Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    ik hoop dat je dit voorbeeld niet serieus neemt ?

meestal als mensen auto's vergelijken zetten ze hetzelfde type prijsklasse bij elkaar.
    hierna kijken ze meestal naar bij welk merk of model ze het meeste PK's krijgen.
    maar kijken ze niet hoeveel koppel beide wagens hebben ofzo.

je moet morgen eens rondvragen aan een paar niet zo autofanatieke mensen hoeveel koppel hun wagen heeft, en hoeveel pk.
    op de PK's gaan ze meestal kunnen antwoorden. het koppel daarintegen is vaak een vraag.

ma swat, je zal het wel beter weten. succes met de verkoop van de corvette ....

Leg het dan ook meteen op die manier uit, daar ben ik het ook mee eens hoor.

Comment

• 1. Die motor komt pas los na een paar duizend kms.
      2. Vermoedelijk heeft de ecoflex langere overbrengingsverhoudingen.

Comment

• dat is een vraag die bij velen opkomt.
        wimoptiek.be op

Comment

• Geachte mede ( probleem ) Insignia bezitters,

Ik heb juist een telefoontje gekregen ( 1U10 durend ) van Arne waar we het een en ander hebben proberen uit te klaren.
          Wat is er nu opgelost en wat niet , wel het trilling-probleem is opgelost bij hem en aldus nu ook gekend bij deze TC doch niet door Opel gekend omdat er niet genoeg mensen een melding hebben gemaakt . Dus dit wordt afgedaan als een alleenstaand probleemgeval .
          Het probleem met de FlexRide is niet echt opgelost maar er is een creatieve swing aangegeven geweest waardoor het een beetje aanvaardbaarder is gemaakt . Hier zijn wederom te weinig gevallen bekend om Opel te laten in gang schieten.

Het trilling-probleem zou blijkbaar alleen maar voorkomen wagens van een bepaald bouwjaar en zelfs ven een bepaalde serie. dit probleem zou ook gebonden zijn aan wagens met een automaat.
          Het probleem met de Flexride zou alleen maar voorkomen bij wagens die uitgerust zijn met de nieuwe motor management software ( en deze zou dus alle nieuwe wagens die de laatste tijd van de assemblage zijn afgekomen en nog zullen afkomen ook aanwezig zijn ) waardoor het Flexride systeem niet juist meer werkt .
          Een goede raad van ondergetekende , indien je FlexRide goed werkt ( dus heel zacht afgeveerd is in de "Tour" stand ) laat hem niet updaten . Ikzelf zou eventueel deze wagen willen ( indien mogelijk ) laten rijden door een expert aangesteld door de verzekering zodat deze het verschil kan voelen tussen een goede en slechte FlexRide . Ikzelf en vele andere zullen deze dankbaar zijn indien we via deze weg ook druk kunnen zetten zodat er een oplossing komt.

Wat is er nu verder gebeurd , wel ik denk dat de vraagstelling een beetje verkeerd of ongelukkig is gesteld waardoor andere de indruk kregen dat er iets anders aan de hand was. Het is blijkbaar wel degelijk zo zoals ik al eerder vermoede en schreef dat er een bepaalde medewerker ( Jefke zullen we hem noemen ) het een en ander creatief heeft opgelost en blijkbaar zelfs over bepaalde hoofden is gesprongen . Wat en hoe Jefke heeft gedaan kan niet zo direct gezegd worden aangezien deze ook morgen graag naar zijn werk zou kunnen vertrekken . Indien deze persoon van ander of meerdere anderen een melding over het FlexRide ( of ook het trilling-probleem ) probleem zou kunnen krijgen en hij heeft bv 10 of 15 meldingen bijeen dan zou deze kunnen zeggen dat niet alleen Arne een probleem geval had maar dat er meerdere zijn en zodoende actie moet ondernomen worden. Tot op heden houd Opel de boot af en kan het probleem niet opgelost worden ( toch niet zoals het hoort ) , het terugzetten van de vorige software is niet mogelijk. Dit gewoon omdat Opel er zou voor gezorgd hebben dat er zelfs niet door een TC eerder soft op het stuur-apparaat kan gezet worden . Zelfs indien het stuur-apparaat vernieuwd zou worden zou bij het programmeren ervan de laatst aanwezige software terug gezet worden. Blijkbaar een soort van beveiliging welke alleen door Opel zelf kan omzeild worden.

