Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Dynamische routebegeleiding inschakelen ?
    Dan geeft hij al voor je aan de file bent een alternatief.
    Je kan tijdens het navigeren nog kiezen tussen kortste,snelste en zuinigste route.
    Dat zijn ook 2 alternatieven.
    Waar heb je gezeten in de Ardeche ?
    Wij zijn er deze zomer ook geweest maar niet met de Insi maar met mijn mobilhome.
    Hey Pol,

    We hebben in Saint-Cirgues-en-Montagne gezeten... een vriend van ons heeft daar een camping.
    www.camping-les-airelles.eu
    Groeten, Koen

    Kadett D 1.3SR Rood (1989)
    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

    www.adoewa.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
      Hey Pol,

      We hebben in Saint-Cirgues-en-Montagne gezeten... een vriend van ons heeft daar een camping.
      www.camping-les-airelles.eu
      Aha,ga ik eens bekijken.
      Wij in Vallon Pont D'arc.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Natuurlijk ben ik zeker !
        Het is een sub van Pioneer.

        http://www.pioneer.eu/nl/products/25...06A/index.html
        oi pol
        je hebt PM
        Erwin

        Comment


        • [quote=J84;4206045]Trillen is moeilijk te omschrijven, maar je kan het vergelijken met het trillen dat je krijgt alsof je op een geribbelde baan rijdt (of een sterk geribbelde wegmarkering langs de autostrade bvb). Ik voel het vooral aan de gaspedaal en mijn been dat tegen de middenconsole steunt. Maar heel de auto lijkt wel te trillen.


          Heb exact hetzelfde voorgehad ( één maal ) op juist 2000tr/min in vijfde . Dacht ook dat ik over een geribbelde wegmarkering reed - niet dus . Daarna niet meer voorgehad , alhoewel ik speciaal in dezelfde condities probeerde te rijden . Misterie ??

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
            oi pol
            je hebt PM
            Erwin
            Nog niks ontvangen.
            En als het om te zeggen is dat het een piek wattage betreft dat weet ik ook wel

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
              Erwin de nummer die je zegt (10-R-028 ) is de nummer van de campagne .
              Ik programmeer altijd met de laatste nieuwe versie,is online dus altijd laatste nieuw.

              En idd de eerste was MY 10 en de 2e MY09
              raar .
              Die laatste nieuwe campagne voor de BCM is enkel op MY10.

              De laatste software voor de BCM op MY09 is die van de campagne voor o.a. het contactslot.

              Ik denk (en hoop) dat voor MY09 bij de volgende update van de BCM die nieuwigheden ook erbij zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Nog niks ontvangen.
                En als het om te zeggen is dat het een piek wattage betreft dat weet ik ook wel
                oeps just verstuurd . geen rekening mee houden dan

                groetjes
                Erwin

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door saturnastra Bekijk Berichten
                  Die laatste nieuwe campagne voor de BCM is enkel op MY10.

                  De laatste software voor de BCM op MY09 is die van de campagne voor o.a. het contactslot.

                  Ik denk (en hoop) dat voor MY09 bij de volgende update van de BCM die nieuwigheden ook erbij zijn.
                  oi,

                  ik hoop het ook , het zou niet mooi zijn tegenover de mensen die eigenlijk beta tester zijn geweest voor de insi

                  Erwin

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    oeps just verstuurd . geen rekening mee houden dan

                    groetjes
                    Erwin
                    Geen erg hoor,heb het toch eens doorgelezen.
                    Het is mij allemaal iets te technisch.
                    De ingenieurs van Pioneer moeten er ook een getal op plakken he.
                    En die zullen tijdens een optimale test ooit eens een piekvermogen van 150w hebben gemeten.
                    150 watt ?? OK gaan we dat pakken ! Hij doet wat ie moet doen en dat is wat meer diepte in het geluid geven,en zelfs meer dan dat...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
                      Is er iemand die dit ook al meegemaakt heeft of weet wat het is?
                      Als ik in de garage kom kijken ze mij aan alsof ik de enige ben met dit probleem??? En een oplossing heb ik tot hiertoe nog niet gekregen...

