Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door saturnastra Bekijk Berichten
    Dat nieuwe software het vermogen gaat beperken om zuiniger te zijn dat geloof ik niet hoor.
    oi,

    denk dat johnnygazet doelt op het feit ( denk ik wel dat hij een automaat heeft ) dat bij een automaat het vermogen wordt afgeknepen als je een kickdown doet (blijkbaar wordt dit gedaan omdat je anders niet meer binnen de euro 5norm zit en wat teveel uitstoot hebt ) , heb daar dus ook last van en kan soms zelfs gevaarlijk zijn , je denkt dat je ertussen kan geeft een kickdown en valt precies stil . het enige wat je daaraan kan doen is eventueel even manueel terugschakelen voor je invoegt . dus persoonlijk vind ik ook dat als je betaald voor een bepaald vermogen dat je ook over dat vermogen kan beschikken ten allen tijde.
    opel is volgens gman op de hoogte van dit fenomeen , ( en ge moet natuurlijk uwen automaat inleren he , uitleg gman ) , van de verwarming blijven ze uit de lucht vallen terwijl ik de ene na de andere die fout zie beschrijven .

    wat warmte betreft , na twee minuten relantie blaast die van mij al warmte( momenteel dus op manueel ) , na drie tot vier straten staat hij op 90°, bij mijn zafira was dit anders , duurde veel langer eer hij warm was.blaasde wel via alle monden automatisch warmte beginnend van voor naar venster en dan onder en gezicht , heel het jaar door op 21° zonder een keer mankeren , heeft me 7 jaar trouw bijgestaan en eigenlijk spijt dat hij weg is .
    nu weet ik wel dat ik hier waar ik woon een exclusieve wagen heb , al de andere hebben hier bmw en mercedes ( de meeste ook dan onverzekerd , andere gekocht in systeem time sharing , tjza zo kan ik ook een dikke mercedes of bmw onder mijn gat steken , of elke dag bookes met choco eten en voor de rest nixke omdat het er anders niet meer af kan , heb er indertijd zelfs ene geweten die een bmw had en die kwam alleen s'zondags buiten voor de rest had hij geen geld voor naft.) wel de mijne is van mij zonder dat ik hem later terug aan den baas moet geven .

    alez mannen zijt voorzichtig met dit weer en probeer geen slippertjes te maken , zowel niet op de baan of of op het forum . en over slippertjes gesproken daarstraks eenen gezien die het blijkbaar nog niet koud genoeg vond , vensterke open armpke der door ,knallende muziek en slippen maar , veel chance gehad dat die nergens tegen stak

    groetjes
    Erwin
    Last edited by ; 02/12/2010, 22:48.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
      lijkt me precies een redelijke brolauto te zijn
      valt best mee , alleen durven we last te hebben van onverzekerde onverlaten die hun trekhaak aanzien als een parkeer haak , of zoals jij het leuk komt te uiten ,

      "ik rij quasi elke dag met een remorque... geen zin om die er alle dagen op en af te halen hoor... ik vind het trouwens wel stoer staan, en het is een leuke extra voeler bij de parkeersensoren "

      groetjes
      Erwin

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
        Dat klopt, de mijne is binnengeweest voor hetzelfde euvel met de verwarming(Genk).Ze hebben Opel gecontacteerd, maar die wisten nog van niets (!?)Ze gingen de klachten verzamelen en dan aan een oplossing werken. De garage ging mij op de hoogte houden van de evolutie.
        Ik heb tevens gevraagd hoe het zat met de updates voor het motormanagement omdat ik het gevoel had dat mijn Insi anders reageerde op het gaspedaal.De uitleg hier was dat de update de motor een stukje dichtkneep om de CO-uitstoot en het brandstofverbruik te beperken.Ik heb daarop geantwoord dat ik over het volle vermogen van mijn auto wens te beschikken,anders had ik wel een ecoflex gekocht en dat Opel alvorens zulke updates toe te passen misschien beter eerst zou vragen of deze ook wel gewenst zijn.Ik heb zo het gevoel dat ik niet meer baas ben over mijn eigen wagen maar dat Opel in mijn plaats beslist.
        En over enkele maanden komen ze van opel weer met een nieuwe update die dan geen verbetering zal brengen . En daarna beloven ze je dat er weer een update zal komen en na ongeveer een anderhalf jaar zeggen ze dat het een producteigenschap is en dus GEEN GARANTIE. En dan zal blijken dat de fabrieksgarantie die u dacht te hebben onbestaande is !!

