Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Ik weet niet of hij al eens gepost was...

De eerste foto van de 3 deurs... in de schoonste kleur natuurlijk...
    Komt dit van iemand die zijn fantasie de vrije loop heeft gelaten....

Of zijn ze echt zo onnozel om een segment binnen te treden waar ze zeker en vast hun tanden gaan op kapot bijten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

Of zijn ze echt zo onnozel om een segment binnen te treden waar ze zeker en vast hun tanden gaan op kapot bijten.
      oi,

zou wel mooi zijn , ik heb ff eens rondgezien en heb dit gevonden.
      de eerste link is er een van photoshoppers .
      de andere mogen iets serieuzer worden genomen
      http://www.carspyshots.net/showthread.php?t=17144

als ie er komt ........bloodmooie car

groetjes
      Erwin

Comment

• Inderdaad mooi, maar valt spijtig genoeg voor Opel in een felbevochten segment waar de zogenaamde premiummerken de scepter zwaaien (premium = teveel betalen voor hetgeen je krijgt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
          Dit zou betekenen dat de speedlock niet beschikbaar wordt op mijn Insignia, daar ik de geheugenmodule niet heb.
          En ik heb geen 'basis uitvoering', maar een Cosmo , waarvan Opel beweert dat het de meest luxueuze is
          Binnenkort dienen er bij ons weer enkele leasewagens vervangen te worden , en alhoewel ik persoonlijk zeer tevreden ben van zowel het design als het comfort van de Insignia, is de kans groot dat zulke stomme details zoals het ontbreken van een speedlock op een auto van meer dan 30.000 € wel eens zouden kunnen meespelen in het kiezen van een ander merk. Mijn collega's hebben nogal dure onderdelen in hun wagens liggen , dus een speedlock is geen overbodige luxe als je in de (groot)steden moet rondrijden.
          Volgens mij moet het wel kunnen.

Op een Nederlands forum werd gezegd dat het met een software update (voor de nieuwe Astra) geprogrammeerd kan worden. zie onderstaande quote.

- Er is wel een software update gedaan voor de auto (niet het navisysteem dus). Mijn portieren kunnen nu wel automatisch vergrendelen wanneer ik ga rijden en ontgrendelen weer als ik de motor afzet!
          Ook zou de update het mogelijk leeglopen van de accu moeten oplossen (heb een paar weken terug 2 dagen achter elkaar een melding gehad van lage batterijspanning, daarna niet meer voorgekomen)

Comment

• Iphone 4

Iemand soms al ervaring met de Iphone 4 en bluetooth connectie ?

Comment

• Voor de mensen die geïnteresseerd zijn (ik wist nie of ik hier een reply mocht zetten): ik heb een set 20" velgen te koop (3 maand oud), met goodyear eagle F1 banden (de 8,5Jx20" 'Design 63 OPC' velgen). PM voor meer info, ik ga hier geen 'Te Koop' topic van maken :-)

Comment

• slechte INSI dag

oi,

vandaag nog eens met de insi buiten geweest , staat nog maar op 133km dus denk ik we gaan es een toerke doen.

