Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De mijne is nu 2jaar en 2 maand en hoewel ik zeer tevreden ben ,overweeg ik om hem te verkopen wegens zin in iets nieuws :-)
    Dus wie interesse heeft : Insignia ST 2.0 130 pk met 56000 km , technical grey , cosmo uitvoering , dvd 800, 4cm verlaagd , 2cm per wiel verbreed , 20" alu velgen ,........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
      De mijne is nu 2jaar en 2 maand en hoewel ik zeer tevreden ben ,overweeg ik om hem te verkopen wegens zin in iets nieuws :-)
      Dus wie interesse heeft : Insignia ST 2.0 130 pk met 56000 km , technical grey , cosmo uitvoering , dvd 800, 4cm verlaagd , 2cm per wiel verbreed , 20" alu velgen ,........

En wat wordt dat nieuws dan?
      2012 Opel Astra ST Ecoflex
      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
        En wat wordt dat nieuws dan?
        Geen Opel meer :-) omdat ik nu bij Bmw werk zal het een zoiets worden denk ik ;-)

Comment

• Kan het niet meer laten,

We hebben een Insinia sw cdti 160 pk opc line 4X4 van 3/2011
          optie opc kit met sportstoelen, glazen panorama dak,20" velgen,flexride,awel alles wat je kon krijgen
          de wagen is een pareltje , alleen technisch blijkbaar een ramp.

na 10 km begon het al , Service wielophanging
          gevolg na herhaaldelijke meldingen in de afgelopen 1.5jaar en aan het laptopje hangen hebben ze nu de kabelboom van het linker voorwiel vervangen
          rij de garage buiten en je raad het al 5 km verder terug die verdomde melding

wat nog allemaal!
          wagen na 2 weken naar spuiterij lakfout in motorkap
          na 10000 km xenon lampen schijnen omhoog
          na 30000 km vacumklep van de turbo defect
          GPS valt ten ongepaste tijden gewoon uit (scherm zit dan vast)

opc velgen 20" na 20000km komt de zwarte grondlak door de eind lak

dit verwacht je niet van een wagen van 43000€

Herkent nog iemand deze problemen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc S Bekijk Berichten
            Kan het niet meer laten,

optie opc kit met sportstoelen, glazen panorama dak,20" velgen,flexride,awel alles wat je kon krijgen

gevolg na herhaaldelijke meldingen in de afgelopen 1.5jaar en aan het laptopje hangen hebben ze nu de kabelboom van het linker voorwiel vervangen

wat nog allemaal!

Het vastlopen van de gps heb ik 2 x gehad in 2009 en die hebben ze dan zonder problemen vervangen.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• vacuumklepje vd turbo wordt ook in garantie vervangen heb ik hier al op het forum gelezen

mijn insignia is van december 2009. Heb nu 70.000km zonder de minste problemen.
              Zou hem zo opnieuw kopen want ik vind hem nog steeds een supermooi auto en zou totaal niet weten welke andere auto ik zou kopen in deze prijsklasse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc S Bekijk Berichten
                Kan het niet meer laten,

wat nog allemaal!

Van de gps herken ik ook...
                Heb dit nog een paar maanden geleden gehad dat gewoon het beeld bleef hangen en de stem van de gps bleef gewoon verder praten... dit duurde toch een paar uurtjes als ik de wagen stel legde en dan terug op nieuw nog steeds het zelfde maar na een paar uren werkte het opeens weer wel sinds dien niet meer gehad
                Ook heb ik soms dat gewoon de ganse radio uit valt dat ik aan rijden ben en gewoon alles zwart maar na paar sec start hij terug op en werkt alles weer goed

Comment

• Heeft er iemand toevallig nog een bridgestone 245/45 18 in goeie staat liggen. Ik ben gisteren op de kant van een borduur gereden en nu is de band aan de zijkant gescheurd. Niet te maken dus. Maar goed dat de velg niet geraakt is, dat had ik mijn eigen nooit vergeven . Nu is het klote dat ik rechtsachter een nieuwe band moet leggen en links de andere band (20.000 km) blijft liggen. Zou ik ze het best alle 2 vervangen of enkel de kapotte band?? Is een duur grapje he. Was ik wel even blij dat ik een volwaardig reservewiel heb (een 17'er anders was het probleem al opgelost). Met een reperatiekit was ik niks geweest. Na een 15 minuten was ik terug de baan op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                    Ik heb er een busje injector reiniger ingekapt en momenteel geen schokken meer...
                    Dit vind ik wel geen definitieve oplossing, dus de garage zal volgende keer actie moeten ondernemen.
                    Garage meld dat ze hier niks aan kunnen (willen, mogen) doen...
                    Opel Duitsland weet hiervan maar wil geen injectoren meer vervangen. (te kostelijk)
                    Volgens hen ligt het aan de bio die in de Belgische diesel zit.

Ik heb een onderhoudscontract, dus zit er niks anders op dan Opel Belgium weer aangetekend in gebreke te stellen...
                    De diesel die in Belgie verkocht word is conform de wetgeving dus vind ik dat Opel hieraan iets moet doen.

