Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    nu blijkbaar zou je wel de optie geheugen moeten hebben voor de speedlock , dus als alles goed is hebben we achtereen deze functie ( als mijn vrkoper zich niet vergist heeft tenminste , maar dat denk ik niet , hij let meestal wel op zo'n dingen die ineens veranderen.
    :
    Dat is op zich wel een debiele oplossing als je stoelen met geheugen moet hebben om zoiets te kunnen gebruiken. Binnenkort moet je een trekhaak nemen om automatische ruitenwissers te kunnen gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
      Dat is op zich wel een debiele oplossing als je stoelen met geheugen moet hebben om zoiets te kunnen gebruiken. Binnenkort moet je een trekhaak nemen om automatische ruitenwissers te kunnen gebruiken.
      -automatische ruitenwissers zijn standaard

Comment

Hallo medeforumers,

ik heb weeral nieuws heet van de naald , zoals ik al eerder wist te melden heb ik de nieuwe software waar "den dindong" na 10 sec . stopt met bellen , nu krijg ik juist een telefoontje van mijn verkoper en tijdens het gesprek kwam ter sprake dat ze toch wel eens die speedlock in de wagen mochten voorzien.
        wat blijkt hij heeft juist een wagen geleverd waar deze functie dus instaat , ( hij was er zo zeker van , er stond iets inde menu in de aard van automatisch sluiten bij vertrek , of toch zoiets inden aard ) blijkbaar moet de software weeral verbeterd zijn , normaal mag je rekenen als hij in productie wordt geleverd met een update komt deze update met een vertraging van een tot 2 maand aan .( of soms zelfs wat later )

nu blijkbaar zou je wel de optie geheugen moeten hebben voor de speedlock , dus als alles goed is hebben we achtereen deze functie ( als mijn vrkoper zich niet vergist heeft tenminste , maar dat denk ik niet , hij let meestal wel op zo'n dingen die ineens veranderen.

dus in principe zouden mensen die vanaf nu ongeveer ( hangt van bestel datum af , en wanneer hij geproduceerd is ) een nieuwe insi met geheugen hebben deze functie actief hebben , dus heb je achtereen zo een nieuwe laat ons weten of deze functie daadwerkelijk geïmplementeerd is met dank .

weederom de groetjes ,
        Erwin

ge ziet dat die 5000 niet altijd slechte berichten zijn he , heel veel oplossingen of info komt ook via deze forum binnen
        alé vooruit, nu nog een oplossing om je spiegels ( die dichtgeklapt zijn) automatisch open te vouwen bij openen deuren met afstandsbediening (zonder dat je ramen openen)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
          Op elk forum....welk merk dan ook, staat het vol met problemen en vragen....daar dient een forum toch voor. Hierdoor krijg je natuurlijk de indruk dat de desbetreffende wagens op niets trekken. Bij ons gaat het over een 40 tal mensen die regelmatig posten. Intussen zijn er zoveel duizenden andere wagens van verkocht waarvan je de eigenaars niet zal horen.
          Een groot aantal van de problemen waar we over lullen en zagen, zijn dikwijls niet zo erg...maar moesten ze opgelost geraken door er heel wat informatie over uit te wisselen; dan zijn zij die op dit forum meelezen (en dikwijls de producenten zelf) ermee geholpen.

Is het peugeotforum ook zo interessant? Dat zou goed kunnen; trouwens de mercedes en VAG-fora zijn ook dikwijls interessant....je kan ze natuurlijk niet allemaal volgen hé

Ps : trouwens niet alle 5000 posts zijn problemen hé....we zijn ook nog blij met onze wagens en dat uiten we ook hoor
          Niet op reageren Wim,die komt hier enkel stoken...

Comment

En metaalkleur voor de Infinty !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Niet op reageren Wim,die komt hier enkel stoken...
              Begrepen...

