Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk Berichten
    We zijn al ergens anders bezig, zagevent !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
      das gesproken collega insignia rijder !!
      Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
      goe gezegd
      Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
      D'er lap op !!!
      Vraagje, zijn jullie nu aan het wachten tot iemand van de non-Opel rijders (lees 'The Others') hier een weerwoord op schrijft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
        Bij Automaten wordt vermogen (bij alle merken) idd dikwijls wat afgetopt/geherprogrammeerd om CO2-uitstoot en andere te beperken. We spreken wel niet over tientallen pk's hé. Is meestal heel beperkt en niet voelbaar. Zit trouwens bij elke motor een verschil op... Zet maar eens 2 identieke auto's op de rollenbank... Er blijven toleranties maar zijn niet voelbaar (zelfs 5pk meer/minder voel je als chauffeur zelden of niet). Zo zou het perfect kunnen dat je auto 165pk levert en dezelfde wagen van je buurman maar 157...

Wat het inhouden/aarzelen van de automaat betreft, een klassieke automaat heeft altijd een reactietijd én vreet motorvermogen. Dwz, het vermogen gemeten aan de achterwielen bij een manuele én een automatische 160pk die beide hetzelfde vermogen aan het vliegwiel geven) zal significant verschillen. Dit voel je uiteraard wel... Daar komt ook nog een subjectieve indruk bij. De reactiesnelheid van de automaat zelf is elektronisch. Een zo kan een automaat sportief geprogrammeerd worden (zie AMG) wat leidt tot een nerveus rijgedrag) of comfortabel (gewone mercedessen) wat dan weer voor trage reacties zorgt. Ook de programmatie van de elektronische gaspedaal speelt een rol.

Het inhouden zal een combinatie van de 2 zijn, versterkt door het lage aantal kilometers die er opstaan. Kan dit oplossen door idd zelf terug te schakelen, zo staan alle systemen paraat, door de auto in "sport" te zetten (indien flexride) of fractie van seconde vroeger door kickdown te duwen. Hij moet bij Kickdown zowiezo (bij alle merken) even nadenken naar welke versnelling hij teruggaat. Het probleem ligt dus aan programmatie en ik weet niet of dat zo 1-2-3 op te lossen valt... Ik vind het trouwens geen straf om de automaat zelf te bedienen. Manuele bediening als het wat sneller moet, cruisen op "auto" Een DSG-bak (iets helemaal anders uiteraard) heeft minder last van aarzelingen maar is dan weer een pak duurder (en neen, niet alleen in aanschaf)....
        Het is inderdaad zo dat als ik in "sportstand " rij dit veel minder opvalt dan in de gewone stand. Maar als je een auto gewoon bent en ze gaan aan de pk's knabbelen voel je dat wel(subjectief) .
        Btw laat er geen twijfel over bestaan dat ik zééér tevreden ben over mijn wagen en zeker over de service van mijn garage,die mensen doen meer dan hun best. Die enkele minpuntjes laat ik mijn rijplezier niet vergallen (52000km / 20 maanden) ze zullen wel opgelost geraken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Vraagje, zijn jullie nu aan het wachten tot iemand van de non-Opel rijders (lees 'The Others') hier een weerwoord op schrijft?
          Ik moet wel zeggen dat sedert ik op DIT forum hier zit ik de Insignia wel zeer mooi vind ,
          en prijs/kwaliteit is helemaal top ...
          beter dan bv een Skoda SuperB , de referentie in zijn klasse !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
            Ik moet wel zeggen dat sedert ik op DIT forum hier zit ik de Insignia wel zeer mooi vind ,

Comment

Al een geluk dat hij mooi is, dan heb je 'r toch iets aan.
              1991 BMW E30 318is

Comment

• Insigna break, héél schoon gerief vind ik!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Insigna break, héél schoon gerief vind ik!
                  Zo een Sports tourer met 160 PK ofzo...

En zou nog passen bij mijn nickname : toere met nen tourer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
                    Denk dat dit inderdaad een mooie conclusie is!

Denk niet dat er één merk vrij is van problemen, wat iedereen ook moge beweren... Soms moet je denk ik een beetje geluk hebben...

Nog een weekje wachten op die van mij en dan vertel ik ook eens hoe de mijne loopt...

@corsawim: heb op jouw aanraden de collinite 915 gekocht bij carclean. Met welke pad voor de DAP500 breng je die aan? Of doe je dat best ook met de hand?

Thanks voor de info
                    oi,

je zal f moeten wachten op antwoord denk ik wegens verlof denk dat hij binnen een weekje terug is .......
                    en anders eens op de site kijken en zoeken naar het product meestal staat erbij hoe het moet aangebracht worden......

groetjes
                    Erwin

probeer hem anders eens een mailtje te sturen .....corsawim@insigniaclub.be ..... club ? forum ? site? alleen opel?? alleen insignia?? wie weet ....... of zou het maar een graptjen zijn?
                    ge moet iets doen he nu in de kou , normaal zitten ze met z'n allen in't cafee nu achter de peecee ( grin )
                    Last edited by ; 03/12/2010, 16:40.

Comment

Zo een Sports tourer met 160 PK ofzo...

En zou nog passen bij mijn nickname : toere met nen tourer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                        oi,
                        denk dat johnnygazet doelt op het feit ( denk ik wel dat hij een automaat heeft ) dat bij een automaat het vermogen wordt afgeknepen als je een kickdown doet (blijkbaar wordt dit gedaan omdat je anders niet meer binnen de euro 5norm zit en wat teveel uitstoot hebt )
                        Ben je nu echt serieus bezig?

