Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
    Als ik tegen die datum nog niet over mijn insignia beschik, dan is ie ongetwijfeld ergens tussen Rüsselsheim en de garage verloren gereden.
    En meerijden ???? Iemand zal dan zeer gewillig zijn stuur ter beschikking stellen zodat ik rijd en de eigenaar mee-rijdt.
    En anders kom ik met mijn racefiets !!!

Even ernstig nu. Ik rijd momenteel met een Zafira, met DPF. Per tankbeurt moet die partikelfilter zich es reinigen, wat maakt dat het verbruik dan gedurende 15' tussen 8 en 10 liter schommelt. Ik lees hetzelfde over de insignia. Is dat iets typisch Opel ? Ik had dit ook reeds voor met een Vectra, maar reed ook met Ford en Peugeot, en daar heb ik dat nooit gemerkt ?
    Ford en Peugeot werken niet met een zelfreinigend DPF systeem, Opel wel. Bij Ford en Peugeot worden de roetdeeltjes gefilterd door/in een vloeistof (additief). Dit wordt om de x-aantal kilometer vervangen. Bij Ford bijvoorbeeld moet (op de Focus) op 60.000 het additief worden vervangen (min. 200 euro) en op 120.000km de volledige filter (1.000 euro). Beide drijven de kost van onderhoud dus nogal omhoog.

Het Opel-systeem is onderhoudsvrij. Dit wil zeggen, het brandt zichzelf schoon op hoge temperatuur (regeneratie). Werkt perfect, het enige probleem is dat het systeem geen kans krijgt om te werken bij korte ritjes. En laat ons nu de laatste tijd meer stilstaan dan rijden op de Belgische wegen... Wie voornamelijk op wegen rijdt sneller dan 90km/u zal weinig of geen hinder ondervinden van het systeem. Wie voornamelijk onder de kerktoren rijdt of een huis-aan-huis bedeling doet, zal regelmatig foutmelding krijgen "DPF vol" en in noodloop gaan. De oplossing? Regelmatig eens 40-50km gaan rijden op de snelweg of preventief elke paar maanden eens manueel laten regenereren. Omdat het systeem geen onderhoud vereist, is het dus onderhoudsvriendelijker, milieuvriendelijker en goedkoper in gebruik dan de systemen met additieven. Ik weet niet wat de toestand vandaag is maar Opel was tot 2 jaar geleden één van de weinigen met dit systeem en het was één van de beste systemen op de markt. Was trendsetter maar werd (alweer) niet erkend door de markt/pers. Is natuurlijk niet de eerste keer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      ' t was maar een grapje
      Is wit uit het gamma gehaald? lijkt me raar...
      oeps ..... verkeerd gezien , was gisteren met de configurator bezig en hij gaf de witte kleur niet meer vandaar ik vermoede dat de kleur eruit was genomen , niet dus , t'wordt tijd dat ik mijn ogen eens laat opereren .
      wat wel is dat de pomegranate eruit is als dubbel metaal (mica) inde plaats een power red briljant , niet zo mooi moet ik toegeven. wel is die mahagony een mooie ( vrouwtje vind van niet maar ja , wie kiest er hier he ) kleur moet wel genomen worden met licht interieur en als specialleke piano black inleg .... denk dat dit een zeer mooie config zou zijn

groetjes
      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
        Ford en Peugeot werken niet met een zelfreinigend DPF systeem, Opel wel. Bij Ford en Peugeot worden de roetdeeltjes gefilterd door/in een vloeistof (additief). Dit wordt om de x-aantal kilometer vervangen. Bij Ford bijvoorbeeld moet (op de Focus) op 60.000 het additief worden vervangen (min. 200 euro) en op 120.000km de volledige filter (1.000 euro). Beide drijven de kost van onderhoud dus nogal omhoog.