        Comment


        • Allez, ze zijn weer goe bezig... Grappig dat sommige mensen commentaar geven op Opel maar er dan wel zelf mee rondrijden zij het met een andere badge... Hoezo "la voix du monde..."??

          Ik heb zelf bijna 12 Opels gehad (dat komt er van als je 85.000km/j rijdt) en ben niet altijd de meest zorgzame chauffeur geweest eerder een veeleisende (80% in Duitsland gereden...). Ik heb (ook nu met de Insignia niet) geen echte problemen gehad. Ok, sinds eergisteren werkt mijn zetelverwarming niet meer. Stuk is in bestelling, shit happens. Heeft 33.000km feilloos gewerkt (bijna dagelijks). Voor de rest, nul, noppes, nada. Bij een collega stopte gisteren (in volle sneeuwbui) de ruitenwissers van zijn Passat van 3 maanden oud er opeens mee. Conclusie in de garage: motor doorgebrand. Gebeurt wel meer mijnheer. Tja...daar sta je dan...

          OK, BMW heeft minder problemen en is beter afgewerkt. MAAR, als je dezelfde uitrusting wil moet je minimum 4.000 euro bijleggen. Er is zelfs geen USB of AUX aansluiting standaard... Zwak punt is de koppeling (op alle modellen), oppassen dus als je veel met aanhangers rijdt. De Franse merken doen hun reputatie nog steeds eer aan, de zweedse merken zijn ofwel een dure opel met ander badge en een minimaal dealernetwerk ofwel veredelde Fords die super goed rijden maar helemaal niet storingsvrij zijn, integendeel. Volkswagen en co sukkelen nog steeds met elektrische problemen (Skoda Superb waarvan aan 110 opeens alle ruiten opengaan, WTF??), zwakke turbo's (Audi, VW), karige uitrusting en zwakke ABS-units (leuk in dit weer). Mercedes sukkelt nog steeds zwaar met injectoren, ABS pompen en injectiesystemen, Ford sukkelt nog steeds met afwerking, rammeltjes,... en met audiosystemen MAAR ze rijden wel heel goed. Tja en dan de Aziatische merken, die sukkelen nog steeds met een identiteitscrisis: betrouwbaar maar oersaai om te zien en te rijden. De Italianen ten slotte, prachtige auto's en op wat rammeltjes en kleine irritante dingetjes na eigenlijk best wel betrouwbaar (heb er 2 gehad. Nooit in panne gestaan). Kortom, het is overal wel iets.

          Op uitzondering van slechts een 2-tal echte probleemwagens (Ja Erwin, die van u zit er jammer genoeg bij...) zijn veel van de zaken op dit forum OFWEL opstart probleempjes van 1ste reeks (meeste dingen werden opgelost) OFWEL (sorry jongens!!) fait divers die aantonen dat we veel te verwend zijn of te veeleisend zijn (te vroeg/te laat aangaande koplampen op auto, wel/geen speedlock, parksensoren voor die niet werken bij aanpikken aanhanger,...). Ja, ik ben er zelf ook bij... Dit toont aan dat we allemaal veel te verwend zijn en dat we eigenlijk geen échte problemen hebben met onze wagens vermits we ons over deze (toch wel kleine) dingetjes druk kunnen/mogen maken.

          De verwarmingsmatten van de zetels en de verwarming die niet is geprogrammeerd zoals wij zouden wensen zijn idd dingetjes waar Opel nog geen oplossing voor had/heeft. Iedereen naar de dealer of de klantendienst zou ik zeggen.

