Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Predator Bekijk Berichten
    Merci Erwin. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga zsm een ander kabeltje proberen.
    Heb ondertussen met een ander kabeltje en nog een andere ipod classic geprobeerd, maar het probleem blijft aanwezig.

Heb ook even gegoogled en zie onderstaande waslijst van Insignia en nieuwe Astra rijders met hetzelfde probleem.

Opel zou toch wel met een oplossing mogen komen?!

Misschien een ' insider' (d-s?) op het forum die weet of normaal gezien aan dit soort klachten gehoor wordt gegeven?
    Mijn dealer zegt simpelweg dat hij niets meer kan doen dan steeds checken of er software updates zijn...
    Hoe komen we er achter of dit probleem bij Opel NL/BE en DE wordt erkend en of er aan wordt gewerkt en zo nee, hoe zorgen we ervoor dat dit wel gebeurt? Mijn contact met Opel NL een paar maanden geleden heeft ook geen soelaas geboden. Die hebben de dealer gecontacteerd over software updates (zonder effect), maar daar is het bij gebleven.

Quotes:

mijn iPod touch wordt herkend, maar daarna krijg ik de boodschap dat er geen usb device is aangesloten. Trek ik dan de usb kabel uit zegt dat ding wel mooi... iPod losgekoppeld...

---

verder herkent hij sinds gisteren mijn ipod niet meer, hij laadt hem nog wel op maar daar houdt het dan ook mee op.

wie heeft er ook een cd500 systeem?

----

GPS/DVD systeem werkt wel goed, maar heb bv 14 keer ipod moeten connecteren eer ie fatsoenlijk werkte. Ik heb wel de indruk dat als je hem insteekt voor je de auto start, hij meteen werkt.

----

Over de hele electronica reutemeteut ben ik iets minder tevreden. Het is ondertussen bv een klein mirakel als je de ipod aan het werk krijgt.

----

Verleden week is er een nieuwe unit van de radio DVD800 geplaatst wegens uitvallen,geen DAB,Ipod verwijderd en enkel soms AM radio beschikbaar.

----

Wat er veranderd is weet ik niet maar heb gezegd dat de radio soms geen DAB kon selecteren en de IPOD soms niet werd herkent.

---

Wat ik ook meestal heb is, ik luister naar de radio zet mijn contact af en terug aan en dan gaat hij zoeken naar USB apparaat. Soms krijg ik dan onbekend apparaat en gaat de radio verder, leg ik mijn contact dan terug af en aan dan herkent hij hem wel ineens.

----

Ik heb er een IPOD van 160 GB op aangesloten.
    Ook hij kampt met problemen.Dan weer herkend,dan weer niet.
    Dan onthoudt hij de laatste positie dan begint hij weer van voor af aan enz...

----

Astra: Wel hoop ik dat er snel een upgrade komt van de software om wat hick-ups op te lossen in (bij mij) de DVD-800 (zoals bijvoorbeeld bij het aansluiten van een iPhone/iPod).

----

Astra: Heb het DVD-800 systeem en zoals waarschijnlijk wel meer mensen hier ervaar ik soms wat probleempjes met het systeem. Mijn grootste ergernis is wel dat mijn iPhone 3G niet lekker samenwerkt wanneer ik die via USB aansluit en muziek wil afspelen.

----

Astra: USB en aux aansluiting worden soms niet meer herkend -> contact af en even de zekering van het infotainment syteem eruit en weer erin (zekering nr. 5) en hij doet t weer. Laatste keer dat dit gebeurde stond de klok ook ineens plm. 1,5 uur verder, maar was weer goed na contact af.

---

Astra: Als ik mijn Iphone aansluit op de USB geeft deze vaak problemen. Zoals iPhone wordt is verwijderd of kan geen apparaat vinden.
    Soms vindt hij wel wat, maar komt er geen geluid uit terwijl deze wel afspeelt. Het verwijderen en opnieuw aansluiten van de iPhone lost het probleem wel op. Alleen dit blijft vervelend.

----

nou ik kan melden dat ik deze "klachten" ook allebei heb...
    ik haal ook ff mijn I-Phone weer van het stekkertje en weer terug... maar dat probleem is dan alleen alleen als ik de I-pod functie gebruik...
    ik dacht eerst dat het was bij instappen->aansluiten i-phone->starten auto... maar dat is het ook niet...

