Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voilà 't bewijs!

Comment

• even iets om over na te denken

Een wagen merk is als een vrouw , sommige houden het na een tijdje voor bekeken ...andere blijven het heel hun leven trouw .

for the lady's : no offence

Comment

• mijne is 14 maanden, 14000 km, ook zeer tevreden, nog geen problemen gehad.

Kadett D 1200 break
        Ascona C 20i GT 115 pk
        Omega B 20i break 136 pk
        Vectra C 19D GTS 120 pk
        Insignia 20D 130 pk Sport

Comment

• Zeker niet allemaal slecht de insignia's
          mijne 2.0cdi 130pk sport 20"
          4mnd oud 10.000km
          geen problemen niet met usb of trillingen ofzo
          verbruik tussen 6.2 en7.5 (naargelang verhouding stadsverkeer of grote bane)

Comment

• @ erwin: ik las het van die man die op u reed. Al iets van verder nieuws?

zo mensen zou ik echt iets kunnen aandoen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door veluX Bekijk Berichten
              @ erwin: ik las het van die man die op u reed. Al iets van verder nieuws?

zo mensen zou ik echt iets kunnen aandoen
              wel moest ik in de mogelijkheid zijn geweest , dan had ik hem uit zijn car gesleurd. ondertussen vanmorgen hebben ze de wagen zien staan een paar straten verderop, gebeld naar 101... op minder dan 3 minuten waren die daar .
              nog nooit heb ik geweten dat die zo rap waren . toch niet voor materiële schade
              de rest zal voor de verzekeringen zijn , hij heeft twee verzekeringen tegen zich , mijn ba staat namelijk nog bij kbc en de omnium bij opel.

groetjes
              Erwin

Comment

• Ecoflex en bergen

Hallo,

Net terug van vakantie uit Oostenrijk met de caravan.
                Ik heb een insignia ST 130 PK Ecoflex van 06-2010
                Prima trekauto voor caravan (1200 KG) Geen bijzonderheden daarmee.

Wat me wel opviel is dat wanneer de motor stationair draaide in de bergen , en met name vanaf zo'n 2000 meter, deze een hard kloppend geluid maakte, net alsof iemand met een baco op het motorblok aan het slaan was !! Echt hard, mensen keken zelfs om.
                ff onder de motorkap gekeken tijdens zo'n "klopactie" maar ja ik ben geen monteur he...
                Met een klein beetje gas geven was het geluid wel elke keer weer weg....iemand een idee ??
                Qua vermogen was er overigens niets aan de hand, dus geen beperkingen alleen geluid.
                Ikzelf zit te denken aan de afstelling van de motor...ecoflex he..misschien te weinig zuurstof op 2000 meter ??
                Eenmaal beneden de 2000 meter geen enkel klopje meer gehad ...dus lijkt het me een
                bergprobleem

Daarbij kreeg ik nog een tip van een duitser, jaja een duitser , die me attent maakte op een schijnbaar veel voorkomend probleem ( hij had het zelf ook gehad met zijn insignia) .
                LET wel ik ben geen monteur dus de volgende uitleg is technisch van geen waarde:
                Wanneer je de motorkap opent en je kijkt links tussen radiator en blok zie je een dikke flexibele pijp zitten welke met een soort slangenklem vastzit. Deze slangenklem laat langzaam los met als gevolg dat de pijp eraf schiet (de auto rijd dan niet meer harder dan 20 a 30 Km/h volgens de vriendelijke duitser). Bij mij gekeken en inderdaad, hij
                was al 1/3 e naar beneden geschoven.....dit toch maar laten vastzetten in Oostenrijk door de opel dealer (garantie) Nogmaals ik ben geen monteur maar kijk eens onder de motorkap ,het kan geen kwaad.

Tijdens de lange autoritten veel muziek geluisterd en ik ergerde me aan het feit dat de USB stick (8 GB, half gevuld met 600 nummers) af en toe een nummer niet afspeelt (wel steeds dezelfe nummers) en vervolgens op tilt slaat ( USB aansluiting re-connecting ofzo iets ) verschijnt in het kleurenschermpie. Vervolgens gaat ie willekeurig verder....
                Thuis ff gechecked maar met de mp3's lijkt niets aan de hand.