          Tot slot:
          1) sympathie voor de man in de gloednieuwe 7-serie die deze ochtend aan 25km in noodloop naar kantoor probeerde te rijden (4 pinkers aan, alle lichtjes op dashboard aan, gigantische foutmelding op het centrale scherm op de middenconsole en een vertwijfeld gezicht van de chauffeur)
          2) Veel premium rijders durven op een forum niet kritisch zijn over (de problemen van) hun wagen. Ze zouden wel eens de verkeerde keuze kunnen gemaakt hebben...
          3) Sommige mensen kopen liever tweedehands "premium" dan nieuw met een ander logo. Ieder zijn meug, ik rij niet graag met het gerief van een ander...
          4) zouden we onze auto's NIET gekocht hebben als we geweten hadden dat speedlock niet aanwezig was of de elektrische spiegels enkel met knopje konden ingeklapt worden? Food for thought...

          Ben nog steeds blij gekozen te hebben voor een afgeladen Insignia Sportstourer ipv een kale (letterlijk geen enkele optie) A4 waarbij die laatste ook nog eens 500euro duurder was... Ik heb grondig geshopt en uitgebreid proefgereden (wou na de zoveelste Opel wel iets anders ) toch weer bij de Insignia uitgekomen want value & pleasure for money.

          I rest my case.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
            oi,

            denk dat johnnygazet doelt op het feit ( denk ik wel dat hij een automaat heeft ) dat bij een automaat het vermogen wordt afgeknepen als je een kickdown doet (blijkbaar wordt dit gedaan omdat je anders niet meer binnen de euro 5norm zit en wat teveel uitstoot hebt ) , heb daar dus ook last van en kan soms zelfs gevaarlijk zijn , je denkt dat je ertussen kan geeft een kickdown en valt precies stil . het enige wat je daaraan kan doen is eventueel even manueel terugschakelen voor je invoegt . dus persoonlijk vind ik ook dat als je betaald voor een bepaald vermogen dat je ook over dat vermogen kan beschikken ten allen tijde.
            opel is volgens gman op de hoogte van dit fenomeen , ( en ge moet natuurlijk uwen automaat inleren he , uitleg gman ) , van de verwarming blijven ze uit de lucht vallen terwijl ik de ene na de andere die fout zie beschrijven .

            wat warmte betreft , na twee minuten relantie blaast die van mij al warmte( momenteel dus op manueel ) , na drie tot vier straten staat hij op 90°, bij mijn zafira was dit anders , duurde veel langer eer hij warm was.blaasde wel via alle monden automatisch warmte beginnend van voor naar venster en dan onder en gezicht , heel het jaar door op 21° zonder een keer mankeren , heeft me 7 jaar trouw bijgestaan en eigenlijk spijt dat hij weg is .
            nu weet ik wel dat ik hier waar ik woon een exclusieve wagen heb , al de andere hebben hier bmw en mercedes ( de meeste ook dan onverzekerd , andere gekocht in systeem time sharing , tjza zo kan ik ook een dikke mercedes of bmw onder mijn gat steken , of elke dag bookes met choco eten en voor de rest nixke omdat het er anders niet meer af kan , heb er indertijd zelfs ene geweten die een bmw had en die kwam alleen s'zondags buiten voor de rest had hij geen geld voor naft.) wel de mijne is van mij zonder dat ik hem later terug aan den baas moet geven .

            alez mannen zijt voorzichtig met dit weer en probeer geen slippertjes te maken , zowel niet op de baan of of op het forum . en over slippertjes gesproken daarstraks eenen gezien die het blijkbaar nog niet koud genoeg vond , vensterke open armpke der door ,knallende muziek en slippen maar , veel chance gehad dat die nergens tegen stak

            groetjes
            Erwin
            Bij Automaten wordt vermogen (bij alle merken) idd dikwijls wat afgetopt/geherprogrammeerd om CO2-uitstoot en andere te beperken. We spreken wel niet over tientallen pk's hé. Is meestal heel beperkt en niet voelbaar. Zit trouwens bij elke motor een verschil op... Zet maar eens 2 identieke auto's op de rollenbank... Er blijven toleranties maar zijn niet voelbaar (zelfs 5pk meer/minder voel je als chauffeur zelden of niet). Zo zou het perfect kunnen dat je auto 165pk levert en dezelfde wagen van je buurman maar 157...

