Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toen ik vroeger mijn Vectra DTI kocht is hij meteen gechipt geweest. Dit was gedaan door de dealer zelf.
    Die maakte daar toen veel reclame mee in de showroom.
    Ben daar altijd heel tevreden over geweest en nooit problemen gehad.
    Ze stelden dat zelfs voor aan klanten die teveel problemen hadden bij overmatig olieverbruik.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Vergeet niet dat de 130 dezelfde motor is als de 160, hij is enkel elektronisch afgesteld.
      In principe kan een dealer die software ook veranderen. (Dit word hier bij de bmw garage bij ons nogal vaak toegepast)
      Enkel de versnellingsbak is van een ander type waardoor je het koppel bij de 130 best op 400 nm zet, daar waar een 160 ongeveer 440 nm heeft dacht ik.
      Dus kan je ze wat pk betreft alle twee naar 190 à 200 brengen, enkel het koppel zal verschillend zijn.
      Maar ik denk dat 400 nm al genoeg is tenzij je graag in elke versnelling je wielen laat doorslippen.
      Wat de prijzen betreft, daar kan je nog een hele pak vanaf doen, geloof me maar. Zoals elke goede Belg een beetje kan onderhandelen.
      oi,

      de F40-6 ( 3 types ) en M32-6 ( 2 types ) kunnen allen tot 400 Nm aan enkel de AF40-6 kan tot 450Nm ( dit is de automaat ) alle bakken zijn dus in principe geschikt voor alle motorisaties dus dit is geen probleem .( dit is voor benzine dacht ik , voor diesel mocht er 50Nm bijgeteld worden) alleen de overbrengingen zijn anders.
      het probleem met de ecu software is andere koek , de technieker hangt de MDI ( pc ) aan de wagen en deze leest de vin uit en stuurt deze over internet naar de server in duitsland , je krijgt dan de hele optie lijst terug en eventueel de soft die nog beschikbaar is voor je wagen .
      dus hier wordt het moeilijker om in te foefelen denk ik

      groetjes
      Erwin
      Last edited by ; 06/02/2011, 12:58.

      Comment


      • veiligheid en speedlock

        oi,

        ik denk er ineens aan toen ik eens vroeg waarom we nog altijd geen speedlock hadden dat ze toen het veiligheids aspect voorspiegelden . je zou de deuren niet meer open krijgen bij ongeluk of als men in het water rijd . toch plezant dat diegene die het grote geld binnen brengen zo beschermd worden he en dat ,die van de corsaatjes en nu de astra J VERZUIPEN kan geen kwaad , das volgens hen maar klein grut ( nu het vrouwtje met de corsa heeft een goede levens verzekering ).
        het straffe is wel dat diegene die nu de insi kopen WEL mogen verzuipen , tenslotte hebben zij niet gezorgd dat gm aka opel failliet ging he

        just my other 2 pence

        Erwin
        Last edited by ; 06/02/2011, 10:01.

        Comment


        • Dit topic is...
          I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

          1985 Mazda 626 Coupé

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
            Dit topic is...
            ...cool !

            Comment


            • .....
              Last edited by ; 17/03/2011, 22:11.

              Comment


              • Even on topic blijven aub want dit soort uitlatingen gaat weer reacties opleveren die geen enkele bijdrage leveren aan deze topic, integendeel...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                  Iedereen doet met dat tunen uiteraard wat hij wil. Indien het echter allemaal zo eenvoudig is om een motor naar een hoger niveau te brengen ( zelfs met aanpassing verzekering en taxen) waarom brengen de constructeurs dan zoveel verschillende motorisaties uit? Ik heb begrepen dat bijv. de 160 pk zwaardere remschijven heeft dan een 130 pk om maar een voorbeeld te noemen, dus de verschillen zijn er toch. Ikzelf koop liever een 160pk die conform de normen is en in de garantievoorwaarden valt, dan te tunen en enkele jaren later met een hoop dure stukken geconfronteerd te worden( of bij een zwaar ongeval met het gelijksvormigheidsattest!!). Ik denk dat een auto die voorzien is voor 130pk en tot 190pk gebracht wordt er vroeg of laat de rekening voor gepresenteerd krijgt. Enfin dat is mijn logica,iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij wil natuurlijk, het was maar een bedenking.
                  Het lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn. Maar ergens is het logisch want hoe meer je van hetzelfde onderdeel kan gebruiken in een wagen hoe lager de prijs per stuk zal zijn. Een elektronische afstelling komt soms dan ook voordeliger uit als een volledig ander type motor/onderdeel erin te steken.

