Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
    Vraagje voor D-S misschien :

    Zojuist op de autostrade vastgesteld dat m'n verbruik bij 120km rond de 9L zat (normaal is dat rond 6L). Dus ik dacht dat hij aan een DPF-regeneratie bezig was, maar na 10 a 15min was het verbruik nog steeds zo hoog !

    Hoelang duurt die DPF-regeneratie normaal?
    Kan ja dat eventueel versnellen (door sneller rijden of hoger toerental?) ?
    versnelling terugschakelen zodat motor meer toeren maakt

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
      Vraagje voor D-S misschien :

      Zojuist op de autostrade vastgesteld dat m'n verbruik bij 120km rond de 9L zat (normaal is dat rond 6L). Dus ik dacht dat hij aan een DPF-regeneratie bezig was, maar na 10 a 15min was het verbruik nog steeds zo hoog !

      Hoelang duurt die DPF-regeneratie normaal?
      Kan ja dat eventueel versnellen (door sneller rijden of hoger toerental?) ?

      Je kan dit proces niet versnellen.
      Het stuurapparaat herkent via druksensoren en de verbrandingstemperatuur in de uitlaat hoeveel procent er nog moet "verbrand" worden in de DPF.

      Blijven rijden dus is de boodschap .
      Soms duurt dit maar even en soms wat langer ,een echte tijd kan je daar niet opkleven.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
        Je kan dit proces niet versnellen.
        Het stuurapparaat herkent via druksensoren en de verbrandingstemperatuur in de uitlaat hoeveel procent er nog moet "verbrand" worden in de DPF.

        Blijven rijden dus is de boodschap .
        Soms duurt dit maar even en soms wat langer ,een echte tijd kan je daar niet opkleven.

        Bij mijn Antara duurt dat ongeveer 15 min.

        Comment


        • Voor diegene die toen niet aanwezig waren.

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
            Vraagje voor D-S misschien :

            Zojuist op de autostrade vastgesteld dat m'n verbruik bij 120km rond de 9L zat (normaal is dat rond 6L). Dus ik dacht dat hij aan een DPF-regeneratie bezig was, maar na 10 a 15min was het verbruik nog steeds zo hoog !

            Hoelang duurt die DPF-regeneratie normaal?
            Kan ja dat eventueel versnellen (door sneller rijden of hoger toerental?) ?
            Ik heb enkele weken hetzelfde gehad... vanaf de Kennedytunnel tot in Lokeren... daarna schokte de auto even en het verbruik daalde naar 5.5
            Groeten, Koen

            Kadett D 1.3SR Rood (1989)
            Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
            Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
            Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
            Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

            www.adoewa.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
              Ik heb geen problemen met de onze, en echt ongelukkig ben ik ook niet. Ben er alleen niet mee akkoord dat hij hier af en toe de hoogte wordt ingeprezen als het nec plus ultra van de middenklasse. Dat is hij verre van. Bij ons is ook altijd iedereen onder de indruk als ze er mee meerijden. Ik was de eerste dagen ook onder de indruk van design en comfort en zo, maar dan begin je te vergelijken met wat je had en hoe het daar allemaal werkte. En dan komt er toch een stukje ontgoocheling boven drijven.

              En over verbruik en dergelijke: bij ons thuis hebben ze een A4 2.0 TDI mét pompverstuivers, zonder ecoshit en whatever toestanden en die haalt een gemiddeld verbruik van 4.6, met onze ecoflex doet het pijn om onder de 5.5 te geraken.
              2 bedenkingen bij de voortdurende klaagzangen:
              1. Je nam hem toch ook omdat je 't de mooiste vond ?
              2. Als 't je eigen wagen was, was 't waarschijnlijk simpeler geweest...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
                2 bedenkingen bij de voortdurende klaagzangen:
                1. Je nam hem toch ook omdat je 't de mooiste vond ?
                2. Als 't je eigen wagen was, was 't waarschijnlijk simpeler geweest...
                1) Wel ja, ik vind het nog altijd een geslaagde verschijning, aleen beginnen na een paar maanden de innerlijke gebreken wat meer op te vallen

                2) Wat je hiermee bedoelt weet ik niet precies, maar het is natuurlijk wel een voordeel dat je met bedrijfswagens eens kunt 'experimenteren'. Maar wetende wat ik nu weet zou ik nooit zoveel van mijn eigen geld aan een Opel geven.

