Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
dacht gelezen te hebben dat als hij een regeneratie uitvoert het lampje liet branden , na nazicht blijkbaar verkeerd gelezen
groetjes
Erwin
Dat zouden ze beter zo gedaan hebben zodat ge als bestuurder weet wanneer hij bezig is en dan blijft ge gewoon rijden tot het lampje uit is.
En dan zouden ze ook een diesel met DPF kunnen verkopen aan iemand die altijd korte ritten doet maar wel veel kilometers maakt. Nu gaat er wel een lampje knipperen maar eer het zover is zijn er al meerdere regeneraties gestart en afgebroken. (En diesel verkwist.)
Een berichtje van een NL Opel Vectra rijder wiens auto bijna aan vervanging toe is... Natuurlijk staat de Insignia bovenaan op mijn lijstje en bij het zoeken naar info ben ik ook op dit actieve forum terecht gekomen. Het zijn nogal wat pagina's om door te lezen...
Ik heb eigenlijk 2 punten die me nu nog aan het twijfelen brengen: de ruimte en de betrouwbaarheid.
Als Vectra Station rijder, ben ik natuurlijk een ruime bak gewend. Zijn er mensen die de stap van Vectra Station naar Insignia ST al gemaakt hebben? De kofferruimte vind ik minder belangrijk, die paar keer dat je echt veel mee moet nemen, lukt toch wel. De ruimte op de achterbank vind ik belangrijker, ik ben zelf lang (190) en heb ook lange kinderen, mijn zoon is al langer dan ik zelfs. Heeft de achterbank nog voldoende ruimte?
De betrouwbaarheid vind ik belangrijker. Als ik hier de vele problemen lees, maak ik me daar wel zorgen over. Zijn er ook nog gebruikers die weinig tot geen problemen hebben? Hebben die mensen met lange lijsten puur pech, of is het toch wel een algemeen kwaliteitsprobleem. Wat is jullie mening?
Bedankt vast voor de hulp.
Friso
Hey Friso,
Ik heb zelf vorig jaar de overstap gemaakt. van een Vectra Station 2.2 benzine naar een Sports Tourer 1.6T.
Ik heb zelf het idee dat de ruimte minder is. Zowel in de kofferruimte, als op de achterbank. Met 4 volwassen personen in de auto, houd het niet over.
Ander aandachtspunt is de audio. Ik had in de Veactra een CD70. De geluidskwaliteit hiervan vond ik beter (op hoge volumes) dan van de DVD800 in standaard configuratie. Ik heb op het laatste moment geprobeerd de bestelling om te zetten naar Infinity Sound System. Dat lukte helaas niet meer.
Ik heb nu een subwoofer in de kofferruimte liggen (nog minder ruimte).
Verder blijft de auto me zeer goed bevallen. In tegenstelling tot de berichtgeving op het forum heb ik eigenlijk maar één echt probleem gehad met de airco. Dat is netjes opgelost door de dealer.
Zou je voor de zelfde motor gaan als ik, realiseer je dan dat dit wel een waar drankorgel is. Met mijn 2.2ltr Vectra deed ik gemiddeld 9,2ltr/100km. Ik zit met de 1.6T op 13,1ltr/100km. Hoeveel? Ja, 13,2ltr/100km. Ik maak wel meer korte ritten. Maar toch!
Verder blijft de auto een aandachtstrekker met opties als 20" lichtmetaal, AFL en Metro-kleur.
Is het misschien een idee om de hier besproken dealers uit te nodigen voor het Insignia treffen.
Kunnen ze misschien een OPC verloten voor alle ongemakken!
Dat zouden ze beter zo gedaan hebben zodat ge als bestuurder weet wanneer hij bezig is en dan blijft ge gewoon rijden tot het lampje uit is.
En dan zouden ze ook een diesel met DPF kunnen verkopen aan iemand die altijd korte ritten doet maar wel veel kilometers maakt. Nu gaat er wel een lampje knipperen maar eer het zover is zijn er al meerdere regeneraties gestart en afgebroken. (En diesel verkwist.)