                  En waarom Opel dit doet? Omdat de consument dit vraagt, en omdat de wetgeving en verzekering voor auto's hier (in Europa) zo hard gefocussed is op het vermogen van een wagen. Dezelfde reden waarom wij met diesel rijden ipv naft.
                  Iemand die hier met een 110pk insignia rondrijdt betaalt een stuk minder verzekering en biv als iemand die met de 160pk rondrijdt. Idioot feitelijk want het blijft dezelfde wagen... Maar das nu eenmaal hoe het systeem hier ineen steekt .

                  In Amerika ga je de Buick Regal niet met een 110pk dieseltje zien hoor, dat verkoopt daar gewoon niet!!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    het leuke is dan nog dat aan het volgende licht die dikke bmw er maar beteuterd bijstaat omdat die dit niet verwachte .
                    No offence, maar zo "dik" zal die BMW toch wel niet zijn geweest als je die er met een 130pk Insignia er al af rijdt
                    Hij zal wel vreemd gekeken hebben dat jouw snuit alle kanten opging terwijl hij rustig zat te cruisen

                    Comment


                    • Beste collega Insi-rijders,

                      Bijna 2 jaar heb ik met veel plezier dit Insignia-topic gevolgd en mijn bijdragen hieraan geleverd.
                      Nog een kleine week en ik zeg mijn Insignia vaarwel, en toch ook een beetje met spijt in m'n hart want ik heb het altijd een fantastische wagen gevonden. En nu nog trouwens.

                      Ik mag mij tot de gelukkige prijzen, en met mij vééééle anderen, die geen problemen met de wagen gehad hebben. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de volgende eigenaar hier een hele goede wagen aan gaat hebben.

                      Wat wel opvalt is dat het Insi-topic de laatste maanden erg aan het veranderen is. Anderhalf jaar geleden was het eigenlijk alleen maar een opsomming van nieuw bestelde wagens met vele lovende woorden. Ik kan me nog herinneren dat ik nr. 50 was op een lijst die aangevuld werd met nieuw bestelde. Uiteindelijk kwam die geloof ik op rond de 115 stuks uit.
                      Het huidige Insi-topic komt over of dat er alleen maar probleem Insi's zijn......dit is dus absoluut niet het geval!!

                      Ik wens alle Insi-rijders heel veel plezier met hun wagen en voor diegene die wel redelijk veel pech met hun wagen hebben veel sterkte en dat alles naar tevredenheid opgelost gaat worden.
                      Ik zal het in elk geval zeker blijven volgen hier

                      gr. Ron

                      PS: Mocht het voorgenomen treffen op 2 april nog doorgaan, wil ik zeker nog langs komen. Tenslotte heb ik verschillende Insi-rijders persoonlijk mogen ontmoeten hier
                      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                      http://www.fabrieksbanden.nl
                      http://www.originelevelgen.be

                      Comment


                      • trillingen

                        Hallo,

                        Effe een update van mijn probleempjes van mijn insignia ( wat ik nog altijd een schone bak vind, waar ik elk moment van geniet ) want dat is tenslotte toch het doel van dit forum dat als we een probleem hebben aan onze wagen dat we dat met mekaar kunnen delen ( mensen die geen enkel probleem hebben zullen dit hier niet continu komen melden ) .
                        ook bij de duurdere premium merken is het niet altijd pijs en vree want een goede vriend van mij heeft met zijn audi A6 sline 2 maand na garantie zijn boite naar de bom gereden, moet ge maar eens aan hem (en zijn portemené ) maar eens vragen wat hij van audi vind .

                        Nu terug on topic ,ik heb 2 problemen die mij echt storen en dat is het rijden tegen lage snelheid dat hij precies over geribbelt beton rijd en het trillen tegen 1500 t/min .

