Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
    Wie ik hier wel een beetje mis in deze laatste discussie, dat is Erwin. Ondanks zijn lichamelijke problemen zoekt hij alles direkt uit, geeft informatie en helpt iedereen die hij kan. Mijn ST sport is nu 8 maanden, heeft 22000km en ik ben nog zeer tevreden, en als ik terug een nieuwe wagen zou kopen dan koop ik terug een insignia, als het kan een OPC
    Erwin, veel beterschap en ik hoop je te ontmoeten op 02-04-11.
    Erwin is inderdaad, ondanks zijn gezondheid, een enorme hulp.
    Die bijeenkomst is er ook grotendeels dankzij hem. Ik hoop ook echt dat het goed gaat met hem .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
      * dag 1 : plotseling uitvallen van de GPS/radio.
      Meteen binnen geweest, kenden er nog niets van.
      Ondertussen ondervonden dat ge gewoon 1 minuut wacht en dan de 'on-knop' ingedrukt houdt....
      Dit euvel gebeurt mij ongeveer 1 keer per maand.....
      En daar neem jij genoegen mee??? Bij mij hebben ze de silverbox vervangen en probleem opgelost.
      Voor de rest na bijna twee jaar en 27.000 km alles op en top in orde.
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
        En daar neem jij genoegen mee??? Bij mij hebben ze de silverbox vervangen en probleem opgelost.
        Voor de rest na bijna twee jaar en 27.000 km alles op en top in orde.
        Bij mij is ie nu voor de derde keer vervangen en probleem nog niet opgelost.
        Dinsdag gaan ze het bedieningspaneel vervangen op aanraden van Opel Germany
        Hopelijk is het dan wél opgelost.

Comment

• Ik heb op 30-08-2009 een Opel Insignia Sports Tourer gekocht.

Mijn klachten gingen/gaan over :

- Uitvallen van de radio,je kan dan enkel AM kiezen. FM,DAB,CD en IPOD zijn niet beschikbaar.
          Je drukt op de knop om andere functies te selecteren en deze kan je niet kiezen.
          - Niet herkenning van IPOD op USB poort. Dit is niet altijd en in de meeste gevallen werkt dit goed.
          Toch valt het meermaals voor dat je de melding krijgt "IPOD verwijderd" en dit terwijl de IPOD niet verwijderd is en nog steeds in de USB poort zit.
          Ook de melding “geen USB-apparaat aangesloten” terwijl er toch een IPOD is aangesloten.
          De volgende keer kan het zijn dat alles terug normaal functioneert maar het kan ook zijn dat de IPOD die dag helemaal niet meer samenwerkt met de unit.
          Volume blijft “hangen” op 25 en kan niet veranderd worden. Soms druk ik op de knop CD/AUX en gaat de radio aan…
          Door dealer is de unit reeds vervangen geweest en is ook de nieuwste software geïnstalleerd. Tot 2x toe.

Doch allemaal zonder bovengenoemde problemen op te lossen.
          Dinsdag gaan ze het bedieningspaneel vervangen.

-Opel eye. Deze geeft meermaals (+/- 25 keer en meer) over een traject van ongeveer 100 km op de snelweg de melding dat ik op die plaats maar maximum 50 of 70 km/u mag rijden terwijl de maximumsnelheid op 120 km/u ligt.
          Ook deze unit is reeds vervangen geweest zonder resultaat. Recalibratie van de camera bracht ook geen oplossing.Resultaat : nog geen oplossing.