            Wat het inhouden/aarzelen van de automaat betreft, een klassieke automaat heeft altijd een reactietijd én vreet motorvermogen. Dwz, het vermogen gemeten aan de achterwielen bij een manuele én een automatische 160pk die beide hetzelfde vermogen aan het vliegwiel geven) zal significant verschillen. Dit voel je uiteraard wel... Daar komt ook nog een subjectieve indruk bij. De reactiesnelheid van de automaat zelf is elektronisch. Een zo kan een automaat sportief geprogrammeerd worden (zie AMG) wat leidt tot een nerveus rijgedrag) of comfortabel (gewone mercedessen) wat dan weer voor trage reacties zorgt. Ook de programmatie van de elektronische gaspedaal speelt een rol.

            Het inhouden zal een combinatie van de 2 zijn, versterkt door het lage aantal kilometers die er opstaan. Kan dit oplossen door idd zelf terug te schakelen, zo staan alle systemen paraat, door de auto in "sport" te zetten (indien flexride) of fractie van seconde vroeger door kickdown te duwen. Hij moet bij Kickdown zowiezo (bij alle merken) even nadenken naar welke versnelling hij teruggaat. Het probleem ligt dus aan programmatie en ik weet niet of dat zo 1-2-3 op te lossen valt... Ik vind het trouwens geen straf om de automaat zelf te bedienen. Manuele bediening als het wat sneller moet, cruisen op "auto" Een DSG-bak (iets helemaal anders uiteraard) heeft minder last van aarzelingen maar is dan weer een pak duurder (en neen, niet alleen in aanschaf)....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
              Allez, ze zijn weer goe bezig... Grappig dat sommige mensen commentaar geven op Opel maar er dan wel zelf mee rondrijden zij het met een andere badge... Hoezo "la voix du monde..."??

              Ik heb zelf bijna 12 Opels gehad (dat komt er van als je 85.000km/j rijdt) en ben niet altijd de meest zorgzame chauffeur geweest eerder een veeleisende (80% in Duitsland gereden...). Ik heb (ook nu met de Insignia niet) geen echte problemen gehad. Ok, sinds eergisteren werkt mijn zetelverwarming niet meer. Stuk is in bestelling, shit happens. Heeft 33.000km feilloos gewerkt (bijna dagelijks). Voor de rest, nul, noppes, nada. Bij een collega stopte gisteren (in volle sneeuwbui) de ruitenwissers van zijn Passat van 3 maanden oud er opeens mee. Conclusie in de garage: motor doorgebrand. Gebeurt wel meer mijnheer. Tja...daar sta je dan...

              OK, BMW heeft minder problemen en is beter afgewerkt. MAAR, als je dezelfde uitrusting wil moet je minimum 4.000 euro bijleggen. Er is zelfs geen USB of AUX aansluiting standaard... Zwak punt is de koppeling (op alle modellen), oppassen dus als je veel met aanhangers rijdt. De Franse merken doen hun reputatie nog steeds eer aan, de zweedse merken zijn ofwel een dure opel met ander badge en een minimaal dealernetwerk ofwel veredelde Fords die super goed rijden maar helemaal niet storingsvrij zijn, integendeel. Volkswagen en co sukkelen nog steeds met elektrische problemen (Skoda Superb waarvan aan 110 opeens alle ruiten opengaan, WTF??), zwakke turbo's (Audi, VW), karige uitrusting en zwakke ABS-units (leuk in dit weer). Mercedes sukkelt nog steeds zwaar met injectoren, ABS pompen en injectiesystemen, Ford sukkelt nog steeds met afwerking, rammeltjes,... en met audiosystemen MAAR ze rijden wel heel goed. Tja en dan de Aziatische merken, die sukkelen nog steeds met een identiteitscrisis: betrouwbaar maar oersaai om te zien en te rijden. De Italianen ten slotte, prachtige auto's en op wat rammeltjes en kleine irritante dingetjes na eigenlijk best wel betrouwbaar (heb er 2 gehad. Nooit in panne gestaan). Kortom, het is overal wel iets.

