Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ArneK

zie eens wat ik hier lees , zou het niet iets zijn dat op dat van ons trekt

blijkbaar zijn de automaten niet onderhevig onder de fout dual mass fly wheel

shimmy problemen door slechte banden

groetjes
    Erwin
    Last edited by ; 12/02/2011, 15:34.

Comment

• nog maar eens speedlock

oi,

ik heb nog eens aan het fietsen geweest op het net en kwam daar een discussie over de speedlock tegen , was er eentje van periode 05/2010 , daar waren mensen die na een bcm update de functie speedlock hebben/gekregen hebben.
      er was sprake van sommige die het zouden kunnen hebben en sommige niet , dit ramdom upgrade gedrag waardoor "de eene wel en de ander niet" is gewoon degoutant van opel ( en blijkbaar ook vauxhall ).

ik blijf nog altijd bij mijn standpunt ,de mensen die in 2009 hun wagen hebben gekocht met een vermelding dat deze functie erop zit MOETEN deze krijgen, eventueel kan bv gezegd worden dat deze afhangt van een optie maar dan nog dan moet de mensen met die optie deze functie erbij krijgen.
      aangezien de functie nu wel aanwezig is bewijst dit dat technisch de wagen in staat is dit te bewerkstelligen, dus als het nu kan kan het voor ons ook zowel 2009 of 2010 , lees daarstraks dat een simpele clio dit ook zou hebben .

ik denk dat ik gewoon de volgende keer 2 kleintjes koop , daar zit de functionaliteit allemaal is

groetjes
      Erwin

Comment

• .....
        Last edited by ; 17/03/2011, 21:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
          Thanks Erwin !

Ik heb je links nog niet gelezen maar wilde je eerst antwoorden en bedanken.

Misschien een idiote gedachte hoor, maar ik heb begrepen dat de auto zelf in staat is om aan de hand van het rijgedrag een bepaalde mode in te stellen.
          Dit schijn je NIET aan de leds in de buttons te kunnen zien, dit doet ie achter de schermen.
          Zou het kunnen zijn omdat mijn auto nu door de trillingen dusdanig onrustig is, dat de auto zelf voor een mode kiest...
          Wellicht kan ik hem daarom niet meer omschakelen.
          Weet het, misschien ver gedacht...
          oi,

loopt idd achter de schermen , bv je rijd tour en je moet ineens in een bocht uitwijken , de sturing gaat al deze parameters vergelijken met een parameter lijst in het geheugen ( iets of wat simpel uitgelegd sorry ) indien deze een zware afwijking ziet gaat hij in een andere mode , in dit geval zal je demping ( en als ik het goed heb zelfs het stuur ) hard worden gezet om een goede wegligging te garanderen , dit samen met andere systemen in het abs gebeuren zorgt ervoor dat je op de baan kan blijven.
          bv ook als je in tour staat en je komt aan een licht en je begint dor te trekken zal je dat soms ook merken aan je toerenteller deze gaat dan beginnen te schakelen op 4000 rpm ipv 2000 rpm.

nu stel dat je last hebt van trillingen en die worden te erg zal je systeem gewoon niet kunnen volgen en zal deze ( zoals bij mij al een paar keer gebeurd is ) een foutmelding geven ' service ophanging' geven. trouwens moest dit zo zijn zou je dit ook ondervonden hebben vor de update , neen ik blijf erbij volgens mij zit er een fout in de update van het motormanagement , daarstraks nog ergens een bericht van iemand tegengekomen (wel niet bewaard) welke ook reclameerde over het feit dat deze geen verschil voelde met gewoon en toer , en dit was een vrij nieuwe wagen.

let dat er dus ook acceleratie en stuurhoek word gemeten, volgens mij kan het trillen niet de benodigde G kracht opwekken om de sensors in die mate te beïnvloeden. ook gaat hij naar sport modus dus je zou dit echt moeten voelen.
          dus het omschakelen moet je goed voelen , vooral op slechte wegen , dus een kasseiweg is het beste om dit te testen.

groetjes
          Erwin

ps ; schakel eens alles uit in de sport instellingen , dit zou mss een test kunnen zijn.

