Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kristof505 Bekijk Berichten
    ah ok, is hij bij jou dan tussen de 3 en 4 cm gezakt?
    en zie je nog veel van ruimte boven de band?
    want vind hem standaard best hoog staan, heb zelf een edition en wil hem ook zo snel mogelijk verlagen

greetz

zal rond de 4 cm zijn

Comment

• Bij mij -2 met eibach

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
        Bij mij -2 met eibach
        En hoe staat het met de verkoop? En welke wagen ga je nu kopen? Mag toch stillekes aan gezegd worden he
        Opel Insignia OPC
        BMW X5 3.0i
        Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
          zal rond de 4 cm zijn

ok bedankt!!
          nu weet ik dat 3 cm tog redelijk wat afdoet, dacht eerst dat je dit bijna niet zou merken.

greets

Comment

• nieuwe Insignia

Op 25/03/2011 INSIGNIA 5DHB,Cosmo, 18OO,MAHOGANY besteld,
            Op 27/05 van den band gerold, op 6/juni bij dealer geleverd maar eerst op 17 juni de eerste rit kunnen doen,
            ben content en blij na het lange wachten.foto's volgen later

Comment

• Ja Bruno knap jullie Insignia, hem al dikwijls tegengekomen hier in Sint Pauwels en ik moet zeggen ik kijk toch steeds om als ik hem zie passeren hier in de Zandstraat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                En hoe staat het met de verkoop? En welke wagen ga je nu kopen? Mag toch stillekes aan gezegd worden he
                Er zit geen haast bij hoor, is wegens tijdsgebrek enkel nog maar op dit forum bekend gemaakt dat hij verkocht wordt . De periode is trouwens ook niet optimaal voor verkoop nu ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BatensK Bekijk Berichten
                  Ja Bruno knap jullie Insignia, hem al dikwijls tegengekomen hier in Sint Pauwels en ik moet zeggen ik kijk toch steeds om als ik hem zie passeren hier in de Zandstraat
                  Dank U . Dat is het leuke aan deze auto vind ik ... veel mensen breken hun nek bijna met omkijken als ik voorbij rijd

Comment

• vering

ik heb de indruk dat mijn vering de laatste tijd harder staat?
                    Heb ne flex-ride, en voel het verschil tussen normaal en sport.
                    Maar vindt de stand normaal harder als anders...
                    Iemand enig idee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                      ik heb de indruk dat mijn vering de laatste tijd harder staat?
                      Heb ne flex-ride, en voel het verschil tussen normaal en sport.
                      Maar vindt de stand normaal harder als anders...
                      Iemand enig idee?
                      De laatste tijd sportief gereden op de normale stand? Dan kan hij nu in de normale stand sportiever/harder staan. Het noemt niet zomaar adaptief onderstel.

Comment

• inderdaad...en hoe komt dit terug in normale stand...of gaat dit voor altijd zo blijven dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saturnastra Bekijk Berichten
                          De laatste tijd sportief gereden op de normale stand? Dan kan hij nu in de normale stand sportiever/harder staan. Het noemt niet zomaar adaptief onderstel.
                          Wisselt dat dan niet gewoon automatisch naar de 'sport' stand als je sportief gaat rijden in de normale modus? Eens je dan terug om normaal drukt zou hij terug normaal moeten rijden.

Comment

• Als het adaptief is.... Waarom zijn er dan 2 standen aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                              Als het adaptief is.... Waarom zijn er dan 2 standen aan
                              Inderdaad. Die wijsheid probeer ik al maanden bij Opel aan hun verstand te brengen.

Waarom dient een stand "normal" zich te richten naar "sport" als je sportief rijdt? Als je sportief wil rijden, dan heb je de stand "sport", en als je zacht afgeveerd wil rijden, dan zou daar de stand "tour" moeten voor zorgen.

Anyway, als je auto een software update gehad heeft i.v.m. het motormanagement, dan is je Flexride om zeep. Dit probleem is bekend bij Opel, maar ze doen er niks mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                                Inderdaad. Die wijsheid probeer ik al maanden bij Opel aan hun verstand te brengen.

Waarom dient een stand "normal" zich te richten naar "sport" als je sportief rijdt? Als je sportief wil rijden, dan heb je de stand "sport", en als je zacht afgeveerd wil rijden, dan zou daar de stand "tour" moeten voor zorgen.