              Op uitzondering van slechts een 2-tal echte probleemwagens (Ja Erwin, die van u zit er jammer genoeg bij...) zijn veel van de zaken op dit forum OFWEL opstart probleempjes van 1ste reeks (meeste dingen werden opgelost) OFWEL (sorry jongens!!) fait divers die aantonen dat we veel te verwend zijn of te veeleisend zijn (te vroeg/te laat aangaande koplampen op auto, wel/geen speedlock, parksensoren voor die niet werken bij aanpikken aanhanger,...). Ja, ik ben er zelf ook bij... Dit toont aan dat we allemaal veel te verwend zijn en dat we eigenlijk geen échte problemen hebben met onze wagens vermits we ons over deze (toch wel kleine) dingetjes druk kunnen/mogen maken.

              De verwarmingsmatten van de zetels en de verwarming die niet is geprogrammeerd zoals wij zouden wensen zijn idd dingetjes waar Opel nog geen oplossing voor had/heeft. Iedereen naar de dealer of de klantendienst zou ik zeggen.

              Tot slot:
              1) sympathie voor de man in de gloednieuwe 7-serie die deze ochtend aan 25km in noodloop naar kantoor probeerde te rijden (4 pinkers aan, alle lichtjes op dashboard aan, gigantische foutmelding op het centrale scherm op de middenconsole en een vertwijfeld gezicht van de chauffeur)
              2) Veel premium rijders durven op een forum niet kritisch zijn over (de problemen van) hun wagen. Ze zouden wel eens de verkeerde keuze kunnen gemaakt hebben...
              3) Sommige mensen kopen liever tweedehands "premium" dan nieuw met een ander logo. Ieder zijn meug, ik rij niet graag met het gerief van een ander...
              4) zouden we onze auto's NIET gekocht hebben als we geweten hadden dat speedlock niet aanwezig was of de elektrische spiegels enkel met knopje konden ingeklapt worden? Food for thought...

              Ben nog steeds blij gekozen te hebben voor een afgeladen Insignia Sportstourer ipv een kale (letterlijk geen enkele optie) A4 waarbij die laatste ook nog eens 500euro duurder was... Ik heb grondig geshopt en uitgebreid proefgereden (wou na de zoveelste Opel wel iets anders ) toch weer bij de Insignia uitgekomen want value & pleasure for money.

              I rest my case.
              das gesproken collega insignia rijder !!

              Comment


              • [quote=Naish;4329430]



                Eeeuuuuhhhh nieuwsflash: je zit momenteel op het AUTO-forum en niet op het OPEL-forum. Het is volgens mij dus eerder vreemd dat de helft die hier komt dan ook hier blijft...


                Ik zal voor "pietje precies" het woord forum vervangen door topic.
                Ik hoop dat hij nu tevreden is.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                  Allez, ze zijn weer goe bezig... Grappig dat sommige mensen commentaar geven op Opel maar er dan wel zelf mee rondrijden zij het met een andere badge... Hoezo "la voix du monde..."??

                  Ik heb zelf bijna 12 Opels gehad (dat komt er van als je 85.000km/j rijdt) en ben niet altijd de meest zorgzame chauffeur geweest eerder een veeleisende (80% in Duitsland gereden...). Ik heb (ook nu met de Insignia niet) geen echte problemen gehad. Ok, sinds eergisteren werkt mijn zetelverwarming niet meer. Stuk is in bestelling, shit happens. Heeft 33.000km feilloos gewerkt (bijna dagelijks). Voor de rest, nul, noppes, nada. Bij een collega stopte gisteren (in volle sneeuwbui) de ruitenwissers van zijn Passat van 3 maanden oud er opeens mee. Conclusie in de garage: motor doorgebrand. Gebeurt wel meer mijnheer. Tja...daar sta je dan...

