Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    gelijk heb je , das ook een van de redenen dat ik een opel all in heb genomen , dan ben je minstens 7 jaar gerust

groetjes nog en hopelijk krijgen ze het rap in orde
    Erwin
    Hey, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb ongeveer twee weken geleden een Insignia cdti 130 pk automaat besteld, metro kleur, open dak en verder bijna alle opties behalve de flex ride.
    Volgens mijn dealer wordt de wagen begin november in de garage verwacht... Ik twijfel of ik een opel all care contract zal nemen. Ik rijd ongeveer 25000 km per jaar. Hoeveel zal dit me jaarlijks kosten en heeft iemand daar slechte of goede ervaringen mee? Ik zou het dan ook wel voor 7 jaar nemen als het de sop op de kool waard is tenminste. Of beter gaan voor de verlengde garantie? Ondertussen zit ik (zoals de meesten die een nieuwe auto kopen) vol ongeduld te wachten op mijn nieuwe aanwinst...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk Berichten
      Hey, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb ongeveer twee weken geleden een Insignia cdti 130 pk automaat besteld, metro kleur, open dak en verder bijna alle opties behalve de flex ride.
      Wauw, de eerste cabrio?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
        Wauw, de eerste cabrio?
        tis t'hopen da z'm gesloten leveren anders étermer een verniet zwembad bij oek méda weer hiere , nee alle gekheid op een stokje
        @Arnold
        mooie config , vooral dat panoramisch dak daar ga je geniet van hebben..... wel spijtig dat je de flexride niet overwogen hebt , rijd lekker strak op sport en hij is iets vlotter als je vertrekt , in gewone stand loopt ie nogal snel dood als je een kickdown doet ( heb ook matic 130pk , en ze mogen zeggen wat ze willen die 130pk zijn meer dan genoeg , wim kan dat wel beamen die heeft al een toertje gereden met de mijne.

wat je andere vraag betreft ivm all care of verlengde garantie wel voor beide geld dezelfde redenering als bv een verzekering , je hebt ze betaalt ze en hoopt ze nooit te moeten gebruiken.
        je moet eigenlijk alles eens goed overwegen , je rijd 25000km/j dus op 4 jaar heb je 100.000km gereden, het maximum dus voor een verlengde garantie. ( verlende garantie , garantie op stukken die abnormaal defect gaan onder normale omstandigheden , geen onderhoud , geen slijtage garantie).
        een opel all care bevat dus dezelfde garantie uitbreid met onderhoud, slijtage , en controle klaar maken van je wagen indien je naar de technische controle moet. deze formule is wel duurder ( ik zal ongeveer voor 10000km/j 7jaar contract een 53 euro ( 6%btw ) betalen p/m, doch hoe meer km's het contract bevat hoe goedkoper de prijs per km ).
        nu mijn ervaring met mijn vorige opels was ( vooral de laatste ) dat de fouten in de laatste jaren van het contract kwamen ( defecte alarm module, park pilot ect...) het is een gegeven waar je rekening mee moet houden , hoe ouder de wagen hoe meer kans op defecten.
        je kan ook horen wat de optie verlengde garantie of all care kosten en dat bedrag elke maand op een rekening storten , heb je ze dan niet nodig gehad ....dikke chance .
        in ieder geval moet je niet direct beslissen je hebt bedenktijd als je de wagen aankoopt.

nog even de twee info linkjes
        verlengde garantie : http://www.opel.be/nl/Services/ExtendedWarranty.aspx
        opel all care : http://www.opel.be/nl/Services/AllCare.aspx

groetjes
        Erwin

ps : voor ik het vergeet , welkom op dit toffe forum
        Last edited by ; 08/09/2010, 13:18.

Comment

tis t'hopen da z'm gesloten leveren anders étermer een verniet zwembad bij oek méda weer hiere , nee alle gekheid op een stokje
          @marc
          mooie config , vooral dat panoramisch dak daar ga je geniet van hebben..... wel spijtig dat je de flexride niet overwogen hebt , rijd lekker strak op sport en hij is iets vlotter als je vertrekt , in gewone stand loopt ie nogal snel dood als je een kickdown doet ( heb ook matic 130pk , en ze mogen zeggen wat ze willen die 130pk zijn meer dan genoeg , wim kan dat wel beamen die heeft al een toertje gereden met de mijne.

