Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn vraag aan het forum is of er een reserveband ( 17 inch ) of thuiskomer bestaat voor de 20 inch OPC velgen ?

Ik heb een Cosmo, dus standaard 19 inch met thuiskomer.
    Denk dat de totale omtrek niet zo ver af zit van de 20 inch.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
      Hebben andere eigenaars met 20 inch velgen een verzekering genomen om de wagen te slepen als je platte band hebt ?
      Mijn auto gaat jaarlijks op onderhoud bij GMAN. Voor 20 euro per jaar neem ik er dan 'Opel Assistance Plus' bij, zie link
      http://www.opel.be/nl/services/opelassistanceplus.aspx. En hier voor de voorwaarden,
      http://www.opel.be/Media/news/pdfs/b...ari%202011.pdf

Eigenlijk een verwaarloosbaar bedrag om met een veilig gevoel de weg op te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
        Mijn auto gaat jaarlijks op onderhoud bij GMAN. Voor 20 euro per jaar neem ik er dan 'Opel Assistance Plus' bij, zie link
        http://www.opel.be/nl/services/opelassistanceplus.aspx. En hier voor de voorwaarden,

Eigenlijk een verwaarloosbaar bedrag om met een veilig gevoel de weg op te gaan.
        juist... alleen vind ik het raar dat je daar 20 euro voor moet betalen: ik krijg al jaren zo'n attest bij mijn factuur na elk groot onderhoud

@ chiorske: de 17" thuiskomer is combineerbaar met 20"-velgen
        bedenk wel dat je ook nog de krik enz moet kopen (en je gaat schrikken van de prijs als je dit achteraf wil kopen )

Comment

• Nu heb ik vorige maand een 1.6 turbo besteld, sturen ze vandaag een bericht de wereld in dat deze geupgrade word naar 200pk en 300nm en 13% minder verbruik.
          Vind dit echt klote had nochtans gevraagd of er in de nabije toekomst veranderingen opkomst waren. Nu denk ik ook dat de oude 1.6 turbo sneller in waarde zal zakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
            juist... alleen vind ik het raar dat je daar 20 euro voor moet betalen: ik krijg al jaren zo'n attest bij mijn factuur na elk groot onderhoud

@ chiorske: de 17" thuiskomer is combineerbaar met 20"-velgen
            bedenk wel dat je ook nog de krik enz moet kopen (en je gaat schrikken van de prijs als je dit achteraf wil kopen )
            Bij OP-ART in Schelle gaan ze je zeker een originele tweedehands aan de hand kunnen doen !

Comment

• 3 weken geleden groot onderhoud laten doen - over deze verzekering 'Opel Assistance Plus' niets terug te vinden op factuur ( gelukkig nog niet betaalt ) en er is mij ook niets over vertelt . Barto nu gecontacteerd en ze gebaren van kromme haas en zeggen dat deze verzekering niet genomen kan worden . Ik heb echter op de officiele opel site dit opgezocht en dit bestaat wel degelijk en ook barto wordt via deze site doorgelinkt als bedrijf waar dit van toepassing is . Heb nu Barto hecontacteerd en geeist dat ik hier wil van gebruik maken en wacht nu op een antwoord . Bijkomend heb ik hun vorige week gebelt tijdens mijn platte band en wilden ze enkel een depaneur sturen op mijn kosten terwijl ik er eigenlijk recht op had via mijn groot onderhoud. Weeral een illusie armer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Bij OP-ART in Schelle gaan ze je zeker een originele tweedehands aan de hand kunnen doen !
                ga ik zeker eens langs - bedankt voor de tip polleke

