Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
    Straf , rij zelf niet als een bompa en toch dit verschil ... heb trouwens ook dezelfde banden . Heb wel , bij wisselen naar zomerbanden , de achterste vooraan gezet . Slijjtage gelijkmatig over de vier banden .
    Ik zal dat volgend seizoen ook doen.
    Had afgelopen winter nog geen winterset.

Comment

• Subwoofer

Dag heren (en mischien ook dames?),

Ik heb het vandaag gedaan. Ik heb een sub-woofer ingebouwd in mijn ST.
      Ben niet ontevreden over het resultaat.
      Heeft me circa 1/2 dag gekost.

Via High/low-converter audio signaal van de luidspreker-aansluiting links/voor, achterop de DVD800 afgetakt.
      Audio-kabel en remote sturing (aangesloten op de sigaretten aansteker) via de dorpel aan bestuurderszijde naar achteren gelegd. Achter een laag-filter gemonteerd.

Eindversterker tussen de afdekking van het reservewiel en de bodemplaat van de kofferbak gemonteerd.

Voeding voor de versterker afgetakt van één van de stekkers op de zekeringkast linksachter. (Dus niet door middel van een knoei verbinding op één van de permanente plussen naar de zekeringkast!
      Op de zekeringkast was nog één pen vrij, die al 30A was afgezekerd. Dit was in mijn geval zekering 34, normaal voor het zonnedak.
      Ik heb een AMP faston aan de kabel geknepen en deze in de stekker gemonteerd. (kunststukje al zeg ik het zelf )
      Massa aansluiting is beschikbaar op het chassis. Vlakbij het achterlicht, zit een moer op het plaatwerk gelast. Hier past een M6-je prima in.

Bas pijp ligt links achterin de kofferbak en zit vast met een spanband aan een bagage oog.
      Achterin de baspijp heb ik een stopcontact gemonteerd, waardoor de kabel vanaf de eindversterker stekkerbaar is. Als ik dus een keer echt veel zooi moet meenemen, kan de sub er altijd uit.

Het voelde vandaag weer even of ik 18 was! Ik stond toen namelijk dezelfde zooi in te bouwen in een golfje van 5000 gulden
      Jammer dat het ook nodig is in een Insignia van ruim € 43.000
      Last edited by ; 08/09/2010, 18:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Kost :
        445 euro voor 12 maanden
        735 euro voor 24 maanden
        1355 voor 36 maanden

Veel geld vind ik persoonlijk...
        Heb ook de verlengde garantie 24 maand genomen.
        Hopelijk heb ik het niet nodig, maar weet voldoende vectra C rijders, die al véél meer kosten hebben gehad na de 2 jaar fabrieksgarantie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlbertInsignia Bekijk Berichten
          Voeding voor de versterker afgetakt van één van de stekkers op de zekeringkast linksachter. (Dus niet door middel van een knoei verbinding op één van de permanente plussen naar de zekeringkast!
          Op de zekeringkast was nog één pen vrij, die al 30A was afgezekerd. Dit was in mijn geval zekering 34, normaal voor het zonnedak.
          Ga je dan geen last hebben van almaar doorgebrande zekeringen ? 30A is toch niet echt veel voor een woofer... da's iets van een 250W bij een gewone A/B-versterker (die dan 150W RMS aan de woofer kan leveren).
          Tuurlijk, 't is een easy fix om 't zo op te lossen, maar als je 'n kabel rechtstreeks op de accu aansluit kan je afzekeren hoe hoog je wilt door de gepaste dikte van kabel te gebruiken.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
            Hallo d-s

Vandaag naar garage geweest voor jaarlijks onderhoud ,er is ook een update gebeurt van ping pong is na 10 sec gedaan bij opening deuren ,deurenvergrendeling werkt ook nu

Mvg mario
            Hallo Mario,

Mijn Insi heeft vorige week een update gehad ( ping pong stopt na 10 sec ), maar van automatisch vergrendelen geen spoor.
            Kan ook geen enkel menu vinden waarin men dat kan aan- of afzetten.

Heb jij de 8-voudig electrisch verstelbare zetels ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
              Hallo d-s

Vandaag naar garage geweest voor jaarlijks onderhoud ,er is ook een update gebeurt van ping pong is na 10 sec gedaan bij opening deuren ,deurenvergrendeling werkt ook nu

Mvg mario
              Hey .

op welke snelheid sluiten de deuren ?
              en wat hebben ze juist geupdate?

krijg zelf weinig respons van het fabriek dus moet ik het zelf maar uitpluizen .