                        Met mijn klachten naar de garage getrokken dat ik deze klachten ineens gekregen heb na dat hij binnen geweest is voor een kleine herstelling ( kleine lakschade ) en voorste velg lakschade hersteld , ook is er toen een update gebeurt ( had ik brief voor in de bus gekregen ) . daarvoor ( 20000km nooit last gehad van deze 2 problemen ) .
                        ik heb een testrit gedaan met een mechanieker en had daarvoor getest hoe dat ik het schokken kon simuleren ( dit lukt het best als je doortrekt naar 100 km/h en dan zachtjes U gaspedaal lossen ' hij gaat dan in zesde ' tot hij 83 km/h bereikt begint hij de trillen tot hij 78 km bereikt en dan terugcshakelt naar vijfde ) in sportstand heb je deze problemen niet (blijft dan in 5 de staan bij rustig gas lossen ) en tijdens deze testrit trilde hij gelukkig ook en de mechanieker heeft de turboklep vervangen en dan zou alles terug in orde zijn zij hij .
                        Voor het probleem van het geribbelt beton hebben ze de velgen gebalanceerd .

                        Nu enkele dagen getest en het vervangen van de turboklep heeft niks uitgehaalt ( probleem is net hetzelfde ) en ook het geribbelt beton is er nog steed bij lage snelheid ( zou mischien door een beschadigde band kunnen zijn zeggen ze in de garage want die 20 inchers zijn wel gevoelig - zelf al nagekeken en aan de banden is niks verdacht te zien ??

                        Volgende week weer terug naar de garage en daar eisen dat ik mijn auto van voor de update terug wil en mij niet laten afschepen .

                        Nog eens duidelijk melden dat ik de eerste 20000 km ZEER TEVREDEN was over mijn insignia .


                        OPEL INSIGNIA ST AT 130PK COSMO OPC LINE FLEXRIDE AFL

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                          Beste collega Insi-rijders,

                          Bijna 2 jaar heb ik met veel plezier dit Insignia-topic gevolgd en mijn bijdragen hieraan geleverd.
                          Nog een kleine week en ik zeg mijn Insignia vaarwel, en toch ook een beetje met spijt in m'n hart want ik heb het altijd een fantastische wagen gevonden. En nu nog trouwens.

                          Ik mag mij tot de gelukkige prijzen, en met mij vééééle anderen, die geen problemen met de wagen gehad hebben. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de volgende eigenaar hier een hele goede wagen aan gaat hebben.

                          Wat wel opvalt is dat het Insi-topic de laatste maanden erg aan het veranderen is. Anderhalf jaar geleden was het eigenlijk alleen maar een opsomming van nieuw bestelde wagens met vele lovende woorden. Ik kan me nog herinneren dat ik nr. 50 was op een lijst die aangevuld werd met nieuw bestelde. Uiteindelijk kwam die geloof ik op rond de 115 stuks uit.
                          Het huidige Insi-topic komt over of dat er alleen maar probleem Insi's zijn......dit is dus absoluut niet het geval!!

                          Ik wens alle Insi-rijders heel veel plezier met hun wagen en voor diegene die wel redelijk veel pech met hun wagen hebben veel sterkte en dat alles naar tevredenheid opgelost gaat worden.
                          Ik zal het in elk geval zeker blijven volgen hier

                          gr. Ron

                          PS: Mocht het voorgenomen treffen op 2 april nog doorgaan, wil ik zeker nog langs komen. Tenslotte heb ik verschillende Insi-rijders persoonlijk mogen ontmoeten hier
                          Wanneer er niet te klagen valt zullen vele zwijgen. Dat is met alles zo.
                          Ik heb mijn Insignia volgende maand ook twee jaar en ben zeer tevreden.
                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                          Comment


                          • Idd weer een aantal posts gewist. Zoals sommige laten uitschijnen is het niet zo omdat ik ook met een Insignia rijd. Vele commentaren zijn overbodig en lokken enkel maar wrevel uit. Gelieve te discussiëren op een volwassen manier. Wanneer dit niet lukt, zullen er sancties volgen.
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
                              Hallo,

                              Effe een update van mijn probleempjes van mijn insignia ( wat ik nog altijd een schone bak vind, waar ik elk moment van geniet ) want dat is tenslotte toch het doel van dit forum dat als we een probleem hebben aan onze wagen dat we dat met mekaar kunnen delen ( mensen die geen enkel probleem hebben zullen dit hier niet continu komen melden ) .
                              ook bij de duurdere premium merken is het niet altijd pijs en vree want een goede vriend van mij heeft met zijn audi A6 sline 2 maand na garantie zijn boite naar de bom gereden, moet ge maar eens aan hem (en zijn portemené ) maar eens vragen wat hij van audi vind .

