Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Elke keer vraag ik me af waarom er toch zoveel Insignia topics zijn (part III) maar dat is vanwege de miserie te bespreken?

Spijtig van zo'n mooie wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
      Gaat het hier over dat ding-dong geluid ?
      Dat zul je niet vinden op dit scherm .
      Dit scherm is enkel de software van de dvd 800.
      Dat ding-dong geluid komt van de Bcm (body control module).
      En tot hiertoe kunnen wij de tijd of instelling van dat geluid niet aanpassen .

Btw Tech is niet voor de insignia ,daar dient nu Tis2web voor en GDS
      Hoi David, als ik je goed begrijp dan zijn die 40-tal schermen die je kan oproepen enkel van toepassing op de DVD800...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        Elke keer vraag ik me af waarom er toch zoveel Insignia topics zijn (part III) maar dat is vanwege de miserie te bespreken?

Spijtig van zo'n mooie wagen
        Het is niet al miserie hoor....de meeste dingen die we eigenlijk hier aan het bespreken zijn, zijn peanuts.
        De wagen op zich blijft over het algemeen top hoor....en de meeste minpuntjes worden er langzaam maar zeker via software-updates uitgehaald

hiervoor dienen de fora toch....om ervaringen en vragen uit te wisselen...en ja we zijn hier misschien wel met een aantal Insigniafreaks....waaronder ondergetekende.
        Last edited by ; 18/08/2010, 23:53.

Comment

Gaat het hier over dat ding-dong geluid ?
          Dat zul je niet vinden op dit scherm .
          Dit scherm is enkel de software van de dvd 800.
          Dat ding-dong geluid komt van de Bcm (body control module).
          En tot hiertoe kunnen wij de tijd of instelling van dat geluid niet aanpassen .

Btw Tech is niet voor de insignia ,daar dient nu Tis2web voor en GDS
          Ze beweren hier nochtans van wel.
          Dat het na 10 seconden gedaan is met ding-dong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten

enkel bij Erwin....bij mij is dit niet zo....de software bij mij is nog de originele waar hij mee geleverd werd (01/06/2010)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
              enkel bij Erwin....bij mij is dit niet zo....de software bij mij is nog de originele waar hij mee geleverd werd (01/06/2010)
              Als het bij hem kan dan bij ons ook !
              Software is deze week geudated.
              Ik heb nu dezelfde versie zoals die van hem.
              Alhoewel we blijkbaar niet kunnen zien welke software we juist hebben.
              Want de schermen die we te zien krijgen hebben enkel iets te maken met de DVD800 en niet met de "centrale computer".

Comment

hoi allemaal,

kon niet slapen dus wat surfen en info zoeken en ik vond dit , dus allen die een box willen plaatsen of willen chippen be warned

Your right they can see. If a VX technician logs onto the car, it even log's his username/identity etc so opel know who has been connected to the car.

Be warned about tuning box's as well, Opel can see via TISweb what the peek boost pressure and fuel pressure has been and can compare it to standard parameters, so they will know if the car has been mapped and reversed back again, or had a tuning box fitted.

groetjes
                Erwin

Comment

Strange vibration

wim,

iets voor u lees dit eens door

groetjes
                  Erwin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    Hallo Erwin, het lijkt er inderdaad op. Ze spreken daar wel over een "geluid". Ik hoor eigenlijk niks (kan natuurlijk aan m'n goed gehoor liggen) Dus m'n vraag aan jullie : Als jullie die vibraties voelen, horen jullie die dan ook ?
                    Ik zou inderdaad kunnen geloven dat door een soort van dempend materiaal aan te brengen tussen het luchtfilterhuis en de bevestiging hiervan op de carrosserie, het vibreren zou kunnen verminderen.

In elk geval bedankt voor het opzoekwerk!

Ps : Toen vrouwtje naar het werk vertrok heb ik even het volgende geprobeerd; ik heb de motorkap geopend en de wagen laten starten terwijl ik m'n hand op het luchtfilterhuis hield. Ik heb ze dan even wat gas laten geven en inderdaad rond de 1800tr/min was de trilling in m'n hand dezelfde als die in de pedalen en versnellingspook. Het luchtfilterhuis lijkt indertaad star bevestigd op de binnenkant van de rechter voorvleugel....dus dit zou inderdaad die trillingen kunnen doorgeven. De motor zelf hangt in dempingsblokken; die zou dus in principe minder trillingen mogen doorgeven (of het zou via de versnellingsbak moeten zijn)
                    Last edited by ; 19/08/2010, 09:39. Reden: uitbreiding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten

Bij de laatst geleverde is het idd zo ,maar herprogrammeren en dan de tijd aanpassen kunnen we helaas (nog) niet .

