Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
    Euhm ik weet niet of dit hier al gepost is maar ik had ook problemen om mijn Nokia N95 te connecteren met mijn DVD 800 via bluetooth.

Een beetje googelen heeft me op een artikel gebracht dat me de oplossing gegeven heeft nl. dit artikel :
    http://discussions.europe.nokia.com/t5/Connectivity/N95-Bluetooth-connection-with-car/m-p/648679
    Gewoon simpel een programma installeren op mijn nokia, connecteren met auto en kan nu bellen via adressbook en voice... echt super !!!!
    Werkt voor volgende toestellen :
    Nokia E50, E60, E61, E61i, E62, E70, E90 Communicator, N71, N73, N77, N75, N76, N80, N91, N91 8GB, N92, N93, N95, 3250, 5500 Sport, 5700 XpressMusic, and 6290.

Ben op dit artikel gekomen door volgend artikel, mss dat jullie via dit artikel ook de info zoeken die jullie nodig hebben want ze spreken daar ook over andere merken...

Veel suc6... ben blij dat het werkt want had hier eens een lijstje zien passeren waar bij mijn toestel stond dat ik geen adresbook enz. kon gebruiken... bij deze wel dus
    oi badsloefke ,

af en toe mijn berichten eens uitlezen kan helpen hoor , deze oplossing is twee weken geleden helemaal uitgelegd > http://autoforum.be/showpost.php?p=4...postcount=2003
    ik weet dat af en toe mijn berichten zeer lang zijn , maar meestal is de info die je wil vinden hier wel te vinden op dit forum .

groetjes
    Erwin

ps : rechtstreekse pagina naar nokia met de software , deze is voor alle toestellen met een symbian v60 os dus ook voor andere merken van gsm's zolang er maar symbian v60 opstaat.
    op deze pagina staan de verschillende versies voor de verschillende versies van symbian.
    Want to check your warranty? Or do you have a question about your order? Browse our FAQs or contact our support team.

ps 2 : die iphones heb ik dan toch nooit in gang gekregen op mijn dvd800 , nochtans stond hier de laatste soft op , mss bij de een wel en bij de andere niet , hetzelfde is met een toestel dat android had ( volgens de mannen van insignia-enthusiast werkt dit ) , bij mij herkende hij het toestel 1 op 10 scans .
    Last edited by ; 03/02/2011, 13:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door schudman Bekijk Berichten
      Volg dit forum al geruime tijd en zit nu zelf met een vraag. Ik heb ooit een lijst zien passeren met de gsm's die wel werken met een insignia. Heeft iemand die opgeslagen? Heb zelf een nokia 5000 maar die staat niet in de lijst van badsloefke en krijg hem niet aangesloten op de wagen
      oi,

ik veronderstel dat je dus je wagen al hebt , nu de vraag is of je telefoonmodule van het type UPH of UPJ is , dit maakt een groot verschil.
      de UPH ondersteund alleen maar hands-free mode waar de UPJ de hands-free en de SAP ( external sim mode , rechtstreekse toegang naar sim kaart ) mode ondersteund , deze laatste is eigenlijk de beste keuze want hier kan je alle richtingen uit.

ik ben even gaan zien welke specs uw gsm heeft en dit leert me dat uw toestel op series 40 ( het kleinere en simpelere broertje welke niet multitasking is ) os draait. uw toestel ondersteund handsfree mode en alsook de external sim mode ( sap ).