wat je andere vraag betreft ivm all care of verlengde garantie wel voor beide geld dezelfde redenering als bv een verzekering , je hebt ze betaalt ze en hoopt ze nooit te moeten gebruiken.
          je moet eigenlijk alles eens goed overwegen , je rijd 25000km/j dus op 4 jaar heb je 100.000km gereden, het maximum dus voor een verlengde garantie. ( verlende garantie , garantie op stukken die abnormaal defect gaan onder normale omstandigheden , geen onderhoud , geen slijtage garantie).
          een opel all care bevat dus dezelfde garantie uitbreid met onderhoud, slijtage , en controle klaar maken van je wagen indien je naar de technische controle moet. deze formule is wel duurder ( ik zal ongeveer voor 10000km/j 7jaar contract een 53 euro ( 6%btw ) betalen p/m, doch hoe meer km's het contract bevat hoe goedkoper de prijs per km ).
          nu mijn ervaring met mijn vorige opels was ( vooral de laatste ) dat de fouten in de laatste jaren van het contract kwamen ( defecte alarm module, park pilot ect...) het is een gegeven waar je rekening mee moet houden , hoe ouder de wagen hoe meer kans op defecten.
          je kan ook horen wat de optie verlengde garantie of all care kosten en dat bedrag elke maand op een rekening storten , heb je ze dan niet nodig gehad ....dikke chance .
          in ieder geval moet je niet direct beslissen je hebt bedenktijd als je de wagen aankoopt.

nog even de twee info linkjes
          verlengde garantie : http://www.opel.be/nl/Services/ExtendedWarranty.aspx
          opel all care : http://www.opel.be/nl/Services/AllCare.aspx

groetjes
          Erwin

ps : voor ik het vergeet , welkom op dit toffe forum

Stevige prijzen voor die verlengde garantie...

Comment

• @Arnold
            oi,

heb hier het contractje van mij vast van ALD Automitive ( ople all care )

de prijs voor mij was 70000km/7j 0.0762 euro per km dus 70000 * 0.0762 = 5334.00 euro/84= 63.5 euro per maand inc 21% btw

voor u zou dit rekening houdend dat je 25000 km per jaar rijd een contract van 7 jaar( heb alleen maar de gegevens voor een contractduur van 7 jaar ) inhouden dat je op 7 jaar 175000 km rijd nu je kan kiezen tussen 170000km of 180000km , ik zal je het voorbeeld 180000 geven.

180000/7j a 0.0441 (km prijs is dezelfde voor 170.000km) p/km = 7938.00 euro /84 = 94.50 euro p/m
            hoop dat je voldoende hebt aan deze gegevens ....prijzen geldend op datum 06/08/2010 - in principe zal dit niet veel veranderen in deze kleine periode
            het is veel geld doch als je zoals je zegt een bijna full option hebt kan er veel kapot gaan , en dan is het ook tasten in de pocket

groetjes
            Erwin

Comment

@Arnold
              oi,

heb hier het contractje van mij vast van ALD Automitive ( ople all care )

de prijs voor mij was 70000km/7j 0.0762 euro per km dus 70000 * 0.0762 = 5334.00 euro/84= 63.5 euro per maand inc 21% btw

voor u zou dit rekening houdend dat je 25000 km per jaar rijd een contract van 7 jaar( heb alleen maar de gegevens voor een contractduur van 7 jaar ) inhouden dat je op 7 jaar 175000 km rijd nu je kan kiezen tussen 170000km of 180000km , ik zal je het voorbeeld 180000 geven.

180000/7j a 0.0441 (km prijs is dezelfde voor 170.000km) p/km = 7938.00 euro /84 = 94.50 euro p/m
              hoop dat je voldoende hebt aan deze gegevens ....prijzen geldend op datum 06/08/2010 - in principe zal dit niet veel veranderen in deze kleine periode
              het is veel geld doch als je zoals je zegt een bijna full option hebt kan er veel kapot gaan , en dan is het ook tasten in de pocket

groetjes
              Erwin
              Opel all care is toch geen verlengde garantie ???
              Of heb ik het verkeerd ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Stevige prijzen voor die verlengde garantie...

Welke verlengde garantie ? Wou deze ook nemen , bleek alleen dat G-Man Antwerpen deze gewoon niet aanbiedt .... veel te veel problemen ( betwistingen ) met de verzekeringsmaatschappij . Spijtig genoeg de wagen reeds besteld Tja , dan maar hopen dat de grote problemen zich aanbieden binnen de normale garantieperiode zeker . Zou iedereen aanraden zeker te informeren alvorens de bestelbon te ondertekenen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                  Welke verlengde garantie ? Wou deze ook nemen , bleek alleen dat G-Man Antwerpen deze gewoon niet aanbiedt .... veel te veel problemen ( betwistingen ) met de verzekeringsmaatschappij . Spijtig genoeg de wagen reeds besteld Tja , dan maar hopen dat de grote problemen zich aanbieden binnen de normale garantieperiode zeker . Zou iedereen aanraden zeker te informeren alvorens de bestelbon te ondertekenen ...
                  Kan je tot 6 maanden na inschrijving van de nieuwe wagen nemen.
                  Dus het is nog niet te laat.