                Comment


                • Weet er soms iemand waarin de 130 en 160pk 2.0 cdti verschillen?
                  Is dit enkel softwarematig of ook mechanisch?
                  Last edited by ; 20/09/2010, 01:05.

                  Comment


                  • Wel,aan al diegene die niet tevreden zijn van al hun elektronische snufjes aan hun Insignia wil eens iets vertellen. (zoals je dat in mijn vorige posts kan lezen ben ik dat ook niet hoor)
                    In 2008 koop ik een gloednieuwe Vectra GTS met OPC kit en 150 pk sterke motor.
                    Laten tunen naar 190 pk en dat ding sleurt de stenen uit de grond. Prachtige verschijning op mijn oprit maar van het moment dat ik ermee moest rijden was het feest over.
                    Alle elektronica werkte perfect en zoals het moest. Maar kwa ophanging en comfort was het 0,0... Beenhard was dat ding en elke putteke of bultje in de weg werd opgevangen door mijn rug en niet door de schokbrekers. Geef mij dan maar een comfortabele Insignia waar al eens iets mankeert aan de elektronica en wat zeker kan en zal opgelost worden. En dat is toch net waar we onze auto voor kopen dacht ik ? Om zo veilig en comfortabel mogelijk van punt A naar punt B te rijden. Heb exact één jaar na aankoop de Vectra weer verkocht met 16.000 km op de teller en dat zijn er toch 8000 minder dan de Insignia die ik nu een jaar heb. Dat wil ook iets zeggen vind ik. Voila,dat moest er even uit !
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Last edited by ; 20/09/2010, 01:47.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                      Ik heb geen problemen met de onze, en echt ongelukkig ben ik ook niet. Ben er alleen niet mee akkoord dat hij hier af en toe de hoogte wordt ingeprezen als het nec plus ultra van de middenklasse. Dat is hij verre van. Bij ons is ook altijd iedereen onder de indruk als ze er mee meerijden. Ik was de eerste dagen ook onder de indruk van design en comfort en zo, maar dan begin je te vergelijken met wat je had en hoe het daar allemaal werkte. En dan komt er toch een stukje ontgoocheling boven drijven.

                      En over verbruik en dergelijke: bij ons thuis hebben ze een A4 2.0 TDI mét pompverstuivers, zonder ecoshit en whatever toestanden en die haalt een gemiddeld verbruik van 4.6, met onze ecoflex doet het pijn om onder de 5.5 te geraken.
                      Het nec-plus-ultra van de middenklasse is hij zeker niet (een BMW 3 of mercedes c-klasse is misschien toch nog iets andes) MAAR die zijn bij gelijke uitrusting galant 10.000 euro duurder. Prijs-kwaliteit denk ik dat je je best moet doen om iets beters te vinden (en geloof me, ik heb uitgebreid geshopt, forums gelezen, én uitgebreid proefgereden). Ik blijf er bij, met uitzondering van echte problemen zoals niet functionerende easy step out functie, motors in noodloop, DVD's die er mee ophouden,... vind ik veel aangehaalde probleme toch wat perfectionisme en muggenzifterij die bij andere merken zeker niet beter is. De nieuwe BMW 5-serie blijft ook piepen als de sleutel in het contact zit.....

