Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag voor het eerste onderhoud geweest, 215 eurotjes betaald. Nu hoor ik wel een vreemd geluid achter de bumper onder rechtse koplamp. Heeft iemand enig idee wat zich daar bevindt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
      Vandaag voor het eerste onderhoud geweest, 215 eurotjes betaald. Nu hoor ik wel een vreemd geluid achter de bumper onder rechtse koplamp. Heeft iemand enig idee wat zich daar bevindt?
      215 eurootjes? Das wel veel.Bij mij was da maar 86 euroootjes zijn eerste onderhoud

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
        215 eurootjes? Das wel veel.Bij mij was da maar 86 euroootjes zijn eerste onderhoud
        Dat is wel veel verschil. Wat heeft de rest hier zo wat betaald? Ik dacht dat dit bedrag vast stond voor iedere Opel dealer.
        Het was vooral olie en dan 92 euro voor diagnose en klein materiaal.

Comment

• olie kan veel verschil geven ... volsynthetische olie of halfsynthetische olie ... groot of klein nazicht ... je kan niet zomaar wat prijzen vergelijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
            olie kan veel verschil geven ... volsynthetische olie of halfsynthetische olie ... groot of klein nazicht ... je kan niet zomaar wat prijzen vergelijken
            Insignia MOET altijd volsynthetische.
            En het gaat over eerste nazicht.
            Dus is in principe geen groot of hij moest er al 30.000 km op hebben zitten.

Comment

Vandaag voor het eerste onderhoud geweest, 215 eurotjes betaald. Nu hoor ik wel een vreemd geluid achter de bumper onder rechtse koplamp. Heeft iemand enig idee wat zich daar bevindt?
              prijs is normaal - grootste kost is de olie en werkuren - er zijn geen vaste prijzen, enkel richtprijzen
              achter de koplamp zit de luchtfilter, wat eronder zit weet ik niet dadelijk, maar kijk eens of er geen slang los zit (niet terug in de houder geklikt of zo)

Comment

• 215€ vindt ik ook veel hoor, Ik zelf heb toen maar 110€ betaald

Comment

• Weet iemand wat het verschil is tussen rijbewijs B en BE?
                  Heb de laatste weken vaak een aanhangwagen nodig gehad (En toekomst) maar moet dan altijd de auto van mijn pa pakken daarom dat ik nu heb besloten een trekhaak te steken onder mijn insignia

En heb een opel insignia tourer 2.0 160Pk dit is toch een sterke motor en moet mij toch niet echt zorgen maken om koppeling en vliegwiel ?

Alleen er is een verschil tussen geremd en ongeremd...
                  Heb dit overlaats al eens gevraagd waar ik de aanhangwagen huur maar die vertellen mij dat ik alles mag trekken tot 3.500 dit staat op mijn rijbewijs maar volgens mij klopt dit totaal niet

Ben ook van plan in de toekomt een caravan te huren maar dit zijn enkel nog maar toekomst plannen maar zijn er hier die dit al hebben gedaan mee hun insignia een caravan getrokken en hoe was hun ervaring ?

Kan iemand dus mij zeggen wat ik mag trekken mee mijn insignia rijbewijs B en BE ?

Comment

• Definitie categorie BE

Auto + Aanhangwagen

Het rijbewijs voor de categorie B+E is vereist voor :

de bestuurders van gekoppelde voertuigen bestaande uit een trekkend voertuig van de categorie B en een aanhangwagen waarvan de MTM groter is dan 750 kg, op voorwaarde dat:
                    - de MTM van het geheel groter is dan 3.500 kg
                    - de MTM van de aanhangwagen groter is dan de ledige massa van het trekkend voertuig

Het rijbewijs voor de categorie B+E wordt niet vereist voor bestuurders met een rijbewijs voor de categorie B behaald in België voor 01/01/1989.

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Bedankt voor de reactie

Mijn insignia weegt 1633Kg en mag geremd 1600kg trekken en de aanhangwagen geremd heeft een laadvermogen van 1.335 kg dus insignia1633Kg + aw 1335kg is 2968Kg dus als ik het goed versta mag ik dit trekken mee een rijbewijs B ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                        Insignia MOET altijd volsynthetische.
                        En het gaat over eerste nazicht.
                        Dus is in principe geen groot of hij moest er al 30.000 km op hebben zitten.
                        ik heb er 27000km op zitten

Comment

ik heb er 27000km op zitten
                          Dus groot en is die prijs zeker niet overdreven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                            Dus groot en is die prijs zeker niet overdreven...

Bij mij was het toch ook 170€.
                            1 jaar oud en 9600 km.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                              Bedankt voor de reactie

Mijn insignia weegt 1633Kg en mag geremd 1600kg trekken en de aanhangwagen geremd heeft een laadvermogen van 1.335 kg dus insignia1633Kg + aw 1335kg is 2968Kg dus als ik het goed versta mag ik dit trekken mee een rijbewijs B ?
                              Opletten hier! Je moet de maximale toegelaten massa (MTM) van je Insignia nemen, dat is niet hetzelfde als rijklaar gewicht.
                              Op autoweek.nl lees ik dat je Insignia een MTM heeft van 2290 kg. Dit betekent dat je met een rijbewijs B, een aanhanger mag trekken met een MTM van maximaal 1210 kg.
                              Dus ik vrees dat caravantrekken er niet zal inzitten tenzij je BE-rijbewijs behaalt. Ik heb het zelf ook moeten doen, anders kon ik niet met een XC60 en een caravan erachter rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                Opletten hier! Je moet de maximale toegelaten massa (MTM) van je Insignia nemen, dat is niet hetzelfde als rijklaar gewicht.
                                Op autoweek.nl lees ik dat je Insignia een MTM heeft van 2290 kg. Dit betekent dat je met een rijbewijs B, een aanhanger mag trekken met een MTM van maximaal 1210 kg.
                                Dus ik vrees dat caravantrekken er niet zal inzitten tenzij je BE-rijbewijs behaalt. Ik heb het zelf ook moeten doen, anders kon ik niet met een XC60 en een caravan erachter rijden.