Comment

• Net auto in ontvangst genomen, merk toch enkele veranderingen :

Het is een 130PK ecoflex, motor is de aangepaste versie MY2011, en wat me direct opviel is het stillere motor geluid. ik reed 6 maand rond met een insignia model motor 2009-2010...en het dieselgeluid kwam onder de 2000 t sterk naar voren, alsook een bepaald motorgebrom...nu niet meer dus echt stil ( isolatie, aanpassingen? voer voor de techneuten hier)
                Automatisch sluiten van de deuren, werkt goed( gebouwd na 18/8/2010), wel de laatste versie van de Nav800 ( NAVTEQ2011). De achteruitkijk spiegel ( dimmend) is kleiner geworden, dingdong blijft nog steeds ( voor mij geen drama, zo moet ik de gordel wel aandoen).
                Flexdrive is ongewoon machtig, een plezier.
                Er liggen wel geen eco banden op, gewoon Michelin Primacy, ondanks dat het een ecoflex is ( ik las dit hier vroeger Ecoflex =ecobanden)
                Wel jammer dat rechterbuitenspiegel niet naar beneden klapt bij achteruit rijden, verkoper melde dit toch wel, enige reacties hier ( is een Cosmo ST)
                Lichtsensor is heel gevoelig, elke brug floept hij aan...

Bon met dit andere motor geluid, al goed tevreden....

Peter
                Last edited by ; 09/09/2010, 23:24.

Comment

• Deze gekocht vandaag.

Heb de Sports Tourer Sport 2.0 220 Pk gekocht.
                  Kleur Metro
                  samen met de opties.
                  Bi-Xenon koplampen
                  OPC line interior pack
                  OPC Line Pack 1
                  Sport Edition 2
                  Bandenspanningscontrole
                  Park Expert
                  Buitenspiegels elektrisch bedienbaar, verwarmbaar, elektrisch wegklapbaar en automatisch dimmend, in carrosseriekleur
                  Anti-Diefstalalarm
                  Recaro Sportzetels vooraan
                  Quickheat
                  Elektronische klimaatregeling
                  DVD800 NAVI Radio/CD/MP3 incl. geï:ntegreerd navigatiesysteem
                  Infinity sound system
                  Lichtmetalen velgen 8,5Jx20": 'esign 63 OPC':
                  OPC Line voorspoilerlip
                  en dan nog een paar dingen voor koffer en Gsm.
                  Hopelijk heb ik goed gekozen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                    Ga je dan geen last hebben van almaar doorgebrande zekeringen ? 30A is toch niet echt veel voor een woofer... da's iets van een 250W bij een gewone A/B-versterker (die dan 150W RMS aan de woofer kan leveren).
                    Tuurlijk, 't is een easy fix om 't zo op te lossen, maar als je 'n kabel rechtstreeks op de accu aansluit kan je afzekeren hoe hoog je wilt door de gepaste dikte van kabel te gebruiken.
                    Dag Sibi,

Het is ook een relatief klein subwoofer/versterker combi.
                    Geluid is wel mooi in verhouding tot de rest van de speakers en de versterker van de DVD800.

Ik heb bij de instellingen van de DVD800, de bas op 0, de mid op 0 en de high op 1. Voor de sub was dit 8, 4 en 5.
                    Je merkte dan altijd dat de soundprocessor van de DVD800 ingreep om de pieken af te vlakken.
                    Dat klinkt echt niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LAWRENCE Bekijk Berichten
                      Heb de Sports Tourer Sport 2.0 220 Pk gekocht.
                      Kleur Metro
                      samen met de opties.
                      Bi-Xenon koplampen
                      OPC line interior pack
                      OPC Line Pack 1
                      Sport Edition 2
                      Bandenspanningscontrole
                      Park Expert
                      Buitenspiegels elektrisch bedienbaar, verwarmbaar, elektrisch wegklapbaar en automatisch dimmend, in carrosseriekleur
                      Anti-Diefstalalarm
                      Recaro Sportzetels vooraan
                      Quickheat
                      Elektronische klimaatregeling
                      DVD800 NAVI Radio/CD/MP3 incl. geï:ntegreerd navigatiesysteem
                      Infinity sound system
                      Lichtmetalen velgen 8,5Jx20": 'esign 63 OPC':
                      OPC Line voorspoilerlip
                      en dan nog een paar dingen voor koffer en Gsm.
                      Hopelijk heb ik goed gekozen.
                      Laat de foto's maar komen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                        Hallo Mario,

Mijn Insi heeft vorige week een update gehad ( ping pong stopt na 10 sec ), maar van automatisch vergrendelen geen spoor.
                        Kan ook geen enkel menu vinden waarin men dat kan aan- of afzetten.

