Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
    Zat in zelfde situatie. Als je geluk hebt wordt hij toch mét 18" geleverd. Was bij mij zo (met 17" besteld, met 18" geleverd), heeft blijkbaar iets met Gold Pack te maken. Lease maatschappij op hoogte gebracht, geen probleem, lease bedrag bleef ongewijzigd. Misschien heb je ook wel geluk...
    dat zou natuurlijk wel een grellige verrassing zijn
    Insignia 5D Sport 130pk
    Cooper D
    KTM 250 EXC-F
    KTM 200 EXC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT250F Bekijk Berichten
      hallo,

ik volg deze discussie reeds een tijdje,
      daar ik van plan was om als volgende lease-wagen een Insignia te kiezen.

Volgende week wordt hij besteld:
      een 5D Sport 130 PK CDTI, Gold Pack, BT, ...

Spijtig genoeg is de leasemaatschappij allergisch voor 18" velgen en witte lak...
      't Zal dus een zwarte met de standaard 17"-ers worden, maar niet getreurd

Ik twijfel echter nog over 1 optie: de achterruitenwisser.

Wat zijn jullie gebruikerservaringen?
      Zij die het hebben: gebruik je het?
      Zij die het niet hebben: mis je het?

Alvast bedankt voor de reacties!

Gery
      Ik heb de optie "achterruitenwisser" genomen en ik heb daar geen spijt van !

En ik gebruik hem regelmatig..............door al die regen in België.

Ik vind dat hij zeker niet opvalt op de wagen. Ik heb een 5D Technical Grey

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
        Erwin, wat bedoel je met een krakende tunnel?
        oi,

wel het stuk vanaf daschboard naar achter waar de pook staat en de armsteun en blaasmonden voor achterste regionen .
        het is nu zo het minste dat je eraan komt , bv tegen stompt , (als alles stil is ) dat dit een een krakend geluid geeft. nu hoor je dit wel niet als de radio opstaat , maar na alles wat de insi mij geflikt heeft vrijdag , begin je toch op alles te letten.
        en dan is het minste spleetje of kraakje teveel.Mischien ben ik teveel eisend maar het zal mijn laatste wagen ( volgens mijn prof , maar dat is een andere zaak ) zijn en als je dan genoeg geld op tafel hebt gegooid mag je wel iets verwachten he. het spijtige is dat we dit jaar twee nieuwe wagens hebben gekocht de insi dus en een corsa met wat toeters en bellen (voor het vrouwtje speelt dat allemaal geen rol , da ding dient voor mee te rijden niet om naar te luisteren) en op gebied van afwerking en functionaliteit is de corsa een pak beter begrijp wie begrijpen kan
        de 7e gaat hij binnen , ondertussen zijn ze druk bezig een beetje druk te zetten om de soft fouten die ik heb te laten verbeteren. van de service mag ik niet klagen hoor , ze doen hun best , en meer kunnen ze niet doen .

groetjes
        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
          Gelukkig is er dit forum... zelf een beetje pech vandaag : door de stormwind vanochtend een afsluiting van een bouwwerf tegen de insignia => diepe krassen over de twee rechtse deuren ... gelukkig zijn er verzekeringen . Toch nog altijd tevreden over de "Siggi" . Het blijven softwareproblemen ( behalve de nu opduikende servoleidingen ) en die komen wel in orde ... Over premiummerken gesproken : ik heb een Porsche Boxster als tweede wagen (hobby) : olielekken , ophangingsonderdelen (draagarmen) defect na 20000km ( vraag garage : zware trackday achter de rug zeker ... ) .dat zijn pas problemen
          oi

we leven met je mee , het is niet plezant dat je getroffen wordt door de natuurelementen
          maar idd leve de verzekering .

veel succes met de herstelling en hopelijk moet je niet te lang wachten

groenten
          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zillertal Bekijk Berichten
            Ik heb de optie "achterruitenwisser" genomen en ik heb daar geen spijt van !

En ik gebruik hem regelmatig..............door al die regen in België.

