Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    oi,

klein foutje ,
    digit 6 is het body type dus 5 = 4d 6=5d 8=ST
    digit 7 is heeft te maken met veiligheid (riemen en airbags) , twee codes heb ik al
    E = actieve riemen, frontairbags bestuurder+passagier, zijairbags voorste zetels + (niet zeker ) gordijnairbags
    G = actieve riemen, frontairbags bestuurder+passagier, zijairbags voorste zetels, zijairbags achterste zetels+ gordijnairbags rondom + gordelverklikkers achter
    digit 8 is het motor type , daar heb ik spijtig geen gegevens over maar zeer eenvoudig achter te komen
    K : 2.0 Diesel 130PK EcoTec Automaat
    M : 2.0 Diesel 160PK EcoFlex Manueel

misschien dat andere eens kunnen zien welke letter er staat op de achtste plaats en dezee dan melden zodat de lijst volledig is , dus letter en motor type pk brandstof en versnellingsbak.
    het zou kunnen dat er nog bepaalde andere optie's aan deze letter hangen maar denk het niet
    de laatste zes zijn oplopende nummers die na elke grote verlof ( of bij vervroegd MY verandering) beginnen met 000001 en zo verder

digit negen word gebruikt om te zien of de vin juist is , elk getal of letter( de letter krijgt een nummerieke waarde toegewezen ) krijgt een een vermenigvuldigingsfactor toegewezen behalve dus digit 9 deze krijgt de waarde 0 , dan vermenigvuldigd men telkens de waarde met de factor en als dit voor alle is gedaan tel je alle uitkomsten bijeen , daarna word de rest gezocht van de uitkomst gedeeld door elf , deze waarde gebruikt om je checkdigit te bepalen heb je een rest van 10 wordt je getal ( 0..9) vervangen door X , dus je check digit kan bestaan uit 0..9 en X ,en zo kan men zien of je vin juist is .

groetjes
    Erwin
    Digit 7 is bij mij een 7 en geen letter.
    De meeste hebben 57 of 5E, 67 of 6E, 87 of 8E, maar een paar met een G

En digit 8 is een F: 2.8 260pk
    Last edited by WhN; 11/09/2010, 11:33.
    Opel Insignia OPC
    BMW X5 3.0i
    Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Ik heb er een M in staan maar heb toch geen ecoflex.
      ok fijn duid die m alleen maar op de motorblok type dus DTH 160PK ( als ik het goed heb LBX of LBS , david? )

groetjes
      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
        Digit 7 is bij mij een 7 en geen letter.
        De meeste hebben 57 of 5E, 67 of 6E, 87 of 8E, maar een paar met een G

En digit 8 is een F: 2.8 260pk
        der is blijkbaar een verschil pre2010 en post2010 , die van mij is een 2010 en heb het nagezien G zou moeten duiden op de aanwezigheid van gordelverklikkers en airbags achter , mischien dat diegene die gordelverklikkers hebben dit kunnen nazien.

is de jouwe pre 2010 ? anders zou die 7 kunnen duiden op de aanwezigheid van alle veiligheden airbags + ?4*4 we zullen dit wel uitvogelen .

trouwens snel bakie , maar wel duur in drinken denk ik he

dus digit 8 is alleen maar motorcode , er wordt geen rekening gehouden met ecoflex of versnellingsbak
        groetjes
        Erwin

ps heb ondertussen de link gevonden die 7 zou nog een amirikaanse aanduiding zijn voor "4 plus rear side airbags" dus eigenlijk het zelfde als "G".
        Last edited by ; 11/09/2010, 12:34. Reden: Digit 7 Gevonden

Comment

• Mijne is van 2009 missschien dat het dat zal zijn. Na 2010 zal het G zijn.

En qua drinken is het zo'n 14,5l. Ik kan ongeveer 450km met 70l doen. Best wel veel maar ook wel fun
          Opel Insignia OPC
          BMW X5 3.0i
          Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
            Mijne is van 2009 missschien dat het dat zal zijn. Na 2010 zal het G zijn.

En qua drinken is het zo'n 14,5l. Ik kan ongeveer 450km met 70l doen. Best wel veel maar ook wel fun
            wil ik best geloven me zoveel power onder uw gat , ok , zal me eens bezig houden met het ineen steken van een werkbladje om een soort van vin decoder te maken ( dan heb ik nog eens iets te doen ) , dus alle info is welkom

sluukes
            Erwin

Comment

der is blijkbaar een verschil pre2010 en post2010 , die van mij is een 2010 en heb het nagezien G zou moeten duiden op de aanwezigheid van gordelverklikkers en airbags achter , mischien dat diegene die gordelverklikkers hebben dit kunnen nazien.

is de jouwe pre 2010 ? anders zou die 7 kunnen duiden op de aanwezigheid van alle veiligheden airbags + ?4*4 we zullen dit wel uitvogelen .

