Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenBedankt Erwin, en wat die krasjes betreft; die haal ik er na m'n herstel wel even terug uit voor jou....vriendendienst .
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk BerichtenBij mij staan de parkeersensoren in het menu altijd ingesteld op "met trekhaak". Werken perfect maar op het moment dat ik de stekker van de aanhangwagen insteek schakelen ze zichzelf uit (met een nette waarschuwing op infoschermpje) waardoor de voorste dus ook niets meer doen. Heb al geprobeerd om de instellingen "zonder trekhaak" maar dat haalt niets uit. Is geen drama maar zou wel leuk zijn als het zou kunnen aangepast worden.
Voor de rest, still going strong... :-)
ps: welkomslicht bij ontgrendelen: na update idd gewone achterlichten en nummerplaatverlichting en geen achteruitrijlicht meer. Mijn dealer heeft de update gewoon spontaan geïnstalleerd;, samen met nog enkele kleine, spontane dingetjes. Bewijst nog eens, veel hangt af van de juiste mensen in het juiste verdeelpunt.
In op herkent hij idd een opstakel ,bij contact af gaat hij herkenne dat er iets in de stekker zit en normaal alleen de achterste uitschakelen....[/quote]
Als ik de stekker van de aanhanger insteek met het contact op of met draaiende motor blijven de sensoren voor én achter idd werken (ziet de aanhanger dan als een obstakel). Als ik de stekker normaal insteek, dus met contact af, krijg ik melding "! parkeerhulp uitgeschakeld" en doet hij ook vooraan niets meer. De settings staan nochthans op "parkeersensoren met aanhanger". Misschien toch maar eens naar dealer gaan???
Comment
-
Zou dit weekend een nieuwe insignia ST kopen van 130 PK ecoflex, cosmo model...
Als bijkomende opties zou ik kiezen voor:
Technical grey kleur
Navigatiesysteem
Bluetooth
Parkeersensoren
Zwartlederen interieur
Elektrische bestuurderszetel met geheugenfunctie
Digitale radio
Infinity sound
bandenspanningscontrole
Volwaardig reservewiel 17"
Bi-xenon AFL
Ik zou voor de 18" banden met de 7 dubbele spaken velgen gaan
Iemand andere suggesties van opties of die zegt om 1 van de uitgekozen opties echt niet te nemen??
Daarnaast iemand een idee van levertijd op dit moment?
Groetjes
Jan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeanPol23 Bekijk BerichtenZou dit weekend een nieuwe insignia ST kopen van 130 PK ecoflex, cosmo model...
Technical grey kleur
Navigatiesysteem
Bluetooth
Parkeersensoren
Zwartlederen interieur
Digitale radio
Infinity sound
bandenspanningscontrole
Bi-xenon AFL
Iemand andere suggesties van opties of die zegt om 1 van de uitgekozen opties echt niet te nemen??
Groetjes
Jan
Ze zitten echt fenomenaal goed (zitting in lengte regelbaar en chauffeurzetel heeft ventilatie.
Als je budget het toelaat tenminste
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeanPol23 Bekijk BerichtenZou dit weekend een nieuwe insignia ST kopen van 130 PK ecoflex, cosmo model...
Technical grey kleur
Navigatiesysteem
Bluetooth
Parkeersensoren
Zwartlederen interieur
Digitale radio
Infinity sound
bandenspanningscontrole
Bi-xenon AFL
Groetjes
Jan
In combinatie met deze kleuren zou ik ook de cosmo-houten inlegplaatjes veranderen in deze in piano-lak.
Comment
-
Heb de voorlaatste week van juli mijn insignia besteld in volgende configuratie :
Sports tourer Cosmo, ecoflex, 96kw
Myth green
Beige leder met verwarmbare voorzetels
Donker getinte ruiten
Gold pack
Inklapbare trekhaak
Panoramisch dak
18" velgen met 5 dubbele spaken
bandenspanningscontrole
Lastdragers.
Kreeg de een week later bericht dat de leur diende gewijzigd, wegens model 2011, en myth green niet meer beschikbaar. Voorziene levering : eerste week oktober.
Ben vrijdag es gaan horen in de garage. Levering is vertraagd wegens "quality check". Voorziene levering is nu "vanaf" 6 november "waarschijnlijk". Bovendien wist de garagist mij te vertellen dat het ook wat kritisch wordt omdat net op dat ogenblik de nieuwe Europese nummerplaten ingevoerd zullen worden, wat ook weer wat vertragend zou kunnen werken, wat maakt dat het misschien nog kantje boordje wordt om nog in 2010 achter het stuur te kunnen kruipen... Na 1/12 schrijven leasingmaatschappijen geen nieuwe wagens meer in
Was ik dan toch niet beter voor de Skoda SuperB Combi gegaan ????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk BerichtenHeb de voorlaatste week van juli mijn insignia besteld in volgende configuratie :
Myth green
Donker getinte ruiten
Gold pack
Inklapbare trekhaak
Panoramisch dak
bandenspanningscontrole
Lastdragers.