Ik vind dat hij zeker niet opvalt op de wagen. Ik heb een 5D Technical Grey
            Mijn Insignia is ondertussen 1,5 jaar en 48000 km verder. Ik heb ook die ruitenwisser en ik vind hem toch wel functioneel(estetisch echt storend vind ik hem niet). Als je in het (half)donker en stevige regen of bij sneeuw achteruit moet rijden is het toch een welkome (automatische) hulp die de zichtbaarheid zeker ten goede komt.

Comment

• Idd Erwin, zo ervaar ik ook het "gekraak" aan de middenconsole. Het hangt er ook vanaf hoe warm het in de auto is (soepelder worden van plastic). Echter ik erger mij er rot aan. Heb vandaag nog maar eens (3de maal) een afspraak gemaakt met garage (Buga Geel) in de hoop dat ze dit nu eindelijk verhelpen.
              Heb ook een trillend geluid vanonder het dashbord thv het handschoenenkastje. Is niet het kastje, maar zit tussen kastje en dashbord. Met een harde klap is dit eventjes verholpen, maar is niet de bedoeling denk ik. Voor de rest is het wel ok. Heb ook wel last van korte inhoudingen rond 2000t/m net of hij lucht zuigt. En tijdens het spelen van mp3 kon ik wel andere songs kiezen (up of down via stuur) maar het LCD scherm leek bevroren en gaf geen nieuwe gegevens door.
              Vind het ook nog altijd een hele mooie wagen, maar betrouwbaar zou ik niet direct durven beweren.
              Mocht ik opnieuw kiezen zou ik dan dezelfde keuze maken? Ik weet het toch niet echt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
                Idd Erwin, zo ervaar ik ook het "gekraak" aan de middenconsole. Het hangt er ook vanaf hoe warm het in de auto is (soepelder worden van plastic). Echter ik erger mij er rot aan. Heb vandaag nog maar eens (3de maal) een afspraak gemaakt met garage (Buga Geel) in de hoop dat ze dit nu eindelijk verhelpen.
                Heb ook een trillend geluid vanonder het dashbord thv het handschoenenkastje. Is niet het kastje, maar zit tussen kastje en dashbord. Met een harde klap is dit eventjes verholpen, maar is niet de bedoeling denk ik. Voor de rest is het wel ok. Heb ook wel last van korte inhoudingen rond 2000t/m net of hij lucht zuigt. En tijdens het spelen van mp3 kon ik wel andere songs kiezen (up of down via stuur) maar het LCD scherm leek bevroren en gaf geen nieuwe gegevens door.
                Vind het ook nog altijd een hele mooie wagen, maar betrouwbaar zou ik niet direct durven beweren.
                Mocht ik opnieuw kiezen zou ik dan dezelfde keuze maken? Ik weet het toch niet echt.
                oi,

wel blijkbaar zouden alle automaten dit hebben , ze kunnen dit oplossen als ze willen , heb de procedure gelezen , ze moeten aan de pook de zijstukken eraf halen dan ook het afschermzakje van de pook losmaken en de pook verwijderen dan de rand die rond de pook zit lossen en als ze het ineens goed willen doen het frontje ergens aan de knoppen deze moet voorzien worden van een dempend materiaal ik denk een soort vilt dat je kan kleven en voor de rest moeten alle bevestigingslipjes van de onderdelen ingesmeerd worden met een speciale olie de moet een tijdje drogen ook de contra delen moeten ingesmeerd worden met die olie ( moet iets speciaal zijn want ze raden aan handschoenen aan te doen en de deuren open te laten zeker met een automaat omdat ze daar nogal veel punten moeten insmeren
                dan alles terug monteren en het zou klaar moeten zijn , het probleem is ze moeten dit willen doen blijkt een redelijke job te zijn en niet zonder risico (lipjes die afbreken ect..).
                als ik het goed heb stond er boven het document field remedie 2524 , normaal zou dit moeten geoptimaliseerd zijn doch er kan er toch blijkbaar eens eentje doorslippen

wat het getril betreft kan ik je niet helpen eventueel eens het handschoenkastje verwijderen ( dacht iets van een viertal torx vijzen ) om l+r eens te voelen.

