Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
    Erwin bedankt voor de snelle respons, zal nu afwachten en zien of ik wel antwoord krijg van m'n dealer.....
    oi,

    normaal als je jeremy contacteert krijg je in principe na en tijdje ( paar dagen tot soms 1.5 week ) nog een telefoontje terug met de status update ...dwz wat hij ondernomen heeft ect.
    dit was in het verleden bij mij altijd zo, verwachte zelfs niet dat ze terug belde tot na een paar dagen hij mij telefoneerde en mij een update gaf van wat en hoe.

    groetjes en veel succes
    Erwin

    Comment


    • Ik vind de Insignia toch één van de mooiste modellen die Opel ooit op de markt bracht. Veel stijlvoller dan de modellen die ze tussen 95 en 2005 ontwierpen, jakkes.
      "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

      Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

      Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
        Hallo d-s

        Dit duurt ong een 45 sec voor alles zichzelf afsluit .
        Vind ook dat de automatische verlichting sneller inschakeld bij verandering van licht naar donker


        Mvg Mario
        vandaag 2 Insignia's geupdate en volgend raar fenomeen :

        zelfde update's gedaan van BCM,instrumenten en radio .

        bij de ene was de ding dong weg na 15 sec de andere bleef lekker ding dongen .
        bij de ene kreeg ik een menu bij om de deuren terug te sluiten na ongewild open doen .
        de andere kreeg dit menu niet .

        Het hangt dus wel degelijk af van welke configuratie de auto heeft .
        De éne was een cosmo de andere een edition .

        Kzal toch de mijne eens moeten meepakken(als het vrouwke er is ni mee weg is )

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
          vandaag 2 Insignia's geupdate en volgend raar fenomeen :

          zelfde update's gedaan van BCM,instrumenten en radio .

          bij de ene was de ding dong weg na 15 sec de andere bleef lekker ding dongen .
          bij de ene kreeg ik een menu bij om de deuren terug te sluiten na ongewild open doen .
          de andere kreeg dit menu niet .
          Den eerste was MY10 en de 2de MY09

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
            vandaag 2 Insignia's geupdate en volgend raar fenomeen :

            zelfde update's gedaan van BCM,instrumenten en radio .

            bij de ene was de ding dong weg na 15 sec de andere bleef lekker ding dongen .
            bij de ene kreeg ik een menu bij om de deuren terug te sluiten na ongewild open doen .
            de andere kreeg dit menu niet .

            Het hangt dus wel degelijk af van welke configuratie de auto heeft .
            De éne was een cosmo de andere een edition .

            Kzal toch de mijne eens moeten meepakken(als het vrouwke er is ni mee weg is )

            oi,

            dit is de soft die bij mij erin zat toen hij geleverd werd ( na 2 minuten vergrendeld hij de deur terug als je per ongeluk / expres met de ab de deur ontgrendeld , tevens wordt het alarm terug geactiveerd ) , dus we zullen nog wat geduld moeten hebben voor de nieuwe versie waar de speedlock inzit.

            @PietDeliet blijkbaar heb je nu dezelfde soft als ik heb en David nu heeft geprogrammeerd in de beide wagens

            als ik het zo hoor heeft mario een nog nieuwere soft , david kan je zien welke versie je programmeert ik geloof dat mario iets zei van versie 10-R-028.
            anders zou je eens de elektrische verschillen moeten kunnen bekend maken hier tussen de cosmo en edition.
            in ieder geval ik heb het al eens vermeld , volgens mijn verkoper zat die functie sluiten deuren bij wegrijden op een edition.
            volgende week moet de mijne binnen ( alez ja als alles binnen is , is ondertussen al een week verschoven , en ondertussen is mijn lijstje weeral langer geworden), ik zal eens aan hun broek hangen se......
            trouwens was die cosmo toevallig uitgerust met een easy step out functie? en heb je gezien of deze nu niet verkeerd werkt zoals bij mij......

            groetjes
            Erwin

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
              Vorige week ook een update gehad en nog maar eens aan "krakende" console gewerkt. Wat de update inhield konden ze niet zeggen, maar dingdong bij sleutel in contact en deur open stopt na "enkele" seconden. En dat van de sneller reagerende lichten is mij ook precies opgevallen, ook dat de display bij contact op, in nachtmodus gaat ipv op dagmodus blijft staan.
              Heb ook de keuze voor -auto vergrendelen deuren- bijgekregen, maar bij instelling "aan" doet dit de ganse rit toch lekker niets.