Km stand is nu 6000, verder geen problemen/klachten......

Comment

• foto's en filmpjes

hoi,

gisteren zo goed en kwaad als het kon eens wat foto's genomen en filmpjes genomen , de foto's staan op het net , de filmpjes waren spijtig genoeg niet om aan te zien ( beetje wazig en vooral teveel bibberen , door alle medicatie kan ik nix stilhouden ), nieuwe cam met beeld stabilisator word in gedachte genomen om aan te kopen , weet nog niet dewelke. 1 filmpje ga ik wel uppen , dat van de easy step out niet op den babbel letten , had wat te veel morfine binnen . gewoon eens zien of wat er gebeurd logisch is of niet.

heb vannacht ook de foto's in een dia reekske gegoten en een muziekje voor ineen gestoken ( zelfs mijnen hond heeft in bijgedragen

alles is te zien door ofwel op het fotootje , ofwel op het YouTube teken in mijn handtekening te klikken.

de moeite om een te gaan zien

groetjes
                  Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rando Bekijk Berichten
                    Hallo,

Wat me wel opviel is dat wanneer de motor stationair draaide in de bergen , en met name vanaf zo'n 2000 meter, deze een hard kloppend geluid maakte, net alsof iemand met een baco op het motorblok aan het slaan was !! Echt hard, mensen keken zelfs om.
                    ff onder de motorkap gekeken tijdens zo'n "klopactie" maar ja ik ben geen monteur he...
                    Met een klein beetje gas geven was het geluid wel elke keer weer weg....iemand een idee ??
                    Qua vermogen was er overigens niets aan de hand, dus geen beperkingen alleen geluid.
                    Ikzelf zit te denken aan de afstelling van de motor...ecoflex he..misschien te weinig zuurstof op 2000 meter ??
                    Eenmaal beneden de 2000 meter geen enkel klopje meer gehad ...dus lijkt het me een
                    bergprobleem

Daarbij kreeg ik nog een tip van een duitser, jaja een duitser , die me attent maakte op een schijnbaar veel voorkomend probleem ( hij had het zelf ook gehad met zijn insignia) .
                    LET wel ik ben geen monteur dus de volgende uitleg is technisch van geen waarde:
                    Wanneer je de motorkap opent en je kijkt links tussen radiator en blok zie je een dikke flexibele pijp zitten welke met een soort slangenklem vastzit. Deze slangenklem laat langzaam los met als gevolg dat de pijp eraf schiet (de auto rijd dan niet meer harder dan 20 a 30 Km/h volgens de vriendelijke duitser). Bij mij gekeken en inderdaad, hij
                    was al 1/3 e naar beneden geschoven.....dit toch maar laten vastzetten in Oostenrijk door de opel dealer (garantie) Nogmaals ik ben geen monteur maar kijk eens onder de motorkap ,het kan geen kwaad.

Tijdens de lange autoritten veel muziek geluisterd en ik ergerde me aan het feit dat de USB stick (8 GB, half gevuld met 600 nummers) af en toe een nummer niet afspeelt (wel steeds dezelfe nummers) en vervolgens op tilt slaat ( USB aansluiting re-connecting ofzo iets ) verschijnt in het kleurenschermpie. Vervolgens gaat ie willekeurig verder....

