Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
    Ik heb 48000 km op de teller. Ik heb een 5 deurs 160 pk automaat en heb een gemiddeld verbruik van 9,2 L. Enkel als ik lange stukken op de snelweg doe (kust) zit dat gemiddelde lager. Ik ben wel een sportieve rijder. Dat, automaat en airco hebben hun weerslag op het verbruik. Jaja,comfort en rijstijl hebben hun prijs.

Hoe laag is dat dan op langere stukken? ik hoop toch onder de 7 liter?!

Comment

Ik heb 48000 km op de teller. Ik heb een 5 deurs 160 pk automaat en heb een gemiddeld verbruik van 9,2 L. Enkel als ik lange stukken op de snelweg doe (kust) zit dat gemiddelde lager. Ik ben wel een sportieve rijder. Dat, automaat en airco hebben hun weerslag op het verbruik. Jaja,comfort en rijstijl hebben hun prijs.

Véél te veel, al rij je sportief het zijn gemiddelden van precies een dagje circuit.
      Mijn verbruik was ook zo hoog en ik vind dat niet normaal, zeker niet vergeleken met ander wagens van deze grote.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Véél te veel, al rij je sportief het zijn gemiddelden van precies een dagje circuit.
        Mijn verbruik was ook zo hoog en ik vind dat niet normaal, zeker niet vergeleken met ander wagens van deze grote.
        En wat heb je er aan gedaan om dat te minderen?
        Last edited by ; 13/09/2010, 15:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door veluX Bekijk Berichten
          Hoe laag is dat dan op langere stukken? ik hoop toch onder de 7 liter?!
          Het laagste gemiddelde dat ik gehaald heb is 7.2L.
          Als ik een tussentijds gemiddelde neem op een autosnelweg zit ik ook op gemiddeldes van 6.5 en minder. Het zijn de kleine wegen die dodelijk zijn voor een laag verbruik, we hebben hier in Hasselt/Genk ongeveer op elk kruispunt een camera staan, heel veel verkeerslichten etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            wij, inmiddels nog steeds stijgende. bijna altijd kortere afstanden (tss de 8 en 25km/ rit) kilometerstand : 3600km

verbruik?....zie onderaan m'n post...

Ik heb nu ongeveer 8.000 km en zit op 6.4 gemiddeld, over meestal korte afstanden.

Er zit wel een trip naar de Costa Brava tussen, wat het gemiddelde wel wat naar beneden haalt.

Ik heb een ST 130 pk ecoFlex met 18" , .maar rij niet altijd 'eco' ..

Comment

• Groot onderhoud

Kan mij iemand vertellen of een groot onderhoud na 30.000km al nodig was?
              Wat is de normale prijs voor een groot onderhoud, ik heb 300 euro moeten betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten

zoals beloofd heb ik van de mijne een update gedaan .

In de BCM veranderen een paar dingen maar diegene die de klant echt merkt zijn :

Ding dong is nu gedaan na ong. 15 sec.
                Deuren aut. opnieuw vergrendelen (bij ongewild opendoen)

En volgens de update zou ook de software van de regen/lichtsensor aangepast zijn .
                Dit is idd voor de aut. verlichting .

Speedlock is er nog steeds niet bij spijtig genoeg.

Heb vandaag ook vanalles update gegeven maar ding dong is er nog altijd en stopt niet :s
                Heb jij alleen BCM gedaan.
                ik heb BCM, ECM, IPC en nog wat maar niets hielp
                Opel Insignia OPC
                BMW X5 3.0i
                Caterham Super 7

Comment

• Je kent dat wel, zo na uw werk nog vlug vlug naar winkel omdat je de dag voordien nog iets vergeten was te kopen of je hebt nog iets nodig voor in uw eten te doen of zo. Bij mij dus ook vandaag, ik vlug naar de Delhaize. Terug op weg naar de auto nog een telefoontje... eindelijk in de auto en starten maar! Links geen auto's, voormij open ruimte. Prima! Dan kan ik zo draaien om de parking af te rijden. *boenk* hoor ik ineens... juist ja, daar stond een bloembak voor mijn auto... Natuurlijk net zo laag dat het niet te zien was vanuit de auto. pfffff

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FastFluppie Bekijk Berichten
                    Wat is de normale prijs voor een groot onderhoud, ik heb 300 euro moeten betalen.
                    Huuh ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Predator Bekijk Berichten
                      Heb ondertussen met een ander kabeltje en nog een andere ipod classic geprobeerd, maar het probleem blijft aanwezig.

Heb ook even gegoogled en zie onderstaande waslijst van Insignia en nieuwe Astra rijders met hetzelfde probleem.

Opel zou toch wel met een oplossing mogen komen?!

