Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Weet iemand wanneer de facelift eraan komt?
    Als ik zoek op het internet vind ik alleen info van die minieme facelift van vorig jaar met nieuwe motoren en de nieuwe lederen zetels.
    Maar echt het snoetje aangepast of missschien zelfs de kofferklep (we kunnen maar hopen), daar hoor ik niets van.
    Ik vrees een beetje dat als ik nu bestel, ik een van de laatste niet gefacelifte versies ga krijgen.
    Verwacht die toch echt tegen het eind van het jaar.

Al wel een paar photoshops gezien met de Zafira neus, ik weet nog niet of ik dat mooier vind.

Waarom zouden ze een facelift doen?
    De wagen gaat nog heel vlot de deur uit.
    Die komt er maar als de verkoop achteruit gaat.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netebuk Bekijk Berichten
      En al opgelost?
      Ik moet zaterdag gaan, ik laat dan iets weten
      ben nie geweest,
      maar Stevie007 zijne tip gebruikt (zoals eerder gepost op deze pagina)
      gepiep weg!
      Insignia 5D Sport 130pk
      Cooper D
      KTM 250 EXC-F
      KTM 200 EXC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk Berichten
        hey allemaal hier,heeft er iemand ervaring met de 1.4 turbo met 140 PK;hij zou bij mij dan wel in de zavira tourer komen te zitten.
        Wat denken julie van deze combinatie,ben best wel een rustige chauffeur.
        Ik heb hem besteld in dat magahony kleur in cosmo uitvoering,maar begin nu te twijfelen aan dat blauw metaalkleur(ben naamvergeten)bestaat dat blauw ook niet in de insignia eigelijk?
        Ben vooral benieuwd naar het uiteindelijke verbruik in deze combinatie.
        Had eigelijk wel de voorkeur voor de 18" velgen maar was toch beetje bang voor het comfort dat hierdoor zou verminderen,alhoewel dat ik het flexride systeem voorzien heb op deze wagen ,iemand enige ervaring met dit (veer)systeem?
        Laat me aub iets weten,dank u ;groeten allemaal.
        18" is het absolute minimum dat een Insignia nodig heeft ,dus daar zou ik zeker niet over nadenken

Ik heb 20" met Flexride, en ik ben wel tevreden met de Flexride!
        Toegegeven ,qua demper hardheid zit er relatief weinig verschil op tussen de standen maar er is wel degelijk verandering voelbaar.
        Ook het stuur en het gaspedaal gevoel verandert en in mijn geval de sturing van de automaat ook!
        Dus ik zou het zeker wel terugnemen

En Mahagony is een bangelijke kleur, inderdaar moeilijker proper te houden dan een grijze , het is niet voor niets dat half Belgie met een grijze auto rijdt.
        Makkelijk te onderhouden ,maar het gezegde zegt het zelf : een grijze muis

Als je blauw zou nemen ,neem dan Waterworld! Die Luxor vind ik niks aan ...

Comment

• Over heel die flexride-historie : ga eens proefrijden met één met en één zonder.
          Dan kan je voor jezelf uitmaken of je die dure optie nodig hebt.
          Ik heb dat ook gedaan en ze uiteindelijk toch maar genomen omdat er 20 inch onder kwamen maar zou het zeker niet meer terug nemen. Zijn geld niet waard volgens mij.

Comment

• Nou, ik hoor nu ook bij de club van de "verloren" afdekkapjes van de koplampsproeiers. Net even de dealer gebeld. Hij belde mij even later terug en schaamde zich voor de prijs.
            € 37,00ex btw voor het kapje én € 67,00ex btw voor het spuiten (technical grey).

Wat hebben jullie betaald voor dit geintje? Als het vaker gebeurd, dan word dit een duur grapje.

Groeten,

Peet

Comment

• Probeer eens de rubber(s) van de luchtfilter te smeren (best met teflon-greas), heb dit zelf gedaan en lawaaaiiii was weg bij het starten en bij het schakelen.

Tip komt van : http://www.insignia-enthusiast.org/f...showtopic=1021

Dit is wel een betere site om tech. problemen op te lossen of te vinden.....

Oorspronkelijk geplaatst door GT250F Bekijk Berichten
              heb ik ook sinds kort,
              ne piep of ne kraak,
              volgens mij een motorophangingspunt of iets dergelijks dat speling heeft
              want vanaf 4e versnelling is het al merkelijk minder
              ik zal nog eens langs de dealer moeten gaan...
              Bijgevoegde Bestanden
              Last edited by ; 11/02/2012, 00:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten

1. afdekzeil tourer dealerprijs : 312 euro.