het inhouden heb ik vooral als ik een wagen op de snelweg wil inhalen , ik geef gas en hij valt ff dood en is terug weg , wreed gevaarlijk - heb het al gehad dat ik dacht die ga ik inhalen en op het derde kwam er eene af waarvan ik dacht geen probleem , totdat ik gas geef en dan is die van het derde baanvak al bij u voor je kan inhalen , het is percies of hij moet eerst eens nadenken wat hij gaat doen.( en ze moeten niet afkomen dat dit eigen is met een automaat , heb indertijd met mijn schoonvader zaliger zijne corolla gereden en die ging vooruit vanaf je gas gaf ).in de stad heb ik daar minder last van hier mogen we toch maar op de meeste plaatsen 30km/u

mp3 nummer veranderen heb ik nog niet gedaan aan het stuur , maar ik dacht dat polleke had gezegd dat er een update was , ze hadden die toch bij hem geinstalleerd.... mischien toch eens informeren. zal als ik tijd heb en in de wagen geraak eens proberen.

moest ik terug mogen kiezen ik nam terug dezelfde , wat betrouwbaarheid betreft valt het nogal mee , buiten die slang voor de stuurbekrachtiging die defect kan geraken zijn de fouten niet gevaarlijk , dan ken ik er andere hoor waarvan er al doden bij gevallen zijn...of die wagen die zelf stopt als hij een obstakel tegenkomt ..die reed gewoon onder de container door

groetjes
                Erwin
                Last edited by ; 24/08/2010, 17:05.

Comment

• Even vertellen dat ik een handgeschakelde heb. Desalnietemin ook last van irriterende kraakjes.
                  Dit twijfelen vooraleer het accelereren is de rede waarom ik geen automaat heb gekozen. Heb met een 160 pk automaat test gereden en vond dat die de motor niet ten goede kwam. Ik ging voor een 130 pk, dus was de automaat voor mij geen optie. Moet wel zeggen dat ik geen ervaring had/heb met automaten. Was voor de rest wel een plezier om mee te rijden. Had ik een 160 pk genomen zou het ook een automaat geworden zijn. Het is misschien ook wel een gewoonwording (een way off life).
                  Zou het zeker wel gewoon geworden zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    oi,

wel blijkbaar zouden alle automaten dit hebben , ze kunnen dit oplossen als ze willen , heb de procedure gelezen , ze moeten aan de pook de zijstukken eraf halen dan ook het afschermzakje van de pook losmaken en de pook verwijderen dan de rand die rond de pook zit lossen en als ze het ineens goed willen doen het frontje ergens aan de knoppen deze moet voorzien worden van een dempend materiaal ik denk een soort vilt dat je kan kleven en voor de rest moeten alle bevestigingslipjes van de onderdelen ingesmeerd worden met een speciale olie de moet een tijdje drogen ook de contra delen moeten ingesmeerd worden met die olie ( moet iets speciaal zijn want ze raden aan handschoenen aan te doen en de deuren open te laten zeker met een automaat omdat ze daar nogal veel punten moeten insmeren
                    dan alles terug monteren en het zou klaar moeten zijn , het probleem is ze moeten dit willen doen blijkt een redelijke job te zijn en niet zonder risico (lipjes die afbreken ect..).
                    als ik het goed heb stond er boven het document field remedie 2524 , normaal zou dit moeten geoptimaliseerd zijn doch er kan er toch blijkbaar eens eentje doorslippen

wat het getril betreft kan ik je niet helpen eventueel eens het handschoenkastje verwijderen ( dacht iets van een viertal torx vijzen ) om l+r eens te voelen.

