Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Je kan een BMW en een Opel van hetzelfde bouwjaar toch niet met elkaar vergelijken...
    BMW zal ALTIJD beter zijn dan een Opel maar het verschil in prijs betaal je daar dan ook bij...
    Ik vind vooral dat Opel voor Jan Modaal een lijn hele mooie auto's op de markt brengt en die dan ook nog eens betaalbaar zijn. Voor veel mensen is een NIEUWE BMW een onbetaalbare droom en daarom brengt Opel een mooi alternatief vind ik. Volgens mij zijn de Insignia en de 5-serie helemaal geen concurrenten van mekaar... Er zullen al heel veel mensen blij zijn dat ze een Insignia kunnen kopen die wel het comfort en knappe looks maar niet de technische bagage van een BMW evenaart...
    En als blijkt dat iedereen met een BMW als firmawagen meer moet gaan betalen, zullen er alleen maar meer VW's en Opels ingeschreven worden als firmawagen want dan wordt BMW voor veel van die mensen ook een onbetaalbare droom...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Je kan een BMW en een Opel van hetzelfde bouwjaar toch niet met elkaar vergelijken...
      BMW zal ALTIJD beter zijn dan een Opel maar het verschil in prijs betaal je daar dan ook bij...
      Ik vind vooral dat Opel voor Jan Modaal een lijn hele mooie auto's op de markt brengt en die dan ook nog eens betaalbaar zijn. Voor veel mensen is een NIEUWE BMW een onbetaalbare droom en daarom brengt Opel een mooi alternatief vind ik. Volgens mij zijn de Insignia en de 5-serie helemaal geen concurrenten van mekaar... Er zullen al heel veel mensen blij zijn dat ze een Insignia kunnen kopen die wel het comfort en knappe looks maar niet de technische bagage van een BMW evenaart...
      En als blijkt dat iedereen met een BMW als firmawagen meer moet gaan betalen, zullen er alleen maar meer VW's en Opels ingeschreven worden als firmawagen want dan wordt BMW voor veel van die mensen ook een onbetaalbare droom...
      Inderdaad Pol, zo denk ik er ook over.
      Ik heb net voor de lol eens een vergelijkbare audi A4 geconfigureerd....die komt vergeleken met de Insignia 10000 euro duurder uit...daarvoor koop ik me liever een tweede klein autootje bij....gelukkig voor de premiummerken denkt niet iedereen zo natuurlijk

      en een BMW...iedereen mag al eens dromen zeker

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
        Inderdaad Pol, zo denk ik er ook over.
        Ik heb net voor de lol eens een vergelijkbare audi A4 geconfigureerd....die komt vergeleken met de Insignia 10000 euro duurder uit...daarvoor koop ik me liever een tweede klein autootje bij....gelukkig voor de premiummerken denkt niet iedereen zo natuurlijk

        en een BMW...iedereen mag al eens dromen zeker
        Vind ik ook Polleke en Corsawim.

        Heb bij de aankoop van een insignia eveneens een bmw 3 touring, audi a4 avant en volvo v60 geconfigureerd en ik werd gewoon misselijk van de basisprijs + de prijs vd opties bij bmw en audi. Nooit zal ik zoveel geld geven voor een goed uitgeruste bmw en audi want dat is gewoon schandalig veel geld.

        Uiteraard zal de afwerking bij bmw, audi wel beter zijn en technisch ook kwalitatiever maar dat staat zeker niet in verhouding tot de meerprijs van deze wagens.

        Dus zeker heel schoon maar het bestaat niet dat ik zoveel geld geef voor dergelijke wagens, Er zijn nog vele andere dingen in het leven en ik ben tot hiertoe SUPER content met mijn insignia die ondertussen 52.000 km op de teller heeft en nog geen enkel probleem tegengekomen

        Comment


        • Ik zeg nergens dat je Opel en Bmw als product kan vergelijken ....

          Maar waar het bij mij om gaat is de technische ondersteuning,daar kan Opel véél van leren .

          En wees gerust dat ik ook geen nieuwe Bmw kan en wil betalen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
            Ik zeg nergens dat je Opel en Bmw als product kan vergelijken ....

            Maar waar het bij mij om gaat is de technische ondersteuning,daar kan Opel véél van leren .

            En wees gerust dat ik ook geen nieuwe Bmw kan en wil betalen
            Nee Scott dat zeggen wij niet maar als je ook de technische kant aankaart vergelijk je onbewust ook de auto's...