                              Nu terug on topic ,ik heb 2 problemen die mij echt storen en dat is het rijden tegen lage snelheid dat hij precies over geribbelt beton rijd en het trillen tegen 1500 t/min .

                              Met mijn klachten naar de garage getrokken dat ik deze klachten ineens gekregen heb na dat hij binnen geweest is voor een kleine herstelling ( kleine lakschade ) en voorste velg lakschade hersteld , ook is er toen een update gebeurt ( had ik brief voor in de bus gekregen ) . daarvoor ( 20000km nooit last gehad van deze 2 problemen ) .
                              ik heb een testrit gedaan met een mechanieker en had daarvoor getest hoe dat ik het schokken kon simuleren ( dit lukt het best als je doortrekt naar 100 km/h en dan zachtjes U gaspedaal lossen ' hij gaat dan in zesde ' tot hij 83 km/h bereikt begint hij de trillen tot hij 78 km bereikt en dan terugcshakelt naar vijfde ) in sportstand heb je deze problemen niet (blijft dan in 5 de staan bij rustig gas lossen ) en tijdens deze testrit trilde hij gelukkig ook en de mechanieker heeft de turboklep vervangen en dan zou alles terug in orde zijn zij hij .
                              Voor het probleem van het geribbelt beton hebben ze de velgen gebalanceerd .

                              Nu enkele dagen getest en het vervangen van de turboklep heeft niks uitgehaalt ( probleem is net hetzelfde ) en ook het geribbelt beton is er nog steed bij lage snelheid ( zou mischien door een beschadigde band kunnen zijn zeggen ze in de garage want die 20 inchers zijn wel gevoelig - zelf al nagekeken en aan de banden is niks verdacht te zien ??

                              Volgende week weer terug naar de garage en daar eisen dat ik mijn auto van voor de update terug wil en mij niet laten afschepen .

                              Nog eens duidelijk melden dat ik de eerste 20000 km ZEER TEVREDEN was over mijn insignia .


                              OPEL INSIGNIA ST AT 130PK COSMO OPC LINE FLEXRIDE AFL
                              Dat probleem van het gaspedaal lossen en de schokken had in in het begin ook.
                              Toen hebben ze een software update gedaan en het was gedaan.
                              En inderdaad, na de updat waarvoor we een brief hebben gekregen , heb ik het ook terug.

                              Koen
                              Groeten, Koen

                              Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                              Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                              Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                              Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                              Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                              www.adoewa.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                Beste collega Insi-rijders,

                                Bijna 2 jaar heb ik met veel plezier dit Insignia-topic gevolgd en mijn bijdragen hieraan geleverd.
                                Nog een kleine week en ik zeg mijn Insignia vaarwel, en toch ook een beetje met spijt in m'n hart want ik heb het altijd een fantastische wagen gevonden. En nu nog trouwens.

                                Ik mag mij tot de gelukkige prijzen, en met mij vééééle anderen, die geen problemen met de wagen gehad hebben. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de volgende eigenaar hier een hele goede wagen aan gaat hebben.

                                Wat wel opvalt is dat het Insi-topic de laatste maanden erg aan het veranderen is. Anderhalf jaar geleden was het eigenlijk alleen maar een opsomming van nieuw bestelde wagens met vele lovende woorden. Ik kan me nog herinneren dat ik nr. 50 was op een lijst die aangevuld werd met nieuw bestelde. Uiteindelijk kwam die geloof ik op rond de 115 stuks uit.
                                Het huidige Insi-topic komt over of dat er alleen maar probleem Insi's zijn......dit is dus absoluut niet het geval!!