het inhouden heb ik vooral als ik een wagen op de snelweg wil inhalen , ik geef gas en hij valt ff dood en is terug weg , wreed gevaarlijk - heb het al gehad dat ik dacht die ga ik inhalen en op het derde kwam er eene af waarvan ik dacht geen probleem , totdat ik gas geef en dan is die van het derde baanvak al bij u voor je kan inhalen , het is percies of hij moet eerst eens nadenken wat hij gaat doen.( en ze moeten niet afkomen dat dit eigen is met een automaat , heb indertijd met mijn schoonvader zaliger zijne corolla gereden en die ging vooruit vanaf je gas gaf ).in de stad heb ik daar minder last van hier mogen we toch maar op de meeste plaatsen 30km/u

mp3 nummer veranderen heb ik nog niet gedaan aan het stuur , maar ik dacht dat polleke had gezegd dat er een update was , ze hadden die toch bij hem geinstalleerd.... mischien toch eens informeren. zal als ik tijd heb en in de wagen geraak eens proberen.

moest ik terug mogen kiezen ik nam terug dezelfde , wat betrouwbaarheid betreft valt het nogal mee , buiten die slang voor de stuurbekrachtiging die defect kan geraken zijn de fouten niet gevaarlijk , dan ken ik er andere hoor waarvan er al doden bij gevallen zijn...of die wagen die zelf stopt als hij een obstakel tegenkomt ..die reed gewoon onder de container door

groetjes
                    Erwin
                    Het zou kunnen dat de automaat even aarzelt welke versnelling hij moet kiezen als je opeens gas geeft. Komt het aarzelen ook voor als je gaspedaal door de kickdown duwt of als je hem manueel in de juiste versnelling zet (4de of 5de)? Indien hij dan niet aarzelt zou het idd wel eens eigen kunnen zijn aan de software van die automaat (bv bewuste programmatie om schokvrij te schakelen in automatische modus).

Wat de kraakjes en resonanties betreft, kan inderdaad zeer irritant zijn (wordt zot van gerammel of gefluit in de auto) maar ik zou het niet onder de noemer "betrouwbaarheid" stoppen. Eerder onder afwerking of bouwkwaliteit. Langs de weg staan met software die motor of bak platlegt, injectoren die elke 10.000km sneuvelen, turbo's die kapot gaan of elke 2500km een liter olie bijvullen, dat zijn wel betrouwbaarheidsproblemen vind ik. Just a thought...

Still enjoying my Insignia

Comment

oi,

groetjes
                      Erwin
                      Dat kraken is bij mij idd op deze manier weggewerkt. Het is een soort demping die ze aanbrengen in de middenconsole.

Comment

Het zou kunnen dat de automaat even aarzelt welke versnelling hij moet kiezen als je opeens gas geeft. Komt het aarzelen ook voor als je gaspedaal door de kickdown duwt of als je hem manueel in de juiste versnelling zet (4de of 5de)? Indien hij dan niet aarzelt zou het idd wel eens eigen kunnen zijn aan de software van die automaat (bv bewuste programmatie om schokvrij te schakelen in automatische modus).

Wat de kraakjes en resonanties betreft, kan inderdaad zeer irritant zijn (wordt zot van gerammel of gefluit in de auto) maar ik zou het niet onder de noemer "betrouwbaarheid" stoppen. Eerder onder afwerking of bouwkwaliteit. Langs de weg staan met software die motor of bak platlegt, injectoren die elke 10.000km sneuvelen, turbo's die kapot gaan of elke 2500km een liter olie bijvullen, dat zijn wel betrouwbaarheidsproblemen vind ik. Just a thought...

Ik heb afgelopen vrijdag mijn turbo kapotgereden. Deze werd zonder veel blabla vervangen( die dingen gebeuren nu eenmaal). 5 dagen met een Insignia vervangwagen (130 pk/handgeschakelde ST) rondgereden.Ik was toch blij toen ik terug mijn 160 pk automaatje onder de poep geschoven kreeg.Wat er ook van zij, een merkbaar verschil in rij-beleving.

Comment

• Chiptuning 1.6T

Dag mensen,

Heeft iemand al een 1.6T motor laten chiptunen?
                          Zo ja, waar en wat zijn de ervaringen? Met name brandstofverbruik?

