Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
    Beste Insignia-drivers,

Op dit forum en op het Vectra-C forum stelde ik de vraag of de dakdragers van een Vectra break (vorige wagen) op het dak passen van een Insignia ST (toekomstige wagen, nog een paar weekjes geduld) met steeds een negatief antwoord van degene die hierop reageerden.
    Vandaag ben ik een Auto-onderdelen handel in Aalst binnengestapt waar ze me adh van de Thule-cataloog uitsluitsel gaven.
    Hieruit blijkt dat op zowel de Signum, Vectra break, als de Insignia ST één en dezelfde dragers kunnen worden gemonteerd.

Graag reaktie en greetz to all.
    Voor eens en voor altijd, passen niet !
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 22/03/2011, 20:11.

Comment

• Past idd niet . Ik heb de dakdragers van m'n opc vroeger nog vergeleken met die van de vectra . In de insignia-dakrails zijn er gaatjes waarmee de pennetjes van de dakdrager corresponderen .
      Koop gewoon een nieuw setje, zo duur is dat niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
        Past idd niet . Ik heb de dakdragers van m'n opc vroeger nog vergeleken met die van de vectra . In de insignia-dakrails zijn er gaatjes waarmee de pennetjes van de dakdrager corresponderen .
        Koop gewoon een nieuw setje, zo duur is dat niet
        Zo'n 175 euro dacht ik.
        Bestel die gewoon mee met uw auto, bedrag verdwijnt in het niets op de totaalprijs...

Comment

Beste Insignia-drivers,

Op dit forum en op het Vectra-C forum stelde ik de vraag of de dakdragers van een Vectra break (vorige wagen) op het dak passen van een Insignia ST (toekomstige wagen, nog een paar weekjes geduld) met steeds een negatief antwoord van degene die hierop reageerden.
          Vandaag ben ik een Auto-onderdelen handel in Aalst binnengestapt waar ze me adh van de Thule-cataloog uitsluitsel gaven.
          Hieruit blijkt dat op zowel de Signum, Vectra break, als de Insignia ST één en dezelfde dragers kunnen worden gemonteerd.

Graag reaktie en greetz to all.
          Uw oorspronkelijke vraag was of de dakdragers van een Vectra ook op een Insignia passen. Daarop is het antwoord (zoals ook door mij aangegeven) nee.
          Wat u nu aanbrengt is een heel ander verhaal. We praten immers niet meer over "Opel" dakdragers, maar over "universele" Thule dakdragers. Tja, die passen op alle auto's met geïntegreerde goten. De vraag is dus niet "passen ze", de vraag is : welke set gebruikt u op uw Vectra ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
            Uw oorspronkelijke vraag was of de dakdragers van een Vectra ook op een Insignia passen. Daarop is het antwoord (zoals ook door mij aangegeven) nee.
            Wat u nu aanbrengt is een heel ander verhaal. We praten immers niet meer over "Opel" dakdragers, maar over "universele" Thule dakdragers. Tja, die passen op alle auto's met geïntegreerde goten. De vraag is dus niet "passen ze", de vraag is : welke set gebruikt u op uw Vectra ?
            Misschien dragers wel maar niet de bevestigingen.

Comment

• Ook de bevestigingen. Kijk maar op de website van Thule (België)

Comment

• Sorry mensen indien ik hier voor verwarring zorg, maar zijn Thule dragers niet dezelfde als de originele van Opel? (en omgekeerd) Degene die ik heb van mijn oude Vec zijn Thule's met Opel logo.
                Verder zag ik in de cataloog dat de dwarsliggers van de 3 voertuigen dezelfde zijn en dat de voetjes van de dwarsliggers (de bevestiging dus) ook voor alle 3 de voertuigen (signum, vectra break en insignia ST) hetzelfde nr dragen.

Indien jullie nu allen zeggen dat dit onmogelijk is kan ik, vrees ik, niet echt meer volgen :-)

Alvast bedankt voor de reaktie.