                  OK, BMW heeft minder problemen en is beter afgewerkt. MAAR, als je dezelfde uitrusting wil moet je minimum 4.000 euro bijleggen. Er is zelfs geen USB of AUX aansluiting standaard... Zwak punt is de koppeling (op alle modellen), oppassen dus als je veel met aanhangers rijdt. De Franse merken doen hun reputatie nog steeds eer aan, de zweedse merken zijn ofwel een dure opel met ander badge en een minimaal dealernetwerk ofwel veredelde Fords die super goed rijden maar helemaal niet storingsvrij zijn, integendeel. Volkswagen en co sukkelen nog steeds met elektrische problemen (Skoda Superb waarvan aan 110 opeens alle ruiten opengaan, WTF??), zwakke turbo's (Audi, VW), karige uitrusting en zwakke ABS-units (leuk in dit weer). Mercedes sukkelt nog steeds zwaar met injectoren, ABS pompen en injectiesystemen, Ford sukkelt nog steeds met afwerking, rammeltjes,... en met audiosystemen MAAR ze rijden wel heel goed. Tja en dan de Aziatische merken, die sukkelen nog steeds met een identiteitscrisis: betrouwbaar maar oersaai om te zien en te rijden. De Italianen ten slotte, prachtige auto's en op wat rammeltjes en kleine irritante dingetjes na eigenlijk best wel betrouwbaar (heb er 2 gehad. Nooit in panne gestaan). Kortom, het is overal wel iets.

                  Op uitzondering van slechts een 2-tal echte probleemwagens (Ja Erwin, die van u zit er jammer genoeg bij...) zijn veel van de zaken op dit forum OFWEL opstart probleempjes van 1ste reeks (meeste dingen werden opgelost) OFWEL (sorry jongens!!) fait divers die aantonen dat we veel te verwend zijn of te veeleisend zijn (te vroeg/te laat aangaande koplampen op auto, wel/geen speedlock, parksensoren voor die niet werken bij aanpikken aanhanger,...). Ja, ik ben er zelf ook bij... Dit toont aan dat we allemaal veel te verwend zijn en dat we eigenlijk geen échte problemen hebben met onze wagens vermits we ons over deze (toch wel kleine) dingetjes druk kunnen/mogen maken.

                  De verwarmingsmatten van de zetels en de verwarming die niet is geprogrammeerd zoals wij zouden wensen zijn idd dingetjes waar Opel nog geen oplossing voor had/heeft. Iedereen naar de dealer of de klantendienst zou ik zeggen.

                  Tot slot:
                  1) sympathie voor de man in de gloednieuwe 7-serie die deze ochtend aan 25km in noodloop naar kantoor probeerde te rijden (4 pinkers aan, alle lichtjes op dashboard aan, gigantische foutmelding op het centrale scherm op de middenconsole en een vertwijfeld gezicht van de chauffeur)
                  2) Veel premium rijders durven op een forum niet kritisch zijn over (de problemen van) hun wagen. Ze zouden wel eens de verkeerde keuze kunnen gemaakt hebben...
                  3) Sommige mensen kopen liever tweedehands "premium" dan nieuw met een ander logo. Ieder zijn meug, ik rij niet graag met het gerief van een ander...
                  4) zouden we onze auto's NIET gekocht hebben als we geweten hadden dat speedlock niet aanwezig was of de elektrische spiegels enkel met knopje konden ingeklapt worden? Food for thought...

                  Ben nog steeds blij gekozen te hebben voor een afgeladen Insignia Sportstourer ipv een kale (letterlijk geen enkele optie) A4 waarbij die laatste ook nog eens 500euro duurder was... Ik heb grondig geshopt en uitgebreid proefgereden (wou na de zoveelste Opel wel iets anders ) toch weer bij de Insignia uitgekomen want value & pleasure for money.