              Groeten.
              Het kraken van de middenconsole is beter maar toch niet echt volledig weg. D.S. zal jouw voorstel toch in overweging moeten nemen. Ga nog even afwachten wat de toekomst hierover brengt.
              Hallo Piet;

              Volgens mij is de optie 'auto vergrendelen deuren' die jij vernoemt diegene die de auto na enkele minuten terug sluit nadat hij ontgrendeld is geweest , zonder de bestuurdersdeur te openen, zoals ook al vermeld door Erwin.

              Die optie heb ik ook. Automatisch sluiten na wegrijden is volgens mij nog een andere ( meestal ontbrekende ) menu optie .

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                oi,

                dit is de soft die bij mij erin zat toen hij geleverd werd ( na 2 minuten vergrendeld hij de deur terug als je per ongeluk / expres met de ab de deur ontgrendeld , tevens wordt het alarm terug geactiveerd ) , dus we zullen nog wat geduld moeten hebben voor de nieuwe versie waar de speedlock inzit.

                @PietDeliet blijkbaar heb je nu dezelfde soft als ik heb en David nu heeft geprogrammeerd in de beide wagens

                als ik het zo hoor heeft mario een nog nieuwere soft , david kan je zien welke versie je programmeert ik geloof dat mario iets zei van versie 10-R-028.
                anders zou je eens de elektrische verschillen moeten kunnen bekend maken hier tussen de cosmo en edition.
                in ieder geval ik heb het al eens vermeld , volgens mijn verkoper zat die functie sluiten deuren bij wegrijden op een edition.
                volgende week moet de mijne binnen ( alez ja als alles binnen is , is ondertussen al een week verschoven , en ondertussen is mijn lijstje weeral langer geworden), ik zal eens aan hun broek hangen se......
                trouwens was die cosmo toevallig uitgerust met een easy step out functie? en heb je gezien of deze nu niet verkeerd werkt zoals bij mij......

                groetjes
                Erwin
                Erwin de nummer die je zegt (10-R-028 ) is de nummer van de campagne .
                Ik programmeer altijd met de laatste nieuwe versie,is online dus altijd laatste nieuw.

                En idd de eerste was MY 10 en de 2e MY09
                raar .

                De cosmo had wel leder zetels maar geen 8 voudig verstelbare.

                kwa electrische verschillen : xenon,flexride,dubbele airco,de rest was redelijk hetzelfde.

                Comment


                • Vandaag nog iets ontdekt....ik stond te wachten tot ik van m'n oprit kon rijden (drukke straat)
                  De achteruitversnelling stond ingeschakeld....rechterspiegel naar beneden gekanteld.
                  Na ongeveer twee minuten vond hij dat wel genoeg en ging hij terug in z'n normale stand staan.
                  Ik vermoed dat daar dus een tijdschakeling tussen zit....


