Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    mooie foto's man! Welke motorversie heb je?
    Hallo Wim,

130 pk sport. In de bergen was misschien 160 pk beter, maar hoe dikwijls komt men daar. Ik dit jaar 2 keer, en met bergen bedoel ik min 5 km bergop aan meer dan 4 procent gemiddeld. In de Belgisse Ardennen is 130 pk meer dan genoeg.

Groeten Paul

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      prima beslissing , zoals met alles kan er al eens iets misgaan met een product in dit geval de wagen . dit wordt niemand toegewenst , doch indien er iets scheelt is het leuk dat je je kan ventileren op het forum. het lijkt of er een hoop slechte tussen zitten maar dit is maar schijn de meeste hebben geen of heel weinig problemen, en die zie je of hoor je niet op dit forum.

waar je wel moet op letten is de balancering van de wielen , er blijken volgens bepaalde bronnen redelijk wat te zijn die uit balans zijn. ook zijn er geweest die een scheve achterklep hadden ( ongelijke spleet ). en dan nog een paar kleine dingetjes die je hier en daar kunt lezen .

zoals circo zei , voel je zie je iets , direct naar de dealer , en normaal wordt alles prima opgelost.

veel succes ,

ps : met veel chance is hij na de zomer verlof gemaakt , dan heb je de herwerkte motor
      Bedankt voor de tips. Kzal moeten afwachten wat wel of niet werkt maar ga de dealer toch vragen om preventief de laatste firmware, banden en koffer te laten checken alvorens ik uit de garage rij.

In principe zou ik de herwerkte motor moeten hebben, volgende week worden de 1e geïnstalleerd daar de mijne pas een week later op de planning staat ben ik er vrij gerust in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gargske Bekijk Berichten
        Altijd Opel gereden omdat ik recht heb op de Ambassador korting via men vader, kzou stom zijn om een ander merk te kopen aan die voorwaarden.

Maar eerlijk gezegd heb nog nooit problemen gehad met men vorige auto's, men laatste was de Astra Twintop 1.8 nooit issues met gehad.

Het is omdat ik nooit problemen met men vorige opels heb gehad dat ik nu wat wantrouwig sta tov de Insigna, zeker na het lezen van dit forum.
        Men ziet alleen de minpunten op dit forum, maar er zijn zoveel + + + + + punten die niet gemeld worden. Ik ben na 14 jaar ( andere merken ) terug naar Opel overgestapt en heb nu 7900 km op de teller met mijn Insignia, en ik heb nog geen sec spijt gehad ( hou wel hout vast ). En elk merk heeft zijn kwaaltjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
          Men ziet alleen de minpunten op dit forum, maar er zijn zoveel + + + + + punten die niet gemeld worden. Ik ben na 14 jaar ( andere merken ) terug naar Opel overgestapt en heb nu 7900 km op de teller met mijn Insignia, en ik heb nog geen sec spijt gehad ( hou wel hout vast ). En elk merk heeft zijn kwaaltjes.
          Men zou idd de pluspunten eens moeten benadrukken op't forum want als men dit als "potentiële" koper leest, heb je nog weinig zin om er 1 te kopen.

Comment

• oi allemaal ,

ken je het gevoel van het eerste krasje of blutske in een nieuwe wagen , ik kan jullie vertellen een wreed ambetant gevoel.

wat is er gebeurd.
            wel vanmorgen kijk ik door de venster en zie een wagen met trekhaak ingeparkeerd staan tussen mijn wagen en een andere wagen . daar deze een 20 cm van mijn wagen verwijderd staat en tot met zijn achterwielen in een invalide plaats staat neem ik een foto ( heb het voorgehad met de zafira op 2 weken 3 platen kapot , dus een beetje ongerust zijn mag dus wel ).
            een half uurtje later of zo kijk ik weer door de venster en zie een persoon naar die wagen gaan hij kijkt naar achter en stapt in start zet zich in achteruit en boort zich met de trekhaak in de wagen , resultaat plaat kapot en een stuk van de bumper af ( de rest kan ik niet zien ) de wagen schoot een dikke 20 to 30 cm achteruit , handrem stond niet op ( gelukkig denk ik anders had de schade groter geweest ).

ik neem mijn ab en zet de pinkers op hij twijfelt en rijd door omdat er niet direct iemand opdaagt , ik ben rolstoelgebruiker en op dat moment kan je dus niet achter die gast aan.

ik ben dus nu zeer pissed , razend eigenlijk , altijd omnium geweest nooit schade nu heb ik juist een nieuwe wagen en lap ze vinden het de moeite om hem eens te trakteren. ik heb dus een hekel aan mensen die hun trekhaak voor verkeerde doeleinden gebruiken ( om plaats te creëren bv )

Comment

Men zou idd de pluspunten eens moeten benadrukken op't forum want als men dit als "potentiële" koper leest, heb je nog weinig zin om er 1 te kopen.
              alez dan voor eene keer

als ge de juiste optie pakt , kunt ge er mee sms'n .

groetjes
              Erwin

Comment

Het enige echte pluspunt dat ik zie, is dat het een frisse stijlbreuk is met het voorgaande. Dat was x jaar geleden voor de Mondeo ook het geval, maar daar spreekt niemand meer van. dus dat kan rap keren.