Hopelijk komt dat .

Die schermen dat jullie tonen is idd alleen maar voor de DVD 800 .

In een Insignia zitten gemiddeld 20 stuurapparaten (of meer).
                      Dus wie denk dat een mecanieker alleen nog sleutelt .....
                      Het is dezer dagen veel meer nadenken dan vijzen

En nu ben ik weg voor 10 dagen .

tadaa

Comment

Hallo Erwin, het lijkt er inderdaad op. Ze spreken daar wel over een "geluid". Ik hoor eigenlijk niks (kan natuurlijk aan m'n goed gehoor liggen) Dus m'n vraag aan jullie : Als jullie die vibraties voelen, horen jullie die dan ook ?
                        Ik zou inderdaad kunnen geloven dat door een soort van dempend materiaal aan te brengen tussen het luchtfilterhuis en de bevestiging hiervan op de carrosserie, het vibreren zou kunnen verminderen.

Ps : Toen vrouwtje naar het werk vertrok heb ik even het volgende geprobeerd; ik heb de motorkap geopend en de wagen laten starten terwijl ik m'n hand op het luchtfilterhuis hield. Ik heb ze dan even wat gas laten geven en inderdaad rond de 1800tr/min was de trilling in m'n hand dezelfde als die in de pedalen en versnellingspook. Het luchtfilterhuis lijkt indertaad star bevestigd op de binnenkant van de rechter voorvleugel....dus dit zou inderdaad die trillingen kunnen doorgeven. De motor zelf hangt in dempingsblokken; die zou dus in principe minder trillingen mogen doorgeven (of het zou via de versnellingsbak moeten zijn)
                        Hey .

Nu je het zo uitlegt ,wij hebben al wel eens één gehad waar de leiding van de airco slecht vaststond .
                        Deze hebben we dan iets verlegd en deftig vastgemaakt .

Bij de mijne was in het begin de leiding losgekomen van de servo ,maar dat geluid was duidelijk hoorbaar .

Comment

Hey .

Nu je het zo uitlegt ,wij hebben al wel eens één gehad waar de leiding van de airco slecht vaststond .
                          Deze hebben we dan iets verlegd en deftig vastgemaakt .

Bij de mijne was in het begin de leiding losgekomen van de servo ,maar dat geluid was duidelijk hoorbaar .

Ik zal vanavond eens voelen aan de aircoleiding.
                          Geniet van je vakantie (met de insi?)

Comment

Ik zal vanavond eens voelen aan de aircoleiding.
                            Geniet van je vakantie (met de insi?)

Het beste dat je kan doen is het geluid simuleren en dan elke keer ergens iets vastnemen (aircoleiding,luchtfilter,...)

Op die manier heb ik al veel dingen opgelost .

Ben weg met het vliegtuig ,insignia mag effe rusten

Comment

Het beste dat je kan doen is het geluid simuleren en dan elke keer ergens iets vastnemen (aircoleiding,luchtfilter,...)

Op die manier heb ik al veel dingen opgelost .

Ben weg met het vliegtuig ,insignia mag effe rusten
                              Goeie tip; zal ik eens proberen.....
                              vliegtuig is misschien beter voor jou; anders denk je toch maar aan je werk....

Comment

zetel verwarming

hallo ,

regelmatig zie / zag ik vragen ivm stoelverwarming die niet werkte, hier wat gevonden info

-------------------

Insignia 2009-2010 – All Engines

Note: Only vehicles with leather or partial leather seats are affected.
                                Customer complains that driver seat heater stops after a few seconds. Trouble codes B2425/0D and B2430/0D may be set.

This is caused by insufficient routing of the seat heater wire from the seat cushion to the flange (design fault).

Improved seat heating mats with a new design have been introduced in production as of VIN W0LGT5EM5A1052930 (6th January 2010).