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                        Het nec-plus-ultra van de middenklasse is hij zeker niet (een BMW 3 of mercedes c-klasse is misschien toch nog iets andes) MAAR die zijn bij gelijke uitrusting galant 10.000 euro duurder. Prijs-kwaliteit denk ik dat je je best moet doen om iets beters te vinden (en geloof me, ik heb uitgebreid geshopt, forums gelezen, én uitgebreid proefgereden). Ik blijf er bij, met uitzondering van echte problemen zoals niet functionerende easy step out functie, motors in noodloop, DVD's die er mee ophouden,... vind ik veel aangehaalde probleme toch wat perfectionisme en muggenzifterij die bij andere merken zeker niet beter is. De nieuwe BMW 5-serie blijft ook piepen als de sleutel in het contact zit.....
                        een BMW 3 rijdt erg sportief maar comfort ( en ruimte) is ver te zoeken en de Mercedes C is ook niet foutloos hoor...de injectors van de 220cdi-motoren (geleverd door Delphi) zorgden ook niet voor de eerste probleemloze kilometers. Als je dan zoveel meer geld hebt uitgegeven dan zijn de frustraties hoog denk ik. Als ze bij de Insignia nog hier en daar wat kantjes bijvijlen (en daar zijn ze zeker mee bezig) dan is hij een prima aanbieding in het D-segment. Mikken naar de grote 3 (audi, BMW en Mercedes) is volgens mij niet nodig; die mensen overtuig je nooit met een Opel-badge....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                          Het nec-plus-ultra van de middenklasse is hij zeker niet (een BMW 3 of mercedes c-klasse is misschien toch nog iets andes) MAAR die zijn bij gelijke uitrusting galant 10.000 euro duurder. Prijs-kwaliteit denk ik dat je je best moet doen om iets beters te vinden (en geloof me, ik heb uitgebreid geshopt, forums gelezen, én uitgebreid proefgereden). Ik blijf er bij, met uitzondering van echte problemen zoals niet functionerende easy step out functie, motors in noodloop, DVD's die er mee ophouden,... vind ik veel aangehaalde probleme toch wat perfectionisme en muggenzifterij die bij andere merken zeker niet beter is. De nieuwe BMW 5-serie blijft ook piepen als de sleutel in het contact zit.....
                          Muggenzifterij ?? Ben ik het niet mee eens. Alles moet werken zoals het moet. Ik kan duizend-en-één dingen opnoemen waar jij voor zou gaan reclameren als ze niet goed moesten werken zoals het hoort. Maar voor een auto,2de duurste aankoop in uw leven,mag het blijkbaar allemaal wel...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                            Muggenzifterij ?? Ben ik het niet mee eens. Alles moet werken zoals het moet. Ik kan duizend-en-één dingen opnoemen waar jij voor zou gaan reclameren als ze niet goed moesten werken zoals het hoort. Maar voor een auto,2de duurste aankoop in uw leven,mag het blijkbaar allemaal wel...
                            Die mening deel ik ook en wat betreft de extra kost om te rijden met een alternatief duits merk mits een meerprijs van 10000 euro voor dezelfde optie's zal ik de volgende keer toch overwegen en als het echt niet anders kan zal het er één worden in de standaard versie.
                            Ik zou deze aankoop niet opnieuw doen, ik heb hiervoor altijd vw en bmw gereden en de dingen die erop zaten werkte altijd zoals het hoorde, het enige wat dezelfde ervaring is is het motorgeluid van de vw's.
                            Vanaf de éérste dag vond ik de insignia qua looks een magnifieke verschijning en was er van overtuigd dat dit onderhuids hetzelfde ging zijn, in combinatie dat op dat moment het gamma bij de concurrenten was verouderd hadden we snel besloten voor deze aankoop.
                            Het is nu zo ik me al heb neergelegd bij de storende kwaaltjes en dat is geen goed teken wat de huidige domicil betreft van de auto , ik ben op het vlak van auto's nogal matig tot vrij pietje precies.
                            Moest de kans zich voordoen een acceptabele zaak te doen zal ik het zeker overwegen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                              Die mening deel ik ook en wat betreft de extra kost om te rijden met een alternatief duits merk mits een meerprijs van 10000 euro voor dezelfde optie's zal ik de volgende keer toch overwegen en als het echt niet anders kan zal het er één worden in de standaard versie.
                              Ik zou deze aankoop niet opnieuw doen, ik heb hiervoor altijd vw en bmw gereden en de dingen die erop zaten werkte altijd zoals het hoorde, het enige wat dezelfde ervaring is is het motorgeluid van de vw's.
                              Vanaf de éérste dag vond ik de insignia qua looks een magnifieke verschijning en was er van overtuigd dat dit onderhuids hetzelfde ging zijn, in combinatie dat op dat moment het gamma bij de concurrenten was verouderd hadden we snel besloten voor deze aankoop.
                              Het is nu zo ik me al heb neergelegd bij de storende kwaaltjes en dat is geen goed teken wat de huidige domicil betreft van de auto , ik ben op het vlak van auto's nogal matig tot vrij pietje precies.
                              Moest de kans zich voordoen een acceptabele zaak te doen zal ik het zeker overwegen.
                              Nu om hem te verkopen omdat een aantal opties NOG niet werken zoals het hoort,dat nou ook niet ...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
                                Weet er soms iemand waarin de 130 en 160pk 2.0 cdti verschillen?
                                Is dit enkel softwarematig of ook mechanisch?

