Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je quickheat hebt, dan blaast er warme lucht na ongeveer 30seconden bij volledig koude motor. Je merkt het ook aan je stationair toerental dat verhoogt tot ongeveer 1100tr/min om je batterij te sparen.
    Werkt naar mijn inziens erg goed. Voor de rest kan je het aan niks merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
      Erwin,
      Feldabhilfe 2673 behelst het vervangen van het "elektropneumatisch Ventil" en Feldabhilfe 2564 is het plaatsen van aangepaste software voor de automatenbak.

Ben met mijn auto nog langs een andere dealer gereden, zal uitleggen waarom.
      Toen zij mij belde dat de auto kon worden opgehaald werd mij gezegd dat het probleem bij Opel bekend is maar er nog geen "Abhilfe" voor is...
      Ik heb dit doorgesproken met de Opel Kundendienst en deze wezen mij er op dat ik dit op de kopie werkorder moest laten vermelden zodat ik later, wanneer er wellicht wél een oplossing voor zou zijn, hier aanspraak op kon maken, ook na de garantie.

Ik heb dit aangegeven bij de garage maar die hebben erop vermeld dat de geluiden die nu nog hoorbaar zijn "normaal" zijn. Dit is in mijn ogen wat anders dan afgesproken...
      Dan ga je jezelf afvragen: wat zijn normale geluiden?

Daarom ben ik gisteren in Veldhausen langs een andere grote dealer gereden. De Werkstattmeister alles verteld en hij is ook even meegereden. Zul je net zien, niets te bespeuren, net al wanneer je langs de tandarts moet... dan heb je ook geen kiespijn meer

Okay, na 10 rondjes op de rotonde kwam het geluid toch weer op, zij het in veel geringere omvang. Gelukkig begreep deze man exact wat ik bedoelde en gaf hij het zelf ook met het nederlandse woord "dreunen" aan.
      Om alle discussies uit de weg te gaan of dit normaal is of niet, wachten we nu op de districtsleider van Opel zodat deze man eens mee kan rijden. Schijnt een goede techneut te zijn... Voor een afspraak wordt ik nog gebeld.

Erwin, ik vraag me werkelijk af of jouw probleem dezelfde is als de mijne...
      Ik zal je zeggen waarom:
      Toen ik gisteren bij deze andere garage kwam heeft de Werkstattmeister direct gekeken wat Opel zelf voor suggesties heeft omtrent bijgeluiden van deze aard. Hij kwam toen met 3 Abhilfe terug, de twee die ik genoemd heb en nog een andere die met de "Antriebswelle" te doen heeft. Ik kon er slechts vluchtig op kijken en daar stond op dat er te grote tolleranties zijn bij het verlijmen van e.e.a. Ik weet niet precies wat, maar dit stond er in ieder geval wél op.

Maar, wellicht niet onbelangrijk, die geluiden van al deze Abhilfe liggen allemaal in een wat hoger toerental dan bij mij. Ik heb ook absoluut geen trillen op het stuur of stoelen!
      Heb nog gevraagd naar de rubbers van het voortrein maar daar zag ie niets in.
      Ook de software die nu bij mij geplaats is wordt geplaatst wanneer er in de hogere vernellingen zo tussen de 1500 en 2000 toeren bijgeluiden waarneembaar zijn.
      Bij mij ligt dit toerental duidelijk lager hoewel ik wel denk dat het enigzins geholpen heeft.