Het Opel-systeem is onderhoudsvrij. Dit wil zeggen, het brandt zichzelf schoon op hoge temperatuur (regeneratie). Werkt perfect, het enige probleem is dat het systeem geen kans krijgt om te werken bij korte ritjes. En laat ons nu de laatste tijd meer stilstaan dan rijden op de Belgische wegen... Wie voornamelijk op wegen rijdt sneller dan 90km/u zal weinig of geen hinder ondervinden van het systeem. Wie voornamelijk onder de kerktoren rijdt of een huis-aan-huis bedeling doet, zal regelmatig foutmelding krijgen "DPF vol" en in noodloop gaan. De oplossing? Regelmatig eens 40-50km gaan rijden op de snelweg of preventief elke paar maanden eens manueel laten regenereren. Omdat het systeem geen onderhoud vereist, is het dus onderhoudsvriendelijker, milieuvriendelijker en goedkoper in gebruik dan de systemen met additieven. Ik weet niet wat de toestand vandaag is maar Opel was tot 2 jaar geleden één van de weinigen met dit systeem en het was één van de beste systemen op de markt. Was trendsetter maar werd (alweer) niet erkend door de markt/pers. Is natuurlijk niet de eerste keer...
        oi,

idd korte ritjes zijn voor dit systeem dodelijk , nu doe ik voornamelijk wel (als ik rijd) ineens groter afstanden en autosnelweg ( leuven ) , nu heb ik persoonlijk nog geen enkele keer het lichtje zien pinken wat duid op een reiniging , zit nochtans nog altijd in de eerste 1000km , wat ik had begrepen was als je in regeneratie gaat ( het lichtje pinkt ) dat het voldoende is gewoon te blijven rijden dus bv aan een rood licht stoppen zou geen kwaad kunnen , maar je mag vooral niet de regenaratie onderbreken.
        nu heel stom , heeft iemand van jullie al ooit eens dat lichtje zien pinken ,heb het idee dat dit niet werkt , hoor alleen maar dat het verbruik heel hard stijgt maar voor de rest niets.of is af en toe eens goed doorblazen tegen 170 + genoeg

ik begrijp niet dat dit systeem niet overgenomen wordt , is niet alleen maar een trendsetter maar ook milieuvriendelijk mij dunkt , geen filters vervangen geen additieven die in het milieu verdwijnen , echt pure reiniging door verbranding , als dat niet proper is

groetjes
        Erwin

Comment

• Komt je lijst stilaan in orde Erwin ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
            Komt je lijst stilaan in orde Erwin ?
            yeps wou eigenlijk eind van de week al een overzicht geven , dan dacht ik woensdag ... maar blijkt een groot succes te worden dus geef ik nu ff een overzichtje.

1 erwinvo1964**
            2 corsawim**
            3 d-s**
            4 suby555
            5 Insigniaken
            6 Polleke2*
            7 JohnnyGazet
            8 dami
            9
            Baarsje
            10 Circo
            11 nonkel louis ***
            12
            PietDeLiet*
            13 Arachna
            14 Stavroske
            15 Rosse 64**

geen * = alle info ontvangen
            * nog geen info , graag info voor bevestiging
            ** alle info + zijn mensen die iets kunnen/willen bijbrengen , bv raad kuisen , fimen + foto's maken , technische info ect.
            *** nog geene insi , komt met zijnen koersveloo als de insi verloren rijd .
            stavroske is de 1/2 man , kan je je naam en tel en/of mail adres nog via pb doorspelen aub.heb alleen maar woonplaats, bedankt

zoals het er nu uitziet begint het al een leuke boel te worden, mensen die alsnog interesse hebben kunnen een PB sturen naar mij met hun coördinaten ( kwestie van organisatie een beetje in goede lijn te laten lopen , gegevens blijven privé ) . eind van de week geef ik nog een overzicht. (hoop dat er nog een paar bij komen , ook ben je als niet insi bezitter vooral ook welkom om deze mooie wagens te komen bewonderen op 02/04/2011).

indien deze dag een succes word zou ik dit nog willen herhalen later. ga ook proberen een fabrieksbezoek in duitsland russelheim los te krijgen bij Opel, weet niet of dit gaat lukken maar kan alleen maar proberen he.

groetjes
            Erwin
            Last edited by ; 26/10/2010, 15:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              yeps wou eigenlijk eind van de week al een overzicht geven , dan dacht ik woensdag ... maar blijkt een groot succes te worden dus geef ik nu ff een overzichtje.

