Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• .....
    Last edited by ; 17/03/2011, 22:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
      Ja, er is nieuwe motormanagement-software.
      Toen bij mij nog de vorige versie motormanagement-software geinstalleerd was kon ik écht het verschil merken tussen de mode "Normal" (= geen van de beide schakelaars op aan) en de "Tour" stand. Het verschil tussen "Normal" en "Sport" is altijd overduidelijk geweest, ook nu nog.
      Maar met deze nieuwe software is de auto in "Normal" mode veel harder afgeveerd en is er, wat mij betreft, géén verschil meer te voelen wanneer wordt overgeschakeld naar "Tour"...
      Daar baal ik goed van want het "softe" van deze "Tour" stand is de nek omgedraaid en de standaard harde vering bevalt me totaal niet !
      Ik heb nog NOOIT een verschil gevoeld in normaal en tour...

Comment

• .....
        Last edited by ; 17/03/2011, 22:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
          Erwin, heb jij al meer gehoord van jouw auto?
          Kan zijn dat jij nu ook de trotse eigenaar bent van een Insignia met spiksplinternieuwe motormanagement-software...
          Weet alleen niet of je daar blij mee moet zijn. Ben natuurlijk wél benieuwd of jij dat gaat merken in het rijgedrag.
          Zou niet best zijn in jouw geval wegens je ziekte...
          oi,

idd , ik zou de eigenaar zijn van de spliksplinternieve soft........ indien dit echt zoveel op het rijgedrag invloed heeft ( en ik bedoel dan in de negatieve vorm , dus zoals op tour veel te hard ) zal deze na een zeer korte tijd terug bij de dealer staan. trouwens heb hem al verwittigd , liever een weekje langer kwijt dan nog vodden te hebben.
          en op dat punt ben ik geen moeilijke hoor , zeggen ze 1 week ok , 4 weken ok , mij goed maar dan ineens goed en afgewerkt. ondertussen is hij al een paar weken weg ( binnengebracht op 25/01/2011 ) .

trouwens had jij ook niets gemeld over het ineens inhouden en vooruit schieten met gaspedaal op zelfde stand ofzo ? heb hier nag een melding http://autoforum.be/showpost.php?p=4...postcount=2119

groetjes
          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
            hoi Erwin

ook als de motor draait heb ik alleen deze 2 opties, is modeljaar 2009

grtjes

Gino
            oi,

nog een mogelijkheid is dat jij een sport hebt en dat deze twee dan niet in te stellen zijn , je display zal in dat geval normaal ( volgens mij als ik het goed heb ) altijd rood verlicht zijn.

groetjes
            Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Ik heb nog NOOIT een verschil gevoeld in normaal en tour...
              oi pol,

ik moet eerlijk zijn , tour = dag en nacht verschil , vooral voor mensen zoals ik , ik voel namelijk elk tikske en bulteke in de weg met mijn kapotte rug .
              je moet het maar eens proberen , ik geloof dat er ergens in brasschaat wel nog een kasseiweg is he ( ze beginnen minder en minder voor te komen spijtig ) ga er eerst eens over in sport,
              dan terug maar in normale mode , en dan terug in tour . je zou hier een groot verschil moeten voelen ( vooral als je wat harder rijd , dus bv tegen 20 ga je dit minder merken , tegen 50 een pak beter ) .let wel dat je alles in dezelfde omstandigheden doet, dus dezelfde snelheid.
              en heb je geen kassei wegskes daar , rijd dan eens naar fort 5 edegem , de weg daar is bezaaid met speedbumpers , in tour mode gewoon een plezier om over te gaan

groetjes
              Erwin

Comment

• @brunodr,

ivm uw radio , kan je het volgende eens proberen, druk de toetsen 2 en 5 ( van de radio selectie ) eens te samen in voor iets meer dan 10 seconden , volgens dat ik gevonden heb zou de silverbox dan zich rebooten ( zoals een reset op de pc ) . zelf nog niet kunnen proberen , maar gaat het niet schaad het niet he. je probleem zou dan ook weg kunnen zijn , soms heb je met een pc of vooral laptops ( omdat deze meestal in slaap worden gezet en niet af ) dat deze ook kuren begint te krijgen , meestal komt dit door vervuiling of verkeerd overschrijven van geheugenblokken, je zou dit ongeveer met je silverbox mogen vergelijken ( deze draait namelijk op linux , spijtig genoeg hebben ze volgens mij teveel uit de kernel genoemen om de boel echt stabiel te laten lopen )

groetjes
                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                  Tuurlijk niet , weet je wel wat werk dat het allemaal is om een garantieclaim in orde te krijgen ???