het begon al slecht , bij het leggen van een paar dekens voor bescherming ( er moest een fiets in ) kruip ik in de koffer en bij het eruit komen zie ik een serieuze spleet tussen plastiek en dakbekleding bij dichterbij zien blijkt het of der heeft er eenen die plastiek gekraakt en terug gebogen.
                bij het instappen was mijn zetel weer voor de zo veelste keer alleen weg ( naar voor , soms blijft hij staan soms niet ) ik zet het contact op en krijg direct melding " service ophanging" af en op gezet klaar.
                ik ben nog geen paar straten verder terug die melding , na reset weg.
                ben aan het rijden en tussen 110 en 120 ne jimmy ( was al geweten moet ervoor binen dus een beetje trager ) op een bepaald moment denk ik , pff het is nu zo warm , ac staat op en op staat op auto , denk zet de blower wat harder en krijg het geluid van ne brommer en ipv van blazen zuigt hij precies . van alles geprobeerd en blijkbaar doet hij dit alleen op auto , bij het stoppen van de wagen vliegt den blower op volle kracht zonder geluid.
                ben op locatie en probeer het nog eens zonder dat de motor draait dus gewoon contact op en weeral diene brommer .ondertussen vliegen mijn ruitenwissers af en toe over de venster inde zomer op een zonnige dag een zot zicht dus zet ik de regensensor af
                alez ik zet alles stil en moet bellen en mijn telefoon module meldt mij dat ik moet wachten ( dit heb ik ook al een 3tal keer gehad ) en blijft gewoon hangen een 10tal minuten ( bt werkt prima gsm staat op externe sim mode ) , alles weer af en op en blijkbaar werkt het , ik bel maar krijg geen geluid en en de ontvanger hoort mij niet toch is er een verbinding.
                na alles terug afgezet werkt het weer prima , ondertussen hoor ik bompa krekel in mijn wagen als alles af staat hoor ik een schirpend geluid gelijk ne krekel maar heel laag van toon .ondertusen stomp ik toevallig tegen mijn midden console en hoor gekraak .
                alles wordt ingeladen en we vertrekken ...... blijkbaar zonder probleem buiten de ac gerekend dan , kom ik een tunnel tegen rij erin (da tunnelke op de boomsesteenweg naar a'pen ) tgen dat ik eruit ben beginnen mijn lichten te branden , ik uit de tunnel in de volle zon mijn lichten blijven minstens een km of 2 branden .
                tijdens het rijden merk ik ineens dat de rechterspiegel zich in stand achteruit heeft gezet opgelost door terug te regelen maar niet vatbaar voor herhaling
                bij thuiskomst doe ik de koffer open met de knop van de deur , alles wordt uitgeladen en ik druk op de ab om de koffer terug te sluiten , geen reactie dus duw ik op de knop in de koffer ook geen reactie dus de duer weer open en op het knopje drukken dit werkt ( zeer vreemd ) de koffer sluit zich weer .

alez ne pech dag voor mij en den insi , maar toch niet zo'n pech als de dame die dacht dat ze met haar mercedes de camion die achter mij reed bij het invoegen dacht te verplaatsen , naar't schijnt weegt zone camion heel veel en dat zal ze zien aan haare portomonee ik zag de spiegel net in de lucht vliegen en de rest zo een beetje eraf vallen.

toch nog een pluspunt , t'zonneke scheen .

groetjes
                Erwin

ps : weet iemand of de insi kan voorzien worden met een aux ingang die actief wordt bij geluid maw de ingang zou het geluid aan de radio moeten doorgeven en en op het moment van geluid de radio dempen zoals met de tel en nav.

Comment

• amai Erwin , ' t was je dagske wel
                  Die dag toen je hier was deed je achterklep ook raar; ze opende zich niet met het knopje op de deur...ik dacht dat het te maken had met je alarm toen.

Dat wordt een bezoekske aan de garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

Staat rendering bij.
                    Dus geen officiële foto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                      oi,

vandaag nog eens met de insi buiten geweest , staat nog maar op 133km dus denk ik we gaan es een toerke doen.