----

Herkennen van iPod thouch of iPhone gaat ook niet altijd even lekker via USB, een aantal keer kabel in en uit wil helpen.

Comment

• ding dong

Vorige week nog eens alles laten updaten maar de ding dong is er nog niet uit.
      Ook geen verandering wat betreft het automatisch sluiten van de deuren.
      Heb wel op aanvraag een manuele regeneratie laten doen van de dpf.
      Dit was bij de mijne niet automatisch gegaan.
      Verbruik op de boordcomputer zakte van 9 L naar 5,3 L.
      Had hem daarvoor nooit onder de 7,5 zien gaan.
      Ik kon dan zelf geen auto zonder rijbewijs bijhouden om hem zo laag te krijgen.
      Nu hopen dat het zo blijft en dat ik een normalere rijstijl kan aanhouden zonder steeds naar het verbruik te moeten kijken.

Grtz, Alain
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
        je moet je tankbeurt op spritmonitor als 'first fueling' aanduiden, nu heb je zogezegd voor 10km 65 liter verbruikt
        zware voet he , staat op first fueling ( is dat rondje met die 1 in) heb het nog juist eens nagekeken .probleem is dat ik niet alle dagen kan/mag rijden , zal een van de dagen nog es km's maken, dan kan ik es gaan tanken . hoop dat hij zo weinig verstookt als m'n zafira , heb daar verleden jaar maar drie keer moeten mee gaan tanken

groetjes
        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Predator Bekijk Berichten
          Heb ondertussen met een ander kabeltje en nog een andere ipod classic geprobeerd, maar het probleem blijft aanwezig.

Heb ook even gegoogled en zie onderstaande waslijst van Insignia en nieuwe Astra rijders met hetzelfde probleem.

Opel zou toch wel met een oplossing mogen komen?!

Misschien een ' insider' (d-s?) op het forum die weet of normaal gezien aan dit soort klachten gehoor wordt gegeven?
          Mijn dealer zegt simpelweg dat hij niets meer kan doen dan steeds checken of er software updates zijn...
          oi,

de classic is toch die met het harde schijfje he ( 120gb 160 gb), heb de mijne aangesloten gehad en hij werkte van de eerste keer , heb daar nog een filmke van zal het eens opzoeken en zien of ik die privee kan posten op youtube , op de klap niet letten en ook niet op het bibberen.......... als ik het nog vind he

wat die dealer betreft, je kan eventueel bij een andere gaan , en eens gaan horen ( je kan hem bv beloven klant te worden bij hem wat betreft onderhoud en dergelijke als hij het oplost ) , je bent vrij van gaan en staan , of je moest bv van je lease verplicht zijn bij een bepaalde dealer te gaan.

groetjes
          Erwin

.... heb het filmpje gevonden .....dit is de link http://www.youtube.com/watch?v=JGPugJkCZGM staat verborgen dus niet op het kanaal zichtbaar
          Last edited by ; 06/09/2010, 14:26. Reden: filmpje youtube

Comment

• Vorige week mijn Insi binnen gedaan voor lostzittende bestuurdersstoel (2dekeer al dat het frame vervangen wordt) en ineens een groot onderhoud laten doen.
            Spijtig dat die update niet ineens gedaan is want ding dong ding dong hangt me de keel uit.
            Hopelijk worden er met die update een heleboel problemen opgelost.
            IPOD verwijderd terwijl hij er nog steeds insteekt,DAB uitval,slechts enkel AM radio,Opel Eye,automatische vergrendeling bij het wegrijden,automatische lichten die half de Kennedytunnel pas aangaan om daarna onder elke brug te flitsen enz...

Comment

• Schitterend. Al meer dan 11.000(!) posts. De Insignia is wel een succesnummer. Vreemd toch dat er zovele mankementen aan zijn. Maar de rijders blijven hem maar verdedigen. Een hoop miserie die met software updates -deels- verholpen worden. Er zijn al meer updates gebeurd dan auto's verkocht lijkt me. Toch ook nog een hele hoop andere problemen, maar het is toch voor de bezitters dan toch een mooie auto. Dan toch eentje die heel veel van de bezitter verlangt Een auto is niet alleen leuk om naar te kijken.
              Kers op de taart is dan nog dat in de autopers de Astra meer geprezen wordt voor de 'ride' dan de Insignia. Daar sta je dan met je mooie biel....

