Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • tillingen

    Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Dat probleem van het gaspedaal lossen en de schokken had in in het begin ook.
    Toen hebben ze een software update gedaan en het was gedaan.
    En inderdaad, na de updat waarvoor we een brief hebben gekregen , heb ik het ook terug.

    Koen
    Heb jij dit al gemeld aan de garage en wat is hun reactie - ga zelf waarschijnlijk donderdag langs in de garage - hou U wel op de hoogte wat ze nu weer zeggen .

    gelukkig is dit forum terug geopend .
    Last edited by Dragon; 07/02/2011, 21:13. Reden: behoud van de rust hier

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
      Ik heb een 130 pk Diesel... maar wat wil je weten ?
      oi,

      ik ook , een full option automaat , ondertussen een beruchte bolide .vandaag is vader eens gaan horen hoe het was met hem , hij staat momenteel nog te wachten op een onderdeel , dus er wordt aan gewerkt .
      @davyke78 : hij staat bij hij wil mag hij hem eens gaan bewonderen staat bij gman antwerpen , gewoon aan patrick vragen ( tech dienst ) of je eens mag neuzen , dat hij maar ff belt indien het moet. let wel de nieuwere voertuigen hebben zo geen fouten als de bolides die wij hebben , toch zijn er nog spijtig genoeg onlogischheden in de software .

      ps: t'jonges hier ligt een gelukkig man , ge moest eens weten hoe ik me heb gevoeld vandaag ,maar alles is dan weer mooi op de rails ......@alle mods en beheerders ...merci
      was zo blij dat ik al verkeerd begon te lezen ( moet dringend toch eens mijn ogen laten arrangeren ) , ik had gelezen dat davyke zijne bompa was gearresteerd in een 130pk sorry dus was van blijdschap verkeerd gelezen.

      groetjes
      Erwin

      Comment


      • Ik heb sinds maart 2009 een 130 pk met automaat, en heb geen noemenswaardige problemen gehad tot nu toe. In het begin een beetje gekraak van de middenconsole, en een update gehad van het softwarepakket omwille van niet juiste foutmeldingen. Deze zaken werden zonder moeilijkheden opgelost. Verder kan ik alleen maar positief nieuws melden.
        Het is ook zo dat de huidige versies deze "kinderziekten" niet meer vertonen.

        Comment


        • .....
          Last edited by ; 17/03/2011, 22:11.

          Comment


          • .....
            Last edited by ; 17/03/2011, 22:10.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
              Zo, zojuist een plezierig gesprek gehad met Patrick van GMan Antwerpen en met de werkstattmeister van m'n eigen garage hier in Duitsland.
              Kijken of we de informatie en ervaringen een beetje kunnen samenvoegen om zo tot een oplossing te komen wat betreft het resoneren/dreunen.
              Heb beloofd Patrick op de hoogte te houden.
              oi,

              leuk te horen , heb je mijn wagen aangehaald? of wist hij het zelf te vertellen wat er binnen stond nu

              groetjes,
              Erwin

              ps : om Arne even aan te vullen je hebt twee zoek functie's een algemene en eentje die je toelaat in het topic ( discussie genoemd ) zelf te zoeken , meestal als er een vraag wordtr gesteld waar ik van weet dat deze ooit wel eens gesteld is of waarvan ik vermoed dat er ooit een antwoord ergens is gegeven dat van toepassing kan zijn doe ik even de zoekfunctie ,dit als service naar jullie toe , ikheb spijtig genoeg iets meer tijd dan jullie om hier aanwezig te zijn . dat wil wel niet zeggen dat ik dat altijd kan , af en toe ben ik echt te ziek om iets uit te richten .
              voor allen veel surf plezier hier en als je het echt niet vind of niet echt de tijd hebt , vraag het dan maar , ik zie wel wat te doen dan
              Last edited by ; 08/02/2011, 10:33.

              Comment


              • .....
                Last edited by ; 17/03/2011, 22:10.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                  @ Erwin,

                  Ja, ik heb jouw auto aangehaald.
                  Heb verteld dat het erop lijkt dat we beiden hetzelfde probleem hebben en Patrick exact uitgelegd wanneer en hoe dit het beste te bemerken.
                  Hij was blij met deze informatie en gaat straks met jouw auto een proefrit maken met de informatie in z'n achterhoofd zoals vanochtend door mij verstrekt.
                  De motorophanging losmaken en opnieuw vastmaken om zo de spanning tijdens inbouw weg te nemen hebben ze bij jouw auto al gedaan.
                  Ben benieuwd !
                  oi,