Kreeg de een week later bericht dat de leur diende gewijzigd, wegens model 2011, en myth green niet meer beschikbaar. Voorziene levering : eerste week oktober.
Ben vrijdag es gaan horen in de garage. Levering is vertraagd wegens "quality check". Voorziene levering is nu "vanaf" 6 november "waarschijnlijk". Bovendien wist de garagist mij te vertellen dat het ook wat kritisch wordt omdat net op dat ogenblik de nieuwe Europese nummerplaten ingevoerd zullen worden, wat ook weer wat vertragend zou kunnen werken, wat maakt dat het misschien nog kantje boordje wordt om nog in 2010 achter het stuur te kunnen kruipen... Na 1/12 schrijven leasingmaatschappijen geen nieuwe wagens meer in
ik heb op de VAB-autohappening de skoda Superb break eens goed kunnen bekijken....zeker qua afwerking in de kofferruimte bijvoorbeeld en de achterbank bij het neerklappen (loszitten bekleding), is de insignia toch een stuk beter afgewerkt. De kofferruimte en de beenruimte achterin daarentegen is gigantisch bij de skoda.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk BerichtenHeb de voorlaatste week van juli mijn insignia besteld in volgende configuratie :
Myth green
Donker getinte ruiten
Gold pack
Inklapbare trekhaak
Panoramisch dak
bandenspanningscontrole
Lastdragers.
Comment
-
Technical grey kleur
Navigatiesysteem
Bluetooth
Parkeersensoren
Zwartlederen interieur
Digitale radio
Infinity sound
bandenspanningscontrole
Bi-xenon AFL
Groetjes
Jan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenik zou persoonlijk de DAB-radio eraf halen en kiezen voor de zetels met geperforeerd leder.
Ze zitten echt fenomenaal goed (zitting in lengte regelbaar en chauffeurzetel heeft ventilatie.
Als je budget het toelaat tenminste
Wij kopen de insignia voor onze privé.
Betreft die bestuurderszetel zijn wij wel overtuigd, maar wij vinden het geperforeerd leder niet echt mooi, vandaar onze keuze voor het gewoon leder. Alhoewel ik mij wel afvraag of het opweegt tegen het gemak van de bestuurderszetel met ventilatie...
Het kleur vinden wij 'technical grey' het mooiste kleur die bij de insignia past, enkel tussen dat en carbon blach hebben wij nog even getwijfeld.
Neemt dat volwaardig reservewiel echt veel plaats in, in combinatie met infinity sound?
Ik dacht dat de infinty sound in de zijkanten van de koffer zou zitten en het reservewiel vanonder? Iemand meer uitleg daaromtrent??
Kan er mij iemand wat meer uitleg geven over de functie 'electrische bestuurderszetel'? het is een geheugenfunctie voor de bestuurderszetel, maar ik dacht ook dat het bv automatisch de spiegels inklapt bij het sluiten van de wagen en de spiegels automatisch naar beneden gaan bij het parkeren voor de bescherming van de velgen? Klopt dit?
De cosmo-houten inlegplaatjes veranderen in deze in piano-lak, gaan wij bestellen in piano-lak!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeanPol23 Bekijk BerichtenWij kopen de insignia voor onze privé.
Betreft die bestuurderszetel zijn wij wel overtuigd, maar wij vinden het geperforeerd leder niet echt mooi, vandaar onze keuze voor het gewoon leder. Alhoewel ik mij wel afvraag of het opweegt tegen het gemak van de bestuurderszetel met ventilatie...
Het kleur vinden wij 'technical grey' het mooiste kleur die bij de insignia past, enkel tussen dat en carbon blach hebben wij nog even getwijfeld.
Neemt dat volwaardig reservewiel echt veel plaats in, in combinatie met infinity sound?
Ik dacht dat de infinty sound in de zijkanten van de koffer zou zitten en het reservewiel vanonder? Iemand meer uitleg daaromtrent??
Kan er mij iemand wat meer uitleg geven over de functie 'electrische bestuurderszetel'? het is een geheugenfunctie voor de bestuurderszetel, maar ik dacht ook dat het bv automatisch de spiegels inklapt bij het sluiten van de wagen en de spiegels automatisch naar beneden gaan bij het parkeren voor de bescherming van de velgen? Klopt dit?
De cosmo-houten inlegplaatjes veranderen in deze in piano-lak, gaan wij bestellen in piano-lak!
Zonder reservewiel heb je nog een opbergvak onder de koffermat + ligt dit allemaal nog een aantal cm lager.
Ik heb deze 2 opties en moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in de kofferruimte...