Comment

En metaalkleur voor de Infinty !
                ge zegt zo iets , achtereen gaan ze ons nog verplichten een radio te nemen als we een infinity willen
                waar is de tijd dat je als je een mercedes kocht een tweede lening moets aangaan voor de optie rechterbuitenspiegel

ps : ik dacht dat de optie dichtklappen spiegels bij sluiten deuren ook in de optie geheugen zetels zat.....ofzoietsindienaard.... twas toch iets waarvoor je die optie nodig had.
                zal wel iets te maken hebben met eepromgeheugen plaatsen dat je nodig hebt om je code weg te zetten , wim zal me wel begrijpen.

groetjes
                Erwin

Comment

mischien toch niet ....... hoe denk je dat andere merken geld verdienen ....juist door optie's te combineren .
                  op zich geen verkeerde manier van werken vind ik ( heel veel merken doen dit ) , hoe meer optie's je koopt hoe meer functie's je hebt . ( en dit is niet alleen bij auto's zo, ook elektronica bv game consoles zoals xbox en ps3 , je hebt een basis systeem en al de rest zijn opties wil je bv films zien met een xbox moet je optie ab kopen ect....)
                  heb je een basis uitvoering , dan mag je basis functies verwachten , ga je voor dat net ietsje meer dan mag je idd meer hebben dan basis. .

groetjes
                  Erwin

Comment

-automatische ruitenwissers zijn standaard
                    ze zijn zelfs nog automatischer dan automatisch

groetjes
                    Erwin

Comment

ze zijn zelfs nog automatischer dan automatisch

groetjes
                      Erwin
                      het zijn soms zelfs stofwissers

of ze vegen al tegen dat het gaat komen....misschien kunnen ze die sensor op de lichten zetten....dan gaan ze zeker op tijd aan voor tunnels
                      Last edited by ; 19/08/2010, 21:37.

Comment

Er is wel een bekend probleem voor trillingen en/of zoemend geluid. De elektropneumatische solenoïde van de turbocompressor zou defect zijn die de trillingen enz veroorzaakt bij het toerental van 1500-2000tr/min.
                        Opel Insignia OPC
                        BMW X5 3.0i
                        Caterham Super 7

Comment

mischien toch niet ....... hoe denk je dat andere merken geld verdienen ....juist door optie's te combineren .
                          op zich geen verkeerde manier van werken vind ik ( heel veel merken doen dit ) , hoe meer optie's je koopt hoe meer functie's je hebt . ( en dit is niet alleen bij auto's zo, ook elektronica bv game consoles zoals xbox en ps3 , je hebt een basis systeem en al de rest zijn opties wil je bv films zien met een xbox moet je optie ab kopen ect....)
                          heb je een basis uitvoering , dan mag je basis functies verwachten , ga je voor dat net ietsje meer dan mag je idd meer hebben dan basis. .

groetjes
                          Erwin
                          Dit zou betekenen dat de speedlock niet beschikbaar wordt op mijn Insignia, daar ik de geheugenmodule niet heb.
                          En ik heb geen 'basis uitvoering', maar een Cosmo , waarvan Opel beweert dat het de meest luxueuze is
                          Binnenkort dienen er bij ons weer enkele leasewagens vervangen te worden , en alhoewel ik persoonlijk zeer tevreden ben van zowel het design als het comfort van de Insignia, is de kans groot dat zulke stomme details zoals het ontbreken van een speedlock op een auto van meer dan 30.000 € wel eens zouden kunnen meespelen in het kiezen van een ander merk. Mijn collega's hebben nogal dure onderdelen in hun wagens liggen , dus een speedlock is geen overbodige luxe als je in de (groot)steden moet rondrijden.

Comment

groetjes
                            Erwin
                            Omdat niemand dat nog had en dat toen geen optie was moet het nu voor iedereen maar in orde gemaakt worden. En niet alleen voor diegene die veel opties hebben genomen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                              Er is wel een bekend probleem voor trillingen en/of zoemend geluid. De elektropneumatische solenoïde van de turbocompressor zou defect zijn die de trillingen enz veroorzaakt bij het toerental van 1500-2000tr/min.
                              moet ik eens navragen; bedankt voor de tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                                Dit zou betekenen dat de speedlock niet beschikbaar wordt op mijn Insignia, daar ik de geheugenmodule niet heb.
                                En ik heb geen 'basis uitvoering', maar een Cosmo , waarvan Opel beweert dat het de meest luxueuze is
                                Binnenkort dienen er bij ons weer enkele leasewagens vervangen te worden , en alhoewel ik persoonlijk zeer tevreden ben van zowel het design als het comfort van de Insignia, is de kans groot dat zulke stomme details zoals het ontbreken van een speedlock op een auto van meer dan 30.000 € wel eens zouden kunnen meespelen in het kiezen van een ander merk. Mijn collega's hebben nogal dure onderdelen in hun wagens liggen , dus een speedlock is geen overbodige luxe als je in de (groot)steden moet rondrijden.
                                gewoon efkes op 't knopke duwen in ' t midden onder je display...en floep alle deuren op slot