                  Is het trouwens bij jullie ook zo dat de poingpoing... stopt bij geopende deur als je je gordel vastklikt....bij die van ons wel

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    oi,
                    je moet dit instellen in de menu comfort instellingen , staat standaard af

                    groetjes
                    Erwin
                    Ik vroeg me dit ook af. Ik weet dat de testwagen dit destijds deed. In het menu comfort instellingen vind ik echter niets gerelateerd aan de achteruitkijkspiegels. Wel de setting "ruitenwisser automatisch bij achteruit"

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                      Ga je dan geen last hebben van almaar doorgebrande zekeringen ? 30A is toch niet echt veel voor een woofer... da's iets van een 250W bij een gewone A/B-versterker (die dan 150W RMS aan de woofer kan leveren).
                      Tuurlijk, 't is een easy fix om 't zo op te lossen, maar als je 'n kabel rechtstreeks op de accu aansluit kan je afzekeren hoe hoog je wilt door de gepaste dikte van kabel te gebruiken.
                      hij moet gewoon eens controleren met welke zekeringen zijn versterker is afgezekerd, is deze bv met 25A afgezekerd is dit perfect goed te doen.( vrees zelfs dat deze niet zo zwaar zullen zijn) trouwens vermogen is relatief , het begint al bij je speaker keuze , hoe hoger de geluidsdruk (dB) op 1m afstand bij 1 watt 1khz hoe hoger het rendement ..... dus het is hier al de kunst om een goede speaker te kiezen. het is niet omdat je speaker bv 300 watt is dat die harder speelt dan een van 100 watt
                      de geluidsdruk(gevoeligheid) van speakers ligt meesstal in de range van 85dB en 105dB ik ga nu proberen aan de hand van een vb dit proberen aan te tonen ( pasop tis heeeel lang geleden dat ik nog naar't school ben geweest dus als ik een foutje maak ) stel
                      speaker 1 300watt met een geluidsdruk/gevoeligheid van 88db/w/m geeft een geluidsdruk van 112.77db bij 300 watt vermogen
                      speaker 2 100watt met een geluidsdruk/gevoeligheid van 102db/w/m geeft een geluidsdruk van 122.00dB bij 100 watt vermogen

                      hoe kom ik daar wel : vermogen luidspreker = ( Y ). 10 × log Y / 1 = X dB geluidsdruk gevoeligheid

                      dit icm met een versterker klasse D i.p.v. klasse A/B geeft dat je veel minder vermogen en dus veel minder stroom nodig hebt
                      een klasse a/b versterker heeft een efficiëntie van ongeveer rond de 50 % een klasse d heeft een efficiëntie van meer dan 85 tot 95 %

                      ook met vermogens wordt gespeeld ..... stel een nominaal vermogen van 200 watt is een piekvermogen van 300 watt , stel dat dit een stereo versterker is dan is het muziekvermogen 2*300 watt dus 600 watt en dan heb je nog de term pmpo ( peak music power output ) dan worden die 600 watt ineens 1500 watt .

                      je spanning bepaald je vermogen dus je hebt op z'n minst een stepup converter nodig om je spanning op te krikken. nu hebben de fabrikanten de gewoonte dus altijd te overdrijven met vermogen. een simpel trukje is even te kijken welk type versterker je hebt ( is het redelijk goedkoop of staat er opm de doos 500 of 700 watt power amp, dan mag je bijna zeker zijn dat het een klasse a/b versterker is, de hele dure MOSFET versterkers zijn meestal al klasse d ) en met welke zekering deze is afgezekerd aan de versterker zelf .
                      zit er bv een zekering in van 6amp dan doe je de volgende berekening / 6*13.8(boordspanning als de motor draait)*60% (efficientie klasse a/b) = 49.68 watt .zou het maximum haalbaar vermogen zijn anders zou de zekering springen je mag rekenen dat die zekering ook over gedimensioneerd is voor een 10 to 20% als je hier dan ook nog rekening mee houd heb je eigenlijk maar 39.75 watt

                      besluit , probeer altijd eerst te zorgen voor goede speakers met een grote efficiëntie/geluidsdruk en neem een goede klasse D mosfet vesterker zodat je niet moet sukkelen met hele dikke kabels en problemen hebt met warmte afvoer en denk eraan je hebt echt geen 100den watts nodig om muziek te luisteren ( laat me zeggen dat ik je met 1watt vermogen en seeburg (zijn zeer oude luidsprekers van jukeboxen) doof krijg

                      wel het ging nu wel niet helemaal over de insi , maar toch info die te gebruiken is voor de muziekliefhebber die zelf ff zijn insi wil verbouwen.

                      groetjes
                      en nu gaa'k slapen se
                      Erwin

                      Comment


                      • Is er iemand die dit ook al meegemaakt heeft of weet wat het is?
                        Als ik in de garage kom kijken ze mij aan alsof ik de enige ben met dit probleem??? En een oplossing heb ik tot hiertoe nog niet gekregen...