                                Motor en alle aanbouwdelen zijn krak hetzelfde .
                                Stuurapparaat ook ,enkel de software verschilt .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                                  Die mening deel ik ook en wat betreft de extra kost om te rijden met een alternatief duits merk mits een meerprijs van 10000 euro voor dezelfde optie's zal ik de volgende keer toch overwegen en als het echt niet anders kan zal het er één worden in de standaard versie.
                                  Ik zou deze aankoop niet opnieuw doen, ik heb hiervoor altijd vw en bmw gereden en de dingen die erop zaten werkte altijd zoals het hoorde, het enige wat dezelfde ervaring is is het motorgeluid van de vw's.
                                  Vanaf de éérste dag vond ik de insignia qua looks een magnifieke verschijning en was er van overtuigd dat dit onderhuids hetzelfde ging zijn, in combinatie dat op dat moment het gamma bij de concurrenten was verouderd hadden we snel besloten voor deze aankoop.
                                  Het is nu zo ik me al heb neergelegd bij de storende kwaaltjes en dat is geen goed teken wat de huidige domicil betreft van de auto , ik ben op het vlak van auto's nogal matig tot vrij pietje precies.
                                  Moest de kans zich voordoen een acceptabele zaak te doen zal ik het zeker overwegen.
                                  wel chucky, ik kan je wel begrijpen dat de 3 duitse topmerken "beter, lees duurder,prestisieuser" klinken maar qua qualiteit moet ik je toch ook vermelden dat bv b8 avant die een vriend van mij heeft niet zonder gebreken is. lakprobleem op de motorkap= bijgewerkt onder garantie maar met zeer matig resultaat. Ook de koppelingsplaat moeten vervangen vanwege soms doorslippen. ontkoppelingssensor en stuurdoos elektron. parkeerrem stuk, vervangen onder garantie. Wagen is nu 2 jaar

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                    Motor en alle aanbouwdelen zijn krak hetzelfde .
                                    Stuurapparaat ook ,enkel de software verschilt .


                                    remschijven vooraan zijn bij de 160pk ook iets groter.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                      remschijven vooraan zijn bij de 160pk ook iets groter.
                                      Dat wel maar ,en misschien nog andere dingen maar de motor is mechanisch dezelfde .

                                      Comment


                                      • Nog een vraag ivm de insignia: als je het platinum pack neemt op een cosmo is dat dan het gewone leder of het geperforeerde?
                                        Op de site van leaseplan staat er leder (zonder details) maar op die van directlease staat er geperforeerd leder...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
                                          Nog een vraag ivm de insignia: als je het platinum pack neemt op een cosmo is dat dan het gewone leder of het geperforeerde?
                                          Op de site van leaseplan staat er leder (zonder details) maar op die van directlease staat er geperforeerd leder...
                                          Beste eens contact opnemen met leaseplan he.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X