Wat kunnen we nu doen , wel zoals we al eens gedaan hebben in het verleden ( verwarming ) kunnen we nu de Klanten dienst bestoken met mails en telefoons en een dossier laten opstellen met de klacht dat het FlexRide systeem niet werkt zoals hij werkte bij aflevering van de wagen en indien het een nieuwe betreft melden dat het FlexRide systeem niet werkt zoals voorgesteld en eventueel ondervonden bij een andere wagen . Er MOET een duidelijke onderscheiding kunnen gemaakt worden tussen de normale stand en de tour stand .
          In de "Tour" stand voelt de wagen zweverig aan en kan je bv een speedbumper tegen 50 nemen zonder dat de wagen een krimp geeft en jezelf iets voelt , op een kasseiweg mag je totaal gen kasseien voelen ( zo werkte het bij mij behalve dat ik geen speedbumpers tegen 50 nam maar tegen een 30 a 35 zonder dat de wagen iets liet voelen ).

Nog een kleine oproep door Arne welke blijkbaar verkeerd is begrepen , indien je het probleem ondervind van het trillen of de FlexRide zou het tof zijn dat deze dit zou kunnen doorgeven aan de persoon in kwestie op het TC .
          Een eenvoudige melding is voldoende , dus bv ik heet Erwin , Ik heb een Insignia ST 130PK automaat bouwjaar 2010 ( eventueel leverdatum ) en heb een probleem met het Flexride systeem welke niet meer werkt in de tour stand ( of heb trillingen , of flexride systeem heeft nooit gewerkt vanaf levering ) na een update van het motor management systeem.
          Dit is voldoende , eventueel kan je nog VIN dealer e.d. melden doch dit is niet echt noodzakelijk .

Hopelijk kunnen we via die weg en via de weg klanten dienst weer wat druk zetten.

Met Vriendelijke Groeten,
          Erwin

ps : uit een kindermond ( mijn dochtertje ) na het vervangen van de voor grill door een irmscher grill.
          Papa ? je merk is er af van voor ! welk merk is het dan nu ?
          wel meid , nu is het een wrak .
          papa , vanachter staat nog er nog Opel op, is de wagen nu dan een "Opel-wrak" van merk ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
            Dan zullen er toch zoveel niet verkocht worden he
            Oi greuntensop,

Of ze moesten zoals bij mij allemaal voor de deur staan als straatvulling .
            Trouwens, heb je het antwoord gelezen ivm die trillingen en is het nu opgelost bij U.?

Groetjes
            Erwin

Comment

• .....
              Last edited by ; 17/03/2011, 21:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                Oi greuntensop,

Of ze moesten zoals bij mij allemaal voor de deur staan als straatvulling .
                Trouwens, heb je het antwoord gelezen ivm die trillingen en is het nu opgelost bij U.?

Groetjes
                Erwin
                Raar maar waar, de dag erna hadden ze de oplossing doorgekregen van Opel. Iets met lagers vervangen. Hij is in de garage as we speak.

Comment

• Arne, je post is op verschillende manieren één van de nuttigste die ooit in dit topic heeft gestaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                    Mooi stukje proza Erwin...

Een kleine correctie op het verhaal van Erwin, software is onder geen enkele omstandigheid terug te zetten, ook niet door Opel zelf. Dit in tegenstelling tot bijv. VW.

Kijk, een ding moge duidelijk zijn, natuurlijk zijn WE hier op een forum om ELKAAR te helpen. Maar het kan NIET zo zijn dat een EENLING de kooltjes uit het vuur moet halen om voor ONS een oplossing te forceren, ja forceren.
                    Als WE een probleem hebben, dan moeten WE het proberen op te lossen.

Dit in tegenstelling tot wat onze vriend Polleke hier tentoonspreid, hij wil wél graag meedelen en gebruik maken van de eventuele oplossing maar is NIET bereid om daar op enige wijze zijn bijdrage aan te leveren...
                    Geloof dat we daar een mooi woord voor hebben wat ik hier niet zal noemen.

Okay, omdat het lullig is door het gedrag van Polleke de andere in de kou te laten staan het volgende: bij mijn auto is veel gesleuteld, en niet door de eerste de beste "dorpsgarage".
                    Het trillen is opgelost ! Flexride beter maar nog niet zoals het was.
                    Voor mij is de auto goed zo. Maar, dit is slechts bij mijn auto zo gedaan...

Om dit probleem niet als een individueel probleem ten onder te laten gaan stel ik nogmaals voor dat de mensen zich melden. Als er niet meer geruchtbaarheid wordt gegeven aan de problemen betreffende niet meer functionerende Flexride systemen en/of trillingen zal de oplossing NIET bij de dealer terecht gaan komen en wordt dit als een enkel probleemgeval afgedaan!

Ik heb Erwin haarfijn uit de doeken gedaan waarom ik bepaalde zaken hier niet op het forum kan en mag schrijven ! Dit was in een vertrouwelijk gesprek wat ik zojuist met hem gevoerd heb.