Comment

• En ik die dacht dat't gezever nu gedaan was...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kouro Bekijk Berichten
                  Schitterend. Al meer dan 11.000(!) posts. De Insignia is wel een succesnummer. Vreemd toch dat er zovele mankementen aan zijn. Maar de rijders blijven hem maar verdedigen. Een hoop miserie die met software updates -deels- verholpen worden. Er zijn al meer updates gebeurd dan auto's verkocht lijkt me. Toch ook nog een hele hoop andere problemen, maar het is toch voor de bezitters dan toch een mooie auto. Dan toch eentje die heel veel van de bezitter verlangt Een auto is niet alleen leuk om naar te kijken.
                  Kers op de taart is dan nog dat in de autopers de Astra meer geprezen wordt voor de 'ride' dan de Insignia. Daar sta je dan met je mooie biel....
                  Je vergeet wel dat ie,wat mij persoonlijk betreft,fantastisch rijdt !
                  En dat is toch het belangrijkste denk ik zo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    oi,
                    ps : je zegt dat hij bij het stoppen en uitschakelen van de motor de betuurdersdeur ontgrendeld , kan je passagier ook uitstappen door het hendeltje te gebruiken ? of moet je de wagen alsnog helemaal ontgrendelen via de knop.
                    Ik ben gisteren even een pint (2 maar hoor) gaan pakken op de geboorte van mijn 2e wegenwe... euh dochter. De passagier kan uitstappen door 2 x aan het hendeltje te trekken.

Ondertussen heb ik 500 km op de teller en is het verbruik fors gezakt. Waar ik op de autosnelweg initieel een verbruik had tussen de 7,2 en 8 liter zat ik gisteren tot mijn verbazing tussen de 4,8 en 5,4.
                    Ik heb wel in en Total pompstation getankt ipv bij Lukoil. Misschien dat dat ook voor wat extra zorgt.

Comment

oi,

de classic is toch die met het harde schijfje he ( 120gb 160 gb), heb de mijne aangesloten gehad en hij werkte van de eerste keer , heb daar nog een filmke van zal het eens opzoeken en zien of ik die privee kan posten op youtube , op de klap niet letten en ook niet op het bibberen.......... als ik het nog vind he

wat die dealer betreft, je kan eventueel bij een andere gaan , en eens gaan horen ( je kan hem bv beloven klant te worden bij hem wat betreft onderhoud en dergelijke als hij het oplost ) , je bent vrij van gaan en staan , of je moest bv van je lease verplicht zijn bij een bepaalde dealer te gaan.

groetjes
                      Erwin

.... heb het filmpje gevonden .....dit is de link http://www.youtube.com/watch?v=JGPugJkCZGM staat verborgen dus niet op het kanaal zichtbaar

Thanks Erwin, ook voor de video.

Kllopt dat de classics waar ik het mee geprobeerd heb die met een ' gewone' harde schijf zijn. Maar bij mij (en vele anderen) maakt hij dus wel verbinding maar kan hij op de een of andere manier de ipod niet goed inlezen. Somt wordt de ipod ook helemaal niet gezien door het systeem.

Wat betreft de dealers: ik heb er al drie gebeld, maar die zeggen allemaal dat een oplossing van Opel zal moeten komen (en dus met update of andere (hardware?)) modificatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                        Vorige week mijn Insi binnen gedaan voor lostzittende bestuurdersstoel (2dekeer al dat het frame vervangen wordt) en ineens een groot onderhoud laten doen.
                        Spijtig dat die update niet ineens gedaan is want ding dong ding dong hangt me de keel uit.
                        Hopelijk worden er met die update een heleboel problemen opgelost.
                        IPOD verwijderd terwijl hij er nog steeds insteekt,DAB uitval,slechts enkel AM radio,Opel Eye,automatische vergrendeling bij het wegrijden,automatische lichten die half de Kennedytunnel pas aangaan om daarna onder elke brug te flitsen enz...
                        oi pol,

ik heb ergens gelezen ( vind het niet meer direct ) dat ze met de serie MY2009.5 en ervoor problemen hebben gehad , vooral icm infinity, ik veronderstel als je zegt dat je alleen maar am kan ontvangen , je wel kan overschakelen maar geen ontvangst hebt , vooral met dab kan je problemen hebben als er op de kabel ingestraald wordt ( bv overspraak in de kabel ) of je kabel gesplit is ( een knipje heeft gehad), ook weet ik niet welk usb protocol er wordt gebruikt , indien 1.1 mag je bekabeling max 3m zijn en als deze dan nog wat spikes ect opneemt heb je heel snel problemen. wat je wel eens kan proberen eventueel is een powered hub ( actieve hub) aansluiten zodat je een signaal versterking krijgt ( wel ff vragen of dat mag , normaal kan het geen kwaad , spul loopt op linux like systeem ).
                        meer kan ik op het moment ook niet meer bedenken , ik geloof dat je dvd800 unit vervangen is geweest he