Comment

Sorry mensen indien ik hier voor verwarring zorg, maar zijn Thule dragers niet dezelfde als de originele van Opel? (en omgekeerd) Degene die ik heb van mijn oude Vec zijn Thule's met Opel logo.
                  Verder zag ik in de cataloog dat de dwarsliggers van de 3 voertuigen dezelfde zijn en dat de voetjes van de dwarsliggers (de bevestiging dus) ook voor alle 3 de voertuigen (signum, vectra break en insignia ST) hetzelfde nr dragen.

Indien jullie nu allen zeggen dat dit onmogelijk is kan ik, vrees ik, niet echt meer volgen :-)

Alvast bedankt voor de reaktie.
                  Ik heb foto's voor originele van opel gepost.
                  Bevestiging is niet hetzelfde. Dus als Thule er andere heeft gemaakt die wel overal op passen zal je dit moeten proberen als je uw wagen hebt. Ik kan je niet verder helpen omdat ik steeds originele van opel heb gebruikt en nog gebruik.

PS die van mijn vectra break pastten wel op mijn Alhambra
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by ; 23/03/2011, 07:13.

Comment

• Ik heb net telefoon gehad van OCC ivm de problemen van de verwarming.Men wist mij te melden dat er volop gewerkt wordt aan een update. Uitsluitsel over wanneer deze klaar zou zijn hadden ze nog niet.( toch alvast voor de volgende winter)
                    Voor het probleem van het trillen tussen de 70-140 km/h moest ik mij melden bij de dealer om de wagen opnieuw te laten uitlijnen en balanceren ( dubbel werk, want is al gebeurd=geen oplossing).Hij was precies een beetje Oost-Indisch doof voor mijn uitleg.Ik heb zo het gevoel dat ze dat probleem niet willen kennen. We zullen de dealer nog eens moeten mobiliseren denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                      Ik heb net telefoon gehad van OCC ivm de problemen van de verwarming.Men wist mij te melden dat er volop gewerkt wordt aan een update. Uitsluitsel over wanneer deze klaar zou zijn hadden ze nog niet.( toch alvast voor de volgende winter)
                      Voor het probleem van het trillen tussen de 70-140 km/h moest ik mij melden bij de dealer om de wagen opnieuw te laten uitlijnen en balanceren ( dubbel werk, want is al gebeurd=geen oplossing).Hij was precies een beetje Oost-Indisch doof voor mijn uitleg.Ik heb zo het gevoel dat ze dat probleem niet willen kennen. We zullen de dealer nog eens moeten mobiliseren denk ik.
                      Hoi Johnny,

ivm verwarming zie bericht 6 dagen geleden http://autoforum.be/showpost.php?p=4...postcount=3097

Het anders probleem ivm trillen ( en zelfs schudden en onbalans motor ) , wel daar heb ik ook een bericht van gehad . Volgens occ is dit gewoon geen fout maar product eigen , dus er valt niets aan te doen .
                      Alez ja , alles aan die wagen is product eigen . Mijn verzekering heeft een expert aangesteld welke de zaak zou onderzoeken , krijg ik ondertussen een mail vanwege de dealer .
                      Expert is persona non grata , de dealer werd in het verleden niet correct behandelt . Lees tussen de lijnen , de expert nam het op voor zijn klant , dit maak ik erop uit.
                      dealer mpbiliseren helpt niet , ze mogen van opel zelf er niets aan doen.

hoop dat je een oplossing krijgt voor je probleem , het trillen ( shimmy gevoel rond 110 en 130 is op te lossen door vervangen bussen ( te zoeken woorden in deze discussie zijn TSB indien je hierop zoekt zal je het juiste tsb nummer vinden dat ze moeten uitvoeren ).

Hetzelfde geldt voor het flexride probleem , deze gaat in tour niet meer zweverig en zacht aanvoelen en er is totaal geen verschil tussen normaal en tour. Hier beweerd m'n zelfs zonder het getest te hebben dat er niets scheelt , dit terwijl al de wagens die de laatste maanden van de assemblage afgekomen zijn en afkomen allemaal slecht zijn . Hier is geen enkele flexride meer die in tour doet wat hij moet doen .