                      --> Tijdens het rijden bij hoge snelheid +90kpu, begint de auto te trillen. Maar enkel als je gelijke snelheid aanhoud en altijd bij +2000toeren.
                      Ik krijg dan dat de auto 3 seconden trilt, dan weer 10 seconden niet, 3 seconden trillen, 10 seconden niet, en zo een 5 tal keer in totaal.

                      Tijdens het trillen gaat het brandstofverbruik 2l omhoog en schommelt de toerenteller lichtjes.


                      --> Nog een ander ding, achter het dashboard, vanachter de meetinstrumenten komt een vervelend getik. Geen gekraak zoals de meeste hier al meegemaakt hebben, maar echt een mechanische ongelijke tik (ik kan het enkel omschrijven met het geluid dat de wijzer van een grote klok maakt als deze opschuift ). Iemand dit al gehoord in zijn insignia??
                      Mijn gedacht een regeneratie die hij doet .

                      Tenzij je dat geluid ook hebt bij stilstand en gas geven tot 2000tr en dan loslaten .
                      De vacuumklepjes van de turbo maken ook een heel kabaal en moeten dan vervangen worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                        oi,


                        @d-s , een theorie ..... stel als hij in regeneratie gaat dan verbruikt hij meer , maar wat als bv er een slecht contact naar de DPF toe ligt en deze intermitterend op/af slaagt zou je dan dit fenomeen kunnen krijgen , ik denk dat je een stompend fenomeen kan krijgen tis maar een theorie he , zit alleen maar met die toeren in mijn kop tegen 90 mag er alles gebeuren maar vanaf je toeren schommelen zou je snelheid ook op/af moeten gaan , of de wijzer zou moeten trillen en dat is al iets anders. het trillen maar dan is het meer een geluid dat je hoort zou ook de airco leiding die los ligt kunnen zijn(maar daar gaan je toeren dan weer niet van schommelen)



                        Erwin
                        Een regeneratie ligt puur mechanisch .
                        Wel sensoren die de drukken meten maar als daar iets mis mee is zet hij direct een fout.

                        het kan ook zijn dat de regeneratie telkens wordt afgebroken door de auto te stoppen .

                        Mss toch eens een geforceerde regeneratie laten doen in de garage ...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                          Een regeneratie ligt puur mechanisch .
                          Wel sensoren die de drukken meten maar als daar iets mis mee is zet hij direct een fout.

                          het kan ook zijn dat de regeneratie telkens wordt afgebroken door de auto te stoppen .

                          Mss toch eens een geforceerde regeneratie laten doen in de garage ...

