Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
    Wat ik toch superraar blijf vinden is, dat op de achterrij de middelste zetel het grootste en dikste kussen heeft !

Logisch ifv zicht ? Denk het niet !
    oi,

dacht ( kan het niet meer zien nu ) dat dit ook al zo was bij de zafira al was dit een zeven zitter , en als ik het goed heb blijken er meer merken daar zich aan te bezondigen , in principe wordt er verondersteld dat er vanachter ook maar twee personen plaats nemen die derde plaats is eigenlijk een noodplaats.
    trouwens op dat kussen past de koelbox dan weer perfect .

groetjes
    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chessbo Bekijk Berichten
      Hallo hallo,

Ik vroeg me af of er een manier is om flitspaaldetectie in te stellen / te installeren op de dvd 800 NAVI.
      Heb al wat rondgezocht maar vond niets concreet.

Voor een navigatie van 1500 euro had ik er toch wel wat meer van verwacht (no touch, resolutie, interface,...).
      Ook vind ik de nachtmodus toch wel nog heel fel in mijn zicht schijnen..

Weet iemand hier soms er meer van?

Alvast bedankt!

Greets
      oi,

niet mogelijk , dit is meestal zo met fabrieks af geplaatste navi systemen ( als ik het goed heb kan je met die van mercedes ook geen flitspalen installeren en die kosten nog een pak meer )
      de reden waarom je geen flitpalen kan/mag installeren komt door het feit dat al die navi's in heel europa worden verkocht , en in verschillenden landen mag je al geen apparaten bezitten / hebben aanstaan die je de flitpaal posities kunnen melden.
      in zwitserland( of was het oostrijk, zwitserland is toch het strengst in die zaken ) is het verboden en kan het zelfs leiden tot beslag van het voertuig en/ of apparaat ( daar de dvd800 vastzit in de wagen de wagen dus ) niet fijn dus. het toestel hoeft zelfs niet op te staan een toestel met flitpalen op dat gewoon in de koffer ligt is al genoeg.
      ik geloof ( hebben ze me toch verteld) dat ze daar zelfs zo streng zijn dat je zelfs op een papieren landkaart geen aanduidingen mag maken.

wat betreft resolutie vind ik die wel goed , en touch vind ik niet zo belangrijk , trouwens dan staat je scherm op een minimum van tijd vol vingers.
      1500eurokes valt mee , heb voor die van mijn zafira indertijd iets meer dan 2000 euro betaald en dat was dan ook nog zonder kleurenscherm ( voor een kleuren scherm kwam toen 500 euro bij )

de verlichting in nachtmodus kan je regelen samen met je achtergrondverlichting van de toetsen/klokken aan de lichtknop ( omhoog lichter , omlaag donkerder ).

groetjes
      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
        Mag ik weten naar welke dealer je gaat, ik er zoek nml nog één in het antwerpse...

Garage Frijters in Kalmthout! SUPER. Eén van de beste Opel Dealers die ik ken (en ik ken(de) er veel...)
        Heeft nu ook een vestiging in Kapellen. Heeft de gebouwen van Sebrechts overgenomen. Nog geen slecht woord over gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
          Garage Frijters in Kalmthout! SUPER. Eén van de beste Opel Dealers die ik ken (en ik ken(de) er veel...)
          Heeft nu ook een vestiging in Kapellen. Heeft de gebouwen van Sebrechts overgenomen. Nog geen slecht woord over gehoord.
          aha, dat lijkt interessant, ben niet zo fan vd GMAN-groep.
          Sinds mijn vorige dealer (Deurne motors) overgenomen werd door GMAN, vind ik dat de service en de prijs niet naar behoren was.
          Daar ga ik zeker eens een bezoekje brengen
          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
            oi,

eigenlijk goed dat je het aanhaalt , nu in principe zou je het moeten zien want blijkbaar zou de AR verwarming aanslaan als hj begint te regenereren ( en nu ben ik bekanst zeker dat ik da toch goe gelezen heb ) dus op z'n minst AR ledje laten branden of beter nog laten pinken.
            zal het ineens op het blad zetten als gewenst voor als ik het onderhoud heb, krijg ik een nee bumper , en krijg ik een ja is dat ook weer opgelost.

groetjes
            Erwin
            Dat weet ik niet of dat van die achterruitverwarming klopt.

Wat ge daar zegt van dat ledje, daar kan de dealer toch niks aan veranderen hoor.