            Comment


            • Tja, bij mij persoonlijk hebben BMW en Audi wel een imago probleem.
              Zijn echt auto's voor mensen die vinden dat ze iets te bewijzen hebben.
              BMW zou ik nog wel willen omdat dat goed rijdt, niet zozeer voor het embleempje.
              Maar dat je op een auto van bijna 40.000€ nog moet bijbetalen voor (onder andere) een lampje in je dashboardkastje, dat kan er bij mij niet in! Maak dan die auto gewoon 250€ duurder.

              Qua prijs is het simpel: een Opel of Peugeot kan ik full option nemen, op de dure Duitsers enkel de belangrijkste opties. En dan zie en voel je ook dat je budget eigenlijk toch net te klein is...

              Enfin, leuk om te horen van die POI.

              Hebben jullie ervaring met de ecoflex motoren?
              Op papier ziet het er goed uit, maar als ik kijk naar de optrekcijfers en zo, dan blijken ze toch niet zo heel vlot te zijn: +9s voor de 160pk, +11s voor de 130pk. De Audi A4 is met 136pk bijna even snel als de 160pk versie. Niet dat die cijfertjes zo belangrijk zijn, maar het zegt wel iets over de vlotheid van de wagens.
              Zijn de versnellingen zo lang of zo?

              Comment


              • Na meer dan 20 jaar Opel ben ik in mei 2011 overgeschakeld naar BMW. Laatste OPEL betrof een OPEL INSIGNIA waar ik persoonlijk tevreden mee was. Akkoord, de aankoopprijs bij BMW ligt hoger maar de onderhoudskosten worden toch wel wat overdreven. De maandelijkse kosten van het onderhoudscontract bij BMW ( all in 5jaar ) zijn beduidend lager dan wat ik betaalde bij Opel. Ik heb altijd graag Opel gereden maar zal momenteel niet terugkeren. In alles merk je dat de lat bij BMW toch iets hoger ligt. Ik wil met een auto zeker niets bewijzen maar wil mijn kilometers met een gerust hart afwerken. Maar, met elke nieuwe auto moet je wat geluk hebben. Ondanks ik geen Opel meer zou kopen vind ik de Opel Insignia één van de knapste wagens op de baan ! Ik wens alle Insignia rijders een prachtig 2012 toe met veel veilige kilometers.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                  Hallo Scott, je hebt ongetwijfeld gelijk met de ondersteuning en de know how op technisch vlak.
                  Je kan echter wel niet ontkennen dat beide merken in een andere categorie vallen hé. Het prijsverschil is dan ook niet gering.
                  Heel wat familieleden van me rijden BMW; ze zijn hier allen tevreden over maar geven wel toe dat de prijzen die ze bij onderhoud en onderdelen hanteren bij BMW niet van de poes zijn. Ze gaan steeds hun auto na onderhoud terughalen met een klein hartje.

                  de nieuwe regeling van belasten van firmawagens zal ze waarschijnlijk ook geen deugddoen aangezien ze zich gaan baseren op de catoluguswaarde + opties. Gelukkig hebben de BMW's meestal een erg lage CO2-uitstoot.

                  Dit neemt niet weg dat ik de nieuwe 5 -touring een prachtige wagen vindt...helaas niet binnen ons leasebudget

                  Sorry hoor,maar hetgeen je zegt van onderhoud klopt toch echt niet.
                  Ik doe m'n auto's altijd binnen bij de dealer en ik heb nog nooit een rekening gekregen waar ik van schrok,integendeel juist.
                  en dit niet met basismodellen(535d,330d..)
                  2010 Mercedes S212 E350 CDI

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Tja, bij mij persoonlijk hebben BMW en Audi wel een imago probleem.
                    Zijn echt auto's voor mensen die vinden dat ze iets te bewijzen hebben.
                    BMW zou ik nog wel willen omdat dat goed rijdt, niet zozeer voor het embleempje.
                    Maar dat je op een auto van bijna 40.000€ nog moet bijbetalen voor (onder andere) een lampje in je dashboardkastje, dat kan er bij mij niet in! Maak dan die auto gewoon 250€ duurder.

                    Qua prijs is het simpel: een Opel of Peugeot kan ik full option nemen, op de dure Duitsers enkel de belangrijkste opties. En dan zie en voel je ook dat je budget eigenlijk toch net te klein is...