de vraag is nu wat en hoe je gsm gedraagt in uw wagen , niet aangesloten krijgen kan van alles zijn he ( tis gelijk naar de chirurg gaan en zeggen , "het doet ergens vanbinnen zeer" zonder te wijzen waar, doe maar een try en error ).
      doe het volgende eens en laat eens weten wat er gebeurd .
      zet eerst in je telefoon de bt zichtbaar
      Menu > Instellingen > Connectiviteit > Bluetooth > Bluetooth > Aan / zorg dat de waarneembaarheid van de telefoon niet op verborgen staat , geen eventueel je telefoon een herkenbare naam zodat je zeker geen vergissingen doet.
      dit is het voorbereidende werk voor je telefoon
      druk nu op config en kies Telefooninstellingen > Bluetooth > Bluetooth-code wijzigen en geef hier een code in die je makkelijk onthoudt , dit is een viercijferig getal ( bij een sap verbinding loopt dit helemaal anders maar dit leg ik later wel eens uit ).
      ga nu naar Telefooninstellingen > Bluetooth > Handsfree-apparaat toevoegen , hier krijg je wat instructies en 3 minuten de tijd om je toestel te connecteren , het connecteren van je toestel loopt van je gsm toestel uit.
      neem je gsm en in menu Menu > Instellingen > Connectiviteit > Bluetooth , hier kan je op twee manieren een apparaat aankoppelen neem de tweede manier om te proberen , dit moet werken ga naar Gekopp. apparaten > Nw app. toevgn , nadat je hierop geklikt hebt zal je gsm beginnen zoeken naar een apparaat , het kan zijn dat hij verschillende apparaten vind maar je moet het apparaat hebben dat begint met UHP en een nummer achter , selecteer deze en selecteer Toevgn. hij zal je vragen een paswoord in te geven , geef hier het viercijferig getal in dat je ingegeven hebt in de wagen config ( verander deze later niet anders kan je gsm niet meer koppelen en moet je alles overnieuw doen )
      er zal een toestemming gevraagd om het apparaat te koppelen ( normaal gezien zal je gewoon je knop op de tunnel even moeten op ja zetten en indrukken ) , er wordt een test gedaan en als alles goed is zal op de display van phone je verbinding van de telecom operator komen , indien dit werkt zij we half weg , wacht ongeveer drie minuten en kijk dan of je in de phone menu van de wagen je telefoonboek ziet , is dit niet nog niet panikeren ikzelf heb al gehad dat het soms bij de eerste keer navenant het aantal contacten het de dubbele tijd neemt om de sync te doen , heb je dan nog geen telefoon boek dan is er een probleem , waarschijnlijk heeft het toestel geen pbap protocol. (hou je gsm scherm goed in de gaten of je geen teken ziet van sync meestal twee kromme lijntjes in oppositie van mekaar ( zoals het vis sterrebeeld )
      je kan dan eens een truukje proberen , maar alleen als je op het scherm ziet dat je een verbinding hebt met je gsm , ga in je gsm naar contacten en selecteer enkele ( of alle ) en verzend deze , de gsm zal vragen hoe hij deze moet verzenden , kies bleutooth en selecteer de uhp , dit is object pushing , als alles goed gaat heb je nu de verzonden contacten in de telefoonboek van je wagen , een beetje omslachtig natuurlijk maar als het zo werkt .

ik ga ondertussen eens zoeken of er uberhaupt een pbap protocol ondersteuning is voor je gsm anders probeer ik mss ergens een patch/programa te vinden , maar ik kan niets beloven he .

groetjes en tot later
      Erwin

ps : indien je toestel nu wel aanvaard word , kan je beter via sap mode gaan als je wagen dit ondersteund , indien zo wil ik je graag uitleggen hoe en wat.
      ps 2 : ik heb even de protocols opgezocht welke je toestel ondersteund , blijkbaar staat daar geen PBAP tussen , dus geen telefoonboek overdracht , ik probeer verder soft te zoeken
      specs Bluetooth Profiles BIP, DUN, FTP, GAP, GAVDP, GOEP, HFP, HSP, OPP, SAP, SDAP

edit : mss kan je het volgende proberen als je telefoonboek ( contacten ) niet worden overgedragen ; Selecteer Menu > Instellingen > Sync. en back-up en ga naar een van de twee opties volgens mij gaat mss de eerste > Telefoonoverdr. ( dit loopt via bt ) de oplossing kunnen zijn , ik heb spijtig genoeg dit toestel hier niet dus kan geen dingen proberen , dus jij bent mijn handen en ogen he .
      Last edited by ; 03/02/2011, 13:23. Reden: mss oplossing vor overdracht

Comment

• hangt dat af van de opties of het uph/upj ofzo is?

Bij mij lees ik af UHP 7913, nokia is een 6600 en alles marcheert deftig, ook met de ipod touch G4 nog geen enkel issue gehad.
        Voor de rest zeer tevreden over die wagen. Als ik dan toch moet vitten; de ruitenwisser achteraan is wa klein, of komt klein over, en die draaiknop in de middenconsols daar stoemt ge af en toe tegen. Bij de vectra vond ik dit beter, de armsteun stond hoger. Die draaiknop aan die armsteun, kan je daar geen volumeknop van maken? Dat is makkelijker (ok ik overdrijf :-))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
          hangt dat af van de opties of het uph/upj ofzo is?