1 erwinvo1964**
              2 corsawim**
              3 d-s**
              4 suby555
              5 Insigniaken
              6 Polleke2*
              7 JohnnyGazet
              8 dami
              9 Baarsje
              10 Circo
              11 nonkel louis ***
              12 PietDeLiet*
              13 Arachna
              14 Stavroske
              15 Rosse 64**

geen * = alle info ontvangen
              * nog geen info , graag info voor bevestiging
              ** alle info + zijn mensen die iets kunnen/willen bijbrengen , bv raad kuisen , fimen + foto's maken , technische info ect.
              *** nog geene insi , komt met zijnen koersveloo als de insi verloren rijd .
              stavroske is de 1/2 man , kan je je naam en tel en/of mail adres nog via pb doorspelen aub.heb alleen maar woonplaats, bedankt

zoals het er nu uitziet begint het al een leuke boel te worden, mensen die alsnog interesse hebben kunnen een PB sturen naar mij met hun coördinaten ( kwestie van organisatie een beetje in goede lijn te laten lopen , gegevens blijven privé ) . eind van de week geef ik nog een overzicht. (hoop dat er nog een paar bij komen , ook ben je als niet insi bezitter vooral ook welkom om deze mooie wagens te komen bewonderen op 02/04/2011).

indien deze dag een succes word zou ik dit nog willen herhalen later. ga ook proberen een fabrieksbezoek in duitsland russelheim los te krijgen bij Opel, weet niet of dit gaat lukken maar kan alleen maar proberen he.

groetjes
              Erwin
              Bedankt voor het initiatief Erwin en veel succes !

Comment

oeps ..... verkeerd gezien , was gisteren met de configurator bezig en hij gaf de witte kleur niet meer vandaar ik vermoede dat de kleur eruit was genomen , niet dus , t'wordt tijd dat ik mijn ogen eens laat opereren .
                wat wel is dat de pomegranate eruit is als dubbel metaal (mica) inde plaats een power red briljant , niet zo mooi moet ik toegeven. wel is die mahagony een mooie ( vrouwtje vind van niet maar ja , wie kiest er hier he ) kleur moet wel genomen worden met licht interieur en als specialleke piano black inleg .... denk dat dit een zeer mooie config zou zijn

groetjes
                Erwin
                Myth green en pomegranate zijn eruit, Power red en Magic red zijn nieuw.
                Power red is gewoon vuurrood en niet zo mooi.
                Magic red is de opvolger van pomegranate, en is bijna gelijk maar nog iets mooier naar mijn mening( meer metallic in)
                Maar Magic red is voorlopig nog niet bestelbaar, is voorzien voor MY 11,5.

Comment

• Oja , als ik nog ergens kan helpen moet je het zeggen hé Erwin.
                  Of eventueel met het poetsen... ik ben zelfstandig in bijberoep in het car detailen
                  Zonder dat ik hiermee onder de duiven van mijn naamgenoot Corsawim wil schieten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                    Oja , als ik nog ergens kan helpen moet je het zeggen hé Erwin.
                    Of eventueel met het poetsen... ik ben zelfstandig in bijberoep in het car detailen
                    Zonder dat ik hiermee onder de duiven van mijn naamgenoot Corsawim wil schieten!
                    oi,

mss even afspreken dan met corsawim, mss kunnen jullie iets leuk ineen steken ( soort van workshop ) .
                    ik zet je al wel ineens in de lijst als bijdrager

groetjes
                    Erwin

Comment

oi,
                      voor de rest denk ik dat de meeste onder ons een redelijk normaal reinigingsgedrag hebben ( 1 tot 2* op 20000a 30000 km )
                      Dat is wel extreem weinig hé, 1x per 1000km lijkt me realistischer.

Comment

Myth green en pomegranate zijn eruit, Power red en Magic red zijn nieuw.
                        Power red is gewoon vuurrood en niet zo mooi.
                        Magic red is de opvolger van pomegranate, en is bijna gelijk maar nog iets mooier naar mijn mening( meer metallic in)
                        Maar Magic red is voorlopig nog niet bestelbaar, is voorzien voor MY 11,5.
                        oi,
                        weet het die power red heeft heel even in de configurator gestaan maar is eruit verdwenen, in ieder geval de mannen met een myth green en pomegranate hebben een collecters item

