Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Tja dat weet ik ook niet.
    Feit is dat vroeger de Tech werd aangesloten en alles gemanipuleerd kon worden.
    Nu moet de dealer voor software inloggen op het netwerk en zo software downloaden.
    Is chassisnummer gebonden,dus geen bestelde opties voor dat nummer is geen ondersteuning en software...
    Bijna zeker dat ze naplaatsing van opties kunnen aanvragen.

    En als het enkel over Xenon gaat: Die kan je zelfs bij Auto5 laten naplaatsen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Bijna zeker dat ze naplaatsing van opties kunnen aanvragen.

      En als het enkel over Xenon gaat: Die kan je zelfs bij Auto5 laten naplaatsen
      Jammer maar het kan niet en Xenon lampen plaats ik ook. Maar geen originele AFL met xenon...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Jammer maar het kan niet en Xenon lampen plaats ik ook. Maar geen originele AFL met xenon...
        Dan is dat een grote fout van Opel.

        Dat (voor Opel dan toch) revolutionair systeem met al die stuurdozen en software etc zit sinds 1998 in Mercedessen, en daar kan je mooi kiezen om nadien die opties in te bouwen.
        Idem bij Audi, BMW, Porsche.
        En zelfs bij Renault dacht ik.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Dan is dat een grote fout van Opel.

          Dat (voor Opel dan toch) revolutionair systeem met al die stuurdozen en software etc zit sinds 1998 in Mercedessen, en daar kan je mooi kiezen om nadien die opties in te bouwen.
          Idem bij Audi, BMW, Porsche.
          En zelfs bij Renault dacht ik.
          Bij Renault Ooit gevraagd om cruise control na te plaatsen in mijn Mégane, onmogelijk was het antwoord.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
            Bij Renault Ooit gevraagd om cruise control na te plaatsen in mijn Mégane, onmogelijk was het antwoord.
            Er is een verschil tussen wat de dealer zegt, en wat mogelijk is hoor

            Maar zou kunnen. Al dacht ik dat je op de Espace wel opties kon bijprogrammeren

            Comment


            • indrdaad ligt ook vaak aan de dealer velen willen zich nog niet de moeite doen ......maar er zijn der bij die durven wel eens een uitdaging aangaan

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                Bij Renault Ooit gevraagd om cruise control na te plaatsen in mijn Mégane, onmogelijk was het antwoord.
                Heb dar ook eens nagevraagd en dat was idd een probleem bij de Megane. Enkel aftermarket systemen, niet OEM Renault. Kost iets van een 450€ ofzo dacht ik
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • Trillen

                  Hallo,

                  Ik vroeg me af of er hier nog zijn die het volgende aan de hand hebben:

                  Op de autostrade trilt het stuur nogal eens, niet altijd even fel, maar toch genoeg om vervelend te zijn, zeker in zo'n grote reisauto.

                  In de garage zeggen ze nu al enkele maanden! dat dit probleem gekend is mar dat er nog geen oplossing voor is. Is dit waar, kan zoiets? We bellen regelmatig terug en dan zeggen ze altijd zoiets van 'jaja we zien dt hier in 'de computer' staan, maar het staat nog altijd open.

                  De eerste week van juni gaan we naar het zuiden van Frankrijk, ik zie er geen graten in om met de A3 te gaan, maar mijn partner wil de zijne gebruiken natuurlijk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                    Hallo,

                    Ik vroeg me af of er hier nog zijn die het volgende aan de hand hebben:

                    Op de autostrade trilt het stuur nogal eens, niet altijd even fel, maar toch genoeg om vervelend te zijn, zeker in zo'n grote reisauto.

                    In de garage zeggen ze nu al enkele maanden! dat dit probleem gekend is mar dat er nog geen oplossing voor is. Is dit waar, kan zoiets? We bellen regelmatig terug en dan zeggen ze altijd zoiets van 'jaja we zien dt hier in 'de computer' staan, maar het staat nog altijd open.

                    De eerste week van juni gaan we naar het zuiden van Frankrijk, ik zie er geen graten in om met de A3 te gaan, maar mijn partner wil de zijne gebruiken natuurlijk
                    Dat lijkt me een fout in de uitlijning/onbalans in velg(en). Is dat al gecheckt?

                    Comment


                    • nope geen last van

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Dat lijkt me een fout in de uitlijning/onbalans in velg(en). Is dat al gecheckt?
                        Jaja, dat is het niet. Ze zeggen dat ze weten wat is het, maar nog geen oplossing bekend is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                          Jaja, dat is het niet. Ze zeggen dat ze weten wat is het, maar nog geen oplossing bekend is.
                          en het is......
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • Nee jong moet zeggen ben echt wel content van die ketel alleen een afspraakje maken bij apec belgium

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                              Nee jong moet zeggen ben echt wel content van die ketel alleen een afspraakje maken bij apec belgium
                              Ben daar ook langs geweest, en héél tevreden van het resultaat...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                en het is......
                                Dat zeggen ze dus niet

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                                  Dat zeggen ze dus niet
                                  wtf?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                                    Hallo,

                                    Ik vroeg me af of er hier nog zijn die het volgende aan de hand hebben:

                                    Op de autostrade trilt het stuur nogal eens, niet altijd even fel, maar toch genoeg om vervelend te zijn, zeker in zo'n grote reisauto.