                                Ik wens alle Insi-rijders heel veel plezier met hun wagen en voor diegene die wel redelijk veel pech met hun wagen hebben veel sterkte en dat alles naar tevredenheid opgelost gaat worden.
                                Ik zal het in elk geval zeker blijven volgen hier

                                gr. Ron

                                PS: Mocht het voorgenomen treffen op 2 april nog doorgaan, wil ik zeker nog langs komen. Tenslotte heb ik verschillende Insi-rijders persoonlijk mogen ontmoeten hier
                                Hey Ron,

                                Succes met je nieuwe aanwinst !
                                Lijkt me een leuk autootje, het is wel geen Insignia maar het kan er mee door

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
                                  Hallo,

                                  Effe een update van mijn probleempjes van mijn insignia ( wat ik nog altijd een schone bak vind, waar ik elk moment van geniet ) want dat is tenslotte toch het doel van dit forum dat als we een probleem hebben aan onze wagen dat we dat met mekaar kunnen delen ( mensen die geen enkel probleem hebben zullen dit hier niet continu komen melden ) .
                                  ook bij de duurdere premium merken is het niet altijd pijs en vree want een goede vriend van mij heeft met zijn audi A6 sline 2 maand na garantie zijn boite naar de bom gereden, moet ge maar eens aan hem (en zijn portemené ) maar eens vragen wat hij van audi vind .

                                  Nu terug on topic ,ik heb 2 problemen die mij echt storen en dat is het rijden tegen lage snelheid dat hij precies over geribbelt beton rijd en het trillen tegen 1500 t/min .

                                  Met mijn klachten naar de garage getrokken dat ik deze klachten ineens gekregen heb na dat hij binnen geweest is voor een kleine herstelling ( kleine lakschade ) en voorste velg lakschade hersteld , ook is er toen een update gebeurt ( had ik brief voor in de bus gekregen ) . daarvoor ( 20000km nooit last gehad van deze 2 problemen ) .
                                  ik heb een testrit gedaan met een mechanieker en had daarvoor getest hoe dat ik het schokken kon simuleren ( dit lukt het best als je doortrekt naar 100 km/h en dan zachtjes U gaspedaal lossen ' hij gaat dan in zesde ' tot hij 83 km/h bereikt begint hij de trillen tot hij 78 km bereikt en dan terugcshakelt naar vijfde ) in sportstand heb je deze problemen niet (blijft dan in 5 de staan bij rustig gas lossen ) en tijdens deze testrit trilde hij gelukkig ook en de mechanieker heeft de turboklep vervangen en dan zou alles terug in orde zijn zij hij .
                                  Voor het probleem van het geribbelt beton hebben ze de velgen gebalanceerd .

                                  Nu enkele dagen getest en het vervangen van de turboklep heeft niks uitgehaalt ( probleem is net hetzelfde ) en ook het geribbelt beton is er nog steed bij lage snelheid ( zou mischien door een beschadigde band kunnen zijn zeggen ze in de garage want die 20 inchers zijn wel gevoelig - zelf al nagekeken en aan de banden is niks verdacht te zien ??

                                  Volgende week weer terug naar de garage en daar eisen dat ik mijn auto van voor de update terug wil en mij niet laten afschepen .

                                  Nog eens duidelijk melden dat ik de eerste 20000 km ZEER TEVREDEN was over mijn insignia .


                                  OPEL INSIGNIA ST AT 130PK COSMO OPC LINE FLEXRIDE AFL
                                  oi,

                                  wel dat met het gevoel geribbeld beton is een probleem waar ze maar niet aan uit komen , vorige week hebben ze vanuit duitsland aangepaste software geïnstalleerd , toen ik belde zijden ze datr alles in orde was en niet meer te voelen , soms is het effect zo hard ( bv je laat hem van 120 of hoger naar 80 zakken) dat je het gevoel , precies dreunen door de zetel door voelt , verleden week melde ze me dat het in orde zou zijn maar blijkbaar niet want ik heb nog geen nieuws gehad ivm het terughalen van de wagen, arne uit duitsland heeft hier ook last van , daar gaan ze een aandrijfas vervangen
                                  ik publiceer ff terug die berichten hier zodat je terug kan volgen

                                  groetjes
                                  Erwin

                                  Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                                  Humm, erg constructief is het de laatste tijd niet...
                                  oi arnek,

                                  ik weet niet , toch al iemand gelukkig gemaakt met het aansluiten van gsm , ondertussen weten we wat er met de speedlock is gebeurd en is er actie ondernomen naar hogerop door mij .
                                  vrijdag heb ik nog een goed gesprek omtrent verschillende zaken gehad , dus hopen we.....