Comment

• Ik heb vandaag 100 km gereden en de sensors van de bandenspanning geven nog niks door.
              David,moet je die resetten op één of andere manier ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Ik heb vandaag 100 km gereden en de sensors van de bandenspanning geven nog niks door.
                David,moet je die resetten op één of andere manier ?
                Pol ,uit Tis :

Leerprocedure voor bandenspanningscontrole

Na een rotatie of het vervangen van een onderdeel van een band zal het bandenspanningscontroleysteem automatisch en als volgt de waarden leren:
                • Wacht 18 min alvorens de auto te bewegen of ermee te rijden.
                • Rij met een snelheid van 20 km/h (15 MPH) gedurende 9 achtereenvolgende minuten zonder de motor uit te zetten (tot het verklikkerlampje in het intsrumentenbordcluster uitgaat, als het brandde).
                Tijdens een leerprocedure kan het gebeuren dat het driver information center eerst de "laatst gekende drukwaarden" van de vorige bandeninstelling toont, daarna een streeplijn, en vervolgens de effectieve drukwaarden voor de nieuwe bandeninstelling.
                Als het bandenspanningscontrolesysteem de nieuwe sensor niet accepteert, maak dan een nieuwe rit na 18 minuten stilstand met het contact op uit (sleutel uitnemen). Soms kan de ontvangst van het sensorsignaal langs de weg worden gestoord door verschillende oorzaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                  Pol ,uit Tis :

Leerprocedure voor bandenspanningscontrole

Na een rotatie of het vervangen van een onderdeel van een band zal het bandenspanningscontroleysteem automatisch en als volgt de waarden leren:
                  • Wacht 18 min alvorens de auto te bewegen of ermee te rijden.
                  • Rij met een snelheid van 20 km/h (15 MPH) gedurende 9 achtereenvolgende minuten zonder de motor uit te zetten (tot het verklikkerlampje in het intsrumentenbordcluster uitgaat, als het brandde).
                  Tijdens een leerprocedure kan het gebeuren dat het driver information center eerst de "laatst gekende drukwaarden" van de vorige bandeninstelling toont, daarna een streeplijn, en vervolgens de effectieve drukwaarden voor de nieuwe bandeninstelling.
                  Als het bandenspanningscontrolesysteem de nieuwe sensor niet accepteert, maak dan een nieuwe rit na 18 minuten stilstand met het contact op uit (sleutel uitnemen). Soms kan de ontvangst van het sensorsignaal langs de weg worden gestoord door verschillende oorzaken.
                  Dat is van vorige week vrijdag geleden dat die nieuwe sensor erin zit.
                  Heb ondertussen toch al 250 km gereden en soms flikkert er bandenspanning op de indiator. Maar een standvastige meting heb ik nog niet. Er staan gewoon 4 streepjes.

Comment

Dat is van vorige week vrijdag geleden dat die nieuwe sensor erin zit.
                    Heb ondertussen toch al 250 km gereden en soms flikkert er bandenspanning op de indiator. Maar een standvastige meting heb ik nog niet. Er staan gewoon 4 streepjes.

staan alle banden op dezelfde spanning ?
                    indien het niet vanzelf opgelost geraakt zou ik eens terug naar de garage gaan .
                    Mss is er ergens een electrische storing of is zelfs de nieuwe sensor stuk met te monteren .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                      staan alle banden op dezelfde spanning ?
                      indien het niet vanzelf opgelost geraakt zou ik eens terug naar de garage gaan .
                      Mss is er ergens een electrische storing of is zelfs de nieuwe sensor stuk met te monteren .....
                      Staan op 2.5.
                      Het is mijn winterset en er waren twee sensors stuk.
                      Heb die laten vervangen bij Vulco. Dus geen van Opel zelf. (67 euro/stuk,bij Vulco 77 euro voor de twee gemonteerd en gebalenceerd. Hoe kan je weten of die sensor stuk is ? Want ze hebben die niet op voorraad. Ze hebben die moeten bestellen en heb er 3 weken op moeten wachten.

Comment

Staan op 2.5.
                        Heb die laten vervangen bij Vulco. Dus geen van Opel zelf. (67 euro/stuk,bij Vulco 77 euro voor de twee gemonteerd en gebalenceerd. Hoe kan je weten of die sensor stuk is ? Want ze hebben die niet op voorraad. Ze hebben die moeten bestellen en heb er 3 weken op moeten wachten.
                        oi

denk redelijk simpel ( als er al geen verklikker lampje brand voor de sensors ) , als je weet welke de twee waren die vervangen zijn , zet hier even uw zomerkes op , zou dan normaal in orde moeten komen , is het in orde vervang dan band per band . is natuurlijk veel werk .

kan het mss zijn dat de sensors niet compatibel zijn? ,

groetjes
                        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saturnastra Bekijk Berichten
                          Dat weet ik niet of dat van die achterruitverwarming klopt.

Wat ge daar zegt van dat ledje, daar kan de dealer toch niks aan veranderen hoor.
                          oi,

staat in het boekje bij bepaalde modellen gaat de AR verwarming aan bij regeneratie.

en dat van dat ledje wordt niet aan de dealer gevraagd hoor , wordt gevraagd aan kontakt tussen Opel en klant. deze speelt de vraag door aan Opel......

groetjes
                          erwin

Comment

• Nog enkele dagen wachten... op week 44 komt hij binnen (besteld 30 aug.)