Heb jij de 8-voudig electrisch verstelbare zetels ?
                        Halo PeterPan en D-S

Automatisch vergrendelen kan je instellen in het menu van autoinstellingen enkel als het contact van wagen is ingeschakeld.
                        Onder deur vergrendeling staat dit ,automatisch deuren vergrendelen aan /uit
                        IK heb ook geen electrische stoelen ik denk dat het daar niet veel mee te maken heeft ,het is volledig softwarematig en zal normaal toch bij eender welk model van insignia moeten werken

Bij mij staat op men factuur BCM/ECM software update10-R-028, er is ook nog en update geweest van de thermostaatverwarming 10-R-015 en ook hebben ze nog speling bumper -zijpaneel gecontroleerd .
                        Allemaal dingen die moesten uitgevoerd en nagelen worden door Opel zelf .

Alle updates kwamen rechtstreeks van server ,want ik heb nog een uur langer moeten wachten omdat server in garage eruit lag !

Hopend hiermee een beetje te kunnen helpen

Mvg Mario

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                          Hey .

op welke snelheid sluiten de deuren ?
                          en wat hebben ze juist geupdate?

krijg zelf weinig respons van het fabriek dus moet ik het zelf maar uitpluizen .

Hallo d-s

Dit duurt ong een 45 sec voor alles zichzelf afsluit .
                          Vind ook dat de automatische verlichting sneller inschakeld bij verandering van licht naar donker

Mvg Mario
                          Last edited by mario100; 08/09/2010, 21:37.

Comment

Via High/low-converter audio signaal van de luidspreker-aansluiting links/voor, achterop de DVD800 afgetakt.
                            Audio-kabel en remote sturing (aangesloten op de sigaretten aansteker) via de dorpel aan bestuurderszijde naar achteren gelegd. Achter een laag-filter gemonteerd.

Eindversterker tussen de afdekking van het reservewiel en de bodemplaat van de kofferbak gemonteerd.

Ik heb een AMP faston aan de kabel geknepen en deze in de stekker gemonteerd. (kunststukje al zeg ik het zelf )
                            Massa aansluiting is beschikbaar op het chassis. Vlakbij het achterlicht, zit een moer op het plaatwerk gelast. Hier past een M6-je prima in.

Bas pijp ligt links achterin de kofferbak en zit vast met een spanband aan een bagage oog.
                            Achterin de baspijp heb ik een stopcontact gemonteerd, waardoor de kabel vanaf de eindversterker stekkerbaar is. Als ik dus een keer echt veel zooi moet meenemen, kan de sub er altijd uit.

Het voelde vandaag weer even of ik 18 was! Ik stond toen namelijk dezelfde zooi in te bouwen in een golfje van 5000 gulden
                            Foto van het geheel zou de post afmaken !

Comment

• Vorige week ook een update gehad en nog maar eens aan "krakende" console gewerkt. Wat de update inhield konden ze niet zeggen, maar dingdong bij sleutel in contact en deur open stopt na "enkele" seconden. En dat van de sneller reagerende lichten is mij ook precies opgevallen, ook dat de display bij contact op, in nachtmodus gaat ipv op dagmodus blijft staan.
                              Heb ook de keuze voor -auto vergrendelen deuren- bijgekregen, maar bij instelling "aan" doet dit de ganse rit toch lekker niets.

Groeten.
                              Het kraken van de middenconsole is beter maar toch niet echt volledig weg. D.S. zal jouw voorstel toch in overweging moeten nemen. Ga nog even afwachten wat de toekomst hierover brengt.

Comment

• Zo juist een mail (om toch iets op papier te hebben !) verstuurd naar m'n dealer ivm de volgende 3 problemen:

1) hapering/knik tijdens het draaien (onderste kruisgewricht reeds vervangen)
                                2) stroef schakelen van 1 naar 2 (pook reeds gesmeerd maar zonder resultaat + er is ook een schok voelbaar bij koude motor of na lange stilstand, eens warm is het alleen maar stroef)
                                3) en de alom gekende trillingen vanaf 1800rpm (in mei reeds aan GM gevraagd voor een oplossing)

Zal nu zien wat de reactie zal zijn !

Mijn vraag is nu :
                                1) zou het zin hebben om rechtstreeks naar Opel een brief te sturen? Zo ja wie kent de juist coordinaten of nog beter de contactpersonen.....bij Opel?
                                2) heeft het zin om van dealer te veranderen? ( want ik krijg steeds het antwoord dat zij op het antwoord van Opel moeten wachten voor er een volgende actie kan gebeuren... Terwijl er vroeger volgens mij onmiddellijk werd beslist om bepaalde stukken te vervangen onder waarborg > is dit misschien opgelegd door GM om op toelating te wachten?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  Ik zal dat volgend seizoen ook doen.
                                  Had afgelopen winter nog geen winterset.
                                  oi,

had me laten vertellen dat winter/zomer banden hier in belgie vanaf dacht ik 2012/2013 verplicht gaan zijn. heeft hier iemand een bevestiging van ?

