.....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenGoed, ik zal er nog één post aan wijden:
Als niemand er zoveel druk op zet dat uiteindelijk de auto bij een TC komt, hoe wil je dit dan gaan oplossen? Wachten tot je dealer zover is dat hij je serieus neemt en werkelijk gelooft dat je auto "ineens anders" is gaan rijden? Forget it!
Bij de dealer melden en afwachten heeft geen zin.
Ik zal nog een tipje van de sluier oplichten: op dit moment is het zo dat het probleem is gelocaliseerd. Echter moet nu het TC met een "creatieve" oplossing komen om het probleem op te lossen omdat er vanuit Opel niets komt !
Need I say more??
Het is niet omdat er 1 "serieuze forummer" suggereert dat je op je stoel moet blijven zitten tot ze aan jou komen vragen of er iets scheelt, dat je dat ook moet doen. Indien ik een wagen van die klasse zou aankopen, verwacht ik dat alle functionaliteiten die ik heb besteld ook effectief functioneren. Dus voor het welzijn van de mede-Insignia-rijder, mag je ons gerust op de hoogte blijven houden...
Thanks!
Comment
-
bron.
The Opel Insignia is the vehicle with the fewest defects according to the results of the DEKRA Faults Report 2011. With an index of 96.1 percent fault-free Insignias, the Opel flagship achieved the best result of all tested cars. This is the second consecutive year an Opel vehicle took this honor following the Corsa’s victory in the “Best Individual Ranking” category in 2010. The DEKRA generates its annual faults report by conducting precise type assessment in eight vehicle type classes and three kilometer reading ranges. The faults report is based on data from 15 million inspections made on 230 different models.
“This fantastic result is further proof that the quality not only of the Insignia but of our whole model portfolio is top class,” said Alain Visser, Opel/Vauxhall Vice President Marketing, Sales & Aftersales on receiving the prize in Rüsselsheim. “We promise our customers top quality and underline this with a life-long guarantee!”
Wolfgang Linsenmaier, Executive Director at DEKRA Automobile GmbH, added: “I am delighted to be able to congratulate Opel for achieving the best individual ranking in the overall evaluation for the second year in a row! At 96.1 percent fault-free, the Opel Insignia achieved the best result across all vehicle classes.”
Since it was launched in 2008, the Insignia, “Car of the Year 2009”, has received over 40 international awards for its attractive design and innovative technology.
The Opel Insignia offers a wide range of high-grade, innovative technologies. The adaptive FlexRide chassis and the adaptive Opel all-wheel drive system with electronically controlled rear axle limited slip differential (eLSD) set standards in driving dynamics and handling. Further clever, prize-winning technologies such as AFL+ bi-xenon headlamps with nine different lighting functions and the Opel front camera system with lane departure warning and traffic sign recognition are available as options. A further high-class comfort option, particularly for frequent drivers, is the ergonomically optimized sport seats certified by the “Aktion Gesunder Rücken e.V.” (AGR) orthopedic specialists.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenEn waarom niet? Als je aan troubleshooting wil gaan doen, is het net best zoveel mogelijk probleemgevallen bij elkaar te vinden, zo kunnen ze de verschillende exemplaren met elkaar vergelijken en vinden ze makkelijker gemeenschappelijke kenmerken die in een richting van een oplossing kunnen wijzen.
Als je denkt dat het anders is wordt dan maar al wakker...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenGoed, ik zal er nog één post aan wijden:
Als niemand er zoveel druk op zet dat uiteindelijk de auto bij een TC komt, hoe wil je dit dan gaan oplossen? Wachten tot je dealer zover is dat hij je serieus neemt en werkelijk gelooft dat je auto "ineens anders" is gaan rijden? Forget it!
Kijk eens hoe e.e.a. bij bijvoorbeeld Erwin verloopt... Jammer genoeg!
Bij de dealer melden en afwachten heeft geen zin.
Ik zal nog een tipje van de sluier oplichten: op dit moment is het zo dat het probleem is gelocaliseerd. Echter moet nu het TC met een "creatieve" oplossing komen om het probleem op te lossen omdat er (op dit moment) vanuit Opel niets komt !
