Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
    Omdat de betrouwbaarheid van de Insignia beter kon, wordt hij voortaan via Peugeot verdeeld, daar hebben de klanten geen probleem met kleine akkefietjes.

De Peugeot 508:

Toen ik eens op een Nederlands autoforum de reactie gaf dat die break wat leek op de insignia ST werd ik bijna doodgedaan.....ze vonden het onzin en een belediging voor het "unieke" design van de 508 We zullen eens zien of die beter gaat verkopen dan de Insi....

Comment

Nieuwe ST besteld

Voila, De kogel is door de kelk... Hij is besteld

ST 130 pk ecoflex in carbon black met als belangrijkste opties
      - xenon verlichting
      -dvd800navi
      -ergonomische sportzetels in geperforeerd siena leder
      -infinity sound system
      -bluetooth systeem
      wegklapbare trekhaak
      ...

Om mee te rijden vanaf 1 januari!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
        Voila, De kogel is door de kelk... Hij is besteld

ST 130 pk ecoflex in carbon black met als belangrijkste opties
        - xenon verlichting
        -dvd800navi
        -ergonomische sportzetels in geperforeerd siena leder
        -infinity sound system
        -bluetooth systeem
        wegklapbare trekhaak
        ...

Om mee te rijden vanaf 1 januari!
        proficiat; goed gekozen met de juiste opties

Dat wordt een nieuwjaar om naar uit te kijken....

Comment

Vandaag is mijn auto binnen geweest voor de bekende elektronica probleempjes.
          Radio,Eye enz.
          Ze zouden volledige softwareupdate hebben gedaan.
          Radio was gereset want ik moest zelfs mijn kaart terug inladen voor de navi.
          Nu is mijn vraag : ik dacht dat het probleem met sleutel in contact en daarbij horende gebel zou opgelost zijn. 10 seconden en gebel gedaan ? Bij mij blijft ie bellen. Of moet ik dit nu ergens instellen of is deze software niet geupdatet ?
          Weet er iemand wat de laatste versie van software er momenteel is ?
          Dan kan ik eens kijken of het werkelijk gedaan is.
          Ik vond hem precies wel vlotter rijden en schakelen maar dat kan natuurlijk ook het "gevoel" zijn omdat je denkt dat de software naar de laatste verbeterde versie is omgezet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
            Radio,Eye enz.
            Nu is mijn vraag : ik dacht dat het probleem met sleutel in contact en daarbij horende gebel zou opgelost zijn. 10 seconden en gebel gedaan ? Bij mij blijft ie bellen. Of moet ik dit nu ergens instellen of is deze software niet geupdatet ?
            Ik vond hem precies wel vlotter rijden en schakelen maar dat kan natuurlijk ook het "gevoel" zijn omdat je denkt dat de software naar de laatste verbeterde versie is omgezet...

Dat je de kaarten terug moest laden is normaal ,dit wil zeggen dat je dvd 800 zeker is geupdate

Dat van die 10 seconden bing bing geluid is volgens mij nog niet op te lossen met een herprogrammatie .
            Althans vorige week toch niet toen ik nog een insignia gedaan heb op't werk .

Komt nog volgens mij ,wss volgende maand met de nieuwe relaese van update's.

Btw is dat met je opel eye nu opgelost ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
              Dat je de kaarten terug moest laden is normaal ,dit wil zeggen dat je dvd 800 zeker is geupdate

Dat van die 10 seconden bing bing geluid is volgens mij nog niet op te lossen met een herprogrammatie .
              Althans vorige week toch niet toen ik nog een insignia gedaan heb op't werk .

Komt nog volgens mij ,wss volgende maand met de nieuwe relaese van update's.

Btw is dat met je opel eye nu opgelost ?
              Ben nog niet op de autosnelweg geweest...

Comment

Radio,Eye enz.
                Hey Pol, hebben ze iets gewijzigd aan de motorsturing?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                  Hey Pol, hebben ze iets gewijzigd aan de motorsturing?
                  Tja,da weet ik dus niet.
                  Ze hebben gezegd dat hij een volledige update heeft gehad.
                  Maar wat er juist veranderd is/was kon de dame aan het onthaal mij niet zeggen.

Ik vind het precies wel beter optrekken en soepeler schakelen...

Comment

Tja,da weet ik dus niet.
                    Ze hebben gezegd dat hij een volledige update heeft gehad.
                    Maar wat er juist veranderd is/was kon de dame aan het onthaal mij niet zeggen.