                          D-S Hoe kan je zien welk model je juist hebt en dan bedoel ik MY09 of MY10 ?
                          Mijne is van augustus 2009 en dat zou modeljaar 2010 moeten zijn.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                            D-S Hoe kan je zien welk model je juist hebt en dan bedoel ik MY09 of MY10 ?
                            Mijne is van augustus 2009 en dat zou modeljaar 2010 moeten zijn.
                            In je chassisnummer .
                            stuur het anders even via pm dan weet ik het te zeggen .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Dynamische routebegeleiding inschakelen ?
                              Dan geeft hij al voor je aan de file bent een alternatief.
                              Je kan tijdens het navigeren nog kiezen tussen kortste,snelste en zuinigste route.
                              Dat zijn ook 2 alternatieven.
                              Waar heb je gezeten in de Ardeche ?
                              Wij zijn er deze zomer ook geweest maar niet met de Insi maar met mijn mobilhome.
                              Haha, ben gelukkig niet alleen. Vorige maand bij terugkeren ook verkeerd gestuurd in Dijon, deed mij afrijden en dan 45min door Dijon gereden waarbij ik de indruk kreeg steeds in rondjes te rijden. Stuurde mij bovendien steeds in de andere richting dan deze op de verkeersborden. Uiteindelijk ipv richting Reims uit armoede verkeersbord Richting Parijs gevolg waar het natuurlijk dikke file was.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk Berichten
                                Haha, ben gelukkig niet alleen. Vorige maand bij terugkeren ook verkeerd gestuurd in Dijon, deed mij afrijden en dan 45min door Dijon gereden waarbij ik de indruk kreeg steeds in rondjes te rijden. Stuurde mij bovendien steeds in de andere richting dan deze op de verkeersborden. Uiteindelijk ipv richting Reims uit armoede verkeersbord Richting Parijs gevolg waar het natuurlijk dikke file was.
                                Nu moet ik zeggen dat ik al ontelbare keren langs Dijon naar het zuiden en het noorden gereden ben en als ik niet langs de Route Nationale wil,ik gewoon op de autosnelweg bleef.
                                Vroeger zonder navigatie reed ik daar ook nooit verkeerd.
                                Nu volgen de mensen blindelings dat ding zonder zich af te vragen waarom...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  D-S Hoe kan je zien welk model je juist hebt en dan bedoel ik MY09 of MY10 ?
                                  Mijne is van augustus 2009 en dat zou modeljaar 2010 moeten zijn.
                                  oi,

                                  10e digit van je vin nummer ( je weet wel het nummer dat begint met W0L ) is het modeljaar nummer indien 9 my2009 / A my2010 / B my2011

                                  groetjes
                                  Erwin

                                  ps een VIN bestaat uit 17 Digits a tot en met 9 voorbeeld VIN

                                  1 2 3________ 4 5 6 7 8_______ 9___________10________11________12 13 14 15 16 17
                                  W M I_______ATRIBUTEN__CONTROLE____ MODEL____PLANT______SEQUENTIEEL NR
                                  DIGIT_____________________GETAL_______JAAR_____COD E_______wagen identificatie
                                  Last edited by ; 10/09/2010, 22:28.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                    oi,

                                    10e digit van je vin nummer ( je weet wel het nummer dat begint met W0L ) is het modeljaar nummer indien 9 my2009 / A my2010 / B my2011

                                    groetjes
                                    Erwin

                                    ps een VIN bestaat uit 17 Digits a tot en met 9 voorbeeld VIN

                                    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
                                    W M I ATRIBUTEN CONTROLE MODEL PLANT SEQUENTIEEL NR
                                    DIGIT JAAR CODE wagen identificatie
                                    Voila uitleg klopt volledig

                                    Comment


                                    • uitbreiding VIN nummer
                                      W0L: Opel
                                      G: Insignia
                                      S: Sport T:Cosmo M: Edition
                                      57: 4d 67: 5d 87: ST
                                      cijfer 10 is MY
                                      cijfer 11: 1 (Russelsheim)
                                      En laatste 6 is ident. nr. (zoals hierboven al gezegd is)
                                      De rest weet ik niet meer specifiek
                                      Last edited by WhN; 11/09/2010, 00:39.
                                      Opel Insignia OPC
                                      BMW X5 3.0i
                                      Caterham Super 7

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                        uitbreiding VIN nummer
                                        W0L: Opel
                                        G: Insignia
                                        S: Sport T:Cosmo M: Edition
                                        57: 4d 67: 5d 87: ST
                                        cijfer 10 is MY
                                        cijfer 11: 1 (Russelsheim)
                                        En laatste 6 is ident. nr. (zoals hierboven al gezegd is)
                                        De rest weet ik niet meer specifiek
                                        oi,