Groetjes
                      Erwin.

ps : automaat ? indien ja , heb hetzelfde probleem volgens occ product eigen en niet op te lossen , ze schudden het van zich af . ps onbalans van de motor zou opgelost kunnen worden maar niet door opel zelf , ik zoek het een en ander nog uit
                      Last edited by ; 24/03/2011, 08:07.

Comment

• Uit de mond van een dealer-medewerker
                        "De mensen van de OCC of Opel klantendienst zijner alleen maar om telefoons op te nemen en de klanten te paaien / aan het lijntje te houden".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                          Uit de mond van een dealer-medewerker
                          "De mensen van de OCC of Opel klantendienst zijner alleen maar om telefoons op te nemen en de klanten te paaien / aan het lijntje te houden".
                          Dat geloof ik onmiddellijk,maar het is toch al iets dat ze zich de moeite nemen om een klant te bellen voor een opvolging van een dossier. Ik ken bedrijven die ook een klantendienst hebben maar die er helemaal niets doen. Dat is pas ergerlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                            Uit de mond van een dealer-medewerker
                            Beste Erwin,
                            Ik volg nu al een tijdje dit topic en ik moet zeggen dat ik hier een deja vu gevoel van krijg !
                            Waarschijnlijk had je dit niet verwacht toen je een auto van +- 30 000 euro kocht bij een dealer met de slogan ''..........geeft om je wagen'' en bij een merk met de slogan '' wir leben autos''. Ze leven wel van het geld dat ze ermee verdienen maar om hun klanten geven ze geen fluit .
                            Ze zijn enkel opzoek naar nieuwe klanten , ontevreden klanten (lees gedupeerden)kunnen ze missen of moeten hun mond houden.

Misschien nog een vraagje voor de opel mensen hier op het forum . Wat is dat nu een producteigenschap en waarom staat dat niet in de folder ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                              Ze zijn enkel opzoek naar nieuwe klanten , ontevreden klanten (lees gedupeerden)kunnen ze missen of moeten hun mond houden.
                              Inderdaad, die 'enkele' misnoegde klanten zijn ze dan misschien kwijt, maar er staan telkens genoeg nieuwe klanten te wachten. Zo gaat dat nu éénmaal zeker bij die massavolume producenten. Ik denk dat een dergelijk verhaal bij pakweg Rolls Royce iets anders ligt.

Comment

• winterbanden

De auto is nog wel niet binnen (eind april) maar kan voor 1100 euro deze winterbanden kopen:

Nieuwe set(4) Winterbanden op Lichtmetalen 18Inch originele Opel velgen type 'Design 4/G' (Q56).
                                Compleet met nieuwe Pirelli Sottozero Winter 240 banden.
                                De bandenmaat is 235-45-R18 98V.
                                De velgenspecs zijn: 18Inch, steek 5 X 120, 8J ET42.

Is toch een mooie deal of niet bij de dealer zijn ze 1900 euro

Remmy

Comment

• Ik heb bij de dealer voor 17 inch stalen velgen (5 spaaks imitatie alu-look) met winterbanden 1100 euro betaald. Was wel putje winter maar kon ze niet laten liggen want het werd echt onverantwoord om nog verder te karren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                                    hoe plaats ik mijn foto's van mijn wagen?
                                    He wittyrudy had nu al wel een paar kiekjes van je bolide verwacht!

Remmy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door remmy Bekijk Berichten
                                      He wittyrudy had nu al wel een paar kiekjes van je bolide verwacht!

Remmy
                                      Volgende week donderdag mag ik hem gaan afhalen dus ook voor jou nog een beetje geduld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                                        Volgende week donderdag mag ik hem gaan afhalen dus ook voor jou nog een beetje geduld

oh oh, dat worden een paar slapeloze nachten voor je

Remmy

Comment

• @ Erwin : je hebt mail man; gene PB...echte mail

Comment

Working...
                                          X