Ik vind het precies wel beter optrekken en soepeler schakelen...
                    Ik vind het spijtig dat ze er niet een lijstje bijgegeven van wat de softwareupdate telkens juist veranderd....het zou je toch een idee geven van waarop je moet letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      Ik vind het spijtig dat ze er niet een lijstje bijgegeven van wat de softwareupdate telkens juist veranderd....het zou je toch een idee geven van waarop je moet letten.

Wim , heel dikwijls weten wij dit zelf ook niet .

Er staat niet altijd een beschrijving bij waarom er een update is .

Maar idd de garage mag wel wat meer uitleg geven , moeten ze normaal weten want de technieker moeten bij hun werkfiche een geel blad invullen met de uitgevoerde werkzaamheden.

allé bij ons toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                        Wim , heel dikwijls weten wij dit zelf ook niet .

Er staat niet altijd een beschrijving bij waarom er een update is .

Maar idd de garage mag wel wat meer uitleg geven , moeten ze normaal weten want de technieker moeten bij hun werkfiche een geel blad invullen met de uitgevoerde werkzaamheden.

allé bij ons toch
                        tja David, als de verkopers in de garage zelfs niet weten dat er een wijziging komt aan de dieselmotoren....
                        Ik hem hem beloofd als er een verandering op til staat...dat ik hen dat zal proberen te melden (mochten ze het nog niet van Opel zelf vernomen hebben...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                          Hallo Wim,

Wat betreft het verbruik vind ik 8l/100km inderdaad (nog) echt hoog.
                          Theoretisch zijn het extra gewicht tgv de accessoires en de 18" velgen hier zeker debet aan maar als ik het vergelijk met mijn 130pk (geen ecoflex), flexride, panoramadak en 20 inch 255 banden een vrij groot verschil.
                          Gemiddeld zit ik nu aan 6,5l terwijl een ritje afgelopen week naar Dortmund op een gemiddelde van 5,9l uitkwam (max 140km/h en wel veel cruisecontrol).

Ik kan mij ook niet herinneren dat ik de eerste 3 a 4 duizend kilometer zo'n groot verschil in verbruik had t.o.v. nu.

Ik hoop voor je dat de dorst van de Insi nog flink zal afnemen.
                          Veel plezier er in elk geval mee.

gr. Ron.

Hoi, ivm met het verbruik hier mijn resultaten na 4380 KM. Gemiddeld zit ik nu aan 8,0 L/100 KM. Ben 2 weken geleden naar Sankt Moritz geweest in Zwitserland. 866 KM over de Duitse autowegen. Niet echt kunnen doorrijden omwille van files en wegenwerken. 12 uur gereden aan een gemiddelde snelheid van 86 km/H. Maar mijn gemiddeld verbruik kwam uit op zowel voor heen als terugreis op 5,9 L/100 KM. Dus hangt er toch veel hoe men rijdt en lange of korte afstanden. Mijn banden zijn 18" 245/45/18

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                            Hoi, ivm met het verbruik hier mijn resultaten na 4380 KM. Gemiddeld zit ik nu aan 8,0 L/100 KM. Ben 2 weken geleden naar Sankt Moritz geweest in Zwitserland. 866 KM over de Duitse autowegen. Niet echt kunnen doorrijden omwille van files en wegenwerken. 12 uur gereden aan een gemiddelde snelheid van 86 km/H. Maar mijn gemiddeld verbruik kwam uit op zowel voor heen als terugreis op 5,9 L/100 KM. Dus hangt er toch veel hoe men rijdt en lange of korte afstanden. Mijn banden zijn 18" 245/45/18
                            Hangt idd veel af van de lengte van de afstanden... Heb nu bijna 23.000km en zit aan 5.4l (bij 90% autosnelweg) en tussen 6.5 (rustige rijstijl) en 7 (sportieve rijstijl) bij 90% secundaire wegen en stad. Overall mix momenteel 6.2 (hou me in bebouwde kom en op secundaire wegen aan de maximum snelheid, op autostrade rij ik iets te hard, ongeveer 140-145 ).