hoi,

blijkbaar een leuke vakantie gehad ,
                    wat betreft dat kloppend geluid zou je idee wel eens juist kunnen zijn , hoe hoger je gaat hoe ijler de lucht (minder zuurstof) , normaal zou je motormanagement dit moeten bij regelen , blijkbaar is er toch voldoende zuurstof want je kan vermogen opwekken ( volgens wat ik nog van vroeger weet heb je brandstof en zuurstof nodig om een ontbranding te kunnen hebben ), mss eens melden in de garage , blijkt dat hij een verkeerde berekening maakt voor je brandstof mengeling beneden de 2000rpm.
                    dat van die buis hebben we nog niet gehoord maar kan interessant om weten zijn , de mijne is nog te nieuw om dat eens te bezien , mss dat andere eens onder de motorkap willen duiken om dit eventueel eens te bevestigen).
                    wat die mp3 stick betreft , probeer het volgende eens , kijk eerst eens of de nummers die hij niet wil spelen niet op een te hoge bitrate staan (bitsnelheid) mss dat hij zich daar in verslikt ( indien te hoge rate her-sampel ze even de meeste conversie programma' s kan je voor dit doen gebruiken gewoon mp" lezen en op lagere bitsnelheid weer wegschrijven ik gebruik meestal 256 als hoogste bitrate, is dit niet het probleem probeer dan het volgende . kopieer alles van je stick af en formatteer deze , en kopieer alles in een keer op de stick (dus niet nummer per nummer of map per map) , in de meeste gevallen durft dit alles oplossen , anders kan het ook zijn dat je stick zelf roet in het eten gooit. probeer dan eens een andere stick ( ik heb goede ervaring met de EmTech mini usb stick 4gb ) zeer klein kan volledig ingeklapt worden terwijl hij insteekt , een nadeeltje je moet hen met twee handen erin duwen wegens het feit dat de usb contacten inschuifbaar zijn en de usb kant langs insignia's zijde is redelijk straf zodat de contacten er telkens terug in de stick worden ingeduwd , eens je dit gewoon bent is dit een prima stick .

groetjes en nog vele veilige en probleemloze km's
                    Erwin

ps : heb de indruk dat het hier van stilletjes is , denk dat de school periode eraan komt
                    ps2 : als je je usb stick wil verwijderen , zet de dvd800 even op radio voordat je hem verwijderd en wacht even zodat hij nog de kans krijgt zijn index te schrijven (plaats wij geeindigd is te spelen ect)
                    Last edited by ; 31/08/2010, 12:56.

Comment

• @Rando,

een stomme vraag mss, maar heb je na het vastzetten van die slang nog last gehad van klopacties

groetjes
                      Erwin

Comment

• ik ben ook tevreden over de insignia zelf nu 44000 km op de klok

reeds voorgehad :

-krakend dasboard en trillinggeluiden, opgelost door regensensor bovenspiegel vast te zetten en nieuwe i drive knop , rond 1800 toeren begon deze te trille samen met bovengenoemde , i kdacht dat het uit het dashboard kwam , geluid verormd dus ik zat verkeerd , maar op gelost

-1800 toeren trillen motor , bekend bij alle testen , verholpen door chiptuning naar 200 pk en 459 NM koppel = aanrader , super motor nu volledig vrij voelt niet meer geknepen aan

- druk sensor commn rail stuk , eigen stuk door voor chiptuning powerbox op hoogste druk stand te zetten . standaard 5 ik op 9 gezet ; tja

-noodloop op 40000 km , particle filter 3 x geporbeerd te regenereren maar niet gelukt juist terug uit conge ne korte afstanden . je kan het zien enkel aan ineens een zeer hoog verbruik en wagen heeft minder vermogen , de eerste regeneratie voelde ik een paar maal stilgevallen op kruispunt met te weing gas te geven ( om de 20.000 km ongeveer)

lederen sportzetel kleur van leer aan zijkant er al af , word vervangen onder garantie.

44000 km , leiding servo doorgescheurd = levensgevaarllijk , geen alarm ,wel geen stuur meer !! gekend probleem zeggen ze = mooi ! 3 weken wagen kwijt , gen reserve stukken in voorraad .

- 2 mooie blutsen in wagen op zaventem op prive CAR HOTEL !!!!! blijf daar weg , pas de dag erna gemerkt na de regen !!! gangsters !!!