                        --> Tijdens het rijden bij hoge snelheid +90kpu, begint de auto te trillen. Maar enkel als je gelijke snelheid aanhoud en altijd bij +2000toeren.
                        Ik krijg dan dat de auto 3 seconden trilt, dan weer 10 seconden niet, 3 seconden trillen, 10 seconden niet, en zo een 5 tal keer in totaal.

                        Tijdens het trillen gaat het brandstofverbruik 2l omhoog en schommelt de toerenteller lichtjes.


                        --> Nog een ander ding, achter het dashboard, vanachter de meetinstrumenten komt een vervelend getik. Geen gekraak zoals de meeste hier al meegemaakt hebben, maar echt een mechanische ongelijke tik (ik kan het enkel omschrijven met het geluid dat de wijzer van een grote klok maakt als deze opschuift ). Iemand dit al gehoord in zijn insignia??

                        Comment


                        • Eindversterker

                          Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                          hoe kom ik daar wel : vermogen luidspreker = ( Y ). 10 × log Y / 1 = X dB geluidsdruk gevoeligheid
                          Dank je Erwin. Je was me net voor met het geven van deze technische aanvulling

                          Ik heb de Sub eerst "los" uitgeprobeerd. De extra bas, in verhouding tot het mid/hoog uit de bestaande luidsprekers vond ik voldoende.
                          Daarna heb ik het pas ingebouwd.

                          En inderdaad: Ik heb geen 150W of 250W achterin liggen. Maar ik denk als je een 250W sub zou combineren met het bestaande audio systeem, dat de kwaliteit niet beter wordt. Dan zou ik kiezen voor een sub + een 4-kanaals versterker voor de bestaande (of ge-upgrade) luidsprekers en vervolgens de DVD800 om laten programmeren naar Infinity stand.

                          Hier hangt echter een aardig prijskaartje aan. Deze sub + versterker had ik nog liggen, dus dat was een relatief goekope oplossing.

                          Erwin: Is je auto weer opgeknapt na de parkeerschade?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door AlbertInsignia Bekijk Berichten
                            Dank je Erwin. Je was me net voor met het geven van deze technische aanvulling

                            Ik heb de Sub eerst "los" uitgeprobeerd. De extra bas, in verhouding tot het mid/hoog uit de bestaande luidsprekers vond ik voldoende.
                            Daarna heb ik het pas ingebouwd.

                            En inderdaad: Ik heb geen 150W of 250W achterin liggen. Maar ik denk als je een 250W sub zou combineren met het bestaande audio systeem, dat de kwaliteit niet beter wordt. Dan zou ik kiezen voor een sub + een 4-kanaals versterker voor de bestaande (of ge-upgrade) luidsprekers en vervolgens de DVD800 om laten programmeren naar Infinity stand.

                            Hier hangt echter een aardig prijskaartje aan. Deze sub + versterker had ik nog liggen, dus dat was een relatief goekope oplossing.

                            Erwin: Is je auto weer opgeknapt na de parkeerschade?
                            Ik heb een sub toegevoegd van 150 watt met een ingebouwde versterker en ik moet zeggen dat de kwaliteit pakken beter is...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
                              Is er iemand die dit ook al meegemaakt heeft of weet wat het is?
                              Als ik in de garage kom kijken ze mij aan alsof ik de enige ben met dit probleem??? En een oplossing heb ik tot hiertoe nog niet gekregen...