Comment

• .....
            Last edited by ; 17/03/2011, 21:02.

Comment

Goed verhaal Erwin, nogmaals bedankt !
              Jammer zeg dat je niet meer weet wie dit probleem ook al eens heeft gehad.
              oeps ,
              nu weet ik het weer , tis hierboven , marc die geen verschil voelde tussen al de modes , zou het kunnen dat deze eventueel de nieuwe soft heeft. ik kan niet direct opmaken of hij ene automaat heeft

ik ga morgen toch nog eens fietsen , mss dat ik nog wel iets vind

groetjes
              Erwin

Comment

• ik weet dat er een search modus is, maar ik heb geen tijd om alles te zoeken/lezen . Iemand al problemen gehad met de radio dvd-800 ? Vanzelf uitvallen, opstarten, van radio fm naar am of naar cd gaan en terug ? Mijn opc heeft er sinds deze week last van ...

Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                  ik weet dat er een search modus is, maar ik heb geen tijd om alles te zoeken/lezen . Iemand al problemen gehad met de radio dvd-800 ? Vanzelf uitvallen, opstarten, van radio fm naar am of naar cd gaan en terug ? Mijn opc heeft er sinds deze week last van ...

Bruno
                  oi,

vreemd , je had je wagen toch net he , dit lijkt een silverbox probleem , dit is een probleem dat redelijk veel voorkwam in de eerste series 2009 en bij enkele 2010 ( 15% ? ) .
                  meestal vallen je sensoren en pinker geluiden ook uit of verminderen in volume , soms gaat agneske ( de gps madam ) ook stiller klappen.
                  je kan eens langs je dealer en vragen om de batterij een 10tal minuten los te leggen ( massa los ) pf haal de zekering van de radio er voor een tijdje uit , meestal helpt dit , indien je het later terugkrijgt kan het zijn dat je bv niet over de laatste soft beschikt of dat je silverbox defect is.

hoop dat dit helpt,
                  groetjes
                  Erwin

Comment

ik weet dat er een search modus is, maar ik heb geen tijd om alles te zoeken/lezen . Iemand al problemen gehad met de radio dvd-800 ? Vanzelf uitvallen, opstarten, van radio fm naar am of naar cd gaan en terug ? Mijn opc heeft er sinds deze week last van ...

Bruno
                    Laat eens een software update doen
                    Silverboxen worden dikwijls vervangen zonder enige reden buiten het feit dat de software soms moet geupdate worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                      oi,

er is een instelling voor de flexride ; maar alleen maar voor de sport stand

voor de tour stand is niets voorzien , eigenlijk had hier ook wel iets mogen geregeld kunnen worden zodat je zelf kon bepalen hoe hard of zacht je dempers staan , maar natuurlijk binnen een veilige limiet he

groetjes
                      Erwin
                      heb in mijn menu enkel sportophanging en sportbesturing.
                      nog een klein vraagje, weet er iemand hoe je de radio continue kan laten spelen als motor niet draait, nu valt hij ongeveer na 1/2 uur uit.

grtjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                        heb in mijn menu enkel sportophanging en sportbesturing.
                        nog een klein vraagje, weet er iemand hoe je de radio continue kan laten spelen als motor niet draait, nu valt hij ongeveer na 1/2 uur uit.

grtjes
                        oi,

soms zie je alle optie's alleen maar als de motor draait , wat de radio betreft, bij mijn weten kan je deze niet laten blijven spelen als het contact af staat wegens batterij beveiliging.