groetjes
                                  Erwin

Comment

oi,

heb een infinity en moet zeggen dat deze toch goed doorklink.
                                    en welke onderdelen heb je gebruikt ( merken ect ) , en je hebt toch zeker foto's enomen he van die operatie . kan interessant zijn voor de medeforummers die graag eens doorboenken.

groetjes
                                    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freeparaglider Bekijk Berichten
                                      Net auto in ontvangst genomen, merk toch enkele veranderingen :

Het is een 130PK ecoflex, motor is de aangepaste versie MY2011, en wat me direct opviel is het stillere motor geluid. ik reed 6 maand rond met een insignia model motor 2009-2010...en het dieselgeluid kwam onder de 2000 t sterk naar voren, alsook een bepaald motorgebrom...nu niet meer dus echt stil ( isolatie, aanpassingen? voer voor de techneuten hier)
                                      Automatisch sluiten van de deuren, gebeurt nog steeds niet! ( gebouwd na 18/8/2010), wel de laatste versie van de Nav800 ( NAVTEQ2011). De achteruitkijk spiegel ( dimmend) is kleiner geworden, dingdong blijft nog steeds ( voor mij geen drama, zo moet ik de gordel wel aandoen).
                                      Flexdrive is ongewoon machtig, een plezier.
                                      Er liggen wel geen eco banden op, gewoon Michelin Primacy, ondanks dat het een ecoflex is ( ik las dit hier vroeger Ecoflex =ecobanden)
                                      Wel jammer dat rechterbuitenspiegel niet naar beneden klapt bij achteruit rijden, verkoper melde dit toch wel, enige reacties hier ( is een Cosmo ST)

Bon met dit andere motor geluid, al goed tevreden....

Peter
                                      oi,
                                      je moet dit instellen in de menu comfort instellingen , staat standaard af

groetjes
                                      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                                        Zo juist een mail (om toch iets op papier te hebben !) verstuurd naar m'n dealer ivm de volgende 3 problemen:

1) hapering/knik tijdens het draaien (onderste kruisgewricht reeds vervangen)
                                        2) stroef schakelen van 1 naar 2 (pook reeds gesmeerd maar zonder resultaat + er is ook een schok voelbaar bij koude motor of na lange stilstand, eens warm is het alleen maar stroef)
                                        3) en de alom gekende trillingen vanaf 1800rpm (in mei reeds aan GM gevraagd voor een oplossing)

Zal nu zien wat de reactie zal zijn !

Mijn vraag is nu :
                                        1) zou het zin hebben om rechtstreeks naar Opel een brief te sturen? Zo ja wie kent de juist coordinaten of nog beter de contactpersonen.....bij Opel?
                                        2) heeft het zin om van dealer te veranderen? ( want ik krijg steeds het antwoord dat zij op het antwoord van Opel moeten wachten voor er een volgende actie kan gebeuren... Terwijl er vroeger volgens mij onmiddellijk werd beslist om bepaalde stukken te vervangen onder waarborg > is dit misschien opgelegd door GM om op toelating te wachten?)

bellen naar de klantendienst van opel belgium , zeg dat je denkt dat dit een vermoedelijk geval is van onbereidwilligheid / geen goesting / soort garantie betwisting.
                                        vraag naar jeremy , die heeft al eens een paar dingen goed opgelost ( let wel deze mensen zijn niet heel technisch onderlegd ( alhoewel dit de laatste tijd betert ) en hij gaat hem zelf niet herstellen doch zal zeker zijn best doen en de nodige telefoons naar je dealer doen om dit op te lossen / een beetjes druk te zeten
                                        coördinaten : klantendienst - jeremy
                                        opel.customercare@be.gm.com t.a.v. jeremy of tel 03/450.63.29 alle werkdagen van 9.00 u. tot 17.30 u.

veel succes
                                        Erwin

Comment

• Erwin bedankt voor de snelle respons, zal nu afwachten en zien of ik wel antwoord krijg van m'n dealer.....

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                          bellen naar de klantendienst van opel belgium , zeg dat je denkt dat dit een vermoedelijk geval is van onbereidwilligheid / geen goesting / soort garantie betwisting.
                                          vraag naar jeremy , die heeft al eens een paar dingen goed opgelost ( let wel deze mensen zijn niet heel technisch onderlegd ( alhoewel dit de laatste tijd betert ) en hij gaat hem zelf niet herstellen doch zal zeker zijn best doen en de nodige telefoons naar je dealer doen om dit op te lossen / een beetjes druk te zeten
                                          coördinaten : klantendienst - jeremy
                                          opel.customercare@be.gm.com t.a.v. jeremy of tel 03/450.63.29 alle werkdagen van 9.00 u. tot 17.30 u.

veel succes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X