Bij mij lees ik af UHP 7913, nokia is een 6600 en alles marcheert deftig, ook met de ipod touch G4 nog geen enkel issue gehad.
          Voor de rest zeer tevreden over die wagen. Als ik dan toch moet vitten; de ruitenwisser achteraan is wa klein, of komt klein over, en die draaiknop in de middenconsols daar stoemt ge af en toe tegen. Bij de vectra vond ik dit beter, de armsteun stond hoger. Die draaiknop aan die armsteun, kan je daar geen volumeknop van maken? Dat is makkelijker (ok ik overdrijf :-))
          oi cliquot,

idd het hangt ervan welke opties je hebt genomen( de twee modules indentificeren zich telkens met een naam beginnend met UHP , ik dacht zelfs dat het cijfer veranderd als je een reset doet van de module ) , de UPH is een gewone kit met handsfree mode , de UPJ en een kit met ingebouwde telefoonmodule dwz eens je telefoon is verbonden dan gaat je gsm na synchro van telefoonboek in standby mode , deze zorgt er dan voor dat je batterij gespaard wordt , alle communicatie loopt dan via de module van de wagen en je kan ook sms'kes ontvangen en versturen ( het versturen is wel zeer omslachtig moet ik zeggen ) , het gebruik is ook veiliger , om te beginnen moet je de gsm die je wil opnemen in je apparaatlijst via je wagen laten verbinden en beveiligen met een 16cijferige code en als je instapt en je wagen neemt de gsm over moet je je pin code ingeven.
          de module is te herkennen als er in het bleutooth menu volgende optie staat Apparaat met SIM-toegang ( SAP ) toevoegen
          voordelen tov de UPH is meer veiligheid , betere connectie via buitenantenne en extra versterker in de wagen en extra functies , nadelen , altijd pin ingeven , het duurt iets langer dan in gewone handsfree mode om het telefoonboek in te lezen.

wat je midden console knop betreft , chance dat het geen volume knop is he als ge er tegen stompt , eigenlijk heb ik nog niet echt geprobeerd wat hij doet in audio mode ( dacht van post veranderen ) , maar ik moet/MAG een lijstje opmaken met wensen en verbeteringen ivm de insi ( mijn wagen wordt nu behandeld als een perswagen ) van mij uit en andere uit , dus lees ik hier wat af en verzamel zo het een en ander , desnoods zet ik dit in de verlanglijst om mee op te nemen in de config wat hij moet doen in audio mode

groetjes
          Erwin
          Last edited by ; 03/02/2011, 14:13.

Comment

• Speedlock

Gisteren bij de dealer geweest. Daar eens even gevraagd naar de speedlockfunctie.
            En meer bepaald waarom sommige Insignia's dit hebben en andere niet.
            Om iedereen maar al uit zijn droom te helpen : je moet geluk hebben dat je deze functie hebt.
            Deze zijn willekeurig geplaatst...
            Nu is het hele idee afgevoerd en, de mechaniekers zijn ermee bezig geweest, maar konden deze functie niet geprogrammeerd krijgen. Dus zolang Opel deze niet terug opneemt in zijn standaardsoftware zal iedereen die deze functie niet heeft ze ook nooit kunnen hebben.
            Waarschijnlijk kwam deze in conflict met een ander stukje soft- of hardware maar wat de juiste reden was van het afvoeren konden ze me niet zeggen. Ze zeiden dat ze ook niet altijd de informatie krijgen over het hoe en waarom.

Comment

• Dvd800

De eigenlijke reden waarom ik de dealer heb opgezocht was wederom mijn DVD 800.
              Voor het moment is dit reeds de DERDE unit die er in geplaatst is en het probleem geraakt voorlopig niet opgelost. Wie heeft er ook het volgend probleem :
              IPOD staat aan, je schakelt het contact uit en iets later start je en de melding IPOD verwijderd komt op het scherm. Ben nergens aan geweest dus de IPOD zit nog steeds in de USB-aansluiting. IPOD in en uit de USB halen helpt niet. Geen USB apparaat...Schakelt automatisch over op AM of FM. Dan wil ik DAB aanzetten maar dat gaat niet. Kan enkel switchen tussen AM-FM. Soms duurt het wel een minuut voor hij daar tussen geswitcht heeft.
              Ben je 10 minuten aan het rijden komt ineens op het scherm IPOD wordt gecontroleerd en schakelt ie automatisch weer naar de IPOD zonder dat ik iets doe...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                oi badsloefke ,

af en toe mijn berichten eens uitlezen kan helpen hoor , deze oplossing is twee weken geleden helemaal uitgelegd > http://autoforum.be/showpost.php?p=4...postcount=2003
                ik weet dat af en toe mijn berichten zeer lang zijn , maar meestal is de info die je wil vinden hier wel te vinden op dit forum .

groetjes
                Erwin

ps : rechtstreekse pagina naar nokia met de software , deze is voor alle toestellen met een symbian v60 os dus ook voor andere merken van gsm's zolang er maar symbian v60 opstaat.
                op deze pagina staan de verschillende versies voor de verschillende versies van symbian.
                Want to check your warranty? Or do you have a question about your order? Browse our FAQs or contact our support team.

