Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Normaal zou ik niet reageren op ongefundeerd commentaar maar zal een linkje posten waar iedereen kan zien welke ET waarden BMW origineel hebben : http://www.fznederland.com//?/steekwijzer/
ET 20 ? bijna de helft dus...
PS en het is on topic omdat we een Insignia rijder helpen om, waarom weet ik niet maar dat doet er ook niet toe, BMW velgen op zijn Insignia wil monteren.
---Citaat (oorspronkelijk geplaatst door Polleke2)--- BMW heeft geen enkele auto met ET 35 ---Einde citaat--- Niet zo zeker zijn van uw stuk aub als je niet (meer) weet waarover je spreekt.
Waarom heb je dat verwijderd ? Was je zelf niet zeker van je stuk misschien ? tss tss...
Oh, ik wist niet dat 'minder dan 50%' eigenlijk hetzelfde is als 'meestal'.
Oh wait... It isn't !!!
Voor de 5,6,7,8 is het ET 20.
Wat blijft er over ? De 1 en de 3.
En ik veronderstel dat hij geen velgen van een X gaat plaatsen dus...
Lijkt mij dus MEER dan 50%...
Enfin,ge krijgt gelijk anders blijft het hier weer duren...
ik had me mss niet goed uitgedrukt, het zijn velgen die momenteel onder een 1 serie liggen maar geen originele van bmw
wat ik ondertussen weet is dat je op insignia et35 tot et40 zou kunnen leggen, klopt?
centergat is idd 67,1
Ik denk dat je beter bij de plaatselijke velgenspecialsist gaat informeren of het merk van velgen dat je wil plaatsen met de desbetreffende waardes op uw Insignia kunnen.
Zal veel makkelijker zijn dat het hier te vragen want uiteindelijk hebben we maar de helft van de informatie gekregen die nodig was om U degelijk te kunnen helpen...
PS importeur van de velgen contacteren zal ook al soelaas brengen...
Voor alle duidelijkheid, de volgende post is er eentje met goede bedoelingen. Dus overijverige moderator, gelieve deze te laten staan, met dank!
In verband met die 1-reeks velgen op een Insignia monteren. Heb net even het gewicht bekeken van een 1-reeks, zo'n 118d zit rond de 1300kg. Een Insignia ST hangt rond de 1700kg. Beide auto's kunnen hier wat van afwijken, afhankelijk van de uitvoering. Maar toch een verschil van 400kg. Misschien eens nakijken of die velgen van die 1-reeks wel dergelijk gewicht mogen dragen.
Zonder voorbarig te zijn over de kwaliteit van die velgen, lees ik dat het geen originele BMW velgen zijn. Niet dat alle replica en aftermarket rommel is maar,...
Voor alle duidelijkheid, de volgende post is er eentje met goede bedoelingen. Dus overijverige moderator, gelieve deze te laten staan, met dank!
In verband met die 1-reeks velgen op een Insignia monteren. Heb net even het gewicht bekeken van een 1-reeks, zo'n 118d zit rond de 1300kg. Een Insignia ST hangt rond de 1700kg. Beide auto's kunnen hier wat van afwijken, afhankelijk van de uitvoering. Maar toch een verschil van 400kg. Misschien eens nakijken of die velgen van die 1-reeks wel dergelijk gewicht mogen dragen.
Zonder voorbarig te zijn over de kwaliteit van die velgen, lees ik dat het geen originele BMW velgen zijn. Niet dat alle replica en aftermarket rommel is maar,...
ja lijkt me ook een recipee for disaster maar post wel wat foto's als je ze er op hebt liggen
Voor alle duidelijkheid, de volgende post is er eentje met goede bedoelingen. Dus overijverige moderator, gelieve deze te laten staan, met dank!
In verband met die 1-reeks velgen op een Insignia monteren. Heb net even het gewicht bekeken van een 1-reeks, zo'n 118d zit rond de 1300kg. Een Insignia ST hangt rond de 1700kg. Beide auto's kunnen hier wat van afwijken, afhankelijk van de uitvoering. Maar toch een verschil van 400kg. Misschien eens nakijken of die velgen van die 1-reeks wel dergelijk gewicht mogen dragen.
Zonder voorbarig te zijn over de kwaliteit van die velgen, lees ik dat het geen originele BMW velgen zijn. Niet dat alle replica en aftermarket rommel is maar,...