                                    In de garage zeggen ze nu al enkele maanden! dat dit probleem gekend is mar dat er nog geen oplossing voor is. Is dit waar, kan zoiets? We bellen regelmatig terug en dan zeggen ze altijd zoiets van 'jaja we zien dt hier in 'de computer' staan, maar het staat nog altijd open.

                                    De eerste week van juni gaan we naar het zuiden van Frankrijk, ik zie er geen graten in om met de A3 te gaan, maar mijn partner wil de zijne gebruiken natuurlijk
                                    Hoi,

                                    Ik ga hier even proberen rustig mee op in te pikken , ik heb dus een bolide met verschillende tril problemen waarvan nu 1 is opgelost ( nochtans was de oplossing al meer dan 6 maand gekend ).
                                    Wat kan er allemaal aan de hand zijn , wel even overlopen

                                    1. Je ondervind een trilling die lijkt op een shimmy en welke ligt rond de 110..140 km/u .
                                    Dit kan liggen aan onbalans van de velgen doch je haalt aan dat je velgen reeds gebalanceerd zijn dus zou volgende oplossing goed zijn voor U. Het gaat om buitendienst oplossing TSB 2692 welke inhoud dat er bussen van de onderste wieldraagarm worden vervangen , deze zouden zorgen dat de de trillingen van de vooras verdwijnen.
                                    Let wel veel dealers zien er blijkbaar tegen op om deze te vervangen , bij mij zijn deze pas na 7 reclameren vervangen.

                                    2. Je ondervind een trilling die lijkt op het zijdelings schudden van de wagen tegen verschillende snelheden , dit zou komen door onbalans van de velgen en is oplosbaar ( volgens de dealer ) door het vervangen van de velgen. Dit gaat wel alleen maar op in het geval van het type Q02 velg ( vijfspaak 18" velgen ). Tot op heden heeft nog geen enkele dealer de toestemming gekregen van Opel om de velgen te vervangen , hopelijk komt deze ( zodat ook dat probleem bij mij is opgelost ).

                                    3. Je hebt een automaat en de trilling lijkt op een resonantie , soms te herkennen als je bv een gewone hoofdtelefoon opzet ( zodat je akoestisch een beetje afgeschermd bent , dus geen geluid opzetten gewoon zorgen dat je buitengeluid gedempt word ) en de wagen stationair laat draaien en het gevoel krijgt dat de wagen precies op een 3000 a 4000 rpm draait . Ook kan je het soms herkennen als je tegen een 70 km/u ( 130pk ) rijd en de wagen voelt trillen of een zoemend ( hoog frequent trillend gevoel door heel de wagen ) gevoel krijgt.
                                    Andere snelheden waar je soms kan voelen zijn rond de 90/100/en iets over de 120 km/u . Ook kan je dit soms reproduceren door je snelheid van bv 120 km/u naar 90 km/u te laten afzakken zonder te remmen , hier kan het soms gebeuren dat je de trilling / resonantie voelt tot door de zetel.
                                    Dit probleem is ook gekend doch nog geen goede gekende oplossing , er is al nieuwe software ontwikkeld voor het motor management welke een onbalans van de motor opvangt ( de beruchte software welke je Flex-Ride in "Tour" mode om zeep helpt, en zorgt dat de wagen in 6e versnelling rond de 80km/u laat schokken ) doch dit lost nog niet alles op . Ook is er al een nieuwe aandrijfas voor deze wagen ontwikkelt en geproduceerd ( een 50tal ) welke nu in probleem wagens zou gestoken worden ( bv die van Arne , hier gaan ze de as vervangen , hier hopen we nog iets van te horen )
                                    Dit probleem komt alleen maar voor bij de Insignia's met een automaat , bij een Insignia met manuele versnellingsbak ligt dit probleem anders.

                                    4. Insignia met manuele versnellingsbak , hier ook weer een gekend probleem welke niet alleen voor de Insignia is weggelegd omdat dit probleem ook bij verschillende andere merken voorkomt . Hier gaat het ook om een resonantie welke voortkomt van een onbalans in de motor. Deze onbalans wordt opgewekt door het "Dual Mass Flywheel" , dit vliegwiel zou dus roet in het eten gooien. Wederom door de dealers niet gesmaakt om dit zomaar te vervangen, ook omdat Opel er een strikte garantie uitvoering op nahoudt ( hoe minder hoe liever , spijtig genoeg ).