                  I rest my case.
                  goe gezegd

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                    das gesproken collega insignia rijder !!
                    Denk dat dit inderdaad een mooie conclusie is!

                    Denk niet dat er één merk vrij is van problemen, wat iedereen ook moge beweren... Soms moet je denk ik een beetje geluk hebben...

                    Nog een weekje wachten op die van mij en dan vertel ik ook eens hoe de mijne loopt...

                    @corsawim: heb op jouw aanraden de collinite 915 gekocht bij carclean. Met welke pad voor de DAP500 breng je die aan? Of doe je dat best ook met de hand?

                    Thanks voor de info

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten



                      Nu ja, Blijkbaar steekt het allemaal niet zou nauw voor insirijders.

                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47310 voor ge begint te zeveren over opel en insignia in het algemeen en service ed ... bovenstaande topic eens even lezen ... dan betaal je al te veel voor een bmw en dan denk je gerust te zijn met een premium selection .... toch effe wat kanttekeningen in bovenstaande topic ... toch ook niet zo heel betrouwbaar precies

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47310 voor ge begint te zeveren over opel en insignia in het algemeen en service ed ... bovenstaande topic eens even lezen ... dan betaal je al te veel voor een bmw en dan denk je gerust te zijn met een premium selection .... toch effe wat kanttekeningen in bovenstaande topic ... toch ook niet zo heel betrouwbaar precies
                        Bucht
                        Met
                        Wielen

                        zeg het hunder maar

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Bucht
                          Met
                          Wielen

                          zeg het hunder maar


                          stokerke

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten


                            stokerke
                            Is nodig want het vriest buiten

                            Comment


                            • de bmw 7 in noodloop ging dus even snel als uw insigna zonder noodloop?
                              ahja anders kon je niet weten hoeveel km hij moest rijden en had je geen tijd om ondertussen met de chauffeur een klapje te doen over al de brandende lichtjes.

                              wimoptiek.be op

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                Allez, ze zijn weer goe bezig... Grappig dat sommige mensen commentaar geven op Opel maar er dan wel zelf mee rondrijden zij het met een andere badge... Hoezo "la voix du monde..."??

                                Ik heb zelf bijna 12 Opels gehad (dat komt er van als je 85.000km/j rijdt) en ben niet altijd de meest zorgzame chauffeur geweest eerder een veeleisende (80% in Duitsland gereden...). Ik heb (ook nu met de Insignia niet) geen echte problemen gehad. Ok, sinds eergisteren werkt mijn zetelverwarming niet meer. Stuk is in bestelling, shit happens. Heeft 33.000km feilloos gewerkt (bijna dagelijks). Voor de rest, nul, noppes, nada. Bij een collega stopte gisteren (in volle sneeuwbui) de ruitenwissers van zijn Passat van 3 maanden oud er opeens mee. Conclusie in de garage: motor doorgebrand. Gebeurt wel meer mijnheer. Tja...daar sta je dan...

                                OK, BMW heeft minder problemen en is beter afgewerkt. MAAR, als je dezelfde uitrusting wil moet je minimum 4.000 euro bijleggen. Er is zelfs geen USB of AUX aansluiting standaard... Zwak punt is de koppeling (op alle modellen), oppassen dus als je veel met aanhangers rijdt. De Franse merken doen hun reputatie nog steeds eer aan, de zweedse merken zijn ofwel een dure opel met ander badge en een minimaal dealernetwerk ofwel veredelde Fords die super goed rijden maar helemaal niet storingsvrij zijn, integendeel. Volkswagen en co sukkelen nog steeds met elektrische problemen (Skoda Superb waarvan aan 110 opeens alle ruiten opengaan, WTF??), zwakke turbo's (Audi, VW), karige uitrusting en zwakke ABS-units (leuk in dit weer). Mercedes sukkelt nog steeds zwaar met injectoren, ABS pompen en injectiesystemen, Ford sukkelt nog steeds met afwerking, rammeltjes,... en met audiosystemen MAAR ze rijden wel heel goed. Tja en dan de Aziatische merken, die sukkelen nog steeds met een identiteitscrisis: betrouwbaar maar oersaai om te zien en te rijden. De Italianen ten slotte, prachtige auto's en op wat rammeltjes en kleine irritante dingetjes na eigenlijk best wel betrouwbaar (heb er 2 gehad. Nooit in panne gestaan). Kortom, het is overal wel iets.