Comment

• Heb gezien dat de opc nu verkrijgbaar is met automaat.
                          Moest dit van in het begin zo geweest zijn dan had ik dat gekocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                            Ben je nu echt serieus bezig?
                            kzaaaalll heeeeeeelll traaaaaaaag zeeegggeeen zeeennnee, ja
                            dit is wat opel toch in onze nek probeert te schuiven .heb hier al meerdere malen voor gereklameert zelfs een bijna accident mee gehad ( eigenlijk had ik hem er gewoon moeten tussen trekken , dan konden de experts zich er eens over buigen) , denk dat ik eens een uitdraai ga laten doen van de reactie van de automaat volgend jaar indien dit mogelijk is . ik heb al met meerdere automaten rondgereden en dit is veruit de slechtste die ik onder m'n gat heb gehad . moest ik niet veroordeeld zijn tot een automaat zou ik beslist een manueel hebben genomen.
                            opel blijkt ergens wel op de hoogte te zijn van het probleem maar krijgt/wilt het niet oplossen denk ik , ben dus niet de enige met dit probleem hoor , vraag elke insi automaat rijder hoe de automaat reageert bij een kickdown en je zal telkens het zelfde antwoord krijgen.(voral op autostrade)
                            blijkbaar was je vroeger nog een naam bij opel maar ze beginnen zich te gedragen zoals de premium merken , gekocht dan ben je een nummer en voor de rest niets meer .

groetjes
                            Erwin

ps: eerste zinneke was een graptjen he

Comment

dit is wat opel toch in onze nek probeert te schuiven
                              Daar zeg je het

Dat is hoe dan ook absoluut niet normaal, en als ze daar dan zo'n milieu zever als uitleg aan geven... dat maakt het al helemaal belachelijk.

Comment

• Recent namen we deze Insignia onder handen, wie alles eens wil nalezen kan terecht in dit topic.

Comment

kzaaaalll heeeeeeelll traaaaaaaag zeeegggeeen zeeennnee, ja
                                  dit is wat opel toch in onze nek probeert te schuiven .heb hier al meerdere malen voor gereklameert zelfs een bijna accident mee gehad ( eigenlijk had ik hem er gewoon moeten tussen trekken , dan konden de experts zich er eens over buigen) , denk dat ik eens een uitdraai ga laten doen van de reactie van de automaat volgend jaar indien dit mogelijk is . ik heb al met meerdere automaten rondgereden en dit is veruit de slechtste die ik onder m'n gat heb gehad . moest ik niet veroordeeld zijn tot een automaat zou ik beslist een manueel hebben genomen.
                                  opel blijkt ergens wel op de hoogte te zijn van het probleem maar krijgt/wilt het niet oplossen denk ik , ben dus niet de enige met dit probleem hoor , vraag elke insi automaat rijder hoe de automaat reageert bij een kickdown en je zal telkens het zelfde antwoord krijgen.(voral op autostrade)
                                  blijkbaar was je vroeger nog een naam bij opel maar ze beginnen zich te gedragen zoals de premium merken , gekocht dan ben je een nummer en voor de rest niets meer .

groetjes
                                  Erwin

ps: eerste zinneke was een graptjen he
                                  Opruimen = de kortste pijn als 'm tegensteekt !!
                                  Ikzelf had er een nieuwe van 06/2009 en verkocht 10/2010, natuurlijk met verlies maar nog geen moment spijt van gehad.
                                  Petje af voor de volhouders .
                                  Last edited by ; 04/12/2010, 22:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Recent namen we deze Insignia onder handen, wie alles eens wil nalezen kan terecht in dit topic.

love it !

Comment

de bumper en grill was dan weer uitstekend geplaatst ,
                                      groetjes
                                      Erwin
                                      alez ,weeral voor ffk's dan .... der heeft er weeral eenen tegegezeten , blijkbaar heeft de insi een zeer soepele bumper waaraan je niet voelt als je tegen zit . alez swat twas niet zo erg (krassen ter hoogte van punt boven plaat ongeveer 4-8 cm) voor de rest niet bezien bumper trok een rare smoel , handrem stond dubbel op , gelukkig verzekerd en alletwee kalm....... spijtig vriend van buurman moest hij niet juist gerepareerd zijn liet ik het zo maar , er steken weeral meer dan 700 a 800 eurookes in de laatste reparatie

groetjes
                                      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        Recent namen we deze Insignia onder handen, wie alles eens wil nalezen kan terecht in dit topic.

Verliefd !!!

Comment

oi,

ps : nummerplaat verlichting als volgt aanzien > erachter staan > van onder bekijken > rechts van elk lampje zit een gaatje waar je een kleine schroevendraaier in kan steken > steek een kleine platte schroeven draaier in dit gaatje duw redelijk ver in doch niet te ver dat je niets beschadigd > dan de schroevendraaier kantelen onderkant van de schroevendraaier naar rechtsbuiten toe kantelen , je zou dan een verend gevoel moeten krijgen en zou de lamp van rechts naar onder moeten gekanteld worden en dan volledig uitgenomen worden.
                                          dit zou de procedure moeten zijn . ga je een achteruitrijcamera installeren ?
                                          Hoy Erwin,

Nee, ik had enkele weken geleden led lampjes besteld in het rood en fel wit.

De rodenzitten al in mijn deur en aan de voeten...
                                          De witte ga ik boven mijn nummerplaat zetten...
                                          Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

Working...
                                          X