het begon al slecht , bij het leggen van een paar dekens voor bescherming ( er moest een fiets in ) kruip ik in de koffer en bij het eruit komen zie ik een serieuze spleet tussen plastiek en dakbekleding bij dichterbij zien blijkt het of der heeft er eenen die plastiek gekraakt en terug gebogen.
                      bij het instappen was mijn zetel weer voor de zo veelste keer alleen weg ( naar voor , soms blijft hij staan soms niet ) ik zet het contact op en krijg direct melding " service ophanging" af en op gezet klaar.
                      ik ben nog geen paar straten verder terug die melding , na reset weg.
                      ben aan het rijden en tussen 110 en 120 ne jimmy ( was al geweten moet ervoor binen dus een beetje trager ) op een bepaald moment denk ik , pff het is nu zo warm , ac staat op en op staat op auto , denk zet de blower wat harder en krijg het geluid van ne brommer en ipv van blazen zuigt hij precies . van alles geprobeerd en blijkbaar doet hij dit alleen op auto , bij het stoppen van de wagen vliegt den blower op volle kracht zonder geluid.
                      ben op locatie en probeer het nog eens zonder dat de motor draait dus gewoon contact op en weeral diene brommer .ondertussen vliegen mijn ruitenwissers af en toe over de venster inde zomer op een zonnige dag een zot zicht dus zet ik de regensensor af
                      alez ik zet alles stil en moet bellen en mijn telefoon module meldt mij dat ik moet wachten ( dit heb ik ook al een 3tal keer gehad ) en blijft gewoon hangen een 10tal minuten ( bt werkt prima gsm staat op externe sim mode ) , alles weer af en op en blijkbaar werkt het , ik bel maar krijg geen geluid en en de ontvanger hoort mij niet toch is er een verbinding.
                      na alles terug afgezet werkt het weer prima , ondertussen hoor ik bompa krekel in mijn wagen als alles af staat hoor ik een schirpend geluid gelijk ne krekel maar heel laag van toon .ondertusen stomp ik toevallig tegen mijn midden console en hoor gekraak .
                      alles wordt ingeladen en we vertrekken ...... blijkbaar zonder probleem buiten de ac gerekend dan , kom ik een tunnel tegen rij erin (da tunnelke op de boomsesteenweg naar a'pen ) tgen dat ik eruit ben beginnen mijn lichten te branden , ik uit de tunnel in de volle zon mijn lichten blijven minstens een km of 2 branden .
                      tijdens het rijden merk ik ineens dat de rechterspiegel zich in stand achteruit heeft gezet opgelost door terug te regelen maar niet vatbaar voor herhaling
                      bij thuiskomst doe ik de koffer open met de knop van de deur , alles wordt uitgeladen en ik druk op de ab om de koffer terug te sluiten , geen reactie dus duw ik op de knop in de koffer ook geen reactie dus de duer weer open en op het knopje drukken dit werkt ( zeer vreemd ) de koffer sluit zich weer .

alez ne pech dag voor mij en den insi , maar toch niet zo'n pech als de dame die dacht dat ze met haar mercedes de camion die achter mij reed bij het invoegen dacht te verplaatsen , naar't schijnt weegt zone camion heel veel en dat zal ze zien aan haare portomonee ik zag de spiegel net in de lucht vliegen en de rest zo een beetje eraf vallen.

toch nog een pluspunt , t'zonneke scheen .

groetjes
                      Erwin

ps : weet iemand of de insi kan voorzien worden met een aux ingang die actief wordt bij geluid maw de ingang zou het geluid aan de radio moeten doorgeven en en op het moment van geluid de radio dempen zoals met de tel en nav.
                      Wa is da allemaal ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                        Wa is da allemaal ???
                        typisch erwin , ik krijg ook alles ineens te verwerken kwa gezndheid ( kanker , ruggewervels kapot , longen kapot en nog ne hele resem ....totaal 3 jaar hospitaal zonder thuis te komen ).
                        ik heb dat dus met apparatuur ook , bv wagens ...... als iemand iets heeft aan zijn wagen en iemand anders heeft iets anders , mag ik er zeker van zijn dat ik alle fenomenen op een bepaald ogenblik ook heb , maar dan allemaal ineens .... ik verdenk ook de soft die in mijn wagen zit was de nieuwste soft en een beetje later wordt in de fabriek terug andere soft gebruikt .

ik sta maandag in de garage se, en dat ze niet zeggen dat er nix aan scheelt of ze niets kunnen uitlezen , heb namelijk een deel gefilmd vooral van die krekel en airco / blower die foutcode service ophanging moet normaal uit te lezen zijn.