                                  trouwens heb jij nu al nieuws ivm die resonantie van automaat en motor , laatste nieuws bij mij van de week gekregen is dat het bij mij er uit zou zijn , er is nieuwe motormanagement software afgekomen welke op de mijne nu wordt getest ( als ik ze mag geloven natuurlijk he ) .
                                  al de rest hier de laatste tijd is eigenlijk het ongenoegen over hoe wij hier bij GM België en de dealers worden behandeld , het komt erop neer dat het blijkbaar allemaal dezelfde personen zijn die zo behandeld worden , en dit kan niet ..... je krijgt zo een groep die zeer tevreden is over hun wagen ( wat hun goed rechts is natuurlijk , als er niets slecht is kan je moeilijk oever iets gaan reclameren he ) en een groep waar "hun of het" probleem telkens weer ontkent wordt of zogezegd wordt nagezien en waar deze personen van het kastje naar de muur worden gestuurd ( en natuurlijk het ongeloof van de eerste groep naar de tweede groep toe) , en dat er dan eens eene grote opzet , so what , nix van aantrekken he .

                                  het komt er gewoon op neer dat we ons even moeten kunnen ventileren naar de buitenwereld toe zodat ook de mensen die een goede wagen zonder problemen hebben weten dat er andere zijn en hoe deze worden behandeld , deze zullen dan wel tweemaal nadenken wat ze moeten doen en mss de hier geventileerde en gegeven info gebruiken als de dealer hen met een kluitje in het riet wil sturen als ze een probleem hebben .

                                  idd mss iets minder constructief als anders , maar de meeste hier met problemen hebben dan ook hun problemen minstens 6 maand en als ik het goed heb zelfs al bijna twee jaar , te horen aan het feit dat hun garantie bijna verloopt. ik kan best geloven dat het op den duur hunne frak of kl*ten uithangt om het lelijk te zeggen , deze mensen moeten geholpen worden is het niet goedschiks dan kwaadschiks en als er dan eens een hard woord valt vind ik dat wel kunnen. tenslotte zijn het mensen die hun mooie centjes erin hebben gestoken , ik kan bv mijn wagen na drie jaar of 4 jaar ( zoals bij een lease de gewoonte is , ik koop normaal ook om de 4 jaar maar deze is de men laatste) niet meer inwisselen tegen die tijd ben ik er zelfs mss niet meer , of zeker wel niet meer in staat te rijden , dus wat heb ik dan aan al die mooie centjes gehad.

                                  hopelijk word het hier iets meer constructiever , maar dat hangt deels af ook van wat de mensen verder gaan beleven met hun dealer en hun "beloved" merk.

                                  i rest my case , zoals ze zeggen

                                  Erwin

                                  ps: arne , echt , hoe zit het met jouw probleem , voor hetzelfde probleem hier bij mij hebben ze de soft van de motor zelf aangepast en voor het trillen van de voortrein en schudden achterkant zou ik nieuwe velgen krijgen.




                                  Oorspronkelijk geplaatst door ArneK
                                  Erwin,

                                  woensdag a.s. om 8.00 gaat mijn auto naar de dealer. Ik heb er bij Opel Klantenservice flink druk op gezet en ze verteld dat het mij zeer ernst is dat dit wordt opgelost.
                                  Dit leken ze goed te begrijpen en hebben direct contact opgenomen met mijn dealer. Deze heeft weer direct contact opgenomen met de districtsleider, en zo is het cirkeltje weer rond.

                                  Ze hebben allemaal keurig teruggebeld met het volgende:
                                  Eerst wordt de complete motorophanging losgemaakt en weer vastgezet. Dit omdat het voor kan komen dat e.e.a. onder spanning is ingebouwd.
                                  Daarnaast gaat er bij mij sowoieso de rechter aandrijfas vervangen worden.
                                  Ik heb de Werkstattmeister mijn twijfel kenbaar gemaakt of dit dé oplossing zou kunnen brengen, geloof er namelijk zelf niet in omdat het erop lijkt dat het resoneren/dreunen/onbalans-probleem toerentalafhankelijk is, en niet snelheidsafhankelijk.
                                  Maar...of dit het probleem oplost of niet, ze willen persé de aandrijfas vervangen!!