ps 2 : die iphones heb ik dan toch nooit in gang gekregen op mijn dvd800 , nochtans stond hier de laatste soft op , mss bij de een wel en bij de andere niet , hetzelfde is met een toestel dat android had ( volgens de mannen van insignia-enthusiast werkt dit ) , bij mij herkende hij het toestel 1 op 10 scans .
                In de lijst van goedwerkende toestellen staat dus de iphone, htc en hetzelfde genre toestellen. Ik heb de simpele, oudere toestellen eens geprobeerd te linken met de dvd 800 en de moto gps maar dat lukte niet meteen. Dus mijn redenering was toch nog zo slecht niet.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Voor het moment is dit reeds de DERDE unit die er in geplaatst is en het probleem geraakt voorlopig niet opgelost. Wie heeft er ook het volgend probleem :
                  IPOD staat aan, je schakelt het contact uit en iets later start je en de melding IPOD verwijderd komt op het scherm. Ben nergens aan geweest dus de IPOD zit nog steeds in de USB-aansluiting. IPOD in en uit de USB halen helpt niet. Geen USB apparaat...Schakelt automatisch over op AM of FM. Dan wil ik DAB aanzetten maar dat gaat niet. Kan enkel switchen tussen AM-FM. Soms duurt het wel een minuut voor hij daar tussen geswitcht heeft.
                  Ben je 10 minuten aan het rijden komt ineens op het scherm IPOD wordt gecontroleerd en schakelt ie automatisch weer naar de IPOD zonder dat ik iets doe...
                  Zou het nix te maken hebben met een of andere app op uw ipod? Ik heb ook efkes moeten zoeken met volgend issue: Ik gebruik de ipod als wekker (app), als hij me dus in de ochtend wekt, dan duw ik die af, maar het uur blijft staan. Als ik dan in de wagen de ipod koppel zegt hij, ipod wordt gecontroleerd, start de muziek en ineens weg... why? Om dat dat wekkerprogramma daar tussenzit! Als ik de wekker afsluit, werkt alles terug zoals het hoort..dus geen issue met de wagen, maar die klote app die er tussenkomt. just an idea...

@ Erwin, merci voor de info! Amaai gij zijt ne VIP (wel jammer dat ge met al die miserie zit natuurlijk!!)... het verschuiven van die handsteun was SUPERhandig in de vectra. Eventueel hoger, lager zetten zou het ideaal maken. Dat zou interessanter zijn dan het volume te kunnen bepalen daar (je hebt immers al een knoppie op het stuur en onder het navigatiescherm hé). Tot zover werkt de blutooth ok, ook voiceherkenning marcheert deftig (als je mooi articuleert weliswaar ;-))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                    Zou het nix te maken hebben met een of andere app op uw ipod? Ik heb ook efkes moeten zoeken met volgend issue: Ik gebruik de ipod als wekker (app), als hij me dus in de ochtend wekt, dan duw ik die af, maar het uur blijft staan. Als ik dan in de wagen de ipod koppel zegt hij, ipod wordt gecontroleerd, start de muziek en ineens weg... why? Om dat dat wekkerprogramma daar tussenzit! Als ik de wekker afsluit, werkt alles terug zoals het hoort..dus geen issue met de wagen, maar die klote app die er tussenkomt. just an idea...

@ Erwin, merci voor de info! Amaai gij zijt ne VIP (wel jammer dat ge met al die miserie zit natuurlijk!!)... het verschuiven van die handsteun was SUPERhandig in de vectra. Eventueel hoger, lager zetten zou het ideaal maken. Dat zou interessanter zijn dan het volume te kunnen bepalen daar (je hebt immers al een knoppie op het stuur en onder het navigatiescherm hé). Tot zover werkt de blutooth ok, ook voiceherkenning marcheert deftig (als je mooi articuleert weliswaar ;-))
                    Buiten muziek staat er niks anders op die IPOD. Gewoon standaard.
                    BTW het is een Classic met 160 GB.

Comment

• tevredenheidsonderzoek

oi,

juist een paar minuten geleden een bureau uit Nederland aan de lijn gehad die moest pijlen naar de tevredenheid van dealer ( eigenlijk hier 1 vraagje ) en vooral GM klantendienst en of ik de wagen zou aanbevelen bij familie en vrienden.
                      ik heb ff mijn verhaal gedaan en moest punten geven tussen 1en 5 , ik mocht spijtig genoeg geen negatieve getallen gebruiken .

