Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
    Neen, je mag nieuwe lastdragers aanschaffen.
    Bedankt voor uw reaktie.
    Klopt het dat je enkel de klemmen (voetjes) van je dakdragers dient te vervangen en dat je je alu dwarsliggers kan hergebruiken bij de originele versie (of deze van Thule) Ik heb me laten wijsmaken dat deze apart worden verkocht.
    Iemand ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
      Dat is een Cosmo versie. Geleverd 2e week van januari dit jaar. Opties: platinum pack, infinity, airbags... ik zie inderdaad nergens een vermelding van blutooth op de bestelbon. Maar mijn tel en blackberry werken wel via blu en voicecontrol ?

Toen ik de mijne bestelde, zat Bluetooth enkel in de Cosmo versie standaard bijgeleverd bij het Platinum pack. Begrijpe wie begrijpe kan, als dit nu zou verandert zijn , en ook standaard op de Edition versie zit...

Comment

• De mijne is in november geleverd geweest als ik me niet vergis. Ik heb de vraag betreffende het inrijden aan de verkoper bij Buga gesteld. Mij werd verteld dat de boordcomputer dat de eerste 12.000 (?) km allemaal zelf regelt en je dus geen speciale aandacht voor het inrijden moet hebben.

Nog even een kleine opmerking over de lichtsensor in de "auto" stand. Zodra ik mijn "duistere" garage 's morgens in achteruit uitrijd gaan de dimlichten aan. Ik kan bijna van Sint Truiden naar Tienen rijden vooraleer deze finaal terug gedimd worden. Nochtans vind ik dat er buiten meer dan genoeg zonlicht is. Niemand anders rijdt met zijn dimlichten aan!.
        Tot nu toe was het winter, ik wacht af wat dit systeem gaat doen zodra het 's morgens wat lichter wordt. Maar de werking ervan lijkt me totaal onvoldoende. Op mij Laguna 3 werkte dit automatisch lichtsysteem wél prima.

Kom ik op de autostrade onder een brug, dan werkt het systeem wel redelijk goed, al vind ik het overdreven dat hij iedere keer al die tekst op de middendisplay zet (grootlichtassis aan ). Iedere keer wordt je aandacht afgeleid omdat je denkt dat er een storing is.

Voor de rest: er is geen verschil in afvering tussen "normaal" en "touring", gisteren de test gedaan. Op "sport" is de vering wél harder. Alweer iets dat niet werkt op dit vlaggenschip van Opel. Ik denk dat ik Test-Aankoop eens ga aanschrijven ! Eerst nog wat bewijzen verzamelen van de garage...
        Last edited by Marc_Truien; 02/03/2011, 10:41.

Comment

• Kan er iemand mij het e-mailadres van Opel Belgium geven aub om een klacht op te sturen ivm windgeluiden ? Erwin ?
          Thnx !

Comment

• quickheat

We hebben het er hier al over gehad maar weet er nu iemand met zekerheid hoe je kan nazien of je de optie quickheat hebt of niet. En ik bedoel niet via een nummer op je documenten maar optisch.
            Voor diegene die het hebben,

- Hoe ver moet je rijden om warme lucht te hebben?

- Krijg je al warme lucht na een minuut ofzo bij stationair op de oprit te staan draaien?

In mijn geval krijg ik lauwe lucht na 3 km gereden te hebben met de chauffage op high aan beide kanten. Voor echt warme lucht moet ik er nog een paar km bij doen.
            Als ik hem op dezelfde manier laat warm draaien op de oprit duurt het héééééél lang voor er warme lucht uit komt.
            Mijn vrouw haar Golf warmt even snel of zelfs iets sneller op zonder quickheat.
            Ook mijn vivaro 2.5 deed er zo een 2.5 à 3 km over om lauw / warme lucht te blazen.
            Ik krijg de indruk dat het er niet opzit of niet werkt als ik sommigen andere bezig hoor.

grtz
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              We hebben het er hier al over gehad maar weet er nu iemand met zekerheid hoe je kan nazien of je de optie quickheat hebt of niet. En ik bedoel niet via een nummer op je documenten maar optisch.
              Voor diegene die het hebben,

- Hoe ver moet je rijden om warme lucht te hebben?

- Krijg je al warme lucht na een minuut ofzo bij stationair op de oprit te staan draaien?

In mijn geval krijg ik lauwe lucht na 3 km gereden te hebben met de chauffage op high aan beide kanten. Voor echt warme lucht moet ik er nog een paar km bij doen.
              Als ik hem op dezelfde manier laat warm draaien op de oprit duurt het héééééél lang voor er warme lucht uit komt.
              Mijn vrouw haar Golf warmt even snel of zelfs iets sneller op zonder quickheat.
              Ook mijn vivaro 2.5 deed er zo een 2.5 à 3 km over om lauw / warme lucht te blazen.
              Ik krijg de indruk dat het er niet opzit of niet werkt als ik sommigen andere bezig hoor.

grtz
              Hey analus,

Volgens mij is dat geen quickheat. En als dat quickheat zou zijn, ben je in't zak gezet, denk ik.
              1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                Hey analus,

Volgens mij is dat geen quickheat. En als dat quickheat zou zijn, ben je in't zak gezet, denk ik.