Comment

Kan je tot 6 maanden na inschrijving van de nieuwe wagen nemen.
                    Dus het is nog niet te laat.
                    Toch maar eens gebeld naar Gman , en ja nu blijkt de verlengde garantie wel degelijk aangeboden te worden ( nieuw !! ) . In 2009 vertelde mijn , overigens zeer vriendelijke , verkoper Boni dat hij deze niet kon aanbieden wegens teveel problemen met de maatschappij , alleen het "All Care" programma werd verkocht . Ga morgen toch maar een verlenging aanschaffen denk ik ....

Comment

Opel all care is toch geen verlengde garantie ???
                      Of heb ik het verkeerd ?
                      wel , eigenlijk is het een meer dan verlengde garantie

qoute opel all care

U kan bij uw nieuwe Opel een Opel All Care contract nemen. Met deze formule weet u perfect hoeveel uw onderhoud en eventuele herstellingen de volgende jaren zullen kosten. U betaalt immers een vast bedrag dat al deze uitgaven dekt! U hoeft dus niets te betalen als u bij uw Opel Erkend Hersteller komt, want de dekking is zeer ruim en alle kosten zijn inbegrepen. En mocht u met pech langs de weg staan, dan helpt Opel u weer op weg.
                      U kan een All Care contract tot uiterlijk 12 maanden na eerste inschrijving van uw Opel en tot maximum 30.000 gereden kilometers, afsluiten. Vervolgens kiest u zelf hoelang u van de All Care service gebruik wilt maken: minimaal één jaar tot maximum zeven jaar.

Opel All Care omvat:
                      • Onderhoudsbeurten volgens onderhoudsboekje
                      • Nodige bijvullingen van vloeistoffen zoals o.a. olie, water en koelvloeistof
                      • Mechanische en elektrische herstellingen
                      • Vervanging van slijtageonderdelen zoals o.a. ruitenwissers, remblokken en schokdempers
                      • 24u/24 bijstand bij pech en ongevallen in Europa met Opel Assistance
                      • Keuringsklaar maken van het voertuig*
                      • Vervanging van banden: optioneel

* De kosten van de technische controle zelf zijn niet inbegrepen.

end quote opel all care

eigenlijk komt het erop neer dat je wagen in alle gevallen wordt hersteld ( behalve bij ongeval of oneigenlijk gebruik ( chippen bv ). en je banden zijn ook voor jezelf ( je kan dit erbij nemen maar is zeer duur, niet aan te raden )

je hebt ook het systeem verlengde garantie doch zoals marc zei willen de meeste dealers deze niet aanbieden wegens de vele betwistingen van garantie gevallen ( slijtage die bv aanzien word als garantie door de klant en niet door de verlengde garantie, bv een niet goed werkende schokdemper garantie of slijtage? ). persoonlijk had ik het ook niet voor de verlengde garantie , gewoon al om de reden dat je in de all care een opel assistance hebt , wat bv appart bij andere firma's toch ook algauw een honderd tot 150 euro per jaar kost.

alles bij elkaar is de all care ( vroeger all in ) een goed systeem ( mijn vader heeft indertijd ook eens iets zwaars aan de motor gehad , en deze is toen hersteld in all in, moest hij verlengde garantie hebben gehad kon hij alles zelf betalen hij had in het eerste jaar al mer dan 100.000km op de teller ) , je weet wat je elke maand betaald en je komt niet voor verrassingen.( bv updates worden gedurende die zeven jaar ook gratis uitgevoerd , gaat je dvd800unit kapot wordt hij vernieuwd , krijg je problemen met de airco ...hersteld ...kortom met all care koop je garantie en gemoedsrust)

alles hangt er van af van hoelang je met je wagen wil rondrijden, ik denk als je om de drie vier jaar een nieuwe neemt mischien beter af bent met de garantie verlenging anders ben je beter af met de all care

inschrijving periode voor de verlengde garantie 6 maand / kan maximum voor 100.000km
                      inschrijving periode voor all care binnen de 12 maand of 30000km / kan tot 300.000km/7jaar voor een diesel benzine tot 200.000km

groetjes
                      Erwin

Comment

Toch maar eens gebeld naar Gman , en ja nu blijkt de verlengde garantie wel degelijk aangeboden te worden ( nieuw !! ) . In 2009 vertelde mijn , overigens zeer vriendelijke , verkoper Boni dat hij deze niet kon aanbieden wegens teveel problemen met de maatschappij , alleen het "All Care" programma werd verkocht . Ga morgen toch maar een verlenging aanschaffen denk ik ....
                        Kost :
                        445 euro voor 12 maanden
                        735 euro voor 24 maanden
                        1355 voor 36 maanden

Veel geld vind ik persoonlijk...

