamblage van de middenconsole (ook het materiaal kan hier beter)
Groeten.
Beste Piet,
fijn te horen dat je nog min of meer tevreden bent.
Ik vermoed dat ze bij de huidige modellen toch een aanpassing gedaan hebben aan die middenconsole; bij ons kraakt of piept er niets (ook niet als je er tegen duwt)
Ik zou toch eens terug langs de garage gaan; er moet toch een permanente oplossing voor bestaan.
Dat windgeruis hoor je omdat hij voor de rest erg stil is....ik reed nog niet lang geleden mee met een mercedes E en ook hier hoorde ik windgeruis vanaf 130km/h.
Zuinig is die van jou dan weer wel...en die van ons wat minder
__________________________________________________ ________________________________________
Mijn wagen is net geen 2 maanden en die heeft dat gekraak ook.
Ik heb mij ook een beetje geërgerd aan het gekraak aan het middeconsole. Juist naast de airco, als ik er een beetje tegen duwde was het weer goed voor een paar km. Ik ben naar Malaga gereden 2189 km ( enkel ). Mijn duim ziet blauw van er tegen te duwen.
Ik zal mijn bevindingen van deze rit morgen wel eens neerpennen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk BerichtenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet
Hallo aan iedereen,
Ben nu al een weekje terug vanuit Spanje (Lloret, Costa Brava +- 1350 km enkele rit).
Mijn bevindingen over de Insignia (SW 130pk man.) zijn:
- zeer aangename reiswagen
- best wel zuinig (6.5 l) bij een max. snelheid van 138 op teller)
- geen enkele foutmelding gehad
Toch ook enkele bedenkingen:
- kreeg na een tijdje last in de bovenbenen te wijten aan het harde binnenwerk in de zijkanten van de zit. (of is mijn gat gewoon te dik in deze stoel?)
-bij een snelheid boven de 120 hoor je toch wel heel goed het windgeruis langs de zijruiten
-en dan die verdomde middenconsole die maar blijft kraken alhoewel ze al 2 maal nagekeken is (ik word hier zot van)
Al bij al positief, toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten door de nogal povere assamblage van de middenconsole (ook het materiaal kan hier beter)
Groeten.
Beste Piet,
fijn te horen dat je nog min of meer tevreden bent.
Ik vermoed dat ze bij de huidige modellen toch een aanpassing gedaan hebben aan die middenconsole; bij ons kraakt of piept er niets (ook niet als je er tegen duwt)
Ik zou toch eens terug langs de garage gaan; er moet toch een permanente oplossing voor bestaan.
Dat windgeruis hoor je omdat hij voor de rest erg stil is....ik reed nog niet lang geleden mee met een mercedes E en ook hier hoorde ik windgeruis vanaf 130km/h.
Zuinig is die van jou dan weer wel...en die van ons wat minder
__________________________________________________ ________________________________________
Mijn wagen is net geen 2 maanden en die heeft dat gekraak ook.
Ik heb mij ook een beetje geërgerd aan het gekraak aan het middeconsole. Juist naast de airco, als ik er een beetje tegen duwde was het weer goed voor een paar km. Ik ben naar Malaga gereden 2189 km ( enkel ). Mijn duim ziet blauw van er tegen te duwen.
Ik zal mijn bevindingen van deze rit morgen wel eens neerpennen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi,
hoeveel km staan er al op , ik heb gelezen in de info dat in het begin de regeneratie van de dpf regelmatig wordt opgestart heeft iet te maken met bepaling van % dacht ik je zou in de eerste 1000km minstens eeen 3tal regeneraties kunnen hebben .
probeer de info te zoeken en dan zet ik ze wel ff hier.
groetjes
Erwin
Er staan nu ongeveer 5000km op de teller.
Ik zou dat van de DPF kunnen aannemen, maar toch niet van Antwerpen tot Lokeren?
Op de BC staat bij olie nu 50%, en dat na 5000 km...Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenHoi Erwin,
Er staan nu ongeveer 5000km op de teller.
Ik zou dat van de DPF kunnen aannemen, maar toch niet van Antwerpen tot Lokeren?