Ja ik heb het net even eens na gezien op mijn papieren van de wagen daar staat Max. toegelaten massa 2276kg dus ik denk dat het inderdaad niet zal lukken mee nen B...

Is rijbewijs BE gemakkelijk te halen ?
                                En kostprijsje ?

Comment

• Je kan het volledig op jezelf leren, maar, ook opletten ermee want op het examencentrum profiteren ze er wel van als je je examen niet aflegt met een rijschool. Met een rijschool leer je de echte kneepjes en details. Ben zo de eerste keer gejost geweest. Je mag met eender welke combinatie rijden die voldoet als een BE combinatie. Ikzelf heb examen afgelegd met die XC60 en caravan en dat was niet simpel (rijschool: VW Caravelle met remorque). Oja, niet vergeten: op je remorque moet er een L kleven!
                                  Kostprijs valt mee als je het op je eigen leert: enkel 1x (of meer ) de kostprijs van het examen. De prijzen van rijscholen schommelen ook: van €600 tot €900.

Comment

Ja ik heb het net even eens na gezien op mijn papieren van de wagen daar staat Max. toegelaten massa 2276kg dus ik denk dat het inderdaad niet zal lukken mee nen B...

Is rijbewijs BE gemakkelijk te halen ?
                                    En kostprijsje ?
                                    Volgens mij aanhanger boven de 750 kg --> E noodzakelijk

Comment

Weet iemand wat het verschil is tussen rijbewijs B en BE?
                                      Heb de laatste weken vaak een aanhangwagen nodig gehad (En toekomst) maar moet dan altijd de auto van mijn pa pakken daarom dat ik nu heb besloten een trekhaak te steken onder mijn insignia

En heb een opel insignia tourer 2.0 160Pk dit is toch een sterke motor en moet mij toch niet echt zorgen maken om koppeling en vliegwiel ?

Alleen er is een verschil tussen geremd en ongeremd...
                                      Heb dit overlaats al eens gevraagd waar ik de aanhangwagen huur maar die vertellen mij dat ik alles mag trekken tot 3.500 dit staat op mijn rijbewijs maar volgens mij klopt dit totaal niet

Ben ook van plan in de toekomt een caravan te huren maar dit zijn enkel nog maar toekomst plannen maar zijn er hier die dit al hebben gedaan mee hun insignia een caravan getrokken en hoe was hun ervaring ?

Kan iemand dus mij zeggen wat ik mag trekken mee mijn insignia rijbewijs B en BE ?

Vorig jaar voor de eerste maal met de Insignia in combinatie met de caravan (1300 kg) naar de provence geweest en het was een droom om met deze combinatie te rijden. Tot vorig jaar een SUV gehad (RAV 4) ook als caravantrekker maar de insignia voldoet mijn inziens beter op hetzelfde parcours.

Comment

• Deze week met een platte 20 inch band langs de weg gestaan .
                                        Product om in de band te spuiten in combinatie met compressor totaal nutteloos .
                                        Gelukkig is dit niet op reis gebeurd want dan is dit helemaal hopeloos zo zonder reserveband .
                                        Mijn vraag aan het forum is of er een reserveband ( 17 inch ) of thuiskomer bestaat voor de 20 inch OPC velgen ?
                                        Wat is de beste prijs/kwaliteit band voor de 20 inch velgen ( nu in nood michelins moeten nemen aan 335 euro per stuk kuch ) ?
                                        Hebben andere eigenaars met 20 inch velgen een verzekering genomen om de wagen te slepen als je platte band hebt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
                                          Deze week met een platte 20 inch band langs de weg gestaan .
                                          Product om in de band te spuiten in combinatie met compressor totaal nutteloos .
                                          Gelukkig is dit niet op reis gebeurd want dan is dit helemaal hopeloos zo zonder reserveband .
                                          Mijn vraag aan het forum is of er een reserveband ( 17 inch ) of thuiskomer bestaat voor de 20 inch OPC velgen ?
                                          Wat is de beste prijs/kwaliteit band voor de 20 inch velgen ( nu in nood michelins moeten nemen aan 335 euro per stuk kuch ) ?
                                          Hebben andere eigenaars met 20 inch velgen een verzekering genomen om de wagen te slepen als je platte band hebt ?
                                          Heb bij mijn opel verdeler een 17 inch reservewiel gekocht en die past perfect in mijn koffer waarbij ik zelf mijn dubbele bodem kan behouden. Maar door de opc opzet stukken moest ik wel een kleine rolkrik aanschaffen.

Comment

Working...
                                          X