@polleke , dat van die speedlock is bull hoor in mijn ogen , waarom komt deze in conflict met bepaalde mensen hunne soft en waarom niet met andere , neen sorry , als ze de mensen dit aanbieden moeten ze dit voor iedereen doen , de enige uitleg dat niet iedereen het zou hebben is dat deze verbonden is met een bepaalde optie zoals de naar beneden klappende rechter spiegel als je de wagen in achteruit zet. tenslotte heb je evengoed hetzelfde goede geld betaald he . ( ik ben niet kwaad op u he pol , maar dit is weer een uitleg dat ze in iemand zijne nek hebben geslagen om er vanaf te zijn , geloof me maar .enige optie nog is ne perte total dan )
                      wat je probleem met de silverbox betreft, hebben ze dit al kunnen vaststellen in de garage , zo ja hebben ze dan op dat moment al eens geprobeerd om de silverbox uit te lezen , lijkt me een probleem op de gmlan bus , wss instraling of zo , eventueel eens voorstellen dat ze de data draden van de bus twisten . of eens proberen de dab module te deprogrammeren en de stekers langs silverbox kant loshalen en dan proberen.
                      als je dit probleem hebt kan je dan harder en stiller zetten (ook aan het stuur) , en hoe is de reactie snelheid ? of bv andere handelingen zoals switchen naar navi en phone ?

dit zijn allemaal dingen waar ze allemaal moeten naar zien , je moet echt alles proberen en vooral documenteren zoals ik doe , meestal helpt dit ( als ze luisteren he , maar das meestal een paar maand te laat ) btw , wat gebeurd er als bv je ipod verwijderd en een gewoon stickje insteekt ?

@Clicquot > no prob

groetjes
                      Erwin
                      Last edited by ; 03/02/2011, 17:36.

Comment

oi,

juist een paar minuten geleden een bureau uit Nederland aan de lijn gehad die moest pijlen naar de tevredenheid van dealer ( eigenlijk hier 1 vraagje ) en vooral GM klantendienst en of ik de wagen zou aanbevelen bij familie en vrienden.
                        ik heb ff mijn verhaal gedaan en moest punten geven tussen 1en 5 , ik mocht spijtig genoeg geen negatieve getallen gebruiken .

@polleke , dat van die speedlock is bull hoor in mijn ogen , waarom komt deze in conflict met bepaalde mensen hunne soft en waarom niet met andere , neen sorry , als ze de mensen dit aanbieden moeten ze dit voor iedereen doen , de enige uitleg dat niet iedereen het zou hebben is dat deze verbonden is met een bepaalde optie zoals de naar beneden klappende rechter spiegel als je de wagen in achteruit zet. tenslotte heb je evengoed hetzelfde goede geld betaald he . ( ik ben niet kwaad op u he pol , maar dit is weer een uitleg dat ze in iemand zijne nek hebben geslagen om er vanaf te zijn , geloof me maar .enige optie nog is ne perte total dan )
                        wat je probleem met de silverbox betreft, hebben ze dit al kunnen vaststellen in de garage , zo ja hebben ze dan op dat moment al eens geprobeerd om de silverbox uit te lezen , lijkt me een probleem op de gmlan bus , wss instraling of zo , eventueel eens voorstellen dat ze de data draden van de bus twisten . of eens proberen de dab module te deprogrammeren en de stekers langs silverbox kant loshalen en dan proberen.
                        als je dit probleem hebt kan je dan harder en stiller zetten (ook aan het stuur) , en hoe is de reactie snelheid ? of bv andere handelingen zoals switchen naar navi en phone ?

dit zijn allemaal dingen waar ze allemaal moeten naar zien , je moet echt alles proberen en vooral documenteren zoals ik doe , meestal helpt dit ( als ze luisteren he , maar das meestal een paar maand te laat ) btw , wat gebeurd er als bv je ipod verwijderd en een gewoon stickje insteekt ?

@Clicquot > no prob

groetjes
                        Erwin
                        Volgens hen is speedlock niet gekoppeld aan opties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          In de lijst van goedwerkende toestellen staat dus de iphone, htc en hetzelfde genre toestellen. Ik heb de simpele, oudere toestellen eens geprobeerd te linken met de dvd 800 en de moto gps maar dat lukte niet meteen. Dus mijn redenering was toch nog zo slecht niet.
                          oi,

wel ik heb wel gemerkt dat hier vooral nokia goed scoorde bij mij kwestie van herkennen en werking , daar we in de familie nogal nokia minded zijn ( behalve de oudste zoon dan , das nen dweize ) heb ik veel verschillende modellen gehad die ik kon proberen ook andere merken uit de familie heb ik geprobeerd met wisselend succes, alleen de oudere modellen met de s60 os hadden problemen met de telefoonboek maar dat was simpel opgelost met die patch . zelfs de goedkope brol van een 35 eurookes werden direct in sap mode herkend .( ben wel lomp geweest , ben mijn blz'den met alle info wat betreft connectie tijd en telefoonboek overdracht tijd en of het werkt ect. verloren , spijtig van het werk , maar denk dat ik de proef nog wel eens zal doen hoor )
                          ik snap ook niet waarom die iphone het bij mij niet deed ( denk dat dit iets is zoals de ipod van polleke ) , denk dat ik er niet vriendelijk genoeg naar gelachen heb . en dat toestel met die android os was een asus-garmin ( tja ze kunnen beter bij hun laptopkes blijven en de andere bij hun gps'kes , die werken tenminste ). de htc'kes die goe werken zullen wss degene zijn met het win mobile systeem op

groetjes
                          Erwin
                          Last edited by ; 03/02/2011, 17:56.

