Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Transport stop?

Mijn Insignia staat al een tijdje klaar voor transport. Volgens Opel Nederland worden momenteel alle Insignia's tegengehouden ivm kwaliteitscontrole en kunnen ze niet zeggen wanneer ze weer uitgeleverd worden.
    Iemand hier iets over gehoord?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
      't Ziet er naar uit dat 't niet zal in orde komen

Net een email ontvangen van de leasing : "Blijkbaar is er een probleem bij de DIV met het inschrijven van wagens van Opel. Het chassisnummer dat moet ingegeven worden wordt niet herkend door hun computersysteem. Opel en de DIV zijn hiervoor dringend op zoek naar een oplossing maar voorlopig hebben wij de platen dus nog niet kunnen aanvragen."

Nog iemand ervaring mee (gehad) ?

Niet met mijn Insignia maar wel met mijnen Ktm heb ik net hetzelfde voorgehad.
      Daar kreeg ik de papieren van terug met de melding dat het voertuig niet kon worden ingeschreven.
      Blijkbaar was het louter een software probleem en moest de betreffende persoon alles manueel ingeven in plaats dat het progamma dat automatisch deed via het chassisnr.
      Mijn garage heeft zelf naar de DIV gebeld omdat ik niet de eerste was die terug bij hem aan de deur stond en diezelfde dag was alles geregeld.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Vandaag vastgesteld dat zowel de optie 'automatisch ontwasemen' als 'Achterruitverwarming automatisch aan' niet werken , ook al staan ze beide op 'Aan' in het menu.

Ik veronderstel dat deze beiden moeten in actie schieten op het moment dat men het contact aanzet of de motor start.

Heeft er nog iemand hiermee problemen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
          Vandaag vastgesteld dat zowel de optie 'automatisch ontwasemen' als 'Achterruitverwarming automatisch aan' niet werken , ook al staan ze beide op 'Aan' in het menu.

Ik veronderstel dat deze beiden moeten in actie schieten op het moment dat men het contact aanzet of de motor start.

Heeft er nog iemand hiermee problemen ?
          Die gaat pas (als ik het goed voor heb) de achterruitverwarming aanzetten wanneer hij aangedampt is dmv een sensor.
          Opel Insignia OPC
          BMW X5 3.0i
          Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
            interessante info mbt versnellingsbakken etc:

De automaat van de insignia 2.0cdti 130 en 160pk (AF40-6) kan blijkbaar tot 450Nm aan.

Spijtig dat deze info niet terug te vinden is voor de M32 en/of F40...
            Niks te vinden van de manuele bak ? Hoeveel Nm die aankan ?

Comment

• op duitse fora spreken ze van type x 10 dus voor de M32 is dat dan 320Nm en voor de F40 400Nm...

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten

Comment

• 20 inch velgen

Heeft er iemand tips hoe je borduurschade aan de 'nagel aan mijn doodkist' 20 inch velgen kunt fatsoen(repar)eren . Is er eigenlijk iemand al in gelukt om 50000 km te rijden met de 20 inch velgen zonder borduurschade ? Elke keer ik een ondergrondse parking in Brussel binnen moet verdubbelt mijne bloeddruk omdat daar zonder schade aan de velgen terug buiten rijden een regelrechte kunst is .
                Vind het nog steeds prachtige velgen maar ik zou ze voor mijn eigen gezondheid als ik wist wat ik nu wist waarschjnlijk niet meer genomen hebben .

Comment

• Ik heb het pas voorgehad. Met af te draaien lichtjes geraakt en kras op de buitenste rand van +- 7cm. Heb een nieuwe gekregen van de verzekering maar ga hem laten herstellen dan heb ik een reserve.
                  Maar ga dit pas doen als de winterbanden erop liggen.
                  Iemand een goed adres omgeving Antwerpen?
                  Opel Insignia OPC
                  BMW X5 3.0i
                  Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                    Ik heb het pas voorgehad. Met af te draaien lichtjes geraakt en kras op de buitenste rand van +- 7cm. Heb een nieuwe gekregen van de verzekering maar ga hem laten herstellen dan heb ik een reserve.
                    Ik heb de mijne vorig jaar laten herstellen bij " Raats Motorsport " in Brecht . Reken op zo'n 100 € per velg . Zeer goed resultaat , echt als nieuw . Heb nu een bandmaatje meer laten leggen (255/35-20 , OPC maat ) . Alhoewel bijna niet zichtbaar geven zij een echt betere bescherming tegen stoeprandschade : reeds getest bij een gehaast parkeermaneuver .
                    Ook mijn bloeddruk tegen hartaanvalwaarde bij het horen schuren tegen de stoep , echter geen schade (oef) .
                    Vorige week mijn wagen binnengedaan voor een update van de airco ( TSB 2550) en het verhelpen van de krakende middenkonsole ( TSB 2524) . En als het goed is mag het ook gezegd worden ( G-man Noorderlaan) : geen kraakje of ruisje meer te horen . Ze hebben zelfs ongevraagd mijn versnellingspook gesmeerd .

Comment

• manuele bak van de 160pk versie dwz de F40 kan idd 400Nm aan:

helemaal onderaan : Max Gearbox Torque: 295 lb.-ft. en dan ff googlen voor het omzetten naar Nm = 399,97NM

Voor de M32 die in de 110 en 130pk heb ik voorlopig nog niets gevonden...