-Op 16/12/2009 heb ik ook voorgehad dat de parkeersensoren achteraan niet werkten toen er een paaltje van 40 cm hoog achter mijn wagen stond.
          Ik reed achteruit,kreeg geen signaal van mijn sensoren,zag niks staan door mijn spiegels en achterruit,en plotseling een klap.
          Bij onderhandeling met de dealer werd mij gezegd dat ik maar moest kunnen bewijzen dat de sensoren niet hebben gewerkt.
          Ik kreeg het gevoel dat men mij niet geloofde en ik een leugenaar was. Volgens de dealer MOEST er dan altijd een foutcode in de computer present zijn.
          De computer werd uitgelezen en er werd geen foutcode gevonden. Er zat volgens de dealer niks anders op dat de wagen te laten herstellen op eigen kosten.
          Exact één dag later kreeg ik de melding “ESP Service” op mijn dashboard. Ben toen onmiddellijk naar de dealer gereden om de computer te laten uitlezen op foutcodes.
          Ook dan is er geen foutcode aangetroffen en klopt de stelling van de dealer niet dat ELKE melding of niet functioneren van een onderdeel een foutcode MOET achterlaten.
          Onmiddellijk heb ik toen het voorval van één dag eerder aangehaald maar dat werd gewoon weggelachen.
          Ik heb toen mijn omniumverzekering aangesproken en deze heeft de schade betaald.(minus franchise van € 650)
          Op 29/04/2010 heb ik de wagen bij de dealer laten herstellen.
          Nu heb ik op internet gelezen dat er een buitendienstoplossing zijn (nr 2635) waar dit probleem mede wordt beschreven. Het betreft punt 3 wat te wijten zou zijn aan een softwarefout.
          Het blijkt dus degelijk dat bij verschillende wagens de parkeersensoren ongemerkt uitvallen en dus niet werken.
          Ook ik heb deze situatie voorgehad met bijhorende schade. Toen ik de dealer met deze informatie confronteerde en hem vroeg of er een oplossing kon zijn voor de geleden schade was zijn antwoord negatief. Ik voel mij dus met een kluitje in het riet gestuurd…
          Aanvraag tot teruggaaf van franchise is hangende.

Parkeersensoren (zij bleven nu soms wel een minuut “piepen” terwijl ik reeds met een snelheid van 50 km/u onderweg was) Probleem lijkt opgelost,sedert enige maanden niet meer gehad.

Buitendienstoplossing 2635.

1.Ofschoon het navigatiesysteem uitstaat,worden er akoestische verkeersberichten weergegeven (ik heb bij mij het volume van deze berichten uitgezet wegens irritant)
          2.IPOD functies worden niet ondersteund door Silverbox na software-update/service-update 09-P-023 lezen MP3 bestanden niet mogelijk.
          3.Zo nu en dan geen geluid (ssignalen) van richtingaanwijzer en parkeerhulp maar radio speelt. Na uitschakelen (sleutel uitgenomen) werkt het systeem weer.(dit is bij mij zeker niet het geval)
          Heb in het weekend van 2 oktober een heel weekend geen radio kunnen gebruiken.

Heb op 19/04/2010 mijn wagen volledig door de dealer laten nazien voor volgende problemen :
          - Radio valt regelmatig uit
          - Niet herkennen IPOD
          - Geen DAB keuzemogelijkheid
          - Melding oliepeil nakijken (kreeg deze melding de eerste dag,04/09/2009, toen ik mijn nieuwe wagen ging ophalen reeds,oliepeil is toen nagezien door de dealer en in orde bevonden,sensor is ondertussen vervangen en sindsdien geen melding meer gehad)
          - Groeven in achterste remschijven (geconstateerd en gemeld na 2500 km en ondertussen vervangen door nieuwe en opgelost)

Dus voorlopig lijken enkel de radio en opel eye nog problemen te geven. Komt daarbij dat de flexride ook best wordt nagekeken dinsdag a.s.
          Heb nu 34.000 km en een verbruik van 7,5l.

Moest ik morgen een nieuwe bestellen dan werd het een Insignia Tourer, misschien in een andere kleur en andere opties die toen ik mijne bestelde nog niet voorhanden waren.

PS en niet onbelangrijk voor een auto, rijdt gewoon fantastisch !!!
          Last edited by ; 08/03/2011, 20:54.

