Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Predator Bekijk Berichten
    Dat klinkt bekend.

Mijn Insignia is nu een half jaar oud. Al sinds de levering werkt mijn iPod vaker niet dan wel. Vaak wordt hij helemaal niet herkend, en soms wordt hij wel herkend ' ipod wordt gecontroleerd,' maar daarna kan ik cd/aux drukken zoveel ik wil, hij blijft dan op de radio staan. Na een paar keer af- en weer aankoppelen pakt hij soms ineens wel en begint te spelen. Soms lijkt het ook te helpen om het contact even uit en aan te zetten.

Het ligt niet aan de iPod want ik heb er al drie verschillende geprobeerd.

Ben ondertussen al 4 keer bij de dealer geweest, maar die kunnen niks vinden en hebben verder geen oplossing vanuit de importeur / GM... Heb zelf ook rechtstreeks contact met de importeur gezocht, maar dat heeft ook niets geholpen.

Zot word ik er van. Je betaalt als mziekliefhebeer een pak geld voor optie Infinity audio systeem en dan verwacht ik dat ik mijn iPod ook gewoon kan gebriken. T staat niet voor niks in de folders....

Iemand anders misschien ook dit probleem gehad en een oplossing gevonden?
    Van bij het begin.
    Vorige week is er een update gedaan van de DVD800.
    Sindsdien niet meer geprobeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
      mijn wagen binne gedaan omdat ik totaal geens stuur meer had , kan je geloven dat je op de snelweg rijd en al je stuurbekrachtigings olie verliest zonder dat er maar 1 alarm weergegeven word ? , je kan je wel voorstellen wat er gebeurd al je dan een afrit moet nemen tegen 90 zonder enige stuurreactie ?.

ik heb met de daver op het lijf gereden

wagen nu binnen en er schijnt een probleem te zijn met de aanvoerleiding langs de motor , die kan doorschuren ,en dat is dus gebeurd en er komt een campagne , laat het zo wieso NAKIJKEN ,het is levens gevaarlijk !!!!!!!

de leiding staat nu reeds in backorder op 96 stuks !! dwz dat er al een pak problemen zijn ;
      ben mijn wagen kwijt tot minstens 6 september ,gvd .

nu moet ik wel zeggen dat de beschadiging van de sportzetel ( leder) reeds kleur af op zijkant vervangen wordt in garantie , das wel service , maar het zou niet mogen . gelukkig is er een vervangwagen , tja ottoke zulle we zeggen .

hopelijk is dit het laatste want ik begin te twijfelen aan men eerste opel op dit moment ,
      particelfilter, trillingen , kraken dashboard, druk sensor stuk , stuur leiding nu over ....
      wel allemaal hersteld maar toch wat als hij eenmaal uit garantie is ...

Gelukkig is er dit forum... zelf een beetje pech vandaag : door de stormwind vanochtend een afsluiting van een bouwwerf tegen de insignia => diepe krassen over de twee rechtse deuren ... gelukkig zijn er verzekeringen . Toch nog altijd tevreden over de "Siggi" . Het blijven softwareproblemen ( behalve de nu opduikende servoleidingen ) en die komen wel in orde ... Over premiummerken gesproken : ik heb een Porsche Boxster als tweede wagen (hobby) : olielekken , ophangingsonderdelen (draagarmen) defect na 20000km ( vraag garage : zware trackday achter de rug zeker ... ) .dat zijn pas problemen

Comment

Wel, ik meen de 'failure rate' wat naar beneden te halen door het volgende te doen:
        Als er 'ipod wordt gecontroleerd' verschijnt, duw ik op de 'radio' knop. Ik wacht dan een halve minuut en schakel dan om manueel om naar de ipod (ik heb een ipod touch). Ik meen dat dit 'vaker' werkt, wel niet altijd dus.

Soms verschijnt er ook 'geen USB apparaat'. Ik schreeuw dan mijn longen uit mijn lijf dat er wel een aanhangt, maar ook dat maakt geen indruk

Comment

• @ "Polleke" en "predator"

Ipod en Iphone werken normaal, wordt onmiddellijk herkend, opgeladen,... werkt al van in begin perfect.