Need I say more??
Zoals ik zei gaat hij daar volgende week voor binnen bij de dealer.
Dus ik zal AFWACHTEN wat zij daar zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenAls er al één tot in het Technik Center is geraakt, dan zullen ze het probleem wel aanpakken tot het opgelost is zeker ? Wat voor zin heeft het om bv 10 insignia's daar te zetten met hetzelfde probleem ? Ze gaan toch maar aan die ene werken tot ze een oplossing hebben gevonden...
Vermoedelijk treden de problemen pas echt op wanneer een bepaalde combinatie van parameters voorhanden is. Dit kan enerzijds een toestand van een wagen zijn, een combiantie van gebeuretenissen in het verleden, een softwareversie en andere zaken, in combinatie met een aantal al dan niet geinstalleerde features op de wagen.
Hoe meer wagens je hebt, hoe meer logs je kan uitlezen en hoe meer parameters je kan vergelijken.
Stellen dat ze het aan de hand van 1 exemplaar zullen oplossen, vind ik ronduit idioot, en zal zowiezo veel langer duren dan wanneer ze meerdere exemplaren hebben met dezelfde problemen.
Waarmee ik niet zeg dat jouw auto naar een Technik center moet gaan, maar waarmee ik wil zeggen dat het niet aan jou is om anderen tegen te houden om naar hun dealer te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenHey Arne,
Het is niet omdat er 1 "serieuze forummer" suggereert dat je op je stoel moet blijven zitten tot ze aan jou komen vragen of er iets scheelt, dat je dat ook moet doen. Indien ik een wagen van die klasse zou aankopen, verwacht ik dat alle functionaliteiten die ik heb besteld ook effectief functioneren. Dus voor het welzijn van de mede-Insignia-rijder, mag je ons gerust op de hoogte blijven houden...
Thanks!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenWeet je, je schijnt het gewoon niet (te willen?) begrijpen...
Je zult eerst de dealer er van moeten overtuigen DAT je een probleem hebt...
Hoe ga je dat doen wanneer het erop lijkt dat jij de enige bent met dit probleem??
Denk je werkelijk dat ze je serieus nemen?
Voorbeelden te over hier op het forum, nogmaals, jammer genoeg!
Maar ja, wacht maar gewoon af...
En U nemen ze toch serieus ?
Waarom zouden ze dat bij mij dan ook niet doen ?
En hoe kan IK die overtuigen dat er een probleem is dat ze het zelf niet weten en de wagen moeten doorsturen ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenBlijf jij dan rustig wachten.
Vermoedelijk treden de problemen pas echt op wanneer een bepaalde combinatie van parameters voorhanden is. Dit kan enerzijds een toestand van een wagen zijn, een combiantie van gebeuretenissen in het verleden, een softwareversie en andere zaken, in combinatie met een aantal al dan niet geinstalleerde features op de wagen.
Hoe meer wagens je hebt, hoe meer logs je kan uitlezen en hoe meer parameters je kan vergelijken.
Stellen dat ze het aan de hand van 1 exemplaar zullen oplossen, vind ik ronduit idioot, en zal zowiezo veel langer duren dan wanneer ze meerdere exemplaren hebben met dezelfde problemen.
Waarmee ik niet zeg dat jouw auto naar een Technik center moet gaan, maar waarmee ik wil zeggen dat het niet aan jou is om anderen tegen te houden om naar hun dealer te gaan.
Ik heb het probleem ook gemeld aan mijn dealer. Hij zegt volgende week kunnen we dat nakijken. Ik kan moeilijk daar binnen vlammen, nen technieker bij zijn haar sleuren en eisen dat hij hij dit onmiddellijk aanpakt...Nee we doen dat gewoon beschaafd en gaan volgende week,netjes volgens afspraak het probleem bekijken en bespreken. Misschien is er ondertussen wel nieuws van ArneK en zijn flexride-probleem en geeft hij misschien toch wel feedback...
Zoniet dan is dat jammer maar ik zal mijn ervaringen daarover hier WEL laten weten zodat iedereen er wat aan heeft.