Misschien een ' insider' (d-s?) op het forum die weet of normaal gezien aan dit soort klachten gehoor wordt gegeven?
                      Mijn dealer zegt simpelweg dat hij niets meer kan doen dan steeds checken of er software updates zijn...
                      Hoe komen we er achter of dit probleem bij Opel NL/BE en DE wordt erkend en of er aan wordt gewerkt en zo nee, hoe zorgen we ervoor dat dit wel gebeurt? Mijn contact met Opel NL een paar maanden geleden heeft ook geen soelaas geboden. Die hebben de dealer gecontacteerd over software updates (zonder effect), maar daar is het bij gebleven.

Quotes:

mijn iPod touch wordt herkend, maar daarna krijg ik de boodschap dat er geen usb device is aangesloten. Trek ik dan de usb kabel uit zegt dat ding wel mooi... iPod losgekoppeld...

---

verder herkent hij sinds gisteren mijn ipod niet meer, hij laadt hem nog wel op maar daar houdt het dan ook mee op.

wie heeft er ook een cd500 systeem?

----

GPS/DVD systeem werkt wel goed, maar heb bv 14 keer ipod moeten connecteren eer ie fatsoenlijk werkte. Ik heb wel de indruk dat als je hem insteekt voor je de auto start, hij meteen werkt.

----

Over de hele electronica reutemeteut ben ik iets minder tevreden. Het is ondertussen bv een klein mirakel als je de ipod aan het werk krijgt.

----

Verleden week is er een nieuwe unit van de radio DVD800 geplaatst wegens uitvallen,geen DAB,Ipod verwijderd en enkel soms AM radio beschikbaar.

----

Wat er veranderd is weet ik niet maar heb gezegd dat de radio soms geen DAB kon selecteren en de IPOD soms niet werd herkent.

---

Wat ik ook meestal heb is, ik luister naar de radio zet mijn contact af en terug aan en dan gaat hij zoeken naar USB apparaat. Soms krijg ik dan onbekend apparaat en gaat de radio verder, leg ik mijn contact dan terug af en aan dan herkent hij hem wel ineens.

----

Ik heb er een IPOD van 160 GB op aangesloten.
                      Ook hij kampt met problemen.Dan weer herkend,dan weer niet.
                      Dan onthoudt hij de laatste positie dan begint hij weer van voor af aan enz...

----

Astra: Wel hoop ik dat er snel een upgrade komt van de software om wat hick-ups op te lossen in (bij mij) de DVD-800 (zoals bijvoorbeeld bij het aansluiten van een iPhone/iPod).

----

Astra: Heb het DVD-800 systeem en zoals waarschijnlijk wel meer mensen hier ervaar ik soms wat probleempjes met het systeem. Mijn grootste ergernis is wel dat mijn iPhone 3G niet lekker samenwerkt wanneer ik die via USB aansluit en muziek wil afspelen.

----

Astra: USB en aux aansluiting worden soms niet meer herkend -> contact af en even de zekering van het infotainment syteem eruit en weer erin (zekering nr. 5) en hij doet t weer. Laatste keer dat dit gebeurde stond de klok ook ineens plm. 1,5 uur verder, maar was weer goed na contact af.

---

Astra: Als ik mijn Iphone aansluit op de USB geeft deze vaak problemen. Zoals iPhone wordt is verwijderd of kan geen apparaat vinden.
                      Soms vindt hij wel wat, maar komt er geen geluid uit terwijl deze wel afspeelt. Het verwijderen en opnieuw aansluiten van de iPhone lost het probleem wel op. Alleen dit blijft vervelend.

----

nou ik kan melden dat ik deze "klachten" ook allebei heb...
                      ik haal ook ff mijn I-Phone weer van het stekkertje en weer terug... maar dat probleem is dan alleen alleen als ik de I-pod functie gebruik...
                      ik dacht eerst dat het was bij instappen->aansluiten i-phone->starten auto... maar dat is het ook niet...

----

Herkennen van iPod thouch of iPhone gaat ook niet altijd even lekker via USB, een aantal keer kabel in en uit wil helpen.
                      Wat Ipods en Iphones betreft stel ik 2 dingen vast:

1) Ipod Nano 8Gb: geen problem. Werkt fantastisch en snel
                      2) Iphone 3Gs: in het begin serieus gevloekt. Telefoon functie werkt fantastisch via Bluetooth MAAR Ipod-functie deed niets. Als je stekker instak kreeg je eerst "initialiseren Ipod", dan een melding op de Iphone "Accessoire niet ondersteund" en vervolgens "Ipod verwijderen". Dus geen Ipod. Toevallig (ik heb 2 gsm's aangesloten via Bluetooth en switch tussen de 2) ontdekte ik dat als de Iphone niet met BT is verbonden de Ipod-functie onmiddellijk werkt. De melding "Accessoire niet ondersteund" wordt wel gegeven maar hij herkent hem gewoon en speelt gewoon door, begint waar hij was gestopt,... kortom werkt perfect. Als je hem daarna met BT verbindt dan blijft hij gewoon werken, tot na je eerste telefoontje. Dan wordt hij "verwijderd" en wordt niet meer herkend. Je moet dus blijkbaar de keuze maken of je hem connecteert als telefoon of als Ipod. Beide gaat dus blijkbaar niet...