En zo blijft het maar duren, zoals het probleem met de automatische verwarming... koopt ook al 2 jaar...
                    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Hoi,

Vorige week een Insignia overgenomen van een(ontslagen) collega...
                      Ik heb een vraag over het DVD 800 Navi systeem.
                      Ik vind nergens een optie om de gesproken verkeersberichten uit te zetten, en het begint serieus op m'n zenuwen te werken...
                      Berichten in de zin van. "Let op! ... blablabla sterk vertraagd verkeer." Of "Let op! blablabla... versmalde rijstroken."

Hoe kan ik dit uitschakelen?

Mvg,
                      Tekka.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TekkamanOmega Bekijk Berichten
                        Hoi,

Vorige week een Insignia overgenomen van een(ontslagen) collega...
                        Ik heb een vraag over het DVD 800 Navi systeem.
                        Ik vind nergens een optie om de gesproken verkeersberichten uit te zetten, en het begint serieus op m'n zenuwen te werken...
                        Berichten in de zin van. "Let op! ... blablabla sterk vertraagd verkeer." Of "Let op! blablabla... versmalde rijstroken."

Hoe kan ik dit uitschakelen?

Mvg,
                        Tekka.
                        Volume uitschakelen van de berichten.
                        Je hoort ze dan niet meer maar de stembegeleiding van de navi ook niet.
                        Ik vind dit niet erg, die staat bij mij altijd uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                          Garage meld dat ze hier niks aan kunnen (willen, mogen) doen...
                          Opel Duitsland weet hiervan maar wil geen injectoren meer vervangen. (te kostelijk)
                          Volgens hen ligt het aan de bio die in de Belgische diesel zit.
                          De bio valt onder Europese regels, niet onder Belgische. Als de bio het probleem geeft, dan is het een fout van Opel.

[edit] Overigens, hetzelfde blok wordt gebruikt door Fiat en werd gebruikt door Saab. Best mogelijk dat Fiat andere injectoren heeft gekozen, maar het lijkt me sterk dat Saab afgeweken is van wat GM Europe (=Opel) voorschreef. En dat de Belgische bio-dieselcomponent een probleem zou geven met de injectoren, dat heb ik nog op geen enkel Saab-forum gehoord. Niet dat er geen problemen zouden gekend zijn met de injectoren (integendeel, ik heb er met mijn vorige 9-3 genoeg vodden mee gehad), maar niemand heeft dat ooit op de biodiesel gestoken
                          Last edited by ; 29/08/2012, 20:25.

Comment

• Interessante reportage over een duurtest 100.000km in Insignia. Wel in het duits.

Deel 1:

Opel Insignia Sports Tourer Dauertestzerlegung Teil 1 Mit 100.000 km auf dem Buckel rollt der Opel Insignia zu seiner Hinrichtung. Nach zwei gemeinsamen Jahren will Manfred Klangwald wissen, wie gut der Wagen den Einsatz verkraftet hat.

Deel 2:

Opel Insignia Sports Tourer Dauertestzerlegung Teil 1 Mit 100.000 km auf dem Buckel rollt der Opel Insignia zu seiner Hinrichtung. Nach zwei gemeinsamen Jahren will Manfred Klangwald wissen, wie gut der Wagen den Einsatz verkraftet hat.
                            2012 Opel Astra ST Ecoflex
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                              Interessante reportage over een duurtest 100.000km in Insignia. Wel in het duits.

Deel 1:

Deel 2:

http://www.autobild.de/videos/video-...g-3573631.html
                              Heel interessant
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Sinds gisteren iedere keer ik contact aan zet krijg ik een melding " voertuig dringend service nodig".
                                Ben wel nog maar juist op jaarlijks onderhoud geweest, olie en oliefilter is vervangen, heb ook al de oliestand eens gereset, maar de melding blijft.
                                Iemand dit nog meegemaakt?
                                Ga morgen eens naar garage.

Comment

• Kan van alles zijn. Heb dit ook al meegemaakt met de mijne na 2000 km. Bleek een sensor te zijn van de ESP die slecht contact gaf.
                                  Laten uitlezen waar het probleem zit en je hebt de juiste diagnose.

Comment

• hey Polleke

ga ik zeker morgen laten doen, de wagen rijdt anders normaal.

grtjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                      Sinds gisteren iedere keer ik contact aan zet krijg ik een melding " voertuig dringend service nodig".
                                      Ben wel nog maar juist op jaarlijks onderhoud geweest, olie en oliefilter is vervangen, heb ook al de oliestand eens gereset, maar de melding blijft.
                                      Iemand dit nog meegemaakt?
                                      Ga morgen eens naar garage.
                                      Ik kom juist terug van de garage,zelfde melding en reed ook normaal.Uitgelezen en bij mij bleek het een gloeibougie te zijn. 20 min en € 60 later was het in orde.
                                      Last edited by ; 03/09/2012, 15:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                                        Ik kom juist terug van de garage,zelfde melding en reed ook normaal.Uitgelezen en bij mij bleek het een gloeibougie te zijn. 20 min en € 60 later was het in orde.
                                        bij mij juist hetzelfde

Comment

• Na deze drie delen van insignia doorgelezen te hebben, wou ik graag een paar foto's posten.
                                          1 maand oud 2500km.
                                          Tot nu toe zeer tevreden met de wagen.

insi1.jpginsi2.jpginsi3.jpg

Comment

Working...
                                          X