Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De mijne is in november geleverd geweest als ik me niet vergis. Ik heb de vraag betreffende het inrijden aan de verkoper bij Buga gesteld. Mij werd verteld dat de boordcomputer dat de eerste 12.000 (?) km allemaal zelf regelt en je dus geen speciale aandacht voor het inrijden moet hebben.
Is 't omdat een dwaze verkoper dat zegt en een naïeve mens, die misschien niet heel veel van auto's kent of gewoon vertrouwen heeft in zijn dealer, dat gelooft, dat je hem of een ander moet afzeiken?
Of ben je zo iemand die overal waar je zelf geen habitué bent iedereen gaat uitlachen? Omdat je zo breeddenkend bent en uitermate verstandig?
Is 't omdat een dwaze verkoper dat zegt en een naïeve mens, die misschien niet heel veel van auto's kent of gewoon vertrouwen heeft in zijn dealer, dat gelooft, dat je hem of een ander moet afzeiken?
Of ben je zo iemand die overal waar je zelf geen habitué bent iedereen gaat uitlachen? Omdat je zo breeddenkend bent en uitermate verstandig?
Wie is hier wie beginnen afzeiken? En als de dealer het al niet weet....
Wie is hier wie beginnen afzeiken? En als de dealer het al niet weet....
Net daarmee vind ik het verstandig dat mensen het hier komen vragen. 't Is dan spijtig dat ze niet altijd een subboord antwoord krijgen. Of erger, belachelijk gemaakt worden voor hun keuze.
Nouja, ik ga mijn mond wel houden. Ik heb hier ook geen nuttige bijdrage geleverd en ik besef het wel. En wie ben ik om te hopen dat de Insigniarijders (of god weet wie in om het even welk topic hier) eens een dag mogen hebben waarbij er niet iemand die in de verste verte niets met een Insignia te maken heeft, hen komt "helpen" met "advies".
En wie ben ik om te hopen dat de Insigniarijders (of god weet wie in om het even welk topic hier) eens een dag mogen hebben waarbij er niet iemand die in de verste verte niets met een Insignia te maken heeft, hen komt "helpen" met "advies".
Dat is een nieuwe. Dus enkel mensen die iets met Insignia's te maken hebben mogen hier advies posten?
Wat de kwaliteit van het advies betreft, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar het mag niemand weerhouden het hier te posten. (ook als dat onlogische/verkeerde/bescheten advies door een dealer werd gegeven)
Dat is een nieuwe. Dus enkel mensen die iets met Insignia's te maken hebben mogen hier advies posten?
Wat de kwaliteit van het advies betreft, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar het mag niemand weerhouden het hier te posten. (ook als dat onlogische/verkeerde/bescheten advies door een dealer werd gegeven)
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Iedereen mag hier iets posten. De kwaliteit van sommige posts is gewoon bedroevend. Ik heb last van een antinomie want enerzijds vind ik niet dat iedereen zomaar om het even wat mag posten -- dat strookt niet met mijn fundamenteel besef van respect voor anderen -- maar anderzijds is het inderdaad aan anderen om te beslissen wat ze posten of niet.
Maar goed, ik heb mezelf genoeg uitgedrukt. Als iemand nog iets wil zeggen tegen mij, liefst PM? Of is er ergens een metaforum waar er gediscussieerd kan worden over de normen en waarden op het forum en de gedragscode enzovoort?
Last edited by Marvin; 22/03/2011, 12:10.
Reden: Elaboratie
Bedankt Stevie. (het "A"-lampje was inderdaad uit) Ik was te lui om m'n handleiding in te duiken
inrijden doe je het best vlot; als hij warm is rij je het best wisselend. Je trekt vlot op en laat hem in het begin best niet te ver in toerental terugzakken (onder de 1500 tr/min blijven rijden is zeker niet goed tijdens het inrijden). Ook best niet te lang hoog in toeren (+ 3500tr/min) houden. Gewoon vlot rijden; optrekken tot ongeveer 3000tr/min is hierbij voldoende. Na een tijdje af en toe is tot 4000tr/min doortrekken als hij warm is kan ook zeker geen kwaad)
Je verbruik zal dan in het begin wel wat hoger liggen....
Waarom is het niet goed rond om rond de 1500 toeren de wagen in te rijden ?
En rond hoeveel km kan je echt zeggen hoeveel u wagen verbruikt ?
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Iedereen mag hier iets posten. De kwaliteit van sommige posts is gewoon bedroevend. Ik heb last van een antinomie want enerzijds vind ik niet dat iedereen zomaar om het even wat mag posten -- dat strookt niet met mijn fundamenteel besef van respect voor anderen -- maar anderzijds is het inderdaad aan anderen om te beslissen wat ze posten of niet.
Maar goed, ik heb mezelf genoeg uitgedrukt. Als iemand nog iets wil zeggen tegen mij, liefst PM? Of is er ergens een metaforum waar er gediscussieerd kan worden over de normen en waarden op het forum en de gedragscode enzovoort?
Marvin,
Goed geprobeerd maar het zal niks uithalen. Gewoon negeren die handel en dat verdwijnt vanzelf weer onder dezelfde steen waar het is van onderuit gekropen...
Die gasten hun sociaal leven IS datgene wat ze hier doen. Ik weet het, het is zielig maar sommigen hebben nu éénmaal niks anders te doen...
Reageer enkel op deftige en respectvolle posts die inderdaad iets bijdragen en je zal zien dat het een stuk aangenamer lezen is...
