Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wind gesuis/geruis tijdens het rijden + 50km/u

Hoi,

zoals hierboven al vermeld heb ik een dag op het Italiaanse forum rond gehangen .
    Nu had er iemand op de meeting gezegd ( sorry ben ff de naam van de persoon kwijt maar ben de vraag wel niet vergeten ) dat hij last had van wind geruis als hij meer dan 90km/u als ik het goed heb reed.

Blijkbaar is hij niet de enige maar zijn daar ne hoop gasten die ddar last van hebben , en wat denk je die worden allemaal van het kastje naar de muur gestuurd.
    Nu een italiaan zou geen italiaan zijn als hij zelf niet creatief zijn problemen zou oplossen( zie maar in der tijd met de gasflessen en het darmpke inde carburateur )

Ze zijn gaan zoeken en hebben 2 dingen vastgesteld
    1. De pasvorm van de deuren zou niet goed zijn en dus regelmatig zouden deuren niet goed afsluiten waardoor je lucht tussen de rubbers geperst krijgt , dit mede door de constructie en vorm van de chroom afwerking. Dit is op te lossen door de deuren wat te buigen.

2.Een andere opmerking dat ze deden was dat er lucht via de buiten-spiegels kwam en langs de kanten waar de als "glazen" uitziende stijl ( de B-stijl ) zit tussen de twee deuren.
    Hier is ook weer een oplossing voor , namelijk het opvullen met een vilt ( je kent die vilten matten wel he , worden soms ook gebruikt in luidsprekers als isolatie ) van de plaats aan de spiegel en de rand aan de venster . Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn

Groetjes
    Erwin.
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      Oi,

idd zware kost die CJ2 , er komt bij mij ook zoiets in mijn car , traceerbaar realtime ( dat is wat de kost maakt wegens het gebruik van data op gsm module ) of manueel traceerbaar door middel van sms'kes , en uiteraard immobilisatie van de car als deze stil is gelegd. Is wel een niet erkende installatie maar als z'm pakken dan weet tenminste toch waar en op ongeveer wie zijn freter moogt gaan slagen .

Nu ben ik van de week wel verschoten ivm cijfers van diefstal in en van wagens, hier staat Opel zo goed als hoogste in de lijst , je zou denken dat ze toch nog eerder MB , BMW en het ander duur spul pikken he

alez de groetjes nog,
      Erwin
      Kost tegenwoordig ook al bijna niks meer hé, een globespotje heb je al voor 300+btw en realtime traceerbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
        Handgeschakeld zeker?
        ja een automaat is niet beschikbaar op een 1.6t

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
          ja een automaat is niet beschikbaar op een 1.6t
          Dacht ik al...
          De meeste trilling-gerelateerde problemen doen zich voor bij de automaten.

De auto's waarvan ik weet dat de software is teruggezet wegens trillingsproblemen waren ook allemaal automaten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            Dit zijn een paar uitzonderingen op die velen die heel wat minder problemen hebben.
            Op de verkeerde programmatie van de "auto- stand " van de verwarming is er met de onze niks mis....nog beter we zouden direct dezelfde terug leasen.

Dit is een eerlijk forum....op vele andere worden de problemen dikwijls gezwegen. Lees de duitse fora van audi, volkswagen en mercedes er maar eens op na

Vele problemen hebben te maken met de software en de halstarrige koppigheid waarmee de dealers de klanten benaderen. Voor de rest is het een prima wagen; vraag maar aan de voorgaande mensen...ze zullen dit bevestigen.
            Hoi,

Ik weet nt of dit in de juiste topic staat maar het gaat alvast over een Insignia ST.
            De reden van deze post is dat ik jullie mening is wil vragen betreffend een insignia die ik graag wil kopen.
            Hieronder de link over de wagen

Kan mij ook is iemand uitleggen wat ik onder een " daginschrijving " moet verstaan?
            Alle reactie welkom

Mvg en alvast bedankt

Koenkel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koenkel Bekijk Berichten
              Hoi,

Ik weet nt of dit in de juiste topic staat maar het gaat alvast over een Insignia ST.
              De reden van deze post is dat ik jullie mening is wil vragen betreffend een insignia die ik graag wil kopen.
              Hieronder de link over de wagen

Kan mij ook is iemand uitleggen wat ik onder een " daginschrijving " moet verstaan?
              Alle reactie welkom

Mvg en alvast bedankt

Koenkel
              Kan je dat beter niet allemaal bij en met een officiële dealer bekijken ??
              Dan kan hij de exacte waarde van die wagen geven en met de huidige waarde vergelijken.
              Ik weet het niet zo maar ik zou toch met alle informatie naar mijn dealer stappen en alles deftig op een rijtje laten zetten, zodat jezelf ook goed kan vergelijken en eventueel in een goede onderhandelingspositie zit om deze Insignia aan te kopen.
              Vraag ook het chassisnummer van die wagen, je dealer kan perfect alle info nakijken.
              Nog een laatste tip : hoedt U voor een eventuele ongevalwagen (bouwjaar 2009 met 0 km ???, daginschrijving om die te laten keuren na ongeval ???...) ...dus een grondige controle door VTB-VAB of dergelijke instantie zijn geen verloren kosten denk ik...(ook eventueel informeren bij GOCA of die wagen daar speciaal gekend is)
              Of dat het een ingevoerde wagen is geweest van uit o.a. Duitsland of zo. Chassisnummer natrekken zal veel onduidelijkheid oplossen...
              Succes in ieder geval !
              Last edited by ; 05/04/2011, 15:51.