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                        Ik heb het pas voorgehad. Met af te draaien lichtjes geraakt en kras op de buitenste rand van +- 7cm. Heb een nieuwe gekregen van de verzekering maar ga hem laten herstellen dan heb ik een reserve.
                        ben jij dan omnium verzekerd, en neemt de verzekering dit gewoon aan?

grtjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                          Ik heb de mijne vorig jaar laten herstellen bij " Raats Motorsport " in Brecht . Reken op zo'n 100 € per velg . Zeer goed resultaat , echt als nieuw . Heb nu een bandmaatje meer laten leggen (255/35-20 , OPC maat ) . Alhoewel bijna niet zichtbaar geven zij een echt betere bescherming tegen stoeprandschade : reeds getest bij een gehaast parkeermaneuver .
                          Ook mijn bloeddruk tegen hartaanvalwaarde bij het horen schuren tegen de stoep , echter geen schade (oef) .
                          Vorige week mijn wagen binnengedaan voor een update van de airco ( TSB 2550) en het verhelpen van de krakende middenkonsole ( TSB 2524) . En als het goed is mag het ook gezegd worden ( G-man Noorderlaan) : geen kraakje of ruisje meer te horen . Ze hebben zelfs ongevraagd mijn versnellingspook gesmeerd .
                          Tja... GMAN Noorderlaan doet wel meer dingen ongevraagd. Jammer dat het prijskaartje navenant is... Denk maar niet dat ze je ooit echt zullen helpen wanneer het echt nodig is. Of je betaalt jezelf blauw. Maar bon.. Een dokter is ook pas goed als hij je geneest nietwaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                            ben jij dan omnium verzekerd, en neemt de verzekering dit gewoon aan?

grtjes
                            Ik heb een omnium zonder franchise. De expert was langs gekomen en goedgekeurd. Heb zelfs ook nog een druksensor bijgekregen.
                            Opel Insignia OPC
                            BMW X5 3.0i
                            Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door _Willem_ Bekijk Berichten
                              Mijn Insignia staat al een tijdje klaar voor transport. Volgens Opel Nederland worden momenteel alle Insignia's tegengehouden ivm kwaliteitscontrole en kunnen ze niet zeggen wanneer ze weer uitgeleverd worden.
                              Iemand hier iets over gehoord?
                              Willem,

Ik heb precies hetzelfde te horen gekregen van de dealer. In eerste instantie werd mijn ST geleverd omstreeks 15 oktober. Dat werd 3 weken eerder en gisteren laat de dealer weten dat de wagen ook tegengehouden wordt i.v.m. kwaliteitscontrole. Weet hier iemand meer van ? Komt dat misschien omdat deze model 2011 zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scheepie Bekijk Berichten
                                Willem,

Ik heb precies hetzelfde te horen gekregen van de dealer. In eerste instantie werd mijn ST geleverd omstreeks 15 oktober. Dat werd 3 weken eerder en gisteren laat de dealer weten dat de wagen ook tegengehouden wordt i.v.m. kwaliteitscontrole. Weet hier iemand meer van ? Komt dat misschien omdat deze model 2011 zijn ?
                                Raar dat ze tegenhouden, mijne was de 2e week van september op de band gekomen en heb hem sinds dinsdag in mijn bezit, weliswaar met schade aan een velg maar deze is ondertussen reeds geleverd onder waarborg.

1e indruk na 300km, superbakje..... idd minder lawaai met het 2011 model tov een gelijkaardig model maar dan 2010 waarmee ik was gaan testrijden. Tot nu toe geen gekraak van de console, autom koffer werkt perfect maw tot nu toe nog niks kunnen opmerken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gargske Bekijk Berichten
                                  Raar dat ze tegenhouden, mijne was de 2e week van september op de band gekomen en heb hem sinds dinsdag in mijn bezit, weliswaar met schade aan een velg maar deze is ondertussen reeds geleverd onder waarborg.

1e indruk na 300km, superbakje..... idd minder lawaai met het 2011 model tov een gelijkaardig model maar dan 2010 waarmee ik was gaan testrijden. Tot nu toe geen gekraak van de console, autom koffer werkt perfect maw tot nu toe nog niks kunnen opmerken.
                                  Hallo Gargske,

Vraagje : sluiten de deuren automatisch bij het wegrijden ?

Comment

• Bedankt voor de tips.
                                    Ga zeker eens langs in brecht.
                                    Banden nog te goed om te vervangen,maar toch een goede tip voor in de toekomst .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten

Bedankt voor de tips.
                                      Ga zeker eens langs in brecht.
                                      Banden nog te goed om te vervangen,maar toch een goede tip voor in de toekomst .

Comment

• Dvd800 2010/2011

Week geleden heb ik bericht dat in mijn Insignia (juli 2009) de kaarten van de DVD 2010-2011 niet in te lezen zijn. Op het duitse forum is hierover het volgende geplaatst:

"Beim neuen Kartenmaterial 2010/2011 GIBT ES KEIN UPDATE momentan. Die 2011er Modelle haben neue Software drauf wo das "alte" Kartenmaterial 2009/2010 NICHT mehr läuft. Und auf den Modelljahren 2010/2010,5 läuft das neue Kartenmateria 2010/2011 NICHT ! Habe mehrere Insis damit ausprobiert in beide Richtungen. Und Telefonat mit OPEL ebenfalls wie schon geschrieben. Momentan noch kein Softwareupdate verfügbar um das neue Kartenmaterial nutzen zu können!!!"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                                          http://www.youtube.com/watch?v=RAd2sOCX-IQ

geweldig gewoon...Insignia OPC VS Porsche

Schitterend ! Oep zen bakkes

Comment

Working...
                                          X