Comment

• Ik mis hier eigenlijk benzine rijders. Ik heb al veel test gelezen en gezien van de sterkere Turbo's en OPC maar eigenlijk bitter weinig van de 1.6 en 1.8 benzine. Blijkbaar zijn dit uitzonderingen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
              Ik mis hier eigenlijk benzine rijders. Ik heb al veel test gelezen en gezien van de sterkere Turbo's en OPC maar eigenlijk bitter weinig van de 1.6 en 1.8 benzine. Blijkbaar zijn dit uitzonderingen ?
              We leven in een dieselland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                Ik mis hier eigenlijk benzine rijders. Ik heb al veel test gelezen en gezien van de sterkere Turbo's en OPC maar eigenlijk bitter weinig van de 1.6 en 1.8 benzine. Blijkbaar zijn dit uitzonderingen ?
                Is toch altijd zo , bij ieder merk ?
                Toen ik mijn E90 wou bestellen was er twijfel tussen een benzine en een diesel , maar de verkoper vertelde me dat een benzine nog geen 5% van de verkoop uitmaakt , dus ben dan toch voor een diesel gegaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                  Is toch altijd zo , bij ieder merk ?
                  Toen ik mijn E90 wou bestellen was er twijfel tussen een benzine en een diesel , maar de verkoper vertelde me dat een benzine nog geen 5% van de verkoop uitmaakt , dus ben dan toch voor een diesel gegaan
                  En aan de huidige brandstofprijzen geen slechte beslissing toch ?
                  Komt daarbij dat een diesel veel zuiniger en vlotter rijdt.
                  Wil je een benzine hetzelfde laten doen moet je al hoog in de toeren gaan wat resulteert in een veel hoger verbruik. Heb een dag een Insignia turbo met 220 pk gehad,13 liter verbruik...x1.62=21 euro voor 100 km te rijden...nee dank U
                  Ik benijd die jongens met hun OPC en zou willen dat er op mijn oprit ook ene stond,maar de benzinerekening wil ik niet betalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    En aan de huidige brandstofprijzen geen slechte beslissing toch ?
                    Komt daarbij dat een diesel veel zuiniger en vlotter rijdt.
                    Wil je een benzine hetzelfde laten doen moet je al hoog in de toeren gaan wat resulteert in een veel hoger verbruik. Heb een dag een Insignia turbo met 220 pk gehad,13 liter verbruik...x1.62=21 euro voor 100 km te rijden...nee dank U
                    Ik benijd die jongens met hun OPC en zou willen dat er op mijn oprit ook ene stond,maar de benzinerekening wil ik niet betalen...
                    Klopt allemaal wat je verteld ...
                    maar ik begin dat dieselgeluid ferm beu te worden

Comment

• Een 6-cilinder diesel klinkt toch niet slecht. En al zeker niet als het een BMW is.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Een bezine vind ik op elk punt beter, misschien het verbruik wat minder, maar wordt door de fun rap vergeten Voor wat hoort wat.
                        Motor draait beter, start beter, veel minder problemen dan een diesel, hoor je minder, ...

Voor mij echt gene diesel. Is toch mijn idee hiervan.
                        Opel Insignia OPC
                        BMW X5 3.0i
                        Caterham Super 7

Comment

• Draait beter, start beter, minder problemen? Wat is dat voor zever?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Een 6-cilinder diesel klinkt toch niet slecht. En al zeker niet als het een BMW is.
                            Ik heb een 6-cilinder diesel en een onnozel 4-cilinderke benzine en de sound van de benzine vind ik hemels terwijl ik die van de 6-cilinder diesel toch al serieus beu ben

Comment

• Tijd voor een V8 diesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                Draait beter, start beter, minder problemen? Wat is dat voor zever?
                                Is geen zever, is een feit!
                                Heb het gewoon over 4 cilinder diesel.
                                Opel Insignia OPC
                                BMW X5 3.0i
                                Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Een 6-cilinder diesel klinkt toch niet slecht. En al zeker niet als het een BMW is.
                                  Da klopt ook,mijn broer heeft een 730d zalig dat geluid...

Comment

Ik heb een 6-cilinder diesel en een onnozel 4-cilinderke benzine en de sound van de benzine vind ik hemels terwijl ik die van de 6-cilinder diesel toch al serieus beu ben
                                    Yeah

Comment

Klopt allemaal wat je verteld ...
                                      maar ik begin dat dieselgeluid ferm beu te worden
                                      Mij stoort dat niet.
                                      Ik heb drie diesels in mijn wagenpark en vind het best !

Comment

• dat tractorgekletter vergeet je snel als je op die gas trapt en die 350Nm duwen in je rug ...en daarna aan de pomp nog netjes onder 9 liter blijft.
                                        Last edited by ; 08/03/2011, 23:16.

Comment

• Kan iemand mij even nog eens uitleggen wat het probleem juist is mee de verwarming??
                                          Ik lees ook hier vaak dat de stoelverwarming stuk is wat word er dan juist herstelt ?

Comment

Working...
                                          X