Comment

idd het is vooral als ik een kickdown doe , bv op de snelweg, voor de rest zchakelt ie vlot alhoewel in het begin hij 8 op 10 in een te hoge versneling bleef hangen , doch na een tip van wim was dit ook weer opgelost ( optrekken en eigenlijk iets te veel gas geven en dan terug nemen dan schakelt hij eentje lager)

groetjes
                            Erwin

Comment

idd het is vooral als ik een kickdown doe , bv op de snelweg, voor de rest zchakelt ie vlot alhoewel in het begin hij 8 op 10 in een te hoge versneling bleef hangen , doch na een tip van wim was dit ook weer opgelost ( optrekken en eigenlijk iets te veel gas geven en dan terug nemen dan schakelt hij eentje lager)

groetjes
                              Erwin
                              Ik herinner me nog een van de eerste testen die ik las van de Insignia met automaat en daar stond eigenlijk hetzelfde in beschreven. Daar kloegen ze over het feit dat de automaat fel 'inhield' bij het vertrekken of accelereren.

Ik rijd graag met een automaat maar zo van die trage automaten doen pijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlbertInsignia Bekijk Berichten
                                Dag mensen,

Heeft iemand al een 1.6T motor laten chiptunen?
                                Zo ja, waar en wat zijn de ervaringen? Met name brandstofverbruik?
                                oi,

had ergens gelezen dat je een zogenaamde eco tuning kon laten uitvoeren , hier worden geen paardjes bijgestoken , maar wel het koppel verhoogt wordt en er wordt ook gezorgd dat je koppel vroeger wat zorgt als je je normale rijstijl aanhoudt dus een besparing .
                                ik heb ondertuseen even aan het rondneuzen geweest en blijkbaar wordt de ecotunig meer voor diesels aangeboden , er is wel een performance tuning maar dan kom je weer in een grijze zone ivm biv rijtaks en verzekering , en de voorgestelde besparing zou gemiddeld genomen een 0.4 liter/100 zijn . het is niet goedkoop en je moet dan ook een hele boel km's rijden voor je het eruit hebt. persoonlijk ben ik niet voor performance tuning ... je gaat je al snel aanpassen aan de hogere pk's en zo de besparing teniet doen.

groetjes
                                Erwin

ps : het verbruik is recht evenredig aan de stand van je voet

Comment

Erwin, wat bedoel je met een krakende tunnel?
                                  heb ik ook word verholpen , de midden console is een holle tunnel en naar mijn mening van crappy materiaal gemaakt , hij kraakt helemaal als je ertegen duwd ,en vergaat , dat is een echt minpunt ,de kracht reactie als je van boven steunt of duwd is dik ok maar zijdelings is een ramp , probeer het zelf maar eens in je wagen !

Comment

oi,

heel stomme vraag je zegt dat je er drie hebt geprobeerd , heb je die toevallig met hetzelfde kabeltje gebruikt .
                                    heb ongeveer hetzelfde probleem gehad maar dan met een pc en na een hoop gevloek een ander kabeltje gebruikt en het was klaar , de contacten langs ipod zijde durven blijkbaar al eens slecht zijn.

veel succes
                                    Erwin
                                    Merci Erwin. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga zsm een ander kabeltje proberen.

Comment

• Verbruik op dezelfde snelheid

Vanmorgen gereden op de E17 richting Gent.

Vanaf de Kennedy tunnel op cruise control tot in Destelbergen.

Vanaf Antwerpen tegen 120km/h en een verbruik van 8.9L
                                      Vanaf Lokeren schokt de wagen even en daalde het verbruik naar 5.6L

Ik had dit al eens eerder voorgehad en even gecontroleerd of hij wel in 6de versnelling stond (AT), en dat was het geval.

Iemand een idee wat dit kan zijn.
                                      Last edited by koro; 25/08/2010, 14:17.
                                      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Verbruik op dezelfde snelheid

Ik had dit al eens eerder voorgehad en even gecontroleerd of hij wel in 6de versnelling stond (AT), en dat was het geval.

Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

oi,

hoeveel km staan er al op , ik heb gelezen in de info dat in het begin de regeneratie van de dpf regelmatig wordt opgestart heeft iet te maken met bepaling van % dacht ik je zou in de eerste 1000km minstens eeen 3tal regeneraties kunnen hebben .
                                          probeer de info te zoeken en dan zet ik ze wel ff hier.

groetjes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X