+ dat ik al gemeld had dat hij begint te zweven en een beetje met zijn gat schud tussen 160 .. 170 km , dacht dat misschien ok te maken had met uit balans zijn van de wielen omdat ik een serieuze jimmy heb op de voorwielen , maar zou dan misschien te maken hebben met de ophanging . had na die rit niet meer gereden tot gisteren.

groetjes
                        Erwin

Comment

Staat rendering bij.
                          Dus geen officiële foto.
                          oi,

idd , had het ook gezien , daarom zat er ook een link bij naar die fotoshoppers. maar zoals ik kon lezen l+r heeft gm wel met het idee gespeeld .... doch er zijn berichten die bevestigen dat hij er in 2013 komt maar ook berichten die het tegenspreken . vooral op de Europese markt zou het niet haalbaar zijn. op de amerikaanse markt is dat weer een ander lieke daar zou dee wel kunnen aanslaan .
                          ik dacht gelezen te hebben dat ze hier in europa minstens 30.000 units moeten verkopen om gewoon nog maar uit de kostente geraken. en zoals wim al zei is dit een segment dat meer toebehoord aan de premium merken .
                          nochtans heb ik het idee dat het wel zou kunnen aanslaan vooral bij het nog jongere publiek dat het geld niet heeft voor de premium merken . als ze de prijs menselijk houden moet dit lukken denk ik .
                          tenslotte is de INSI toch geen lelijke wagen he

groetjes
                          Erwin

Comment

typisch erwin , ik krijg ook alles ineens te verwerken kwa gezndheid ( kanker , ruggewervels kapot , longen kapot en nog ne hele resem ....totaal 3 jaar hospitaal zonder thuis te komen ).
                            ik heb dat dus met apparatuur ook , bv wagens ...... als iemand iets heeft aan zijn wagen en iemand anders heeft iets anders , mag ik er zeker van zijn dat ik alle fenomenen op een bepaald ogenblik ook heb , maar dan allemaal ineens .... ik verdenk ook de soft die in mijn wagen zit was de nieuwste soft en een beetje later wordt in de fabriek terug andere soft gebruikt .

ik sta maandag in de garage se, en dat ze niet zeggen dat er nix aan scheelt of ze niets kunnen uitlezen , heb namelijk een deel gefilmd vooral van die krekel en airco / blower die foutcode service ophanging moet normaal uit te lezen zijn.

+ dat ik al gemeld had dat hij begint te zweven en een beetje met zijn gat schud tussen 160 .. 170 km , dacht dat misschien ok te maken had met uit balans zijn van de wielen omdat ik een serieuze jimmy heb op de voorwielen , maar zou dan misschien te maken hebben met de ophanging . had na die rit niet meer gereden tot gisteren.

groetjes
                            Erwin
                            Tja, als je dan ineens alles tegelijk hebt en ze kunnen dat in één keer oplossen....dan ben je (ivm. je auto) beter af.

Erwin, aangezien we gezien hebben dat je ook een 20DTH motor hebt, moet je eens kijken naar bijgaande label bij jou auto. Het vermogen in Kw staat erop vermeld. Deze sticker kleeft op de linker B-stijl. Bij geopende chauffeur deur zie je hem hangen. Bij ons 118Kw dus 160pk....
                            Last edited by ; 21/08/2010, 18:27. Reden: vraagje + foto erbij

Comment

• hier weer miserie allom,

verleden week motor in noodloop , ineens , wagen amper voorruit te krijgen naar de garage , oorzaak particel filter had meermaals geprobeerd te regenereren , maar niet gelukt , wagen doet altijd snelweg maar juist die week korte afstanden pffff
                              in de garage 15 min tegen 3000 toeren manueel laten regenereren , swat alle opgelost .

maar gisteren avond vetrok ik terug naar huis van een langs de weg parkeerstrook , ik moest 180 ° draaien en voelde direct een raar stuurgevoel en geluid , het werd erger en erger , wagen wou soms niet meer draaien op mijn commande , bangelijk moment op rond punt moet ik zeggen , thuis direct gezien aan gezien er geen enkel alarm was .
                              aan de linkerzijde van de motor op de bodem plaat allemaal rode dunne olie , ik vermoed van de stuurbekrachtiging, ik kan geen lek bespeuren , wordt vandaag getakeld naar de garage , is gelukkig nog in garantie , maar ben er niet gelukkig mee , aangezien dit , zomaar ineens stuk gaat , aan de overbrenging aan de rechterkant tussen stuurkollom en as is niets te zien en leidingen droog ,de moffen lijken ook droog , dus maandag weet ik meer . vind het absurd dat hier geen enkel alarm op staat , je kan ineens amper nog sturen? een sensor op servo druk is toch het minste ? ik heb gehoord dat servo olie rood is maar tegenwoordig is die van de versnellingsbak ook rood , maar door deze gegevens denk ik wel zeker dat het de stuurbekrachtiging is , morgen meer .....