BTW, lijkt erop dat mijn verwarming volkomen normaal werkt. De blower gaat ook duidelijk sneller en langzamer draaien wanneer ik in de stand "automatisch" de ingestelde temperatuur aanpas.
      Kun je op de een of andere manier controleren of er een "Quickheat" is ingebouwd. Valt wel op dat er bij mij al heel snel warme lucht uit komt... Uit de autoverwarming bedoel ik dan
      OI Arne,

wel zoals gezegd heb ik het geluk dat al de fouten die kunnen voorkomen met deze wagen ook vooral op mijn dak komen , zoals gezegd is mijn probleem tweeledig , het beschreven probleem dat jij ook had , dus een vibratie rond de 1200..1500 rpm ( ongeveer want blijkbaar met dit weer verlegt zich dat door het winterprogramma van de automaat , jij krijgt dan andere karakteristieken ) deze is te voelen in het stuur en als je de toeren aanhoud blijf je deze resonantie horen , als je bv afremt op motor en hij komt op een bepaald rpm dan voel je het dreunen ook door je stoel door geef je gas bij is het weg rem je harder af met de rem dan is het ook korter , het probleem is dan ook als je rond de 70 km/u rijd je die resonantie hebt en blijft houden is op te lossen door te rijden zoals ik me meestal voel( als een oud ventje )
      of harder te rijden maar meestal liggen ze hier allemaal op de loer met hun flitsers dus dat kan je dan ook weer niet maken . dan het tweede probleem is weer trillen in het stuur maar door een lichte shimmy de als je je antidiefstalbouten installeert veel harder wordt en deze begint rond de 110 km/u en durft tot 160km/u doorlopen , zelf hoor ik niets ( ben een beetje van mijn gehoor kwijt ) dus of er geluid bij te pas komt weet ik niet wel ben ik zeer gevoelig wat trillen betreft ik voel alles door alles heen ( door mijn ziekte heb ik bv geen zitvlees dus dat is bot op vel en zeer gevoelig ) dus het dreunen voel ik als het ware door de botten van mij dijen heen.
      je kan je voorstellen dat ik soms in situaties kom waar het een in het ander overloopt , eerst de shimmy ( zonder bouten redelijk maar je voelt echt de trilling en het gebied is kleiner er zitten gaten is het spectrum dus bv op 110 dan 117 en ineens op 130 zal ik maar zeggen terwijl met de bouten deze bijna helemaal doorloopt ) en dan laat je de wagen bv op de snelweg uitbollen en de shimmy gaat over in het resoneren , de man van de dealer van mij ( de eerste die voelde niets alez ja als uw lichten achterstevoren hadden geschenen had dit voor hem ook normaal geweest , is iemand die bv beweert dat als je gsm (3g) signaal wegvalt ineens ook je BT signaal wegvalt , larie en apekool dus he ) die het werk van de eerste overnam die heeft verschillende testritten gedaan en dit inderdaad gevoeld maar kon geen oplossing geven , juist omdat ik denk dat ze niet weten wat te doen , je zit dus met dat dubbel gevoel. ik heb al voorgesteld om eerst het eerste op te lossen en dan pas te zien naar de tweede fout als de shimmy ( volgens mij het gemakkelijkste op te lossen omdat daar een buitenoplossing voor is , en zich ook pas op hogere snelheden voordoet, ze hebben deze fout bij iemand anders opgelost en deze kwam achteraf terug dat het nog niet in orde was , wel volgens mij heeft die ook last van dat dubbel probleem. de kunst is om de eerste fout die resonantie weg te denken en je te focussen op die shimmy ) eerst word opgelost en dan pas de rest zijn we op de goede weg .

geloof me alles wat met een insignia kan mislopen heb ik al voorgehad , bv model 2009 had last van een krakende tunnel , wel ik heb een model 2010 en wat denk je yeps een krakende tunnel . eerste keer bij de dealer binnen , ne hele uitleg de wagen achtergelaten en terug gaan halen resultaat hij kraakte nog , er was wel nergens een spoor te zien van werken dus geen lekje vet of ene vingerveeg of zo , pas toen ik nog eens goed van mijn oren maakte en met de tsb afkwam is dit goed uitgevoerd en at was te zien , overal olie sporen van het inspuiten van de bevestigingslipjes en hij kraakte niet meer ( mech zei wel alez das twee maal volledig uiteen en nu pas klaar ) en als ze dan zeggen hoeveel werk dat ze hebben gehad zou je ze bijna geloven zoals tweemaal uiteen halen totdat je erachter komt dat de update die uitgevoerd moest worden voor de lichten ( gingen niet aan of pas aan ein tunnel ) door een stom dingetje zoals het blijven branden van het achteruitrijlicht dat in de laatste update was uitgenomen wegens veiligheids redenen

