Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
    Krijg er steeds meer problemen mee, met het opschakelen van 1 naar 2.
    Als ie lang stilstaat voel ik zelfs een kleine schok, eenmaal warm is die schok wel weg maar blijft het wel moeilijk schakelen.

Volgens de garage zijn er nog meer Insi die met dit probleem kampen.

Hij ging navraag doen of er misschien andere olie in moet.......?

Heeft iemand dit fenomeen ook?

Misschien iets voor ons technisch wonder hier : D-S .... hopelijk al uit verlof?

nu ben ik verlegen zelle

als ik me niet vergis is er ergens een schrijven van dit probleem .

ik kijk het morgen even na

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      oi,

dit is een probleem dat al een paar keer is opgedoken , blijkt aan het vet te liggen aan de pook ergens ( vertanding van de aandrijfas, info dat ik vrij vertaald heb gevonden )
      d-s zou dit zeker moeten weten

groetjes
      Erwin
      juist erwin dat was het (te lang op verlof geweest denk ik)

even langs gaan en vragen of ze de pook even smeren ,die komen soms "droog" te staan .

Btw er is sinds vorige week een update van de BCM (body controle module) .
      heb de info vandaag gekregen ,maar nog niet echt doorgelezen .

Morgen eens doen

Last edited by ; 01/09/2010, 22:31. Reden: edit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
        nu ben ik verlegen zelle

als ik me niet vergis is er ergens een schrijven van dit probleem .

ik kijk het morgen even na
        oi,

zeker niet verlegen zijn , t'mag gezegd worden als ge goe zijt he .
        seg , iets anders ..... kan je ff op m'n youtube pagina kikke (gewoon op youtube tekentje in de handtekening klikken) , ik heb daar twee filmpjes gezet ivm een voor mij onlogische werking easy step out en een onlogische werking achterklep .

wil je als je kan daar je mening eens over laten , tnx

groetjes
        Erwin

ps : en een goe verlof gehad ?

Comment

oi,

zeker niet verlegen zijn , t'mag gezegd worden als ge goe zijt he .
          seg , iets anders ..... kan je ff op m'n youtube pagina kikke (gewoon op youtube tekentje in de handtekening klikken) , ik heb daar twee filmpjes gezet ivm een voor mij onlogische werking easy step out en een onlogische werking achterklep .

wil je als je kan daar je mening eens over laten , tnx

groetjes
          Erwin

ps : en een goe verlof gehad ?
          efkes gekeken en geluisterd.
          van die zetel is onlogisch , die mag pas terug naar voor gaan als hij herkend dat er iemand is gaan zitten . softwarefout volgens mij .

de achterklep gaat niet open als enkel de bestuurdersdeur is geopend ??
          dit klopt , je moet 2 maal drukken en dus alles ontgrendelen .

met enkel de bestuurdersdeur bedoelen ze letterlijk die alleen ,ik denk zelfs dat je tankklep en al dicht blijft .

btw verlof was reuzegoed ,enkel veel te kort , maar das altijd hé

Comment

efkes gekeken en geluisterd.
            van die zetel is onlogisch , die mag pas terug naar voor gaan als hij herkend dat er iemand is gaan zitten . softwarefout volgens mij .

de achterklep gaat niet open als enkel de bestuurdersdeur is geopend ??
            dit klopt , je moet 2 maal drukken en dus alles ontgrendelen .

met enkel de bestuurdersdeur bedoelen ze letterlijk die alleen ,ik denk zelfs dat je tankklep en al dicht blijft .