                  dit was op aangeven gebeurd van mij , had gezegd dat een duitse collega insi rijder hetzelfde probleem had en wat ze van plan waren met uw wagen. fijn te horen dat er eindelijk naar de klant wordt geluisterd wat dit ( eigenlijk groot probleem omdat we niet de enigen zijn )probleem betreft , eenmaal opgelost zullen vele die dit probleem hebben gelukkig zijn , ik hoop dan ook dat deze ons in het achterhoofd en hart houden voor ons uithoudingsvermogen en geduld met de fout

                  groetjes
                  Erwin

                  Comment


                  • hallo,

                    zoals Naish al aangegeven had zou het beter zijn de samenscholing gespreken te scheiden van dit topic .
                    daarom heb ik een nieuw topic aangemaakt te vinden >>> http://www.autoforum.be/showthread.p...89#post4438489
                    Ik hoop dat jullie er dan ook veelvuldig van gebruik gaan maken .

                    groetjes en ik zie jullie daar dan ook nog he,
                    Erwin

                    Comment


                    • hey Guys,

                      Ik had als een van de opties "airbags achteraan + verklikker gordels" genomen... wellicht stupid question again, maar waar steken die airbags? Ik zie een labelke aan de zijkant aan de hoofdsteun van de bestuurders/passagierszetel, maar zijn dat dan geen standaard gordijnairbags? Maw, waar zitten die airbags achteraan? Of ik ben stekeblind

                      Comment


                      • .....
                        Last edited by ; 17/03/2011, 22:09.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                          Heb volgens mij eens een mooi plaatje in de folder van de Insignia gezien.
                          Daar staat exact aangegeven waar de airbags zitten. Heb je deze folder?
                          Anders kan ik wel even kijken of ik nog iets daarvan heb.

                          BTW: @ Erwin

                          Je hebt een PB...
                          zal es op de site piepen dan, thx

                          Comment


                          • Verwarming blaast amper door dashboardroosters

                            Gegroet iedereen,

                            dit is mijn eerste post op dit forum. Mijn laatste wagens waren een Astra, Golf Break, Sharan, Passat break, Vectra Break en Laguna 3.

                            Ik kocht in november een Insignia Cosmo met een resem opties, en ben over het algemeen wel redelijk tevreden. Ondertussen heb ik zo'n 3000 km, dus niet echt veel gereden door het winterweer, ook al heb ik momenteel winterwielen gemonteerd staan.

                            Ziehier het verhaal van mijn perikelen tot nu toe:

                            Na zo'n 400 km krijg ik een service melding op het rode display. De wagen gaat binnen en het relais van de bougies wordt vervangen. De fout treedt opnieuw op en dan ontdekt een mechanieker een loszittende draad van één van de gloeikaarsen. Einde verhaal.

                            Ook de ruitensproeiers laten fel te wensen over. Ze spuiten overal behalve in het gezichtsveld van de chauffeur. Ik heb hiervoor de wagen opnieuw binnengebracht in de garage. Antwoord van Buga: de ruitensproeiers zijn niet regelbaar, meneer ... En daar kan je het mee doen.

                            Op een avond in januari (km stand 2200 ong.) vind het wel héél warm in de auto. De airco staat zoals steeds - en dit in al de wagens die ik recent had- volautomatisch ingesteld op 20°C aan mijn kant en 21°C aan de passagierskant. De airco aan passagierskant blaast zéér hete lucht uit de openingen in het dashboard. Mijn kant blaast zelfs koude lucht om één en ander te compenseren. Ik heb de wagen even geparkeerd en opnieuw gestart, maar dat hielp niks.
                            In de garage hebben ze de software van de verwarming herprogrammeerd zeggen ze en sindsdien heeft het fenomeen zich niet meer voorgedaan.

                            Wat ik wel vervelend vind is dat wanneer ik één of beide temperaturen hoger instel (bvb 27°C) dat er dan enkel warme lucht via de voorruit blazers of een heel klein beetje via de roosters aan de voeten geblazen wordt. NOOIT komt er warme lucht via de blazers in het dashboard. Nu was het in AL mijn vorige wagens zo dat bij dergelijk manoeuver er vooral warme lucht op je borst geblazen werd, omdat dit nét een zeer behaaglijk gevoel geeft. Ook bij de Vectra Cosmo die ik had, enkele jaren geleden.
                            De wagen is 4 dagen binnen geweest bij Buga in Truien, en daar vertelde men mij doodleuk dat dit normaal was. De verwarming is zo af fabriek geprogrammeerd omdat de meeste mensen het hinderlijk vinden om warme lucht in het gezicht geblazen te krijgen. Ik hbe dan zoiets van "regel die luchtopeningen dan gewoon wat lager".