Een dealer verdiend daar de balle mee dus......

Vroeger hé was er een garage in Mechelen noord hé ...... daar was een klant nog koning
                  Maar de één of andere bende beginnend met een G hebben da overgenomen en sindsdien ,kmoet er geen tekeningske bijmaken zekers....
                  Bij die garage in Mechelen-Noord hebben wij 4 leaseauto's besteld , en de service was daar op Toyota niveau.

Mijn Insignia is na de overname door de 'G bende' besteld , en weg is de service op Toyota - niveau ( en hiermee bedoel ik niet de techniekers ) .

Gevolg : het is bij 1 Insignia gebleven , en hebben de andere 7 leasewagens rechtstreeks bij Toyota besteld ( en dat zijn vanzelfsprekend geen Insignia's ) .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    oi,

nog een mogelijkheid is dat jij een sport hebt en dat deze twee dan niet in te stellen zijn , je display zal in dat geval normaal ( volgens mij als ik het goed heb ) altijd rood verlicht zijn.

groetjes
                    Erwin
                    klopt inderdaad, heb een sport, dus dit is normaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Awel, tussen normaal en tour voel ik ook geen verschil. (is er normaal wel verschil ?)
                      Maar tussen normaal en sport wel. Als jij geen verschil voelt tussen deze twee moet je eens kijken in het menu. Het kan zijn dat de functie "sportophanging" uitgevinkt staat.
                      Klopt,
                      bij mij ook geen verschil tussen normaal en tour...
                      Als je overschakeld op Sport, voel je de wagen pas tot leven komen....

Comment

oi pol,

ik moet eerlijk zijn , tour = dag en nacht verschil , vooral voor mensen zoals ik , ik voel namelijk elk tikske en bulteke in de weg met mijn kapotte rug .
                        je moet het maar eens proberen , ik geloof dat er ergens in brasschaat wel nog een kasseiweg is he ( ze beginnen minder en minder voor te komen spijtig ) ga er eerst eens over in sport,
                        dan terug maar in normale mode , en dan terug in tour . je zou hier een groot verschil moeten voelen ( vooral als je wat harder rijd , dus bv tegen 20 ga je dit minder merken , tegen 50 een pak beter ) .let wel dat je alles in dezelfde omstandigheden doet, dus dezelfde snelheid.
                        en heb je geen kassei wegskes daar , rijd dan eens naar fort 5 edegem , de weg daar is bezaaid met speedbumpers , in tour mode gewoon een plezier om over te gaan

groetjes
                        Erwin
                        Ik heb dat al een paar keer geprobeerd zelfs.
                        Sport = hard.
                        Normaal = degelijk
                        Tour = idem dito als normaal

Comment

oi,

groetjes
                          Erwin

Is niet altijd rood, men kan dit in het menu ook "uit" zetten en dan heb je gewone verlichting ook al staat hij in sport.

Comment

• Inmiddels 1000km op de teller van de Insignia gezet en tot nu toe uitermate tevreden

Mooie upgrade tov mijn Vectra C...

Het enige wat mij is opgevallen (2x) is dat bij het stiller,van vrij luid (37) naar vrij stil (25), zetten van de radio er een 1 liedje werd teruggegaan.
                            En ik had echt niet op het knopje voor vorig nummer gedrukt

Voor de rest ....

Comment

• De OPC is van maart 2010 hoor maar heb het nu pas de eerste keer gehad ... Dat samen met een slippende koppeling, en nog een hele hoop softwareproblemen maken hem plots minder leuk Het is vooral die koppeling die mij zorgen baart ... En natuurlijk gaat opel een expert inschakelen om garantie te betwisten, maar mijn tegenexpert staat al klaar voor het tegenoffensief
                              Erwin, ik zal dit direct even proberen, en morgen moet ik toch even binnenwippen in de garage, dan vraag ik hem even om de de boel eens uit te lezen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                                Bij die garage in Mechelen-Noord hebben wij 4 leaseauto's besteld , en de service was daar op Toyota niveau.

Mijn Insignia is na de overname door de 'G bende' besteld , en weg is de service op Toyota - niveau ( en hiermee bedoel ik niet de techniekers ) .

