Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
    Die ecoFlex draait zodanig lage toeren in zesde, dat ie niet anders doet als 'roderen'
    200km/h in zesde betekent bij de ecoflex dat hij 2750tr/min draait....forceren kan je dat nog niet echt noemen

Comment

• Sins ik een software update heb gekregen kan ik mijn buitenspiegels niet meer autom.inklappen op afstand . zijn er nog met dit probleem of is er iets stuk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xan Bekijk Berichten
        Sins ik een software update heb gekregen kan ik mijn buitenspiegels niet meer autom.inklappen op afstand . zijn er nog met dit probleem of is er iets stuk?
        Xan,

Wat bedoel je met 'op afstand' ? Is dat via de afstandsbediening ?

Ik kan mijn spiegels enkel 'automatisch' inklappen via de knop in de deur ( model 05/2010 ).

Comment

• Bij mij lukt dit nog wel, alleen na een update van de spiegels (omdat die van laagste stand bij achteruit niet helemaal terug naar boven kwamen) gaat alleen de rechtse nog naar beneden.

Maar inklappen via afstandsbediening lukt nog wel, dus zal er mss wel iets anders zijn.
          Opel Insignia OPC
          BMW X5 3.0i
          Caterham Super 7

Comment

• Hoi,
            Mijn Insignia is van oktober 2009.
            Voordien kon ik inderdaad mijn spiegels met de afstandbedienning dichtklappen, sins dinsdag na een softupdate kan ik dat niet meer, meer nog gisteren heb ik ontdekt dat mijn zetels niet meer autom. terugkeren naar hun plaats ( mijn vrouw is nml klein van gestalte staat op Nr1 en mijn zeel staat op nr2) Vroeger op het moment dat je je eigen sleutel gebruikte paste die zich autom. aan .

Wanner hebt u deze update gekregen WhN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
              200km/h in zesde betekent bij de ecoflex dat hij 2750tr/min draait....forceren kan je dat nog niet echt noemen
              Das wel heel erg laag in toeren voor een 2liter aan 200km/h ? Zeker van ? Kan zijn hoor maar mijn 2.7 V6 diesel haalt dit laag toerental hoogstwaarschijnlijk niet bij deze snelheid...
              Last edited by Audidriver; 17/09/2010, 11:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                De Technical Grey Insignia ST Edition EcoFlex 130pk met een mooi platinum pack bovenop, wordt mijn nieuwe leasewagen gedurende de volgende jaren.

Schitterend pack trouwens :

* metaalkleur
                * mistlampen voor
                * Parkpilot voor/achter
                * Chromatische achteruitkijkspiegel
                * Koplampen met schemersensor
                * Ruitenwisser met regensensor
                * DVD800 navi / Bluetooth
                * AFL / BiXenon
                * (Beige) Leder interieur

Daarbovenop koos ik nog voor de 18 duims 5dubbele spaken.
                Ik heb exact dezelfde besteld, maar dan met de 13-spaaks velgen

Ben je zeker dat die DVD800 standaard Bluetooth heeft ? Ik vind dit niet terug in de omschrijving, maar is wel een optie die over het hoofd heb gezien.

Mocht het dan toch zijn inbegrepen, ben ik content, want het is ferm gemakkelijk (heb het nu ook in m'n aanloopwagen - geen gesukkel meer met oortjes en headset).

Ben 's benieuwd wanneer de mijne wordt geleverd. In ieder geval al goeie hoop als ik zie dat de levertermijn rond de 8 weken zou liggen ipv de nu aangegeven 12 weken ... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                  Das wel heel erg laag in toeren voor een 2liter aan 200km/h ? Zeker van ? Kan zijn hoor maar mijn 2.7 V6 diesel haalt dit laag toerental hoogstwaarschijnlijk niet bij deze snelheid...
                  Klopt inderdaad... :-) Kan het bevestigen. Hoogst behaalde snelheid 226km/u (op digitale teller maar ja...) Naar top in 5de en dan naar 6de houdt hij mooi vast (zolang het niet bergop gaat natuurlijk ) Op 220 draait hij net 3000 toeren Alleen zijn ze dan niet meer zo eco hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                    Klopt inderdaad... :-) Kan het bevestigen. Hoogst behaalde snelheid 226km/u (op digitale teller maar ja...) Naar top in 5de en dan naar 6de houdt hij mooi vast (zolang het niet bergop gaat natuurlijk ) Op 220 draait hij net 3000 toeren Alleen zijn ze dan niet meer zo eco hé
                    ik heb het nog niet in praktijk kunnen vaststellen maar heb dit berekent op basis van het toerental bij 120km/h in zesde. Bij 120 draait hij 1650tr/min bij 200 is dit (1650/120)x 200 = 2750tr/min.