                                  Heb verteld te weten dat het thema aandrijfas al langer een probleem is bij de Insignia en waarom ze dus niet "zo even" de as kunnen vervangen...
                                  Het wachten is dus nu op een volledig nieuw geproduceerde aandrijfas, daar worden er nu 50 van gemaakt voor "probleemauto's". Deze moeten worden gecontolleerd enz.
                                  Dus ook een nieuwe uit de vorige productie lijken ze niet in te willen bouwen...

                                  Dus eerst de motorophanging en zodra de aandrijfas binnen is gaat die ook vervangen worden.

                                  Zat afgelopen maandag met 4 mensen in de auto en heb geconstateerd dat hetzelde dreunen onstaat wanneer ik van zo'n 110km/h accelereer, en dan zo dat ie vanuit de 6e versnelling NIET terugschakeld naar z'n 5... Ik had dit nog niet eerder vastgesteld.

                                  Heb gevraagd hoe dat hier in Duitsland gaat, zo om de druk op te voeren.
                                  In Nederland moet bij gebreken aan een product de leverancier/fabrikant 3x de gelegenheid geven het probleem op te lossen. Daarna zijn ze volgens mij verplicht het product te vervangen.

                                  Ik had de indruk dat m'n contactpersoon bij Opel DE het lichtelijk warm van kreeg.
                                  Volgens mij staat het nu wel vast dat wanneer de nu voorgestelde aanpassingen geen uitkomst brengen, de auto naar een Opel Techno Center gaat. Volgens mij zit er eentje in Osnabrück dus dan zal die daar wel heen gaan. Dit vertelde de Werkstattmeister.
                                  Dit omdat de dealer niet zomaar allerlei dingen mag vervangen, moet allemaal aangevraagd worden bij Opel. Bij zo'n Techno Center schijnen ze gewoon een versnellingsbak te mogen wisselen zonder eerst door de hele papierkraam te moeten gaan.
                                  Zij hebben daar schijnbaar veel meer vrijheid om het probleem op te lossen door (grote) dingen te wisselen.

                                  Erwin, begrijp ik goed dat er dus nieuwe software voor het motormanagement is?
                                  Jij hebt een 130pk, toch? Wellicht is ie er voor de 160pk-er ook...
                                  Zou mooi zijn als dat het probleem zou oplossen!

                                  Groetjes,

                                  Arne.
                                  oi arne,

                                  wel ik heb hier ook heel het verhaal gedaan wat die aandrijfas betreft , ik heb de indruk dat ze met dingen afkomen die heel onlogisch zijn , neem bv die shimmy op 110..130 en het zweven en schudden achterkant wagen vanaf 170 km/u dit zou aan de velgen liggen ....mijn vraag om dan eventueel velgen te nemen van een wagen waarvan ze weten in orde is is ook in dovemans-oren gevallen , ze gaan gewoon afwachten tot die velgen uitgeleverd worden.
                                  het ergste is idd, als dat wat je over die drie keer kans geven zegt waar is dat ze het bij mij zo heel wat hebben kunnen trekken , als ze me een jaar aan de lijn houden met die velgen en dan nog eens met iets anders en dan nog eens dat ik de kans loop dat de garantie verloopt.
                                  ik denk dat ik de raad ga opvolgen die ik gelezen heb , en een aangetekend schrijven sturen waarvan ik ze verplicht de totale garantie stil te leggen tot de wagen volledig in orde is , aangezien bij mij er veel aan is , is dit aanvaardbaar volgens mij.

                                  dan even terug op het geval aandrijfas , de fout is vooral toeren afhankelijk maar .... ik heb ook de indruk dat wanneer je snel rijd en dan aan die 1500 ( ongeveer ) komt ( meestal in snelheidsafname ) je het veel harde voelt dan wanneer je trager rijd .
                                  bv als ik tegen 70 rijd is dit goed te voelen door het stuur heen , als ik de wagen van bv 120 naar 90 laat uitbollen dan gebeurt het in 7 op 10 dat ik het gewoon door de zetel door voel en door de pook , je hebt zelfs het gevoel dat de wagen volledig door de chassis door trilt , dit heb je niet als je tegen 70 ongeveer rijd dan is dit een pak minder , je voelt het dus door het stuur en je voelt de chassis wat trillen en je voelt het in de pook , het dor de zetel door heen voelen gebeurt dan niet ...
                                  dus vooral toeren afhankelijk , maar ook een beetje snelheid afhankelijk volgens mij.
                                  wat de software betreft , dit is wat ze mij gezegd hebben , de software is geïnstalleerd geweest en de wagen is van hier naar Nederland geweest en als ik het goed heb de dag later terug gekomen , volgens hen voel je het niet meer .
                                  ik moet het nog testen , weet zo het punt eruit te halen...... door mijn ziekte verkrampen mijn handen door die resonantie , dus als dit niet meer gebeurd is het ok , als het nog gebeurd is er nog een probleem en zullen ze moeten zoeken ( dit verkrampen heb ik iet met andere wagens bv in de zafira had ik dit niet , in de corsa heb ik dit niet , in de testwagen had ik dat ook niet ).