@ "Erwin1964"
          Excuseer dat ik vrijpostig ben maar heeft een ombouwer toevallig dingen aangepast ivm je handicap (vb handgas)? Het zou immers kunnen dat daardoor een aantal softwareinstellingen in de knoop slaan. Als bv een deel van het dashboard gedemonteerd werd zou dat ook een paar kraakjes en trillingen kunnen verklaren. Als dat niet zo is, heb je wel echt pech met je Insignia. In mijn naaste omgeving (vrienden, familie, collega's,...) rijden een aantal Insignia's rond en die zijn tot nog toe allemaal probleemloos, ook die van mij. Veel succes!
          Last edited by ; 23/08/2010, 18:55. Reden: blijkbaar 2x zelfde... :-) Kan niet deleten precies :-) srry

Comment

• @ "Polleke" en "predator"

Ipod en Iphone werken normaal, wordt onmiddellijk herkend, opgeladen,... werkt al van in begin perfect.

@ "Erwin1964"
            Excuseer dat ik vrijpostig ben maar heeft een ombouwer toevallig dingen aangepast ivm je handicap (vb handgas)? Het zou immers kunnen dat daardoor een aantal softwareinstellingen in de knoop slaan. Als bv een deel van het dashboard gedemonteerd werd zou dat ook een paar kraakjes en trillingen kunnen verklaren. Als dat niet zo is, heb je wel echt pech met je Insignia. In mijn naaste omgeving (vrienden, familie, collega's,...) rijden een aantal Insignia's rond en die zijn tot nog toe allemaal probleemloos, ook die van mij. Veel succes!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
              @ "Polleke" en "predator"

@ "Erwin1964"
              Ik heb daar maar heel soms problemen mee.
              85% van de tijd werkt ie perfect !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Van bij het begin.
                Vorige week is er een update gedaan van de DVD800.
                Sindsdien niet meer geprobeerd.
                oi,

heb nu juist toch eens gaan proberen, had de ipod nog niet aangesloten.
                stekkerke erin en op display kwan ' ipod ......xxxxxx (weet het al niet meer)" en hij werkte binnen de 10 seconden , lijsten artisten, titels ect , alles mooi op orde , wel zouden ze bv zoals de op de ipod een functie in de titel browser moeten voorzien , f.e nu moet je heel de lijst door draaien bij de ipod ziet hij dat hij sneller moet en begint dan telkens het eerste nummer zien per letter hij verspringt dus per letter in de lijst zodat het sneller gaat.

hetgeen mij wel stoort is dat bij een usb stick het geluidvolume te laag is , maar dat kan je omhoog brengen met programma , maar bij een ipod gaat dit niet , je kan wel volume leveling doen zodat alle nummers even hard gaan maar je kan het volume niet omhoog brengen.
                daardoor is het volume veel te laag t.o.v. van de radio , wat toch voor een verschietachtig moment zorgt als je overschakelt naar radio .

ipod was een classic 120gb , die van mijn vrouw kon ik niet testen (is bij de kleine in't hospitaal , als hij eruit is probeer ik dit ook eens ).

groetjes
                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  't Wordt zo stilaan dé probleemauto van het forum precies..
                  Vreemd dat Opel er niets aan doet, ze probeerden toch net een 'premium' auto te bouwen met de Insignia ?
                  Bah, wat volgens mij 't verschil maakt in aantal klachten met de zogenaamde premiums is 't volgende:
                  Het aantal premiums met een complete uitrusting is niet zo dik gezaaid omdat meestal hun lease-budget dit niet toelaat...
                  Nu heb ik zelf wel enkele vrienden die met een (eigen) full option BMW of Audi rijden, en die hoor ik soms ook wel eens een ongezouten eerlijke mening geven over de electronica van die bolides.Gaat van slecht werkende parkeerhulp tot verkeerde meldingen op de boordcomputer, etc.) Blijkbaar schort er daar ook wel iets...Misschien de ziekte van de tijd.
                  Ik heb hier nog een oudje staan (Calibra 20 NE 8V full option 1994) dat daar totaal geen problemen mee heeft.
                  't Is dan ook gratuit om weer eens op Opel te "kakken".
                  Rij nu een kleine 4000 probleemloze km met Insignia (Cosmo ST 130pk full option maar géén 20"). Een kennis had wel enkele problemen (2009), maar zijn dealer heeft dit zeer snel en vakkundig opgelost.

Comment

• hallo,

ik volg deze discussie reeds een tijdje,
                    daar ik van plan was om als volgende lease-wagen een Insignia te kiezen.

Volgende week wordt hij besteld:
                    een 5D Sport 130 PK CDTI, Gold Pack, BT, ...

Spijtig genoeg is de leasemaatschappij allergisch voor 18" velgen en witte lak...
                    't Zal dus een zwarte met de standaard 17"-ers worden, maar niet getreurd

Ik twijfel echter nog over 1 optie: de achterruitenwisser.