                                Op uitzondering van slechts een 2-tal echte probleemwagens (Ja Erwin, die van u zit er jammer genoeg bij...) zijn veel van de zaken op dit forum OFWEL opstart probleempjes van 1ste reeks (meeste dingen werden opgelost) OFWEL (sorry jongens!!) fait divers die aantonen dat we veel te verwend zijn of te veeleisend zijn (te vroeg/te laat aangaande koplampen op auto, wel/geen speedlock, parksensoren voor die niet werken bij aanpikken aanhanger,...). Ja, ik ben er zelf ook bij... Dit toont aan dat we allemaal veel te verwend zijn en dat we eigenlijk geen échte problemen hebben met onze wagens vermits we ons over deze (toch wel kleine) dingetjes druk kunnen/mogen maken.

                                De verwarmingsmatten van de zetels en de verwarming die niet is geprogrammeerd zoals wij zouden wensen zijn idd dingetjes waar Opel nog geen oplossing voor had/heeft. Iedereen naar de dealer of de klantendienst zou ik zeggen.

                                Tot slot:
                                1) sympathie voor de man in de gloednieuwe 7-serie die deze ochtend aan 25km in noodloop naar kantoor probeerde te rijden (4 pinkers aan, alle lichtjes op dashboard aan, gigantische foutmelding op het centrale scherm op de middenconsole en een vertwijfeld gezicht van de chauffeur)
                                2) Veel premium rijders durven op een forum niet kritisch zijn over (de problemen van) hun wagen. Ze zouden wel eens de verkeerde keuze kunnen gemaakt hebben...
                                3) Sommige mensen kopen liever tweedehands "premium" dan nieuw met een ander logo. Ieder zijn meug, ik rij niet graag met het gerief van een ander...
                                4) zouden we onze auto's NIET gekocht hebben als we geweten hadden dat speedlock niet aanwezig was of de elektrische spiegels enkel met knopje konden ingeklapt worden? Food for thought...

                                Ben nog steeds blij gekozen te hebben voor een afgeladen Insignia Sportstourer ipv een kale (letterlijk geen enkele optie) A4 waarbij die laatste ook nog eens 500euro duurder was... Ik heb grondig geshopt en uitgebreid proefgereden (wou na de zoveelste Opel wel iets anders ) toch weer bij de Insignia uitgekomen want value & pleasure for money.

                                I rest my case.
                                D'er lap op !!!

                                Comment


                                • Mannen,

                                  Kunnen jullie mij informeren op welke manier ik momenteel het beste mijnen Insi eens afwas ?

                                  Kweet het... met die kou, maar hij is zo vuil als kweet nie wat en zou ook graag het zout er willen afkuisen...

                                  Bedankt alvast voor de tips !

                                  Grtz,

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                                    Mannen,

                                    Kunnen jullie mij informeren op welke manier ik momenteel het beste mijnen Insi eens afwas ?

                                    Kweet het... met die kou, maar hij is zo vuil als kweet nie wat en zou ook graag het zout er willen afkuisen...

                                    Bedankt alvast voor de tips !

                                    Grtz,
                                    Toptip: zeewater bevriest niet bij deze temperaturen!!
                                    AutoMinded.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                      Ah, dit weekend eens door de zee gaan rijden
                                      Komt in orde !

                                      Comment


                                      • of 5 kilo strooizout in je emmer kappen.
                                        wimoptiek.be op

                                        Comment


                                        • 1982 BMW E28 528i
                                          2013 BMW F31 318d

                                          2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X