Comment

3 weken geleden groot onderhoud laten doen - over deze verzekering
                  Opel Assistance Plus' niets terug te vinden op factuur ( gelukkig nog niet betaalt ) en er is mij ook niets over vertelt . Barto nu gecontacteerd en ze gebaren van kromme haas en zeggen dat deze verzekering niet genomen kan worden . Ik heb echter op de officiele opel site dit opgezocht en dit bestaat wel degelijk en ook barto wordt via deze site doorgelinkt als bedrijf waar dit van toepassing is . Heb nu Barto hecontacteerd en geeist dat ik hier wil van gebruik maken en wacht nu op een antwoord . Bijkomend heb ik hun vorige week gebelt tijdens mijn platte band en wilden ze enkel een depaneur sturen op mijn kosten terwijl ik er eigenlijk recht op had via mijn groot onderhoud. Weeral een illusie armer
                  Heb je deze verzekering (Opel Assistance) op voorhand afgesloten? Je spreekt over onderhoud. Indien je een All Care contract (onderhoudscontract) hebt bij Opel is Opel Assistance inbegrepen. Maar indien je geen van beide systemen bezit, kan je nadien niet eisen dat je die nu wel wil nadat je kosten hebt gehad om ze op die manier te recupereren.

Comment

• Voor diegenen die ook een NAVI 900 aan boord hebben:
                    Hieronder een handige gebruiksaanwijzing om alle flitspalen van BE & NL te importeren:

1) Download onderstaande file
                    http://www.2shared.com/file/jjMWTlb7...igheid_12.html

2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs in de root van een USB-stick. De locatie is dus \myPOIs\Bezienswaardigheid_12.poi.
                    Let op, hoofd en kleine letters staan exact zo op mijn USB-stick.
                    3) Importeer de POI's met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
                    4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan. Je kan kiezen voor laat melden (200 meter voor locatie) of vroeg melden (400 meter). Ik verkies vroeg...
                    5) Bevestig je selectie door bovenin de lijst te selecteren voor Bevestigen.
                    MET BEHULP VAN STAP 6 t/m 9 WORDEN DE POIs GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART!
                    6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart
                    7) Selecteer de optie Bezienswaardigheid uit de lijst
                    Sla de selectie op door te selecteren voor Instellingen overnemen.

Veel plezier ermee!

Comment

Deze week met een platte 20 inch band langs de weg gestaan .
                      Product om in de band te spuiten in combinatie met compressor totaal nutteloos .
                      Gelukkig is dit niet op reis gebeurd want dan is dit helemaal hopeloos zo zonder reserveband .
                      Mijn vraag aan het forum is of er een reserveband ( 17 inch ) of thuiskomer bestaat voor de 20 inch OPC velgen ?
                      Wat is de beste prijs/kwaliteit band voor de 20 inch velgen ( nu in nood michelins moeten nemen aan 335 euro per stuk kuch ) ?
                      Hebben andere eigenaars met 20 inch velgen een verzekering genomen om de wagen te slepen als je platte band hebt ?
                      toevallig ik ook deze week mijne 20 inch naar de kl*te
                      ik heb wel een reserve band liggen in de koffer, zo'n thuisbrengertje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vekemansg Bekijk Berichten
                        Voor diegenen die ook een NAVI 900 aan boord hebben:
                        Hieronder een handige gebruiksaanwijzing om alle flitspalen van BE & NL te importeren:

2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs in de root van een USB-stick. De locatie is dus \myPOIs\Bezienswaardigheid_12.poi.
                        3) Importeer de POI's met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
                        4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan. Je kan kiezen voor laat melden (200 meter voor locatie) of vroeg melden (400 meter). Ik verkies vroeg...
                        6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart

Veel plezier ermee!
                        Gewoon een vraagje want ik heb die flitspalen er al in staan, moet dat bezienswaardigheid heten ?

Comment

• Nee hoeft niet. ik heb het gewoon bezienswaardigheid genoemd omdat dan het fotocamera-icoontje wordt toegewezen. Leek mij het meest toepasselijke. Als je het bijvoorbeeld tankstation zou noemen, krijg je dat icoontje...

Comment

• Deze morgen verschoot ik nog al toen ik mijn auto zag...