Ik denk dat je zulke posts achterlaat die niemand zal verwijderen hoor...
En als we nu eens zouden weten over welke velgen het juist gaan dan weten we weeral iets meer !
Allee vooruit, vrijdag contact met de garage gehad de auto is geproduceerd. Binnen twee weken is hij binnen in Temse dus nog een week of 3-4 en we kunnen bollen met den Insignia.
Vorige week hebben we een week een Insigna break 2.0CDTI 130PK gehad om te testen (splinternieuw, 6km op de teller) en eerlijk gezegd is het wat tegengevallen ondanks dat we de eerste deze week gaan bestellen...
- Ruimte binnenin dik ondermaats ('k heb zelfs in m'n Mégane meer ruimte met m'n +2m dan in de Insignia)
- Tamme motor (doch hier durf ik het voordeel van de twijfel geven aangezien de wagen splinternieuw was)
- Slecht zicht (achter & rondom = veel te kleine ruiten)
- Kleine koffer
Morgen gaan we een Astra break halen om te testen gedurende een week... Hopelijk valt deze beter mee...
Vorige week hebben we een week een Insigna break 2.0CDTI 130PK gehad om te testen (splinternieuw, 6km op de teller) en eerlijk gezegd is het wat tegengevallen ondanks dat we de eerste deze week gaan bestellen...
- Ruimte binnenin dik ondermaats ('k heb zelfs in m'n Mégane meer ruimte met m'n +2m dan in de Insignia)
- Tamme motor (doch hier durf ik het voordeel van de twijfel geven aangezien de wagen splinternieuw was)
- Slecht zicht (achter & rondom = veel te kleine ruiten)
- Kleine koffer
Morgen gaan we een Astra break halen om te testen gedurende een week... Hopelijk valt deze beter mee...
1. Mijn broer is ook 1,95m en heeft daar geen problemen mee, de stoel stond toch niet gans naar boven ?? Mijn schoonvader is ook zoiets met een serieus buikske erbij en die klaagt ook niet.
2. Als het een ecoflex was is dit redelijk normaal omdat de verhoudingen van de versnellingsbak anders zijn. Ik heb een 160 pk en die gaat voor mij zeer vlot.
3. Tja als je van een Megane komt is het even aanpassen, heb een Alhambra gehad en als je de ruitenpartij vergelijkt moet er ook verschil zijn. Om eerlijk te zijn deel ik je mening hierover maar ik vind persoonlijk ook dat het snel went.
4. Ben afgelopen week naar Oostenrijk geweest met 4 personen.
Ik heb de dubbele bodem eruit gehaald en dan had ik een zee van ruimte, dus mijn mening is : voor dagelijks gebruik (GB e.d.) meer dan voldoende, als je er mee op reis gaat, dubbel bodem eruit (zo blijft hij ook proper) en dan heb je plaats naar hartenlust. Die opties zijn mooi en praktisch en zijn in een wip verwijderd.
Vorige week hebben we een week een Insigna break 2.0CDTI 130PK gehad om te testen (splinternieuw, 6km op de teller) en eerlijk gezegd is het wat tegengevallen ondanks dat we de eerste deze week gaan bestellen...
- Ruimte binnenin dik ondermaats ('k heb zelfs in m'n Mégane meer ruimte met m'n +2m dan in de Insignia)
- Tamme motor (doch hier durf ik het voordeel van de twijfel geven aangezien de wagen splinternieuw was)
- Slecht zicht (achter & rondom = veel te kleine ruiten)
- Kleine koffer
Morgen gaan we een Astra break halen om te testen gedurende een week... Hopelijk valt deze beter mee...
ik rij zelf nu bijna 5 maanden met een Ecoflex, 130 pk. Heb er bijna 16.000 km opzitten, en zo tam is die motor toch niet hoor.
Wat betreft die kleine koffer : 4 curver boxen + een zak zand van 25 kilo; valt toch wel mee.
Akkoord, eens de rolstoel van mijn vrouw erin, ben ik wel wat ruimte kwijt, maar met een dakkoffer is ook dat probleem weer verholpen, en mijn fiets kan achterop, dankzij de wegklapbare trekhaak.
Het zicht rondom zorgt inderdaad soms voor gevaarlijke situaties, maar anderzijds blijf je daardoor ook zeer alert.
Comment