groetjes
                        Erwin

Comment

nu heel stom , heeft iemand van jullie al ooit eens dat lichtje zien pinken ,heb het idee dat dit niet werkt , hoor alleen maar dat het verbruik heel hard stijgt maar voor de rest niets.
                          Dat lichtje pinkt pas als de motor de kans niet krijgt om de DPF te regenereren (korte ritten). Dat wil dan zeggen: "Ga eens een goei rit doen".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saturnastra Bekijk Berichten
                            Dat is wel extreem weinig hé, 1x per 1000km lijkt me realistischer.
                            oeps , moet dringend toch mijn ogen eens laten opereren ( zal iets voor volgend jaar worden , nog maar 30% op linkeroog ) , nulleke teveel bij beide km's
                            sorry

groetjes
                            Erwin

Comment

oeps , moet dringend toch mijn ogen eens laten opereren ( zal iets voor volgend jaar worden , nog maar 30% op linkeroog ) , nulleke teveel bij beide km's
                              sorry

groetjes
                              Erwin
                              Kan gebeuren hé.

Comment

Oja , als ik nog ergens kan helpen moet je het zeggen hé Erwin.
                                haha, ik heb geen duiven dus....

cardetailen in zelfstandig bijberoep....INTERESSANT

Ik ben maar een amateureke hoor....

Doe je dat al lang? ; stof denk ik voor een boeiend gesprek

Comment

groetjes
                                  Erwin
                                  Ik heb onze collega Insi-rijder Koen (KORO) al een tijdje niet meer online gezien......
                                  Weet zeker dat hij ook van de partij zou willen zijn en zeker als het in de omgeving van het Antwerpse zou zijn
                                  Misschien met vakantie??....
                                  2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                  2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                  2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                  2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                  http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                    Ik heb onze collega Insi-rijder Koen (KORO) al een tijdje niet meer online gezien......
                                    Weet zeker dat hij ook van de partij zou willen zijn en zeker als het in de omgeving van het Antwerpse zou zijn
                                    Misschien met vakantie??....
                                    inderdaad; hij is al efkes stil....er is nog tijd; hij zal wel terug opduiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                      haha, ik heb geen duiven dus....

cardetailen in zelfstandig bijberoep....INTERESSANT

Ik ben maar een amateureke hoor....

Doe je dat al lang? ; stof denk ik voor een boeiend gesprek
                                      Eigenlijk is het meer een uit de hand gelopen hobby.

Maar ik kreeg zoveel aanvragen dat dit niet meer te doen was op de oprit

Dus ben ik een magazijntje gaan huren en volledig ingericht met de nodige kosten ,waardoor ik het nog iets intensiever ben gaan doen!
                                      Maar proffesioneel noem ik mijzelf ook niet hoor, eerder gevorderde en gepassioneerde amateur
                                      Ik leer nog steeds bij...

Comment

Eigenlijk is het meer een uit de hand gelopen hobby.

Maar ik kreeg zoveel aanvragen dat dit niet meer te doen was op de oprit

Dus ben ik een magazijntje gaan huren en volledig ingericht met de nodige kosten ,waardoor ik het nog iets intensiever ben gaan doen!
                                        Maar proffesioneel noem ik mijzelf ook niet hoor, eerder gevorderde en gepassioneerde amateur
                                        Ik leer nog steeds bij...
                                        Ik ken dat van die oprit
                                        Gepassioneerd ben ik zeker ook (zwaar gebeten door het welbekende virus)...qua vordering heb ik m'n grens (voorlopig) gesteld op werken met de excenter....roterend werken schrikt me wat teveel af. Het is dikwijls andermans kapitaal waar je op werkt ...en ik heb schrik van hologrammen...alhoewel je er die met de excenter weer uit kan krijgen.

zit jij soms ook op het bekende carcleanforum?
                                        Last edited by ; 27/10/2010, 00:07.

Comment

• Inderdaad onder dezelfde nickname

Rotary is een volledig ander gegeven!!!

Dat is waar ik ook vollop mee aan het bijleren ben,lukt al aardig maar je moet je hoofd er wel bij houden

Maar met de juiste produkten en een goeie excenter kan je al heel ver gaan hoor!
                                          Heb het nog niet veel meegemaakt dat ik mijn Rap heb 'moeten' bovenhalen...

Comment

Working...
                                          X