En all care met 25.000 km per jaar (dus één onderhoud) x 7 jaar = 175.000 km.
                        Normale kostprijs volgens de berekening van Erwinvo betaal je 7938 euro op die 7 jaar.
                        Reken een 250 euro voor een jaarlijks onderhoud en je bent 1750 euro kwijt.
                        Is een meerprijs van 6188 euro. Dan mag er al veel kapot gaan op die 7 jaar.
                        Natuurlijk geen motor,versnellingsbak of airco,dat weet ik ook wel.
                        Maar 4 keer remblokken en één paar schokbrekers op die 7 jaar wettigen die prijs van 6188 euro ook niet.
                        Ik vind het persoonlijk een dure en niet verplichtte "omniumverzekering" maar als je als eigenaar van een nieuwe auto je daarbij prettiger voelt...
                        Last edited by ; 08/09/2010, 15:17.

Comment

Net wagen afgehaald van 30.000km beurt bij G-man Noorderlaan : olie + filter + ruitensproeiervloeistof bijgevuld : 200 eurokes ...
                          Ook gevraagd om eens te kijken naar mijn krakende middenkonsole (TSB 2524) , update airco ( suizen .. TSB 2550) en update DVD800 (TSB 2635) . Update DVD uitgevoerd , voor de rest niets aan kunnen doen want teveel werk en het internet valt er altijd uit ( was vorige keren ook altijd ) ?? Kom binnen twee weken nog eens terug .... Thuisgekomen eens rond de wagen gewandeld => olie afgekuist op de motorkap en vastgesteld dat de rechtse 20" voorvelg een "blauw streepje verf " heeft gekregen van de hefbrug "G-man geeft om je wagen "
                          oi marc,

een vraagje , hoelang heb je je insi al , is het ook een automaat ( krakende console ) of een manueel?

groetjes
                          Erwin

ps: heb je naar gman gebeld ivm die streep op de velg ?

Comment

oi marc,

een vraagje , hoelang heb je je insi al , is het ook een automaat ( krakende console ) of een manueel?

groetjes
                            Erwin

ps: heb je naar gman gebeld ivm die streep op de velg ?
                            Heb een 160pk manueel , geleverd einde Maart 2009 . Het kraken en piepen komt van de afdekking rond de DVD800 ( volgens het duitse forum veel voorkomend en te verhelpen met "Feldabhilfe 2524" , ik denk hier gekend als technical service bullitans) . Voor de velg ga ik morgen naar de garage . Als ik mijn bestelling mocht overdoen ( en ja ik zou ze nog altijd overdoen ) , zou ik de gewoon de standaard 18" velgen nemen . De 20" zijn bloedmooi , maar onwaarschijnlijk gevoelig voor schade . Laat trouwens vrijdag nieuwe banden monteren en neem een maatje breder ( 255 ipv 245) om wat meer bescherming te hebben ( wijkt 1% af , toegelaten door de keuring )

Comment

Heb een 160pk manueel , geleverd einde Maart 2009 . Het kraken en piepen komt van de afdekking rond de DVD800 ( volgens het duitse forum veel voorkomend en te verhelpen met "Feldabhilfe 2524" , ik denk hier gekend als technical service bullitans) . Voor de velg ga ik morgen naar de garage . Als ik mijn bestelling mocht overdoen ( en ja ik zou ze nog altijd overdoen ) , zou ik de gewoon de standaard 18" velgen nemen . De 20" zijn bloedmooi , maar onwaarschijnlijk gevoelig voor schade . Laat trouwens vrijdag nieuwe banden monteren en neem een maatje breder ( 255 ipv 245) om wat meer bescherming te hebben ( wijkt 1% af , toegelaten door de keuring )
                              Hoeveel km heb je met die banden gedaan ?
                              Mijne heeft 23000 km en volgens mij halen die de 30000 niet.