btw verlof was reuzegoed ,enkel veel te kort , maar das altijd hé
            oi,

wat die klep betreft , als je als alles op slot is op de knop van de ab duwt gaat hij wel open , (en volgens mij blijven de deuren dicht zal dit morgen eens proberen te controleren) als je dan de deur opent mat de ab krijg je de kofer niet meer open of dicht zowel niet met knop of ab sleutel.dat van die tankklep zou ik nog verstaan daar deze open kan getrokken worden doch de klep zelf heeft geen enkele andere bediening dan de knop of de ab om deze te openen

groetjes
            Erwin

Comment

• Ik kreeg vandaag een verzoek om mijn oude lease te laten keuren... daarom even naar de garage gemailed ivm levering nieuwe wagen.
              Direct antwoord... mijn wagen staat op dit moment gepland om geleverd te worden rond 20/sept... Da's welgeteld nog geen 7 weken ! Ik weet dat daar nog wat administratie en zo bijkomt, maar in elk geval toch al veel sneller dan de eerste voorspelling van 12 weken...

Nog 4 weken wachten !

[quote Hansa]LAP , kogel is door de kerk...
              De Technical Grey Insignia ST Edition EcoFlex 130pk met een mooi platinum pack bovenop, wordt mijn nieuwe leasewagen gedurende de volgende jaren.

Schitterend pack trouwens :
              * metaalkleur
              * mistlampen voor
              * Parkpilot voor/achter
              * Chromatische achteruitkijkspiegel
              * Koplampen met schemersensor
              * Ruitenwisser met regensensor
              * DVD800 navi / Bluetooth
              * AFL / BiXenon
              * (Beige) Leder interieur

Daarbovenop koos ik nog voor de 18 duims 5dubbele spaken.

Ik kom (heel tevreden) uit de Vectra Break, hopelijk zal dit nog een trapje hoger zijn in comfort !

En nu ongeduldig 12 weken wachten (is dit niet abnormaal lang trouwens ?)[/quote Hansa]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                Ik kreeg vandaag een verzoek om mijn oude lease te laten keuren... daarom even naar de garage gemailed ivm levering nieuwe wagen.
                Direct antwoord... mijn wagen staat op dit moment gepland om geleverd te worden rond 20/sept... Da's welgeteld nog geen 7 weken ! Ik weet dat daar nog wat administratie en zo bijkomt, maar in elk geval toch al veel sneller dan de eerste voorspelling van 12 weken...

Nog 4 weken wachten !

[quote Hansa]LAP , kogel is door de kerk...
                De Technical Grey Insignia ST Edition EcoFlex 130pk met een mooi platinum pack bovenop, wordt mijn nieuwe leasewagen gedurende de volgende jaren.

Schitterend pack trouwens :
                * metaalkleur
                * mistlampen voor
                * Parkpilot voor/achter
                * Chromatische achteruitkijkspiegel
                * Koplampen met schemersensor
                * Ruitenwisser met regensensor
                * DVD800 navi / Bluetooth
                * AFL / BiXenon
                * (Beige) Leder interieur

Daarbovenop koos ik nog voor de 18 duims 5dubbele spaken.

Ik kom (heel tevreden) uit de Vectra Break, hopelijk zal dit nog een trapje hoger zijn in comfort !

En nu ongeduldig 12 weken wachten (is dit niet abnormaal lang trouwens ?)[/quote Hansa]
                3 maanden wachten is ongeveer de standaard, mijne besteld begin juli, wordt geleverd de week van de 25e september. Ze kunnen amper de vraag bijhouden vooral de Cosmo modellen verkopen in Duitsland enorm goed, in België is het een zeer populair leasing model.

Comment

• D-S,

kun je misschien eens uitleggen hoe en waar ik dat zelf kan smeren? (de verantwoordelijke persoon in m'n garage is in verlof).
                  Heb al geprobeerd om de zak rond de pook te verwijderen maar ik hoorde iet gevaarlijk beginnen kraken.......
                  Misschien met een fotooootje aub?

PS : heb vroeger m'n Vectra gesmeerd met speciale Teflon olie (Fine Lube TF van Interflon) en dat werkte éééél goed (nu alleen nog de INSI-zak eraf krijgen...).
                  Ben wel niet zeker dat het alleen de pook zal zijn, want het gaat niet alleen om stroef schakelen maar wel ook een voelbare schok(je) > zoals het slecht synchroniseren bij het opschakelen.
                  Bij stilstand werkt immers alles perfect, het is alleen wanneer de wagen aan het bollen is dat je het voelt + in de andere versnellingen is alles (voorlopig) ok!

Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten

even langs gaan en vragen of ze de pook even smeren ,die komen soms "droog" te staan .

Morgen eens doen

Comment

D-S,

kun je misschien eens uitleggen hoe en waar ik dat zelf kan smeren? (de verantwoordelijke persoon in m'n garage is in verlof).
                    Heb al geprobeerd om de zak rond de pook te verwijderen maar ik hoorde iet gevaarlijk beginnen kraken.......

PS : heb vroeger m'n Vectra gesmeerd met speciale Teflon olie (Fine Lube TF van Interflon) en dat werkte éééél goed (nu alleen nog de INSI-zak eraf krijgen...).
                    Ben wel niet zeker dat het alleen de pook zal zijn, want het gaat niet alleen om stroef schakelen maar wel ook een voelbare schok(je) > zoals het slecht synchroniseren bij het opschakelen.
                    Bij stilstand werkt immers alles perfect, het is alleen wanneer de wagen aan het bollen is dat je het voelt + in de andere versnellingen is alles (voorlopig) ok!

Zo heb ik het gedaan : zie vroegere post

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                      Zo heb ik het gedaan : zie vroegere post

http://autoforum.be/showthread.php?p...22#post3968622
                      ik heb dit tot 2x toe laten doen in de garage, de laatste keer in juni en sindsdien geen problemen meer

Comment

D-S,

yep zoals Marc99 het uitlegt dus
                        beste is van wit vet te gebruiken of teflon olie .
                        silicone verdwijnt na een tijd .

Comment

Morgen eens doen

vandaag eens gekeken voor wat de update juist dient ,als uitleg geven ze dat de accu kan leeglopen .
                          door de software aan te passen is dit opgelost .
                          van enige aanpassing van ping pong geluid of deuren die vergrendelen nog steeds geen sprake

Comment

yep zoals Marc99 het uitlegt dus
                            beste is van wit vet te gebruiken of teflon olie .
                            silicone verdwijnt na een tijd .

oi,

goed teflon vet is meestal te krijgen in een winkel die zich bezig houd met modelbouw ( helicopters en andere voer/vliegtuigen die met gearboxes werken en een hoge kwaliteit eisen ). heb me vroeger bezig gehouden met zulke dingen en je moet zien dat je echt goede hebt , kost meestal ietsje meer dan hobby vet maar is het waard. zoals gezegd open doen en goed in borstelen.

groetjes
                            Erwin

Comment

vandaag eens gekeken voor wat de update juist dient ,als uitleg geven ze dat de accu kan leeglopen .
                              door de software aan te passen is dit opgelost .
                              van enige aanpassing van ping pong geluid of deuren die vergrendelen nog steeds geen sprake
                              oi,

vreemd he , kzal der es een filmke van maken van diene dingdong , als ik morgen in staat ben . (mischien best dat deze niet losgelaten wordt blijkt toch niet zo best te zijn , nog redelijke fouten is , deuren die zich zelf sluiten zonder alarm op te zetten met sleutel op het contact .

groetjes
                              Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rando Bekijk Berichten
                                Wat me wel opviel is dat wanneer de motor stationair draaide in de bergen , en met name vanaf zo'n 2000 meter, deze een hard kloppend geluid maakte, net alsof iemand met een baco op het motorblok aan het slaan was !! Echt hard, mensen keken zelfs om.
                                Ik heb hetzelfde voorgehad in Frankrijk in de Alpen. Ook bij aankomst in het hotel (1850m) bij stationair draaien hetzelfde kloppend/schokkend geluid... Precies ne stoomtrein... Een beetje gas geven en het geluid stopte... En inderdaad, in het dal beneden geen last van gehad. Zou misschien wel kunnen dat er iets te weinig lucht werd aangezogen of te ijl... Het mij er geen zorgen over gemaakt en auto rijdt nog steeds perfect.