Comment
-
de subwoofer van het infinity-systeem ligt eigenlijk onder de dubbele bodem van de kofferrruimte net achter de rugleuning van je achterbank. Je ziet deze dus niet (enkel als je de afdekking van die ruimte optilt.) Als je voor het noodwiel kiest dan hou je praktisch die gehele opbergruimte enkel verlies je achteraan (tov de achterleuning) ongeveer 25cm door de subwoofer. Wij hebben die optie en vinden dit zeker niet hinderlijk. Je blijft in dat vak genoeg ruimte houden voor paraplu's en dergelijke. Zelfs een plooibak kan opgevouwen netjes onder de vloer zodat je hier bij geopende achterklep niets van merkt. Let wel dat ik het hier over de sportstourer heb. Bij de vijfdeursversie verlies je naar het schijnt meer ruimte door die subwooferbak.
Ik zal er (als mijn vrouw met de auto thuiskomt) eens een foto van maken.
Ivm de optie "elektrische bediening bestuurderszetel met geheugen" krijg je inderdaad de mogelijkheid (is met menu instelbaar) dat je rechterbuitenspiegel naar beneden kantelt bij het inschakelen van de achteruitversnelling.
Je kan dan ook instellen dat je zetel achteruit schuift bij het verwijderen van je sleutel uit het contact, om gemakkelijker uit te stappen.
als je nog vragen hebt, dan stel je ze maar (je mag natuurlijk ook komen kijken)
koffer zoals je ze ziet bij openen; vlakke laadvloer
onder de eerste laadvloer; de tweede (ongeveer 10cm) hoog. Tegen de leuning zie je achteraan (over de volledige breedte) de subwoofer van het infinity-systeem. onder de mat ligt het noodwiel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenBeste Louis,
ik heb op de VAB-autohappening de skoda Superb break eens goed kunnen bekijken....zeker qua afwerking in de kofferruimte bijvoorbeeld en de achterbank bij het neerklappen (loszitten bekleding), is de insignia toch een stuk beter afgewerkt. De kofferruimte en de beenruimte achterin daarentegen is gigantisch bij de skoda.
Als je dan nog leest wat er allemaal misgaat, kan een Skoda Superb zeker niet slechter zijn, stukken goedkoper en een pak meer ruimte voor dezelfde buitenafmetingen. Ik ben overigens geen Skoda fan, maar die Insignia is zo'n draak, dat erg veel auto's er beter voorkomen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk ben overigens geen Skoda fan, maar die Insignia is zo'n draak, dat erg veel auto's er beter voorkomen...
smaken verschillen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichtenmaar die Insignia is zo'n draak.
Even een vraagje ivm de zetelverwarming. Net mijn wagen binnen gedaan om 2 nieuwe verwarmingsmatten te plaatsen. Die meestergast beweerde dat er enkel in het zitvlak verwarming zit
De onderrug wordt toch ook warm niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk BerichtenGoe gelachen
Even een vraagje ivm de zetelverwarming. Net mijn wagen binnen gedaan om 2 nieuwe verwarmingsmatten te plaatsen. Die meestergast beweerde dat er enkel in het zitvlak verwarming zit
De onderrug wordt toch ook warm niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDe been en kofferruimte van de Insignia Tourer is dan ook ondermaats voor zo'n lompe kar. Qua verhoudingen tussen binnenruimte en buitenafmetingen, is dat een fameuze teleurstelling.
Als je dan nog leest wat er allemaal misgaat, kan een Skoda Superb zeker niet slechter zijn, stukken goedkoper en een pak meer ruimte voor dezelfde buitenafmetingen. Ik ben overigens geen Skoda fan, maar die Insignia is zo'n draak, dat erg veel auto's er beter voorkomen...
Dat de Skoda Superb goedkoper is klopt ook niet. Je moet maar eens eenzelfde configuratie samenstellen bij beide wagens en de Superb zal een 5.000 euro duurder uit komen.
En van design vind ik persoonlijk ook dat de Superb veel saaier overkomt dan de Insignia.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDe been en kofferruimte van de Insignia Tourer is dan ook ondermaats voor zo'n lompe kar. Qua verhoudingen tussen binnenruimte en buitenafmetingen, is dat een fameuze teleurstelling.
zeker vooraan heb ik in mijn insignia heel veel ruimte en achter mij kan er gerust nog iemand comfortabel zitten ondanks mijn lengte van 1m90.
Enkel de kofferruimte is niet enorm groot maar die van de concurrentie is zeker niet groter. Ik zie in jouw idd geen skoda fan maar eerder een opelhater dus ....
Comment
-
De koffer van die skoda is inderdaad groter maar je hebt geen vlakke laadvloer; ook niet bij het omklappen van de achterleuning.
Er blijft achteraan een flinke tildrempel.
Je kan de superb ook moeilijk een stylebreak noemen.
Toen de vectra break er was met een gigantische koffer- en beenruimte werd hij continu de grond ingeboord omdat hij te saai was.
besluit: Opel kan nooit goed doen....
Comment
Comment