groetjes
                        Erwin

Comment

oi pol,

ik heb ergens gelezen ( vind het niet meer direct ) dat ze met de serie MY2009.5 en ervoor problemen hebben gehad , vooral icm infinity, ik veronderstel als je zegt dat je alleen maar am kan ontvangen , je wel kan overschakelen maar geen ontvangst hebt , vooral met dab kan je problemen hebben als er op de kabel ingestraald wordt ( bv overspraak in de kabel ) of je kabel gesplit is ( een knipje heeft gehad), ook weet ik niet welk usb protocol er wordt gebruikt , indien 1.1 mag je bekabeling max 3m zijn en als deze dan nog wat spikes ect opneemt heb je heel snel problemen. wat je wel eens kan proberen eventueel is een powered hub ( actieve hub) aansluiten zodat je een signaal versterking krijgt ( wel ff vragen of dat mag , normaal kan het geen kwaad , spul loopt op linux like systeem ).
                          meer kan ik op het moment ook niet meer bedenken , ik geloof dat je dvd800 unit vervangen is geweest he

groetjes
                          Erwin
                          Het is de originele kabel die bij mijn IPOD is bijgeleverd dus die is maar zo'n 35 cm lang.
                          Je kan wel overschakelen maar enkel naar FM en na 2 minuten heb je geluid.
                          Voor de rest kan je niks selecteren.
                          Mijn unit is inderdaad al vervangen geweest en laatst nog een update gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjokkel Bekijk Berichten
                            Ik ben gisteren even een pint (2 maar hoor) gaan pakken op de geboorte van mijn 2e wegenwe... euh dochter. De passagier kan uitstappen door 2 x aan het hendeltje te trekken.

Ondertussen heb ik 500 km op de teller en is het verbruik fors gezakt. Waar ik op de autosnelweg initieel een verbruik had tussen de 7,2 en 8 liter zat ik gisteren tot mijn verbazing tussen de 4,8 en 5,4.
                            Ik heb wel in en Total pompstation getankt ipv bij Lukoil. Misschien dat dat ook voor wat extra zorgt.
                            oi,

ik veronderstel dat ik je in naam van alle mede-forumleden je proficiat mag wensen met je dochtertje ( hoop dat ze alle opties heeft die gewenst waren , en alles goed gaat met moeder en dochter ).

wat je verbruik betreft , het kan nog wel eens in de hoogte gaan , ongeveer tot 3* regeneraties van de dpf in de eerste 1000km. wat het verschil total en lukoil betreft denk ik, dat er geen verschil is , wim zal dat wel weten .( toch niet dat verschil dat het +-3l zou schelen )

groetjes en nog veel succes met je twee aanwinsten.
                            Erwin

Comment

Het is de originele kabel die bij mijn IPOD is bijgeleverd dus die is maar zo'n 35 cm lang.
                              Je kan wel overschakelen maar enkel naar FM en na 2 minuten heb je geluid.
                              Voor de rest kan je niks selecteren.
                              Mijn unit is inderdaad al vervangen geweest en laatst nog een update gedaan.
                              oi pol,

sorry , ik had het op de interne bekabeling in de wagen dus tussen unit en usb connector. tweede probleem blijkt mij te neigen naar de actieve antenne van je wagen ( ik veronderstel dat je dab hebt en naar dab kan schakelen doch geen ontvangst krijgt, veranderd je display? ) , eventueel eens vragen ( weet niet of dit heel veel werk gaat zijn ) of ze een externe antenne aan kunnen sluiten , unit los andere staafantenne eraan en proberen , indien geluid weten ze waar zoeken ( antenne of antennekabel )

groetjes
                              Erwin

ps : probeer een een key test / in engineering mode , je kan dan alle toesten proberen of ze werken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjokkel Bekijk Berichten
                                Nen dikke proficiat !!!