Comment

• Hoi Koenkel,

Even onder voorbehoud maar ik zou me voor kunnen stellen dat dit de datum is wanneer de auto op kenteken is gezet...
                Duitsers noemen dit de "Erstzulassung".

Comment

• 20 " wielen

Graag info waar ik eventueel mijn opc wiel kan laten repareren of een tweede hands kan kopen.
                  Heb vandaag na drie dagen al een stoeprand geramd

Comment

Graag info waar ik eventueel mijn opc wiel kan laten repareren of een tweede hands kan kopen.
                    Heb vandaag na drie dagen al een stoeprand geramd
                    Erg dat ik het moet zeggen maar het zal niet de laatste keer zijn...
                    Bij mij was het na 15 km al prijs...
                    Last edited by ; 05/04/2011, 17:08. Reden: teveel gelul op een schrijffout

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Erg dat ik het moet zeggen maar enjoy the club...
                      Bij mij was het na 15 km al prijs...
                      Join the club.

Niet enjoy.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                        Join the club.

Niet enjoy.
                        Cosmo, dan?
                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                          Cosmo, dan?
                          Is dat een parenclub ?

Comment

• Zijn er soms eigenaars die één of meerdere 20 inch velgen zoeken ?
                            Bij voldoende interesse kan ik wel eens informeren naar een set nieuwe.
                            Prijs bij de dealer voor één velg is 422 euro zonder sensor.
                            Voor 250 euro/stuk kan ik die misschien krijgen.

Comment

Kan je dat beter niet allemaal bij en met een officiële dealer bekijken ??
                              Dan kan hij de exacte waarde van die wagen geven en met de huidige waarde vergelijken.
                              Ik weet het niet zo maar ik zou toch met alle informatie naar mijn dealer stappen en alles deftig op een rijtje laten zetten, zodat jezelf ook goed kan vergelijken en eventueel in een goede onderhandelingspositie zit om deze Insignia aan te kopen.
                              Vraag ook het chassisnummer van die wagen, je dealer kan perfect alle info nakijken.
                              Nog een laatste tip : hoedt U voor een eventuele ongevalwagen (bouwjaar 2009 met 0 km ???, daginschrijving om die te laten keuren na ongeval ???...) ...dus een grondige controle door VTB-VAB of dergelijke instantie zijn geen verloren kosten denk ik...(ook eventueel informeren bij GOCA of die wagen daar speciaal gekend is)
                              Of dat het een ingevoerde wagen is geweest van uit o.a. Duitsland of zo. Chassisnummer natrekken zal veel onduidelijkheid oplossen...
                              Succes in ieder geval !
                              Hoi,

Mijn broer is even langs de wagens geweest en het zijn nieuwe " stock " wagens type Sport zonder DVD800.
                              Wagen heeft flexride,airco,electrische AGR sportstoelen,ect... --> alles wat standaard op de sportversie is.
                              Er is nog officiele garantie op van opel tot eind 2011 maar ze zijn bereidt 2 jaar garantie te geven vanaf de aankoopdatum.

Waar staat ergens bij de insignia de chasisnr?

Mvg

Koenkel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koenkel Bekijk Berichten
                                Hoi,

Mijn broer is even langs de wagens geweest en het zijn nieuwe " stock " wagens type Sport zonder DVD800.
                                Wagen heeft flexride,airco,electrische AGR sportstoelen,ect... --> alles wat standaard op de sportversie is.
                                Er is nog officiele garantie op van opel tot eind 2011 maar ze zijn bereidt 2 jaar garantie te geven vanaf de aankoopdatum.

Waar staat ergens bij de insignia de chasisnr?

Mvg

Koenkel
                                Aan de voorruit

Comment

• Ja ik zoek één nieuwe 20 inch

Comment

Zijn er soms eigenaars die één of meerdere 20 inch velgen zoeken ?
                                    Ja ik zoek wel één nieuwe en die prijs valt best mee hoor

Comment

Ja ik zoek wel één nieuwe en die prijs valt best mee hoor
                                      Die prijs is hier al meermaals betaald voor dergelijke velg.
                                      Ikzelf kan er niks meer mee doen maar moet dan wel zien dat ik alle 4 de velgen kan slijten.

Comment

Zijn er soms eigenaars die één of meerdere 20 inch velgen zoeken ?
                                        oi,

Ik denk dat ik iets meer moest betalen ( wacht trouwens nog een mailtje ), maar dat was dan met band en met sensor . Insignia Meeting prijs was toen 1425,00 Euro voor de vier.
                                        Hier kan ik ook niet voor sukkelen he , t'zijn wel geen OPC velgen maar de originele 20" Opel velgen type Q9U

Groetjes
                                        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                          Niet aanvaard door de verzekeringen...

Op mijn nieuwe kar moet er ook weer eentje komen en is nu toch al iets goedkoper geworden: ongeveer 800 eur voor de module en 300 eur per jaar abonnement als ik me niet vergis. Zou het moeten opzoeken hier.
                                          Hoi,

Indien je hiervan meer info hebt kan je dan een gil geven en de info ?

Groetjes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X