In case of customer complaint replace the seat heating mat with the improved version.
                                Spare Parts: Part No.Seat heating mat 20944820

------------------------

groetjes
                                Erwin

Comment

Hé Wim + Erwin,

het zijn wel trillingen waar over we hier spreken maar er is geen geluid te horen (je hoort gewoon niks abnormaal maar voelt wel trillingen in pook, stuur en pedalen)

groetjes gert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                                    Hé Wim + Erwin,

het zijn wel trillingen waar over we hier spreken maar er is geen geluid te horen (je hoort gewoon niks abnormaal maar voelt wel trillingen in pook, stuur en pedalen)

groetjes gert
                                    Bedankt Gert, ik had ook nog niks gehoord....ik was zo aan het overpeinzen en toen dacht ik plots het volgende; misschien is er wel iets te horen aan de passagierszijde....die post komt van een Engels Vauxhall-forum....de bestuurder zit daar rechts dus ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                      Zozoooo, zijn we alweer 5000 problemen verder?
                                      Op elk forum....welk merk dan ook, staat het vol met problemen en vragen....daar dient een forum toch voor. Hierdoor krijg je natuurlijk de indruk dat de desbetreffende wagens op niets trekken. Bij ons gaat het over een 40 tal mensen die regelmatig posten. Intussen zijn er zoveel duizenden andere wagens van verkocht waarvan je de eigenaars niet zal horen.
                                      Een groot aantal van de problemen waar we over lullen en zagen, zijn dikwijls niet zo erg...maar moesten ze opgelost geraken door er heel wat informatie over uit te wisselen; dan zijn zij die op dit forum meelezen (en dikwijls de producenten zelf) ermee geholpen.

Is het peugeotforum ook zo interessant? Dat zou goed kunnen; trouwens de mercedes en VAG-fora zijn ook dikwijls interessant....je kan ze natuurlijk niet allemaal volgen hé

Ps : trouwens niet alle 5000 posts zijn problemen hé....we zijn ook nog blij met onze wagens en dat uiten we ook hoor
                                      Last edited by ; 19/08/2010, 13:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                                        Hé Wim + Erwin,

groetjes gert
                                        hoi,

idd , trillingen , bij mij eerder een hoog frequent zoemend gevoel , moei .lijk uit te leggen .
                                        aangezien wij beide niet zo best horen is het mogelijk dat er toch wat geluid te horen is, doch zelfs als er geen geluid is kan het best ergens in de buurt van de luchtfilter liggen denk ik . ik moet eerst wielen laten balanceren als ik de tijd heb en dan voel ik wel verder , heb ne jimmy en eeerst moet dat in orde zijn voor ik vrder reklameer.

groetjes
                                        Erwin

Comment

Very hot info ! ! ! !

Hallo medeforumers,

ik heb weeral nieuws heet van de naald , zoals ik al eerder wist te melden heb ik de nieuwe software waar "den dindong" na 10 sec . stopt met bellen , nu krijg ik juist een telefoontje van mijn verkoper en tijdens het gesprek kwam ter sprake dat ze toch wel eens die speedlock in de wagen mochten voorzien.
                                          wat blijkt hij heeft juist een wagen geleverd waar deze functie dus instaat , ( hij was er zo zeker van , er stond iets inde menu in de aard van automatisch sluiten bij vertrek , of toch zoiets inden aard ) blijkbaar moet de software weeral verbeterd zijn , normaal mag je rekenen als hij in productie wordt geleverd met een update komt deze update met een vertraging van een tot 2 maand aan .( of soms zelfs wat later )

nu blijkbaar zou je wel de optie geheugen moeten hebben voor de speedlock , dus als alles goed is hebben we achtereen deze functie ( als mijn vrkoper zich niet vergist heeft tenminste , maar dat denk ik niet , hij let meestal wel op zo'n dingen die ineens veranderen.

dus in principe zouden mensen die vanaf nu ongeveer ( hangt van bestel datum af , en wanneer hij geproduceerd is ) een nieuwe insi met geheugen hebben deze functie actief hebben , dus heb je achtereen zo een nieuwe laat ons weten of deze functie daadwerkelijk geïmplementeerd is met dank .

weederom de groetjes ,
                                          Erwin

ge ziet dat die 5000 niet altijd slechte berichten zijn he , heel veel oplossingen of info komt ook via deze forum binnen

Comment

Working...
                                          X