Op de BC staat bij olie nu 50%, en dat na 5000 km...
eventueel eens vragen hoeveel keer hij geregenereerd heeft en hoeveel keer een regeneratie is begonnen maar niet afgewerkt is dit is ook van belang wat betreft uw olie kwaliteit. de eerste keer oliewissel zal veel sneller zijn dan de daarop volgende keren gewoon omdat hij bij elke regeneratie diesel in de olie spuit en blijkbaar nog een andere vloeistof ( weet niet welke er wordt ook nergens in het boekje een aanduiding gegeven van een recipiënt dat de vloeistof bevat die mee voor de regeneratie zorgt ), ook veel korte ritten kunnen dit veroorzaken .
groetjes
Erwin
ps : vandaag met wim naar carclean gereden , ge gelooft het niet ... die zijn lichten gaan perfect aan en uit bij de tunnels en heeft geen probleem bij bruggen , hij heeft met mij meegereden en ik schakel licht aan midden tunnel en bij elke brug op de ring .blijkbaar heeft hij andere soft
Comment
-
Begin juli bestelling geplaatst 2.0CDTI-160pk Tourer Cosmo Automatic Technical Grey, full option met de OPC line pack1 en 20" velgen behalve het eye dingie en advanced park pilot, week van de 6e september komt hij op de band dus vermoed dat het 2011 model zal zijn, hopelijk voor het einde van september geleverd, alhoewel ik al vernomen heb dat de OPC lines wel eens deftig vertraging kunnen oplopen.
Maar euh als ik dit forum wat lees krijg ik het gevoel dat ik een kat in de zak heb gekocht, vindt het een prachtige wagen maar al die artikels over de mankementen men collega heeft er ook net 1 gekocht en die krijgt al hetzelfde gevoel.
Enige tips waar ik in het begin zeker op moet letten?
Comment
-
Hallo iedereen,
Een rookie op dit Forum, dus dat wordt lezen.....eigenlijk heel toevallig hierop gekomen, waarom? begin Juli een ST Cosmo besteld, dus hier de ideale plaats om de wagen virtueel te leren kennen....
En raar maar waar, terwijl ik me hierop inschreef, belde ik net even met de verkoper van Autostad Leuven ( Wouter Willems) en vroeg hem naar de status, dit zou leveren zijn op 1sep e.k....status zou van 40 naar 45 gaan...dus klaar voor transport.
Op mijn professionele mail, 5 min geleden ontvang ik dat hij rechtstreeks van GER op het transport is geplaatst en net is aangekomen bij de dealer????!!!! is dat even hoerengeluk hebben ( zeggen ze hier toch).
Bon de config als leasewagen :
130pk ST cosmo Technical MY2011
Gold- en platiniumpakket
ALF
Leder zwart
DVD800
Flexride
17" velgen ( wij hebben een trut van een General Affairs manager,lees Fleet Manager, die één: geen kl..verstand heeft van auto's, twee: geilt op CO2 lager dan 136gr/km. en drie: op het geld zit voor de winterbanden = gn 18" of meer)....
Maar bon al bij al een mooie config...
Even bij Heinz moeten langsgaan voor de rest...
Cheers
Peter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freeparaglider Bekijk BerichtenHallo iedereen,
Een rookie op dit Forum, dus dat wordt lezen.....eigenlijk heel toevallig hierop gekomen, waarom? begin Juli een ST Cosmo besteld, dus hier de ideale plaats om de wagen virtueel te leren kennen....
En raar maar waar, terwijl ik me hierop inschreef, belde ik net even met de verkoper van Autostad Leuven ( Wouter Willems) en vroeg hem naar de status, dit zou leveren zijn op 1sep e.k....status zou van 40 naar 45 gaan...dus klaar voor transport.
Op mijn professionele mail, 5 min geleden ontvang ik dat hij rechtstreeks van GER op het transport is geplaatst en net is aangekomen bij de dealer????!!!! is dat even hoerengeluk hebben ( zeggen ze hier toch).