Niets om dramatisch over te doen maar er kan nu eenmaal meer druk op de top van Opel worden uitgeoefend wanneer er meer bekendheid wordt gegeven aan de problemen die we ondervinden. Ook zal het dan duidelijk worden dat jij of ik NIET de enige zijn met een bepaald probleem. Geloof me, dit willen ze je maar al te graag laten geloven !

Ik heb nu de mogelijkheid om jullie input door te spelen zodat mijn contactpersoon meer in handen heeft om dit een "algemeen" probleem te maken zodat er voor meer mensen en dealers een oplossing in zicht komt. Ook zal e.e.a. met meer prioriteit worden behandeld.

Mijn contactpersoon heeft zeer goede connecties met Rüsselheim en kan wellicht proberen e.e.a. in de juiste richting te begeleiden.
                    Duidelijk is dat het om bepaalde auto's gaat. Ik heb uitspraken gehoord waar jullie niet vrolijk van zullen worden. Ook heb ik (per ongeluk) een email wisseling tussen "belangrijke" personen binnen de Opel organisatie in handen gekregen waar je nog minder vrolijk van wordt. Dit kijkje achter de schermen heeft mij wel wakker geschud !

Om een vuist te kunnen maken is het belangrijk te weten om welke auto's het gaat. Daarom vroeg ik hier in een eerder bericht om. En NEE Polleke, ik ben niet geinteresseerd in jou, je werk, je familie, je bankpas of je schoenmaat !
                    Het gaat erom een duidelijk beeld te verkrijgen wat hier nu aan de hand is...
                    Gewoon kort en bondig, wat voor auto heb je, bouwjaar met maand, uitvoering versnellingsbak, etc. Wat zijn de problemen en wanneer zijn deze begonnen.
                    Je chassisnummer hoef ik niet MAAR, ik weet natuurlijk niet hoe e.e.a. gaat lopen, je moet denk ik wél bereid zijn je chassisnummer uiteindelijk te geven, mocht dit nodig zijn.

Hopelijk schept dit meer duidelijkheid en begrijpt nu iedereen dat ik informatie die in een vertrouwelijk gesprek is verstrekt NIET hier op het forum kan schrijven.
                    Doe je ding en als je belangstelling hebt om dit probleem op te lossen, MELDEN !!
                    Niet alleen hier gaan zitten zeiken, maar actief meedoen in het afdwingen van een oplossing. We hebben er tenslotte genoeg voor betaald.
                    Ook melden bij je dealer, druk uitoefenen bij je dealer en meld dit OOK bij de klantenservice van Opel.
                    Ongelofelijk hoe jij de man kan spelen zeg en alle ellende van deze topic naar mij toeschuift.

Sta me toe dit allemaal nogal zeer eigenaardig te vinden.
                    Een Opel Technik center dat vraagt, zoek me 15 insignia's met hetzelfde probleem en we gaan dat oplossen ???
                    Ik geloof niet dat dat zij geen gebrek hebben aan auto's met hetzelfde probleem, integendeel bij GMAN en waarschijnlijk veel andere dealers kennen ze het probleem ook en dat aan verschillende insignia's.
                    Als uw wagen officieel in zo'n center terechtkomt en die gaat daar buiten met een oplossing waarvan het probleem voor veel eigenaars van tel is, dan wordt dat direct doorgespeeld aan de dealers lijkt me zo. Uw wagen is dan officieel OK bevonden en dat zal ook zo in het dossier staan. Ik geloof nooit dat je dan met een mechanieker onder één hoedje kan spelen, trouwens waarom zouden zij dit doen ? Die mannen krijgen een pluim van opel en zijn ingenieurs. Een groot probleem opgelost...
                    Ik snap ook niet waarom jij het op het topic niet uitlegt zoals Erwin het nu doet, dat is veel duidelijker en hangt er geen geheimzinnige sfeer rond dat "verhaaltje"...
                    Zoals ik reeds zei is de klantendienst en GMAN 100% met mijn wagen bezig en om mijn persoonlijke gegevens te geven aan een nobele onbekende om dan in mijn naam, mijn problemen extra aan te kaarten bij opel lijkt me niet aangewezen...
                    Wat betreft de flexride zie ik niet direct een probleem naar de dealer toe. Een actie om deze optie te laten herprogrammeren zodat ze wel werkt zou volgens de buitenwereld een indicatie moeten zijn dat ze daadwerkelijk hun product continu te willen verbeteren, en dat zonder aan te geven dat het niet of slecht werkt.