Gevolg : het is bij 1 Insignia gebleven , en hebben de andere 7 leasewagens rechtstreeks bij Toyota besteld ( en dat zijn vanzelfsprekend geen Insignia's ) .

Nu moet je wel oppassen hé want de G-bende heeft ook Toyota nu

Ik hoop dat uw eerste zin positief bedoeld is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                  Nu moet je wel oppassen hé want de G-bende heeft ook Toyota nu

Ik hoop dat uw eerste zin positief bedoeld is
                                  oi,

ik denk het wel, kon uit berichten in het verleden uitmaken dat deze een prima service hebben, ge moet/moest maar roepen en ze komen/kwamen uw nestels vastbinden .

groetkes
                                  Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
                                    Is niet altijd rood, men kan dit in het menu ook "uit" zetten en dan heb je gewone verlichting ook al staat hij in sport.
                                    oi,

in welk menu stelt hij dat dan in ? aangezien hij maar twee items heeft in het sportmodus menu moet dit dan ergens anders staan .

groetjes
                                    Erwin

Comment

• automatiche verlichting

hoi,

ka iemand van opel of die opel mensen kennen me iets bevestigen , ik heb info gekregen dat normaal gezien 3 condities zouden zijn die er zouden voor zorgen dat de lichten aangaan.

1. als je deze manueel op aan zet
                                      2. als deze in de stand automatisch staan en de licht omstandigheden te slecht zijn , of een tunnel word ingereden ect.
                                      3. als deze in de stand automatisch staan en als de ruitenwissers ongeveer 6 seconden aanstaan.

eerste en tweede heb ik al zien gebeuren doch derde niet , kan iemand eens in de gegevens koekeloeren of deze info juist is ?

froetjes
                                      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                                        De OPC is van maart 2010 hoor maar heb het nu pas de eerste keer gehad ... Dat samen met een slippende koppeling, en nog een hele hoop softwareproblemen maken hem plots minder leuk Het is vooral die koppeling die mij zorgen baart ... En natuurlijk gaat opel een expert inschakelen om garantie te betwisten, maar mijn tegenexpert staat al klaar voor het tegenoffensief
                                        Erwin, ik zal dit direct even proberen, en morgen moet ik toch even binnenwippen in de garage, dan vraag ik hem even om de de boel eens uit te lezen ...
                                        oi,

ben je er zeker van dat opel de garantie gaat betwisten , volgens mij kan dit toch niet als de wagen zo nieuw is , kapot is kapot en maken se .
                                        zelfs bij mijne wagen die zo vol fouten zit , hier hebben ze nog nooit garantie betwist doch me wel een hele tijd aan het lijntje gehouden , volgens mij was het geld op voor de garanties .
                                        aangezien ze er nu toch al een aantal weken aan bezig zijn ( weet natuurlijk niet wat ze aan het doen zijn , slaap niet in die garage , mocht niet ( had iets te maken met domicile e.d. ) denk ik toch dat ze er aan bezig zijn , kan het spijtig genoeg niet opvolgen wat ze er aan doen .

er zijn nog zo van die fouten waar ze de mensen voor aan het lijntje houden , heb gisteren bv gelezen dat de software voor de verwarming "ergens" in 2011 zou uitkomen ( wat is ergens he kan dus eind 2011 zijn ) en dat bv de update en upgrade voor de kaarten en dvd800 navi toch nog wel zou uitkomen maar dat deze dan wel een kleine 170 of 190 ( weet het niet exact meer ) eurookes zou kosten

moet wel zeggen dat die hugo van de "G-Bende" een nieuwe postduif moet kopen , denk dat de zijne ondertussen ergens in ne pot zit om op te eten , hij ging me een contract opsturen maar heb het nog niet .

groetjes
                                        Erwin

Comment

• Mijn garagist (is familie van mij) staat achter mij, kent mij en mijn rijstijl maar al te goed (en neen, die is niet als een 18jarige met een 1100cctje ), maar een wagen met deze pk's en bij de eerste keer dat ze doorslipte (enkel bij vollast, op OPC en vertrekken met een 2500tr/min) had hij maar een dikke 15000km komt de expert sowieso kijken want dat kan volgens hen niet Dus eerst koppeling demonteren (schoon jobke bij een 4x4) en dan kijken of het garantie is of niet ... Allé soit, we zien wel, er zal toch direkt een versterkte inkomen dan, dan kan em eindelijk eens gechipt worden want met deze koppelingstoestanden betrouw ik het helemaal niet ...

Comment

Working...
                                          X