Comment

Volgens hen is speedlock niet gekoppeld aan opties.
                            oi,

reden te meer om te mogen verwachten dat je hetzelfde krijgt als een ander , je hebt tenslotte goe geld betaald voor de wagen ge zou bekanst denken dat wij testkonijnen zijn geweest voor de nieuwere insi's . gewoon oneerlijk , mijn mening hoor

Erwin

Comment

• I.v.m die speedlock .

De update die er is van de BCM/ECM ,de campagne die er op loopt dus .

Deze is dezelfde voor Astra J en Insignia (zelfde nummer van garantiecode) .

Bij een Astra J krijgt men als extra ... ja u raad het al : speedlock

Bij een Insignia krijgt men als extra .... deuren opnieuw vergrendelen bij ongewild opendoen .

Voor de rest niks nada noppes .

Blijven dromen dus van uw dikke auto die 2 keer zoveel kost dan een corsa of astra met speedlock .

Opel ,Wir leben auto's .
                              Mijn gat ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                I.v.m die speedlock .

De update die er is van de BCM/ECM ,de campagne die er op loopt dus .

Deze is dezelfde voor Astra J en Insignia (zelfde nummer van garantiecode) .

Bij een Astra J krijgt men als extra ... ja u raad het al : speedlock

Bij een Insignia krijgt men als extra .... deuren opnieuw vergrendelen bij ongewild opendoen .

Voor de rest niks nada noppes .

Blijven dromen dus van uw dikke auto die 2 keer zoveel kost dan een corsa of astra met speedlock .

Opel ,Wir leben auto's .
                                Mijn gat ja
                                ok , dit begint te rieken naar oplichting , een mooi verhaal voor testaankoop en autoweek over hoe de klant die het grote geld binnen brengt voor opel / gm behandeld wordt.
                                dit is pure schande en zal mij aanzetten nog kritischer naar de wagen te kijken als deze volgens hen in orde is . ik zal letten op het kleinste detailke wat mijn goed recht is als je 36k ex btw hebt betaald.
                                trouwens volgens mij is dit zelfs rechtbank materiaal , de speedlock is beschreven in de handleiding van my2009 dus deze hebben recht op de speedlock vooral omdat deze aanwezig is op my2011, wij met my2010 kunnen hier discriminatie inroepen als de groep my2009 zijn speedlock krijgt.
                                trouwens ik krijg er nix bij , ik had de functie hervergrendelen al . totdaar de belofte van de verkoper dat er een speedlock inzat en ook dat de easy step-out functie voor mij de oplossing zou zijn en zou werken naar hoe het mij uitgelegd werd , achteruit voor het uitstappen en vooruit als ik ingestapt zou zijn.
                                over deze heb ik al de raad gekregen om de belangenvereniging voor andersvaliden te raadplegen.

trouwens over hun verlengde garantie ben ik ook niet te klappen , deze is aangevraagd in een dealership en werd in behandeling genomen , er werden copy's gemaakt van mijn papieren en er werd mij verteld dat ik zou uitgenodigd worden ofwel op de dealership om de docs te tekenen ofwel de docs via mail ter ondertekening zou worden toegestuurd . mijn periode om de 3 jarige verlenging aan te vragen verloopt op 6/02 ( ondertekening moet gebeuren in de eerste 6 maand vanaf de inschrijving wagen bij mij 06/08/2010 ) dus ik zal ogen fluiten naar de verlenging . zelfs mijn twee telefoons waar ik in vroeg of de sales manager die dit in behandeling heeft is ergens in dovemansoren vervallen , ik heb tot heden geen tel van deze man mogen ontvangen ......... gman geeft om je wagen , und wir leben autos - maar ondertussen vullen wij onze zakken op de nek van de klant.

totdaar de belofte van dit dealership waar ik mijn vertrouwen in had ingesteld , blijkbaar word ik door de groep waarbij deze behoort in het vizier gehouden.

ik blijf erbij nu klantendienst gm en gm zelf een dikke nul , tis te hopen dat gman de wagen nu goed afwerkt want ik heb een belofte gedaan naar een dokterspraktijk toe om deze een paar dagen te laten proefrijden , aan de hand van deze zullen deze beslissen om enkele full-options te kopen van de opel insignia. ik vrees alleen maar als deze op dit forum terecht komen dat ik zelfs nog geen proef moet laten rijden ( nu ja daar moet ik denk niet direct schrik van hebben dat deze het inet afschuimen )

er vertrekt nu een mail over deze manier van werken naar de klantendienst , eens zien hoe ik nu weer aangepakt word , moet nog een antwoord krijgen op de eerste mail en telefoon die ik gedaan heb ivm de grote fouten aan mijn wagen.