                              --> Tijdens het rijden bij hoge snelheid +90kpu, begint de auto te trillen. Maar enkel als je gelijke snelheid aanhoud en altijd bij +2000toeren.
                              Ik krijg dan dat de auto 3 seconden trilt, dan weer 10 seconden niet, 3 seconden trillen, 10 seconden niet, en zo een 5 tal keer in totaal.

                              Tijdens het trillen gaat het brandstofverbruik 2l omhoog en schommelt de toerenteller lichtjes.


                              --> Nog een ander ding, achter het dashboard, vanachter de meetinstrumenten komt een vervelend getik. Geen gekraak zoals de meeste hier al meegemaakt hebben, maar echt een mechanische ongelijke tik (ik kan het enkel omschrijven met het geluid dat de wijzer van een grote klok maakt als deze opschuift ). Iemand dit al gehoord in zijn insignia??
                              oi,

                              gek is dat , nu hebben we wel al gehoord van diverse trillingen doch deze zijn meestal constant aan een bepaalde toeren dus niet intermitterend ( ik heb het dat de wagen tegen 160km vanachter begint te schudden (wim voelde dat al tegen 110..120km)).
                              @d-s , een theorie ..... stel als hij in regeneratie gaat dan verbruikt hij meer , maar wat als bv er een slecht contact naar de DPF toe ligt en deze intermitterend op/af slaagt zou je dan dit fenomeen kunnen krijgen , ik denk dat je een stompend fenomeen kan krijgen tis maar een theorie he , zit alleen maar met die toeren in mijn kop tegen 90 mag er alles gebeuren maar vanaf je toeren schommelen zou je snelheid ook op/af moeten gaan , of de wijzer zou moeten trillen en dat is al iets anders. het trillen maar dan is het meer een geluid dat je hoort zou ook de airco leiding die los ligt kunnen zijn(maar daar gaan je toeren dan weer niet van schommelen)
                              @j84 terug, als hij trilt , kan je dat trillen beschrijven , schud hij hij bv heen/weer , stompt hij ... gaat je snelheid hoger/lager ...... dit zijn dingen die heel belangrijk zijn om iets vast te kunnen stellen, en heeft hij dit allen maar aan 90 of ook hoger?.

                              wat je getik betreft , ik heb er soms ne krekel me een zwaar bronchitis in zitten , (prrr...........prr......prrr) denken dat het een klep is dit niet wil sluiten en je hoort dit ook maar alleen als je stilstaat bij het rijden gaat het geluid van de motor en radio erover.

                              veel suc6 en hopelijk vinden ze het , je moet blijkbaar je verhaal iets beter brengen want zoals het nu is gaan er weinig kop noch staart aan krijgen ( dus echt op alles letten wat hij doet en goed beschrijven)
                              Erwin

                              ps : een goede raad als je bv een camera hebt , neem iemand mee om alles vast te leggen en te documenteren zodat je bewijs hebt van het gegeven , ik doe dit ook omdat het soms voor de techniekers een zwaar probleem is om een gode inschatting te doen vooral als het een fout is die niet constant is , dus radio af en ritje en filmen maar tot je het fenomeen hebt laat ze alles filmen toerenteller / snelheidswijzer / de dic ( zet deze op momentaan verbruik )
                              Last edited by ; 10/09/2010, 10:53.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                oi,