trouwens snel bakie , maar wel duur in drinken denk ik he

dus digit 8 is alleen maar motorcode , er wordt geen rekening gehouden met ecoflex of versnellingsbak
              groetjes
              Erwin

ps heb ondertussen de link gevonden die 7 zou nog een amirikaanse aanduiding zijn voor "4 plus rear side airbags" dus eigenlijk het zelfde als "G".
              Ik heb G maar geen gordelverklikkers achteraan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Ik heb G maar geen gordelverklikkers achteraan.
                hmmm, straf omdat dit een code is voor achterste zijairbags en normaal zitten daar gordelverklikkers bij.
                het zou kunnen dat pre 2010 de gordelverklikkers er nog niet bijzaten , kan je een bijkomende controle doen als je wil/kan . op je factuur staan je opties op , kan je zien of je de code AW7 erbij hebt staan (zij airbags achter)....
                ondertussen ook al gezien dat de gordijn airbags bij alle modellen standaard zijn zowel E en G zijn met gordijn airbags

groetjes
                Erwin

ps : je had toch een cosmo he , mischien dat daar ergens een verschil zit
                Last edited by ; 11/09/2010, 13:43.

Comment

hmmm, straf omdat dit een code is voor achterste zijairbags en normaal zitten daar gordelverklikkers bij.
                  het zou kunnen dat pre 2010 de gordelverklikkers er nog niet bijzaten , kan je een bijkomende controle doen als je wil/kan . op je factuur staan je opties op , kan je zien of je de code AW7 erbij hebt staan (zij airbags achter)....
                  ondertussen ook al gezien dat de gordijn airbags bij alle modellen standaard zijn zowel E en G zijn met gordijn airbags

groetjes
                  Erwin

Code staat er niet bij.
                  En ja ik heb een Cosmo.

Comment

• zoals beloofd heb ik van de mijne een update gedaan .

In de BCM veranderen een paar dingen maar diegene die de klant echt merkt zijn :

Ding dong is nu gedaan na ong. 15 sec.
                    Deuren aut. opnieuw vergrendelen (bij ongewild opendoen)

En volgens de update zou ook de software van de regen/lichtsensor aangepast zijn .
                    Dit is idd voor de aut. verlichting .

Speedlock is er nog steeds niet bij spijtig genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten

zoals beloofd heb ik van de mijne een update gedaan .

In de BCM veranderen een paar dingen maar diegene die de klant echt merkt zijn :

Ding dong is nu gedaan na ong. 15 sec.
                      Deuren aut. opnieuw vergrendelen (bij ongewild opendoen)

En volgens de update zou ook de software van de regen/lichtsensor aangepast zijn .
                      Dit is idd voor de aut. verlichting .

Speedlock is er nog steeds niet bij spijtig genoeg.

Is er ook iets bij ivm de motorsturing?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        Is er ook iets bij ivm de motorsturing?

Voor de mijne was daar geen update van .
                        130pk ecoflex 6/2010

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                          Voor de mijne was daar geen update van .
                          130pk ecoflex 6/2010

Dan zal het voor die van ons ook niet zijn...is even oud blijkbaar (160pk ecoflex)

Comment

groetjes
                            Erwin

Ik heb de gordelverklikker en alle airbags enz en dan staat er een cijfer ipv letter bij pre2010.
                            Opel Insignia OPC
                            BMW X5 3.0i
                            Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                              Hoi allemaal,

We zijn net terug van een weekje Ardeche in Frankrijk.
                              Buiten het slechte weer is alles redelijk meegevallen...

Nu de Insignia....

Gemiddeld verbruik op de autostrade tegen 140km/h 6.6 L/100Km
                              Dus zeer tevreden...

De GPS..... man man man... wat een miserie...
                              Al een geluk dat ik toch nog mijn TomTom had meegenomen...

Ik geef een straat in in het centrum van Dijon....
                              Op 35km voor Dijon stuurt hij me van de autostrade en dan langs de Route National en enkele tractor wegen naar Dijon, terwijl er een afrit Dijon -Centre is op de autostrade.
                              Dus meer dan 45 minuten kwijt...
                              Op de terugweg net hetzelfde.. maar dan 32 km voor Dijon... en ik laat me toch wel weer vangen zeker..

Als er bvb file is vind ik ook geen optie om een alternatieve route te zoeken.

Wel spijt dat ik de geventileerde stoelen niet besteld had... de gewone lederen zetels zijn niet erg geschikt om 1000km achter elkaar te bollen.

Het is een echte km vreter... en veel beziens met een Insi in Frankrijk ... we hebben meer dan 2000km gereden en ik ben 1 break tegengekomen, en dan was het nog een spanjaard.
                              hoi Koen

Ben juist terug van een weekje Oostenrijk.
                              Heb de hele weg en terugweg alleen op GPS gereden, zonder problemen.
                              Ook ginder uitstapjes gedaan met GPS, zonder problemen.
                              Denk dat problemen bij jouw je de juiste instellingen moet zetten, zoals o.a. dynamische routebegeleiding en zo.....
                              Als bij mij een file of ongeval zich voordoet krijg al km' s op voorhand een vraag om de route te herberekenen.
                              Wat betreft de geventileerde stoelen, ik heb deze wel en is inderdaad zalig bij een lange warme rit
                              En inderdaad, altijd veel beziens.

Gemiddeld verbruik: 6,0 L
                              Gemiddelde snelheid: 104 km

grtjes...