Erwin

Comment

• GoodYear Eagle F1 (245/35/20)

Heeft iemand al ervaring met het aantal kilometers dat je uit deze banden kan halen?

J.

Comment

oi,

ik veronderstel dat je dus je wagen al hebt , nu de vraag is of je telefoonmodule van het type UPH of UPJ is , dit maakt een groot verschil.
                                    de UPH ondersteund alleen maar hands-free mode waar de UPJ de hands-free en de SAP ( external sim mode , rechtstreekse toegang naar sim kaart ) mode ondersteund , deze laatste is eigenlijk de beste keuze want hier kan je alle richtingen uit.

ik ben even gaan zien welke specs uw gsm heeft en dit leert me dat uw toestel op series 40 ( het kleinere en simpelere broertje welke niet multitasking is ) os draait. uw toestel ondersteund handsfree mode en alsook de external sim mode ( sap ).

de vraag is nu wat en hoe je gsm gedraagt in uw wagen , niet aangesloten krijgen kan van alles zijn he ( tis gelijk naar de chirurg gaan en zeggen , "het doet ergens vanbinnen zeer" zonder te wijzen waar, doe maar een try en error ).
                                    doe het volgende eens en laat eens weten wat er gebeurd .
                                    zet eerst in je telefoon de bt zichtbaar
                                    Menu > Instellingen > Connectiviteit > Bluetooth > Bluetooth > Aan / zorg dat de waarneembaarheid van de telefoon niet op verborgen staat , geen eventueel je telefoon een herkenbare naam zodat je zeker geen vergissingen doet.
                                    dit is het voorbereidende werk voor je telefoon
                                    druk nu op config en kies Telefooninstellingen > Bluetooth > Bluetooth-code wijzigen en geef hier een code in die je makkelijk onthoudt , dit is een viercijferig getal ( bij een sap verbinding loopt dit helemaal anders maar dit leg ik later wel eens uit ).
                                    ga nu naar Telefooninstellingen > Bluetooth > Handsfree-apparaat toevoegen , hier krijg je wat instructies en 3 minuten de tijd om je toestel te connecteren , het connecteren van je toestel loopt van je gsm toestel uit.
                                    neem je gsm en in menu Menu > Instellingen > Connectiviteit > Bluetooth , hier kan je op twee manieren een apparaat aankoppelen neem de tweede manier om te proberen , dit moet werken ga naar Gekopp. apparaten > Nw app. toevgn , nadat je hierop geklikt hebt zal je gsm beginnen zoeken naar een apparaat , het kan zijn dat hij verschillende apparaten vind maar je moet het apparaat hebben dat begint met UHP en een nummer achter , selecteer deze en selecteer Toevgn. hij zal je vragen een paswoord in te geven , geef hier het viercijferig getal in dat je ingegeven hebt in de wagen config ( verander deze later niet anders kan je gsm niet meer koppelen en moet je alles overnieuw doen )
                                    er zal een toestemming gevraagd om het apparaat te koppelen ( normaal gezien zal je gewoon je knop op de tunnel even moeten op ja zetten en indrukken ) , er wordt een test gedaan en als alles goed is zal op de display van phone je verbinding van de telecom operator komen , indien dit werkt zij we half weg , wacht ongeveer drie minuten en kijk dan of je in de phone menu van de wagen je telefoonboek ziet , is dit niet nog niet panikeren ikzelf heb al gehad dat het soms bij de eerste keer navenant het aantal contacten het de dubbele tijd neemt om de sync te doen , heb je dan nog geen telefoon boek dan is er een probleem , waarschijnlijk heeft het toestel geen pbap protocol. (hou je gsm scherm goed in de gaten of je geen teken ziet van sync meestal twee kromme lijntjes in oppositie van mekaar ( zoals het vis sterrebeeld )
                                    je kan dan eens een truukje proberen , maar alleen als je op het scherm ziet dat je een verbinding hebt met je gsm , ga in je gsm naar contacten en selecteer enkele ( of alle ) en verzend deze , de gsm zal vragen hoe hij deze moet verzenden , kies bleutooth en selecteer de uhp , dit is object pushing , als alles goed gaat heb je nu de verzonden contacten in de telefoonboek van je wagen , een beetje omslachtig natuurlijk maar als het zo werkt .

ik ga ondertussen eens zoeken of er uberhaupt een pbap protocol ondersteuning is voor je gsm anders probeer ik mss ergens een patch/programa te vinden , maar ik kan niets beloven he .