                    Enfin, leuk om te horen van die POI.

                    Hebben jullie ervaring met de ecoflex motoren?
                    Op papier ziet het er goed uit, maar als ik kijk naar de optrekcijfers en zo, dan blijken ze toch niet zo heel vlot te zijn: +9s voor de 160pk, +11s voor de 130pk. De Audi A4 is met 136pk bijna even snel als de 160pk versie. Niet dat die cijfertjes zo belangrijk zijn, maar het zegt wel iets over de vlotheid van de wagens.
                    Zijn de versnellingen zo lang of zo?
                    Ivm. de ecoflexmodellen kan ik alleen maar oordelen over onze 160pk break-versie. De versnellingen zijn inderdaad lang gekozen. In zesde bij 120km/h draait hij maar 1650 tr/min. Als je dan wil accelereren moet je geen raket verwachten. Toch is hij nog wel soepel en is terugschakelen alleen nodig als je echt snel wil zijn. Eigenlijk voelt hij nooit echt traag aan maar je hebt door de stilte binnenin (op wat rolgeluiden van de banden) geen gevoel van snelheid. je zit voor het weet je te rijden op zwaar illegale snelheden. Bij het vertrek aan verkeerslichten lijkt hij de eerste momenten traag maar vanaf tweede gaat hij vlot vooruit en tegen je in derde zit krijg je een tweede adem en is hij echt vlot. Ik heb de indruk dat hij om milieutechnische reden in de eerste versnellingen wat wordt ingehouden. Lange hellingen op de autosnelwegen zoals in Luik en de ardennen dwingen je zelfs met volle belading (5 man en bagage) nooit om uit zesde te komen. De cruiscontrol houdt hem moeiteloos op snelheid...daar merk je waarschijnlijk het verschil van de 160pk versie.
                    Je voelt natuurlijk dat de Insignia geen klein en licht autootje is...met panoramisch dak weegt de onze vlot meer dan 1800kg....een beetje wind brengt hem dan natuurlijk ook niet uit koers Misschien ligt het gewicht wel mee aan de oorzaak dat die 136pk van audi sneller is op papier
                    dus : ik zou zeker eens proefrijden met de 130 en 160pk versie en zelf oordelen. Wij zijn in elk geval blij dat het te besteden leasebedrag de 160pk toeliet.
                    Wat ik nog wou vermelden is dat als je aan een constante snelheid rijd de motor zonder morren blijft draaien tot een stuk onder de 1500tr/min.
                    Last edited by ; 01/01/2012, 18:33.

                    Comment


                    • Da's inderdaad een groot verschil met de toerentallen die ik nu in mijn Passat (136pk) heb: daar draai ik zeker 2500 toeren aan 120km/u. Vectra draaide ook heel wat minder toeren dan de Passat.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Da's inderdaad een groot verschil met de toerentallen die ik nu in mijn Passat (136pk) heb: daar draai ik zeker 2500 toeren aan 120km/u. Vectra draaide ook heel wat minder toeren dan de Passat.

                        zelfs in vijfde blijft hij bij 120km/h rond de 2000tr/min.

                        Comment


                        • Trekhaak instelling

                          Ik heb een vraagje.

                          In dit forum heb ik gelezen, dat er een instelling mogelijk is in het menu waarbij wordt aangegeven dat er een trekhaak op de auto zit ten behoeve van de parkeersensoren. Ik heb gezocht in het menu, maar deze optie is bij mij helaas niet aanwezig (Insignia 2010).

                          Weten jullie misschien, of ik naar de dealer kan gaan om een update te laten installeren, waarmee deze optie wordt toegevoegd? By the way: de trekhaak is niet af-fabriek gemonteerd, maar achteraf!

                          Alvast bedankt!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door doornob Bekijk Berichten
                            Ik heb een vraagje.

                            In dit forum heb ik gelezen, dat er een instelling mogelijk is in het menu waarbij wordt aangegeven dat er een trekhaak op de auto zit ten behoeve van de parkeersensoren. Ik heb gezocht in het menu, maar deze optie is bij mij helaas niet aanwezig (Insignia 2010).

                            Weten jullie misschien, of ik naar de dealer kan gaan om een update te laten installeren, waarmee deze optie wordt toegevoegd? By the way: de trekhaak is niet af-fabriek gemonteerd, maar achteraf!