Ze zouden het zo makkelijk kunnen maken hé.
oi,
eigenlijk goed dat je het aanhaalt , nu in principe zou je het moeten zien want blijkbaar zou de AR verwarming aanslaan als hj begint te regenereren ( en nu ben ik bekanst zeker dat ik da toch goe gelezen heb ) dus op z'n minst AR ledje laten branden of beter nog laten pinken.
zal het ineens op het blad zetten als gewenst voor als ik het onderhoud heb , krijg ik een nee bumper , en krijg ik een ja is dat ook weer opgelost.
Een berichtje van een NL Opel Vectra rijder wiens auto bijna aan vervanging toe is... Natuurlijk staat de Insignia bovenaan op mijn lijstje en bij het zoeken naar info ben ik ook op dit actieve forum terecht gekomen. Het zijn nogal wat pagina's om door te lezen...
Ik heb eigenlijk 2 punten die me nu nog aan het twijfelen brengen: de ruimte en de betrouwbaarheid.
Als Vectra Station rijder, ben ik natuurlijk een ruime bak gewend. Zijn er mensen die de stap van Vectra Station naar Insignia ST al gemaakt hebben? De kofferruimte vind ik minder belangrijk, die paar keer dat je echt veel mee moet nemen, lukt toch wel. De ruimte op de achterbank vind ik belangrijker, ik ben zelf lang (190) en heb ook lange kinderen, mijn zoon is al langer dan ik zelfs. Heeft de achterbank nog voldoende ruimte?
De betrouwbaarheid vind ik belangrijker. Als ik hier de vele problemen lees, maak ik me daar wel zorgen over. Zijn er ook nog gebruikers die weinig tot geen problemen hebben? Hebben die mensen met lange lijsten puur pech, of is het toch wel een algemeen kwaliteitsprobleem. Wat is jullie mening?
Bedankt vast voor de hulp.
Friso
foto's zeggen meer dan woorden. wij hebben al mensen met 1,90m op de achterbank gehad die zeker niet kloegen. De kofferrruimte is iets smaller en iets minder diep. Maar onder zeil iets hoger. opm : de lengte van de zit is in de insignia 2cm langer dan bij de vectra. De voorzetels staan net als in de vectra afgesteld op mijn lengte (ongeveer 1,75m...ik heb wel erg lange benen voor m'n lengte....en kort lijfje :-) In de deuren heeft de insignia achteraan ook bergvakken...de vectra had deze niet.
En tenslotte : nog eentje gevonden...ik gezeten in die van Erwin ....let trouwens maar eens op de stevige deuren! (indien censuur Erwin, dan zeg je het maar...)
Is het misschien een idee om de hier besproken dealers uit te nodigen voor het Insignia treffen.
Kunnen ze misschien een OPC verloten voor alle ongemakken!
ssssttt , heb hier op mijn lijst al een vraagske staan ( moet normaal deze week eens een klapke gaan doen ) met de vraag of ze geen promo materiaal kunnen geven , eventueel een kadooke ( riemsnijderke , korting op onderhoud , mattekes , een opc line setje dat ze vergeten af te halen zijn , alez ja wat ze eventueel kunnen missen ).
kan niks beloven alleen maar m'n best doen om iets te regelen.
zal het in ieder geval ook op tafel gooien, mss dat ik een dealerke kan over de streep krijgen
ssssttt , heb hier op mijn lijst al een vraagske staan ( moet normaal deze week eens een klapke gaan doen ) met de vraag of ze geen promo materiaal kunnen geven , eventueel een kadooke ( riemsnijderke , korting op onderhoud , mattekes , alez ja wat ze eventueel kunnen missen ).
kan niks beloven alleen maar m'n best doen om iets te regelen.
zal het in ieder geval ook op tafel gooien, mss dat ik een dealerke kan over de streep krijgen
om even verder te gaan op een item dat deze week werd aangehaald ovm producten die gebruikt kunnen worden voor het kuisen van je screen.
dit product komt uit de serie van contact chemie producten welke ik in mijn zelfstandige tijd heel veel gebruikte ( bv met plastic 70 kon men bv een radio of klein z/w tv'tje inspuiten in een emmer water leggen en nog laten spelen ook zonder probleem , dit om de kwaliteit van deze produkten even in de verf te zetten).
het product waahet hier nu om gaat is het volgende :
SCREEN TFT CLEANER spuitbus 200 ML reiniger voor TFT en LCD schermen. Screen TFT is een speciale schuimende reiniger voor TFT-schermen en LCD-displays. Deze reiniger bevat geen solventen zoals alcohol of ammoniak en is daarom geschikt voor het reinigen van TFT-schermen en behuizingen van PC's, laptops, GSM's, GPS systemen, cameras, ... Screen TFT kan eveneens gebruikt worden voor het reinigen van touch screens, CD's, scanners, kopieerapparaten, ...