Voor de rest is het een goed geprijsde, ruime gezinswagen, maar dat is natuurlijk niets uniek, nieuwe peugeot, skoda superb, renault, citroen, ford mondeo,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                  oi allemaal ,

ken je het gevoel van het eerste krasje of blutske in een nieuwe wagen , ik kan jullie vertellen een wreed ambetant gevoel.

wat is er gebeurd.
                  wel vanmorgen kijk ik door de venster en zie een wagen met trekhaak ingeparkeerd staan tussen mijn wagen en een andere wagen . daar deze een 20 cm van mijn wagen verwijderd staat en tot met zijn achterwielen in een invalide plaats staat neem ik een foto ( heb het voorgehad met de zafira op 2 weken 3 platen kapot , dus een beetje ongerust zijn mag dus wel ).
                  een half uurtje later of zo kijk ik weer door de venster en zie een persoon naar die wagen gaan hij kijkt naar achter en stapt in start zet zich in achteruit en boort zich met de trekhaak in de wagen , resultaat plaat kapot en een stuk van de bumper af ( de rest kan ik niet zien ) de wagen schoot een dikke 20 to 30 cm achteruit , handrem stond niet op ( gelukkig denk ik anders had de schade groter geweest ).

ik neem mijn ab en zet de pinkers op hij twijfelt en rijd door omdat er niet direct iemand opdaagt , ik ben rolstoelgebruiker en op dat moment kan je dus niet achter die gast aan.

ik ben dus nu zeer pissed , razend eigenlijk , altijd omnium geweest nooit schade nu heb ik juist een nieuwe wagen en lap ze vinden het de moeite om hem eens te trakteren. ik heb dus een hekel aan mensen die hun trekhaak voor verkeerde doeleinden gebruiken ( om plaats te creëren bv )
                  ja ik ken het gevoel maar dan mensen die achteruit rijden en niet kijken of er iemand achter staat (Liefkeshoek tunnel) en hun trekhaak in men bumper planten of die hun deur open gooien tegen je eigen deur. Ben van dezelfde kanten Erwin (Xaverius college), is blijkbaar een groot probleem in onze buurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                    Het enige echte pluspunt dat ik zie, is dat het een frisse stijlbreuk is met het voorgaande. Dat was x jaar geleden voor de Mondeo ook het geval, maar daar spreekt niemand meer van. dus dat kan rap keren.

Voor de rest is het een goed geprijsde, ruime gezinswagen, maar dat is natuurlijk niets uniek, nieuwe peugeot, skoda superb, renault, citroen, ford mondeo,...
                    in de lijn doorgetrokken , er bestaan GEEN goede of slechte wagens/merken , ze zijn allemaal hetzelfde , den eene wa goekoper dan de andere ......

je moet kopen waar je je goed in/bij voelt, de rest is bijzaak.

groetjes
                    Erwin

Comment

ja ik ken het gevoel maar dan mensen die achteruit rijden en niet kijken of er iemand achter staat (Liefkeshoek tunnel) en hun trekhaak in men bumper planten of die hun deur open gooien tegen je eigen deur. Ben van dezelfde kanten Erwin (Xaverius college), is blijkbaar een groot probleem in onze buurt.
                      weet het , maar gij zit dan nog aan de redelijke kant (wit) van de gemeente.

nog wat pluspuntjes , als gij ne insi hebt , staat er langs beide kanten van de ring minsten 1 insi in borgerhout

Groetjes
                      Erwin

Comment

• Oei Erwin, da's geen goei nieuws man....ik had hem toch nie verkeerd geparkeerd gisteren zeker...
                        Ze kunnen het misschien in één keer meespuiten met dat foutje op je spatbord?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten

Ik zal eens meedoen sé :
                          De Insignia blijft een erg mooie wagen die veel waar biedt voor z'n geld.
                          Hij heeft een erg mooi dashboard; dat zeker wel kwalitatief in elkaar steekt. De optionele sportzetels zitten enorm comfortabel en en hebben niet voor niks het Duitse AGR-label gehaald. De dieselmotoren zijn misschien niet van de stilste (daar komt voor MJ2011 blijkbaar verandering in) maar rijden erg soepel.
                          Verder ligt hij als een trein op de weg en stuurt hij erg prettig. De ST (break) is nog steeds ruim genoeg ondanks zijn lifestyle-concept.
                          Ik ben zeker als de kinderziektes er verder uitgehaald worden met softwareupdates dat hij nog erg betrouwbaar en waardevast zal blijven ook.