Mijn automatische koffer stond deze morgen open... Heb er gisteren avond nog vrij laat van alles uit gehaald ben ik die nu vergeten dicht te doen ja dat weet ik niet gelukkig stond de wagen achter zo dat niemand iets heeft gezien je weet maar nooit wie er snacht's rond loopt
                            Maar dan nog ik heb ook een alarm en normaal gezien alle ik heb dit toch en paar keer gezien dat de wagen zich zelf sluit en het alarm zou dan ook werken
                            Maar de koffer stond open en de deuren waren vast en het alarm stond op hoe komt het dan dat dit niet af ging ?
                            Weet iemand ook hoelang het duurt eer de deuren zicht zelf sluiten?
                            Want overlaats heeft die dit gedaan en daarnet wou ik het even testen en dan doet die het weer niet

Je kunt gewoon de koffer automatische open doen en deuren blijven vast en alarm staat op en alles op de koffer halen
                            Is toch maar vreemd e ?
                            Waarom heb ik dan een alarm alleen voor van voor ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vekemansg Bekijk Berichten
                              Voor diegenen die ook een NAVI 900 aan boord hebben:

Veel plezier ermee!
                              Leuk!

Bestaat dit ook misschien voor de Navi 800?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                Leuk!

Bestaat dit ook misschien voor de Navi 800?
                                Jammer, maar lukt enkel met NAVI 900. Bij 800 heb je niet de mogelijkheid om eigen POI's te importeren.
                                Reden is dat NAVI 800 op dvd staat en 900 op een SD card

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                                  Heb je deze verzekering (Opel Assistance) op voorhand afgesloten? Je spreekt over onderhoud. Indien je een All Care contract (onderhoudscontract) hebt bij Opel is Opel Assistance inbegrepen. Maar indien je geen van beide systemen bezit, kan je nadien niet eisen dat je die nu wel wil nadat je kosten hebt gehad om ze op die manier te recupereren.
                                  Bij mijn dealer wordt er ook niet specifiek reclame over gemaakt maar er lagen vorig
                                  jaar foldertjes op de toonbank en sindsdien maak ik er gebruik van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                                    Dit is niet echt een verzekering die je zelf moet onderschrijven, maar een service van Opel. Bij de aankoop krijg je zo'n plastic kaartje dat je recht geeft op Opel Assistance Premium - alle uitleg staat in het onderhoudsboekje. Vervolgens krijg je telkens een jaar verlenging in een iets afgezwakte vorm op voorwaarde dat je het onderhoud bij een officiële dealer laat doen. Een soort van klantenbinding dus aangezien men niet meer kan eisen dat tijdens de garantie het onderhoud door een dealer moet gebeuren.
                                    Dat het dus vervat zit in een All Care contract is maar evident.
                                    In de UK gaat men nog een stap verder want daar krijgt de 1ste eigenaar levenslange garantie zolang hij het onderhoud bij een dealer laat doen. Duitsland heeft tijdelijk ook zoiets gehad, maar alweer afgevoerd (denk ik). Waarom dat hier niet kan, is me een raadsel.

Comment

• Opel Assistance Premium is enkel tijdens het eerste jaar, nadien ga je over naar Opel Assistance Plus (tenzij je bij wil betalen waarschijnlijk). Ik neem altijd een All Care bij aankoop van een nieuwe wagen, dus bij mij zit het sowieso vervat in de 'service'.

Comment

• Wij hebben weer gebruik kunnen maken van onze VAB bijstand. De insi kunnen laten afslepen, cardan kapot. Eenmaal afgesleept naar de Opel garage voor nazicht kunnen ze na 1,5 dag niets vinden.

Comment

• Telkens je op jaarlijks onderhoud moest gaan dan moet je melden dat je graag de Opel Assistance erbij wilt hebben.
                                          Vroeger was dit gratis, nu kost dit 20€ en het is Touring die je dan komt depaneren.
                                          Met mijn Astra toch meerdere keren beroep moeten doen op die mannen

Comment

Working...
                                          X