Bon de config als leasewagen :
130pk ST cosmo Technical MY2011
Gold- en platiniumpakket
ALF
Leder zwart
DVD800
Flexride
17" velgen ( wij hebben een trut van een General Affairs manager,lees Fleet Manager, die één: geen kl..verstand heeft van auto's, twee: geilt op CO2 lager dan 136gr/km. en drie: op het geld zit voor de winterbanden = gn 18" of meer)....
Maar bon al bij al een mooie config...
Even bij Heinz moeten langsgaan voor de rest...
Cheers
Peter
proficiat....en we zijn benieuwd naar één van de eerste MJ2011
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenproficiat....en we zijn benieuwd naar één van de eerste MJ2011
@freeparaglider in ieder geval prima config , mooie car .
als ik het goed begrijp staat ie al bij de dealer ,dus ik veronderstel dat je die binnen dit en 2 weken gaat hebben.
wil je dan iets doen voor ons ( en ons vooral uit ons lijden verlossen ), kijk aub direct in de menu of er iets instaat in den aard van "deuren vergrendelen tijdens rijden , of boven een bepaalde snelheid" . ge zou er ons een groot plezier mee doen als we nu eindelijk weten of het er al in staat.
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gargske Bekijk BerichtenBegin juli bestelling geplaatst 2.0CDTI-160pk Tourer Cosmo Automatic Technical Grey, full option met de OPC line pack1 en 20" velgen behalve het eye dingie en advanced park pilot, week van de 6e september komt hij op de band dus vermoed dat het 2011 model zal zijn, hopelijk voor het einde van september geleverd, alhoewel ik al vernomen heb dat de OPC lines wel eens deftig vertraging kunnen oplopen.
Maar euh als ik dit forum wat lees krijg ik het gevoel dat ik een kat in de zak heb gekocht, vindt het een prachtige wagen maar al die artikels over de mankementen men collega heeft er ook net 1 gekocht en die krijgt al hetzelfde gevoel.
Enige tips waar ik in het begin zeker op moet letten?
waar je wel moet op letten is de balancering van de wielen , er blijken volgens bepaalde bronnen redelijk wat te zijn die uit balans zijn. ook zijn er geweest die een scheve achterklep hadden ( ongelijke spleet ). en dan nog een paar kleine dingetjes die je hier en daar kunt lezen .
zoals circo zei , voel je zie je iets , direct naar de dealer , en normaal wordt alles prima opgelost.
veel succes ,
ps : met veel chance is hij na de zomer verlof gemaakt , dan heb je de herwerkte motor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenwel spijtig dat ie een maandje of 1.5 te vroeg is besteld , nu heeft ie nog de oude motor anders had ie de herwerkte motor gehad ( tja tis hoe je het je beziet he , iets nieuw is niet altijd beter)
@freeparaglider in ieder geval prima config , mooie car .
als ik het goed begrijp staat ie al bij de dealer ,dus ik veronderstel dat je die binnen dit en 2 weken gaat hebben.
wil je dan iets doen voor ons ( en ons vooral uit ons lijden verlossen ), kijk aub direct in de menu of er iets instaat in den aard van "deuren vergrendelen tijdens rijden , of boven een bepaalde snelheid" . ge zou er ons een groot plezier mee doen als we nu eindelijk weten of het er al in staat.
groetjes
Erwin
Die MY2011 zou een herwerkte motor zijn.
Ik kijk dan even naar die soft, alsook de snelheid van licht aan in bv tunnel/regen....en natuurlijk de laatste update Nav800....
Met wat geluk heb ik hem einde volgende week, en anders week nadien......verdoeme dat wachten duurt man....
Peter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freeparaglider Bekijk BerichtenIk sprak met mijn verkoper, en die zei dat dit mogelijk moet zijn in de garage ( via hun computer), doch dat GM of Opel dit niet graag doet???!!!, dus dat is het eerste dat er bij mij zal opvliegen...goed-of kwaadschiks....
Die MY2011 zou een herwerkte motor zijn.
Ik kijk dan even naar die soft, alsook de snelheid van licht aan in bv tunnel/regen....en natuurlijk de laatste update Nav800....
Met wat geluk heb ik hem einde volgende week, en anders week nadien......verdoeme dat wachten duurt man....