2. Koffer bodem dealerprijs 232 euro.

3. de 2 afdekkingen voor in de koffer dealerprijs 87 euro.

Wie alles neemt krijgt een speciale prijs...
                Prijs aanpassing !

Alles gaat weg aan meer dan 50% van de dealerprijs.

1. afdekzeil tourer dealerprijs : 312 euro nu 100 euro.
                2. Koffer bodem dealerprijs 232 euro nu 100 euro.
                3. de 2 afdekkingen voor in de koffer dealerprijs 87 euro nu 40 euro.

Alles voor 200 euro !
                Normale prijs 630 euro !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Normaal is er toch geen facelift na 3 jaar dacht ik of het model moest niet goed meer lopen.
                  Insignia is toch uit van eind 2008? Dus eind 2012 is toch 4 jaar.
                  Ik verwacht dan toch wel een facelift.

En heel vlot de deur uit?
                  Even vergelijken met een Passat of een Peugeot 508: http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html
                  Dan denk ik toch niet dat Opel de Insignia nog meer dan een jaar zo kan houden...

Comment

Even vergelijken met een Passat of een Peugeot 508: http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html
                    Dan denk ik toch niet dat Opel de Insignia nog meer dan een jaar zo kan houden...
                    Tja dat is in NL, één land, ik denk dat het niet representatief is voor bv heel Europa.
                    En is inderdaad van 2008 maar toch is het model maar 3 jaar en 2 maanden oud.

TAV : De verkoop ging van start in januari, het orderboekje heeft op dit moment (mei 2009 dus na 4 maanden) echter al de kaap van 100.000 exemplaren overschreden. De hoge vraag zorgt ervoor dat de Opel-fabriek waar de Insignia gebouwd wordt in mei drie extra shifts zal moeten invoeren om de wachtrij niet te laten oplopen.

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat de verkoop stilletjes achteruit gaat...

En om in NL te blijven :

Lijkt me op 2009 na wanneer de verkoop piekte redelijk stabiel te blijven...

Nog even een berichtje om U gerust te stellen :

Na drie jaar heeft de Insignia een vaste stek veroverd bij de grote middenklasse berlines. Er gingen al 400.000 exemplaren de deur uit en de verkoop neemt zelfs nog toe. Een facelift is dus nog niet meteen noodzakelijk, maar Opel verbetert de motoren en de uitrusting. De concurrentie zit immers ook niet stil.

De vernieuwingen van de Insignia zijn hiermee nog niet helemaal afgerond. Een facelift is weliswaar nog niet voor meteen, maar volgend jaar wil Opel de veiligheidsuitrusting opnieuw verbeteren en is er een nieuwe dieselmotor gepland.

Bron : http://www.vroom.be/nl/autotest/1175,opel-insignia.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door goddie Bekijk Berichten
                      Nog 8 dagen en heb men nieuwe insignia biturbo 195pk
                      ben benieuwd.
                      Iemand goede ervaringen met chiptuning,ben van plan dit ook te laten doen +35pk of zoiets zou mooi zijn :-)
                      En is jouw Insignia biturbo al binnen ?
                      Staat namelijk ook op mijn verlanglijstje
                      Heeft deze trouwens dubbele zichtbare uitlaten ?

Comment

• Ja lap eergisteren even gaan trainen ga terug naar huis vieze voorruit bzzzbzzzzz wat ruitensprits erop dag erna wil vertrekken met auto zie ik een donkere plek en ja hoor wat ik vreesde is gebeurd linker afdek kapje weg balen natuurlijk ik de andere kant maar ook even nagekeken maar goed ookheb het er zo vanaf kunnen halen omdat de voorzieningen van de hechtpunten broos worden breken deze gewoon straf eigenlijk ,en mijn zetelverwarming bolt dus ook niet meer.
                        Nu heb ik dus onmiddelijk een mail gestuurd naar opel belgium niet dat het veel zal uithalen,daarin vermeld dat ik niet het enige geval ben en gevraagd of ze me ook in de kou laten staan zoals velen onder ons,heb een mail terug gehad waarin ze vragen naar gegevens auto en naam garagist zodat ze de zaak met de nodige nauwkeurigheid kunnen behandelen ben eens benieuwd (houd jullie op de hoogte)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                          Na de facelift gaat hij Hyundai i40 heten...
                          en zijn alle technische problemen van de baan.
                          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                            en zijn alle technische problemen van de baan.
                            welke technische problemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door peet neelen Bekijk Berichten
                              Nou, ik hoor nu ook bij de club van de "verloren" afdekkapjes van de koplampsproeiers. Net even de dealer gebeld. Hij belde mij even later terug en schaamde zich voor de prijs.
                              € 37,00ex btw voor het kapje én € 67,00ex btw voor het spuiten (technical grey).