                            Daar sta ik dan met mijn full optie Insignia. Ik hoop dat de airco in de zomer lekker zal gaan koelen, want in de winter lijd ik gewoon kou met de airco op automatisch 21°C ingesteld. het enige wat ik kan doen is de blazers op manueel zetten en de warme lucht naar de borst laten blazen via de knop op de middenconsole.

                            Heeft er nog iemand ervaring hiermee? Want ik heb de indruk dat ze me iets wijsmaken in de garage.
                            Ik houd mijn hart al vast na de garantieperiode ...
                            Last edited by Marc_Truien; 08/02/2011, 15:37.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                              Gegroet iedereen,

                              dit is mijn eerste post op dit forum. Mijn laatste wagens waren een Astra, Golf Break, Sharan, Passat break, Vectra Break en Laguna 3.

                              Ik kocht in november een Insignia Cosmo met een resem opties, en ben over het algemeen wel redelijk tevreden. Ondertussen heb ik zo'n 3000 km, dus niet echt veel gereden door het winterweer, ook al heb ik momenteel winterwielen gemonteerd staan.

                              Ziehier het verhaal van mijn perikelen tot nu toe:

                              Na zo'n 400 km krijg ik een service melding op het rode display. De wagen gaat binnen en het relais van de bougies wordt vervangen. De fout treedt opnieuw op en dan ontdekt een mechanieker een loszittende draad van één van de gloeikaarsen. Einde verhaal.

                              Ook de ruitensproeiers laten fel te wensen over. Ze spuiten overal behalve in het gezichtsveld van de chauffeur. Ik heb hiervoor de wagen opnieuw binnengebracht in de garage. Antwoord van Buga: de ruitensproeiers zijn niet regelbaar, meneer ... En daar kan je het mee doen.

                              Op een avond in januari (km stand 2200 ong.) vind het wel héél warm in de auto. De airco staat zoals steeds - en dit in al de wagens die ik recent had- volautomatisch ingesteld op 20°C aan mijn kant en 21°C aan de passagierskant. De airco aan passagierskant blaast zéér hete lucht uit de openingen in het dashboard. Mijn kant blaast zelfs koude lucht om één en ander te compenseren. Ik heb de wagen even geparkeerd en opnieuw gestart, maar dat hielp niks.
                              In de garage hebben ze de software van de verwarming herprogrammeerd zeggen ze en sindsdien heeft het fenomeen zich niet meer voorgedaan.

                              Wat ik wel vervelend vind is dat wanneer ik één of beide temperaturen hoger instel (bvb 27°C) dat er dan enkel warme lucht via de voorruit blazers of een heel klein beetje via de roosters aan de voeten geblazen wordt. NOOIT komt er warme lucht via de blazers in het dashboard. Nu was het in AL mijn vorige wagens zo dat bij dergelijk manoeuver er vooral warme lucht op je borst geblazen werd, omdat dit nét een zeer behaaglijk gevoel geeft. Ook bij de Vectra Cosmo die ik had, enkele jaren geleden.
                              De wagen is 4 dagen binnen geweest bij Buga in Truien, en daar vertelde men mij doodleuk dat dit normaal was. De verwarming is zo af fabriek geprogrammeerd omdat de meeste mensen het hinderlijk vinden om warme lucht in het gezicht geblazen te krijgen. Ik hbe dan zoiets van "regel die luchtopeningen dan gewoon wat lager".

                              Daar sta ik dan met mijn full optie Insignia. Ik hoop dat de airco in de zomer lekker zal gaan koelen, want in de winter lijd ik gewoon kou met de airco op automatisch 21°C ingesteld. het enige wat ik kan doen is de blazers op manueel zetten en de warme lucht naar de borst laten blazen via de knop op de middenconsole.

                              Heeft er nog iemand ervaring hiermee? Want ik heb de indruk dat ze me iets wijsmaken in de garage.
                              Ik houd mijn hart al vast na de garantieperiode ...

                              De ruitensproeiers kan je zeker en vast regelen. Heb je wel een special tool voor nodig
                              Opel Insignia OPC
                              BMW X5 3.0i
                              Caterham Super 7

                              Comment


                              • .....
                                Last edited by ; 17/03/2011, 22:08.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                                  Gegroet iedereen,

                                  dit is mijn eerste post op dit forum. Mijn laatste wagens waren een Astra, Golf Break, Sharan, Passat break, Vectra Break en Laguna 3.

                                  Ik kocht in november een Insignia Cosmo met een resem opties, en ben over het algemeen wel redelijk tevreden. Ondertussen heb ik zo'n 3000 km, dus niet echt veel gereden door het winterweer, ook al heb ik momenteel winterwielen gemonteerd staan.