                                gek is dat , nu hebben we wel al gehoord van diverse trillingen doch deze zijn meestal constant aan een bepaalde toeren dus niet intermitterend ( ik heb het dat de wagen tegen 160km vanachter begint te schudden (wim voelde dat al tegen 110..120km)).
                                @d-s , een theorie ..... stel als hij in regeneratie gaat dan verbruikt hij meer , maar wat als bv er een slecht contact naar de DPF toe ligt en deze intermitterend op/af slaagt zou je dan dit fenomeen kunnen krijgen , ik denk dat je een stompend fenomeen kan krijgen tis maar een theorie he , zit alleen maar met die toeren in mijn kop tegen 90 mag er alles gebeuren maar vanaf je toeren schommelen zou je snelheid ook op/af moeten gaan , of de wijzer zou moeten trillen en dat is al iets anders. het trillen maar dan is het meer een geluid dat je hoort zou ook de airco leiding die los ligt kunnen zijn(maar daar gaan je toeren dan weer niet van schommelen)
                                @j84 terug, als hij trilt , kan je dat trillen beschrijven , schud hij hij bv heen/weer , stompt hij ... gaat je snelheid hoger/lager ...... dit zijn dingen die heel belangrijk zijn om iets vast te kunnen stellen, en heeft hij dit allen maar aan 90 of ook hoger?.

                                wat je getik betreft , ik heb er soms ne krekel me een zwaar bronchitis in zitten , (prrr...........prr......prrr) denken dat het een klep is dit niet wil sluiten en je hoort dit ook maar alleen als je stilstaat bij het rijden gaat het geluid van de motor en radio erover.

                                veel suc6 en hopelijk vinden ze het , je moet blijkbaar je verhaal iets beter brengen want zoals het nu is gaan er weinig kop noch staart aan krijgen ( dus echt op alles letten wat hij doet en goed beschrijven)
                                Erwin

                                ps : een goede raad als je bv een camera hebt , neem iemand mee om alles vast te leggen en te documenteren zodat je bewijs hebt van het gegeven , ik doe dit ook omdat het soms voor de techniekers een zwaar probleem is om een gode inschatting te doen vooral als het een fout is die niet constant is , dus radio af en ritje en filmen maar tot je het fenomeen hebt laat ze alles filmen toerenteller / snelheidswijzer / de dic ( zet deze op momentaan verbruik )
                                Trillen is moeilijk te omschrijven, maar je kan het vergelijken met het trillen dat je krijgt alsof je op een geribbelde baan rijdt (of een sterk geribbelde wegmarkering langs de autostrade bvb). Ik voel het vooral aan de gaspedaal en mijn been dat tegen de middenconsole steunt. Maar heel de auto lijkt wel te trillen.

                                Alles filmen zou interessant zijn, maar het is tot hiertoe 3 keer voorgevallen, en telkens zitten er zeker 4 dagen tussen... Heel simpel is het niet om dat klaar te krijgen.

                                Die krekel heb ik al opgenomen ;-)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AlbertInsignia Bekijk Berichten
                                  Dank je Erwin. Je was me net voor met het geven van deze technische aanvulling

                                  Ik heb de Sub eerst "los" uitgeprobeerd. De extra bas, in verhouding tot het mid/hoog uit de bestaande luidsprekers vond ik voldoende.
                                  Daarna heb ik het pas ingebouwd.

                                  En inderdaad: Ik heb geen 150W of 250W achterin liggen. Maar ik denk als je een 250W sub zou combineren met het bestaande audio systeem, dat de kwaliteit niet beter wordt. Dan zou ik kiezen voor een sub + een 4-kanaals versterker voor de bestaande (of ge-upgrade) luidsprekers en vervolgens de DVD800 om laten programmeren naar Infinity stand.

                                  Hier hangt echter een aardig prijskaartje aan. Deze sub + versterker had ik nog liggen, dus dat was een relatief goekope oplossing.