Comment

Hoeveel km heb je met die banden gedaan ?
                                Mijne heeft 23000 km en volgens mij halen die de 30000 niet.
                                24.000km . Moet wel zeggen dat ze niet versleten zijn ( nog 5.5mm profieldiepte ) . Ik laat ze vervangen omdat één band zijwandschade heeft ( er staat een stevige "tet" op ) en van een andere de velgbescherming voor een groot stuk weg is . Moet eerlijk zeggen dat ik in verband met slijtage en weglegging (grip) nog nooit zo'n goede banden heb gehad . Bij mijn vorige wagens haalde ik meestal de 20.000km niet ...

Comment

24.000km . Moet wel zeggen dat ze niet versleten zijn ( nog 5.5mm profieldiepte ) . Ik laat ze vervangen omdat één band zijwandschade heeft ( er staat een stevige "tet" op ) en van een andere de velgbescherming voor een groot stuk weg is . Moet eerlijk zeggen dat ik in verband met slijtage en weglegging (grip) nog nooit zo'n goede banden heb gehad . Bij mijn vorige wagens haalde ik meestal de 20.000km niet ...
                                  Wel,ik rij gewoonlijk zoals nen bompa en vooraan heb ik nog 2,5 mm denk ik.
                                  Heb nog nooit zo'n banden gehad die zo hard versleten waren na nog geen 25000 km.
                                  Het zijn die Goodyear Eagle F1.

Comment

• Hoi Insignia gekken, (Waar ik nu ook bij hoor)...
                                    Voor alle duidelijkheid... Ik heb geen panoramisch dak, maar een gewoon open dak. (Het is dan ook geen ST Insignia). Zal dat open dak wel niet veel moeten gebruiken, maar ik reis veel naar Italië, dus kan er daar van genieten... Ik kom van een Opel Astra Cabrio en heb er negen jaar mee gereden. De eerste 5 jaar zalig, maar nadien heel veel last met het dak dat niet meer open ging en voor vandalen of dieven zeer aanlokkelijk om in te snijden. Dat is dan ook twee keer gebeurd... Voor mij dus geen cabrio meer!
                                    @Erwin.
                                    Dank voor de uitleg. Ik kan maar beter zo'n bedrag maandelijks op een spaarboekje storten en dan hopen dat er idd niks aan de motor of airco komt na de garantieperiode. Ik heb nog tijd om te beslissen dus...
                                    Als de auto deze maand geproduceerd wordt zullen alle "kinderziekten" wel verholpen zijn hoop ik.

Groetjes,
                                    Arnold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                      vandaag eens gekeken voor wat de update juist dient ,als uitleg geven ze dat de accu kan leeglopen .
                                      door de software aan te passen is dit opgelost .
                                      van enige aanpassing van ping pong geluid of deuren die vergrendelen nog steeds geen sprake
                                      Hallo d-s

Vandaag naar garage geweest voor jaarlijks onderhoud ,er is ook een update gebeurt van ping pong is na 10 sec gedaan bij opening deuren ,deurenvergrendeling werkt ook nu

Mvg mario

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk Berichten
                                        Hoi Insignia gekken, (Waar ik nu ook bij hoor)...
                                        Voor alle duidelijkheid... Ik heb geen panoramisch dak, maar een gewoon open dak. (Het is dan ook geen ST Insignia). Zal dat open dak wel niet veel moeten gebruiken, maar ik reis veel naar Italië, dus kan er daar van genieten... Ik kom van een Opel Astra Cabrio en heb er negen jaar mee gereden. De eerste 5 jaar zalig, maar nadien heel veel last met het dak dat niet meer open ging en voor vandalen of dieven zeer aanlokkelijk om in te snijden. Dat is dan ook twee keer gebeurd... Voor mij dus geen cabrio meer!
                                        @Erwin.
                                        Dank voor de uitleg. Ik kan maar beter zo'n bedrag maandelijks op een spaarboekje storten en dan hopen dat er idd niks aan de motor of airco komt na de garantieperiode. Ik heb nog tijd om te beslissen dus...
                                        Als de auto deze maand geproduceerd wordt zullen alle "kinderziekten" wel verholpen zijn hoop ik.

Groetjes,
                                        Arnold
                                        Wij hopen het met U mee !

Comment

Wel,ik rij gewoonlijk zoals nen bompa en vooraan heb ik nog 2,5 mm denk ik.
                                          Heb nog nooit zo'n banden gehad die zo hard versleten waren na nog geen 25000 km.
                                          Het zijn die Goodyear Eagle F1.
                                          Straf , rij zelf niet als een bompa en toch dit verschil ... heb trouwens ook dezelfde banden . Heb wel , bij wisselen naar zomerbanden , de achterste vooraan gezet . Slijjtage gelijkmatig over de vier banden .

Comment

Working...
                                          X