Ik stel voor dat jijzelf je gedrag en uitspraken ook eens in vraag stelt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                      De software moet ZEKER ook aangepast worden, zodat er geen bij-inspuiting meer wordt gegeven om de DPF te laten regenereren (nogal logisch als er geen DPF meer inzit). En ja, de motor draait een stuk soepeler, al zal de DPF niet het hoofdprobleem zijn van "weinig punch" bij zo'n eco-model.

Door enkel een DPF te plaatsen gaan de autoconstructeurs niet aan hun zogezegde lage co2-waarden raken, maar zorgen ze in 't softwaremanagement voor een zeer geknepen powerband waardoor de auto lui aanvoelt.

Een combinatie van een DPF-removal en de software dus wat herschrijven zou een wereld van verschil geven.
                      Hij vindt hem traag in vergelijking met een non-ecoflex insignia. Die overigens ook een roetfilter heeft. Dus roetfilter ervan tussen halen is niet nodig. Akkoord, het helpt. Maar hij vergelijkt hem met de 160 pk non-ecoflex.

Verder:
                      Een motor met minder dan 1000 km moet nog loskomen . Verbruik zal ook nog zakken normaal.
                      En een eco-flex heeft "dacht" ik een langere 5 en 6de

Comment

• .....
                        Last edited by ; 17/03/2011, 21:45.

Comment

Mensen, ik denk dat we ons NIET moeten laten leiden door de enorme kortzichtigheid van meneer Polleke.
                          Vraag me af of je in het dagelijkse leven ook zo negatief bent !!!
                          Onze "techneut" Polleke is tot op heden nog niet verder gekomen dan zijn locale garage waar ze vooralsnog geen oplossing voor zijn probleem hebben...
                          Of was het nu ONS probleem?
                          Schijnbaar weet hij precies hoe e.e.a. in een Technik Center loopt...
                          Nee,we zullen ons door U laten leiden en zo onze gegevens kan gebruiken (=lees misbruiken) om UW probleem op te lossen. Nu mij niet gelaten, ik hou niemand tegen die dit wil doen.
                          Ook omdat jij steeds zo kattig reageert op mijn vragen en in uw verhaaltje mij tot drie keer toe belachelijk probeert te maken vind ik er eigenlijk "iets" over. Zolang je niet deftig en met het nodige fatsoen met mekaar kan converseren houdt het voor mij dan ook op. Ik zal bijgevolg op de flexride-discussie met U niet meer converseren.
                          En ik hoop dat je volgende week in een prettig afgeveerde auto kan rondrijden, want zo ben ik dan ook weer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                            . Ik zal bijgevolg op de flexride-discussie met U niet meer converseren.
                            Dat is al de zoveelste keer dat ge dat belooft, doe dat dan ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Respect is dus vér te zoeken...Hoe oud ben jij eigenlijk ? Laat maar zitten...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Ik zal je die reden geven : off topic posten is nog niet eens zo erg maar het zijn de respectloze en persoonlijk beledigende posts die je de das omdoen. Nu je dat weet kan je er misschien iets aan doen ? Tot zolang staan "jullie" op mijn blocklist en was dit mijn laatste antwoord daarop...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              En ik hoop dat je volgende week in een prettig afgeveerde auto kan rondrijden, want zo ben ik dan ook weer...
                              Geachte niet-topicstarter,

ik kan maar aan één ding denken wat jij beter zou afsluiten. Je PC.

met vriendelijke groeten,

Comment

• .....
                                Last edited by ; 17/03/2011, 21:46.

Comment

Mensen, ik denk dat we ons NIET moeten laten leiden door de enorme kortzichtigheid van meneer Polleke.
                                  Polleke schijnt zo'n beetje alles "eigenaardig" te vinden. Vraag me af of je in het dagelijkse leven ook zo negatief bent !!!
                                  Onze "techneut" Polleke is tot op heden nog niet verder gekomen dan zijn locale garage waar ze vooralsnog geen oplossing voor zijn probleem hebben...
                                  Of was het nu ONS probleem?
                                  Schijnbaar weet hij precies hoe e.e.a. in een Technik Center loopt...
                                  Groen bolletje !!!

Comment

• Wat een topic is dit geworden Verpats die insignia gewoon en koop een BMW. Welkom op het forum dan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                      Wat een topic is dit geworden Verpats die insignia gewoon en koop een BMW. Welkom op het forum dan!
                                      ...zegt de man die een juweel van een BMW net te koop plaatst...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Mannen, mannen. Geen ruzie maken he!
                                        Laten we het Insignia-forum constructief houden!
                                        TOPIC TOPIC !!!
                                        zaai nu weer geen verwarring he

voor de rest , laat het niet uit de hand lopen he jongens

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                          ...zegt de man die een juweel van een BMW net te koop plaatst...

Gene paniek, ik heb er nog 1 op overschot!

Comment

Working...
                                          X