Wat hebben jullie betaald voor dit geintje? Als het vaker gebeurd, dan word dit een duur grapje.

Groeten,

Peet
                              Als je nog garantie hebt, gratis laten vervangen.
                              Er is een buitendienst oplossing voor.
                              Dat wil dus zeggen dat ze van het probleem weten.
                              Je garagist moet wel even de moeite doen voor het op te zoeken.
                              den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manta-insi Bekijk Berichten
                                Probeer eens de rubber(s) van de luchtfilter te smeren (best met teflon-greas), heb dit zelf gedaan en lawaaaiiii was weg bij het starten en bij het schakelen.

Tip komt van : http://www.insignia-enthusiast.org/f...showtopic=1021

Dit is wel een betere site om tech. problemen op te lossen of te vinden.....

Ook dit is een gekend probleem bij koude temperaturen en ook hier is een buitendienst oplossing voor.
                                En inderdaad, het zijn de rubbers onder de luchtfilterkast die moeten worden ingespoten.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Uw enquete is volgens mij gebaseerd op Nederland.
                                  Er zijn wel meer landen in de wereld dan Nederland alleen hoor.
                                  De Passat is onlangs in een magazine de revue gepasseerd als wagen voor mensen ouder dan 58, en wat die peugeot betreft, het is een regelrechte kloon.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                    Ook dit is een gekend probleem bij koude temperaturen en ook hier is een buitendienst oplossing voor.
                                    En inderdaad, het zijn de rubbers onder de luchtfilterkast die moeten worden ingespoten.
                                    Een gekend probleem ???

Das heel vreemd dan za want als ik de eerste keer met dit probleem (2 weken terug) naar de garage hier in Tessenderlo ging (exselmans) dan vertellen ze mij dat het van de turbo komt en dat dit normaal is!

Maarja die garage is alleen maar goed als je nen auto koopt daar als je achteraf problemen hebt dan willen ze u altijd zo snel mogelijk afwimpelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Uw enquete is volgens mij gebaseerd op Nederland.
                                      Er zijn wel meer landen in de wereld dan Nederland alleen hoor.
                                      De Passat is onlangs in een magazine de revue gepasseerd als wagen voor mensen ouder dan 58, en wat die peugeot betreft, het is een regelrechte kloon.
                                      in België is de stiuatie niet veel anders hoor, Nederland is nog meer een Opel land dan België zelfs.
                                      Ik wilde de Insignia niet afbreken, maar heb weinig zin om een facelift zien te verschijnen als ik net een nieuwe auto heb gekocht.
                                      Momenteel rij ik met een Passat (niet zelf gekozen!), en dat is inderdaad een auto voor oude mensen.
                                      De 508 vind ik wel een heel goede wagen, maar de co2 uitstoot is te hoog, PSA heeft kennelijk nog steeds geen start/stop op de 2.0 HDI.

Comment

• [Ik wilde de Insignia niet afbreken, maar heb weinig zin om een facelift zien te verschijnen als ik net een nieuwe auto heb gekocht.
                                        Momenteel rij ik met een Passat (niet zelf gekozen!), en dat is inderdaad een auto voor oude mensen.

Ik begrijp u wel, zou er ook niet mee kunnen lachen als mijn nieuwe auto na 3 maand een oud model is.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                          Een gekend probleem ???

Das heel vreemd dan za want als ik de eerste keer met dit probleem (2 weken terug) naar de garage hier in Tessenderlo ging (exselmans) dan vertellen ze mij dat het van de turbo komt en dat dit normaal is!

Maarja die garage is alleen maar goed als je nen auto koopt daar als je achteraf problemen hebt dan willen ze u altijd zo snel mogelijk afwimpelen...
                                          De oplossing hiervoor is er al sinds eind 2010.
                                          Ik mag altijd meekijken op de pc van mijn garagist als hij de buitendienstoplossingen bekijkt.
                                          Het nummer weet ik jammer genoeg niet meer, heb er zodanig veel bekeken.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X