Het stond toch in de optie lijst en koste mij 300€.
                Daarom dat ik wil weten hoe snel het eigenlijk moet werken vooraleer ik een klacht doorgeef.
                den borre

Int3x0r

Comment

• .....
                  Last edited by ; 17/03/2011, 21:54.

Comment

• wij hebben quickheat; bij stationair draaien krijg je lauwe lucht na ongeveer een minuut.
                    Bij het afrijden van onze oprit zonder opwarmen; hebben we na ongeveer 100m rijden al lauwe lucht.
                    Na een kilometer ongeveer is de lucht al warm.

Bij ingeschakelde quickheat blijft je toerenteller op ongeveer 1100 tr/min hangen...hieraan merk je het dus ook dat ie werkt;

ik hoop hiermee op jullie vraag geantwoord te hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                      Toen ik de mijne bestelde, zat Bluetooth enkel in de Cosmo versie standaard bijgeleverd bij het Platinum pack. Begrijpe wie begrijpe kan, als dit nu zou verandert zijn , en ook standaard op de Edition versie zit...
                      Ik bel hierover morgen de opel customer-service voor op. Ik moet hier ook uitsluitsel over hebben.
                      Ik hou jullie op de hoogte.

Greetz.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        wij hebben quickheat; bij stationair draaien krijg je lauwe lucht na ongeveer een minuut.
                        Bij het afrijden van onze oprit zonder opwarmen; hebben we na ongeveer 100m rijden al lauwe lucht.

Bij ingeschakelde quickheat blijft je toerenteller op ongeveer 1100 tr/min hangen...hieraan merk je het dus ook dat ie werkt;

Zo is het bij mij ook, ik heb warmlauwe lucht als ik de straat uitrij.Je merkt dat idd aan de toeren.Bij minder koud weer ( normale t°) zal het stationair toerental veel sneller onder de 1000T/min zitten. Ik ben vrij tevreden over de werking hiervan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Kan je dan ergens instellen tussen welke uren hij dit mag doen? Beetje zoals zo'n grasrobotmaaier?
                          Het zal wel grappig bedoeld zijn, maar ik zie de relevantie niet. Het leek me aannemelijk dat de eerste X aantal kilometers de software ervoor zorgt dat één en ander nog begrensd wordt, zoals bvb het toerental.

Hoe meer ik hier lees hoe minder vertrouwen in het merk en het personeel ik overhoud...

Comment

wij hebben quickheat; bij stationair draaien krijg je lauwe lucht na ongeveer een minuut.

heb bij mijn weten nooit quickheat besteld, maar mijne draait als het koud is ook 1100 toeren, naarmate hij warmer word zakt het toerental

Comment

Het van 1000 naar 1100 toeren gaan heb ik niet alleen bij een koude motor.
                              Als jij al lauwe lucht hebt na 100 meter en ik pas na 3 kilometer dan klopt er iets niet.
                              Moet de temp. op high staan om hem te laten werken?
                              In de garage weten ze het ook niet goed.
                              den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                                Mijn parrot heb ik ingebouwd in het asbakje
                                werkt iig pakken beter dan die originele rommel
                                Mijne originele rommel werkt perfect hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                  Euhhhh.......na dit te lezen toch even mijn eigen bestelling nog eens gecheckt. Blijkt dat een Edition Platinum toch een Bluetooth met voicecontrol bevat. Enfin, via de website toch. Indien dit verkeerd is heb ik een serieus probleem.
                                  Verder nog 2 vragen:
                                  - gaan mijn vectra-break rails op de ST?
                                  - Klapt ook de passagiersstoel neer? (zoals in de Zafira A)

Greetz.
                                  Past niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                                    Ik heb hier een poos geleden gevraagd of de mensen zich zouden willen melden die dit probleem hebben....
                                    Niets gehoord !!
                                    Nu is het te laat, mijn auto staat reeds voor o.a. dit probleem bij een Opel Technik Center.
                                    Had beter geweest als ik wat meer handvatten had gehad waaruit zou blijken dat mijn auto niet de enige is met dit probleem...
                                    Dat is hier door verschillende eigenaars met Flexride reeds gemeld...

Comment

Als jij al lauwe lucht hebt na 100 meter en ik pas na 3 kilometer dan klopt er iets niet.

In de garage vertelde ze mij dat je het op high moest zetten maar ik doe dit niet want dan heb ik de indruk dat het nogal lang duurt ik zet het op 25 en na 100 meter voel ik toch ook al de lauwe lucht. Er is ook een knop die ik eventjes aanzet dat is zo mee dat auto icoontje op dan neemt hij eerst de binnen lucht in plaats de buitenlucht. als ik dit niet doe dan duurt het toch even voor ik lauwe lucht heb. (Praat hier wel over een vectra 200

Comment

Neen,daar kun je niets aan instellen, die werkt autonoom.Ik vermoed met een sensor zoals de automatische achterruitontdooiing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          Mijne originele rommel werkt perfect hoor...
                                          @brunodr : ook ik heb de originele bluetooth rommel (Insignia Cosmo) en net zoals bij Polleke, perfect werkend.

Comment

Working...
                                          X