groetjes
                        Erwin

Comment

ok op bepaalde dingen heb je gelijk , je kan bepaalde dingen wensen , maar je moet de wet eens nalezen ( ik dacht dat dit alleen in nederland was ) maar je mag als klant een bepaalde verwachting hebben van een product maar deze moet redelijk zijn , bv je mag niet verwachten dat hij koffie zet doch indien je verkoper je een module verkoopt welke 220 v kan leveren en je beloofd een koffie machine bij de wagen te leveren veranderd dat de hele zaak . ( ff grappen maar ik denk wel dat je weet wat ik wil zeggen )
                          om een echte vergelijking te maken , als je een wagen koopt van 14000 euro en deze heeft een functie ( we zullen ze voor de simpelheid "speedlock" noemen ) en je koopt een andere wagen van hetzelfde merk maar deze kost bijna 4 keer meer dan mag je echt verwachten dat deze functie aanwezig is , vooral als de verkoper dit beloofd en aan de hand van een handleiding laat zien maar zegt dat het er nu even eruit is genomen wegens problemen, uiteindelijk is deze verkoper weg gegaan/ontslaan maar zijn opvolger houd ook hardnekkig aan het feit vast dat deze functie eraan komt , en meld me zelfs zonder blikken of blozen dat een paar weken na de levering van mij wagen hij er een heeft gezien welke uitgerust is met de functie en dat het dus niet lang meer wachten is tot het er voor mij eraan komt . dus deze functie valt onder de redelijke verwachting en je wint dit geheid in de rechtbank indien je dit voortrekt , vooral omdat je een bewijs hebt dat de wagen technisch dit aankan , mijn wagen 08/2010 geen functie , op 09/2010 wel functie. uiteraard mag ik verwachten dat ik iets krijg dat in een lager model ook aanwezig is ,behalve als het gaat over een bijkomende en betalende optie van dat model.

en wat de gladde verkoopspraatjes betreft , hier is een woord bindend , als de verkoper zegt dat je je wagen in het geel kan krijgen je deze onder die voorwaarden verkoopt dan kan je en mag je verwachten dat hij ofwel in het geel wordt geleverd ofwel een brief krijgt met de uitnodiging dat je gevraagde item niet kan en dat ze je een ander voorstel willen doen ( geloof het of niet , ik heb het indertijd geweten dat er in den boot de wagen met speciale kleur met de hand werd gespoten hier in a'pen , bidonneke juste verf en pistool eraan en spuiten maar ) , ik heb geen voorstel tot andere werking gekregen , ik heb deze wagen speciaal gekocht omwille van een bepaalde functie en zijn goede zetels , maar wat ben ik met een bepaalde functie als deze niet werkt ( ik doel dus op de easy stepout, welke mij werd voorgesteld als werkende zoals in de chevrolet , dus ik mag verwachten dat ik dit dan ook krijg . ik moet eerlijk zijn dat ik sinds een weekje of twee berichten heb gelezen dat er in 2009 hier al op gereclameerd werd) .

moest ik dit geweten hebben zou ik deze wagen dus helemaal niet gekocht hebben en een ander wagen hebben genomen die wel aan de verwachting zou voldoen (of mss niet aan de verwachting voldeed maar een pak mooier lag in budget). en ik heb een berekening gedaan gehad , voor de prijs dat ik voor de insi heb betaald kan ik een redelijk uitgeruste c-klasse kopen ( en als ik daar ene 10.000eurookes meer had tegen gegooid mss en full option ), enige reden dat ik zoiets niet koop is dat ik in borgerhout woon. en echt he , ik had eigenlijk iets lager budget in mijn gedachte om te kopen , niet zoveel functies e.d. maar als "ik dat erbij nam had ik dit en als ik dit erbij nam had ik dat" ....... uiteindelijk denk je 'tis toch m'n laatste dus laat ik maar eens zot doen" en voor je het weet zijn alle kottekes ingevogeld en ben je een fortuin kwijt. ( de mijne is spijtig genoeg geen lease anders was hij er nu al uit )

wat betreft het turbogat , ik heb een probleem met de kickdown , ik kick maar ga niet vooruit en heb al enkele keren pech gehad , dat ze konden remmen , anders had ik nu mss aan het wachten geweest op een wagen met speedlock.