                            Alvast bedankt!
                            kijk eens bij voertuiginstellingen; het is een raar woord "botsdetectiesysteem" of zoiets (staat ook al in handboek van een 2009 of 2010, onder Instrumenten, Personaliseren)
                            maar volgens mij moeten de aansluitingen van de trekhaak wel juist aangesloten zijn

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                              Ivm. de ecoflexmodellen kan ik alleen maar oordelen over onze 160pk break-versie. De versnellingen zijn inderdaad lang gekozen. In zesde bij 120km/h draait hij maar 1650 tr/min. Als je dan wil accelereren moet je geen raket verwachten. Toch is hij nog wel soepel en is terugschakelen alleen nodig als je echt snel wil zijn. Eigenlijk voelt hij nooit echt traag aan maar je hebt door de stilte binnenin (op wat rolgeluiden van de banden) geen gevoel van snelheid. je zit voor het weet je te rijden op zwaar illegale snelheden. Bij het vertrek aan verkeerslichten lijkt hij de eerste momenten traag maar vanaf tweede gaat hij vlot vooruit en tegen je in derde zit krijg je een tweede adem en is hij echt vlot. Ik heb de indruk dat hij om milieutechnische reden in de eerste versnellingen wat wordt ingehouden. Lange hellingen op de autosnelwegen zoals in Luik en de ardennen dwingen je zelfs met volle belading (5 man en bagage) nooit om uit zesde te komen. De cruiscontrol houdt hem moeiteloos op snelheid...daar merk je waarschijnlijk het verschil van de 160pk versie.
                              Je voelt natuurlijk dat de Insignia geen klein en licht autootje is...met panoramisch dak weegt de onze vlot meer dan 1800kg....een beetje wind brengt hem dan natuurlijk ook niet uit koers Misschien ligt het gewicht wel mee aan de oorzaak dat die 136pk van audi sneller is op papier
                              dus : ik zou zeker eens proefrijden met de 130 en 160pk versie en zelf oordelen. Wij zijn in elk geval blij dat het te besteden leasebedrag de 160pk toeliet.
                              Wat ik nog wou vermelden is dat als je aan een constante snelheid rijd de motor zonder morren blijft draaien tot een stuk onder de 1500tr/min.
                              De 130 pk ecoflex is ook niet echt traag, maar om vlot door het verkeer te bewegen moet je hem wel in toeren houden. Dit maakt wel dat het een beetje kunstmatig en geforceerd aanvoelt allemaal.
                              Ik geraak met mijn break niet onder een verbruik van 7.2 liter. Dit komt ook wel grotendeels doordat ik bijna
                              nooit meer op autostrades rij.

                              Door mijn collega die een A4 136pk heeft heb ik al vaak kunnen ondervinden dat de Insignia hier zeker niet kan volgen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Smb Bekijk Berichten
                                De 130 pk ecoflex is ook niet echt traag, maar om vlot door het verkeer te bewegen moet je hem wel in toeren houden. Dit maakt wel dat het een beetje kunstmatig en geforceerd aanvoelt allemaal.
                                Ik geraak met mijn break niet onder een verbruik van 7.2 liter. Dit komt ook wel grotendeels doordat ik bijna
                                nooit meer op autostrades rij.

                                Door mijn collega die een A4 136pk heeft heb ik al vaak kunnen ondervinden dat de Insignia hier zeker niet kan volgen.
                                Ahja ? Racen jullie dan vaak tegen elkaar misschien ??

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Smb Bekijk Berichten
                                  De 130 pk ecoflex is ook niet echt traag, maar om vlot door het verkeer te bewegen moet je hem wel in toeren houden. Dit maakt wel dat het een beetje kunstmatig en geforceerd aanvoelt allemaal.
                                  Ik geraak met mijn break niet onder een verbruik van 7.2 liter. Dit komt ook wel grotendeels doordat ik bijna
                                  nooit meer op autostrades rij.

                                  Door mijn collega die een A4 136pk heeft heb ik al vaak kunnen ondervinden dat de Insignia hier zeker niet kan volgen.
                                  nogal wiedes met 6 pk minder en 200kg meer...

                                  Comment


                                  • Beste medeforumgangers,

                                    Allereerst de beste wensen voor 2012 en dat ALLE zever met die prachtige opel nu eens eindelijk worden opgelost zodat er van die auto écht kan genoten worden !