Comment

hallo ,

regelmatig zie / zag ik vragen ivm stoelverwarming die niet werkte, hier wat gevonden info

-------------------

Insignia 2009-2010 – All Engines

Note: Only vehicles with leather or partial leather seats are affected.
                                Customer complains that driver seat heater stops after a few seconds. Trouble codes B2425/0D and B2430/0D may be set.

This is caused by insufficient routing of the seat heater wire from the seat cushion to the flange (design fault).

Improved seat heating mats with a new design have been introduced in production as of VIN W0LGT5EM5A1052930 (6th January 2010).

In case of customer complaint replace the seat heating mat with the improved version.
                                Spare Parts: Part No.Seat heating mat 20944820

------------------------

groetjes
                                Erwin
                                Dat is raar, bij mijn laatste bezoek aan de garage in juni was er nog geen sprake van dit nieuwe type zetelmattenverwarming (kan ook aan mijn dealer liggen natuurlijk... )

Ze gingen mij bellen zodra er nieuwe waren...... tot op heden niets gehoord

En voor de andere insignia rijders die zoveel problemen ondervinden, sterkte..... ben er zeker van dat alles in der loop der tijd opgelost geraakt (hopelijk binnen de garantieperiode)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                  Tja, als je dan ineens alles tegelijk hebt en ze kunnen dat in één keer oplossen....dan ben je (ivm. je auto) beter af.

Erwin, aangezien we gezien hebben dat je ook een 20DTH motor hebt, moet je eens kijken naar bijgaande label bij jou auto. Het vermogen in Kw staat erop vermeld. Deze sticker kleeft op de linker B-stijl. Bij geopende chauffeur deur zie je hem hangen. Bij ons 118Kw dus 160pk....
                                  oi,

ier is dat van mij , ik weet niet wat die gewichten zijn maar het eerste en het derde gewicht is blijkbaar hoger. voor de rest heeft hij inderdaad 96kw maar hij trekt gelijk ne 160 , we moeten anders eens vergelijken proefondervindelijk .zou toch graag weten waarom er een dth in zit , het moet een reden hebben.

groetjes
                                  Erwin

ps : donderdag ?,
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• DTH

hoi,

voor iedereen die denkt dat ik iets uit mijnen duim zuig , hier een foto met de motor nummer en type

groetjes
                                    Erwin
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• en hier dat van mij:

enkel die "BV5" is blijkbaar verschillend?

die hgere gewichten komen misschien door het feit dat die van jou geen ecoflex-versie is. ecoflexen wegen misschien iets lichter?
                                      Last edited by ; 22/08/2010, 19:09.

Comment

• Parijs

Net terug van een weekendje Parijs. Volgens mij is de auto dan het beste in zijn element: lange stukken op de autoweg, waar de lange zesde zijn nut bewijst.

Het heeft wel weer een half uur geduurd eer de ipod wou werken, halverwege kreeg de gps weer kuren, na de pauze-stop was dit opgelost.

Het werd me ook weer duidelijk dat de 'automatische' airco ook niet helemaal doet wat het zou moeten doen.

Ik zie hier regelmatig afgeven op de 'premiummerken', ze mogen misschien wel duurder zijn, maar je krijgt er ook meer voor. Of dat de meerprijs waard is, is een andere zaak natuurlijk.
                                        De vooroordelen tov van Opel worden wel stillekes aan bevestigd

Comment

Staat rendering bij.
                                          Dus geen officiële foto.
                                          Hij komt alvast uit in de VS als de Buick Regal Coupé.

Dus is het een kleine stap naar Europa.
                                          Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

Working...
                                          X