                                  wat de beschikbaarheid van de software betreft kan ik geen uitsluitsel geven , ik geloof gehoord te hebben dat dit een herschreven versie was die nog niet helemaal getest en productie rijp was ..... anders moeten ze eens contact opnemen ( nochtans is er voor mijn wagen elke week een bijeenkomst tussen GM België , mensen van GMAN , en de I.R's van duitsland.) met GMAN A'pen , die gaan het het beste kunnen uitleggen. laat ze naar patrick wuyts vragen .deze volgt mee op ( DDN is uit de groep gezet en mag niet meer meespelen van mij, als ik te weten kom dat hij er nog maar voor een vinger ertussen zit is het uit met mister nice guy, en ga ik eisen dat ze het product vervangen , een product dat niet op 6 maand tijd kan gemaakt worden is volgens mij een product dat niet waardig is gerepareerd te worden )

                                  groetjes en laat ze bellen , 3232209911 en dan nummer 1 drukken en vragen naar patrick , laat ze niet toe het op te schrijven om hem te laten terug bellen , je krijgt in dat geval nooit antwoord spijtig genoeg bel bv zo rond 09:00 of anders na 14:00 , daartussen durft hij wel eens in vergadering te zijn.

                                  Erwin

                                  ps : opgepast voor het techno center he , bij mijn omega hebben ze zo eens een half motorblok vervangen voor een fout aan het gasmengselkamer , heb hier in het verleden ook iets gelezen dat iemand zijn wagen voor soortgelijk probleem ( dacht shimmy wielen ) had binnen gedaan hier in het techno center belgie en deze na acht weken en zonder vervanger nog altijd defect terug heeft gekregen , niks aan te doen zeiden ze daar ......

                                  Comment


                                  • Er is beslist dit topic terug te openen omdat er voor de eigenaars van dit voertuig veel informatie terug te vinden is. De discussies die hier ontstaan zijn daar wil ik niet verder over uitwijden en ik denk dat jullie volwassen genoeg zijn om het topic hier een beetje deftig te houden.
                                    Mensen die geen nuttige bijdrage kunnen leveren en enkel hier komen posten om olie op het vuur te gooien kunnen we missen.
                                    Ik hoop dat het vanaf nu de goede richting uitgaat zodat de Insigna-eigenaars hier hun ervaringen kunnen delen.
                                    2014 Bmw 118d Estorill //M
                                    2000 Bmw 320d
                                    2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                    2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                    https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                    Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                    http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                    Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

                                    Comment


                                    • Mijn bompa is geintereseerd in een opel insigna,nu heb ik gehoord dat er wel wat problemen zijn met dit model,kunnen jullie mij meer informatie geven?
                                      Het zou een 130pk diesel zijn
                                      2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk Berichten
                                        Er is beslist dit topic terug te openen omdat er voor de eigenaars van dit voertuig veel informatie terug te vinden is. De discussies die hier ontstaan zijn daar wil ik niet verder over uitwijden en ik denk dat jullie volwassen genoeg zijn om het topic hier een beetje deftig te houden.
                                        Mensen die geen nuttige bijdrage kunnen leveren en enkel hier komen posten om olie op het vuur te gooien kunnen we missen.
                                        Ik hoop dat het vanaf nu de goede richting uitgaat zodat de Insigna-eigenaars hier hun ervaringen kunnen delen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                                          Mijn bompa is geintereseerd in een opel insigna,nu heb ik gehoord dat er wel wat problemen zijn met dit model,kunnen jullie mij meer informatie geven?
                                          Het zou een 130pk diesel zijn
                                          Ik heb een 130 pk Diesel... maar wat wil je weten ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X