besluit : moesten we op deze moment terug een leasewagen moeten kiezen; dan bleven we bij onze keuze!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                            Oei Erwin, da's geen goei nieuws man....ik had hem toch nie verkeerd geparkeerd gisteren zeker...
                            Ze kunnen het misschien in één keer meespuiten met dat foutje op je spatbord?
                            nope, hij stond mooi tussen de lijnen de andere wagen stond minstens 1.2 meter in de plaats ( over de lijn ) heb er foto's van , vraag me zelfs af hoe die kerel erin is geraakt de wagen voor hem heeft ook een trekhaak dus was redelijk nipt. sommige mensen zijn gewoon blind voor zo'n plaatsen die voorbehouden zijn er staan palen en lijnen en toch nog parkeren , ik snap het gewoon niet.

het ergste is dat ik het heb zien gebeuren , moest ik uit de voeten gekund hebben , ik had hem wat aangedaan. ge moet er tenslotte serieus voor sparen voor die wagen , en tis mijne laatste dan ook nog

hij zal het wel zien aan zijn verzekering , en geeft hij het niet zelf aan binnen de 48 uur komt er nog eens vluchtmisdrijf bij ook .

groetjes
                            Erwin

Comment

Begin juli bestelling geplaatst 2.0CDTI-160pk Tourer Cosmo Automatic Technical Grey, full option met de OPC line pack1 en 20" velgen behalve het eye dingie en advanced park pilot, week van de 6e september komt hij op de band dus vermoed dat het 2011 model zal zijn, hopelijk voor het einde van september geleverd, alhoewel ik al vernomen heb dat de OPC lines wel eens deftig vertraging kunnen oplopen.

Maar euh als ik dit forum wat lees krijg ik het gevoel dat ik een kat in de zak heb gekocht, vindt het een prachtige wagen maar al die artikels over de mankementen men collega heeft er ook net 1 gekocht en die krijgt al hetzelfde gevoel.

Enige tips waar ik in het begin zeker op moet letten?
                              Ik heb met mijn insignia GEEN ENKEL probleem... ook tunneldetectie werkt perfect, mijn ruitewissers gaan niet aan als het droog is in automatische stand, de motor schokt niet, er kraakt helemaal niets, verbruik kan lager maar dat ligt aan mijn rechtervoet denk ik.

Greets, k

Comment

Gargske,
                                Toen ik de eerste keer dit forum bezocht had ik een beetje dat zelfde gevoel hoor.
                                Als je wat langer dit forum bezoekt, leer je de berichten wel filteren.
                                Je hebt de mensen die dit forum gebruiken om hun ervaringen te delen (wat m.i. toch de bedoeling is van zo'n forum...merci erwin, wim,...) en je hebt de afbrekers (die soms nog niet eens insi-rijder zijn...).
                                Natuurlijk zijn er bij een nieuw model wel eens problemen, maar er zijn ongetwijfeld veel meer tevreden chauffeurs dan anderen en ongetwijfeld zal jouw MJ2011 die eerste fase wel ontgroeid zijn.
                                Trouwens, de mijne vertoont ook geen onhebbelijkheden en alles werkt perfect!

Comment

Begin juli bestelling geplaatst 2.0CDTI-160pk Tourer Cosmo Automatic Technical Grey, full option met de OPC line pack1 en 20" velgen behalve het eye dingie en advanced park pilot, week van de 6e september komt hij op de band dus vermoed dat het 2011 model zal zijn, hopelijk voor het einde van september geleverd, alhoewel ik al vernomen heb dat de OPC lines wel eens deftig vertraging kunnen oplopen.

Maar euh als ik dit forum wat lees krijg ik het gevoel dat ik een kat in de zak heb gekocht, vindt het een prachtige wagen maar al die artikels over de mankementen men collega heeft er ook net 1 gekocht en die krijgt al hetzelfde gevoel.

Enige tips waar ik in het begin zeker op moet letten?
                                  Op uw 20 inch velgen...

Comment

• Mijne is net één jaar oud,heeft 23.000 leuke kilometers op de teller en moest ik vandaag een andere auto moeten kopen met hetzelfde budget was het een...INSIGNIA !!!

Comment

• MOI AUSSI (1.5 jaar/ 48000 km ).

Comment

• Ik ook !!!

Heb 5 maanden 2.0 cdti ecoflex 130 PK, 10.000 km.

Rijdt zalig en geen enkel mankement.

Gem. verbruik : 5,9 l/100 km

Comment

• Ik sluit mij aan bij het laatste groepje. 1,5 jaar en 42000 km verder, en nog steeds enorm tevreden van de Insignia. Ik ben een 4 tal jaar geleden overgestapt naar Opel (Zafira) omdat het merk waar ik vijftien jaar trouw aan was geweest, geen gezinswagen met voldoende ruimte en een betaalbare prijs kon aanbieden. Ik heb maar 2 jaar met de Zafira gereden omdat ik bij de eerste beelden van de Insi een serieuze Wow factor had, en nog steeds trouwens.

Ik ben slechts eenmaal moeten terug keren naar de garage omwille van de defecte zetelverwarming (en voor het onderhoud natuurlijk ). Die zijn vervangen geweest en sindsdien geen problemen meer vastgesteld.

Een heel gelukkige Insignia eigenaar

Comment

Working...
                                          X