in ieder geval ga ik mijn gal eens spuien naar de top van gm , dus ineens richting duitsland en moederbedrijf , helpt het niet dan heb ik toch mijn gal kunnen spuien en ze een ( hopelijk ) slecht gevoel kunnen geven, want wie neemt iemand die tegen het einde van zijn leven loopt zijn plezier af .

en idd , niemand is verplicht om bij een dealer te blijven , maar stel dat jij dealer bent , zou jij me graag zien afkomen met mijn bolide , nix aan verdiend en toch een hoop werk .....toch niet zo proper he

groetjes
                          Erwin
                          Ik heb mijn klachtenbrief ook eens afgegeven bij Frijters in Kapellen.
                          Heb daar bij gezegd dat GMAN Brasschaat mij niet wou helpen en of zij dit wel konden doen.
                          Ze gingen de brief bekijken en mij contacteren. Da's nu 2 maanden geleden en nog niks gehoord. Dus de dealers zien U liever niet afkomen met dergelijke problemen...

Comment

• .....
                            Last edited by ; 17/03/2011, 21:02.

Comment

i,

volgens mij kan je hier niets aan doen , alles hangt ervan af hoe de operator deze info input , dus geeft hij de ene maal e40 in zal madam agnes e40zeggen anders zal agneske iets anders zeggen

groetjes
                              Erwin

ps : wat geeft je scherm op dat ogenblik aan ? ik heb al gemerkt dat de gps zelf ook al eens van gedacht durft te veranderen , mss een waan idee van mij

De GPS duidt altijd E40 aan...
                              Wanneer je naar de traffic messages lijst kijkt, staat er wel A10-E40...
                              Nu weet ik wel dat de A10 de E40 is, maar één keer buiten de vertrouwde regio wordt het enorm verwarrend !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                Ik heb mijn klachtenbrief ook eens afgegeven bij Frijters in Kapellen.
                                Heb daar bij gezegd dat GMAN Brasschaat mij niet wou helpen en of zij dit wel konden doen.
                                Ze gingen de brief bekijken en mij contacteren. Da's nu 2 maanden geleden en nog niks gehoord. Dus de dealers zien U liever niet afkomen met dergelijke problemen...
                                Tuurlijk niet , weet je wel wat werk dat het allemaal is om een garantieclaim in orde te krijgen ???

Een dealer verdiend daar de balle mee dus......

Vroeger hé was er een garage in Mechelen noord hé ...... daar was een klant nog koning
                                Maar de één of andere bende beginnend met een G hebben da overgenomen en sindsdien ,kmoet er geen tekeningske bijmaken zekers....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                                  Ik wil hier toch een woord van dank richten aan Erwin, niet in het minst voor zijn samenvatting van de meest voorkomende Insignia problemen. Enkele daarvan herken ik ook. Maar het is fijn als iemand dat allemaal zo mooi bijhoudt. Bedankt, Erwin!

Ik wil dan ook graag actief deelnemen aan de discussies en geef hier mijn ervaring tot nu toe met de Insignia. Enkele jaren terug had ik een Passat variant 130pk die ik verkochte toen ik een firmawagen kreeg. Deze had echter heel wat minder opties dan de Passat en daarom besloot ik toen ze in 2010 ons bedrijf collectief sloten, om in de toekomst zelf mijn "vervoersboontjes" te doppen.
                                  Ik geef toe, als technicus electronica ben ik een gadget-boy. Ik hou van zéér ruim uitgeruste wagens en daarom viel de keuze op de Insignia. Een Passat bvb was uitgesloten, omdat de nieuwprijs van een quasi full option niet haalbaar was.
                                  Dus werd het zoals sommigen het hier noemen "het vlaggenschip" van Opel.