Algemeen: wat me opvalt is hoe kritisch de Insignia-bestuurders zijn. Ik ben zelf nogal veeleisend naar mijn auto's toe maar ben ZEER tevreden over de Insignia. Zoals bij elke auto is hier en daar wel een detail dat anders zou mogen maar niets dat overheerst of irriteert. Zo vind ik de elektrische kofferbediening wat traag maar bon, tol van de luxe. Dingen zoals het piepen als de sleutel in het contact zit, lichten die pas halverwege kennedytunnel aangaan en dergelijke erger ik me niet aan.

Als je uit een 195pk full option Vectra komt en als aanloopwagen een standaard focus 105pk dieseltje rijdt (wat maakt dat ding en pokkeherrie zeg) dan kom je met de voetjes terug op de grond. De Insignia was dus een zeeeeeeeeeeeer welkome en geapprecieerde auto!! :-)

Heb nu 26.000km (op 6maanden), banden zijn nog steeds top (en ik ben echt geen bompa), verbruik is sterk afhankelijk van voet maar schommelt tussen 5.9 en 6.8l/100km (op volle bak), zetels (geventilleerde) zijn elke dag een feest, navigatie herrekent supersnel (weet het soms toch beter dan zij) en heb nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad. Een super tevreden Insignia-rijder dus. (zelfs mijn collega die een Mercedes C200 Break rijdt is jaloers... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                        Wat Ipods en Iphones betreft stel ik 2 dingen vast:

1) Ipod Nano 8Gb: geen problem. Werkt fantastisch en snel
                        2) Iphone 3Gs: in het begin serieus gevloekt. Telefoon functie werkt fantastisch via Bluetooth MAAR Ipod-functie deed niets. Als je stekker instak kreeg je eerst "initialiseren Ipod", dan een melding op de Iphone "Accessoire niet ondersteund" en vervolgens "Ipod verwijderen". Dus geen Ipod. Toevallig (ik heb 2 gsm's aangesloten via Bluetooth en switch tussen de 2) ontdekte ik dat als de Iphone niet met BT is verbonden de Ipod-functie onmiddellijk werkt. De melding "Accessoire niet ondersteund" wordt wel gegeven maar hij herkent hem gewoon en speelt gewoon door, begint waar hij was gestopt,... kortom werkt perfect. Als je hem daarna met BT verbindt dan blijft hij gewoon werken, tot na je eerste telefoontje. Dan wordt hij "verwijderd" en wordt niet meer herkend. Je moet dus blijkbaar de keuze maken of je hem connecteert als telefoon of als Ipod. Beide gaat dus blijkbaar niet...

Algemeen: wat me opvalt is hoe kritisch de Insignia-bestuurders zijn. Ik ben zelf nogal veeleisend naar mijn auto's toe maar ben ZEER tevreden over de Insignia. Zoals bij elke auto is hier en daar wel een detail dat anders zou mogen maar niets dat overheerst of irriteert. Zo vind ik de elektrische kofferbediening wat traag maar bon, tol van de luxe. Dingen zoals het piepen als de sleutel in het contact zit, lichten die pas halverwege kennedytunnel aangaan en dergelijke erger ik me niet aan.

Als je uit een 195pk full option Vectra komt en als aanloopwagen een standaard focus 105pk dieseltje rijdt (wat maakt dat ding en pokkeherrie zeg) dan kom je met de voetjes terug op de grond. De Insignia was dus een zeeeeeeeeeeeer welkome en geapprecieerde auto!! :-)

Heb nu 26.000km (op 6maanden), banden zijn nog steeds top (en ik ben echt geen bompa), verbruik is sterk afhankelijk van voet maar schommelt tussen 5.9 en 6.8l/100km (op volle bak), zetels (geventilleerde) zijn elke dag een feest, navigatie herrekent supersnel (weet het soms toch beter dan zij) en heb nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad. Een super tevreden Insignia-rijder dus. (zelfs mijn collega die een Mercedes C200 Break rijdt is jaloers... )
                        Wel,ik zie het toch enigzins anders. Ik ben kritisch omdat ik daar veel geld voor betaald heb,ook voor dingen die niet goed of maar half werken. Daar is topgeld voor betaald en daar moet ik dan ook een topauto voor in de plaats krijgen. Niet één met opties die niet werken zoals ze zouden moeten. Als jij een wasmachine koopt en ze zeggen dat die met 100 liter moet spoelen en ze spoelt maar met 50 liter zodat uwe was niet zeeploos is,dan ga je terug naar de winkel en vraagt een andere,hier kan dat dus niet. Ik heb bv een Eye camera van 500 euro bijgenomen en die werkt van geen kanten,zelfs niet na vele updates en zelfs vervanging.
                        Maar krijg ik mijn geld daarvan terug ? Nee hoor,geen probleem voor mij maar dan moet het feilloos werken natuurlijk want 500 euro is toch nog altijd 20.000 bfr hé.
                        Automatische lichten moeten aangaan als je 50 meter ver in een tunnel bent en niet na 1 km he. Anders heeft deze functie weinig zin. enz...
                        Iedereen ziet dingen anders en in een ander perspectief.
                        Ik heb ook een Focus gehad als aanloopwagen en ik vond die goed en stil rijden.
                        Zo zie je maar dat de ene zijn mening de andere niet is.