                                    Ik heb hier nog een aantal onderdelen van de Insignia liggen.
                                    Deze zijn nieuw, enkel de mattenset is gebruikt maar in zo goed als nieuwe staat.
                                    Ik ga ze later in de rubriek aanbod zetten maar wil toch eerst de kans geven aan jullie hier.
                                    Alles gaat weg aan 50% van de dealerprijs die bij de foto's vermeld staat. (dus daar de helft van nemen)

                                    1. afdekzeil tourer dealerprijs : 312 euro.


                                    2. Koffer bodem dealerprijs 232 euro.



                                    3. mattenset dealerprijs 65 euro



                                    4. de 2 afdekkingen voor in de koffer dealerprijs 87 euro.
                                    Die krijg je er gratis bij als je de koffermat neemt.



                                    Wie alles neemt krijgt een speciale prijs...

                                    Comment


                                    • Pol, je hebt een PB

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                        Ivm. de ecoflexmodellen kan ik alleen maar oordelen over onze 160pk break-versie. De versnellingen zijn inderdaad lang gekozen. In zesde bij 120km/h draait hij maar 1650 tr/min. Als je dan wil accelereren moet je geen raket verwachten. Toch is hij nog wel soepel en is terugschakelen alleen nodig als je echt snel wil zijn. Eigenlijk voelt hij nooit echt traag aan maar je hebt door de stilte binnenin (op wat rolgeluiden van de banden) geen gevoel van snelheid. je zit voor het weet je te rijden op zwaar illegale snelheden. Bij het vertrek aan verkeerslichten lijkt hij de eerste momenten traag maar vanaf tweede gaat hij vlot vooruit en tegen je in derde zit krijg je een tweede adem en is hij echt vlot. Ik heb de indruk dat hij om milieutechnische reden in de eerste versnellingen wat wordt ingehouden. Lange hellingen op de autosnelwegen zoals in Luik en de ardennen dwingen je zelfs met volle belading (5 man en bagage) nooit om uit zesde te komen. De cruiscontrol houdt hem moeiteloos op snelheid...daar merk je waarschijnlijk het verschil van de 160pk versie.
                                        Je voelt natuurlijk dat de Insignia geen klein en licht autootje is...met panoramisch dak weegt de onze vlot meer dan 1800kg....een beetje wind brengt hem dan natuurlijk ook niet uit koers Misschien ligt het gewicht wel mee aan de oorzaak dat die 136pk van audi sneller is op papier
                                        dus : ik zou zeker eens proefrijden met de 130 en 160pk versie en zelf oordelen. Wij zijn in elk geval blij dat het te besteden leasebedrag de 160pk toeliet.
                                        Wat ik nog wou vermelden is dat als je aan een constante snelheid rijd de motor zonder morren blijft draaien tot een stuk onder de 1500tr/min.
                                        Ik rijd met een 130 pk ecoFlex ST. Dit is inderdaad geen racemachine, maar voor dagelijks gebruik meer dan voldoende.
                                        In het begin is het even wennen , zeker als je van de VAG stal komt. De ecoFlex reageert in de lage versnellingen maar vanaf 2.000 toeren, terwijl dat bij VAG direct is. Maar vanaf die 2.000 toeren vlot het wel.
                                        En die A4 die misschien sneller weg is aan de verkeerslichten , staat dan enkele 100e meters verder aan de volgende lichten toch weer te wachten
                                        Qua autonomie vind ik hem zeer goed , een tank van 70 liter en een gemiddeld verbruik van 6.9 betekent dat je er bijna 1.000 km kan mee rijden voor de volgende tankbeurt.
                                        Moest ik nu opnieuw een leasewagen kiezen, dan neem ik voor 90% opnieuw een Insignia ST , 130 pk ecoFlex. Deze heeft nu nog maar een CO2 - uitstoot van 119 gr , wat interessant is door de recente belastingsverhoging op bedrijfswagens.
                                        Wat mij wel opvalt is dat de Insignia enkele duizenden euro's duurder uitvalt dan in mei 2010 , voor dezelfde uitrusting.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          Ahja ? Racen jullie dan vaak tegen elkaar misschien ??

                                          nee want dat mag niet, we proberen gewoon op een zo vlot mogelijke manier bij hetzelfde eindpunt te geraken

                                          Comment

                                          Working...
                                          X