Comment

• hoi, wie heeft er nog zo'n redelijk hoog verbruik bij korte afstanden. Ik kom niet onder de 8,0 l/100 km. Blijkbaar toch veel vind ik. Ik heb een ST 2.0 diesel 160 PK.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                                  hoi, wie heeft er nog zo'n redelijk hoog verbruik bij korte afstanden. Ik kom niet onder de 8,0 l/100 km. Blijkbaar toch veel vind ik. Ik heb een ST 2.0 diesel 160 PK.
                                  24.000 km 7,7 gemiddeld volgens mijn computer.

Comment

hoi, wie heeft er nog zo'n redelijk hoog verbruik bij korte afstanden. Ik kom niet onder de 8,0 l/100 km. Blijkbaar toch veel vind ik. Ik heb een ST 2.0 diesel 160 PK.
                                    wij, inmiddels nog steeds stijgende. bijna altijd kortere afstanden (tss de 8 en 25km/ rit) kilometerstand : 3600km

verbruik?....zie onderaan m'n post...
                                    Last edited by ; 12/09/2010, 00:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                      wij, inmiddels nog steeds stijgende. bijna altijd kortere afstanden (tss de 8 en 25km/ rit) kilometerstand : 3600km

verbruik?....zie onderaan m'n post...

Zie nr 283.
                                      Voorlopig zit ik nog op 5,2 liter (130/140 p/u) autosnelweg (zelfs 4,3 gehad op cruisecontrol aan 120) en 6,5 algemeen.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                        Hoi allemaal,

We zijn net terug van een weekje Ardeche in Frankrijk.
                                        Buiten het slechte weer is alles redelijk meegevallen...

Nu de Insignia....

Gemiddeld verbruik op de autostrade tegen 140km/h 6.6 L/100Km
                                        Dus zeer tevreden...

De GPS..... man man man... wat een miserie...
                                        Al een geluk dat ik toch nog mijn TomTom had meegenomen...

Ik geef een straat in in het centrum van Dijon....
                                        Op 35km voor Dijon stuurt hij me van de autostrade en dan langs de Route National en enkele tractor wegen naar Dijon, terwijl er een afrit Dijon -Centre is op de autostrade.
                                        Dus meer dan 45 minuten kwijt...
                                        Op de terugweg net hetzelfde.. maar dan 32 km voor Dijon... en ik laat me toch wel weer vangen zeker..

Als er bvb file is vind ik ook geen optie om een alternatieve route te zoeken.

Wel spijt dat ik de geventileerde stoelen niet besteld had... de gewone lederen zetels zijn niet erg geschikt om 1000km achter elkaar te bollen.

Het is een echte km vreter... en veel beziens met een Insi in Frankrijk ... we hebben meer dan 2000km gereden en ik ben 1 break tegengekomen, en dan was het nog een spanjaard.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk Berichten
                                        Haha, ben gelukkig niet alleen. Vorige maand bij terugkeren ook verkeerd gestuurd in Dijon, deed mij afrijden en dan 45min door Dijon gereden waarbij ik de indruk kreeg steeds in rondjes te rijden. Stuurde mij bovendien steeds in de andere richting dan deze op de verkeersborden. Uiteindelijk ipv richting Reims uit armoede verkeersbord Richting Parijs gevolg waar het natuurlijk dikke file was.
                                        Ik denk ook dat het aan jullie instellingen ligt.
                                        Mijn wagen is van 08-07-10 en heb nu 10956 km op de teller.
                                        1 maal naar Malaga 2200km enkel en nu juist terug van De Mont Ventoux 950 km enkel, en ik ben niet 1 keer verkeerd gereden. Naar de Mont Ventoux zijn we met 3 wagens gereden BMW 5 reeks (1 jaar oud ), Mercedes E ( 2,5 jaar oud ) en ik met mijn Insignia ST ( 2 maanden jong ). Ik moest eerst rijden op de heenweg van de twee andere cauffeurs, omdat zij dachten dat ik de minste wagen bij had. Aan de peage juist voor Lyon is de BMW, 5 min vroeger kunnen vertrekken dan ons en zijn gps stuurden hem rond Lyon en mijn gps stuurde mij door Lyon. In Vienne juist achter Lyon heb ik 12 min staan wachten. Bij de terugweg heeft de BMW de kop genomen 3 x zijn we verkeerd gereden. Ze hebben ook hun mening herzien en vonden de Insignia qua prijs kwaliteit beter voor de dag komen dan de twee andere Duitse topmerken. Zij zijn 3 x de Mont Ventoux opgereden met de fiets en ik 4 x met de auto. In de afdaling de Flexride op "sport" en genieten.

Comment

Ik heb 48000 km op de teller. Ik heb een 5 deurs 160 pk automaat en heb een gemiddeld verbruik van 9,2 L. Enkel als ik lange stukken op de snelweg doe (kust) zit dat gemiddelde lager. Ik ben wel een sportieve rijder. Dat, automaat en airco hebben hun weerslag op het verbruik. Jaja,comfort en rijstijl hebben hun prijs.

Comment

Working...
                                          X