Comment

oi pol,

sorry , ik had het op de interne bekabeling in de wagen dus tussen unit en usb connector. tweede probleem blijkt mij te neigen naar de actieve antenne van je wagen ( ik veronderstel dat je dab hebt en naar dab kan schakelen doch geen ontvangst krijgt, veranderd je display? ) , eventueel eens vragen ( weet niet of dit heel veel werk gaat zijn ) of ze een externe antenne aan kunnen sluiten , unit los andere staafantenne eraan en proberen , indien geluid weten ze waar zoeken ( antenne of antennekabel )

groetjes
                                  Erwin

ps : probeer een een key test / in engineering mode , je kan dan alle toesten proberen of ze werken
                                  Die werken allemaal want het probleem is niet altijd.
                                  En nee,ik kan dan niet naar DAB schakelen enkel AM/FM.
                                  Het scherm blijft als ik iets anders selecteer op deze twee staan en na 1 a 2 minuten veranderd het. Soms heb ik ook als ik DAB luister en aan de knop op de middenconsole draai om een andere zender te selecteren dat dit scherm gewoon leeg is.
                                  Je ziet dan geen andere DAB zenders en kan dus enkel luisteren naar diegene die op staat.
                                  Als je er een paar minuten weer aan draait KAN het zijn dat de zenders er weer terug staan.

Comment

Die werken allemaal want het probleem is niet altijd.
                                    En nee,ik kan dan niet naar DAB schakelen enkel AM/FM.
                                    Het scherm blijft als ik iets anders selecteer op deze twee staan en na 1 a 2 minuten veranderd het. Soms heb ik ook als ik DAB luister en aan de knop op de middenconsole draai om een andere zender te selecteren dat dit scherm gewoon leeg is.
                                    Je ziet dan geen andere DAB zenders en kan dus enkel luisteren naar diegene die op staat.
                                    Als je er een paar minuten weer aan draait KAN het zijn dat de zenders er weer terug staan.
                                    oi pol,

als je de moment dat je problemen hebt kan proberen met de key test of je toesten werken weet je veel , stel je hebt het probleem , en je krijgt hem in engineering mode en de toetsen werken ook traag ( trage reactie ) zou dit kunnen duiden op een probleem van de de low speed gmlan bus ( can bus ), normaal kunnen ze problemen op de bus meten door bepaalde units af te koppelen en dan te meten of alle frames binnen komen van de data

groetjes
                                    Ewrin.

ps : en anders weet ik het ook niet meer zene .

Comment

oi pol,

als je de moment dat je problemen hebt kan proberen met de key test of je toesten werken weet je veel , stel je hebt het probleem , en je krijgt hem in engineering mode en de toetsen werken ook traag ( trage reactie ) zou dit kunnen duiden op een probleem van de de low speed gmlan bus ( can bus ), normaal kunnen ze problemen op de bus meten door bepaalde units af te koppelen en dan te meten of alle frames binnen komen van de data

groetjes
                                      Ewrin.

ps : en anders weet ik het ook niet meer zene .
                                      Ik laat het gewoon aan de pro's over.
                                      Het probleem is gemeld binnen de garantieperiode dus zal het ook gratis moeten opgelost worden al is het binnen 5 jaar...

Comment

Ik laat het gewoon aan de pro's over.
                                        Het probleem is gemeld binnen de garantieperiode dus zal het ook gratis moeten opgelost worden al is het binnen 5 jaar...
                                        gelijk heb je , das ook een van de redenen dat ik een opel all in heb genomen , dan ben je minstens 7 jaar gerust

groetjes nog en hopelijk krijgen ze het rap in orde
                                        Erwin

Comment

• Net wagen afgehaald van 30.000km beurt bij G-man Noorderlaan : olie + filter + ruitensproeiervloeistof bijgevuld : 200 eurokes ...
                                          Ook gevraagd om eens te kijken naar mijn krakende middenkonsole (TSB 2524) , update airco ( suizen .. TSB 2550) en update DVD800 (TSB 2635) . Update DVD uitgevoerd , voor de rest niets aan kunnen doen want teveel werk en het internet valt er altijd uit ( was vorige keren ook altijd ) ?? Kom binnen twee weken nog eens terug .... Thuisgekomen eens rond de wagen gewandeld => olie afgekuist op de motorkap en vastgesteld dat de rechtse 20" voorvelg een "blauw streepje verf " heeft gekregen van de hefbrug "G-man geeft om je wagen "

Comment

Working...
                                          X