Ik heb hem nu van 7 mei 2010 en er staan nu 21.000 km op met een gemiddeld verbruik van 6,3l op de boordcomputer (nooit gereset sinds het begin) en buiten een klein plastiek piepje aan de interieurverlichting geen problemen gehad. Integendeel, voor een 130pk ecoflex zijn er veel die nekeer raar kijken als ze een sprintje willen trekken en er dan afgereden worden... Ook in topsnelheid gaat het zeer hard (+235km/u in 5e op de digitale teller en nog marge hebben)... Ik ben wel een vlotte chauffeur en de wagen is zeer goed losgereden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_VDP Bekijk Berichten
                                  Ik heb hetzelfde voorgehad in Frankrijk in de Alpen. Ook bij aankomst in het hotel (1850m) bij stationair draaien hetzelfde kloppend/schokkend geluid... Precies ne stoomtrein... Een beetje gas geven en het geluid stopte... En inderdaad, in het dal beneden geen last van gehad. Zou misschien wel kunnen dat er iets te weinig lucht werd aangezogen of te ijl... Het mij er geen zorgen over gemaakt en auto rijdt nog steeds perfect.

Ik heb hem nu van 7 mei 2010 en er staan nu 21.000 km op met een gemiddeld verbruik van 6,3l op de boordcomputer (nooit gereset sinds het begin) en buiten een klein plastiek piepje aan de interieurverlichting geen problemen gehad. Integendeel, voor een 130pk ecoflex zijn er veel die nekeer raar kijken als ze een sprintje willen trekken en er dan afgereden worden... Ook in topsnelheid gaat het zeer hard (+235km/u in 5e op de digitale teller en nog marge hebben)... Ik ben wel een vlotte chauffeur en de wagen is zeer goed losgereden
                                  en dan durven ze nog in tests zeggen dat zelfs de 160pk-versie underpowered is.....da's waarschijnlijk omdat er Opel op staat
                                  Ik heb zonet een audirijder bij mij gehad; ik was de mijne aan het wassen en hij kwam eens kijken. Nadat hij hem vanbinnen ook gekeurd had was zijn conclusie : spijtig dat het een Opel is....anders zou ik het overwegen....

Comment

oi,

wat die klep betreft , als je als alles op slot is op de knop van de ab duwt gaat hij wel open , (en volgens mij blijven de deuren dicht zal dit morgen eens proberen te controleren) als je dan de deur opent mat de ab krijg je de kofer niet meer open of dicht zowel niet met knop of ab sleutel.dat van die tankklep zou ik nog verstaan daar deze open kan getrokken worden doch de klep zelf heeft geen enkele andere bediening dan de knop of de ab om deze te openen

groetjes
                                    Erwin
                                    Dag Erwin,

Op welke manier kan ik je privé-mailen...?

Kan hier precies geen pm sturen

Heb een specifieke vraag voor u

Grtz,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                                      Dag Erwin,

Op welke manier kan ik je privé-mailen...?

Kan hier precies geen pm sturen

Heb een specifieke vraag voor u

Grtz,
                                      tis u gelukt zie ik

groetjes
                                      Erwin

Comment

• paar weetjes

Gisteren heb ik onze insi nog een extra waxlaagje gegeven voor de winter.
                                        Ik heb nog een paar dingetjes ontdekt ivm. de electrische spiegels bij het in achteruit schakelen.
                                        - Als je je spiegels openklapt en tijdens het openklappen de motor start, dan blijven ze half opengeklapt staan. De beweging wordt dus gestopt.
                                        - Als je je wagen te lang in achteruit laat staan (als je bijvoorbeeld moet wachten) dan kantelt de rechter spiegel terug in z'n normale stand.

hieronder nog een paar pics van de gewaxte insi....

Comment

tis u gelukt zie ik

groetjes
                                          Erwin
                                          Idd

Bedankt voor de info !

Comment

Working...
                                          X