Zoals ik al zei : hier heeft nog nooit iemand alleen zijn probleem moeten oplossen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenHa,en waar heb ik dat laatste gesuggereerd ?Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenHet heeft geen zin ELKE insignia die flexride heeft in een Technik center te parkeren.
Als het bij U opgelost geraakt zullen wij hier ook wel langs de dealer gaan om het één en ander te eisen.Aangezien die van U er dus al een week staat zal je ons hier wel op de hoogte houden van de vorderingen =lees oplossingen ?Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenHier heeft nog nooit iemand zijn probleem in z'n eentje moeten opknappen.
Wij helpen hier mekaar. En ja ik heb het probleem van de Flexride ook al gemeld aan m'n dealer. Wagen moet volgende week binnen en dan wordt er naar gekeken.
Maar als ze bij U niks hebben gevonden en hij gaat naar een technik center,en daar vinden ze wel een oplossing...Dat bedoel ik dat het geen zin heeft elke Insignia met flexride bij zo'n center te parkeren. Als zij een oplossing vinden dan zal dit wel tot bij de dealers geraken...
En het zou mooi zijn dat jij hier dan de oplossing zou laten weten !Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenAls er al één tot in het Technik Center is geraakt, dan zullen ze het probleem wel aanpakken tot het opgelost is zeker ? Wat voor zin heeft het om bv 10 insignia's daar te zetten met hetzelfde probleem ? Ze gaan toch maar aan die ene werken tot ze een oplossing hebben gevonden...
Als je denkt dat het anders is wordt dan maar al wakker...
Q.E.D.
Geen dank.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenBlijf jij dan rustig.
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenVermoedelijk treden de problemen pas echt op wanneer een bepaalde combinatie van parameters voorhanden is. Dit kan enerzijds een toestand van een wagen zijn, een combiantie van gebeuretenissen in het verleden, een softwareversie en andere zaken, in combinatie met een aantal al dan niet geinstalleerde features op de wagen.
Hoe meer wagens je hebt, hoe meer logs je kan uitlezen en hoe meer parameters je kan vergelijken.
Stellen dat ze het aan de hand van 1 exemplaar zullen oplossen, vind ik ronduit idioot, en zal zowiezo veel langer duren dan wanneer ze meerdere exemplaren hebben met dezelfde problemen.
Waarmee ik niet zeg dat jouw auto naar een Technik center moet gaan, maar waarmee ik wil zeggen dat het niet aan jou is om anderen tegen te houden om naar hun dealer te gaan.
Wanneer wagen A een probleem vertoont met bepaalde parameters (instellingen en omstandigheden), dan hoeven al die parameters niet onderzocht te worden wanneer blijkt dat wagen B en C zonder deze paramters ook het probleem vertonen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenIdd.
Ik ga akkoord, Duvel. Bij een technisch, en zeker bij een software-issue, is een repro-case de kortste weg naar een oplossing. Verschillende setups vergelijken en de gemeenschappelijke kenmerken afchecken kan snel tot een correcte analyse leiden.
Wanneer wagen A een probleem vertoont met bepaalde parameters (instellingen en omstandigheden), dan hoeven al die parameters niet onderzocht te worden wanneer blijkt dat wagen B en C zonder deze paramters ook het probleem vertonen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenIk zeg niet dat ik het niet eens ben met zijn stelling maar zoals ik reeds zei, ik moet dit aan de dealer overlaten en niet op eigen houtje gaan beslissen wat zij dan wel zouden moeten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenQ.E.D.
Geen dank.
IK ben niet bij de pakken blijven zitten en heb die ook gemeld aan de dealer en ik zou iedereen aanraden hetzelfde te doen. Ik heb alleen gezegd dat het geen zin heeft om ELKE Insignia in een technik center te parkeren. Als mijn dealer volgende week beslist de mijne daar ook naartoe te sturen dan staan er al twee he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenOhh, dat is een leuke uitspraak. Je laat het aan de dealer over maar verwacht wél van andere forumleden dat ze input geven wat tot de oplossing kan leiden...
En twee, inderdaad zo is het hier altijd geweest,kunnen helpen waar het kan...
Comment
Comment