Peter
hmmmm....... tja wat de motor betreft , als hij in deze maand is geproduceerd heeft hij de nieuwe motor ( ik heb de mijnen begin deze maand gekregen en daar zit de oude spijtig genoeg nog in ) . http://www.opel.be/Media/news/pdfs/2...iaco2_benl.pdf .
wat ik niet snap is dat de productie voor een wagen ongeveer 8 tot 12 weken is , dat de nieuwe motoren rond de 18e van deze maand worden geplaatst ( na de zomerstop dus ) en dat je die wagen al af is.ze zijn der goe doorgevlogen daar in duitsland .
wat de verkoper betreft , ga ik voor een keer een heel lelijk woord gebruiken , BULL....
waarom zou opel/GM dit niet graag doen, ze doen het toch voor hun andere modellen ( corsa bv). de enige reden waarom dit er nog niet in zat is dat het gewoon niet werkte , en dit zou nu naar't schijnt opgelost zijn en zou door de gebruiker zelf kunnen ingesteld worden , dus geen gebruik van de garage computer.
groetjes
Erwin
ps : weet wat wachten is heb op de mijne ongeveer 5 maand moeten wachten ( besteld 19/03/2010 geleverd 06/08/2010 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk BerichtenBen zeer benieuwd naar je bevindingen, we willen dezelfde kant op...
Ben Aarschot op de snelweg gegaan richting Brussel, Parijs tot in Limoges cruise controle op +-125 km per uur ( s'nachts ). In Limoges ben ik de route national op gegaan richting Pau. Los de Pyreneeen over Col du Pourtaet.
Als je boven bent kom je in Spanje. Daar verder via Zaragoza, Madrid, Granada en Malaga.
Ik wist niet dat Spanje zo bergachtig was. Cruise control heeft het hier een beetje laten afweten zeker in de bergaf 120km per uur ingesteld en hij liep door tot 142 km per uur. Is wel mijn eerste wagen met cruise controle, kan normaal zijn? Verbruik moet ik nog nazien maar nieuwe wagen met 1850 km op de teller bij vertrek vol geladen en veel door bergachtig gebied gereden. De wegen in Spanje zijn slecht, zeker in het binnenland.
Ik heb mij de eerste dag moeten dwingen om te stoppen. De wagen rijdt zo zalig en de ergonomische sportzetels zitten zo goed, dat ik in een ruk naar daar zou willen rijden.
Op heel de reis heb ik maar 2 Insgnia's ST gezien. 1 juist voor Madrid en Belg nota bene, en juist voor Belgische grens een Fransman. De ST is in Spanje nog niet verkrijgbaar denk, overal verbaasde blikken als ik ergens stopte.
Op de terugweg terug door de Pyreneeen gereden. Over Col d'Aubisque 1870 m hoog.
In de afdaling 32 km lang het flexride systeem op "sport" eens getest.
Geweldig om zo door de bochten te scheuren. Ik zou terug naar daar rijden alleen al voor die afdaling. In de berop heeft hij het wel wat moeilijk. ( volgeladen tot in de nok )
Het was een geweldige ervaring met deze wagen zulke afstand te doen, zeker voor herhaling vatbaar. Op heel de rit 5780 km gedaan. Nu nog een week werken en dan rij ik naar de Mont-Ventoux terug +- 1000km enkel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gargske Bekijk Berichten
Maar euh als ik dit forum wat lees krijg ik het gevoel dat ik een kat in de zak heb gekocht, vindt het een prachtige wagen maar al die artikels over de mankementen men collega heeft er ook net 1 gekocht en die krijgt al hetzelfde gevoel.
Enige tips waar ik in het begin zeker op moet letten?
Comment
-
Met welke auto reed je hiervoor? Ik heb zo de indruk dat de mensen met een lange geschiedenis bij Opel iets meer tevreden zijn als de rest
Maar eerlijk gezegd heb nog nooit problemen gehad met men vorige auto's, men laatste was de Astra Twintop 1.8 nooit issues met gehad.
Het is omdat ik nooit problemen met men vorige opels heb gehad dat ik nu wat wantrouwig sta tov de Insigna, zeker na het lezen van dit forum.
Comment
Comment