                                  Ziehier het verhaal van mijn perikelen tot nu toe:

                                  Na zo'n 400 km krijg ik een service melding op het rode display. De wagen gaat binnen en het relais van de bougies wordt vervangen. De fout treedt opnieuw op en dan ontdekt een mechanieker een loszittende draad van één van de gloeikaarsen. Einde verhaal.

                                  Ook de ruitensproeiers laten fel te wensen over. Ze spuiten overal behalve in het gezichtsveld van de chauffeur. Ik heb hiervoor de wagen opnieuw binnengebracht in de garage. Antwoord van Buga: de ruitensproeiers zijn niet regelbaar, meneer ... En daar kan je het mee doen.

                                  Op een avond in januari (km stand 2200 ong.) vind het wel héél warm in de auto. De airco staat zoals steeds - en dit in al de wagens die ik recent had- volautomatisch ingesteld op 20°C aan mijn kant en 21°C aan de passagierskant. De airco aan passagierskant blaast zéér hete lucht uit de openingen in het dashboard. Mijn kant blaast zelfs koude lucht om één en ander te compenseren. Ik heb de wagen even geparkeerd en opnieuw gestart, maar dat hielp niks.
                                  In de garage hebben ze de software van de verwarming herprogrammeerd zeggen ze en sindsdien heeft het fenomeen zich niet meer voorgedaan.

                                  Wat ik wel vervelend vind is dat wanneer ik één of beide temperaturen hoger instel (bvb 27°C) dat er dan enkel warme lucht via de voorruit blazers of een heel klein beetje via de roosters aan de voeten geblazen wordt. NOOIT komt er warme lucht via de blazers in het dashboard. Nu was het in AL mijn vorige wagens zo dat bij dergelijk manoeuver er vooral warme lucht op je borst geblazen werd, omdat dit nét een zeer behaaglijk gevoel geeft. Ook bij de Vectra Cosmo die ik had, enkele jaren geleden.
                                  De wagen is 4 dagen binnen geweest bij Buga in Truien, en daar vertelde men mij doodleuk dat dit normaal was. De verwarming is zo af fabriek geprogrammeerd omdat de meeste mensen het hinderlijk vinden om warme lucht in het gezicht geblazen te krijgen. Ik hbe dan zoiets van "regel die luchtopeningen dan gewoon wat lager".

                                  Daar sta ik dan met mijn full optie Insignia. Ik hoop dat de airco in de zomer lekker zal gaan koelen, want in de winter lijd ik gewoon kou met de airco op automatisch 21°C ingesteld. het enige wat ik kan doen is de blazers op manueel zetten en de warme lucht naar de borst laten blazen via de knop op de middenconsole.

                                  Heeft er nog iemand ervaring hiermee? Want ik heb de indruk dat ze me iets wijsmaken in de garage.
                                  Ik houd mijn hart al vast na de garantieperiode ...
                                  Blijkbaar maakt Buga je wat wijs ivm met de verwarming op auto....de waarheid is dat er een softwarefout in dit systeem zit (lees de vele posts hierover maar eens) Hiervoor wordt door Opel een oplossing gezocht. Voorlopig kan je enkel de roosters op je dashboard in het midden laten blazen door de temp in te stellen; de blazer wat hoger in te stellen en het knopje induwen op de stand "blazen naar voor".
                                  In de zomer is er geen probleem; bakken koude lucht in je gezicht als je dit wenst (ook op de autostand)
                                  De ruitensproeiers zijn wel te regelen. Is bij die van ons in het begin ook gedaan.

                                  Comment


                                  • ruitensproeiers zijn normaal gezien perfect regelbaar met een speldekopje.
                                    gewoon speldje in het gaatje steken en wat bijregelen. nadien wel de naald verwijderen.
                                    perfect zelf doenbaar tenzij de boordcomputer van opel zo gesofistikeerd is dat hij een foutmelding gaat geven,wegens penetratie van een vreemd object.
                                    wimoptiek.be op

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                                      hey Guys,

                                      Ik had als een van de opties "airbags achteraan + verklikker gordels" genomen... wellicht stupid question again, maar waar steken die airbags? Ik zie een labelke aan de zijkant aan de hoofdsteun van de bestuurders/passagierszetel, maar zijn dat dan geen standaard gordijnairbags? Maw, waar zitten die airbags achteraan? Of ik ben stekeblind
                                      kijk eens op pagina 41 in de brochure in de bijgevoegde bijlage ;



                                      hopelijk vind je hier je antwoord

                                      Comment


                                      • .....
                                        Last edited by ; 17/03/2011, 22:08.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                                          Ja Wim, dat is het plaatje zoals ik ook bedoelde
                                          Ik vermoedde dit al Arne...ik wist waar ik die brochure kon vinden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X