Mijn indruk tot nu toe, na 3 maand rijden en amper 4000 km: een zeer mooie en mooi afgewerkte wagen voor een zéér concurrentiële prijs. Het Adaptive lighting system is voor mij als nachtblinde een zegen. De verluchte en electrisch instelbare lederen zetels zijn zeer comfortabel. Ik verbeter mezelf hier meteen door te stellen: de zetel en niet zetelS. Want bij ontvangst van de wagen kwamen we erachter dat de passagierszetel NIET is uitgerust met geheugen en amper electrisch verstelbaar is. De verkoper bij Buga heeft zich wel 10 maal geëxcuseerd, maar DAT detail was hem ontgaan bij de verkoop. Ik noem zoiets onkunde, neem me niet kwalijk.

Ik heb ook Flexride gekozen, en wel omdat men mij beloofd had dat de wagen in "tour" mode nóg zachter op de weg lag. Mijn ervaring tot nu toe: ik voel geen enkel verschil tussen normaal, tour of sport. Snelheid interesseert me niet (ik ben 50), maar comfort des te meer. Ik merk echter geen verschil. Misschien ligt het aan mij, oftewel is dit de volgende klacht bij Opel ...

Ik heb de ST, maar de koffer is een lachertje. Een lachertje vergeleken bij de Passat en zeker vergeleken bij de de Vectra station wagen die ik voordien had als firmawagen. Over de oppervlakte kan je nog redetwisten, maar de hoogte tot aan het afdekscherm is ondermaats voor een wagen met die buitenafmetingen.

Maar ik heb dus vandaag feedback gekregen van de garage over mijn 2 openstaande problemen. Vooreerst verontschuldigingen: de meestergast is al gans de week ziek, er zijn een boel techniekers ziek, kortom, ik vraag me af wie er wél nog werkt bij Buga ... Ze hebben eens rondgebeld naar dealers in de buurt en niemand heeft klachten over de verwarming, noch info over een soft update.
                                  Voor wat betreft mijn slecht afgeregelde ruitensproeiers vroeg de magazijnier mij of ik misschien via dit forum informatie kon vinden over het speciale gereedschap waarmee je de slecht afgestelde voorruitsproeiers kan afregelen ... Zij weten niet van het bestaan van dergelijke tool af!

Dus beste mensen, als er hier iemand werkzaam zou zijn bij Opel, en die me kan helpen met de informatie over hoe je deze voorruitsproeiers kan afstellen, dan hoor ik het graag. De garage beweert immers dat je deze totaal niet kan bijregelen. Kent er iemand een serienummer van dit tool ofzo? Het lijkt me dat ik als klant hún job moet doen. Misschien moet ik voor garantie en onderhoud wel elders terecht ...

met dank,

Marc
                                  Awel, tussen normaal en tour voel ik ook geen verschil. (is er normaal wel verschil ?)
                                  Maar tussen normaal en sport wel. Als jij geen verschil voelt tussen deze twee moet je eens kijken in het menu. Het kan zijn dat de functie "sportophanging" uitgevinkt staat.

Comment

oi,

soms zie je alle optie's alleen maar als de motor draait , wat de radio betreft, bij mijn weten kan je deze niet laten blijven spelen als het contact af staat wegens batterij beveiliging.

groetjes
                                    Erwin
                                    hoi Erwin

ook als de motor draait heb ik alleen deze 2 opties, is modeljaar 2009

grtjes

Gino

Comment

Bruno
                                      Hahaha, join the club...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                        Laat eens een software update doen
                                        Silverboxen worden dikwijls vervangen zonder enige reden buiten het feit dat de software soms moet geupdate worden.

Bij mij hebben ze reeds de derde silverbox gestoken voor dit probleem.
                                        Nog niet opgelost....

Comment

Erwin, heb jij al meer gehoord van jouw auto?
                                          Kan zijn dat jij nu ook de trotse eigenaar bent van een Insignia met spiksplinternieuwe motormanagement-software...
                                          Weet alleen niet of je daar blij mee moet zijn. Ben natuurlijk wél benieuwd of jij dat gaat merken in het rijgedrag.
                                          Zou niet best zijn in jouw geval wegens je ziekte...
                                          Is die software er dan ?

Comment

Working...
                                          X