                                  Erwin: Is je auto weer opgeknapt na de parkeerschade?
                                  meestal is een vermogen verschil van 3db hogere geluidsdruk in de bas t.o.v. midden/hoog genoeg voor een comfortabel gevoel / gehoor in je luisterervaring . dus stuur je bv je 4 kanalen met 20w is het aangewezen vermogen voor je sub 2*vermogen van een kanaal dus 40w. er is een ruwe regel die zegt dat om dubbel zo hard te spelen dan je op een bepaald moment speelt je vermogen * 8 moet doen , dus 20w om dubbel zo hard te kunne spelen heb je 20*8 = 160 watt nodig.
                                  wat betreft die 250watt ( als dit echte watts zijn met hoog rendement speakers ) zal dit zelfs onaangenaam voelen je laag gebied gaat het midden/hoog zeer overheersen zodat je onbalans krijgt.
                                  als je voor je bestaande speakers echt heel goede speakers zou vinden / hoog rendement / ga je al heel wat winst halen , je dvd800 laten omprogrameren naar infinity gaat niet - er staat een restrictie op als hij aan de pc wordt gehangen moet het vin ingegven worden deze maakt contact met inet en haalt je config op , als je geen infinity hebt gekocht kan dit niet geactiveerd worden ( alez , der zullen in de toekomst , mschien morgen al mensen zijn die het systeem kunnen kraken , alleen als je dan en bezoekje brengt naar je dealer voor onderhoud ben je weer alles kwijt)
                                  parkeerschade is nog niet klaar - miscommunicatie tussen verzekering en gman - bij gman hadden ze nog nix gehoord vn de verzekering , verzekering hadden z begin sep verwittegd en nu woensdag weer .....dinsdag moet hij toch binnen voor mijn waslijst

                                  groetjes
                                  Erwin

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Ik heb een sub toegevoegd van 150 watt met een ingebouwde versterker en ik moet zeggen dat de kwaliteit pakken beter is...
                                    oi,

                                    en ben je zeker dat het 150watt is ?(tis maar ze durven de mensen wat verkopen hoor , hoe gemeten , nominaal, piek , muziek ..ect), 150watt is veel hoor ik heb in de kelder nog een dap600 liggen van philips echte 60watt mosfet vanuit de vorige eeuw, spel speelt harder dan menig 500 en 1000watt .
                                    om een goed idee te krijgen van je vermogen zou je bv een amp tang tussen de voeding kunnen hangen met een min/max functie , dan een goed doorboenken en zien hoevel amp hij max getrokken heeft . dit is je piek amperage , daar moet je een Irms van maken en dan de berekening doen , je kan daar die eenvoedige formule voor gebruiken die ik al gaf
                                    voor je Irms (rms amperage) gebruik je de volgende functie Irms= Imax / 1.414 (1.414 is wortel van 2).
                                    dit is alleen maar nodig als je ECHT wil weten hoeveel vermogen je hebt , meestal stelt het idee dat je een amp hebt van 150 of 300 watt de mensen tevreden (placebo effect)

                                    uiteindelijk gaat erom dat je je goed voelt bij je keuze van audio , en je luistergevoel ok is ( zoals gezegd is 3db al voldoende om dit te bereiken)

                                    groetjes
                                    Erwin

                                    ps : Pol , het was zeker de bedoeling niet om op je keuze of die 150watt te kappen hoor , moest het zo overkomen ...sorry

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                      oi,

                                      en ben je zeker dat het 150watt is ?(tis maar ze durven de mensen wat verkopen hoor , hoe gemeten , nominaal, piek , muziek ..ect), 150watt is veel hoor ik heb in de kelder nog een dap600 liggen van philips echte 60watt mosfet vanuit de vorige eeuw, spel speelt harder dan menig 500 en 1000watt .
                                      om een goed idee te krijgen van je vermogen zou je bv een amp tang tussen de voeding kunnen hangen met een min/max functie , dan een goed doorboenken en zien hoevel amp hij max getrokken heeft . dit is je piek amperage , daar moet je een Irms van maken en dan de berekening doen , je kan daar die eenvoedige formule voor gebruiken die ik al gaf
                                      voor je Irms (rms amperage) gebruik je de volgende functie Irms= Imax / 1.414 (1.414 is wortel van 2).
                                      dit is alleen maar nodig als je ECHT wil weten hoeveel vermogen je hebt , meestal stelt het idee dat je een amp hebt van 150 of 300 watt de mensen tevreden (placebo effect)

                                      uiteindelijk gaat erom dat je je goed voelt bij je keuze van audio , en je luistergevoel ok is ( zoals gezegd is 3db al voldoende om dit te bereiken)

                                      groetjes
                                      Erwin

                                      ps : Pol , het was zeker de bedoeling niet om op je keuze of die 150watt te kappen hoor , moest het zo overkomen ...sorry
                                      Natuurlijk ben ik zeker !
                                      Het is een sub van Pioneer.