groetjes en tot later
                                    Erwin

ps : indien je toestel nu wel aanvaard word , kan je beter via sap mode gaan als je wagen dit ondersteund , indien zo wil ik je graag uitleggen hoe en wat.
                                    ps 2 : ik heb even de protocols opgezocht welke je toestel ondersteund , blijkbaar staat daar geen PBAP tussen , dus geen telefoonboek overdracht , ik probeer verder soft te zoeken
                                    specs Bluetooth Profiles BIP, DUN, FTP, GAP, GAVDP, GOEP, HFP, HSP, OPP, SAP, SDAP

edit : mss kan je het volgende proberen als je telefoonboek ( contacten ) niet worden overgedragen ; Selecteer Menu > Instellingen > Sync. en back-up en ga naar een van de twee opties volgens mij gaat mss de eerste > Telefoonoverdr. ( dit loopt via bt ) de oplossing kunnen zijn , ik heb spijtig genoeg dit toestel hier niet dus kan geen dingen proberen , dus jij bent mijn handen en ogen he .
                                    Super bedankt man!! Je hebt mij van een gelukkig kind gemaakt!!

Nu nog weten hoe de groot lichten auto. dimmen want van al oplossingen die ik gelezen heb werkt er nog geen één..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door schudman Bekijk Berichten
                                      Super bedankt man!! Je hebt mij van een gelukkig kind gemaakt!!

Nu nog weten hoe de groot lichten auto. dimmen want van al oplossingen die ik gelezen heb werkt er nog geen één..
                                      oi,

bedoel je de functie die je faren uitschakelt bij het naderen van een tegenligger ? ik denk het wel dus moet ik je wel al een ding vertellen en dat is dat deze functie niet aanwezig is als je een opel eye hebt , dus denk daar zeker aan he.
                                      als je het niet hebt , moet je eens op je tellerklok zien of er een lampje brand ( groen ) in de vorm van een een koplampje met een A in , als deze niet brand is de assistent uitgeschakeld , deze kan je normaal inschakelen door de linkerhendel aan het stuur tweemaal naar achter te duwen ; het lampje zou dan moeten branden .eenmaal naar achter is assistent uitschakelen ( ik ben niet zeker maar het zou kunnen dat je dit alleen maar kan in en uitschakelen als de lichten branden )
                                      denk er wel aan dat deze assistent ook is uitgeschakeld als je mistlampen voor of achter branden.

succes
                                      Erwin

Comment

oi,

bedoel je de functie die je faren uitschakelt bij het naderen van een tegenligger ? ik denk het wel dus moet ik je wel al een ding vertellen en dat is dat deze functie niet aanwezig is als je een opel eye hebt , dus denk daar zeker aan he.
                                        als je het niet hebt , moet je eens op je tellerklok zien of er een lampje brand ( groen ) in de vorm van een een koplampje met een A in , als deze niet brand is de assistent uitgeschakeld , deze kan je normaal inschakelen door de linkerhendel aan het stuur tweemaal naar achter te duwen ; het lampje zou dan moeten branden .eenmaal naar achter is assistent uitschakelen ( ik ben niet zeker maar het zou kunnen dat je dit alleen maar kan in en uitschakelen als de lichten branden )
                                        denk er wel aan dat deze assistent ook is uitgeschakeld als je mistlampen voor of achter branden.

succes
                                        Erwin
                                        Lichten op stand "auto" zetten. Als ze aanspringen moet idd het controlelichtje branden met de "A" er in. Indien niet, de paheren in- en uitschakelen (2x naar de tellers duwen). Nu zou het controlelampje moeten branden. Pharen worden nu automatisch ontstoken of gedimd. Werkt goed normaal gezien.

LET OP: kan dit alleen activeren als lichten op auto staan. Als je mistlampen ontsteekt of de lichten manueel aanzet werkt dit niet.

Comment

Polleke,

Heb hier slechts af en toe last van, zowel met Iphone als met Ipod Nano. Opeens wordt de Ipod/Iphone uitgegooid en werkt enkel nog de radio (zelfs CD doet het niet meer dan). Heb zelfs al gehad dat stem navigatie het dan ook niet meer deed.

Oplossing: contact afzetten, even wachten en weer starten. Alles werkt weer normaal. Heeft bij mij ook te maken met acties die de Ipod/Iphone onderneemt (apps, backups, clock, charging,...). Het lijkt alsof de Apple software de DvD800 doet crashen waarna deze zichzelf reset en uiteindelijk weer normaal werkt. Met andere MP3-spelers of usb sticks doet het probleem zich niet voor. Vrees dat het hier niet aan de auto ligt maar aan Apple....

Comment

Working...
                                          X