Comment

gewoon efkes op 't knopke duwen in ' t midden onder je display...en floep alle deuren op slot
                                  Inderdaad , maar als IT'er ben ik van nature nogal euh ... gemakzuchtig

Comment

Omdat niemand dat nog had en dat toen geen optie was moet het nu voor iedereen maar in orde gemaakt worden. En niet alleen voor diegene die veel opties hebben genomen...
                                    wel mijn idee hierover is dat als je een speedlock en bv een verwarmd stuur kan aanbieden op een corsa van rond de 17..18K dat je dit mag aanzien als een basis functie in een wagen dat het vlaggeschip van de vloot moet vorstellen, maar wie ben ik
                                    als het aan mij zou een insi cosmo uitvoering iets moeten zijn waar je bv opties kan nemen zoals infinity , schuifdak , 4*4 , en echt van die grote dingen , maar waar functies die standaard in een kleine wagen zoals een corsa ( sorry dit is echt geen belediging hoor, ik ben soms jaloers op het corsaatje van m'n vrouwtje ) inbegrepen moeten zijn in hun grote klasse .

maar als je de fora's afschuimt blijkt dat er al van in 2009 werd gesproken dat de functie speedlock een functie was die in de optie geheugen zetel zat ( is zeer onlogisch weet het , zoals het kantelen spiegel.....als ik het goed heb zit die functie ook verwerkt in de optie elec zetel / of geheugen), deze werd zelfs in de handleiding beschreven. werd onder het mom van veiligheid afgevoerd , maar eigenlijk was de software zo slecht dat er veel functies werden uitgeschakeld op het laatst .

nu komen deze functie's langzaam aan terug in de software , ik ben trouwens ook achter enkele functies aan het zoeken die in de handleiding word beschreven zoals automatische recirculatie automatische stoelverwarming/ventilatie.
                                    deze staan ook niet meer in de software en zouden eigenlijk toch aanwezig mogen zijn als je deze optie hebt .

ik hoop ook dat de speedlock voor iedereen eraan komt want dat zou een basisfunctie moeten zijn, maar alles hangt af van de politiek die gevoerd wordt door opel ( en deze is niet altijd spijtig genoeg in het voordeel van de klanten en/of medewerkers, kijk maar naar opel a'pen ).
                                    ik begrijp je redenatie ........ en hoop met U mee.

groetjes
                                    Erwin

ps : polleke , wat ik bedoelde met basis versie was dus het instap model , en niet de basis cosmo , ik geloof dat de speedlock op de corsa ook alleen maar in de uitvoering sport en cosmo zit

@wim , zal morgen eens horen wanneer het vrouwtje niet moet werken volgende week .
                                    Last edited by ; 20/08/2010, 01:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                                      oi,

ik denk ( en ben er zeker van ) dat als iemand weet dat je met dure stukken rondrijd deze zich niet laat tegenhouden door een speedlock , als je hoort wat ze tegenwoordig allemaal uitsteken om toch maar je wagen of inhoud af te nemen ( tot en met bedreiging met vuurwapens/en zelfs schietend ).

ps :

ik weet dat als wij indertijd onze geheugen en procs geleverd kregen ( ik spreek van een goeie 17..18 jaar terug toen dat er nog 1k bfr voor 1mb end user werd betaald ) deze gasten ook geen speedlock hadden maar ze zorgden er wel voor dat ze meerdere wagens rijden hadden en op verschillende routes en sommige hadden gewoon nix bij

groetjes
                                      Erwin

Comment

Speedlock staat anders gewoon beschreven in mijn handleiding.
                                        Volgens mijn verkoper zat het er ook op.
                                        Pas na de levering bleek het niet op de auto te zitten.
                                        Ofwel: Opel heeft iets beloofd dat ze vooralsnog niet waar kunnen maken.
                                        Dus ook zonder stoelen met geheugen mag ik er van uitgaan dat ik nu eindelijk een speedlock krijg zoals beloofd.

Qua koppelverkoop doet Opel dit ook al.
                                        Koplampsproeiers bij de stoelverwarming.
                                        Zij-airbags voor de achter pasagiers gecombineerd met een gordelverkliksysteem voor de achterbank.

Comment

• Insignia Coupé

Ik weet niet of hij al eens gepost was...

De eerste foto van de 3 deurs... in de schoonste kleur natuurlijk...
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

Working...
                                          X