                                        klein foutje ,
                                        digit 6 is het body type dus 5 = 4d 6=5d 8=ST
                                        digit 7 is heeft te maken met veiligheid (riemen en airbags) , twee codes heb ik al
                                        E = actieve riemen, frontairbags bestuurder+passagier, zijairbags voorste zetels + (niet zeker ) gordijnairbags
                                        G = actieve riemen, frontairbags bestuurder+passagier, zijairbags voorste zetels, zijairbags achterste zetels+ gordijnairbags rondom + gordelverklikkers achter
                                        digit 8 is het motor type , daar heb ik spijtig geen gegevens over maar zeer eenvoudig achter te komen
                                        K : 2.0 Diesel 130PK EcoTec Automaat
                                        M : 2.0 Diesel 160PK EcoFlex Manueel

                                        misschien dat andere eens kunnen zien welke letter er staat op de achtste plaats en dezee dan melden zodat de lijst volledig is , dus letter en motor type pk brandstof en versnellingsbak.
                                        het zou kunnen dat er nog bepaalde andere optie's aan deze letter hangen maar denk het niet
                                        de laatste zes zijn oplopende nummers die na elke grote verlof ( of bij vervroegd MY verandering) beginnen met 000001 en zo verder

                                        digit negen word gebruikt om te zien of de vin juist is , elk getal of letter( de letter krijgt een nummerieke waarde toegewezen ) krijgt een een vermenigvuldigingsfactor toegewezen behalve dus digit 9 deze krijgt de waarde 0 , dan vermenigvuldigd men telkens de waarde met de factor en als dit voor alle is gedaan tel je alle uitkomsten bijeen , daarna word de rest gezocht van de uitkomst gedeeld door elf , deze waarde gebruikt om je checkdigit te bepalen heb je een rest van 10 wordt je getal ( 0..9) vervangen door X , dus je check digit kan bestaan uit 0..9 en X ,en zo kan men zien of je vin juist is .

                                        groetjes
                                        Erwin
                                        Last edited by ; 11/09/2010, 01:57.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                          oi,

                                          klein foutje ,
                                          digit 6 is het body type dus 5 = 4d 6=5d 8=ST
                                          digit 7 is heeft te maken met veiligheid (riemen en airbags) , twee codes heb ik al
                                          E = actieve riemen, frontairbags bestuurder+passagier, zijairbags voorste zetels + (niet zeker ) gordijnairbags
                                          G = actieve riemen, frontairbags bestuurder+passagier, zijairbags voorste zetels, zijairbags achterste zetels+ gordijnairbags rondom + gordelverklikkers achter
                                          digit 8 is het motor type , daar heb ik spijtig geen gegevens over maar zeer eenvoudig achter te komen
                                          K : 2.0 Diesel 130PK EcoTec Automaat
                                          M : 2.0 Diesel 160PK EcoFlex Manueel

                                          misschien dat andere eens kunnen zien welke letter er staat op de achtste plaats en dezee dan melden zodat de lijst volledig is , dus letter en motor type pk brandstof en versnellingsbak.
                                          het zou kunnen dat er nog bepaalde andere optie's aan deze letter hangen maar denk het niet
                                          de laatste zes zijn oplopende nummers die na elke grote verlof ( of bij vervroegd MY verandering) beginnen met 000001 en zo verder

                                          digit negen word gebruikt om te zien of de vin juist is , elk getal of letter( de letter krijgt een nummerieke waarde toegewezen ) krijgt een een vermenigvuldigingsfactor toegewezen behalve dus digit 9 deze krijgt de waarde 0 , dan vermenigvuldigd men telkens de waarde met de factor en als dit voor alle is gedaan tel je alle uitkomsten bijeen , daarna word de rest gezocht van de uitkomst gedeeld door elf , deze waarde gebruikt om je checkdigit te bepalen heb je een rest van 10 wordt je getal ( 0..9) vervangen door X , dus je check digit kan bestaan uit 0..9 en X ,en zo kan men zien of je vin juist is .

                                          groetjes
                                          Erwin
                                          Ik heb er een M in staan maar heb toch geen ecoflex.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X