Wat zijn jullie gebruikerservaringen?
                    Zij die het hebben: gebruik je het?
                    Zij die het niet hebben: mis je het?

Alvast bedankt voor de reacties!

Gery
                    Insignia 5D Sport 130pk
                    Cooper D
                    KTM 250 EXC-F
                    KTM 200 EXC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT250F Bekijk Berichten
                      hallo,

Spijtig genoeg is de leasemaatschappij allergisch voor 18" velgen en witte lak...

Gery
                      oi,

eerst en vooral proficiat met je goede keuze ; en wat de ruitenwisser betreft hier een foto , zoals je ziet staat ie rechtop niet echt mooi om te zien. .

ik weet niet hoe dat lease maatschappijen werken , als je als particulier een cosmo aanschaft zijn de optie 18" gratis en bij nazicht in het boekje wordt daar ook hetzelfde gezegd voor de sport uitvoering ( ik zou dat toch nog maar eens nahoren, ga eventueel een boekje bij de dealer halen en laat het zien ).

groetjes
                      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                        oi,

eerst en vooral proficiat met je goede keuze ; en wat de ruitenwisser betreft hier een foto , zoals je ziet staat ie rechtop niet echt mooi om te zien. .

ik weet niet hoe dat lease maatschappijen werken , als je als particulier een cosmo aanschaft zijn de optie 18" gratis en bij nazicht in het boekje wordt daar ook hetzelfde gezegd voor de sport uitvoering ( ik zou dat toch nog maar eens nahoren, ga eventueel een boekje bij de dealer halen en laat het zien ).

groetjes
                        Erwin

bedankt voor de reactie Erwin,
                        maar euh,
                        "niet echt mooi", dat houdt mij niet tegen
                        ik kijk naar het gebruiksgemak (daar dient de wagen trouwens voor, IMO)

18" is idd een gratis optie,
                        maar in mijn lease contract zitten de banden (winter en zomer) inbegrepen.
                        Vandaar dat ze een klein 1000 euro extra tellen als ik de 18" bestel

Gery
                        Insignia 5D Sport 130pk
                        Cooper D
                        KTM 250 EXC-F
                        KTM 200 EXC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                          @ "Polleke" en "predator"

@ "Erwin1964"
                          oi,

geen probleem hoor , mijn handicap houdt in dat ik een paar transplantaties heb gehad en die zijn niet te best verlopen ( keer klinisch dood , een paar keer coma ) , dit maakt dat ik minder mobiel ben doch kan nog rechtstaan voor en heel kleine tijd zodat ik van de rolstoel in de wagen geraak , voor de rest krijg ik hulp om aan de wagen te geraken als ik thuis vertrek, heb dus een grote spierzwakte en een kapotte rug ( 10 wervels kapot en 3 wervels die beginnend aan indeuken zijn ) . al bij al heb ik mijn zafira moeten inruilen met de insi omdat deze een automatische transmissie heeft en ik had dus problemen met een gewone , koppelen lukte mij niet zo best meer , mijn vrouw zei op een bepaald ogenblik altijd dat ik scheef reed , ge moet maar eens recht proberen te rijden als je met je ene hand meeduwt om de koppeling in te duwen en met de andere hand schakelt .
                          om dus even verder te gaan op de vraag , mijn insi is ( nog ) niet aangepast dus daar kan het niet aan liggen.
                          mischien in de loop van eerst een liftje om de rolwagen in te laden , en dan terug examen afleggen anders mag ik geen aangepaste wagen besturen ( en hopen dat ik dat rijbewijs niet snel nodig heb , het beetje mobiliteit dat ik nog heb daar profiteer ik van , je mist pas dingen als ze er niet meer zijn ).

het is wat je noemt gewoon pech , alhoewel de zichtbare fouten zich allemaal situeren aan de bestuurderszijde , de rest blijkt in orde te zijn. zo was hij bv geleverd met lakschade , ik had het niet gezien de verkoper ook niet maar wim wist er mij op te wijzen

alez de groetjes nog,
                          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                            .......
                            Soms verschijnt er ook 'geen USB apparaat'. Ik schreeuw dan mijn longen uit mijn lijf dat er wel een aanhangt, maar ook dat maakt geen indruk
                            ge moet goe in de micro roepen da helpt ( sorry kon het niet laten )

Erwin

Comment

ge moet goe in de micro roepen da helpt ( sorry kon het niet laten )