- algemeen wagen , zeer tevreden prijs kwalitiet ,rijeigenschappen , maar den me meer power , origineel hapt ie naar lucht precies, spijtige is dat de nieuw modellen niet meer getuned kunne worden .
                        versnellingsbak mocht nauwkeuriger
                        sportstand met de tussengas is heerlijk rijden en hard . je vergeet de kilos die hij meeneemt
                        zetels zijn top
                        sensoren kunne beter vertrouw er niet op !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                          @Rando,

een stomme vraag mss, maar heb je na het vastzetten van die slang nog last gehad van klopacties

groetjes
                          Erwin

Hoi Erwin,

Dank je voor de tips, ik zal eens zien met de USB stick :-) ( heb zelf een mini usb van 8 GB)
                          Helaas ben ik niet meer naar boven geweest na repararie ( althans maar tot 1500 meter) maar het kan goed zijn dat het daar mee te maken had .... ik zal het melden bij de eerste beurt, hoewel dat nog wel ff duurt haha.....misschien rijdt ik wel eens eerder langs bij de garage.

Comment

• Hé Rando,

is het misschien mogelijk hier eens een fotootje te zetten van die buis?
                            Kan voor anderen hier interessant zijn om te weten waar juist te kijken,

Gert

Oorspronkelijk geplaatst door Rando Bekijk Berichten
                            Hallo,

bergprobleem

Comment

• @T190
                              oi,
                              wat bedoel je met tussengas in sportstand , heb een flexride met een sportbutton. werkt wel leuk maar op gebied van optrekken kan het blijkbaar beter naar ik kan begrijpen. pasop he ik ben meester stomme vragen stellen .

groetjes
                              Erwin

ps : hebben ze die druksensor vervangen in garantie ?
                              Last edited by ; 31/08/2010, 22:36.

Comment

• yeps Rando , kodakske pakken ....dan weten we waarnaar zien

Comment

• Hier zie

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                  yeps Rando , kodakske pakken ....dan weten we waarnaar zien

Hier zie medeforum lezers

Hier wat foto's genomen met de Iphone, hopelijk zijn ze duidelijk genoeg....
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rando Bekijk Berichten
                                    Hier zie medeforum lezers

Hier wat foto's genomen met de Iphone, hopelijk zijn ze duidelijk genoeg....
                                    Bedankt voor de foto's. Als ik me niet vergis, is het diegene die ik op volgende foto met de "X" heb aangeduid.... ik zal het vanavond bij die van ons eens checken.

Comment

• Krijg er steeds meer problemen mee, met het opschakelen van 1 naar 2.
                                      Als ie lang stilstaat voel ik zelfs een kleine schok, eenmaal warm is die schok wel weg maar blijft het wel moeilijk schakelen.

Volgens de garage zijn er nog meer Insi die met dit probleem kampen.

Hij ging navraag doen of er misschien andere olie in moet.......?

Heeft iemand dit fenomeen ook?

Misschien iets voor ons technisch wonder hier : D-S .... hopelijk al uit verlof?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                                        Krijg er steeds meer problemen mee, met het opschakelen van 1 naar 2.
                                        Als ie lang stilstaat voel ik zelfs een kleine schok, eenmaal warm is die schok wel weg maar blijft het wel moeilijk schakelen.

Volgens de garage zijn er nog meer Insi die met dit probleem kampen.

Hij ging navraag doen of er misschien andere olie in moet.......?

Heeft iemand dit fenomeen ook?

Misschien iets voor ons technisch wonder hier : D-S .... hopelijk al uit verlof?

oi,

dit is een probleem dat al een paar keer is opgedoken , blijkt aan het vet te liggen aan de pook ergens ( vertanding van de aandrijfas, info dat ik vrij vertaald heb gevonden )
                                        d-s zou dit zeker moeten weten

groetjes
                                        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          Bedankt voor de foto's. Als ik me niet vergis, is het diegene die ik op volgende foto met de "X" heb aangeduid.... ik zal het vanavond bij die van ons eens checken.

Ik heb het zojuist bij de onze gechecked...en inderdaad de rubberen darm is al 1/3e gezakt. Het bovenste stuk is van metaal (uitlaat van de turbo) en gaat naar onder over naar een rubberen darm. De rubberen darm zit vastgeklemd met een klemband op het bovenste stuk. Het metalen stuk heeft een verdikking tot waar tegen de rubberen darm moet geschoven zijn. De klemband is helaas niet geschroefd (ik kan deze dus niet lossen en terug naar boven schuiven om beter vast te zetten. Morgen even naar de garage dus.

Bedankt om dit ons te melden

Comment

Working...
                                          X