!
6,95 € (incl.btw)
heb er wel geen winkel bijgezet om geen onbedoelde sluik reklame te maken
groetjes
Erwin
ps : normaal in elke goede electronica zaak te vinden.
Een berichtje van een NL Opel Vectra rijder wiens auto bijna aan vervanging toe is... Natuurlijk staat de Insignia bovenaan op mijn lijstje en bij het zoeken naar info ben ik ook op dit actieve forum terecht gekomen. Het zijn nogal wat pagina's om door te lezen...
Ik heb eigenlijk 2 punten die me nu nog aan het twijfelen brengen: de ruimte en de betrouwbaarheid.
Als Vectra Station rijder, ben ik natuurlijk een ruime bak gewend. Zijn er mensen die de stap van Vectra Station naar Insignia ST al gemaakt hebben? De kofferruimte vind ik minder belangrijk, die paar keer dat je echt veel mee moet nemen, lukt toch wel. De ruimte op de achterbank vind ik belangrijker, ik ben zelf lang (190) en heb ook lange kinderen, mijn zoon is al langer dan ik zelfs. Heeft de achterbank nog voldoende ruimte?
De betrouwbaarheid vind ik belangrijker. Als ik hier de vele problemen lees, maak ik me daar wel zorgen over. Zijn er ook nog gebruikers die weinig tot geen problemen hebben? Hebben die mensen met lange lijsten puur pech, of is het toch wel een algemeen kwaliteitsprobleem. Wat is jullie mening?
Bedankt vast voor de hulp.
Friso
Dag Friso,
ik kom van een Vectra Station Cosmo 1.9CDTI 150pk (195pk met box) en rijd nu met Insignia ST Cosmo Ecoflex 130pk (160pk met box). Beide zijn/waren voorzien van de nodige toeters en bellen.
De binnenruimte is vergelijkbaar, zowel voor- als achteraan. Als je twijfelt, gewoon naar dealer gaan en uitproberen!! De insignia rijd beter, vooral rustiger en stiller. Vond het stuurgevoel in de Vectra iets leuker (lees minder afstandelijk). Vectra was overzichtelijker MAAR lelijker én de Insignia wordt je snel gewoon. Wel parkeersensoren bijbestellen. Al bij al, ik was ZEER tevreden over de Vectra, een toppertje, veel mensen hebben die auto zwaar onderschat. De Insignia is echter beter, mooier vooral, meer stijl, navi werkt nog sneller, stoelen zijn fantatstisch (lederen sportzetels) en de xenons onverslaanbaar.
Mijn insignia is van maart 2010, ik heb nu zo'n 30.000km en heb nog geen problemen gehad. De sensor voor de verlichting reageerde soms inderdaad slechts in midden van een tunnel (is voor mij niet echt een betrouwbaarheidsprobleem) maar is intussen verbeterd. Veel hangt af van de dealer, hoe goed die is opgeleid en hoeveel interesse hij in de wagen heeft. Het is allemaal programmeer-werk, sommigen gaan zelf uit nieuwsgierigheid aan de slag, anderen vinden het de moeite niet. Dus, kies je dealer....