                                    Alles hangt dus van je dealer af hoe hij je geval aanpakt en probeert op te lossen , hopelijk ben je iets met deze info

                                    Groetjes,
                                    Erwin

                                    ps offtopic : na drie kromme vingers , een dikke arm en 30 minuten later een tekst met alle leestekens en hoofdletters , hopelijk is het nu leesbaarder
                                    @diegene die in het verleden vroegen of ik al eens buiten deze topic kwam , wel voor ik ziek werd ben ik op verschillende technische forums ( voor elektronica en software ontwikkeling ) moderator geweest . zelf heb ik ook het kawasaki belgium forum gerund voor een collega van mij ( dus server beheer bij mij thuis ) , en voor dat er nog maar sprake was van forums draaide ik een BBS voor programmeurs met 8 analoge en later ook nog 1 digitale lijn en was ik file backbone in het antwerpse maar dat is dan ook van lang geleden .
                                    en nu ga ik nog wat dutten en pijn lijden , vanmorgen bij de dokter weer op een onverklaarbaar fenomeen gestoten , sinds de krampen die ik kreeg van met de wagen te rijden is de arm waar ik mee stuurde ongeveer tweemaal zo dik geworden wss komt dit wel degelijk van de wagen voort , een andere medische verklaring is op het moment niet te vinden na verschillende testen. het blijkt dat de spieren door de krampen zich opgespannen hebben en dat dit nu zo blijft duren , pijnlijke zaak dus .
                                    Last edited by ; 14/03/2011, 14:14.

                                    Comment


                                    • Schakelen van 1e naar 2de

                                      Had graag eens geweten of andere Insi-rijders hetzelfde probleem hebben als ik:

                                      het betreft slecht schalen van 1e naar 2de, je volet een schok of zelfs gekraak.
                                      Koud erger dan warm en het is alleen bij het optrekken (dus bij stilstand kun je perfect schakelen).

                                      Het betreft hier de F40 bak (manueel) die geloof ik alleen op de 160pk en 130pk ecoflex zou zitten.

                                      Op http://www.insignia-enthusiast.org/f...?showtopic=573

                                      en op :

                                      Wollte mal fragen, ob von euch schon mal einer folgendes Problem hatte: (mit der Suchfunktion hab ich nichts gefunden) Habe Probleme beim Schalten von der …


                                      heb ik 10-tallen Insi-rijders gevonden met hetzelfde probleem, dus is het wel raar dat ik hier op het Vlaamse-forum nog niet veel gevonden heb !

                                      Daarom deze vraag heeft er iemand hetzelfde? of is het al opgelost bij iemand?

                                      PS : ze hebben bij mij de versnellingsbakolie vervangen door een ongekend merk en een Teflon additief bijgevoegd, maar er is geen verbetering!!!
                                      Sommige op die forums spreken zelfs van het regelen van de kabels, maar voor mijn Insi is er iemand van Opel.be komen kijken, en ja je raadt het al..... is eigenlijk normaal en kunnen (willen) daar niet veel aan doen....
                                      Last edited by ; 14/03/2011, 18:14.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                                        Had graag eens geweten of andere Insi-rijders hetzelfde probleem hebben als ik:

                                        het betreft slecht schalen van 1e naar 2de, je volet een schok of zelfs gekraak.
                                        Koud erger dan warm en het is alleen bij het optrekken (dus bij stilstand kun je perfect schakelen).

                                        Het betreft hier de F40 bak (manueel) die geloof ik alleen op de 160pk en 130pk ecoflex zou zitten.

                                        Op http://www.insignia-enthusiast.org/f...?showtopic=573

                                        en op :

                                        Wollte mal fragen, ob von euch schon mal einer folgendes Problem hatte: (mit der Suchfunktion hab ich nichts gefunden) Habe Probleme beim Schalten von der …


                                        heb ik 10-tallen Insi-rijders gevonden met hetzelfde probleem, dus is het wel raar dat ik hier op het Vlaamse-forum nog niet veel gevonden heb !

                                        Daarom deze vraag heeft er iemand hetzelfde? of is het al opgelost bij iemand?

                                        PS : ze hebben bij mij de versnellingsbakolie vervangen door een ongekend merk en een Teflon additief bijgevoegd, maar er is geen verbetering!!!
                                        Sommige op die forums spreken zelfs van het regelen van de kabels, maar voor mijn Insi is er iemand van Opel.be komen kijken, en ja je raadt het al..... is eigenlijk normaal en kunnen (willen) daar niet veel aan doen....
                                        oi,

                                        hebben ze de input shaft van je versnellingsbak ook gesmeerd? soms durft die droog staan .
                                        wat betreft het regelen van de kabels , dit zou gedaan worden door de pook te verwijderen en terug te plaatsen .ik probeer te zien of ik daar info van vind

                                        groetjes
                                        Erwin

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                          oi,

                                          hebben ze de input shaft van je versnellingsbak ook gesmeerd? soms durft die droog staan .
                                          wat betreft het regelen van de kabels , dit zou gedaan worden door de pook te verwijderen en terug te plaatsen .ik probeer te zien of ik daar info van vind

                                          groetjes
                                          Erwin
                                          Erwin,

                                          heeft wel niks te maken met de pook zelf of de smering ervan,( heb ik zelf immers al gedaan) maar dit is niet de oorzaak, het zit effectief in de bak of in de kabels

                                          Comment

                                          Working...
                                          X