Comment

ik heb het nog niet in praktijk kunnen vaststellen maar heb dit berekent op basis van het toerental bij 120km/h in zesde. Bij 120 draait hij 1650tr/min bij 200 is dit (1650/120)x 200 = 2750tr/min.
                      Sterk ! lekker stil aan 200km/h , nu ik vermoedelijk is de acceleratie bij 120 en plankgas ook navenant , maar eentje lager is een kleine moeite hé .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                        Sterk ! lekker stil aan 200km/h , nu ik vermoedelijk is de acceleratie bij 120 en plankgas ook navenant , maar eentje lager is een kleine moeite hé .
                        Het voelt soms toch een beetje aan als een beetje gekunsteld, zo'n grote overdrive voor het verbruik naar beneden te halen. Ik ken andere dieselmotoren die hoger toeren draaien, maar minstens even stil en zuinig zijn én bovendien nog accelereren in zesde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xan Bekijk Berichten
                          Hoi,
                          Mijn Insignia is van oktober 2009.
                          Voordien kon ik inderdaad mijn spiegels met de afstandbedienning dichtklappen, sins dinsdag na een softupdate kan ik dat niet meer, meer nog gisteren heb ik ontdekt dat mijn zetels niet meer autom. terugkeren naar hun plaats ( mijn vrouw is nml klein van gestalte staat op Nr1 en mijn zeel staat op nr2) Vroeger op het moment dat je je eigen sleutel gebruikte paste die zich autom. aan .

Wanner hebt u deze update gekregen WhN
                          Je moet de instellingen die je wil per sleutel terug vastleggen .
                          Dit gebeurt via het configuratie menu op de dvd 800 .
                          Bij comfort instellingen ergens als ik het goed heb .

Comment

Het voelt soms toch een beetje aan als een beetje gekunsteld, zo'n grote overdrive voor het verbruik naar beneden te halen. Ik ken andere dieselmotoren die hoger toeren draaien, maar minstens even stil en zuinig zijn én bovendien nog accelereren in zesde.
                            Hij is nochtans in z'n vijfde ook erg stil op de autosnelweg....en als je 120km/h rijdt in zesde is versnellen best mogelijk hoor zonder te moeten terugschakelen (het is wel de 160pk versie)
                            Vorige week nog met een audi A4 meegereden van twee jaar oud en die is niet stiller op de autosnelweg....perfect vergelijkbaar.
                            Ik denk dat je niet gelukkig bent met jou insi (door de problemen)maar hij rijdt echt wel goed hoor...dat zeggen de mensen die met ons meerijden ook telkens.
                            Ik wil daarbij over audi geen slecht woord zeggen trouwens; prima auto's.

Comment

• Ik las hier ergens in deel I of II over een zeer goeie simonis, niet het goedkope spul van turtle wax...
                              Heb mijn ST nu een week en al behoorlijk vuil....

Graag advies, is een technical grey, maar dat doet er wellicht niet toe.

Peter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freeparaglider Bekijk Berichten
                                Ik las hier ergens in deel I of II over een zeer goeie simonis, niet het goedkope spul van turtle wax...
                                Heb mijn ST nu een week en al behoorlijk vuil....

Graag advies, is een technical grey, maar dat doet er wellicht niet toe.

Peter
                                een erg goede wax (simoniz bestaat niet) is deze van collinite. Je hebt de vaste wax in een blik (de 915) en de vloeibare versie ( de 845)
                                Op een goed voorbereide ondergrond blijven ze tot 6 maanden bescherming geven! De ideale winterbescherming!

lees eerst even op het volgende forum (erg goed internetwinkel trouwens)

sorry had het 5 stappen-proces vermeld maar aangezien hij nog maar een week oud is, kan je hem na grondig gewassen te hebben, van een waxlaag voorzien.
                                Last edited by ; 17/09/2010, 22:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                  Heb alles paar dagen gelden geupdated.

Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                  Je moet de instellingen die je wil per sleutel terug vastleggen .
                                  Dit gebeurt via het configuratie menu op de dvd 800 .
                                  Bij comfort instellingen ergens als ik het goed heb .

Ik heb niets terug moeten instellen, alles, werkte zoals ervoor.
                                  Opel Insignia OPC
                                  BMW X5 3.0i
                                  Caterham Super 7

Comment

Hij is nochtans in z'n vijfde ook erg stil op de autosnelweg....en als je 120km/h rijdt in zesde is versnellen best mogelijk hoor zonder te moeten terugschakelen (het is wel de 160pk versie)
                                    Vorige week nog met een audi A4 meegereden van twee jaar oud en die is niet stiller op de autosnelweg....perfect vergelijkbaar.
                                    Ik denk dat je niet gelukkig bent met jou insi (door de problemen)maar hij rijdt echt wel goed hoor...dat zeggen de mensen die met ons meerijden ook telkens.
                                    Ik wil daarbij over audi geen slecht woord zeggen trouwens; prima auto's.
                                    Ik heb geen problemen met de onze, en echt ongelukkig ben ik ook niet. Ben er alleen niet mee akkoord dat hij hier af en toe de hoogte wordt ingeprezen als het nec plus ultra van de middenklasse. Dat is hij verre van. Bij ons is ook altijd iedereen onder de indruk als ze er mee meerijden. Ik was de eerste dagen ook onder de indruk van design en comfort en zo, maar dan begin je te vergelijken met wat je had en hoe het daar allemaal werkte. En dan komt er toch een stukje ontgoocheling boven drijven.

En over verbruik en dergelijke: bij ons thuis hebben ze een A4 2.0 TDI mét pompverstuivers, zonder ecoshit en whatever toestanden en die haalt een gemiddeld verbruik van 4.6, met onze ecoflex doet het pijn om onder de 5.5 te geraken.

Comment

Ik heb geen problemen met de onze, en echt ongelukkig ben ik ook niet. Ben er alleen niet mee akkoord dat hij hier af en toe de hoogte wordt ingeprezen als het nec plus ultra van de middenklasse. Dat is hij verre van. Bij ons is ook altijd iedereen onder de indruk als ze er mee meerijden. Ik was de eerste dagen ook onder de indruk van design en comfort en zo, maar dan begin je te vergelijken met wat je had en hoe het daar allemaal werkte. En dan komt er toch een stukje ontgoocheling boven drijven.

En over verbruik en dergelijke: bij ons thuis hebben ze een A4 2.0 TDI mét pompverstuivers, zonder ecoshit en whatever toestanden en die haalt een gemiddeld verbruik van 4.6, met onze ecoflex doet het pijn om onder de 5.5 te geraken.

die TDI 's met pompverstuivers waren inderdaad erg zuinig....de insignia weegt eigenlijk veel te veel. Die van ons weegt meer dan 1800kg! Bijna 300kg meer dan een vergelijkbare A4. Opel moet investeren in lichtere materialen. Natuurlijk komt dit gedeeltelijk door de vele accessoires maar toch...als je daarentegen naar de prijs gaat kijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                        Heb alles paar dagen gelden geupdated.

Ik heb niets terug moeten instellen, alles, werkte zoals ervoor.
                                        Yes, Alles werkt zoals voorheen, inderdaad alles opnieuw moeten instellen

Bedankt voor jullie reactie
                                        Grt Xan

Comment

• Vraagje voor D-S misschien :

Zojuist op de autostrade vastgesteld dat m'n verbruik bij 120km rond de 9L zat (normaal is dat rond 6L). Dus ik dacht dat hij aan een DPF-regeneratie bezig was, maar na 10 a 15min was het verbruik nog steeds zo hoog !

Hoelang duurt die DPF-regeneratie normaal?
                                          Kan ja dat eventueel versnellen (door sneller rijden of hoger toerental?) ?

Comment

Working...
                                          X