Anyway, als je auto een software update gehad heeft i.v.m. het motormanagement, dan is je Flexride om zeep. Dit probleem is bekend bij Opel, maar ze doen er niks mee.

inderdaad, ik heb een motormanagement update gehad enkele maanden geleden. Sindsdien is er geen verschil meer met "normal" en "tour" stand. Waar ik vroeger wel een verschil merkte... Toch de vraag eens stellen bij de dealer eerstdaags...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                                  inderdaad...en hoe komt dit terug in normale stand...of gaat dit voor altijd zo blijven dan?
                                  Als ge nu terug rustig rijdt op de normale stand zal dat zich ook terug aanpassen naar een rustige rijstijl/afstelling vermoed ik.

Edit, wat die update van het motorstuurapparaat met de flexride lapt blijf ik ook vreemd vinden.
                                  Last edited by ; 24/06/2011, 23:12.

Comment

• KIJk, de zaak zit als volgt:

Men gaat proberen om je te doen geloven dat JIJ de werking van de Flexride niet snapt. De ingenieurs van Opel hebben immers beslist dat de klanten dom zijn en proberen je volgende uitleg te doen slikken (in cursief):

De "normal" stand is adaptive en past zich aan je rijstijl aan. Het verschil dat je geen verschil meer voelt tussen "normal" en "tour" komt omdat je altijd zo rustig en relaxed rijdt dat de "normal" ondertussen even zacht is als de "tour". Er was wel degelijk verschil, maar dat verschil heb jij weggewerkt door relaxed te rijden. Moest je nu enkele duizenden kilometers sportief rijden zonder de "sport" knop in te drukken, dan zal je het verschil tussen "normal" en "tour" opnieuw voelen.

Trouwens, rijd je ondertussen niet met zomerbanden? Reed je hiervoor niet met winterbanden die veel meer zijvlak aan de band hebben en dus automatisch een zachter afgeveerd gevoel geven? ...Jaja meneer de onwetende klant, het verschil tussen winterwielen en zomerbanden is ENORM ...

Mijns inziens kan die redenering wel steek houden, doch ik heb ze in één ruk ontkracht:

Ik heb mijn wagen gekregen in november. Er stonden toen winterwielen op. Na 400 km rijden is het motormanagement updated omwille van een losgekomen kabel van een gloeikaars (fout ligt hier bij Opel garage!, ik heb dit nooit gevraagd). Vanaf de eerste seconde dat het motormanagement updated was werkte mijn flexride niet meer. De "tour" modus was niet langer zacht afgeveerd en er was geen verschil meer met de "normal" stand. U zegt me zelf dat je moet enkele duizenden kilometers rijden opdat de adaptive zichzelf zou wijzigen, dus uw redenering houdt geen steek omdat in mijn geval de anomalie zich voorgedaan heeft toen de wagen amper 400 km had.

Er wordt nu door de garage gezien "wat ze kunnen doen". Ik wacht ondertussen weeral enkele weken op een antwoord ...

En zo blijven we hier op het forum telkens weer dezelfde dingen herhalen en herhalen. Maar tot nu toe is er niemand die van zijn garage of van Opel een opnieuw prima werkende Flexride heeft gekregen.

Dit was mijn laatste post hierover. Ik neem nog max. één maand geduld, en dan bewandel ik een andere weg. Wat dat zal zijn weet ik nog niet. Ongelooflijk hoe Opel zijn klanten behandelt!

Comment

• Mail anders eens naar: peetersenpichal@radio1.be de regel is dat van zodra min 3 mensen mailen, er aandacht wordt aangegeven.
                                      Dus als je Opel een goeie loer wilt draaien...

Comment

• ik vroeg me af als er nog mensen last hadden voor uit 1ste te vertrekken.
                                        De auto is zo langzaam als ik vertrek, zodra ik meer koppeling geeft valt hij bijna uit.

Iemand dezelfde ervaring of weet als er iets aan te doen is?

Comment

• Traag vertrekken

Ik vermoed dat u met een Ecoflex rijdt. Deze versnellinsbak (versnellings - wat een woordkeuze) is nu eenmaal op verbruik gericht niet op een flitsende start.

Comment

Working...
                                          X