alez we zullen wel zien , ik ga het ff laten rusten , tis toch eind jaar en dan zijn de meeste in verlof ( de man die mij helpt tot 07/01/2011 ) dus vanaf volgend jaar staan we weeral in de startblokken en dan hoop ik resultaat te boeken

ivm QH , zoals wim zei moet je wagen stationair na een 30..90 seconden al warmte (ongeveer een 30° denk ik is warmer dan je hand ) moeten voelen , dit is vooral gericht naar je venster en de zijvensters , je zou ze eventueel naar't schijnt kunnen zien als je met ene licht in de rechtermiddenrooster schijnt , is een electrische weerstand , het ontbreken van bv je zekering voor deze kan er dan op duiden dat je deze optie niet hebt , zie even in het boekje met de nr's van de zekeringen

groetjes
      en ik denk dat ik er tussen uitknijp , de kindjes maken het me wat moeilijk dus moest ik niet meer op het forum komen de volgende dagen hetvolgende

Gelukkig en voorspoedig en gezond 2011 allemaal
      en vooral
      een goed en storingsvrij Insignia jaar toegewenst

Comment

• .....
        Last edited by ; 17/03/2011, 22:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
          oi blijkbaar ben je niet de enige die dit probleem heeft gehad , er zij al meerdere die dit euvel hebben gemeld bepaalde mensen moesten betalen andere dan weer niet ( nadat ze eens goed op tafel hebben geslagen aka geklopt ).
          stel dat het waar is wat de garage zegt ( dus dat het zeker geen impact is van een aanrijding ) dan is dit voor zeker garantie en gaat dit om een productie aka ontwerpfout , het mag niet kunnen dat als je dooiwater hebt deze blijft staan in de naden van het plaatje , er moet ergens een draining voor het water voorzien zijn . en insijpelend water , daar ben ik niet zeker van dacht dat er een rubbertje rond zat vanbinnen om dit tegen te gaan maar ben daar niet zeker van .
          in ieder geval indien je nog van garantie geniet je niet laten doen , dit mag niet kunnen .
          dacht wat de prijs betreft een prijs te hebben gelezen van rond de 70 euro .

ook hier al meer dan 3 weken zonder afdekplaatje aan het rondrijden. Ik vertik het om hiervoor te betalen. Ze moeten het maar in garantie geven.

Ook krijg ik nu opeens last van een zetelverwarming die constant uitvalt. Ook een gekend probleem dacht ik? Oplossing nieuwe zetelmat of ben ik verkeerd?

Comment

• Brief opel

Hey,,

Heeft iemand nog brief aangekregen van Opel belguim voor afspaak te maken bij erkende Opel dealer ?
            Het zou gaan over baterij update zou ongeveer een uur in beslag nemen ,valt onder garantie

Mvg mario

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
              Hey,,

Heeft iemand nog brief aangekregen van Opel belguim voor afspaak te maken bij erkende Opel dealer ?
              Het zou gaan over baterij update zou ongeveer een uur in beslag nemen ,valt onder garantie

Mvg mario
              Ik ook.... het had beter de update van de verwarming geweest...
              Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
              Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
              Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
              Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
              Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Aan allen een gelukkig en voorspoedig 2011 gewenst

Beter te vroeg dan te laat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
                  Hey,,

Mvg mario
                  Zat gisteren in de bus.
                  'k rij al 7 maanden en 14000km probleemloos, hoop maar dat er via deze update geen miserie komt...