Sports tourer CDTI ecoflex 160pk
                            Carbon black
                            Siena zwart geperforeerd leder
                            AFL
                            Flexride
                            18" dubbel 5-spaak
                            DVD-800

cosmo met platinum-pack!!!

Genieten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ce_gusse Bekijk Berichten
                              Nog enkele dagen wachten... op week 44 komt hij binnen (besteld 30 aug.)

Carbon black
                              AFL
                              Flexride
                              18" dubbel 5-spaak
                              DVD-800

Genieten...
                              ge kunt er percies nie van slapen he , mooie config , vergeet wel niet wat fotootjes te posten als hij er is

slopel
                              Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ce_gusse Bekijk Berichten

Carbon black
                                AFL
                                Flexride
                                18" dubbel 5-spaak
                                DVD-800

Genieten...
                                mooie combinatie....dit wordt genieten man

Comment

• Ga dan ook eens luisteren in de garage, mijne besteld op 5 september dus zou er ook bijna moeten zijn dan!

Oorspronkelijk geplaatst door ce_gusse Bekijk Berichten

Carbon black
                                  AFL
                                  Flexride
                                  18" dubbel 5-spaak
                                  DVD-800

Genieten...

Comment

Staan op 2.5.

hoe da zijn geen originele ??
                                    Dan zit het probleem daar wss , zijn die wel compatibel met de software ??
                                    En er steken dan 2 verschillende soorten in ....

Hoe je dat kan weten ? Uitlezen en meten bij Opel wss.

Comment

• Collega Insi-rijders,

Jullie zullen ongetwijfeld ook de andere discussies volgen, alhoewel natuurlijk veeeel minder interessant, maar via onderstaande link zullen jullie kunnen lezen dat er plannen zijn bij Baarsje.....

Het is zeker zo dat ik, nog steeds, super tevreden ben over mijn Insignia en ook nog steeds een schitterende verschijning vind maar hij gaat in het voorjaar weer richting twee jaar en dan begint het bij mij weer te kriebelen Vandaar de oriëntatie.
                                      Ik ga er ook van uit dat ik 2 april nog steeds van de partij ben (met Insi) tenzij alles in een stroomversnelling komt natuurlijk

Dus, mochten jullie in jullie omgeving al iemand zo enthousiast hebben kunnen maken die nu ook overweegt binnen enkele maanden over te stappen naar een Insi en graag een compleet uitgeruste prachtige blikvanger wil hebben schroom niet met mij contact op te nemen. (en nee, dit is zeker geen maandagmorgen Insi)
                                      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                      http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                        Collega Insi-rijders,

Jullie zullen ongetwijfeld ook de andere discussies volgen, alhoewel natuurlijk veeeel minder interessant, maar via onderstaande link zullen jullie kunnen lezen dat er plannen zijn bij Baarsje.....

Het is zeker zo dat ik, nog steeds, super tevreden ben over mijn Insignia en ook nog steeds een schitterende verschijning vind maar hij gaat in het voorjaar weer richting twee jaar en dan begint het bij mij weer te kriebelen Vandaar de oriëntatie.
                                        Ik ga er ook van uit dat ik 2 april nog steeds van de partij ben (met Insi) tenzij alles in een stroomversnelling komt natuurlijk

Dus, mochten jullie in jullie omgeving al iemand zo enthousiast hebben kunnen maken die nu ook overweegt binnen enkele maanden over te stappen naar een Insi en graag een compleet uitgeruste prachtige blikvanger wil hebben schroom niet met mij contact op te nemen. (en nee, dit is zeker geen maandagmorgen Insi)
                                        Oei, ga je overlopen....
                                        Misschien interressant om de specs van je Insi even te vermelden...
                                        In elk geval al veel suc6 bij het plannen van je nieuwe audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          Oei, ga je overlopen....
                                          Misschien interressant om de specs van je Insi even te vermelden...
                                          In elk geval al veel suc6 bij het plannen van je nieuwe audi.
                                          Tsja, overlopen misschien wel, zoals ik al schreef ben nog aan het oriënteren.

Wat m'n Insi betreft, heeft de volgende specs:
                                          Insignia ST 2.0 cdti 130 pk Cosmo
                                          kleur: wit
                                          bj: mei 2009
                                          km-stand nu: 45000km
                                          opties:
                                          AFL
                                          Flexride
                                          Panoramadak
                                          DVD800 + bluetooth telefoonvoorbereiding metr voicecontrol
                                          8-voudig verstelbare bestuurdersstoel

en verder nog:
                                          20 inch originele OPC velgen!! dus de optionele vd Insi OPC
                                          19 inch winterset
                                          zwarte Irmscher grille met chroomstrip.

vrij compleet dus....
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Last edited by Baarsje; 29/10/2010, 18:41.
                                          2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                          2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                          2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                          2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                          http://www.originelevelgen.be

Comment

Working...
                                          X