Is een fantastische wagen, betrouwbaar en rijdt super. Je kán pech hebben (zoals enkele pechvogels op het forum) maar dat kan je met elk model en elke wagen. Het verbruik is sterk afhankelijk van de rechtervoet, zowel bij de benzine als de dieselmotoren. Turbo's hé...
ssssttt , heb hier op mijn lijst al een vraagske staan ( moet normaal deze week eens een klapke gaan doen ) met de vraag of ze geen promo materiaal kunnen geven , eventueel een kadooke ( riemsnijderke , korting op onderhoud , mattekes , een opc line setje dat ze vergeten af te halen zijn , alez ja wat ze eventueel kunnen missen ).
kan niks beloven alleen maar m'n best doen om iets te regelen.
zal het in ieder geval ook op tafel gooien, mss dat ik een dealerke kan over de streep krijgen
Mijn insignia is van maart 2010, ik heb nu zo'n 30.000km en heb nog geen problemen gehad. De sensor voor de verlichting reageerde soms inderdaad slechts in midden van een tunnel (is voor mij niet echt een betrouwbaarheidsprobleem) maar is intussen verbeterd. Veel hangt af van de dealer, hoe goed die is opgeleid en hoeveel interesse hij in de wagen heeft. Het is allemaal programmeer-werk, sommigen gaan zelf uit nieuwsgierigheid aan de slag, anderen vinden het de moeite niet. Dus, kies je dealer....
Mag ik weten naar welke dealer je gaat, ik er zoek nml nog één in het antwerpse...
Mag ik weten naar welke dealer je gaat, ik er zoek nml nog één in het antwerpse...
oi,
mss een va de GMAN'en in het achterhoofd houden , sommige zij n er niet zo gelukkig mee en geven er al eens op af ( zoals ik , heb de laatste tijd nogal serieus van jette gegeven ) maar heb gemerkt als je hen de tijd geeft ( laatste keer was de wagen 5 dagen weg ) dat alles opgelost wordt wat ze zelf kunnen oplossen dwz niet de dingen die verkeerde programmaties hebben van Opel uit of dingen waar dat Opel zelf nog niet uit is , wel alles wat ze kunnen doen en zelfs nog een beetje meer ( laatste keer hebben ze zelfs mijn voor-velg die ik zelf kapot had gereden hersteld en hebben ze wind-geleiders geplaatst en een nieuwe voorplaat op de wagen gezet omdat die gedeukt was, dit alles zonder dat dit mij eenen euro heeft gekost ).
wel heel gestructureerd werken bij GMAN , dus problemen alles op papier zetten zodat de communicatie een beetje vlot loopt ( communicatie blijkt geen sterk punt te zijn bij GMAN , maar waar wel tegenwoordig )
groetjes
en vel succes met het zoeken van een dealer
Erwin
Ik vroeg me af of er een manier is om flitspaaldetectie in te stellen / te installeren op de dvd 800 NAVI.
Heb al wat rondgezocht maar vond niets concreet.
Voor een navigatie van 1500 euro had ik er toch wel wat meer van verwacht (no touch, resolutie, interface,...).
Ook vind ik de nachtmodus toch wel nog heel fel in mijn zicht schijnen..
foto's zeggen meer dan woorden. wij hebben al mensen met 1,90m op de achterbank gehad die zeker niet kloegen. De kofferrruimte is iets smaller en iets minder diep. Maar onder zeil iets hoger. opm : de lengte van de zit is in de insignia 2cm langer dan bij de vectra. De voorzetels staan net als in de vectra afgesteld op mijn lengte (ongeveer 1,75m...ik heb wel erg lange benen voor m'n lengte....en kort lijfje :-) In de deuren heeft de insignia achteraan ook bergvakken...de vectra had deze niet.
En tenslotte : nog eentje gevonden...ik gezeten in die van Erwin ....let trouwens maar eens op de stevige deuren! (indien censuur Erwin, dan zeg je het maar...)
Wat ik toch superraar blijf vinden is, dat op de achterrij de middelste zetel het grootste en dikste kussen heeft !
idd heel mooi , moet ik dat al niet meer vragen , ( wou gratis binnen geraken , kan nog proberen he ) , wel blijft natuurlijk dat ik zou moeten kunne meerijden met iemand die ook mijn rolstoel kan meenemen.
en we moeten dan ook een datum zoeken dat voor iedereen goed is ( bv mss kort na de samenkomst op 02/04 in een van de twee weken daarachter , was schoolvakantie dan mss dat we daar ergens dan kunne zien).
wat betreft fabriek , denk ik het best russelheim , want daar wordt de insi ineengebokst he , of gebeurd dit ook in bochum?
Comment