Vind ik persoonlijk niet slecht voor zo'n zware wagen en met mijn rijstijl (rij niet altijd eco, terugschakelen voor bocht, hernemen op autosnelweg in 5 om wat vlotter te gaan, ...). Heb 245R18 banden en rij met bandenspanning tussen normaal en eco (voor 2.4 en achter 2.7)

Comment

Gisteren voor de zoveelste keer de wagen de gehele dag bij de dealer gestaan.
                              Het was nog maar geleden van 4/8/10. Geen oplossing ivm het niet werken van het Hillstart systeem. Geen oplossing ivm met het hoge verbruik (momenteel 10.2 L). Mijn gebuur zijn Porsche verbruikt minder. Geen oplossing ivm het water dat in de deuren blijft staan.
                              Na een volledige dag in de garage....sorry we hebben niks kunnen doen, we zien geen foutmeldingen. er waren geen nieuwe updates.
                              Ne mens zou voor minder moedeloos worden.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Gisteren voor de zoveelste keer de wagen de gehele dag bij de dealer gestaan.
                                Het was nog maar geleden van 4/8/10. Geen oplossing ivm het niet werken van het Hillstart systeem. Geen oplossing ivm met het hoge verbruik (momenteel 10.2 L). Mijn gebuur zijn Porsche verbruikt minder. Geen oplossing ivm het water dat in de deuren blijft staan.
                                Na een volledige dag in de garage....sorry we hebben niks kunnen doen, we zien geen foutmeldingen. er waren geen nieuwe updates.
                                Ne mens zou voor minder moedeloos worden.
                                Da's inderdaad ontmoedigend
                                Als ik jou was zou ik sterk overwegen om een andere dealer te zoeken of eens contact opnemen met de klantenservice van Opel (Erwin zal je waarschijnlijk graag helpen met het bezorgen van hun cöordinaten).
                                Ivm. dat water in de deuren; het lijkt me sterk dat ze dat niet kunnen oplossen....zijn de afwateringsgaten wel open? Leg even een matje op de grond en ga eens even onder je openstaande deur liggen....voel eens met een nagel of priem of deze gaten niet verstopt zijn.
                                Last edited by ; 18/08/2010, 20:20.

Comment

hoi,

ik kan U bevestigen dat de bel ( dindong , klingelklangel , ect ) effectief stopt na 10 sec bij het openen van de bestuurderdeur en met sleutel op het contact , wat ik van wim hoor is dat de zetel mooi achter blijft staan bij het instappen ( gemakkelijk uitstappen functie ) terwijl bij deze regelmatig terug naar voor gaat voor of terwijl ik kan instappen.

heb ook ineens wat foto's getrokken van de SW&HW versies ( knop config indrukken , je krijgt dan het configuratie menu , dan -+8sec op info drukken en je de engineering menu , eruit gaan op de toets back duwen totdat je in het hoofdmenu van de engineering bent dan op config duwen en daarna -+ sec op info duwen ( bij mij ging het ook gewoon met op de knop back te duwen totdat ik in het configuratie menu stond ( piepje) ).
                                  hier de foto's

we zouden nu eventueel kunne vergelijken

in het volgend bericht de rest van de foto's

groetjes
                                  Erwin
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

hoi,

hier de rest van de foto's

groetjes
                                    Erwin

ps : >>>> mijn multi functioneel handtekeninkje is af >>> inbegrepen nu zijn link naar mijn duitse wagen , alle berichten die ik geschreven heb, verbruik , link naar mijn youtube en naar mijn foto's
                                    Bijgevoegde Bestanden
                                    Last edited by ; 18/08/2010, 22:02. Reden: nieuwe handtekening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                      hoi,

hier de rest van de foto's

groetjes
                                      Erwin

ps : >>>> mijn multi functioneel handtekeninkje is af >>> inbegrepen nu zijn link naar mijn duitse wagen , alle berichten die ik geschreven heb, verbruik , link naar mijn youtube en naar mijn foto's
                                      Mijn software is nu gelijk aan die van U.
                                      Misschien moeten ze dat met de Tech aanzetten ?

Comment

Ik heb zonet al die schermpjes ook even gefotografeerd....ik heb nu 47! foto's.
                                        Kan ik nu specifiek op één schermpje zien welke softwareversie ik heb....of heb je ze allemaal nodig?

hieronder scherm 1 (volgens mij staat hier al op vermeld welke versie het is ) :
                                        Last edited by ; 18/08/2010, 23:14. Reden: foto

Comment

Mijn software is nu gelijk aan die van U.
                                          Misschien moeten ze dat met de Tech aanzetten ?

Gaat het hier over dat ding-dong geluid ?
                                          Dat zul je niet vinden op dit scherm .
                                          Dit scherm is enkel de software van de dvd 800.
                                          Dat ding-dong geluid komt van de Bcm (body control module).
                                          En tot hiertoe kunnen wij de tijd of instelling van dat geluid niet aanpassen .

Btw Tech is niet voor de insignia ,daar dient nu Tis2web voor en GDS

Comment

Working...
                                          X