Erwin
                              die wagen heeft een vrouwelijk kantje......die luisterd ook nooit...
                              t'is een graptjeuh he mannen ! ( en vrouwen...alhoewel... )

Comment

bedankt voor de reactie Erwin,
                                maar euh,
                                "niet echt mooi", dat houdt mij niet tegen
                                ik kijk naar het gebruiksgemak (daar dient de wagen trouwens voor, IMO)

18" is idd een gratis optie,
                                maar in mijn lease contract zitten de banden (winter en zomer) inbegrepen.
                                Vandaar dat ze een klein 1000 euro extra tellen als ik de 18" bestel

Gery
                                oi,

wel ik moet eerlijk zijn , heb vroeger een 5d gehad en voor de rest altijd type wagon/monovolume en de laatste was een zafira allemaal met ruitenwisser vanachter doch nooit gebruikt . een goed product voor het reinigen van de ruiten kan soms beter zijn dan een ruitenwisser , wim had me dat gedemonstreerd da water vliegt er vanzelf af
                                @wim , geef die naam nog es van dat produkt

wat de velgen betreft best spijtig

groetjes
                                erwin

Comment

Dat klinkt bekend.

Het ligt niet aan de iPod want ik heb er al drie verschillende geprobeerd.

Ben ondertussen al 4 keer bij de dealer geweest, maar die kunnen niks vinden en hebben verder geen oplossing vanuit de importeur / GM... Heb zelf ook rechtstreeks contact met de importeur gezocht, maar dat heeft ook niets geholpen.

Zot word ik er van. Je betaalt als mziekliefhebeer een pak geld voor optie Infinity audio systeem en dan verwacht ik dat ik mijn iPod ook gewoon kan gebriken. T staat niet voor niks in de folders....

oi,

heel stomme vraag je zegt dat je er drie hebt geprobeerd , heb je die toevallig met hetzelfde kabeltje gebruikt .
                                  heb ongeveer hetzelfde probleem gehad maar dan met een pc en na een hoop gevloek een ander kabeltje gebruikt en het was klaar , de contacten langs ipod zijde durven blijkbaar al eens slecht zijn.

veel succes
                                  Erwin

Comment

oi,

wel ik moet eerlijk zijn , heb vroeger een 5d gehad en voor de rest altijd type wagon/monovolume en de laatste was een zafira allemaal met ruitenwisser vanachter doch nooit gebruikt . een goed product voor het reinigen van de ruiten kan soms beter zijn dan een ruitenwisser , wim had me dat gedemonstreerd da water vliegt er vanzelf af
                                    @wim , geef die naam nog es van dat produkt

wat de velgen betreft best spijtig

groetjes
                                    erwin
                                    Dat produkt dat ik gebruikt heb om je ruiten te reinigen is ;
                                    Meguiars NXT Generation Glass Cleaner...je spuit een beetje op een pad of schone microvezeldoek en wrijft het uit...daarna blink je het op met een andere microvezeldoek.
                                    Je ruiten worden streeploos schoon en het werkt waterafstotend....persoonlijk vind ik het evengoed werken als Rain X; maar het is goedkoper en het reinigt je ruiten in één keer...

niettegenstaande blijf ik voor een achterruit voorstander van een ruitenwisser....die kan ook sproeien hé ....

ivm de velgen; dat is inderdaad zo bij de leasingmaatschappijen...de 17" lichtmetalen velgen vallen in het echt echter heel goed mee. Ze zijn zeker niet lelijk....trouwens bij de duurdere merken zoals audi of BMW is 16" de standaardvelg...
                                    Last edited by ; 24/08/2010, 00:01.

Comment

• Erwin, wat bedoel je met een krakende tunnel?
                                      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

hallo,

Gery
                                        Gery,

Ik had hem eerst ook besteld, maar Gino van het forum hier zei dat je hem best kon missen.
                                        Dus heb ik er ook geen , en nog geen minuut spijt van gehad.
                                        Met achterruitewisser is de achterkant van de Insi veel lelijker.
                                        Als ze hem nu nog horizontaal zouden leggen, dan zou ik nog zeggen... maar recht naar boven... kan het nog lelijker.
                                        Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

hallo,

Gery
                                          Zat in zelfde situatie. Als je geluk hebt wordt hij toch mét 18" geleverd. Was bij mij zo (met 17" besteld, met 18" geleverd), heeft blijkbaar iets met Gold Pack te maken. Lease maatschappij op hoogte gebracht, geen probleem, lease bedrag bleef ongewijzigd. Misschien heb je ook wel geluk...

Comment

Working...
                                          X