                                      Comment


                                      • Bevindingen na de vakantie

                                        Hoi allemaal,

                                        We zijn net terug van een weekje Ardeche in Frankrijk.
                                        Buiten het slechte weer is alles redelijk meegevallen...

                                        Nu de Insignia....

                                        Gemiddeld verbruik op de autostrade tegen 140km/h 6.6 L/100Km
                                        Dus zeer tevreden...

                                        De GPS..... man man man... wat een miserie...
                                        Al een geluk dat ik toch nog mijn TomTom had meegenomen...

                                        Ik geef een straat in in het centrum van Dijon....
                                        Op 35km voor Dijon stuurt hij me van de autostrade en dan langs de Route National en enkele tractor wegen naar Dijon, terwijl er een afrit Dijon -Centre is op de autostrade.
                                        Dus meer dan 45 minuten kwijt...
                                        Op de terugweg net hetzelfde.. maar dan 32 km voor Dijon... en ik laat me toch wel weer vangen zeker..

                                        Als er bvb file is vind ik ook geen optie om een alternatieve route te zoeken.

                                        Wel spijt dat ik de geventileerde stoelen niet besteld had... de gewone lederen zetels zijn niet erg geschikt om 1000km achter elkaar te bollen.

                                        Het is een echte km vreter... en veel beziens met een Insi in Frankrijk ... we hebben meer dan 2000km gereden en ik ben 1 break tegengekomen, en dan was het nog een spanjaard.
                                        Groeten, Koen

                                        Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                                        www.adoewa.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                          Hoi allemaal,

                                          We zijn net terug van een weekje Ardeche in Frankrijk.
                                          Buiten het slechte weer is alles redelijk meegevallen...

                                          Nu de Insignia....

                                          Gemiddeld verbruik op de autostrade tegen 140km/h 6.6 L/100Km
                                          Dus zeer tevreden...

                                          De GPS..... man man man... wat een miserie...
                                          Al een geluk dat ik toch nog mijn TomTom had meegenomen...

                                          Ik geef een straat in in het centrum van Dijon....
                                          Op 35km voor Dijon stuurt hij me van de autostrade en dan langs de Route National en enkele tractor wegen naar Dijon, terwijl er een afrit Dijon -Centre is op de autostrade.
                                          Dus meer dan 45 minuten kwijt...
                                          Op de terugweg net hetzelfde.. maar dan 32 km voor Dijon... en ik laat me toch wel weer vangen zeker..

                                          Als er bvb file is vind ik ook geen optie om een alternatieve route te zoeken.

                                          Wel spijt dat ik de geventileerde stoelen niet besteld had... de gewone lederen zetels zijn niet erg geschikt om 1000km achter elkaar te bollen.

                                          Het is een echte km vreter... en veel beziens met een Insi in Frankrijk ... we hebben meer dan 2000km gereden en ik ben 1 break tegengekomen, en dan was het nog een spanjaard.
                                          Dynamische routebegeleiding inschakelen ?
                                          Dan geeft hij al voor je aan de file bent een alternatief.
                                          Je kan tijdens het navigeren nog kiezen tussen kortste,snelste en zuinigste route.
                                          Dat zijn ook 2 alternatieven.
                                          Waar heb je gezeten in de Ardeche ?
                                          Wij zijn er deze zomer ook geweest maar niet met de Insi maar met mijn mobilhome.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X