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Iedereen mag hier iets posten. De kwaliteit van sommige posts is gewoon bedroevend. Ik heb last van een antinomie want enerzijds vind ik niet dat iedereen zomaar om het even wat mag posten -- dat strookt niet met mijn fundamenteel besef van respect voor anderen -- maar anderzijds is het inderdaad aan anderen om te beslissen wat ze posten of niet.
Maar goed, ik heb mezelf genoeg uitgedrukt. Als iemand nog iets wil zeggen tegen mij, liefst PM? Of is er ergens een metaforum waar er gediscussieerd kan worden over de normen en waarden op het forum en de gedragscode enzovoort?
Ik begrijp je.
Er is een metaforum wat toegankelijk kan worden voor je na enige tijd en enige posts.
Goed geprobeerd maar het zal niks uithalen. Gewoon negeren die handel en dat verdwijnt vanzelf weer onder dezelfde steen waar het is van onderuit gekropen...
Die gasten hun sociaal leven IS datgene wat ze hier doen. Ik weet het, het is zielig maar sommigen hebben nu éénmaal niks anders te doen...
Reageer enkel op deftige en respectvolle posts die inderdaad iets bijdragen en je zal zien dat het een stuk aangenamer lezen is...
Dag Polleke! U komt als geroepen. Autoforum voorspelbaarheid
Wat een mooie zonnige dag om ontspannen door het leven te gaan, niet?
Waarom is het niet goed rond om rond de 1500 toeren de wagen in te rijden ?
En rond hoeveel km kan je echt zeggen hoeveel u wagen verbruikt ?
Nu zit ik rond de 8L (Doe veel autostraden)
daarmee bedoel ik vanuit een hogere versnelling onder een toerental van 1500tr/min het gaspedaal diep induwen, zonder terug te schakelen, om te versnellen.
Daardoor belast je de motor onnodig.
De eerste 5000km kan je nog niks definitief zeggen over het verbruik. De DPF regenereert zich ook een aantal keer meer die kilometers, wat ook tot meer verbruik lijdt.
Hij zal bij veel snelwegverkeer zeker onder de 8 liter/100km zakken.
Goed geprobeerd maar het zal niks uithalen. Gewoon negeren die handel en dat verdwijnt vanzelf weer onder dezelfde steen waar het is van onderuit gekropen...
Die gasten hun sociaal leven IS datgene wat ze hier doen. Ik weet het, het is zielig maar sommigen hebben nu éénmaal niks anders te doen...
Reageer enkel op deftige en respectvolle posts die inderdaad iets bijdragen en je zal zien dat het een stuk aangenamer lezen is...
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Iedereen mag hier iets posten. De kwaliteit van sommige posts is gewoon bedroevend. Ik heb last van een antinomie want enerzijds vind ik niet dat iedereen zomaar om het even wat mag posten -- dat strookt niet met mijn fundamenteel besef van respect voor anderen -- maar anderzijds is het inderdaad aan anderen om te beslissen wat ze posten of niet.
Maar goed, ik heb mezelf genoeg uitgedrukt. Als iemand nog iets wil zeggen tegen mij, liefst PM? Of is er ergens een metaforum waar er gediscussieerd kan worden over de normen en waarden op het forum en de gedragscode enzovoort?
Maar alle, hoe serieus kunde u eigen nemen en dan nog op een internet forum
Hoe zet je de ruitenwissers omhoog wanneer contact uitgeschakeld is, bvb om antivries doek tussen te steken?
Bij mijn vorige Astra, was dit gewoon motor stilleggen en dan ruitenwisser hendel even naar beneden houden. Bij de Insignia werkt dit blijkbaar niet. In de handleiding vind ik er ook niets over terug.
Hoi,
Dit zal je idd niet in het boekje vinden . er is een procedure die normaal zou moeten werken.
je contact MOET volledig afgezet worden , en dan binnen de 4 sec. de ruitenwisserhendel naar beneden drukken tot de ruitenwissers goed staan.
Ik heb nog eens het een en ander uitgezocht ivm de zichtbare uitlaten.
Bij een Edition heb je er geen volgende wordt gegeven voor een Sport of Cosmo
Zichtbare, sportieve gescheiden dubbele uitlaatpijpen op 1.6 Turbo, 2.0 Turbo en 2.8 V6.
Dus blijkbaar is vanaf MY2011 enkel op benzine een zichtbare uitlaat geplaatst dus niet op diesels .
Er bestaat wel een optie om op je Insignia toch een zichtbare uitlaat te hebben en dit is het OPC Line Pack 1 welke volgende onderdelen bevat :
• OPC Line voorspoilerlip
• OPC Line achterspoilerlip
• OPC Line achterklepspoiler (niet voor Sports Tourer)
• OPC Line zijdrempelprofielen
• Zichtbare uitlaat (niet op 1.6 en 2.0 CDTI
met 110 pk; enkele uitlaatpijp op 1.8,
2.0 CDTI met 130/160 pk; dubbele uitlaatpijpen
op alle overige motoren).
Niet verkrijgbaar als losse accessoires.
Op dit forum en op het Vectra-C forum stelde ik de vraag of de dakdragers van een Vectra break (vorige wagen) op het dak passen van een Insignia ST (toekomstige wagen, nog een paar weekjes geduld) met steeds een negatief antwoord van degene die hierop reageerden.
Vandaag ben ik een Auto-onderdelen handel in Aalst binnengestapt waar ze me adh van de Thule-cataloog uitsluitsel gaven.
Hieruit blijkt dat op zowel de Signum, Vectra break, als de Insignia ST één en dezelfde dragers kunnen worden gemonteerd.
Comment