Comment

En wat heb je er aan gedaan om dat te minderen?

een manuele regeneratie gedaan (zie post 283)
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FastFluppie Bekijk Berichten
                            300 euro lijkt me niet overdreven voor een groot onderhoud. Of dit nodig is na 30000 km weet ik niet. In je instructieboekje staan doorgaans onderhoudsschema's waar dat in vermeld wordt. Bij welke garage ga je? Ikzelf heb nogal wat problemen gehad bij een bepaalde garage. Nl. te veel/ te vroeg aan de wagen doen waarbij de werkuren nogal de pan uitswingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk Berichten
                              300 euro lijkt me niet overdreven voor een groot onderhoud. Of dit nodig is na 30000 km weet ik niet. In je instructieboekje staan doorgaans onderhoudsschema's waar dat in vermeld wordt. Bij welke garage ga je? Ikzelf heb nogal wat problemen gehad bij een bepaalde garage. Nl. te veel/ te vroeg aan de wagen doen waarbij de werkuren nogal de pan uitswingen.
                              Ik heb vorige week een groot onderhoud laten uitvoeren op 24.000 km.
                              191,76 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                Ik heb het zojuist bij de onze gechecked...en inderdaad de rubberen darm is al 1/3e gezakt. Het bovenste stuk is van metaal (uitlaat van de turbo) en gaat naar onder over naar een rubberen darm. De rubberen darm zit vastgeklemd met een klemband op het bovenste stuk. Het metalen stuk heeft een verdikking tot waar tegen de rubberen darm moet geschoven zijn. De klemband is helaas niet geschroefd (ik kan deze dus niet lossen en terug naar boven schuiven om beter vast te zetten. Morgen even naar de garage dus.

Bedankt om dit ons te melden
                                Wim,

Hoe is dat afgelopen met die darm ???
                                Stond ie normaal of hebben ze die nu tot aan die verdikking gezet ?
                                Heb net ook even bij mij gekeken en ik heb toch ook 1 a 2 cm ruimte tussen die verdikking en het uiteinde van de darm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  Ik heb vorige week een groot onderhoud laten uitvoeren op 24.000 km.
                                  191,76 euro.
                                  welke garage Polleke ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                                    welke garage Polleke ?
                                    GMAN in Brasschaat

Comment

• 100% gelijk Polleke.
                                      Alles moet werken zoals het hoort. Je hebt er genoeg voor betaald.
                                      Wat die Opel Eye camera betreft, heeft de verkoper mij die afgeraden...omdat het volgens hem niet werkte.
                                      Zijn raad voor 20" was ook navenant: "afblijven als je auto echt dient om echt mee te rijden".
                                      Voor de rest heb ik er werkelijk alles op en aan, en het werkt fantastisch.
                                      Ook de AFL.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
                                        100% gelijk Polleke.
                                        Alles moet werken zoals het hoort. Je hebt er genoeg voor betaald.
                                        Wat die Opel Eye camera betreft, heeft de verkoper mij die afgeraden...omdat het volgens hem niet werkte.
                                        Zijn raad voor 20" was ook navenant: "afblijven als je auto echt dient om echt mee te rijden".
                                        Voor de rest heb ik er werkelijk alles op en aan, en het werkt fantastisch.
                                        Ook de AFL.
                                        Het werkt wel,verkeersborden leest ie feilloos.
                                        Enkel krijg ik op de autosnelweg wel meer dan 20 keer de melding dat ik daar maar 90 of 50 mag rijden,ook al is er geen verkeersbord te zien. En nee,hij leest niet de stickers vanachter op de vrachtwagens,enkel als je dicht genoeg rijdt wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                          een manuele regeneratie gedaan (zie post 283)

en hoe moet je deze regeneratie doen...via de dealer toch denk ik.
                                          Als ik geen problemen heb, wat totnu toe het geval is (hout vasthouden) dan kom ik maar 1x jaar in de garage voor een onderhoud.

Comment

Working...
                                          X