Een gezond en probleemloos 2011 aan allen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
                    Zat gisteren in de bus.
                    'k rij al 7 maanden en 14000km probleemloos, hoop maar dat er via deze update geen miserie komt...

Ik ben verliefd op uwen avater

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arachna Bekijk Berichten
                      ook hier al meer dan 3 weken zonder afdekplaatje aan het rondrijden. Ik vertik het om hiervoor te betalen. Ze moeten het maar in garantie geven.

Ook krijg ik nu opeens last van een zetelverwarming die constant uitvalt. Ook een gekend probleem dacht ik? Oplossing nieuwe zetelmat of ben ik verkeerd?
                      oi,

idd een gekend probleem , heeft iets te maken hoe die mat is gemaakt , deze zou ergens aan de zijkant als ik het goed heb altijd defect gaan ( modellen 2009 ) .
                      binnen doen en nieuwe mat laten steken , is niet op een andere manier op te lossen , hopelijk nog in je garantie periode ?

groetjes en wensen
                      Erwin.

ps , moest dat van mij der af vliegen kan ik altijd zeggen dat ze de wagen niet goed hebben nagezien na die trekhaak historie , dus in alle gevallen moeten ze het maar vervangen moest dat van mij wegvliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
                        Zat gisteren in de bus.

oi,

normaal zit in deze update ook het verkorten van den dingdong naar een 10tal seconden , de verwarming is een update appart , indien je verwarming goed werkt druk er dan op zeker geen update te doen voor de ecu van de verwarming

groetjes en wensen
                        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                          Ik ook.... het had beter de update van de verwarming geweest...
                          oi koen ,

zou het niet kunnen dat jij die update al hebt gekregen ( dingdong naar 10tal seconden zit er ook bij ) mss verklaart dit ook de fout aan je verwarming , het zou dan kunnen dat ze ineens alles hebben geupdated

groetjes en wensen
                          Erwin

Comment

• hallo. heb mijn insignia nu al vn april. tot op heden niet veel probs gehad.
                            enkel verlede week maandag vertrok ik naar londen met de auto. ik stopte om te tanken en wat bleek het tankklepje sluit niet meer. het pinnetje blijft ingeschoven waardoor het klepje wat open blijft staan. iemand een idee hoe dit te verhelpen of die hetzelfde probleem heeft gehad. het klepje sluit wel als ik de auto afsluit en het klepje dan nog eens toeduw. maar eens ik de auto opendoe dan springt het klepje ook weer open. ik vertrek nu maandag op snoepreisje dus zal pas volgend weekend totbij de dealer graken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                              oi koen ,

zou het niet kunnen dat jij die update al hebt gekregen ( dingdong naar 10tal seconden zit er ook bij ) mss verklaart dit ook de fout aan je verwarming , het zou dan kunnen dat ze ineens alles hebben geupdated

groetjes en wensen
                              Erwin
                              Mijn ding dong van de deur blijft loeien... tot ge der zot van word...
                              Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                              Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                              Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                              Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                              Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                Mijn ding dong van de deur blijft loeien... tot ge der zot van word...

Dan is er geen update van de BCM gedaan .....tenzij je een 2009 hebt??

Comment

• Vrijdag ook die brief gekregen, moet toch binnen voor de versnellingsbak (er komt een expert van GM.be kijken )

greats

Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
                                  Hey,,

Mvg mario

Comment

• nog nooit een brief gehad; ik vermoed dat ze die naar de leasemaatschappij sturen....en die daar blijft liggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                      nog nooit een brief gehad; ik vermoed dat ze die naar de leasemaatschappij sturen....en die daar blijft liggen...
                                      ook geen brief gekregen.

grtjes

Comment

• UPJ

Heb je met UPJ bluetooth een voorbereiding voor een houder of heb je nog bekerhouders?
                                        Opel Insignia OPC
                                        BMW X5 3.0i
                                        Caterham Super 7

Comment

• heb vrijdag ook zo een brief gehad.

Comment

Working...
                                          X